وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اولين سنگسار در شهر رقه سوريه به وقوع پيوست
گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) زنی جوان را به اتهام «زنا» در شهر رقه در شمال سوریه كه مركز اصلي اين گروه است را شبانه سنگسار کردند.
«داعش» سنگسار زنان متهم به زنا را آغاز كرد!
به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، داعش برای نخستین بار شامگاه روز پنج شنبه یک زن را به اتهام زنا در شهرک الطبقه در حومه الرقه سنگسار کرد. بر اساس گزارش فعالان مخالف سوری، داعش این زن را پس از نماز عشا به یک بازار محلی در شهر الطبقه جهت سنگسار آورد و در همانجا حکم صادره را به اجرا گذاشت. یکی از فعالان سوري به نام ابو ابراهیم گفت: «این اولین بار است که چنین رویدادی در اینجا به وقوع می‌پیوندد.» یک فعال دیگر که خود را هادی سلامه معرفی کرد گفت: «این زن حدودا سی ساله بود که یک دادگاه شرعی وی بطور حضوری را محکوم کرد.» وی در ادامه گفت :«مردم رقه که شهر آنها تحت کنترل داعش است به شدت نسبت به این واقعه خشمگین هستند. وضعیت کنونی دیگر قابل تحمل نیست.»
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 28 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسراييل هرگز در حملات زمینی موفق نخواهد شد
رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی هرگز در عملیات زمینی موفق نخواهد شد.
واكنش خالد مشعل به حمله زميني به نوار غزه
برپایه این گزارش، خالد مشعل صبح روزجمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی با شکست همراه است. مشعل که در دوحه به سر می برد گفت: اشغالگران اسراییلی در حملات هوایی و دریایی و ویران کردن خانه بر سر صاحبانشان موفقیتی به دست نخواهند آورد و با کشتن کودکان و افراد بیگناه دست به جنایت های جنگی در حق مردم می زنند و برخلاف قوانین بین المللی رفتار می کنند و هرگز با یورش های زمینی به اهداف خود نخواهند رسید.

بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 28 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عباس: غیر از همدردی کاری نمی‌توانم انجام دهم
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل هر سلاحی که دارد ساخت آمریکاست و ما از آمریکا می‌خواهیم که موضع بی‌طرفانه اتخاذ کند.
اسرائیل با فلسطيني‌ها مثل انسان برخورد نمی‌کند
محمود عباس، در خصوص تحولات اوضاع غزه و تجاوزهای رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با ادامه شهرک‌سازی‌های خود هر روز مرتکب جرم‌هایی برخلاف قوانین بین‌المللی می‌شود. ادامه شهرک‌سازی‌ها بزرگترین جنایتی است که در حق مردم فلسطین رخ می‌دهد و شهرک‌سازی‌ها علت توقف مذاکرات بوده است. وی گفت: تمامی جهانیان می‌گویند که اراضی اشغالی در سال 1967 اراضی اشغال شده هستند اما اسرائیل این موضع‌گیری‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد در راستای شهرک‌سازی‌ها عمل می‌کند حرف و حدیث‌هایی در خصوص تشکیل کشور یهود با هدف ثابت کردن روایت‌گری‌های اسرائیل است تا از این طریق روایت‌های اسلامی و فلسطینی از بین برده شود.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه، گزارش داد:

بنا به گزارش تازه دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه، در درگیری‌های مسلحانه این کشور که طی سه سال جنگ داخلی، بیش از ۱۷۰ هزار نفر کشته شده‌اند كه یک سوم این کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

تعداد قربانيان جنگ سوریه از ۱۷۰ هزار نفر گذشت

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود آورده است: «از زمانی که نخستین قربانی اعتراضات سوریه در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۱ در منطقه درعا ثبت شد، تاکنون کشته شدن ۱۷۱ هزار و ۵۰۹ نفر گزارش شده است.»  این گزارش که آمارِ تا روز سه‌شنبه ۸ ژوئیه را در بر می‌گیرد، روشن می‌کند که در میان کشته‌شدگان، ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر غیرنظامی، از جمله ۹ هزار و ۹۲ نفر کودک بوده‌اند. 

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در حالیکه درگیری بین اسراییل و فلسطینیان در غزه شدت گرفته و تلفات سنگینی را برجای گذاشته، دولت مصر از بازگشایی گذرگاه مرزی با غزه خبر داده است.

به گزارش شفقنا به نقل از بی بی سی، روز پنجشنبه، ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه)، خبرگزاری رسمی مصر گزارش کرد که دولت این کشور تصمیم گرفته است گذرگاه مرزی رفح را در روز پنجشنبه بازگشایی کند تا فلسطینیانی که در جریان حملات اسراییل زخمی شده‌اند به مراکز درمانی مصر انتقال یابند.

از ژوئیه سال ۲۰۰۶ که جنبش اسلامگرای حماس با اخراج ماموران تشکیلات خودگردان فلسطینی از نوار غزه، اداره امور این بخش از سرزمین‌های فلسطینی را در دست گرفت، گذرگاه مرزی رفح به روی رفت و آمد ساکنان غزه بسته بوده و تنها گهگاه به طور موقت باز شده است.

بقیه در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نامه ظریف به دبیر‌کل سازمان ملل متحد، سازمان همكاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب؛
در بخشی از نامه ظریف آمده است: بی‌شک محکومیت آشکار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مناطق فلسطینی و جلوگیری از ادامه حملات این رژیم، مسئولیت همه نهادها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در پی حملات بی‌رحمانه و ددمنشانه ر‍ژیم صهیونیستی به ساكنان بی‌دفاع غزه، وزیر امور خارجه كشورمان با ارسال نامه به دبیركل سازمان ملل متحد، دبیركل سازمان همكاری‌های اسلامی و دبیركل اتحادیه عرب خواستار اقدام قاطع این مجامع برای توقف جنایات شد.
متن نامه محمدجواد ظریف به بان کی مون، ایاد مدنی و نبیل العربی به شرح زیر است:
به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیکار بود به‌ تندروها پیوست!
پدر عمر شیشانی، یکی از فرماندهان ارشد داعش که در سوریه می‌جنگد گفته است که پسرش با تربیت مسیحی بزرگ شده و به این دلیل به افراطیون بنيادگرا روی آورده که نتوانسته کار دیگری پیدا کند!
پدر فرمانده نظامي داعش از پسرش مي‌گويد

عمر الشیشانی ۲۸ ساله، زاده گرجستان است و بنابر گزارش‌ها فرماندهی داعش در جبهه شمال سوریه را برعهده دارد. او با ریش بلند قرمز رنگ و کلاهی که معمولا به سر دارد، در بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده توسط داعش به راحتی قابل شناسایی است. تیمور باتیراشویلی، پدر عمر شیشانی به بی‌بی‌سی گفته است که در حال حاضر هیچ ارتباطی با پسرش ندارد.

او می‌گوید پسرش بعد از آن که حدود شش سال پیش ارتش گرجستان را به دلایل پزشکی ترک کرده، نتوانسته کاری پیدا کند و به همین دلیل جذب گروه‌های افراطی شده است. خانواده عمر شیشانی در منطقه‌ای فقیرنشین در چچن، در همسایگی گرجستان زندگی می‌کنند و باتیراشویلی می‌گوید پسرش توسط روحانیون مسلمان تندرو در این منطقه شست‌وشوی مغزی شده است.

عمر شیشانی تا پیش از پیوستن به داعش رهبر گروه 'جیش‌ المهاجرین و الانصار' بود که بسیاری از اعضای آن افرادي از اهل شمال قفقاز هستند. برآورد می‌شود که صدها شهروند چچنی در سوریه و عراق همراه با نیروهای داعش در حال جنگ با دولت مرکزی هستند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:تروریست,وهابی,تکفیری,جنایت,سربریدن,حیوانات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس‌جمهور قانون پروتکل اصلاحی موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا را ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور قانون پروتکل اصلاحی موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران ودولت جمهوری کوبا را ابلاغ کرد.

این قانون در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی در تاریخ 93.3.5 در مجلس تصویب شده و در تاریخ 93.3.28 به تایید شورای نگهبان رسیده است و در تاریخ 93.4.11 از سوی رئیس‌جمهور جهت اجرا به وزارت راه وشهرسازی ابلاغ شده است .

