وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اولين سنگسار در شهر رقه سوريه به وقوع پيوست
گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) زنی جوان را به اتهام «زنا» در شهر رقه در شمال سوریه كه مركز اصلي اين گروه است را شبانه سنگسار کردند.
«داعش» سنگسار زنان متهم به زنا را آغاز كرد!
به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، داعش برای نخستین بار شامگاه روز پنج شنبه یک زن را به اتهام زنا در شهرک الطبقه در حومه الرقه سنگسار کرد. بر اساس گزارش فعالان مخالف سوری، داعش این زن را پس از نماز عشا به یک بازار محلی در شهر الطبقه جهت سنگسار آورد و در همانجا حکم صادره را به اجرا گذاشت. یکی از فعالان سوري به نام ابو ابراهیم گفت: «این اولین بار است که چنین رویدادی در اینجا به وقوع می‌پیوندد.» یک فعال دیگر که خود را هادی سلامه معرفی کرد گفت: «این زن حدودا سی ساله بود که یک دادگاه شرعی وی بطور حضوری را محکوم کرد.» وی در ادامه گفت :«مردم رقه که شهر آنها تحت کنترل داعش است به شدت نسبت به این واقعه خشمگین هستند. وضعیت کنونی دیگر قابل تحمل نیست.»
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 28 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسراييل هرگز در حملات زمینی موفق نخواهد شد
رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی هرگز در عملیات زمینی موفق نخواهد شد.
واكنش خالد مشعل به حمله زميني به نوار غزه
برپایه این گزارش، خالد مشعل صبح روزجمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی با شکست همراه است. مشعل که در دوحه به سر می برد گفت: اشغالگران اسراییلی در حملات هوایی و دریایی و ویران کردن خانه بر سر صاحبانشان موفقیتی به دست نخواهند آورد و با کشتن کودکان و افراد بیگناه دست به جنایت های جنگی در حق مردم می زنند و برخلاف قوانین بین المللی رفتار می کنند و هرگز با یورش های زمینی به اهداف خود نخواهند رسید.

بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 28 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از حامیان احمدی‌نژاد بودم و پشیمان هم نیستم
«اینها مصداق محاربه هستند، ولی مشمول رأفت نظام قرار گرفتند. نظام اسلامی فقط آمد و رفت‌ها و ارتباطات موبایلی و تلفنی آنها را محدود کرد. در خانه خودشان امکانات در اختیارشان است. البته حصر، حصر است. نمی‌گوییم که بهشت است، اما نظام با رأفت با آنها برخورد کرد و الان هم با رأفت برخورد می‌کند.»
موسوي و كروبي مصداق محاربه هستند ولی مشمول رأفت نظام قرار گرفتند
به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با حضور در برنامه "شناسنامه" این هفته به سوالات محری این برنامه پاسخ داد. وی در این برنامه پس از آنکه مجری از او پرسید که از شما نقل شده است که هیچ یک از مسئولان به فکر حل کردن مشکل حجاب نبودند و به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌شود با کار فرهنگی جلوی بدحجابی را گرفت باید برای حل این مساله خون‌های پاک ریخته شود آیا این را تایید می‌کنید؟ پاسخ داد: خوب شد این مساله را مطرح کردید، اولا در رابطه با این خبر برخی از رسانه‌ها دروغی را منتشر کردند و در سطح گسترده تحلیل‌های دروغی را نیز نوشتند، نوشتند که خاتمی گفته است برای حجاب باید خون ریخته شود. همه اینها دروغ بود و این بداخلاقی رسانه‌ای بود.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عباس: غیر از همدردی کاری نمی‌توانم انجام دهم
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل هر سلاحی که دارد ساخت آمریکاست و ما از آمریکا می‌خواهیم که موضع بی‌طرفانه اتخاذ کند.
اسرائیل با فلسطيني‌ها مثل انسان برخورد نمی‌کند
محمود عباس، در خصوص تحولات اوضاع غزه و تجاوزهای رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با ادامه شهرک‌سازی‌های خود هر روز مرتکب جرم‌هایی برخلاف قوانین بین‌المللی می‌شود. ادامه شهرک‌سازی‌ها بزرگترین جنایتی است که در حق مردم فلسطین رخ می‌دهد و شهرک‌سازی‌ها علت توقف مذاکرات بوده است. وی گفت: تمامی جهانیان می‌گویند که اراضی اشغالی در سال 1967 اراضی اشغال شده هستند اما اسرائیل این موضع‌گیری‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد در راستای شهرک‌سازی‌ها عمل می‌کند حرف و حدیث‌هایی در خصوص تشکیل کشور یهود با هدف ثابت کردن روایت‌گری‌های اسرائیل است تا از این طریق روایت‌های اسلامی و فلسطینی از بین برده شود.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرلشکر فیروزآبادی:
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز فقط بحث بازدارندگی مطرح نیست بلکه بحث مقابله با هجوم‌های مغولی مطرح است که بایستی برای آن آماده بود.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سرلشکربسیجی سید حسن فیروزآبادی با بیان اینکه امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم افزود: حساسیت شرایط امروز ابعاد زیادی دارد یکی آن است که حضرت امام خمینی (ره) اسلام منزوی را به صحنه آورد، حکومت تشکیل داد و ایران ام القرای اسلام شد تا پیام اسلام را به سراسر جهان صادر کند.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروزاسلام مدعی نجات بشریت است و همه دل‌ها را جذب کرده و این یکی از ابعاد اهمیت و حساسیت شرایط کنونی به شمار می‌رود.
 
