مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با بیان غفلتهای صورت گرفته در فضای مجازی موجود به فعالیت شرکت گوگل اشاره کرد و با تاکید براینکه میان ماموریت و اهداف گوگل تفاوتهایی وجود دارد، گفت: مهمترین هدف گوگل ساماندهی اطلاعات دنیا است و در واقع گوگل در جستجوی افزایش مشتری و یا افزایش تجارت نیست بلکه قصد دارد از این طریق اطلاعات دنیا را ساماندهی کند.وی با بیان اینکه اطلاعات، دانش را و دانش بخشی از تفکر و تفکر بخشی از جهانبینی را میسازد، گفت: باید کاملا حواسمان را در زمینه درز اطلاعات در فضای مجازی جمع کنیم که تاکنون متاسفانه غفلتهایی در این زمینه داشته ایم و سیاستگذاران خود را برای مواجه با این موضوع آماده نکردهاند.
صرامی با تاکید براینکه گوگل همه ابعاد زندگیمان را لیست کرده است و به ازای این ابعاد، به ما سرویس می دهد، گفت: گوگل در راستای تطبیق سیاست تحریم با دیپلماسی عمومی در بیانیهای عنوان کرد که سه سرویس گوگل کروم، گوگول پیکاسا و گوگل ارث را برای ایرانیان آزاد کرده است؛ با این تفاسیر متوجه میشویم که دیپلماسی عمومی برایش اصل و تحریم برای گوگل ابزار است.مدیرعامل فرا گفت: گوگل اطلاعاتی که ما در آن جستجو میکنیم را پردازش میکند و سپس آن را تقویت کرده و در قالب سرویسی جدید به ما ارائه میکند؛ بنابراین اگرچه به ظاهر این سرویس دهنده به ما خدمات رایگان می دهد اما میلیونها دلار حتی بیش از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشت سرمایه دارد.
وی با تاکید بر ضرورت انسجام فعالان مجازی در حوزه انقلاب اسلامی گفت: ما باید فعالان مجازی را به گونهای در حوزه انقلاب اسلامی با یکدیگر منسجم کنیم که در آیندهای نزدیک ابتکار عمل را در دست داشته باشیم و با تحلیل صحیح آیندهای مناسب را برای خودمان رقم بزنیم.صرامی در مورد عملکرد مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی که از اواخر اردیبهشت ماه امسال در این حوزه اعلام حضور کرده است انسجام بخشیدن و ایجاد همافزایی میان فعالان عرصه فضای مجازی و حرکت قوی در مسیر انقلاب و پاسخ به نیازهای آن را از جمله اهداف این مجمع برشمرد.
وی گفت: در این مجمع به دنبال بهرهگیری از ظرفیت و توان فعالان این عرصه در راستای حداکثر کردن منافع انقلاب اسلامی هستیم. بنابراین زمانی که این تعریف را ارائه میکنیم باید تعامل خوبی با صنوف و سایر مجامع تجاری و تجاری و انجمنها داشته باشیم؛ این مجمع چیزی بیشتر از کارگروههای متشکل از فعالان حوزه فضای مجازی نیست به نحوی که طی این مدت ۱۴ گروه مختلف در حوزههای تخصصی مربوط به فضای مجازی شکل گرفته است.مدیرعامل فرا گفت: همافزایی میان ظرفیتهای فعالان فضای مجازی را از طریق ایجاد کنسرسیوم تولید محتوا محقق خواهیم کرد که در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال سنگ بنای این کنسرسیوم را با حضور ۷۰ شرکت ایجاد کردهایم
نظرات شما عزیزان:
|