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همزمان با انفجار پل ارتباطی میان بغداد و الانبار
مجلس اعلا: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
عوامل گروه تروريستي داعش كه بر شهر بزرگ موصل عراق مسلط شده‌اند در حال ويران كردن ابنيه تاريخي و مراقد بزرگان ديني اين شهر تاريخي هستند.
عضو مجلس اعلاي اسلامي: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
عضو مجلس اعلاي اسلامي: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
به گزارش بهارنيوز، پس از انفجار مرقد امام سلطان عبدالله عاصم در جنوب شرق موصل، امروز يكي از فعالان شهر موصل خبر از نبش قبر حضرت يونس پيامبر كه از بناهاي تاريخي و زيارتي اين شهر به شمار مي رود داد. زهير الجلبي به السومريه نيوز گفت: اطلاع دقيق داريم كه عوامل اين گروه جنايتكار وارد اين بناي تاريخي شده و مرقد حضرت يونس نبي (ع) را نبش قبر كرده‌اند. به گفته وي عناصر اين گروه تروريستي، همه لوازم و اشيا موجود در اين مركز تاريخي را نيز به غارت برده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب...........
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

داعش گذرنامه هم صادر کرد+اولين تصاوير خليفه
گروه تروریستی داعش، اولین گذرنامه رسمی خود را برای ۱۱ هزار عضو خود در شهر موصل عراق صادر کرد و همزمان، یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین اعلام برپایی خلافت از سوی داعش را از نظر شرعی باطل و به زیان اسلام دانست.
قرضاوي: اعلام برپایی خلافت اسلامي باطل است
نشریه ینی شفق ترکیه نوشت: بر روی جلد گذرنامه « دولت خلافت اسلامی» نوشته شده و در کنار آن پرچم داعش چاپ شده است. این گذرنامه در مرکز اسناد و مدارک عراق در شهر موصل که در سال ۲۰۱۱ از سوی دولت عراق افتتاح شده بود ، به چاپ رسیده است. در همین حال گروه تروریستی داعش روز گذشته روستای البیاضه واقع در حومه شهر حلب شرقی را به کنترل خود درآورد . همچنین این گروه روستای مغار در حلب را به اشغال خود درآورده است.

بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پرانتزها همه سرجای خودش است/هنوز کار بسیاری دارد که به هم نزدیک شویم/هیچ چیزی برای ابد پذیرفته نخواهد شد/ ممکن است بعد از یک یا دو جلسه نگارش، دوباره به جلسات بحث کلی برگردیم

 معاون وزیر خارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر پذیرش کاهش تعداد سانتریفیوژها از سوی هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران، تاکید کرد: درباره تعداد سانتریفیوژها نباید به گمانه‌زنی‌های رسانه‌یی توجه کرد.

به گزارش «انتخاب»، سیدعباس عراقچی در نشستی خبری در دومین روز از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در وین اظهار کرد: ما از دیروز که وارد وین شدیم تا امروز غروب جلسات متعددی را هم به صورت دوجانبه، سه جانبه، چهارجانبه و هم به صورت دسته جمعی در سطوح مختلف برگزار کردیم. فعلا می‌توانم بگویم که گفت‌وگوها و مذاکراتی که در حال انجام است در حد ارزیابی مجدد از مواضع یکدیگر است و هم‌چنین مروری بر آن چه که تا کنون داشته و مذاکره کرده‌ایم و تلاش برای فهم مواضع هم.

او با بیان این که امیدواریم که از جمعه صبح مجدد به کار نگارش که در سطح معاون خانم اشتون و بنده برگزار خواهد شد، برگردیم افزود: پرانتزها همه سرجای خودش است، متنی را در جلسه گذشته آماده کرده‌ایم که تقریبا تمام مفادش مورد اختلاف بوده است. هنوز کار بسیاری دارد که به هم نزدیک شویم. از فردا (جمعه) دوباره این‌کار را شروع خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ما به جلساتی که هم روی مفاهیم به صورت کلی بحث شود و هم جلسات نگارش که دقیقا مواضع را بتوانیم روی کاغذ پیاده بکنیم نیاز داریم.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ابراز تاسف آیت‌الله سیستانی از عدم تشکیل دولت جدید
مرجع تقليد بزرگ شيعيان عراق با ابراز تاسف از عدم انتخاب رئیس پارلمان و تشکیل دولت جدید عراق، این امر را شکست بزرگی برای سیاسیون عراق دانست.
مخالفت صریح آمریکا با استقلال کردستان عراق
به گزارش ایسنا، احمد صافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه کربلا نسبت به سوء استفاده از شرایط کنونی عراق برای ایجاد تغییرات در جغرافیای انسانی و سیاسی عراق هشدار داد. وی هم‌چنین خواستار تسریع تلاش‌ها برای انتخاب روسای قوای حکومتی عراق شد.

صافی در میان نمازگزاران کربلا گفت: هزاران تن از شهروندان ترکمان، مسیحیان و دیگر اقلیت‌های عراق اکنون از خانه و زندگی خود آوره شده‌اند و در شرایط نامساعدی به سر می‌برند. دولت مرکزی عراق وظیفه اصلی حمایت از این بخش از ملت عراق را دارد. نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا افزود: نباید آوارگی و کوچ اجباری این بخش از ملت عراق و تسلط تروریست‌ها در محل زندگی‌شان در نینوا مورد سوءاستفاده برخی‌ها برای تغییر جغرافیایی انسانی منطقه باشد.

بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدعی دروغین ارتباط با امام زمان(عج) بازداشت شد؛
به نظر می‌رسد، عربستان سعودی، پس از شکست بخش قابل توجهی از طرح‌های امنیتی و نظامی خود در منطقه، دست به استفاده از آخرین مهره‌های خود زده است؛ مهره‌هایی که بیش از آنکه خطرناک باشند، مضحکند!
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سه‌شنبه گذشته، نیروهای امنیتی "عراق"، در حالی که این کشور، درگیر یکی از شدیدترین بحران‌های نظامی-امنیتی خود در تاریخ معاصر است، "سیدالصرخی"، ازمدعیان دروغین ارتباط با "امام زمان"(عج) را به دلیل اظهارات فتنه‌انگیز، دستگیر کردند.

گفتنی است؛ طی ساعات گذشته، برخی از رسانه‌های عربی، که عموما با مشی ضد شیعی-ایرانی خود شناخته می‌شوند، با تکرار این خبر، تلاش کودکانه‌ای را برای مظلوم‌نمایی این فرد آغاز کرده‌اند.



بقیه در ادامه مطلب..............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جنگي فرسايشي، خونين و ويرانگر در انتظار عراق؛
بن بست حل و فصل سياسي بحران عراق كه با سيل ارسال تجهيزات نظامي براي دولت عراق توسط روسيه، آمريكا و ... جهت مبارزه با گروه تروريستي داعش، مواجه شده اين گمانه زني را تقويت كرده كه با تقويت نيروي هوايي ارتش عراق و آغاز بمباران‌هاي شديد و از سوي ديگر تقويت آرايش دفاعي داعش در شهرهاي تصرف شده تكريت، موصل و ...، در آينده‌اي نه چندان دور اغلب شهرهاي عراق، به سرنوشت شهرهاي سوريه گرفتار و به شهرهايي ويران شده مبدل خواهند شد.
«عراق» به «سوريه‌» دوم تبديل خواهد شد؟
در جلسه روز سه شنبه رهبران پارلمانی سنی و کرد با نامزدی مجدد "مالکی" مخالفت کردند و در مقابل نمایندگان شیعه پارلمان عراق نیز نه بر سر حمایت از نخست وزیر کنونی عراق با یکدیگر به توافق رسیدند و نه آن که توانستند بر سر نامزد دیگری با یکدیگر به توافق دست یافتند و اين امر نشان دهنده اين امر است كه در عراق هم، مثل سوريه گزينه نظامي بر گزينه سياسي توفق يافته و اين كشور هم وارد جنگي فرسايشي، خونين و ويرانگر خواهد شد.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چشمگیرترین تغییرات در رویکرد افراطگرايان منطقه
گروه داعش در بیان جسورانه‌ بلندپروازی خود، مدعی رهبری جنبش اسلام‌گرایان جهان شده و از مسلمانان سراسر جهان خواسته تا با ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه بیعت کنند. به گفته تحلیلگران داعش با ادعای چنین برتری‌ای، قصد کم‌ اهمیت جلوه دادن القاعده و رهبر آن ایمن الظواهری را دارد.
چگونه داعش در عراق و سوریه، القاعده را کنار زد؟
 تیم لیستر، تحلیلگر سی.ان.ان، در تحلیلی درخصوص رقابت گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" با القاعده می‌نویسد: «تحلیلگران این ادعای داعش را یکی از چشمگیرترین تغییرات در رویکرد گروه های تروریستی افراطگرا از زمان 11 سپتامبر 2001 تاکنون می‌دانند.این در حالی است که داعش یک ادعای عجیب و غریب دیگر نیز داشته و آن این بوده است که رهبر 1.5 میلیارد مسلمان جهان است و صحنه فعالیت جدید آن کل جهان است و نه صحراهای سوریه و عراق!

بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توسط مقامات محلي حزب کمونیست چین؛
مسلمانان استان سین کیانگ چین حق روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را ندارند و مقامات محلي اين استان با انواع روش‌ها، سعي در مبارزه با روزه گرفتن مردم دارند.
روزه‌گرفتن در استان‌مسلمان‌نشین‌چین ممنوع شد!
استان سین کیانگ چین عمدتا مسلمان نشین است و اقلیت اویغور در آن سکونت دارد. اکنون سالهاست که حزب کمونیست چین برگزاری مراسم ماه رمضان را در این استان مسلمان نشین محدود می کند، و همین موضوع به درگیری میان اویغورها و نیروهای امنیتی منجر شده است. پکن درگیریهای مرگبار در سایر نقاط چین را به شبه نظامیان اویغوری نسبت می دهد که خواستار استقلال این استان غنی در ذخایر طبیعی هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رادیو و تلویزیون دولتی در استان سین کیانگ روز چهارشنبه از "اعمال این ممنوعیت در مورد اعضای حزب، آموزگاران، و جوانان" خبر داد. در این بیانیه آمده: "ما به همه خاطر نشان می کنیم که اجازه روزه گرفتن در ماه رمضان را ندارند."  در  ادارات دولتی، عکس‌هایی از کارمندان به نمایش گذاشته شده که با لباسهای محلی اویغوری مشغول خوردن غذا در طول روز هستند، و در توضیح آمده که این افراد از این کار خوشحالند، و به روزه نگرفتن ادامه خواهند داد!

چین پیش از این اعلام کرده بوده که ممنوعیت روزه گرفتن برای حفظ تندرستی کارمندان دولت اعمال می‌شود. دیلخات راخیت، سخنگوی کنگره جهانی اویغورها در تبعید به خبرگزاری فرانسه گفت که روز دوشنبه ماموران دولتی به خانه های مردم سرکشی می کردند تا مطمئن شوند آنها مراسم ماه رمضان را بجا نمی‌آورند! راخیت گفت: "چین از این روشهای خشن برای محدود کردن اعتقادات مذهبی اویغورها استفاده می‌کند، و با این کار به خشونت دامن می‌زند." اين فرد گفته است که مقام‌های محلی برای بازداشتن این افراد از روزه گرفتن به آنها حتي پیشنهاد غذای مجانی داده‌اند!
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اولين پيام خلیفه خود خوانده جهان اسلام به مسلمانان
ابوبکر البغدادی، رهبر داعش که خود را "خلیفه مسلمانان جهان"‌‌ می‌‌نامد، متعهد به انتقام از «ظلم‌هایی» شد، که «علیه مسلمانان»‌ رفته است و برای نخستین بار در یک پیام صوتی مسلمانان جهان را خطاب قرار داد و از آن‌ها خواست برای "جهاد مقدس" و برقراری "دولت اسلامی" به او یاری رسانند و عازم عراق و سوریه شوند!
آزادی و دمکراسی "شعارهای گمراه‌کننده" بی‌دینان است
این پیام صوتی دو روز پس از اعلام "خلافت" داعش در عراق و سوریه انتشار می‌یابد. بغدادی در این پیام صوتی به ویژه دانشجویان، قضات، پزشکان، مهندسان و کارشناسان و متخصصان نظامی و امور اداری را مورد خطاب قرار داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ابو بکر البغدادی در نخستین پیام خود به عنوان «خلیفه دولت اسلامی» از همه مسلمانان خواست به «دولت اسلامی» مهاجرت کنند. او این هجرت را «واجب» دانسته است. او همچنین مسلمانان را به جهاد فراخوانده و افزود: «در این ماه پر برکت، هیچ عملی بهتر از جهاد در راه خدا نیست. پس این فرصت را غنیمت بشمارید و با جهاد در راه خدا به یاری دین خدا بشتابید.»

بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایران هنوزصلح‌آمیز بودن برنامه‌اش را نشان نداده است
وزیر خارجه آمریکا، در آستانه گفت‌وگوهای پیش روی هسته‌ای ایران که قرار است طی هفته جاری در وین برگزار شود گفت: ایران هنوز نتوانسته صلح‌آمیز بودن کامل برنامه هسته‌ای‌اش را نشان بدهد.
کری: فضا برای مذاکرات جامع نهایی آماده است
جان کری در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست با اشاره به شکاف‌های موجود میان مواضع طرفین مذاکره گفت که این شکاف‌ها به خاطر تقاضاهای بیش از اندازه از جانب ما به‌ وجود نیامده‌اند و افزود: شش قدرت جهانی تا حد ممکن از خود انعطاف نشان داده‌اند. وی افزود: تهران یا قادر خواهد بود از این فرصت استفاده کرده و نگرانی‌های موجود در قبال برنامه هسته‌ای خود را رفع کند یا این‌ که این فرصت تاریخی که برای خاتمه انزوای اقتصادی و دیپلماتیک ایران و بهبود زندگی مردم ایران پیش آمده را از دست بدهد. کری گفت: بین مقاصد اعلام‌شده ایران درخصوص برنامه هسته‌ای و محتوای واقعی این برنامه که تا امروز مشاهده شده هم‌چنان تفاوت دیده می‌شود.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همه با امیر المومنین ابوبكر البغدادي بيعت كنند!
موصل بعنوان «دارالخلافه» انتخاب شد!
گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خلافت اسلامی مورد ادعایشان تشکیل شده و سرکرده این گروه تروریستی (ابوبكر البغدادي) امیر المومنین جهان اسلام است!
داعش: خلافت اسلامی رسما تشكيل شد!
به گزارش خبرگزاری‌ها، گروه تروریستی داعش يكشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه رمضان دولت اسلامی مورد ادعایشان تشکیل شده و ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه با عنوان امیر المومنین ریاست حکومت مورد ادعای داعش را بر عهده دارد! این بیانیه که توسط ابی محمد شامی سخنگوی رسمی داعش قرائت شد، تصریح می‌کند که ابوبكر البغدادی، امیر المومنین همه مسلمانان جهان است و این وعده الهی است و همه مسلمين جهان بايد با او بيعت كنند!
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آمريكا براي سر وی 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است
گروه تروریستی داعش در دو کشور عراق و سوریه اعلام “خلافت” کرد. ابو محمد عدنانی، سخنگوی داعش در شبکه توییتر با یک پیام صوتی افزود که رهبر داعش، ابوبکر البغدادی خلیفه اول “دولت اسلامی” است.
گوشه‌هایی از زندگی مرموز خلیفه مسلمین جهان!
به گزارش پیام نو، ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی ملقب به «ابوبکر البغدادی»، سرکرده «دولت اسلامی عراق و شام» که به تازگی به « دولت اسلامی» است که ایالات متحده برای سرش ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. این فرمانده ۴۲ ساله که فردی مرموز خوانده شده به همراه گروه تروریستی اش یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیتی خاورمیانه هستند. خبرگزاری “ان بی سی” به نقل از محافظان اردوگاه بوکا در عراق نوشت: ابوبکر البغدادی در زمان حبس به نظر فردی زیرک می رسید ولی به طور خاص خطرناک نبود. درعین حال جزئیات کمی از زندگی وی در دسترس است.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سايه شوم و سنگين ارتجاع وهابي بر جهان اسلام
گروههای تروریستی با محوریت فرقه گرایی بر خاورمیانه چنگ انداخته اند، تکفیریها در همه کشورهای اسلامی در حال رشد و یارگیری هستند و با تیزهوشی دنیای غرب، فرقه گرایی در حال توسعه و تخریب این کشورهاست. اختلاف افکنی میان ملتها البته داستانی کهنه است و مرتبط به عصر ما نمی گردد.
واقعیت‌ تلخ امروز جهان اسلام
بقیه در ادامه مطلب..................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 6 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بنیامین نتانیاهو اخیرا طی گفتگویی با یک شبکه ی امریکایی عنوان کرد که نسبت به نرم شدن موضع آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران به دلیل همکاری با این کشور بر سر داعش نگران است.