سرلشگر فیروزآبادی تصریح کرد: زاویه دیگر اهمیت و حساسیت شرایط امروز این است که دشمنان دیروز اسلام وقتی می‌بینند اسلام در جبهه مقابل آن‌ها دایما در حال پیشروی است و هر روز سنگرهای جدیدی را به دست می‌آورد، مدام در فکر طراحی، برنامه ریزی و راهکارهایی هستند تا با اسلام مقابله کنند.
به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:در این شرایط جدید متأسفانه چراغ سبز نشان دادند و با کلمه اعتدال، فتنه‌گران را امیدوار کردند و راه عناصر مطرود و عناصری سابقه‌دار که بعضی‌هایشان زندان رفته و در فتنه حضور داشتند به دانشگاه و جاهای دیگر باز شد.
به گزارش خبرنگارسیاسی باشگاه خبرنگاران؛ "آیت الله احمد جنتی" امام جمعه موقت تهران، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) در خطبه‌های دوم امروز - 20 تیرماه -  نمازجمعه تهران، گفت:کوثری که خداوند به حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) عنایت کرد ، چشم دشمنان کور شد.

وی با اشاره به مظلومیت‌های ویژه کسی که پس از امام علی(ع) عهده دار ولایت امر مسلمین شد و منصوب پیغمبر و منصوب خدا بود افزود: حضرت امام حسن مجتبی(ع) به صورت بسیار بدی خانه نشین شد یعنی دشمنان شیطان صفت که درس شیطانی را زیاد خوانده بودند و می‌دانستند چه طور بندگان صالح خدا را از صحنه به در کنند با پول دادن و خرید افراد و نفوذ در سپاه امام مجتبی، کاری کردند که به هر حال حضرت مطمئن شد در این سمت نمی‌تواند کاری کند و ناچار شد قراردادی را امضا کرد و عملاً کنار رفت.
به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دعوت اشتون از وزرای خارجه 1+5 برای حضور در مذاکرات
در حالی که احتمال حضور وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر وزیران سه کشور اروپایی در وین برای پیوستن به مذاکرات در روز شنبه قوت گرفته است، رایزنی ها بین دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در نهمین روز مذاکرات افزایش یافت.
دعوت اشتون از وزرای خارجه 1+5 برای حضور در مذاکرات

پیش از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در دیداری دو جانبه به بررسی آخرین تحولات و مسائل و اختلافات مطرح میان دو طرف پرداختند.پس از آن، سید عباس عراقچی و وندی شرمن، معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمید با یکدیگر دیدار کردند.

در ادامه این دیدارها عصر امروز وزیر امور خارجه کشورمان با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا به مدت نیم ساعت در محل اقامت محمد جواد ظریف در هتل کوبورگ وین دیدار کرد.به احتمال قوی جان کری به همراه وزیران خارجه سه کشور اروپایی روز شنبه برای رایزنی درباره برخی مسایل و موضوعات اختلافی مهم که تاکنون قابل حل نبوده است، به وین می آیند و قرار است دیدارهای دو جانبه ای میان وزیر خارجه کشورمان و هر یک از این وزیران برگزار شود.
بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک دادگاه تجدید نظر در نیویورک محکومیت دولت ایران برای پرداخت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار غرامت به بازماندگان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ بیروت را تأیید کرد و این مبلغ قرار است از حساب بانک مرکزی ایران در سیتی‌بانک نیویورک برداشت شود.

ساختمان مرکزی سیتی‌بانک در نیویورک
ساختمان مرکزی سیتی‌بانک در نیویورک

سه قاضی دادگاه تجدید نظر در نیویورک، حکم صادر شده مبنی بر پرداخت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار غرامت از سوی ایران به قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در بیروت را تأیید کردند. بانک مرکزی ایران خواستار تجدید نظر در این حکم شده بود که سال ۲۰۱۳ میلادی توسط يك قاضی دادگاه فدرال آمریکا، صادر شده بود. دادگاه تجدید نظر با رد درخواست بانک مرکزی ایران، پرداخت این مبلغ را از حساب بانک ‌مرکزی ایران در سیتی‌بانک نیویورک تأیید کرد.

مبلغ تعیین شده در این حکم، بخشی از دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلاری است که قاضی دادگاهی در آمریکا در سال ۲۰۰۷ خواستار پرداخت آن به خانواد‌ه‌های قربانیان ترور شده بود. این دادگاه در آن زمان ۱۳۰۰ پرونده از جمله شکایات بازماندگان قربانیان بمب‌گذاری بیروت علیه جمهوری اسلامی ايران را بررسی می‌کرد.  انفجار سال ۱۹۸۳ در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت ۲۴۱ سرباز آمریکایی را به کام مرگ کشاند. این سربازان بخشی از نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در لبنان بودند. 

بقیه در ادامه مطلب.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه، گزارش داد:

بنا به گزارش تازه دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه، در درگیری‌های مسلحانه این کشور که طی سه سال جنگ داخلی، بیش از ۱۷۰ هزار نفر کشته شده‌اند كه یک سوم این کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

تعداد قربانيان جنگ سوریه از ۱۷۰ هزار نفر گذشت

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود آورده است: «از زمانی که نخستین قربانی اعتراضات سوریه در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۱ در منطقه درعا ثبت شد، تاکنون کشته شدن ۱۷۱ هزار و ۵۰۹ نفر گزارش شده است.»  این گزارش که آمارِ تا روز سه‌شنبه ۸ ژوئیه را در بر می‌گیرد، روشن می‌کند که در میان کشته‌شدگان، ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر غیرنظامی، از جمله ۹ هزار و ۹۲ نفر کودک بوده‌اند. 

