وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اردوهای راهیان نور کشور:
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "حضرت آیت الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور، ابتکار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را یک ابتکار الهی و انقلابیِ بسیار شایسته در جهت شناساندن اجزاء برجسته‌ حادثه‌ بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان کشور خواندند و تأکید کردند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.

مابقی عکسها در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برای حفظ مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی
مرگ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل بيماري‌ها

ارتش ترکیه تهدید کرد که در صورت به‌خطر افتادن مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی در حلب به سوریه لشگرکشی خواهد کرد.

احتمال لشگرکشی ترکیه به حلب سوريه

با اوج‌گیری درگیری‌های مسلحانه میان شورشیان و نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حلب، روزنامه حریت ترکیه نوشت: ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف اعزام احتمالی نیروهای زمینی و هوائی، حفاظت از آرامگاه "سلیمان‌شاه" پدر بزرگ "عثمان اول" بنیادگذار امپراطوری عثمانی خواهد بود. برپایه قراردادی که درسال ۱۹۲۱ میلادی منعقد شده است، مزار سلیمان‌‌شاه و املاک پیرامون آن جزئی از خاک ترکیه محسوب می‌شود.

سومین سالگرد بحران سوریه

بحران خونین سوریه روز جمعه وارد سومین سال خود شد. به مناسبت سالگرد این بحران، پایتخت‌های ۳۰ کشور جهان از جمله اردن، مصر، عراق، بریتانیا، آمریکا، کنیا و کره جنوبی شاهد همایش‌ها و تظاهرات اعتراضی صدها‌هزار نفر بود. در این مراسم، مردم به‌نشانه همدردی با قربانیان جنگ سوریه شمع افروختند و بادکنک به هوا فرستادند. به‌همین مناسبت یک نهاد امدادی بین‌المللی اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تاکنون دست‌کم ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل ابتلا به بیماری‌های درمان‌پذیر جان خود را از دست داده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سوریه مصيبت زده را نبايد فراموش ‌کرد

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد کشورش بحران سوریه را از یاد نخواهد برد و تلاش‌های خود را برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بیشتر خواهد کرد.

بحران سوریه بدترین فاجعه قرن 21 است

به گزارش ایسنا، فرانسوا اولاند،  تصریح کرد: فاجعه سوریه از سه سال قبل تا به حال ادامه دارد و هر روز بر تعداد قربانیان این جنگ افزوده می‌شود. وی عنوان داشت: با وجود اینکه نشست صلح در ژنو موفقیت آمیز نبود اما ما باید به اعمال فشارهای خود ادامه دهیم تا شرایط برای دستیابی به راهکار سیاسی در خصوص سوریه فراهم شود. رئیس جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد: من بر این باورم تا زمانی که این کشتارها، فاجعه سوریه، آوارگان و تعرض به زنان ادامه داشته باشد نمی‌توانیم نسبت به مساله سوریه بی تفاوت باشیم و فرانسه تصمیم ندارد که چشمان خود را در مقابل آنچه که رخ می‌دهد ببندد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: نظام سوریه مسئول اصلی فاجعه انسانی در این کشور است؛ فاجعه‌ای که تاکنون حدود 150 هزار کشته و میلیون‌ها آواره را به دنبال داشته و بدترین رخ‌داد قرن 21 است. وی مدعی شد: من با هزاران زن، مرد و کودکی که در زندان‌های نظام سوریه کشته شدند و مورد شکنجه قرار گرفتند و در شهرها از گرسنگی جان خود را از دست دادند همبستگی خود را اعلام می‌کنم. وزیر امور خارجه فرانسه گفت: در قبال این "جنایت‌ها" فرانسه به تلاش‌های خود برای انتقال سیاسی در سوریه ادامه خواهد داد و باید تمام تلاش خود را برای تشکیل سوریه‌ای آزاد و دموکرات که در آن به تمام اقشار جامعه احترام گذاشته شود به کار بست و این ماموریتی که سازمان ملل آن را تعیین کرده است.

بقیه در ادامه مطلب..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روی کار آمدن دولت روحانی موجب اعتماد سازی غرب شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تیرگی روابط ایران و غرب را به ضرر دو طرف خواند.

هاشمی: تیرگی روابط ایران و غرب به ضرر دو طرف است

اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان، با اشاره به موقعیت جغرافیایی و تاریخی یونان، گفت: از لحاظ جغرافیایی نزدیک ترین کشور اروپایی به ایران کشور شماست که فراز و فرود روابط دو کشور ریشه در طول تاریخ دارد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سقراط، افلاطون و ارسطو را سرمایه‌های فرهنگی و تاریخی یونان دانست و با اشاره به نشر نظرات آنها در فلسفه اسلامی، اظهار کرد: نظرات فیلسوفان ایرانی، اسلامی و یونانی، مکمّل همدیگر برای ارتقای دانش فلسفه، اخلاق و سیاست نزد بشریت هستند.

وی روابط یونان با جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از انقلاب را نسبتاً خوب توصیف کرد و با ابراز تأسف از توقفی که طی سال‌های گذشته در روابط ایجاد شد، گفت: یونان و کشورهای اتحادیه اروپا باید هوشیار باشند تا تحت القائات دیگران، اشتباهات گذشته تکرار نشود. وی تیرگی روابط ایران و غرب را به ضرر دو طرف دانست و گفت: منطقه ما به عنوان منبع انرژی دنیا باید آرامش داشته باشد و ایران به خاطر موقعیت های جغرافیایی، تاریخ و سیاسی، محور امنیت در منطقه است.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روسیه: ۹۳ درصد به الحاق کريمه به ما رای مثبت دادند!
دوران كشورگشايي كشورها مدتهاست بسر آمده است

یک خبرگزاری روسی اعلام کرده است که نظر سنجی‌ها انجام شده از رای دهندگان نشان مي‌دهد که ۹۳ درصد رای دهندگان همه پرسی برای پيوستن کريمه به روسيه، به پيوستن به روسيه رای مثبت داده اند!

یک شهروند روسي کریمه در حالی که پرچم روسیه را درست دارد در یک شعبه اخذ رای!!
یک شهروند روسي کریمه در حالی که پرچم روسیه را درست دارد در یک شعبه اخذ رای!!

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک خبرگزاری دیگر روسیه نیز اعلام کرده است که ۸۰ درصد واجدین شرایط در همه پرسی کریمه شرکت کرده‌اند. اين در حالی است که آمريکا و اتحاديه اروپا اعلام کرده اند که نتايج اين همه پرسی را به رسميت نمی‌شناسند.  به گزارش خبرگزاری روسی ريانووستی، نتايج نظرسنجی از رای دهندگان در همه پرسی شبه جزيره کريمه که هنگام خروج آنها از شعب اخذ رای انجام شده، نشان مي‌دهد که ۹۳ درصد از رای دهندگان به الحاق اين شبه جزيره به روسيه رای مثبت داده اند. اين در حالی است که رهبران دولت جديد اوکراين اين همه پرسی را غيرقانونی اعلام کرده اند. حتی پیش از پایان ساعت اخذ رای در همه پرسی کریمه، کشورهای غربی نتیجه این همه پرسی را محکوم کردند.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تبریک رئيس​جمهور برای قهرمانی تیم ملی کشتی؛

​تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود.

قهرمانی ایران در جام‌جهانی کشتی در‌ آمریکا

تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی روسیه را قاطعانه و با حساب 6-2 شکست داد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود. این سومین قهرمانی متوالی ایران در جام جهانی بود. اسماعیل‌پور، محمدی، حسین‌خانی، لشگری، یزدانی و قاسمی حریفان خود را شکست دادند و رحیمی و اکبری پیکار را به حریفان واگذار کردند.