بلومبرگ نوشت: یک مقام دفتر بنیامین نتانیاهو می گوید که مقامات اسرائیلی در حال گفتگو با همتایان آمریکایی خود هستند تا از آنها بخواهند به ایران اجازه بهره برداری از اوضاع عراق را ندهند!
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، بنیامین نتانیاهو اخیرا طی گفتگویی با یک شبکه ی امریکایی عنوان کرد که نسبت به نرم شدن موضع آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران به دلیل همکاری با این کشور بر سر داعش نگران است.
اسرائیل از امریکا و متحدانش خواسته است که ایران را تحت فشار بگذارند تا به برنامه غنی سازی خود پایان دهد.
موشه مائوز استاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه جروسالم می گوید: سرویس های اطلاعاتی به داعش به عنوان تهدیدی برای کل منطقه از جمله اسرائیل نگاه می کنند.
وی اضافه کرد: اسرائیل باید تصمیمات دشواری که آمریکا با آن در عراق مواجه است را درک کند.
جرالد استینبرگ استاد علوم سیاسی دانشگاه بارلان اسرائیل گفت: درحالیکه تهدید سرایت داعش به دیگر کشورها خطرناک است اما اتحاد آمریکا و ایران علیه داعش خیلی خطرناک تر به حساب می آید!

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:صهیونیست, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرستاده سابق اتحادیه عرب و سازمان ملل:
فرستاده سابق اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه با بیان اینکه جنگ داخلی میان اهل تسنن و تشیع زمینه ساز اقدامات اخیر تروریست‌ها در عراق شده تصریح کرد: اوضاع کنونی عراق نتیجه چشم بستن و بی توجهی جامعه جهانی به بحران سوریه است.
اوضاع عراق نتیجه سهل انگاری در قبال سوریه
اخضر ابراهیمی،‌ تأکید کرد: حملات گروه‌های تروریستی به عراق نتیجه عدم توجه جامعه جهانی در قبال بحران سوریه است. وی گفت: پس از دو سال تلاش‌های بی‌فایده برای پایان دادن به بحران سوریه که موجب مرگ بیش از 160 هزار تن شده است، این مساله یک اصل شناخته شده است که درگیری تنها در سوریه باقی نمی‌ماند بلکه به دیگر کشورها نیز سرایت می‌کند. ابراهیمی خاطر نشان کرد: متاسفانه جامعه جهانی در قبال بحران سوریه سهل‌انگاری به خرج داد و هیچ کمکی به حل آن نکرد و در حال حاضر نتیجه آن را می‌بینیم.وی تاکید کرد: من از نوامبر گذشته درخصوص توانایی‌های گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش به شورای امنیت سازمان ملل و همچنین شرکا و طرف‌های دیگر اطلاع و هشدار داده بودم.ابراهیمی عنوان داشت: در واقع درگیری‌های داخلی میان اهل تسنن و اهل تشیع عراق پایه و اساس اقدامات اخیر تروریست‌ها در این کشور شده است. به شورای امنیت سازمان ملل در نوامبر گذشته میلادی گفته بودم گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) 10 برابر سوریه در عراق فعال است. فعالیت‌های آن‌ها در عراق جنگ میان شیعیان و سنی‌هاست و این بدان معناست که اقلیت سنی عراق احتمالا از این گروه حمایت می‌کنند نه به این خاطر که آن‌ها شبه نظامی‌اند و دوست داعش هستند بلکه به خاطر اینکه دشمن دشمن من، دوست من است.وی گفت: به عقیده من ایران که آمادگی خود را برای کمک به بغداد اعلام کرده است، جایگاه ويژه‌ای در منطقه دارد و این امر از طریق همکاری میان ایران و واشنگتن درخصوص عراق می‌تواند به حل بحران کمک کند.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروهي وحشتناك با سرمايه اي ميلياردي
روزنامه گاردین در گزارشی از دستیابی سازمان‌های امنیتی غرب به اطلاعات بسیار مهم داعش خبر داد. نام جنگجویان خارجی و رهبران این گروه، رمزهای محرمانه و اطلاعاتی درباره شبکه مالی داعش از جمله اطلاعات بدست آمده است.
دستیابی  به اطلاعات محرمانه و مهم داعش
روزنامه گاردین فاش ساخت که دست‌ کم ۱۶۰ "یو اس بی استیک" (USB ذخیره اطلاعات کامپیوتری) از گروه داعش بدست نیروهای امنیتی عراق افتاده است. اطلاعات ذخیره شده بر روی این "استیک‌ها" دارای اهمیت زیادی برای سازمان امنیتی کشورهای غربی هستند. بنا به گزارش گاردین این اطلاعات شامل اسامی جنگجویان خارجی داعش (دولت اسلامی عراق و شام)، نام رهبران این گروه، کدها و رمزهای مخفی و نام‌های اختصاری عوامل نفوذی این گروه در وزارت‌خانه‌ها می‌شود. برخی اطلاعات پیرامون شبکه مالی داعش نیز بدست نیروهای عراقی افتاده است.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرگ صدها تن در حمله داعش به موصل
رییس جمهور آمریکا روز جمعه در واکنش به رویدادهای عراق گفت که در حال بررسی گزینه هایی غیر از اعزام نیروی زمینی به عراق برای مقابله با پیشروی تروریست‌های داعش است.
اوباما: بدون‌ تضمین، در عراق دخالت نمی‌کنيم
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما در عین حال هشدار داد که کشور عراق باید شکاف ها و اختلافات خود را حل کند. ما نیروهای آمریکایی را به صحنه رزم در عراق باز نمی گردانیم اما از تیم امنیت ملی خود خواسته ام که گزینه های دیگری را برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق آماده کند.
رییس جمهور آمریکا گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام تهدیدی برای عراق است اما همچنین به دلیل ایدئولوژی و خشونت ورزی خود می تواند منافع آمریکا هم تهدید کند. در نهایت بر عهده عراقی ها است که مشکلات خود را حل کنند. وی افزود: آمریکا بسادگی خود را درگیر اقدام نظامی در عراق نمی کند مگر این که دولت عراق برای کاهش تنش های فرقه ای را تضمین کند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مذاکرات با 1+5 به مرحله حساسی رسیده است
محمد جواد ظريف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تا حد معقولی اطمینان دارم که می توان ظرف یک ماه آینده به توافقی جامع دست یافت.
می‌توان ظرف یک ماه به راه حل نهایی رسید
محمد جواد ظریف در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا نوشت: مذاکرات ایران و گروه 1+5 به مرحله حساسی رسیده است و اطمینان دارم که تا یک ماه آینده قادر خواهیم بود که راه حل جامعی برسیم. وی با اشاره توانایی دانشمندان کشورمان در دستیابی به دانش هسته ای گفت: میزان توانایی های ایران به شکل وسیعی افزایش یافته و تخصص هایی کسب شده است که هیچ کدام از این ها را نمی توان با آرزو یا حتی از طریق مذاکره نادیده گرفت.