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حتی یک ایرانی در داعش حضور ندارد
همزمان با ادامه یافتن جنگ ارتش و مردم عراق بر علیه نیروهای داعش، معاون اجتماعی نیروی انتظامی با انتشار یادداشتی در سایت رسمی پلیس مرزنشینان اهل سنت ایران را حافظان دائمی امنیت مرزها در برابر تروریسم خواند.
تمجید معاون نيروي انتظامی از  اهل سنت ایران
به گزارش ایلنا، سعید منتظرالمهدی در این یادداشت با استناد به نظرسنجی‌هایی که «اخیراَ از سوی چند موسسه مستقل در مناطق و استان‌های اهل سنت ایران به سامان رسیده» مدعی شده است که «اولاَ: در عمق و سطح انزجار اهل سنت ایران با هر كنش و حركت و اقدام تكفیری، تعصب آلود، جاهلانه و تحجرآمیز، تفاوتی با سایر اقشار ایرانی ندارد. ثانیاَ آمادگی شهروندان اهل سنت ایران، بویژه مرزنشینان مرزدار و غیور، برای از میان راندن هر تحرك و اقدامی كه نشانی از تكفیرگری و اختلاف‌افكنی و نژادگرایانه داشته باشد آمادگی كامل دارند.» متن کامل یادداشت معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه می‌آید.

بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در حالیکه درگیری بین اسراییل و فلسطینیان در غزه شدت گرفته و تلفات سنگینی را برجای گذاشته، دولت مصر از بازگشایی گذرگاه مرزی با غزه خبر داده است.

به گزارش شفقنا به نقل از بی بی سی، روز پنجشنبه، ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه)، خبرگزاری رسمی مصر گزارش کرد که دولت این کشور تصمیم گرفته است گذرگاه مرزی رفح را در روز پنجشنبه بازگشایی کند تا فلسطینیانی که در جریان حملات اسراییل زخمی شده‌اند به مراکز درمانی مصر انتقال یابند.

از ژوئیه سال ۲۰۰۶ که جنبش اسلامگرای حماس با اخراج ماموران تشکیلات خودگردان فلسطینی از نوار غزه، اداره امور این بخش از سرزمین‌های فلسطینی را در دست گرفت، گذرگاه مرزی رفح به روی رفت و آمد ساکنان غزه بسته بوده و تنها گهگاه به طور موقت باز شده است.

بقیه در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بازخوانی 18تیر 1378 و غائله کوی دانشگاه/
تیرماه که می‌رسد تاریخ انقلاب هم رنگ و بوی دیگری می‌گیرد انگار تیرماه را باید ماه مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نام نهاد، اما چرا 18 تیر 1378 را باید یک نمونه کوچکتر از فتنه 88 دانست؛ پاسخ را باید در تاکتیک‌های مشابه همچون کشته‌سازی یافت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، تیرماه که می‌رسد تاریخ انقلاب هم رنگ و بوی دیگری می‌گیرد انگار تیرماه را باید ماه مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نام نهاد. اینکه برگ‌های تقویم را اگر تورقی کنیم به ششم تیر می‌رسیم، یاد حادثه‌ای که دشمن قصد داشت پایه‌های نظام را با ترور و خشونت فرو بریزد، اما به خیر گذشت.  
هفتم تیرماه تقویم با شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش با بمب‌گذاری منافقین عجین شد. هشتم تیرماه ما را به یاد تجهیز صدام به سلاح شیمیایی و کودکان سردشت می‌اندازد و به دوازدهم تیرماه که برسیم در اینجا دیگر دشمن از پشت پرده بیرون می‌آید و با موشک‌های استاندارد ناو وینسنس به استقبال هواپیمای ایرباس ایرانی و 290 مسافر بی‌گناه آن می‌رود.
 