نتایج و گزارش کشتی ها

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 3– ویکتور لبدوف 4

این کشتی مبارزه دو کشتی گیر عنوان دار بود که هر دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارند. رحیمی در وقت اول با زیر از مچ پا 2-0 برنده شد. لبدوف در وقت دوم تغییر تاکتیک داد و جدا کشتی گرفت تا از دور به پاهای رحیمی برسد. در حالی که لبدوف نیرویش را گذاشته بود تا در 30 ثانیه آخر امتیاز بگیرد، رحیمی حریف را از تشک بیرون برد و 3-0 پیش افتاد. در ادامه لبدوف رحیمی را در 30 ثانیه آخر خاک کرد و در ادامه نیز در 5 ثانیه آخر بار دیگر رحیمی را درخاک نشاند تا 4 بر 3 پیروز این کشتی حساس شود. لبدوف پیش از این یک بار هم رحیمی را در جام جهانی برده بود.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


خاتمی: حماسه سیاسی با فراموشی فتنه تکمیل می شودبه گزارش « سراج24» روزنامه ابتکار روز چهارشنبه 23 بهمن در خبری تحت عنوان« پیشنهاد خاتمی در فضای جدید سیاسی»، به انتشار جدیدترین اظهارات سید محمد خاتمی در دیدار باتعدادی از دانشجویان دانشگاه های کشور پرداخت.خاتمی که مدت هاست ضمنساده سازی فتنه 88 به کدورت تلاش دارد تا جریان فتنه را بدون عذرخواهی بابت فتنه انگیزی ها و براندازیشان به عرصه سیاسی کشور تحمیل کند، ضمن سیاهنمایی از شرایط کشور مدعی شد که سطح تخریب آنقدر زیاد بوده که حالا حالا‌ها باید صبر بکنید تا به نقطه صفر برسیم توقع اینکه مشکلات یک شبه حل بشود را نمی‌شود داشت، اما توقع داریم ولو آهسته و پیوسته به سوی حل مشکلات برویم.وی همچنین با اشاره به حماسه سیاسی سال 92 تلاش کرد تا شرایط رفع حصر سران فتنه را به عنوان یک مطالبه مطرح کند.خاتمی دراین زمینه تکمیل شدن حماسه سیاسی را منوط به رفع کدورت ها خواند و گفت:این حماسه باید با رفع کدورت‌هایی که در این سال‌ها ایجاد شده تکمیل بشود.منشاء آن را فعلا کاری ندارم، نفرت‌ها و کدورت‌هایی که رخ داده است مسائلی است که خیلی به کشور ما آسیب زد.گفتنی است این اظهارات در حالی از سوی سید محمد خاتمی بیان می شود که 1- وی تلاش دارد تا با دیدارهای مختلف، خود را به فضای سیاسی- رسانه ای کشور تحمیل کند 2- خاتمی درصدد فروکاهش دادن فتنه و براندازی اصلاح طلبان به کدورت است 3- وی می کوشد بدون عذر خواهی و از موضع بالادستی زمینه بازگشت اصلاح طلبان و خود را به درون حاکمیت فراهم آورد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رييس‌جمهور سابق كشورمان در ديدار با وزیر و مدیران آموزش عالی دولت اصلاحات گفت: جناب آقای دکتر روحانی رویکرد درستی به قضایا از جمله به فرهنگ و آموزش عالی داشته‌اند. مردم هم با اشتیاق به این رویکرد رأی داده اند و در واقع عهدی میان دولت و مردم برقرار شده است و باید با اهتمام ویژه نسبت به عملی شدن این عهد نگریست. متن کامل سخنان آقاي خاتمي در پی آمده است.

دانشجویان شایسته را از تحصیل محروم کردند

خیلی خوشوقتم از دیدار شما دوستان عزیز که توفیق داشتیم همراه با شما در خدمت انقلاب و جامعه و مردم باشیم. خیلی از دوستان هم در جمع حضور ندارند.
من وجدانم را گواه می گیرم و پناه می برم به خدا که گزافه نگویم. در دوران مسؤولیت ما به حاکمیت یک جناح خاص نمی اندیشیدیم، بلکه حاکمیت یک رویکرد و تفکر برای پیشرفت و اعتلای کشور مورد نظر ما بود. بینی و بین الله شهادت می دهم که بعد از مسئولیت برادر عزیزمان جناب آقای دکتر معین در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری که از دورانهای بسیار خوب و دارای آثار مثبت بود، مدیریت جناب آقای توفیقی مدیریت موفقی بود.

ایشان نه از باند ویژه‌اي بودند و نه وابستگی جناحی به معنی خاص آن داشتند، بلکه ایشان را شخصیتی یافتیم که می توانستند منشاء خدمات خوبی برای کشور و نظام آموزش عالی باشند خواهش کردیم و آمدند یکی از موفقیت‌هاي دوران ما مدیریت آموزش عالی با محوریت آقای دکتر توفیقی بودید. اکنون هم نظر شخص من این نیست که باندی برود و باند دیگر بیاید، بلکه انتخاب‌ها و انتصاب‌ها باید جوری باشد که آموزش عالی کشور در موقعیت و جایگاه خودش قرار بگیرد و این بخش بسیار مهم در کشور و نظام واقعاً بتواند کار خود را انجام دهد.

بقیه در ادامه مطلب.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي انتشار مقاله ديروز روزنامه متعلق به مهرداد بذرپاش از نمايندگان گروه پايداري مجلس و نقل قولي از آيت‌اله جوادي‌آملي، دفتر ايشان اين امر را «شبهه‌افكني» و استفاده غيرعادلانه از سخنان آيت‌اله جوادي‌آملي دانست.اعتدالی که در مقابل افراط و تفريط باشد عين عدالت استبه گزارش بهارنيوز، روز گذشته روزنامه وطن‌امروز در مقاله‌اي و در جهت حمله به اظهارات آقاي روحاني درباره (دژ پولادين برخي مطبوعات مخالفت دولت) و به زير سئوال بردن مشي اعتدال رييس‌جمهور، به نقل از حضرت آيت‌اله جوادي‌آملي نوشته بود كه: «اعتدال از پست‌ترين رذايل است»! و در ادامه به نقل از ايشان اضافه كرده بود: «آنجا که عدالت قربانی سهل‌انگاری و عوام اندیشی شود. ما موظف به اجرای عدل هستیم نه اعتدال، زیرا اعتدال فقط معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می‌خواهند نه آنکه عدالت چه اقتضایی دارد. بنابراین رسانه‌ها باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کنند نه آنکه به ایجاد اعتدال روی آورند.»

بقیه در ادامه مطلب........................

 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فضای خانه سجاد زوهانی را اندوه فرار گرفته بود و تنها صدای اشک و ناله‌ای شنیده می‌شد که حقوق بشر را به تصویر می‌کشد.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، 23 روز از ربوده شدن مرزبانان ایرانی می‌گذرد و علی‌رغم پیگیری‌های مستمر مسئولین ذیربط هنوز خبری از آزادی 5 سرباز کشورمان نیست. آخرین اخبار مربوط به چند روز پیش است که شایعاتی مبنی بر آزادی مرزبانان کشور در عملیات سپاه مرکزی پاکستان منتشر شد که امید را به میان خانواده‌های چشم به راه این مرزبانان آورد. اما دیری نپایید که مشخص شد، مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل در میان اتباعی که نیروهای نظامی پاکستان آزاد کردند حضور نداشتند. باشگاه خبرنگاران روز گذشته با انتشار گزارشی ضمن اشاره به سکوت کامل سازمان‌های حقوق بشر و مدعیان خارج‌نشین حامی مردم ایران، نام پنج مرزبان ربوده شده ایرانی را نیز منتشر کرد؛ سرباز وظیفه "سجاد زوهانی از مشهد، سرباز وظیفه "محمد نظامی" از مشهد، سرباز وظیفه "جمشید تیموری" از مشهد، سرباز وظیفه "رامین حضرتی" از بجنورد و گروهبان  جشمید دانایی‌فر از زابل.

 

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:سربازان مرزبان مظلوم,مادران چشم انتظار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی‌ها بسیجی و مومنین را با برچسب افراطی تحقیر کرده و به ذلت دربرابر دشمن می گویند اعتدال و پناه بردن به دشمن حماقت است و این نشانه کفر است.

صدیقی: به ذلت در برابر دشمن می‌گویند اعتدال!

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام "کاظم صدیقی" در نخستین دوره تداوم آموزشی گروه های تعالی و هم اندیشی شجره طیبه صالحین و سازمان بسیج مهندسین صنعتی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: همه ما باید تمام مسائل زندگی خود را با امام رضا (ع) مطرح کنیم و در پایان بگوئیم یا امام رضا (ع) لطفت را در راه خدا شامل حال ما بفرما.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بیداری در دل شب عزت دنیا و آخرت را نصیب انسان مي‌کند، رسول خدا (ص) پرچمدار هدایت همه نسل‌ها بود و به همین دلیل خداوند نماز شب را بر ایشان واجب کرد. آیت الله صدیقی تصریح کرد: دستور الهی بر ایشان بود که شب را انتخاب کند، زیرا قرار بر این بود که ایشان به والا ترین مقام برسند، باید توجه داشت که با حرف زدن تنها نمي‌توان شکار دل‌ها کرد، کلامی که همراه عمل نباشد هیچ سودی ندارد. وی گفت: نجات، استغفار و استجابت دعا در سحر است، اگر مي‌خواهید نور حلقه صالحین باشید نماز شب را الگوی زندگی خویش قرار دهید و در شب انرژی بگیرید تا صبح انرژی دهنده باشید.