ظریف با تاکید بر اینکه در گذشته و در جریان مذاکرات، برخی توهمات فرصت های ایجاد شده برای رسیدن به توافق نهایی را از بین برد،گفت : نباید اجازه داد که یک بار دیگر چشم انداز واقعی امکان حصول به یک توافق تاریخی از بین برود. وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری طرحی که 10 سال پیش درجریان مذاکرات به طرف های مذاکره ارایه داد، تاکید کرد: در آن طرح مجموعه ای از اقدمات پیشنهادی برخی از دانشمندان مستقل و غیر ایرانی وجود داشت که تضمین می کرد برنامه هسته ای تا ابد صلح آمیز خواهد بود.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پیام کتبی نخست‌وزیر ژاپن خطاب به رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اراده دولت این کشور برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با ایران، تسلیم ظریف شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛«نوبو کیشی» معاون ارشد پارلمانی وزیر خارجه ژاپن که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات کشورمان از تاریخ 19 لغایت 21 خردادماه 1393 به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
ظریف در این دیدار ضمن استقبال از تلاش‌های دولت ژاپن به رهبری شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در جهت بسط و گسترش مناسبات فیمابین در زمینه‌های مختلف، توضیحاتی پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با اعضای ۱+۵ ارائه داد و بر ضرورت توجه به حقوق هسته‌ای کشورمان از سوی طرف مقابل تأکید کرد.
 
در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه ارتقای سطح روابط دوجانبه به مقام ژاپنی اعلام کرد.
 
طرف ژاپنی در این دیدار، پیام کتبی شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن خطاب به روحانی رئیس جمهور کشورمان متضمن اراده دولت ژاپن برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه طرفین را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.
 
در این دیدار طرف ژاپنی تمایل دولت ژاپن برای گسترش مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
 
وی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت روحانی در جهت ایجاد فضای اعتماد بین‌المللی و اتخاذ رویکرد جدید در سیاست خارجی کشورمان، خواستار تداوم این روند از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.
 

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تحلیل‌گر یک اندیشکده آمریکایی‌ مطرح کرد:
سوزان مالونی، نویسنده اندیشکده آمریکایی بروکینگز مطرح کرد:«ایران در موقعیتی است که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و تغییر شکل محیط امنیتی منطقه، بیش از این نفوذ خود را در منطقه افزایش خواهد داد و عربستان دیگر نمی‌تواند تأثیر مستقیم و نفوذی در منطقه داشته باشد.»سرویس سیاسی «فردا»؛‌ موضوع پاسخ منفی وزیر خارجه ایران به دعوت مقامات عربستان سعودی بازتاب جالبی داشته است و رسانه های بین‌المللی سعی کرده اند این موضوع را به نحوی تحلیل کنند. گفته می‌شود این پاسخ ظریف باعث خشم و ناراحتی عربستان سعودی شده است. 
عربستان سعودی اینک پس از شکست در صحنه سوریه در دوران ضعف خود به سر می‌برد و از همین لحاظ مقامات آل سعود سعی کردند که با توجه به بهانه تغییر دولت در ایران یخ روابط میان خود و کشورمان را آب کنند اما پاسخ منفی محمد جواد ظریف نشان داد که ایران به گونه‌ای از اتفاقات گذشته ناراضی است و رد درخواست مقامات عربستانی به نحوی این پیام را به مقامات آل سعود داد که نمی‌شود از پشت خنجر زد و بعد توقع ایجاد روابط بهینه را داشت. ضمن اینکه جمهوری اسلامی همواره با توجه به تئوری امت واحده اسلام سعی داشته است که روابط نزدیکی با کشورهای مسلمان ایجاد کند اما حکومت‌های مرتجعی مانند آل سعود همواره به عنوان دست نشانده و ژاندارم امریکا در منطقه و بر خلاف این سیاست کلان اسلام عمل کرده‌اند.البته همین سیاست غلط عربستان بود که امروزه این کشور را به ورطه ضعف کشاند، به طوری که با وجود پولهای بسیاری که عربستان خرج می کند این کشور در حالت انزوای سیاسی به سر می برد و دست دراز کردن مقامات آل سعود به سمت ایران نه یک اقدام استراتژیک بلکه تاکتیکی بود که عربستان را از این انزوا خارج کند که تا کنون با پاسخ منفی مقامات ایران روبرو شده است.
 بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بررسی حوداث عراق در گفتگوی «فردا» با حسن هانی‌زاده
آنچه که در حال حاضر در عر اق جریان دارد شبیه‌سازی حوادث مصر است که به نظر می‌رسد تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا یک عبدالفتاح سیسی جدیدی از دل نیروهای مسلح عراق خارج شود و قدرت را در دست بگیرد و دولت مشروع و منتخب آقای نوری‌المالکی را برکنار کند.
سرویس سیاسی «فردا»؛ گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) پس از ناکامی‌ چند روز پیش در اشغال شهر سامرا، به شهر موصل در استان نینوا هجوم بردند و امروز موفق شدند، استانداری، فرودگاه و چند بخش مهم دیگر در نیمه شرقی این شهر را تصرف کنند. ساکنان شهر موصل در پس سیطره داعش بر این شهر آواره شده‌اند و از بیم جانشان در حال فرار از شهر هستند.
هزاران شهروند از ساکنان موصل به سوی دو استان «اربیل» و «دهوک» در کردستان عراق فرار کرده‌اند و برخی از آنها از شب گذشته محل زندگیشان را ترک کرده‌اند.
برای بررسی بیشتر اوضاع عراق به سراغ «حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل خاورمیانه رفتیم که در ادامه می توانید خواننده گفتگوی « فردا»‌ با وی باشید.
حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه درگفتگو با خبرنگار «فردا» درباره حوادث بوجود آمده در عراق و اشغال شهر موصول به دست گروهک تروریستی داعش گفت:‌ اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در حمله به سامرا و همچنین اشغال استان موصل و حمله به استان صلاح‌الدین یک توطئه سازمان‌یافته داخلی و منطقه‌ای برای تغییر وضعیت عراق و بازگرداندن عراق به قبل از سال 2003 قابل بررسی است.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ظریف در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: علی‌القاعده مذاکره برای به نتیجه رسیدن نیاز به آمادگی طرفین دارد و اگر طرف مقابل آماده باشد می‌توانیم به نتیجه برسیم.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ درباره دور آینده مذاکرات ایران و 1+5 گفت: ما برای گفتگوهای جدی آماده هستیم چرا که مذاکرات دشوار است.

وی تصریح کرد: علی‌القاعده مذاکره برای به نتیجه رسیدن نیاز به آمادگی طرفین دارد و اگر طرف مقابل آماده باشد می‌توانیم به نتیجه برسیم.

گفتنی است ایران و 1+5 در 20 نوامبر بیانیه اقدام مشترک به مدت شش ماه امضا کردند که هم‌اکنون این مدت رو به پایان است و طرفین گفتگو براساس مفاد بیانیه در حال انجام مذاکره برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای هستند.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 خرداد 1393برچسب:5+1,ظریف,مذاکرات هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حفتر، پارلمان را به حمایت از تروریست ها متهم کرد
سرلشکر خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته لیبی که علیه گروه های تندرو مسلح وابسته به القاعده در لیبی جنگ می کند، در مصاحبه ای با روزنامه مصری "مصری الیوم"، با متهم کردن تعدادی از اعضای پارلمان لیبی به حمایت از القاعده، گفت: "در شرایط کنونی که هرج و مرج سراسر لیبی را فرا گرفته است، نمی توانیم انتخابات برگزار کنیم ".
اظهارات كپي برابر اصل السيسي در ليبي
حفتر كه در دنياي عرب از او به عنوان السيسي ليبي ياد مي‌شود، افزود: "القاعده در لیبی در حال ارتکاب جنایت هایی است که به هیچ عنوان قابل تحمل نیست، بنابرین نمی توان انتخابات برگزار کرد در حالی که کشور شاهد اقدامات همچون گردن زدن، دست بریدن، بازداشت وتبعید افراد، آدم ربایی و گروگان گیری و غارت وچپاول اموال مردم توسط گروه های وابسته به القاعده در کشور باشیم ".
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جایگاه پارلمان اروپا در سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا چیست؟ آیا تصمیمات و قطعنامه‌های پارلمان اروپا آنگونه که گفته می‌شود فاقد وجاهت قانونی و ضمانت اجرایی است؟ تقسیم کار سیاسی میان پارلمان اروپا و سایر نهادهای این اتحادیه چگونه است؟ همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان اروپا، گزارش ویژه مشرق کارکردها و نفوذ این نهاد اروپایی را بررسی کرده است.