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نامه ظریف به دبیر‌کل سازمان ملل متحد، سازمان همكاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب؛
در بخشی از نامه ظریف آمده است: بی‌شک محکومیت آشکار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مناطق فلسطینی و جلوگیری از ادامه حملات این رژیم، مسئولیت همه نهادها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در پی حملات بی‌رحمانه و ددمنشانه ر‍ژیم صهیونیستی به ساكنان بی‌دفاع غزه، وزیر امور خارجه كشورمان با ارسال نامه به دبیركل سازمان ملل متحد، دبیركل سازمان همكاری‌های اسلامی و دبیركل اتحادیه عرب خواستار اقدام قاطع این مجامع برای توقف جنایات شد.
متن نامه محمدجواد ظریف به بان کی مون، ایاد مدنی و نبیل العربی به شرح زیر است:
به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امیر اسماعیلی:
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم دفاع مستحکم از ۳۶۰۰ نقطه گسترش یافته، قرار دارد و همانند طوفانی سهمگین تهدیدات و تجاوزات دشمنان را در می‌نوردد.
به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با حضور در محفل قرآنی گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) قم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری ابراز داشت: دشمن از دو زاویه تهدید و تطمیع برای مقابله با کشور‌ها استفاده می‌کند. 
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول مدت ۳۵ سال هیچگاه از مواضع اصلی خود که همانا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده عدول نکرده است، طبیعی است چنین نظامی مورد تهدید دشمنان واقع شود زیرا استکبار جهانی استقلال و آزادی و عدم وابستگی را برای کشور ما بر نمی‌تابد. 
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روحانی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب:
رییس جمهوری عصر چهارشنبه در دیدار با جمعی از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بدانید موفقیت‌های کشور و تأمین منافع ملی با حضور همه تأثیرگذاران عرصه‌های مختلف و مردم در صحنه محقق خواهد شد و دولت نیز تاکنون بر این مبنا وعده داده و حرکت کرده است.
برای تحقق خواست مردم ایستادگی می‌کنم
رییس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: رقابت اصلاح‌طلب و اصولگرا به عنوان دو جناح سیاسی کشور باید برای قدرت ملی مشارکت‌آفرین و نشاط آور باشد. دکتر روحانی با بیان اینکه نباید قدرت ملی ما در عرصه رقابت‌های سیاسی تخریب شود، گفت: بدون تردید هیچ‌کس از این اتفاق استقبال نمی‌کند و این موضوع مورد نظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و ملت نبوده و نیست.
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تاكيد روحاني بر پای بندی بر وعده‌های خویش
مراسم افطاری رییس جمهور با حضور اصلاح طلبان با حضور بیش از 150 تن از چهره‌های شاخص اصلاح طلب و برخی از اعضای کابینه برگزار شد.
در افطاری روحانی با اصلاح‌طلبان چه گذشت؟
به گزارش سایت نواندیش، این مراسم افطاری با حضور بیش از 150 تن از چهره های شاخص اصلاح طلب و برخی از اعضای کابینه و رییس جمهور برگزار شد. از اعضای کابینه حاضر در این مهمانی افطاری می توان به اسحاق جهانگیری، مجید انصاری و محمد نهاوندیان اشاره کرد.

به ادامه مطلب بروید..............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خطاب به الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس،
در نامه سرگشاده ای با عنوان «جمعی از مردم» خطاب به الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس، با تاکید بر اینکه دکتر فرجی دانا شخصیتی «علمی» است که امروز محور مبارزه با فساد در وزارتخانه است، با طرح سوالاتی از وی، تصریح شده است: ما از شما انتظار داشتیم دوشادوش مسوولین وزارت علوم تا روشن شدن تکلیف همه بورسیه‌ها و جذب های غیر قانونی بایسیتید. متن کامل این نامه که در حال جمع آوری امضاست، در پی می آید:
نامه سرگشاده درباره استیضاح فرجی دانا

جناب آقای نادران
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
نویسندگان این نامه جمعی از مردم ایران هستند که شما سوگند خورده اید در مجلس شورای اسلامی آنها را نمایندگی کنید، از همان مردم بی تریبون، همان حاشیه ای‌ها، همانها که امروز به برکت امکانات فضای مجازی این امکان را یافته اند که صدایشان را به گوش شما برسانند و با شما گفت و گو کنند.

بقیه در ادامه مطلب............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنان روحاني در ديدار مسئولان با رهبر انقلاب:
رئیس جمهور، با اشاره به برکات و هدایت‌های اخلاقی و فرهنگی ماه مبارک رمضان، هدف اصلی انقلاب اسلامی را همان هدف بعثت انبیاء، یعنی تکمیل مکارم اخلاقی خواند و گفت: دولت مهم‌ترین وظیفه خود را وظیفه فرهنگی و همچنین اجرای سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی می‌داند بخصوص در سالی که به نام «فرهنگ و اقتصاد» نام‌گذاری شده است.
عملکرد اقتصادی ۱۱‌ماهه دولت فراتر از انتظارست
در ديدار مسئولان با رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی اجرای ۳ سند مهم «مهندسی فرهنگی»، «تحول بنیادین در آموزش و پرورش» و «نخبگان» را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی دولت در عرصه فرهنگ در سال جاری برشمرد و افزود: بخش بزرگی از وظایف فرهنگی نیز بر عهده نهادهای دینی و اجتماعی نظیر حوزه‌های علمیه، فرهیختگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان است.

بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:تدبیر وامید,قابل قبول,اقتصاد,عملکرد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هاشمي: سیاست ما اینست که در مسأله عراق دخالت نظامی نکنیم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تفاوت‌های زیادی بین روحانی و احمدی‌نژاد وجود دارد، یکی از این تفاوت‌ها را نگرش در سیاست خارجی عنوان کرد و گفت که شمردن این تفاوت‌ها در حد یک کتاب خواهد بود.
شمردن تفاوت‌های روحانی و احمدی‌نژاد در حد یک کتاب است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه آساهی ژاپن، به قرابت فکری خود و رئیس‌جمهور اشاره کرد و با بیان اینکه "اصولاً در مسائل، هم فکر هستیم"، افزود: اگر پیشنهاد و تذکری داشته باشم با ایشان (حسن روحانی) مطرح می‌کنم. البته خودشان صلاحیت دارند و به خوبی می‌توانند دولت را اداره کنند و من مایل نیستم در کارهای مربوط به ایشان و دولت دخالت کنم. متن کامل گفت‌وگوی «دایسوکه کاندا» رئیس دفتر روزنامه آساهی در تهران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را که در تاریخ 16 تیر 93 انجام شده است، در زیر می‌خوانید:

 - خیلی تشکر می‌کنم که این وقت را به روزنامه آساهی دادید. مایه افتخار ماست که در خدمت شما هستیم.

 ما هم به شما خوش آمد می گوییم.