بقیه در ادامه مطلب.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي تدوين منشور حقوق شهروندي توسط دولت يازدهم، آيت‌الله مصباح يزدي گفت: اینکه عده‌ای بیایند و حقوق شهروندی مطرح کرده و خواستار تساوی همگان از بهائی و یهودی و مسلمان شوند» پذیرفتنی نیست و حقوق شهروندي به معناي برابري بهائي و مسلمان، خلاف اسلام و قانون اساسي است و اسلام، حقوق‌بشر و شهروندي با روح‌اسلام مخالف استهرگز یک یهودی و مسلمان را مساوی نمی‌داند.به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت‌الله مصباح يزدي، وي در ديدار با جمعي از طلاب و مسئولان مدرسه علميه رشد، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه امام(ره) چرا جمهوري اسلامي را مطرح كرد، نه حكومت اسلامي را، اظهار داشت: كساني كه فرمايشات حضرت امام(ره) را در سخنراني‌ها و كتاب‌هايشان ديده باشند، مي‌دانند كه امام(ره) از لفظ حكومت اسلامي استفاده مي‌كردند، اما از آنجا كه واقعه انقلاب در اين جهان اتفاق مي‌افتد و جهان مي‌خواهد بداند چه حكومتي در ايران قرار است بر سركار بيايد، امام از ادبيات سياسي روز استفاده كرده و منطقي را اتخاذ كردند كه مورد توافق و فهم ديگران باشد.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:آیت الله مصباح یزدی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به مناسبت سال جدید برای محکومان و در جهت رافت اسلامی عفو و مرخصی پیش‌بینی شده است.حجت‌الاسلام  محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در این باره اظهار کرد:‌ به لحاظ کمک به خانواده زندانیان و در جهت رافت اسلامی،اعلام دلیل طولانی شدن رسیدگی به پرونده زنجاني رییس محترم قوه قضاییه طی دستورالعملی به سازمان زندان‌ها ابلاغ فرمودند که زندانیان واجد شرایط در تعطیلات سال جاری از مرخصی استفاده کنند. وی افزود: همچنین لیست عفوی به مناسبت 12 فروردین سال 93 تهیه شده که تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد که البته این عفو اعم از عفو مابقی حبس، کل حبس، بخشی از حبس یا جزای نقدی است. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  سازمان بازرسی کل کشور از دریافت 12 میلیارد تومان حق ماموریت برای فردی در یکی از استان‌های کشور خبر داد، آیا در رابطه با این پرونده دستگاه قضایی ورود پیدا کرده؟‌ گفت: تا زمانی که پرونده به مرحله حکم برسد صحیح نیست که بخواهیم مبلغ را مطرح کنیم. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این پرونده در شیراز تشکیل شده که در رابطه با آن برخی بازداشت و برخی با قرار وثیقه سنگین آزاد شده‌اند، البته کیفرخواست برای بخشی از پرونده نیز صادر شده است. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: اصل این ماجرا صحیح است که در این رابطه چهار، پنج نفر بازداشت شدند و البته ممکن است تعداد این افراد تغییر کند.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:قوه قضائیه,مبارزه با فساد,بابک زنجانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اقدامات بازرسان این آژانس در ایران براساس توافقات ایران و قدرتهای بزرگ پیش می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه،‌ مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود که در نخستین روز کاری نشست فصلی شورای حکام قرائت شد، تاکید کرد: اقداماتی که ایران اجرا نموده و تعهدات بیشتری را که برعهده گرفته است، نشانگر یک گام مثبت به جلو می باشد.
 "یوکیا آمانو"، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام کرد اقدامات توافق شده در چارچوب توافقنامه هسته ای ایران و قدرت های جهان طبق برنامه در حال اجراست.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بااین حال اعلام کرد هنوز کارهای زیادی برای حل همه مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران باقیمانده است.
بقیه در ادامه مطلب............................
 

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی، روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری و با هدف تجلیل و قدردانی از پژوهشگران در سطح ملی و بین المللی، در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

(با حضور پروفسور مجید سمیعی)

مابقی عکسها در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مابقی عکسها در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رضا صادقی خواننده محبوب ایرانی در واكنش به ممنوع التصویر شدنش در تلويزيون گفت: در بین برنامه خوب تلویزیون ما برنامه بد بودیم و ما را حذف کردند!

رضا صادقی: ممنوع التصویر شدنم مبارک
رضا صادقی خواننده محبوب ایرانی واکنش جالبی را نسبت به انتشار خبر ممنوع التصویر شدنش از خود بروز داده و در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک پستی را مربوط به همین اتفاق به اشتراک گذاشته و توجه همگان را به خود جلب کرده است. رضا صادقی در مصاحبه اش با خبرگزاری برنا گفت: «من هم این خبر را از شما مي‌شنوم و دلیلش را نمی دانم.» وی با توضیح اینکه از این خبر زیاد شوکه و ناراحت نیست با آرامش افزود:«رسانه تصویری و صدا و سیما باید رسانه ای مردمی باشد. وقتی یک نفر ممنوع التصویر مي‌شود یعنی یکی از کاراکترهای مردم محسوب نمی شود و این مي‌شود توهین و از این دست توهین‌‌ها زیاد دیدیم.»
بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صاحب نظریه نظام جهانی گفت: تغییرات سیاسی اخیر نشان می دهد که ایران و آمریکا می خواهند با یکدیگر به توافق برسند که البته این بستگی به سیاست داخلی دو طرف دارد اما اگر به توافق برسند، تنش در خاورمیانه کاهش خواهد یافت.

نظریه‌پرداز آمريكايي: توافق ایران و آمریکا منجر به کاهش تنش در خاورمیانه می‌شود

به گزارش ایرنا، «امانوئل والراشتاین» در نشستی خبری که در تالار شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر ارزیابی تنش‌ها در خاورمیانه گفت مسایل متعددی در منطقه خاورمیانه وجود دارد اما درنهایت همه این تنش‌ها در دل سیستم جهانی سرمایه داری تعریف مي‌شود. وضعیت ناپایدار و پر آشوبی از 2 سال پیش در سوریه آغاز شده که آینده آن خوشبینانه نیست که تغییر کند و نمی دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در پرونده‌ای که در یکی از استان‌ها در حال پیگیری است یکی از مدیران استانی بدون حتی یک ساعت ماموریت، 12 میلیارد تومان حق ماموریت و 530 میلیون تومان پول غذا دریافت کرده است!

رئیس سازمان بازرسی: يك مدير بدون اینکه به ماموریت برود  12میلیارد تومان حق ماموریت دریافت کرد!

ناصر سراج در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: در یکی از استانها فردی 12 میلیارد تومان بدون اینکه به ماموریت برود حق ماموریت دریافت کرده است. این فرد همچنین 530 میلیون تومان پول غذا به حسابش واریز شده است. وی افزود: "همچنین در پرونده دیگری که در یکی از استان‌های کشور تشکیل شده است عده‌ای 70 میلیارد تومان حقوق عوارض دولتی را در خصوص گمرک پرداخت نکرده‌اند. احتمال می‌دهیم ارزش مالی این پرونده به یکصد میلیارد تومان برسد." سراج گفت: "افراد در این پرونده فیش‌های گمرک را با استفاده از فتوشاپ جعل می‌کردند."
بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آمریکا و شش کشور دیگر عضو گروه هفت اعلام کردند، حضور در نشست بین‌المللی تابستان سال جاری میلادی در روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورند.

گروه هفت شرکت در نشست  روسیه را به حالت تعلیق درآورد

کاخ سفید در بیانیه‌ای مشترک از جانب گروه هفت (هفت کشور صنعتی جهان) این مساله را بیان و اعلام کرد، آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس در این بیانیه مشترک اعلام کردند که نقض آشکار یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین از جانب روسیه را محکوم می‌کنند. آن‌ها اعلام کردند، اقدامات روسیه در اوکراین نقض اولویت‌ها و ارزش‌هایی است که براساس آن گروه هشت و هفت عمل می‌کنند. روسیه قصد دارد تا میزبانی نشست سران گروه هشت (گروه هفت و روسیه) را در ژوئن سال 2014 در سوچی برعهده بگیرد. هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در کنار اتحادیه اروپا در این بیانیه روسیه را به نقض آشکار حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین متهم کرده و در عین حال گفته‌اند: «ما از تمام طرفین می‌خواهیم که با بالا‌ترین حد خویشتنداری و مسوولیت رفتار کنند تا تنش‌ کاهش پیدا کند.»همچنين با افزایش تنش بین روسیه و غرب بر سر شبه جزیره کریمه اوکراین، دولت باراک اوباما اعلام کرده است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، به زودی به اوکراین سفر خواهد کرد. کاخ سفید می‌گوید که کری روز سه شنبه با مقام‌های دولت اوکراین دیدار خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده است که «اقدام تجاوزکارانه» روسیه پیامدهای «بسیار جدی» برای این کشور خواهد داشت و می‌تواند که تحریم‌های اقتصادی آمریکا را در پی داشته باشد. کری طی یک مصاحبه تلویزیونی همچنین گفت به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین، روسیه با خطر از دست دادن عضویت خود در گروه هشت کشور صنعتی جهان (جی ۸) مواجه است. او گفت که احتمال مسدود شدن دارایی‌های روسیه نیز وجود دارد. وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که کری در سفرش به کی‌یف «بر حمایت قوی آمریکا از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین و نیز حقوق مردم اوکراین برای تعیین سرنوشت خود بدون مداخله و تحریک خارجی تاکید خواهد کرد.»