به گزارش عرش نیوز، پارلمان اروپا بطور مشترک با شورای اروپا وظیفه قانونگذاری در این اتحادیه را برعهده دارد. نمایندگان این پارلمان بطور مستقیم با رأی مردم و هر 5 سال یکبار انتخاب می‌شوند و در واقع نماد دموکراسی در اتحادیه اروپا، انتخابات پارلمان اروپاست.

 بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:پارلمان اروپا,قانون,اتحادیه اروپا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تو امروز خودت و القاعده‌ات را در مقابل دو گزینه قرار داده‌ای که سومینی ندارد: یا به خطای خودت ادامه دهی ... و شکاف و جنگ بین مجاهدین در عالم کماکان ادامه یابد. یا آنکه به لغزش و خطای خود اعتراف کنی و در صدد اصلاح و جبران آن برآیی.»

به گزارش عرش نیوز، بیست و یکم اردیبهشت بود که پیام صوتی جدیدی از سخنگوی رسمی داعش ابومحمد العدنانی منتشر شد. این پیام صوتی که عنوانش بود «ببخشید امیر القاعده»، حاوی حملات شدیدی به رهبر این سازمان اَیمَن الظواهری بود. هر چند باب صلح را به روی او باز می‌گذاشت، اما با شرط و شروطی «داعشی»! هرچند که محال است ظواهری این شروط را بپذیرد چراکه به نظر نمی‌رسد تحمل تبعات آن را داشته باشد.

به نوشته‌ی صهیب عنجرینی (یکی از محققین برتر گروه‌های تکفیری) در رونامه الاخبار، با سخنان اخیر ابومحمد العدنانی فصل جدیدی از جنگ کلامی بین القاعده و داعش آغاز شد. تندی این پیام صوتی را می‌توان بی سابقه شمرد، پیامی که دروازه‌‌ی «جنگ داخلی جهادی» را کماکان بازِ باز نگه داشت.

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفیر سوریه در تهران با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری سوریه ترجمه اراده ملت است، تاکید کرد که غربی‌ها از رای ملت سوریه هراس دارند.

به گزارش عرش نیوز «عدنان حسن محمود» سفیر سوریه در تهران در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در ایران به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت که ملت سوریه با شرکت در این انتخابات خواهان تعیین سرنوشت سوریه از طریق صندوق‌های رای هستند.

حسن محمود گفت که این انتخابات نخستین انتخابات سوریه است که آزادانه با شرکت سه نامزد در رقابت‌های انتخاباتی برگزار می‌شود.

سفیر سوریه افزود که انتخابات ریاست جمهوری سوریه ترجمان اراده ملت برای انتخاب رئیس جمهور خود از طریق صندوق‌های رای با آزادی کامل است.

وی تصریح کرد: مردم سوریه در این انتخابات به اولویت گزینه‌های ملی که در صدر آن بازیابی امنیت، آرامش و ثبات است رای خواهند داد.

حسن محمود اظهار داشت که ملت سوریه با شرکت در این انتخابات به تروریست‌ها و حامیان غربی آنها گفتند که ملت با اراده ملی خواهان تعیین سرنوشت خود است.

وی افزود که مخالفت کشورهای غربی با انتخابات سوریه نشان داد که دولت‌های غربی از رای ملت سوریه در هراسند و از احترام به آزادی و رای ملت و دمکراسی ترس دارند.

سفیر سوریه در تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سوریه در کنار محور مقاومت باقی خواهد ماند.
منبع:فارس

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: دعوتنامه مودت‌آمیز وزیر خارجه عربستان برای شرکت وزیر امور خارجه کشورمان در نشست سالانه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی دریافت شده است.

به گزارش عرش نیوز "حسین امیرعبداللهیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد دعوت "سعودالفیصل" وزیر خارجه عربستان از "محمدجواد ظریف" گفت: دعوتنامه مودت آمیزی از سوی وزیر امور خارجه عربستان برای شرکت وزیر امور خارجه کشورمان در نشست سالانه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که اواخر خرداد ماه در جده برگزار می‌شود ارسال و دریافت شده است.

وی افزود: موضوع دیدارهای مقامات تهران_ ریاض و از جمله دیدار وزیر امور خارجه ایران و عربستان سعودی در دستور کار مشترک دو کشور است.

شایان ذکر است؛ وزیر خارجه عربستان پیش از این به صورت شفاهی از وزیر خارجه کشورمان برای سفر به عربستان سعودی دعوت بعمل آورده بود.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سناتور آمریکایی مدعی شد؛
سناتور آمریکایی در سفر به فلسطین اشغالی و در سخنرانی در پارلمان رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران و برنامه هسته‌ای این کشور مهمترین تهدید امنیت ملی آمریکا و اسرائیل است.
به گزارش عرش نیوز به نقل از روزنامه "جروزالم پست"، سناتور "تد کروز" سناتور ایالت تگزاس و نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در سخنانی در کنست مدعی شد: من با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره این موضوع که نتیجه مذاکرات اخیر با ایران اشتباهی تاریخی و توافقی بد را به همراه خواهد داشت هم نظر هستم.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسماعیل هنیه از مقام خود کناره‌گیری می‌کند
دو سازمان فلسطینی الفتح و حماس بر سر تشکیل یک دولت مشترک توافق و طرفین بر سر نامزدی رامی حمدالله، عضو فتح برای احراز پست نخست وزیری دولت وحدت ملی موافقت کردند.
حمدالله نخست‌وزیر دولت وحدت ملی فلسطین شد
در حال حاضر فتح در کرانه باختری رود اردن و حماس در باریکه غزه قدرت را در دست دارند. در مدت ۳ سال گذشته نمایندگان این دو سازمان فلسطینی چندین بار برای تشکیل دولت مشترک به گفت‌وگو نشستند، اما بر سر جزئیات امر به توافق نرسیدند. سامی ابوزهری، سخنگوی گروه حماس اکنون می‌گوید رایزنی با احمد عزام مسئول پرونده صلح گروه‌های فلسطینی در جنبش فتح به توافق بر سر معرفی رامی حمد‌الله به عنوان نخست وزیر دولت فلسطین منجر شد. به گفته او رایزنی‌های دو گروه رقیب "در فضایی مثبت" برگزار شده است. از سوی دیگر احمد عزام، مسئول پرونده آشتی در فتح نیز تائید کرد بین فتح و حماس تفاهم وجود دارد و همکاری‌ها مثبت بوده است. به دنبال توافق فتح و حماس، اسماعیل هنیه رهبر گروه حماس نیز اعلام کرد که از مقام نخست وزیری خود در دولت حماس کناره‌گیری می‌کند.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یکی از مدیران ارشد رسانه‌ای عربستان سعودی، دیدار رئیس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه با یکی از سرکرده های گروهک تروریستی منافقین در پاریس را آغازی برای هم پیمانی این دو گروه ضد ایران و سوریه دانست.

به گزارش عرش نیوز "عبدالرحمن الراشد" در مطلبی در روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن نوشت: احمد جربا رئیس (گروه موسوم به) ائتلاف مخالفان سوریه در اقدامی پیش بینی نشده با مریم رجوی (از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین) در پاریس دیدار کرد.

وی که مدیر شبکه سعودی "العربیه" است، با اشاره به حمایت رژیم سرنگون شده صدام از گروهک تروریستی منافقین افزود: طی سه دهه گذشته به غیر از صدام هیچ کدام از رژیم های عربی این جرأت را به خود راه نداده‌اند از این گروه حمایت کنند.