بقیه در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:هاشمی,دخالت,عراق,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام:
رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز دوشنبه در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشگری، ضمن بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه مسائل داخلی و خارجی، تأکید کردند: جمهوری اسلامی بر مبنای عناصر اصلی محاسبات عقلانی خود یعنی «اعتماد به پروردگار و سنن آفرینش» و «شناخت دشمن و بی‌اعتمادی به او»، راه پرافتخار خود را با تکیه بر مردم، بهره‌گیری از تجربه‌ها و تلاش و مجاهدت پیگیر برای تحقق آرمان‌های ملت ادامه می‌دهد.
با همه توان از دولت حمایت می‌کنم
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ماه مبارک رمضان را عرصه تقابل «شیطان و رفتارهای شیطانی» با «تقوا و عبودیت و رفتارهای رحمانی» دانستند و گفتند: در این صحنه‌ی تقابل، شیطان دارای یک هدف مهم و تقوا نیز دارای یک کارکرد بسیار مهم است. شیطان به دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی انسان‌ها و کشاندن آنها به خطای محاسباتی و اقدام بر اساس این خطا است در حالیکه تقوا، زمینه‌ساز آگاهی و دانایی انسان و تمایز بخش حق و باطل است.

بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:امام خامنه ای,اظهارات,هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي واكنش‌ها به بيانات رهبري؛
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نیاز غنی سازی ما برای 8 سال آینده حدودا 190 هزار سو (SWU)است، گفت: جوسازی‌ها درباره تعداد ماشین های سانتریفیوژ عمدی است.
توضیح صالحی درباره سانتریفیوژهای مورد نیاز
دكتر علی اکبر صالحی در پاسخ به سوالی درباره گمانه زنی ها در خصوص تعداد ماشین های سانتریفیوژ و میزان غنی سازی مورد نیاز کشور افزود: نیاز ما برای یک فاصله زمانی مورد توافق، یعنی هشت ساله آینده برای تامین سوخت سالانه نیروگاه اتمی بوشهر، حدودا 190 هزار سو است تا بتوانیم پس از اتمام قرارداد با روسیه، سوخت این نیروگاه و راکتور تحقیقاتی تهران و راکتور اراک را تامین کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سو (SWU) مخفف واحد کار جداسازی اورانیوم سبک از سنگین (saprating work unit) و تعریف نیاز غنی سازی است، اظهار داشت: نیاز غنی سازی را بر اساس تعداد ماشین های سانتریفیوژ تعریف نمی کنیم بلکه بر اساس واحد آن یعنی سو تعریف می کنیم. بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو ما باید نیاز عملی کشور به غنی سازی را تعریف می کردیم که این نیاز برای تامین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر، راکتور تحقیقاتی تهران و راکتور اراک حدودا 190 هزار سو است.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:انرژی هسته ای,مذاکرات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیکار بود به‌ تندروها پیوست!
پدر عمر شیشانی، یکی از فرماندهان ارشد داعش که در سوریه می‌جنگد گفته است که پسرش با تربیت مسیحی بزرگ شده و به این دلیل به افراطیون بنيادگرا روی آورده که نتوانسته کار دیگری پیدا کند!
پدر فرمانده نظامي داعش از پسرش مي‌گويد

عمر الشیشانی ۲۸ ساله، زاده گرجستان است و بنابر گزارش‌ها فرماندهی داعش در جبهه شمال سوریه را برعهده دارد. او با ریش بلند قرمز رنگ و کلاهی که معمولا به سر دارد، در بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده توسط داعش به راحتی قابل شناسایی است. تیمور باتیراشویلی، پدر عمر شیشانی به بی‌بی‌سی گفته است که در حال حاضر هیچ ارتباطی با پسرش ندارد.

او می‌گوید پسرش بعد از آن که حدود شش سال پیش ارتش گرجستان را به دلایل پزشکی ترک کرده، نتوانسته کاری پیدا کند و به همین دلیل جذب گروه‌های افراطی شده است. خانواده عمر شیشانی در منطقه‌ای فقیرنشین در چچن، در همسایگی گرجستان زندگی می‌کنند و باتیراشویلی می‌گوید پسرش توسط روحانیون مسلمان تندرو در این منطقه شست‌وشوی مغزی شده است.

عمر شیشانی تا پیش از پیوستن به داعش رهبر گروه 'جیش‌ المهاجرین و الانصار' بود که بسیاری از اعضای آن افرادي از اهل شمال قفقاز هستند. برآورد می‌شود که صدها شهروند چچنی در سوریه و عراق همراه با نیروهای داعش در حال جنگ با دولت مرکزی هستند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:تروریست,وهابی,تکفیری,جنایت,سربریدن,حیوانات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس‌جمهور قانون پروتکل اصلاحی موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا را ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور قانون پروتکل اصلاحی موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران ودولت جمهوری کوبا را ابلاغ کرد.

این قانون در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی در تاریخ 93.3.5 در مجلس تصویب شده و در تاریخ 93.3.28 به تایید شورای نگهبان رسیده است و در تاریخ 93.4.11 از سوی رئیس‌جمهور جهت اجرا به وزارت راه وشهرسازی ابلاغ شده است .