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس‌جمهور آمریکا گفت: اقدام نظامی همیشه عواقبی غیرقابل پیش‌بینی دارد که می‌تواند از کنترل خارج شود و حتی در صورت درست انجام دادن آن نیز هزینه‌های بالایی خواهد داشت.

تحریم جدید ايران، تیراندازی در اتاق مذاکرات است

باراک اوباما در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ در پاسخ به این سوال که آیا ایرانی‌ها تهدید آمریکا مبنی بر روی میز بودن همه موارد از جمله گزینه نظامی را جدی می‌گیرند؟ گفت: من فکر می‌کنم که آنها آن را جدی می‌گیرند. ما اطمینان داریم که وقتی آنها به وجود شمار بالای نیروهای ارتش آمریکا در منطقه نگاه می‌کنند باید سخنان مرا جدی بگیرند. همچنین مردم آمریکا، اسرائیلی‌ها و عربستانی‌ها نیز باید این سخنان را جدی بگیرند. وی ادامه داد: این به این معنی نیست که گزینه نظامی انتخاب مورد علاقه من است. پس بیاییم در این خصوص شفاف صحبت کنیم. اقدام نظامی همیشه عواقبی غیرقابل پیش‌بینی دارد که می‌تواند از کنترل خارج شود و حتی در صورت درست انجام دادن آن نیز هزینه‌های بالایی خواهد داشت. پس ما می‌توانیم این مساله را به صورت دیپلماتیک حل کنیم و باید این کار را انجام دهیم. اوباما با بیان این ادعا که در طول سال‌های گذشته ما توانسته‌ایم یکسری تحریم‌های بی‌سابقه علیه این کشور اعمال کنیم که اقتصاد ایران را فلج کرده است و در نتیجه این کشور تمایل پیدا کرده که پای میز مذاکره بنشیند، افزود: اکنون آنها در یک طرح اقدام مشترک قرار دارند که برای اولین بار در طول یک دهه گذشته باعث تعلیق برنامه‌های هسته‌ای ایران همچون عدم نصب سانتریفیوژ جدید و توقف غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد ، توقف راکتور اراک شده است. همه این مسائل نشان می‌دهد که فرصت جدیدی در مساله هسته‌ای ایران به وجود آمده است. این فرصتی برای ماست تا بتوانیم بدون هرگونه اقدام نظامی این مساله را حل کنیم.

به ادامه مطلب بروید........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر امور خارجه انگلیس در سفرش به اوکراین تاکید کرد که روسیه حق دارد نیروهای زمینی و دریایی خود را در پایگاهش در شبه جزیره کریمه نگه دارد.

بحران اوکراین بزرگترین بحران اروپا در قرن 21 است

ویلیام هیگ، بحران اوکراین را بزرگترین بحران اروپا در قرن 21 خواند. وی گفت: روسیه در حال حاضر کنترل عملیاتی منطقه کریمه اوکراین را در دست دارد؛ روسیه حق قانونی برای نگه داشتن نیروهایش در پایگاه‌های خود در منطقه را دارد اما کرملین در حال حاضر باید به نیروهایش دستور دهد به پادگان‌هایشان برگردند. هیگ از دو طرف اوکراینی و روسی خواست مذاکرات را آغاز کنند. وزیر امور خارجه انگلیس افزود: به طور واضح ما نگران هرگونه اقدام روسیه در دیگر مناطق اوکراین هستیم اما این بدان معنا نیست که اوضاع در کریمه باثبات است. ویلیام هیگ همچنین هشدار داد که روسیه در صورت عدم توقف تهدید نقض تمامیت ارضی و یکپارچگی اوکراین با هزینه‌های اقتصادی و دیپلماتیکی جدی روبرو خواهد شد.ویلیام هیگ به تمامی طرف‌های درگیر در اوکراین تاکید کرد تا خویشتنداری کنند و گفت: این خطر پابرجا و مداوم ناشی از سوء‌ مدیریت است. وی مقام‌های دولت کی‌یف را به خاطر امتناع از مطرح کردن یک اقدام تحریک آمیز مورد انتقاد قرار داد و از آنها خواست تا مسائل را به شیوه دیگری مورد بررسی قرار دهند. وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که دورنمای رضایت بخشی را در صورتی که کریمه بار دیگر به روسیه ملحق شود، پیش‌بینی نمی‌کند و بدون هیچ شکی این اقدام پیامدهایی در پی خواهد داشت.

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مخالفت و جدال مردم آمریکا با سیاست‌های دولت در ایالت‌های مختلف این کشور گفت: واشنگتن باید به ایالت‌هایی که مایلند از آمریکا جدا شوند، آمریکا باید به ایالت‌هایی که مایلند جدا شوند، حق جدایی بدهدحق خود مختاری و جدایی بدهد.به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس سردار سید مسعود جزایری در سخنانی پیرامون وضعیت جامعه آمریکا و رویکرد مردم این کشور به حاکمان کاخ سفید اظهار داشت: هم اکنون گروه‌ها و جمعیت‌های زیادی در ایالت‌های مختلف آمریکا وجود دارند که کاملاً با خط مشی و سیاست‌های دولت مرکزی این کشور در مخالفت و جدال هستند.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک دهه از دستگیری "صدام" دیکتاتور معدوم عراق گذشت اما رنج و مشکلات همچنان گریبان کسانی را گرفته است که پدرانشان اسم "صدام" را روی آنها گذاشته اند.

نامی‌ که برخي عراقی‌ها تاوانش را مي‌دهند!

بعد از طی کردن مسافتی دو ساعته به سمت شهرک "العزیزیه" در جنوب شرقی بغداد، یک پلیس خودروی ما را متوقف کرد و از ما پرسید که چکار مي‌کنیم. ما تیمی خبری بودیم که برای یک رسانه خارجی ماموریت داشتیم. درحالی که این پلیس اسناد و مدارک شناسایی ما را بررسی مي‌کرد، مردی با دشداشه سیاه از یک خودروی پارک شده پیاده شد و گفت: آنها برای مصاحبه با من آمده اند. پلیس از این مرد دشداشه پوش پرسید: تو کی هستی؟

بقیه در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ای کاش اگر مسائلی را خط قرمز مي‌دانیم و بر آن اصراری هست و در قانون خودمان نیز نهی و منعی در حال حاضر برایش نیست بجای رسم خط قرمز‌هاي نامرئی و نامحسوس و غیر قانونی، آنرا قانونی نموده تا هم برخوردمان با مخالفان قانونی باشد...
دو نامه با دو رويكرد متفاوت به صادق‌زيباكلام
آقاي زيباكلام؛ آهسته برانيد؛
پروژه هر 9روز يك بحران همچنان روي ميز!

حميد نجف
پس از خلق حماسه دوم خرداد سال 76 و با روي كار آمدن دولت اصلاحات، نيروهاي تماميت خواه و تندرو جريان مقابل از پا نيفتادند و از همان ماههاي آغازين دولت خاتمي بحرانهاي متعدد و جدي را براي مقابله با برنامه‌هاي سازنده او تدارك ديدند. برنامه‌هاي كه پرداختن به تك تك آن خروارها كاغذ مي‌خواهد و در اين مختصر نمي‌گنجد برنامه‌هاي كه رياست جمهوري محترم، ناكام از اجراي بعضي از آنها در سال آخر مجبور به اعتراف تلخي شد: "من يك تداركاتچي بيشتر نيستم".

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مردم دعوت کرد تا با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، حماسه سیاسی مورد نظر رهبری نظام را که با انتخابات 24 خرداد شروع شد، تکمیل کنند. متن اين اطلاعیه در زير آمده است:

هاشمی رفسنجانی: انقلاب منحصر به گروه یا جناح خاصی نیست
انقلاب اسلامی ایران، که از یک سو ریشه در باورهای دینی مردم ایران دارد و از سوی دیگر برخاسته از روحیه استبدادستیزی و استعمارگریزی فطری انسانهاست، مهمترین پدیده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرن حاضر در جهان است. انقلابی که با نهضت روحانیت در آغاز دهه 40 شروع شد و روشنفکران، دانشگاهیان، معلمان، دانش‌آموزان و همه اقشار ملت را در طول 15 سال با آرمان‌های خویش همراه کرد و نهایتاً در بهمن 1357 تبدیل به سیلی خروشان از آحاد مردم در خیابان‌های شهرها وروستاهای ایران شد و اساس حکومت‌های موروثی 2500 ساله شاهنشاهی را برچید و با معماری امام راحل، بر ویرانه‌های آن، بنایی عظیم از اراده مردمی ساخت که به نصّ صریح قانون اساسی، تمام مسؤولان خویش، از شوراهای شهر و روستاها گرفته تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و حتّی رهبری را از طریق انتخابات برمی‌گزیند.
بقیه در ادامه مطلب.................................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:هاشمی رفسنجانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

براي اولين بار و پس از 8 سال، اولين بودجه دولت تدبير و اميد در موعد قانوني به مجلس ارائه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 166 رای موافق پرونده بودجه 793 هزار میلیارد تومانی سال 1393 را بستند.