عبدالرحمن الراشد که مدتی سردبیر روزنامه "الشرق الاوسط" وابسته به عربستان سعودی در لندن بود، خاطرنشان کرد: از یکی از کسانی که به این موضوع اهمیت می‌دهند پرسیدم، اهمیت دیدار با این گروه که در اروپا حضور دارد چیست؟ او هم در پاسخ گفت؛ مطرح کردن دوباره این گروه و بازگرداندن آن به منطقه.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق این گروه را ساکت کرده و از آن دست کشیدند؛ بنابراین مخالفان سوریه می توانند روابطی ویژه با آن برقرار کنند. این گروه، آموزش دیده است و می تواند ایران را تهدید کند.

وی در ادامه پاسخش به عبدالرحمن الراشد تأکید کرد: با توجه به اینکه بغداد به دنبال رهایی از اردوگاه اشرف در عراق است، پیش بینی می‌شود که عناصر این گروه در آینده به سوریه منتقل شوند.

این کارشناس به عبدالرحمن الراشد گفت؛ هر دو گروه (مخالفان سوریه و گروهک تروریستی منافقین) می توانند برای جنگ با سوریه و ایران با یکدیگر هم پیمان شوند.
منبع:العالم

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عبدالفتاح السيسي يا حمدين صباحي؛
انتخابات ریاست جمهوری مصر امروز (دوشنبه) با حضور گسترده مردم این کشور برای انتخاب یکی از دو نامزد این انتخابات به عنوان رئیس‌جمهور جدید آغاز شد.
گزارشي از  روز اول انتخابات ریاست‌جمهوری مصر
اولین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری مصر که انتخاباتی منحصر به فرد برای تعیین هفتمین رئیس جمهور این کشور به شمار می‌رود با حضور 53 میلیون و 900 هزار شهروند واجد شرایط مصری در مراکز انتخاباتی آغاز شد. قرار است این انتخابات طی دو مرحله امروز و فردا(سه‌شنبه) برگزار شود.

قرار است شرکت کنندگان در این انتخابات به عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق این کشور و یا رقیب وی حمدین صباحی، رهبر جنبش مردمی رای بدهند. پیشتر عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر طی یک سخنرانی که با حضور گسترده ملت این کشور انجام شد ابراز اطمینان کرد که این انتخابات با موفقیت انجام خواهد شد.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هر بار که غانم می‌خواهد پایش را روی پله قطار بگذارد یک نفر دیگر پیدا می‌شود و زودتر از او روی تنها صندلی خالی می‌نشیند. یک بار "الیاس الهراوی"، بار دوم "امیل لحود" و دفعه‌ی سوم "میشل سلیمان". این بار هم غانم، باز هم به دروازه کاخ بعبدا چشم دوخته درحالی که مزاحم‌های ورودش زیادند.

به گزارش عرش نیوز حالا، نماینده فعلی پارلمان لبنان، روبیر غانم هم فرصت رسیدن به کاخ بعبدا [مقر ریاست‌جمهوری لبنان] را دارد. به گفته‌ی برخی منابع جریان 8 مارس، او نامزد عربستان و سعد حریری است. روبیر غانم مرد همه‌ی دوره‌هاست، و نامزد همه‌ی موارد. اگر یکی از شروط رئیس‌جمهور لبنان این است که مارونی باشد، خب پس روبیر غانم هم می‌تواند!

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امروز برگزار می‌شود؛
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفت‌وگو با کاترین اشتون نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای با ایران ساعتی پیش عازم استانبول شد، عصر امروز با وی در ساعت 17 دیدار می‌کند.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف"، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و گفتگو با کاترین اشتون نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای با ایران ساعتی پیش عازم استانبول شد، عصر امروز با وی دیدار می‌کند.
 این دیدار ساعت 15:30 به وقت محلی(17 به وقت تهران)، در استانبول آغاز می‌شود.
همچنین قرار است امشب ضیافت شامی در کنسولگری ایران با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.
این گفتگوهای دو روزه به منظور انجام هماهنگی هایی درباره نحوه ادامه مذاکرات و همچنین اجرای گام نهایی توافق ژنو انجام می‌شود.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درگیری‌های داعش و القاعده/
حالا، بغدادی در مقابل ملا محمد عمر قرار دارد. «امیرالمؤمنین» در برابر «امیرالمؤمنین». بدین ترتیب، بغدادی دشمنش را مشخص می‌کند، او جولانی وظواهری را رد کرده و به شیخ بزرگ‌تر آنها رسیده است.
به گزارش عرش نیوزجریان موسوم به «جهاد جهانی» چند پاره شد. سازمان القاعده حالا شده است دو القاعده و امارت جهاد، حالا دو رأُس دارد و مؤمنین جهادی، به جای یک امیرالمومنین حالا دو امیرالمؤمنین دارند. یکی دوهفته‌ی پیش هم «بیعت خراسانی» آخرین میخ را بر تابوت مصالحه بین «برادران جهادی» کوبید. حالا دیگر کار از کار گذشته و جنگ آغاز شده است، نه فقط بین داعش و النصرة در سوریه، بلکه بین داعش و القاعده در امتداد میادین جهاد جهانی.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: بعد از گذشت 66 سال از روز نکبت، فلسطین در راس توجهات جهان و رهبرانش قرار دارد.

محمود عباس در سالروز نکبت: زمان پایان طولانی‌ترین اشغالگری تاریخ فرا رسیده است
محمود عباس، در سخنرانی به مناسبت شصت و ششمین سالروز نکبت خطاب به ملت فلسطین اعلام کرد: ما ثابت کردیم و همچنین ثابت خواهیم کرد که فلسطین به نقشه جغرافیا بازمی‌گردد و کشوری مستقل و با حاکمیت به پایتخت قدس شرقی تشکیل خواهد شد. وی گفت: آنچه که تحقق یافته نتیجه استراتژی سیاسی است که با عدالت و امکانات موجود حاصل شده است. ما بدون اینکه تسلیم و ناامید شویم به توافق‌نامه‌های بین‌المللی پیوستیم و براساس منافع ملی حرکت کردیم. وی ابراز امیدواری کرد که شصت و ششمین سالروز نکبت سال پایان رنج ملت فلسطین و سرآغاز آینده جدید باشد.

عباس تاکید کرد: زمان آن رسیده است که طولانی‌ترین اشغالگری تاریخ پایان یابد و همچنین زمان آن رسیده است که رهبران اسرائیل بفهمند که فلسطین تنها وطن فلسطینی‌هاست. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره روند صلح دولت کنونی اسرائیل همچنان ذهنیت گذشته را دارد و با سیاست‌هایش فرصت دستیابی به راه حل دو کشوری را بسته است و به دنبال تشکیل کشور آپارتاید یا کشور دو قومیتی است. وی بار دیگر خاطرنشان کرد: دستیابی به حقوق ملت فلسطین از طریق مذاکرات مطابق قوانین بین‌المللی و توافقات صورت گرفته ممکن است. بدون قدس و بدون اینکه پایتخت فلسطین باشد هیچ راه حلی و هیچ صلحی در منطقه وجود نخواهد داشت و این مسأله نیازمند پایداری فلسطینی‌ها و همبستگی جامعه جهانی و مخالفت با تصمیم یک جانبه اسرائیل است.

عباس درباره اوضاع آوارگان فلسطینی در سوریه اعلام کرد: ارتباطات با دولت سوریه و گروه‌های مخالف برای بی‌طرف نگه داشتن اردوگاه فلسطینی‌ها ادامه دارد و ما کمک‌های پزشکی و غذایی خود را به فلسطینی‌ها ادامه می‌دهیم. درباره اوضاع داخلی فلسطین عباس تاکید کرد: برنامه دولت آینده برنامه سیاسی امنیتی برای اجتناب از تحریم‌های اقتصادی، افزایش پایداری، پایان محاصره غزه، حفظ امنیت شهروندان و فعال‌سازی سرمایه‌گذاری است.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