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همزمان با انفجار پل ارتباطی میان بغداد و الانبار
مجلس اعلا: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
عوامل گروه تروريستي داعش كه بر شهر بزرگ موصل عراق مسلط شده‌اند در حال ويران كردن ابنيه تاريخي و مراقد بزرگان ديني اين شهر تاريخي هستند.
عضو مجلس اعلاي اسلامي: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
عضو مجلس اعلاي اسلامي: ماندن مالكي، مشكل اصلي است
به گزارش بهارنيوز، پس از انفجار مرقد امام سلطان عبدالله عاصم در جنوب شرق موصل، امروز يكي از فعالان شهر موصل خبر از نبش قبر حضرت يونس پيامبر كه از بناهاي تاريخي و زيارتي اين شهر به شمار مي رود داد. زهير الجلبي به السومريه نيوز گفت: اطلاع دقيق داريم كه عوامل اين گروه جنايتكار وارد اين بناي تاريخي شده و مرقد حضرت يونس نبي (ع) را نبش قبر كرده‌اند. به گفته وي عناصر اين گروه تروريستي، همه لوازم و اشيا موجود در اين مركز تاريخي را نيز به غارت برده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب...........
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

داعش گذرنامه هم صادر کرد+اولين تصاوير خليفه
گروه تروریستی داعش، اولین گذرنامه رسمی خود را برای ۱۱ هزار عضو خود در شهر موصل عراق صادر کرد و همزمان، یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین اعلام برپایی خلافت از سوی داعش را از نظر شرعی باطل و به زیان اسلام دانست.
قرضاوي: اعلام برپایی خلافت اسلامي باطل است
نشریه ینی شفق ترکیه نوشت: بر روی جلد گذرنامه « دولت خلافت اسلامی» نوشته شده و در کنار آن پرچم داعش چاپ شده است. این گذرنامه در مرکز اسناد و مدارک عراق در شهر موصل که در سال ۲۰۱۱ از سوی دولت عراق افتتاح شده بود ، به چاپ رسیده است. در همین حال گروه تروریستی داعش روز گذشته روستای البیاضه واقع در حومه شهر حلب شرقی را به کنترل خود درآورد . همچنین این گروه روستای مغار در حلب را به اشغال خود درآورده است.

بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پرانتزها همه سرجای خودش است/هنوز کار بسیاری دارد که به هم نزدیک شویم/هیچ چیزی برای ابد پذیرفته نخواهد شد/ ممکن است بعد از یک یا دو جلسه نگارش، دوباره به جلسات بحث کلی برگردیم

 معاون وزیر خارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر پذیرش کاهش تعداد سانتریفیوژها از سوی هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران، تاکید کرد: درباره تعداد سانتریفیوژها نباید به گمانه‌زنی‌های رسانه‌یی توجه کرد.

به گزارش «انتخاب»، سیدعباس عراقچی در نشستی خبری در دومین روز از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در وین اظهار کرد: ما از دیروز که وارد وین شدیم تا امروز غروب جلسات متعددی را هم به صورت دوجانبه، سه جانبه، چهارجانبه و هم به صورت دسته جمعی در سطوح مختلف برگزار کردیم. فعلا می‌توانم بگویم که گفت‌وگوها و مذاکراتی که در حال انجام است در حد ارزیابی مجدد از مواضع یکدیگر است و هم‌چنین مروری بر آن چه که تا کنون داشته و مذاکره کرده‌ایم و تلاش برای فهم مواضع هم.

او با بیان این که امیدواریم که از جمعه صبح مجدد به کار نگارش که در سطح معاون خانم اشتون و بنده برگزار خواهد شد، برگردیم افزود: پرانتزها همه سرجای خودش است، متنی را در جلسه گذشته آماده کرده‌ایم که تقریبا تمام مفادش مورد اختلاف بوده است. هنوز کار بسیاری دارد که به هم نزدیک شویم. از فردا (جمعه) دوباره این‌کار را شروع خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ما به جلساتی که هم روی مفاهیم به صورت کلی بحث شود و هم جلسات نگارش که دقیقا مواضع را بتوانیم روی کاغذ پیاده بکنیم نیاز داریم.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ابراز تاسف آیت‌الله سیستانی از عدم تشکیل دولت جدید
مرجع تقليد بزرگ شيعيان عراق با ابراز تاسف از عدم انتخاب رئیس پارلمان و تشکیل دولت جدید عراق، این امر را شکست بزرگی برای سیاسیون عراق دانست.
مخالفت صریح آمریکا با استقلال کردستان عراق
به گزارش ایسنا، احمد صافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه کربلا نسبت به سوء استفاده از شرایط کنونی عراق برای ایجاد تغییرات در جغرافیای انسانی و سیاسی عراق هشدار داد. وی هم‌چنین خواستار تسریع تلاش‌ها برای انتخاب روسای قوای حکومتی عراق شد.

صافی در میان نمازگزاران کربلا گفت: هزاران تن از شهروندان ترکمان، مسیحیان و دیگر اقلیت‌های عراق اکنون از خانه و زندگی خود آوره شده‌اند و در شرایط نامساعدی به سر می‌برند. دولت مرکزی عراق وظیفه اصلی حمایت از این بخش از ملت عراق را دارد. نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا افزود: نباید آوارگی و کوچ اجباری این بخش از ملت عراق و تسلط تروریست‌ها در محل زندگی‌شان در نینوا مورد سوءاستفاده برخی‌ها برای تغییر جغرافیایی انسانی منطقه باشد.

بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

leader.ir و Khamenei.ir منتشر کردند
به گزارش گروه چدرسانه ای باشگاه خبرنگاران؛ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، صدها نفر از اساتید، اعضای هیأت‌های علمی و محققان دانشگاهی، عصر  (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
 
مابقی عکسها در ادامه مطلب..............
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امروز 12 تیرماه برابر با سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس است، جنایتی ضد انسانی كه هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد، راستی حقوق بشر آمریکایی در برابر این توحش مدرن و حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی چه پاسخی دارد؟ به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرگاران، امروز 12 تیرماه برابر با سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس است، جنایتی ضد انسانی كه هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد و متاسفانه با گذشت سال‌ها پیگیری ایران در مجامع بین‌المللی دولتمردان آمریكا پاسخی در این مورد نداده‌اند.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی "ایران‌ایر" با شناسه «IR655» از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو "یواس‌اس وینسنس" متعلق به نیروی دریایی  آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. در هنگام وقوع این حادثه، رئیس جمهور آمریکا رونالد ریگان بود.



بقیه در ادامه مطلب...............

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدعی دروغین ارتباط با امام زمان(عج) بازداشت شد؛
به نظر می‌رسد، عربستان سعودی، پس از شکست بخش قابل توجهی از طرح‌های امنیتی و نظامی خود در منطقه، دست به استفاده از آخرین مهره‌های خود زده است؛ مهره‌هایی که بیش از آنکه خطرناک باشند، مضحکند!
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سه‌شنبه گذشته، نیروهای امنیتی "عراق"، در حالی که این کشور، درگیر یکی از شدیدترین بحران‌های نظامی-امنیتی خود در تاریخ معاصر است، "سیدالصرخی"، ازمدعیان دروغین ارتباط با "امام زمان"(عج) را به دلیل اظهارات فتنه‌انگیز، دستگیر کردند.

گفتنی است؛ طی ساعات گذشته، برخی از رسانه‌های عربی، که عموما با مشی ضد شیعی-ایرانی خود شناخته می‌شوند، با تکرار این خبر، تلاش کودکانه‌ای را برای مظلوم‌نمایی این فرد آغاز کرده‌اند.



بقیه در ادامه مطلب..............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صدها نفر از استادان دانشگاهها عصر روز (چهارشنبه) در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه های علمی – دانشگاهی – فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی و سیاسی پرداختند.

رهبر انقلاب: برخی درخصوص استفاده از کلمه «دشمن» ، حساسیت دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،  در ابتدای این نشست که بیش از 2 ساعت به طول کشید، 7 نفر از استادان دانشگاهها، دیدگاههای مختلف خود را بیان کردند. سپس حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اهمیت «تداوم جدی، پر شتاب و همه جانبه‌ی نهضت علمی» بعنوان عامل اصلی شکل دهنده سرنوشت آینده ایران و جهان اسلام، افزودند: تحقق این هدف مهم، نیازمند فعالیت و مدیریت جهادی کسانی است که عاشق پیشرفت میهن و ملت هستند.

بقیه در ادامه مطلب.................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تحریم‌ها فلج کننده و حتی بمعنای عام کشنده بود
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در سه هفته آینده شاهد فرصتی منحصر بفرد و تاریخ‌ساز خواهیم بود.
ظریف: در سه هفته آینده شاهد فرصتی تاریخ​ساز خواهیم بود
به گزارش واحد مرکزی خبر محمدجواد ظریف در مستندی که بمناسبت آغاز دور جدید و پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه پنج به اضافه یک تهیه شده است، اظهار کرد: سه هفته آینده فرصتی منحصر بفرد و مغتنم برای دستیابی به توافقی فراگیر بر سر برنامه انرژی اتمی ایران و پایان دادن به بحران بی نتیجه و غیر ضروری است که ما را از تعامل و رسیدگی بیشتر به چالش های مشترک از جمله رویداد های هولناک هفته های اخیر در عراق دور کرده است.

ما می توانستیم مساله هسته‌ای را در سال دو هزار و پنج حل کنیم. اما طرف‌های این مساله در آن زمان به سخنان من که تاکید داشتم «ایرانی‌ها به فشار حساس هستند » باور نداشتند. دولت بوش با درخواست تعلیق و پایان دادن همه فعالیت‌های غنی‌سازی ، دست‌یابی به توافق را غیرممکن ساخت. سپس آن‌ها بمدت هشت سال روی به تحریم و فشار آوردند. تحریم‌ها « فلج کننده » و حتی بمعنای عام « کشنده » بود. بیماران سرطانی ایران بعلت تهدید شدن بانک‌های بین‌المللی در سراسر جهان از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و عدم انتقال معاملات مالی، قادر به تهیه و خرید داروهای مبارزه با سرطان با هزینه شخصی نبودند.
بقیه در ادامه مطلب...............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جنگي فرسايشي، خونين و ويرانگر در انتظار عراق؛
بن بست حل و فصل سياسي بحران عراق كه با سيل ارسال تجهيزات نظامي براي دولت عراق توسط روسيه، آمريكا و ... جهت مبارزه با گروه تروريستي داعش، مواجه شده اين گمانه زني را تقويت كرده كه با تقويت نيروي هوايي ارتش عراق و آغاز بمباران‌هاي شديد و از سوي ديگر تقويت آرايش دفاعي داعش در شهرهاي تصرف شده تكريت، موصل و ...، در آينده‌اي نه چندان دور اغلب شهرهاي عراق، به سرنوشت شهرهاي سوريه گرفتار و به شهرهايي ويران شده مبدل خواهند شد.
«عراق» به «سوريه‌» دوم تبديل خواهد شد؟
در جلسه روز سه شنبه رهبران پارلمانی سنی و کرد با نامزدی مجدد "مالکی" مخالفت کردند و در مقابل نمایندگان شیعه پارلمان عراق نیز نه بر سر حمایت از نخست وزیر کنونی عراق با یکدیگر به توافق رسیدند و نه آن که توانستند بر سر نامزد دیگری با یکدیگر به توافق دست یافتند و اين امر نشان دهنده اين امر است كه در عراق هم، مثل سوريه گزينه نظامي بر گزينه سياسي توفق يافته و اين كشور هم وارد جنگي فرسايشي، خونين و ويرانگر خواهد شد.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی دولت از تشکیل کارگروهی خبر داد که افزایش اختیارات استانداران در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نوبخت:​ دولت با موادی از طرح افزایش نرخ باروری که مغایر حقوق شهروندی باشد مخالف است