بودجه سالانه كشور پس از 8 سال سر موعد تصويب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از 24 جلسه علنی طی 10 روز ماده واحده، تبصره‌ها و جداول لایحه بودجه سال 93 کل کشور را تصویب کردند. بر این اساس بودجه سال 1393 کل کشور از حیث منابع بالغ بر 7 میلیون و 930 هزار و 484 میلیارد و 581 میلیون ریال از حیث مصارف بالغ بر 7 میلیون و 934 هزار و 930 هزار و 484 میلیارد و 581 میلیون ریال به شرح زیر است:
الف: منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی ومصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر 2 میلیون و 339 هزارو 84 میلیارد و 641 میلیون ریال شامل:
1-منابع عمومی بالغ بر دو میلیون و 100هزار و 659 میلیارد و 237 میلیون ریال
2-درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر 238 هزار و 425 میلیارد و 404 میلیون ریال
ب: بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر 5 میلیون و 879 هزار و 257 میلیارد و 738 میلیون ریال.
اضافه می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح روز چهارشنبه (9 بهمن‌ماه) بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را آغاز کردند که روز چهارشنبه 2 جلسه، روز پنج‌شنبه یک جلسه، از روزهای شنبه دوازدهم تا چهارشنبه شانزدهم هر روز سه جلسه، پنج‌شنبه یک جلسه، شنبه(19 بهمن‌ماه) سه جلسه و یکشنبه (20‌بهمن‌ماه) نیز دو جلسه صرف بررسی لایحه بودجه سال 93 کل کشور کردند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

يك عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ جریان سیاسی نمی‌تواند انقلاب شکوه‌مند ایران را به نفع خود مصادره کند، تاکید کرد: حضور همه سلایق، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی بخش وحدت خواهد بود و انشاالله همگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند.

هیچ جریاني نمی‌تواند انقلاب ایران رابه نفع خود مصادره کند

  دكتر  محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای هیات موسس کانون استادان ایران با بیان اینکه همزمانی ایام دهه فجر و برگزاری اولین جلسه هیات موسس کانون را به فال نیک می‌گیرم، گفت: دانشگاهیان در صحنه‌های مختلف انقلاب نقش موثری داشتند و همواره در طول مبارزات ۶ دهه اخیر کشورپیشتاز بوده‌اند. وی با بیان اینکه استادان در سه دهه گذشته حتی برای حل مشکلات صنفیشان نتوانستند از پتناسیل ذاتی خود خوب استفاده کنند، گفت: اگر استادان یک تشکل منسجم و قوی داشتند بسیاری از اتفاقات غیر عقلانی که در ۸ سال گذشته در سطح دانشگاه رخ داد اتفاق نمی‌افتاد، در ۸ سال گذشته عکس العمل جدی را از ناحیه استادان دانشگاه ندیدیم در صورتی که باید در برابر برخی کار‌ها که با معیارهای اسلامی و انسانی سازگار نبود موضع گیری می‌کردند و راهکار عبور از مشکل را ارائه می‌دادند.

بقیه در ادامه مطلب...............................

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس‌جمهور با بیان اینکه آماده روابطی سازنده‌تر و بهتر با همه کشورها هستیم، گفت که در این راستا برای کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و کشورهای عضو غیرمتعهد شرایط ویژه‌ای قائلیم.

این دولت مصمم است شرایط نوینی در روابط خارجی خلق کند

حجت‌الاسلام حسن روحانی طی سخنانی در نشست 130 نفر از سفرا و نمایندگان سیاسی خارجی مقیم تهران که برای نخستین بار انجام شد، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور و ملتی بزرگ همواره تاریخ‌ساز و تمدن‌پرور بوده است، اظهار کرد: همواره ایران را به نام دانشمندانی چون ابن‌سینا، خوارزمی، فارابی، ذکریای رازی و مشاهیری چون فردوسی، مولوی، حافظ و سعدی شناخته‌اند. همواره هنر ایرانی، عرفان اسلامی و دیوان‌سالاری ایرانی در تاریخ زبانزد بوده است. رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران در فراز و نشیب‌های تاریخی هرگز زبان، تاریخ، فرهنگ و هویت خود را از دست نداد و بیشترین تلاش را در نشر و اعتلای فرهنگ اسلامی انجام داد.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:رئیس جمهور,روحانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور از مواضع باراک اوباما در قبال ایران حمایت کرد. وی با ارسال نامه ای به سناتور کارل لوین که از طرفداران اعمال تحریم های جدید علیه ایران است نوشت: اعمال تحریم های جدید علیه ایران می تواند فرصت نادر به دست آمده برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران را از بین ببرد.
 کلینتون در این نامه نوشته است: حالا که این مذاکرات در جریان است ما باید هر کاری که می توانیم بکنیم تا ببینیم آیا می توان به یک توافق نهایی رسید و به قول اوباما باید به دیپلماسی فرصت دهیم در حالی که تمامی گزینه ها را روی میز حفظ کرده ایم.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:آمریکا,تحریم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جهور کشورمان در 92.9.20 مصوبه‌ای را با اعتبار 1500 میلیارد تومان به پیشنهاد وزارتخانه‌های تعاون، علوم، فرهنگ و دفاع و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری مبنی بر ارائه سبد کالا به برخی از اقشار جامعه ابلاغ کرد. از این رو قرار شد براساس این ابلاغیه برخی از اقشار جامعه شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کارکنان و بازنشستگان سازمان‌های دولتی، طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل این سبد کالایی را که شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم مرغ، ۲ بطری روغن مایع، ۲ بسته پنیر بسته‌بندی شده و ۱ شانه تخم‌مرغ بود را دریافت کنند.

در این مصوبه مقررشده بود تنها آن دسته از کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی می‌توانند این سبد کالایی را دریافت کنند که درآمد

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک جراح برزیلی در یک فیلم مستند انگلیسی فاش کرده است که معمر قذافی به علت نگرانی از کشته شدن، بدون مواد بیهوش کننده تحت عمل جراحی زیبایی قرار می‌گرفت.جزئیات انحرافات شدید اخلاقی معمر قذافیبه گزارش مهر، "لایسیا ریبرو" جراح متخصص زیبایی برزیلی اخیرا در یک مستند تهیه شده توسط شبکه بی بی سی جزئیاتی جدید درباره "معمر قذافی" افشا کرده است. وی در این باره اظهار داشت: قذافی هنگام انجام عملهای جراحی زیبایی در مقر خود در طرابلس تاکید می کرد از مواد بیهوشی استفاده نشود، چون از مرگ هراس داشت و می ترسید که شاید برخی برای قتل وی تلاش داشته باشند.این جراح برزیلی که "سیلویو برلوسکنی" را نیز در گذشته عمل زیبایی کرده است، افزود: قذافی از تکنیک تزریق بوتاکس برای پر کردن لبهای خود استفاده می کرد و موهای سرش را نیز کاشته بود. وی با ابراز رضایت از زمانی که برای قذافی کار می کرده، افزود: البته برخی اوقات تقاضاهای وی برای انجام عمل زیبایی در آخرین ساعات شب و ساعات نخستین بامداد خسته کنند می شد. در فیلم مستند تهیه شده از سوی شبکه بی بی سی مسائل دیگری از زندگی دیکتاتور لیبی نیز منتشر شده که حاکی از تجاوز وی به دختران زیر 14 سال است.بر این اساس، برخی از دخترانی که توسط قذافی مورد تجاوز قرار می گرفته اند سالها در برخی اتاقهای مخفی در دانشگاه طرابلس و یا کاخهای متعدد دیکتاتور صحرا نگهداری می شدند و کسی هم از سرنوشت آنها خبری نداشت. خانواده های این دختران در نهایت با پیدا شدن جسد فرزندان خود شاید متوجه مرگ آنها می شدند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کتاب «عارف» حاوی گفت وگوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز نشر گرفت.ناگفته‌هاي سياسي «عارف» در كتاب «عارف»این کتاب گفت وگوی امیرعباس تقی پور و امیر لعلی با محمدرضا عارف است که در شامگاه 20 خردادماه 1392 و تنها سه روز مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، از کاندیداتوری انصراف داد. به گزارش روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، عارف در این مصاحبه که ظهر روز یکشنبه 26 خردادماه، یعنی کمتر از 24 ساعت پس از اعلام رسمی نتایج انتخاباتی که پیروزش حسن روحانی بود، انجام شد، به تبیین دیدگاه‌ها و سیاست‌های گذشته، حال و آینده خود پرداخته است.عارف در این گفتگو با اشاره به اتفاقاتی که بعد از انتخابات سال 88 رخ داده بود، توضیح داد که با چه رویکرد و منشی تلاش کرده «امید به آینده» را از جمع‌های کوچک هشت تا 10 نفره در «بنیاد امید» به میان جمع های بزرگ تر بیاورد و به زعم خودش شکاف بین نسل اول و سوم انقلاب را کمتر کند. او گفته که در این مسیر به هیچ عنوان و از هیچ نهاد مسؤول و غیرمسؤولی بابت برنامه‌ها و کارهایش تذکری نگرفته است.