قیام مردم چند روستا علیه بوکوحرام و كشتن 200 نفر از آنها
شاهدان عینی در نیجریه می‌گویند: اهالی چند روستا در شمال این کشور در 'اقدامی خودجوش' به مبارزه با شبه نظامیان اسلام‌گرای بوکوحرام پرداخته‌اند و در جریان درگیری میان آنها حدود ۲۰۰ نفر از شبه نظامیان کشته شده‌اند.
تلاش‌ براي يافتن محل اختفاي دختران ربوده‌شده نيجريه‌اي
به گزارش بي بي سي، محل وقوع این درگیری‌ها در ایالت بورنو بوده است و در نزدیکی شهری که ده روز پیش پس از حمله نیروهای بوکوحرام و تحت کنترل گرفتن موقت منطقه، در درگیری میان آنها و مردم، حدود ۳۰۰ نفر کشته شدند. در جریان آن واقعه، شبه نظامیان بوکوحرام به شهر گامبرو انگالا حمله کردند و ساعاتی کنترل شهر را در دست گرفتند و همزمان در بازار محلی و شلوغ این ناحیه، درگیری میان آنها و مردم به کشتاری خونین انجامید.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لابي شديد صهيونيست‌ها براي جلوگيري از توافق هسته‌اي
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که «شخصا» درباره اینکه ایران با یک توافق جامع برای از بین بردن توانایی‌های خود در زمینه دستیابی به بمب اتمی موافقت کند «شك» دارد.
کلینتون: عدم توافق با ایران بهتر از یک توافق بد است
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، که در کمیته یهودیان آمریکا سخنرانی می‌کرد در عین حال اظهار داشت دولت اوباما متعهد شده که به دیپلماسی در این زمینه فرصت دهد. وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که مذاکره کنندگان آمریکایی لازم است «سرسخت» بوده و با «چشمانی باز» عمل کنند ولی مذاکرات جاری میان ایران و شش قدرت جهانی در وین فرصتی برای کاهش توانایی احتمالی ایران در ساخت بمب اتمی است.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسرائیل: توافق‌هسته‌ای با ایران غیرقابل‌قبول است
در حالیکه شش قدرت جهانی و ایران آماده دور تازه مذاکرات هسته ای در روز سه شنبه می شوند، مقامات اسرائیلی از غیرقابل قبول بودن توافق هسته ای نهایی صحبت می کنند و دیگر به طور علنی اظهارنظر می کنند.
نتانياهو هم سخت «دلواپس» مذاكرات شده است!
به گزارش فرارو به نقل از فری بیکن واشنگتن، طی هفته های اخیر شخصیت های سیاسی و امنیت ملی اسرائیل به طور علنی از آنچه به اعتقادشان در توافق جامع غیرقابل تحمل خواهد بود، صحبت کرده اند و تاکید دارند که یک توافق بد اسرائیل را مجبور به استفاده از گزینه نظامی خواهد کرد.
الیوت ابرامز، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره جورج بوش گفت: «اگر توافقی انجام شود، (اسرائیلی‌ها) باید تصمیم بگیرند که علیه آن به مبارزه بپردازند، یا از کنگره بخواهند که پیش از برداشته شدن تحریم‌ها موضعی سخت تر بگیرد یا ساکت بمانند. تردید دارم که اسرائیلی‌ها ساکت بمانند و واقعا چرا باید ساکت بمانند: موجودیت ملی شان در خطر است و اوباما هم بدهکارشان نیست.»
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

۸۰۰ میلیون هندي طي يك ماه راي دادند
در هند بزرگ‌ترین انتخابات دنیا به پایان خود نزدیک می‌شود، در بزرگ‌ترین دمکراسی دنیا، حدود ۸۰۰ میلیون صاحب حق رأی از يك ماه پيش تاكنون در يك ماراتن انتخاباتي با ریختن آرای خود به صندوق‌ها سرنوشت مجلس سفلی (لوک سابا) را روشن خواهند كرد.
مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند
مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند
انتخابات پارلمانی هند که از اوایل آوریل آغاز شد در روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت) به پایان خواهد رسید. حدود ۶۶ میلیون رأ‌ی‌دهنده در این روز آرای خود را در ایالت‌های بیهار، اوتار پرادش و بنگال غربی به صندوق‌های رأی خواهند ریخت. روز دوشنبه سرنوشت ۴۱ درصد از مجموع ۵۴۳ کرسی پارلمان مشخص خواهد شد.

حزب اپوزیسیون هندوهای ناسیونالیست، بهاراتیا جاناتا (BJP)، از شانس خوبی در این انتخابات برخوردار است. نارندرا مودی، نخست‌وزیر ایالت گجرات رهبری این حزب را بر عهده دارد. با این حال نمی‌‌توان با اطمینان گفت که او مأمور تشکیل دولت خواهد شد. نارندرا مودی از سیاستمداران بحث‌انگیز هند به شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۲ در ناآرامی‌های ایالت گجرات هزاران نفر، به‌ویژه مسلمانان، کشته شدند. اما مودی بارها اعلام کرد که پوزش ‌نخواهد خواست.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ابوبکر شیکاو: دختران ربوده شده مسيحي، مسلمان شدند
ابوبکر شیکاو، رهبر گروه تروریستی بوکوحرام اعلام کرد که در صورت آزادی تعدادی از اعضای بازداشت شده‌اش دختران دانش آموز ربوده شده را آزاد خواهد کرد.
رهبر بوكو حرام، كه ظاهرا از بيماري رواني هم رنج مي‌برد زيرا در اكثر فيلم‌هايي كه از او به نمايش گذاشته شده، حركات غيرطبيعي دستان و اندام بدن و همچنين ادا و اطوارهايي خاص و غيرطبيعي بروز مي‌دهد!
رهبر بوكو حرام، كه ظاهرا از بيماري رواني هم رنج مي‌برد زيرا در اكثر فيلم‌هايي كه از او به نمايش گذاشته شده، حركات غيرطبيعي دستان و اندام بدن و همچنين ادا و اطوارهايي خاص و غيرطبيعي بروز مي‌دهد!
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ویدیوی ۱۷ دقیقه‌ای حدود ۱۰۰ دختر باحجاب را نشان می‌دهد که در یک مکان نامعلوم در حال خواندن قران و نماز هستند. رهبر بوکوحرام در این ویدیو گفته است که دختران ربوده‌شده مسلمان شدند و تنها در صورتی آزاد خواهند شد که تمام زندانیان بوکوحرام آزاد شوند. شبه‌نظامیان اسلامگرای بوکوحرام در نیمه ماه آوریل با هجوم به یک مدرسه در شمال نیجریه ۲۷۶ دختر دانش‌آموز را ربودند. ۲۲۳ دختر دیگر نیز مفقود شده‌اند.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نقش صهیونیست‌ها در سوریه؛
چیزی که قابل تامل است اسم این واحد نظامی است که ماموریت تماس با گروه های مسلح را در مرزهای جولان اشغالی بر عهده گرفته است. اسم پاشان در عبری به معنی سرزمین مسطح و آماده شده است.
به گزارش عرش نیوز ارتش رژیم صهیونیستی با ایجاد واحدهای نظامی در منطقه اشغالی جولان از تروریست ها حمایت لوجستیکی کرده و آنها را پوشش اطلاعاتی می دهد که ارتش سوریه با تغییر تاکتیک مداوم این تلاش ها را ناکام گذاشته است.

به محض اینکه ارتش سوریه پاکسازی دره های کوهستانی القلمون در نزدیکی مرزهای لبنان را به پایان برد، نشانه های دست پاچگی بر گروه های مسلح در مناطق مختلف و به ویژه منطقه القنیطرة آشکار شد. منطقه القنیطرة در نزدیکی کوه های جبل الشیخ و سیم خاردار ها در مرزهای جولان اشغالی قرار دارد.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آمریکا با اعمال فشارهای مختلف، خواهان بالا بردن هزینه‌های اقدامات روسیه در اوکراین است و با این روش در صدد ترغیب و تجدیدنظر در سیاست‌های کاخ کرملین است. اما در نهایت واشنگتن به این موضوع واقف است که روسیه "منافعی" دارد و به منظور آرام کردن اوضاع اوکراین، باید برای لحاظ کردن منافع مسکو چاره‌اندیشی کند.

به گزارش عرش نیوز با تشدید تنش‌ها در اوکراین بار دیگر نگاه‌های جهان متوجه این کشور شده است. تنش‌های داخلی از اختلاف موافقان و مخالفان با موضوع الحاق یا عدم الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا آغاز شد و امروز به درگیری‌های خونین بر سر تجزیه این کشور و تلاش برای الحاق برخی از بخش‌های آن به روسیه کشیده شده است.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com