بقیه در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:انتخابات,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر امور خارجه ترکیه شکست جامعه جهانی را در پایان دادن به درگیری‌های خونین در سوریه مورد انتقاد قرار داد و گفت، یک روز دبیرکل سازمان ملل به خاطر این ناکامی عذرخواهی می‌کند.شکست جامعه جهانی در حل بحران خونین سوریهداووداوغلو، گفت: این نهاد بین‌المللی در پایان دادن به درگیری‌های سوریه همانند بوسنی و روآندا ناکام ماند و شکست خورد. وی به این نکته اشاره کرد که سازمان ملل چندین بار به خاطر شکستش در مساله بوسنی عذرخواهی کرد و یک روز هم به همین خاطر از سوری‌ها و جهانیان عذر می‌خواهد و دبیرکل بعدی سازمان ملل به حمص و یرموک می‌رود و به خاطر این ناکامی پوزش می‌خواهد. حمص و اردوگاه آوارگان فلسطینی در یرموک واقع در جنوب دمشق در میان مناطق دیگر سوریه هستند که غیرنظامیان در آن ضربه‌ها و آسیب‌های شدیدی را از جنگ در این کشور متحمل شده‌اند.

به ادامه مطلب بروید.................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برخي نمايندگان (عمدتا منتسب به گروه پايداري، حاميان احمدي‌نژاد و جليلي) طرح تحقيق و تفحص!! از توزيع سبد كالا را به هيات رييسه مجلس داده‌اند زيرا آقايان از تحقير و صف بستن مردم، ناراحت شده‌اند!
سايت خردادنيوز با نقد اظهارات برخي نمايندگان و رسانه‌هاي حامي احمدي‌نژاد درباره سبد كالا و گزارش تصویری صف‌های بلند و طولانی برای دریافت مرغ به قیمت مصوب در سال 91 نوشت: صف‌های طویل و درازی که در آن برهه شکل یافت و تنها در یک نمونه با برق گرفتی پنج زن بی گناه تهرانی در صف خرید مرغ در خاوران به فاجعه‌ای دهشتناک در 29 تیرماه سال 91 تبدیل شد. حال باید از (امثال) آقای نوده‌فراهانی پرسید که چگونه با این افتضاحات غیر قابل کتمان شورای اصناف برای دولت نسخه می‌پیچد و به ارائه سبد کالا با این ساز و کار ایراد مي‌گیرد و در سخنانی بس جالب ایجاد صف های طولانی را نا زیبا مي‌خواند.

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس جمهوری صبح امروز در ديدار با وزیر، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت اطلاعات گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و دستگاه‌ اطلاعاتی ما حافظ امنیت شهروندان است،ضرورت انکارناپذیر رعایت حقوق شهروندی،اقوام و اقلیت‌ها تلاش دولت ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای همه مردم است.حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ایثار و فداکاری مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، گفت: عده ای ابتدا می​گفتند مگر می​شود این انقلاب پیروز شود، بعد که پیروز شد، پیش‌بینی کردند دوام زیادی نخواهد آورد، اما امروز ۳۵ سال از آن روز گذشته است و انشالله با حمایت مردم با قدرت بیشتری دوام خواهد داشت.دکتر روحانی وزارت اطلاعاتِ مطلوب را خانه امید ستم دیدگان دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی و حقوق اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها ضرورتی انکار ناپذیر است. رییس جمهوری استفاده حداکثری از توانمندی‌های تمامی سلایق، گروه‌ها و طوایف مختلف را مولفه‌های ضروری برای ایجاد امنیت پایدار دانست و خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفت: در کنار دیگر وظایف سنگین، صیانت از آبرو، حیثیت و اسرار مردم و حفظ اعتماد عمومی در عالی‌ترین سطح، از وظایف اصلی شما است. روحانی افزود: دولت تدبیر و امید به اصول خدشه ناپذیری چون شفاف سازی و راست گویی به مردم به عنوان ولی نعمتان خود معتقد است و بر اصل نقد و سلیقه‌های مختلف در جامعه پای می فشارد و در این مسیر حمایت از حقوق شهروندی جزء وظایف وزارت است.

به ادامه مطلب بروید...........................

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:تدبیر و امید,ریاست محترم جمهور, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- توانمندی‌های فنی صنایع دفاعی ایران درخصوص ساخت و تولید هواپیما تا مدت‌های مدید تنها محدود به تعمیرات نه چندان سنگین دوره‌ای بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و اعمال تحریم‌های تسلیحاتی غرب علیه ایران و نیز عدم امکان نوسازی ناوگان تهاجمی خود، تلاش وسیعی از سوی مراکز تحقیقاتی و صنعتی نظامی ایران برای ساخت هواپیماهای پیشرفته آغاز شد؛خبرگزاری فارس: افزایش برد و نصب تجهیزات بومی روی میراژها/ توان زدن ضربه اساسی به آمریکا را داریم/ بمب‌های جدید در راهند تلاش‌هایی که در نهایت به ساخت جنگنده آذرخش در دهه هفتاد، جنگنده صاعقه در اواسط دهه هشتاد انجامید و در نهایت جنگنده F-313 قاهر در اوایل دهه 90 انجامید.آنچه در زیر می‌خوانید، گفتگوی تفصیلی خبرنگاران دفاعی خبرگزاری فارس با امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش است که در آستانه فرا رسیدن 19 بهمن ماه (روز نیروی هوایی ارتش) به عملکرد این نیرو در سالهای بعد از انقلاب به عنوان خط شکن نیروهای مسلح در حوزه خودکفایی پرداخته است.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:شجره طیبه ارتش و سپاه,پیشکسوتان جهاد و شهادت,حزب الله,شهید, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، بانوان و دختران در جامعه دینی به منزله استوانه‌هایی برای پیشرفت به حساب می‌آیند که از دریچه خانواده در تربیت و رشد مردان تأثیرگذار هستند و برای اثبات این مهم، همین بس که بهشت زیر پای مادران است.ترویج عفاف بین بانوان مسئله‌ای جدی استخبرگزاری فارس: ترویج بی‌عفتی ارمغان ماهواره‌ها که از طریق گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیگیری می‌شود.رسوخ ماهواره‌ای دشمنان غربی تأثیرگذاری‌های مخربی را در حوزه عفاف و حجاب تاکنون در بر داشته است که نمی‌توان نادیده گرفته شود.رواج انواع مد‌های غربی، پدیده‌های ضدفرهنگی و حضور ناهنجار غرب‌زده‌ها در جامعه و مراکز علمی و دانشگاهی را در پی دارد که تخریب فرهنگی از آثار و پیامدهای نقشه‌های ضد فرهنگی و اعتقادی است که از دریچه رسانه‌های غربی به جامعه امروزی انتقال می‌یابد.مدیر حوزه علمیه خواهران امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به هجوم غرب برای براندازی حجاب و عفاف در بانوان اشاره کرد و افزود: با توجه به این نکته لازم است تا ضمن توجه به آموزه‌های اخلاقی از بروز بسیاری پدیده‌های ناهنجار غیراخلاقی و ضد فرهنگی در جامعه جلوگیری به عمل آورد.

بقیه در ادامه مطلب..........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 7 بهمن 1392برچسب:بی عفتی,بی عصمتی,فحشا,منکرات,ماهواره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 روزنامه اطلاعات امروز دوشنبه 07/11/92 در بخش آگهی‌های ترحیم(صفحه 15) خود مهدی کروبی را آیت‌الله نامید!

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 7 بهمن 1392برچسب:کروبی,موسوی,خیانت,اغتشاش,توهین به مقدسات,فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

محمد مطهری فرزند شهید آیت‌الله مرتضی مطهری با اشاره به نطق اخیر برادرش علی مطهری و واکنش‌ها به آن، نوشتاری را منتشر و در آن ضمن طرح انتقاداتی به برخی مواضع برادرش تاکید کرد که خاموش شدن صدای علی مطهری به عنوان یک منتقد، خواست دو گروه متضاد است؛ یکی برخی دوستان نظام که به دنبال سکوت قبرستانی در جمهوری اسلامی هستند و دیگر دشمنان نظام که می‌خواهند بگویند که تحمل نظام از حداقل هم کمتر است. متن کامل این نوشتار که محمد مطهری فرزند شهید آیت‌الله مطهری آن را در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران قرار داده است، به شرح زیر است:

برادران مجتبي، علی و محمد مطهري
برادران مجتبي، علی و محمد مطهري

درباره علی مطهری و ماجرای این روزها
طبیعی است که اینجانب درباره برادرم آقای علی مطهری که مواضعش در چند سال اخیر خبرساز بوده است مکررا مورد سؤال واقع شوم. بهتر دیدم نکاتی را دربارة ایشان و چند مسأله مرتبط به طور مکتوب ارائه دهم.

به ادامه مطلب بروید....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:علی مطهری, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در حاليكه دبیرکل سازمان ملل متحد، از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه شرکت کند اما بلافاصله، ائتلاف معارضان سوری، در مخالفت با دعوت ایران برای حضور در «ژنو ۲»، مشارکت خود در این نشست را تعلیق کرد.

مذاكره برسر مخروبه‌‌سوريه با 130‌هزاركشته و 7‌ميليون‌آواره!

بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران بر نقش مهم و کلیدی ایران برای حل بحران سوریه تاکید کرد و افزود: پس از انجام گفت‌وگوهای طولانی به این نتیجه رسیدیم که کشورهای ایران، لوکزامبرگ، مکزیک، یونان، استرالیا، بلژیک، بحرین، کره جنوبی، هلند و واتیکان را به فهرست دعوت‌شوندگان به کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه اضافه کنیم. وی افزود: همان‌گونه که بارها بر اهمیت و ضرورت حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 تاکید کردم، نقش تهران برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه تأثیرگذار خواهد بود.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته سالروز میلاد تاریخ سازِ نبی مکرم اسلام و ولادت پربرکت امام صادق (ع) در دیدار «جمعی از مسئولان کشور، میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و گروههایی از مردم»، با دعوت از جهان اسلام برای برآورده ساختن انتظارات پیامبر خاتم، تاکید کردند: امروز مهمترین مساله ی دنیای اسلام، وحدت است و با وجود همه توطئه ها، آینده امت اسلامی در پرتو «وحدت، آگاهی و بیداری اسلامی»، درخشان و نوید بخش خواهد بود.

هشدار رهبر انقلاب نسبت به خطر بزرگ جریان‌های تکفیری

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تبریک عید سعید میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت پربرکت امام جعفر صادق (ع)، «آزادی از تصورات و اوهام» و سپس تلاش برای «آزادی از ظلم و ستم حکومتهای مستبد و ایجاد حکومت عادلانه» را دو روش اساسی اسلام برای آزادی بشر برشمردند و افزودند: ملتهای مسلمان باید با ایجاد آزادی درونی و فکری، تلاش کنند با دستیابی به «استقلال سیاسی، استقرار حکومتهای مردمی، برپایی مردم سالاری دینی و حرکت براساس شریعت اسلام»، خود را به آزادی مورد نظر اسلام عزیز برسانند. ایشان، توطئه ها و تحرکات دشمنان اسلام برای جلوگیری از آزادی حقیقی و سعادت امت اسلامی را، پیچیده و چند بعدی خواندند و خاطرنشان کردند: ایجاد اختلاف میان مسلمانان، محور اساسی ترفندهای استکبار است.حضرت آیت الله خامنه ای، تلاش 65 ساله برای فراموش شدن مسئله فلسطین و تحمیل وجود رژیم جعلی، جنایتکار و غاصب صهیونیستی بر ملتهای مسلمان را، نمونه ای از تلاشهای مستبدانه امریکا و دیگر زورگویان جهانی خواندند و افزودند: جنگهای 33 روزه لبنان، 22 روزه و 8 روزه غزه نشان داد بجز برخی دولتها که عملاً حافظ منافع بیگانگان شده اند ملتهای مسلمان با هوشیاری، هویت و موجودیت فلسطین را حفظ کرده و به رژیم صهیونیستی و حامیانش سیلی می زنند.

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:رهبرمعظم انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسم «شیخ العراقین» به گوشتان خورده است؟ کمتر کسی هست که در زمینه بهاییت مطالعه داشته باشد ولی ایشان را نشناسد،لذا از باب اینکه ادای تکلیف در برابر بزرگان کرده باشیم، به معرفی ایشان  قلم برمی داریم:

ایشان را با نام آیت‌‌الله حاج شیخ عبدالحسین تهرانی  میشناسند، این عالم بزگوار، (متوفی ۱۲۸۶ق) از فقیهان نامدار قرن ۱۳ق است و زمان اقامتش در کربلا جمعی کثیر از مردم آنجا از وی تقلید می‌کردند.[۱]  وی شاگرد برجسته‌ آیت‌‌الله «صاحب جواهر» بود و از ایشان اجازه‌ اجتهاد داشت.[۲]  صاحب جواهر، به اجتهاد ۴ تن از شاگردانش تصریح داشت که یکی از آنها شیخ عبدالحسین بود.[۳]  سخن چنین شخصیت سترگی درباره‌ شیخ العراقین، گواه رتبه‌ بلند وی در دانش و درایت دینی است. چنان که آیت‌الله میرزا حسین نوری (محدث نامدار شیعه) او را زبده‌ اعاظم محققین و نخبه‌ افاخم مدققین می‌خواند.[۴] . 

بقیه در ادامه مطلب........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:بهایی,جنایت,فرقه,صهیونیست,انگلیس خبیث, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه خبری جهان اسلام به نقل از روزنامه "رأی الیوم"، مجله امریکایی "The American Interst" ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و پس از آن ایران و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را در رأس لیست موفقترین سیاستمداران سال 2013 اعلام کرد. «ولتر راسیل» استاد دانشگاه علوم انسانی و سیاست خارجه گفت: لیست سیاستمداران موفق بدون هیچ گونه جانبداری شخصی تهیه شده است.

روسیه در این لیست در صدر قرار دارد چرا که افشای اطلاعات محرمانه امریکا توسط "ادوارد سنودن" کارمند سابق سرویس اطلاعات امریکا، ایالات متحده را از زمان فروپاشی سوسیالست در بدترین شرایط قرار داد.

این مجله در ادامه اشاره کرد که مسکو توانست موقعیت خود را در خصوص بحران سوریه و غلبه بر اتحادیه اروپا در حین بحران اخیر در اوکراین تحکیم کند و ایران در سال گذشته توانست خود را به جهان به عنوان یک کشور اعتدال گرا و صلح طلب معرفی کند و نفوذ خود را در عراق افزایش دهد. 

نکته قابل ذکر اینکه "زبگنیو برژینسکی" از مشاوران سابق امنیت ملی کاخ سفید، یکی از موسسان این مجله آمریکایی به شمار می رود.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:روسیه,سوریه,ایران,پیروزی و سیاست, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبلاگ سرلوحه‌های موج چهارم نوشت: دشمن‌ترین دشمن احمدی‌نژاد هم که باشی، نمی‌توانی انکار کنی که دولت نهم، ترازی از مردم داری و خدمتگذاری ایجاد کرد که دولت‌های بعد برای حفظ آبرو و موجودیت خود هم که شده مجبورند این حد نصاب‌ها را حفظکنند.

اگر جسارت احمدی‌نژاد در ورود به هدف‌مندی یارانه‌ها نبود دولت‌های بعد از او نیز به مانند دولت‌های پیش از او، هرگز به این فکر نمی‌کردند که اقتصاد محتضر ایران نیازمند درمان اساسی است، نه مسکن‌های مقطعی.

اگر مقاومت احمدی‌نژاد در مسأله هسته‌ای نبود، شاید هرگز «لزوم حفظ غنی‌سازی اورانیوم» به خط قرمز نظام تبدیل نمی‌شد و شاید امروز هم مانند دولت‌های قبل‌تر باید بر سر «تعلیق غنی سازی» برای ادامه مذاکره کوتاه می‌آمدیم.خبرگزاری فارس: آنچه از احمدی‌نژاد به یادگار مانده است

اگر میزان پُرکاری دولت احمدی‌نژاد نبود، امروزه روز وزرای دولت یازدهم، نه تنها برای ثبت ساعت حضور بیشتر در وزارتخانه تا نصفه شب با هم رقابت نمی‌کردند، که به مانند دولت‌های قبل‌تر رأس ساعت اداری به وزراتخانه وارد می‌شدند و بعد از ساعت اداری دیگر تا فردا وزیر مورد نظر در دسترس نبود.

اگر بدعت احمدی‌نژاد در خلق حماسه سفرهای استانی نبود، امروز هرگز شاهد سفر قابل تقدیر دکتر روحانی به خوزستان نبودیم.

شک نکنید... انقلاب، این خدمات احمدی‌نژاد را هرگز فراموش نخواهد کرد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:احمدی نژاد,یادگاری,هدفمندی یارانه ها,انرژی هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،سیدحسین حجازی رئیس مرکز حراست وزارت علوم به دلیل جلوگیری از حضور افراد مسئله‌دار مرتبط با فتنه در این وزارتخانه و عدم تائید اقدامات وزیر علوم در به کارگیری عناصر مسئله‌دار برکنار شد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود با توجه به این اقدام فرجی‌دانا، تغییرات بیشتری در وزارت علوم و بین روسای دانشگاه‌ها صورت پذیرد.

خبرگزاری فارس: رئیس حراست وزارت علوم برکنار شد

شایان ذکر است، به احتمال فراوان امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز حراست وزارت علوم برگزار می‌‌شود.

 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:برکناری,وزیر علوم,فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و به وجود آمدن فضای سیاسی اجتماعی جدید در درون نظام جمهوری اسلامی زمینه برای اجرای برنامه‌های جدید اقتصادی و سیاسی در کشور فراهم شد.

خبرگزاری فارس: از میلیاردرهای بانکی تا تریلیونرهای نفتی و نسل جدید «آبراموویچ‌های ایرانی»

*افسون ببرهای آسیایی

این فضای جدید متاثر از چند مولفه جدید در عرصه داخلی و خارجی بود از سویی با اضمحلال اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق و تفوق غرب در عرصه سیاسی و جهانی ایدئولوژی‌های چپگرایانه با خلایی اساسی روبرو شدند که سبب شد تا اندیشه‌های سوسیالیستی و عدالت‌گرایانه نیز از روند تفکرات رهبران و مدیران اجرایی کشورهای در حال توسعه خارج شوند.

از سوی دیگر رشد جهشی برخی از کشورهای تحت زعامت بلوک غرب که روشن‌ترین نمونه آن در کشورهای موسوم به ببرهای آسیایی در ناحیه جنوب شرقی آسیا بود بسیاری از رهبران جهان سوم را به این تفکر سوق داد که آزادسازی اقتصادی و گسترش فضای سرمایه‌داری می‌تواند سبب رشد و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته شود.

فضای ذهنی مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در آن مقطع از این فضای بین‌المللی بی‌تاثیر نبود و ما شاهد بودیم که پس از پایان جنگ همین الزامات بین‌المللی و البته تقاضای داخلی برای ایجاد گشایش اقتصادی سبب اجرای سیاست‌هایی شد که از آن به عنوان دولت سازندگی نام برده می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 دی 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کشور ایران دارای منابع بسیار غنی است، گفت: متاسفانه تحریم‌ها چنین شرایطی را ایجاد کرده و پول نفت خودمان را می‌خواهند با منت بدهند.به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی استان قم در سخنانی با اشاره به وضعیت بخش‌ها و روستاهای این استان اظهار کرد: باید نسبت به حل مشکلات بخش‌ها و روستاها اهتمام جدی داشته باشیم چرا که حل مشکلات آنها به نفع مرکز استان و شهر قم می‌شود. 

وی بیان کرد: اگر در شهرهای تابعه و روستاها دارای مشکلات متعدد باشیم مردم این مناطق به شهر قم مهاجرت کرده و در این شهر شاهد تراکم جمعیت خواهیم بود و از جمعیت روستایی استان که جمعیت تولید کننده است کاسته شده و بر جمعیت شهری که مصرف کننده است افزوده می‌شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضرورت توجه مسئولان استان به حل مشکلات بخش‌ها و روستاها را ضروری دانست و تاکید کرد: البته کارهای خوبی انجام شده و باید این اقدامات با جدیت دنبال شود. 
وی در خصوص وضعیت گازرسانی به روستاها و بخش‌های استان قم تاکید کرد: از نظر گازرسانی استان قم جزو استان‌های سبز کشور به شمار می‌رود و به 92 درصد مناطق این استان گازرسانی شده است. 
آشتیانی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای کشور و کاهش تخصیص اعتبارات تاکید کرد: بودجه امسال بسیار انقباضی است و به پروژه‌هایی نظیر آب قم که هر سال اعتبار بسیار چشمگیری داشت اعتبار بسیار کمی اختصاص داده شده است. 
وی با اشاره به اینکه کشور ایران دارای منابع بسیار غنی است بیان کرد: متاسفانه تحریم‌ها چنین شرایطی را ایجاد کرده و پول نفت خودمان را می‌خواهند با منت بدهند. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبری در دیدار مردم قم فرمودند که ما از اول می‌دانستیم که غربی‌ها خبیث هستند، تصریح کرد: امروز این مسئله به همگان ثابت شده است و در شرایط کنونی سناتورهایی آمریکایی به دنبال این هستند که تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کنند. 
وی با تاکید بر اینکه شوراها باید با تمام توان در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی استان باید پیشنهادهات خود را برای رفع خلاهای قانونی و... ارائه کند تا در کمیسیون شوراهای مجلس این پیشنهادات مورد بررسی قرار گیرد.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 دی 1392برچسب:نفت,پول,منت,تحریم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

«از اين كه با خاطر سلامت خودتان وقتتان را مي گيريم، متاسفيم»

«از اين كه با خاطر سلامت خودتان وقتتان را مي گيريم، متاسفيم»
همیشه از این که هیچ کدام از گروهمان اهل سیگار نیستند و اثری از سیگار در دم و دستگاهمان پیدا نمی‌شود، خوشحال بودم و هیچوقت فکر نمی کردم که از به همراه نداشتن سیگار، این اندازه پشیمان شوم!

یک خبرنگار شبکه العالم که به تازگی از مناطق مختلف دمشق و حومه بازدید کرده، مشاهدات خود از اوضاع پایتخت سوریه و وضعیت مدافعان شهر را به تصویر درآورده است که بخش هایی از آن را از نظر می گذرانیم:

امروز برای اولین بار در عمرم سیگار خریدم!

[گفتگوی من و صاحب مغازه]:
- آقا چند تا پاکت سیگار بده...
- چه سیگاری؟ چه مارکی؟
- نمی‌دونم. برای خودم نمی‌خوام.
- نمی‌شه که! کسی که می‌خوای براش ببری نمی تونه هر سیگاری رو بکشه!
- خب اشکال نداره از هر کدوم یه پاکت بده!!

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 16 دی 1392برچسب:سوریه,مقاومت,سرباز, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عربستان، به نظر می‌رسد، برای تناقضات و دروغ پردازی‌های واهی مسئولان سعودی که در پشت دین سنگر گرفته‌اند، حد و مرزی وجود ندارد. آنها با در اختیار گرفتن زمام دین از آن در راستای منافع و سیراب نمودن عطش‌های تاریخی خود بهره می‌جویند.

خبرگزاری فارس: مجوز سفرهای صهیونیستی به مدینه منوره در قالب تورهای سیاحتی و گردشگری صادر شد

اقدامات آل سعود از اولین روزی که بر شبه جزیره عربی سلطه یافتند، کوچکترین تردیدی در ریشه‌های یهودی آنها باقی نمی‌گذارد. اطلاعاتی که «ناصر سعید»، نویسنده برجسته عربستانی در کتاب خود با عنوان «تاریخ آل سعود» نقل کرد، جای هیچ شک و تردیدی در این خصوص باقی نمی‌گذارد، اگرچه در آن زمان از این اطلاعات با عناوینی همچمون خصومت و مخالفت با آل سعود تعبیر شد، اما گذر زمان صحت و سقم این ادعاها را ثابت کرد.

در روزهای اخیر انتشار خبری در روزنامه‌های عربستان توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این خبر افشا می‌کرد که «یهودیان با نظارت و اشراف حکومت سعودی عربستان به مزارع یهودیان شهر مدینه منوره سفر می‌کنند».

در توضیح این خبر باید گفت که مساحت گسترده‌ای از اراضی مدینه منوره، معروف به مزارع یهودی است که تحت نظارت مستقیم حکومت سعودی قرار دارد و به نظر می‌رسد، هم اکنون حکومت سعودی اجازه سفر یهودیان به این مزارع را داده است.

گفته می‌شود، سفرهای یهودیان از گذرگاه‌‌های زمینی یمن و اردن و از طریق فرودگاه‌های عربستان تحت تدابیر خاص امنیتی صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که گردشگران یهودی برای عدم جلب توجه در قالب کاروان‌های گردشگری و سیاحتی به این منطقه سفر می‌کنند و برای جلوگیری از افشای بیش از پیش موضوع حکومت سعودی نزدیک شدن شهروندان عربستانی به این مزارع را ممنوع کرده است.

بقیه در ادامه مطلب....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 دی 1392برچسب:آل سعود,حیوان,خیانت,جنایت,وهابی,صهیونیست, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com