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت بعد از پایان اولین نشست مشترک هیات دولت‌ و استانداران که در مجموعه‌ی حافظیه سعد آباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج این جلسه و پاسخ به سوال خبرنگاران پرداخت و در بخشی از سخنان خود با اشاره به توفیقات دولت در مهار نسبی تورم در طی چند ماه گذشته و عزم دولت برای خروج از رکود و افزایش رونق اقتصادی در کشور گفت: تهیه و تنظیم برنامه‌ی ششم توسعه در دستور کار دولت قرار گرفته و از آن سو و با توجه به این‌که جایگاه استان‌ها در رونق ملی دارای اهمیت بسزایی است از همه استانداران دعوت شد که در یک جلسه مشترک با اعضای هیات دولت حضور پیدا کنند.

بقیه در ادامه مطلب..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش خبرگزاری فرانسه از «آرایش» زنان ایرانی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به مسأله «آرایش» زنان ایرانی پرداخته و با اشاره به تضاد ظاهری حجاب اجباری با آرایش زنان تصریح کرده که «زیر پوشش حجاب و به رغم شرایط دشوار معاش، این روزها زنان ایران همچنان در به رخ کشیدن چهره و خرج کردن پول برای زیبنده‌تر شدن گشاده‌دستی می‌کنند».

بازار لوازم آرایشی در ایران؛ دوم در منطقه

این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد: آرایش روزانه زنان در ایران - که دست برقضا دارای نظامی اسلامی است - چه بسا مرسوم‌تر از برخی کشورهای لیبرال غربی است. در معرض نمایش گذاشتن زیبایی شخص بدون هراس از توبیخ نظام رسمی امری نادر است، با این حال بازار مصرف لوازم آرایشی در ایران با بیش از ۳۸ میلیون زن دومین بازار بزرگ خاورمیانه بعد از عربستان سعودی و هفتمین بازار جهان به شمار می‌رود.

بقیه در ادامه مطلب............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چشمگیرترین تغییرات در رویکرد افراطگرايان منطقه
گروه داعش در بیان جسورانه‌ بلندپروازی خود، مدعی رهبری جنبش اسلام‌گرایان جهان شده و از مسلمانان سراسر جهان خواسته تا با ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه بیعت کنند. به گفته تحلیلگران داعش با ادعای چنین برتری‌ای، قصد کم‌ اهمیت جلوه دادن القاعده و رهبر آن ایمن الظواهری را دارد.
چگونه داعش در عراق و سوریه، القاعده را کنار زد؟
 تیم لیستر، تحلیلگر سی.ان.ان، در تحلیلی درخصوص رقابت گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" با القاعده می‌نویسد: «تحلیلگران این ادعای داعش را یکی از چشمگیرترین تغییرات در رویکرد گروه های تروریستی افراطگرا از زمان 11 سپتامبر 2001 تاکنون می‌دانند.این در حالی است که داعش یک ادعای عجیب و غریب دیگر نیز داشته و آن این بوده است که رهبر 1.5 میلیارد مسلمان جهان است و صحنه فعالیت جدید آن کل جهان است و نه صحراهای سوریه و عراق!

بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرجي دانا تاوان چه چيزي را بايد بدهد؟
رایزنی های وزارت علوم با نمایندگان استیضاح کننده ادامه دارد و اگر این گفتگوها نتیجه بخش نباشد، بعید نیست طرح استیضاح رضا فرجی دانا هفته آینده از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شود.
استیضاح؛ تاوان افشای بورسیه​های غیرقانونی
وزیر علوم روز یکشنبه در جلسه ای شرکت کرد که دو نایب رئیس مجلس به همراه علیرضا زاکانی، محمد مهدی زاهدی و الیاس نادران در آن شرکت داشتند. برخی نمایندگان مخالف دولت همچون جواد کریمی قدوسی و الیاس نادران در گفت و گوهایی بعد از این جلسه بر اصرار استیضاح کنندگان برای اعلام وصول آن تأکید کردند. روح الله حسینیان از چهره های شاخص جبهه پایداری و امضا کنندگان استیضاح فرجی دانا هم «برخی انتصابات و همچنین بحث لغو بورسیه هایی در دولت گذشته که او قانونی می خواند» را از مهم ترین محورهای این استیضاح دانست.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توسط مقامات محلي حزب کمونیست چین؛
مسلمانان استان سین کیانگ چین حق روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را ندارند و مقامات محلي اين استان با انواع روش‌ها، سعي در مبارزه با روزه گرفتن مردم دارند.
روزه‌گرفتن در استان‌مسلمان‌نشین‌چین ممنوع شد!
استان سین کیانگ چین عمدتا مسلمان نشین است و اقلیت اویغور در آن سکونت دارد. اکنون سالهاست که حزب کمونیست چین برگزاری مراسم ماه رمضان را در این استان مسلمان نشین محدود می کند، و همین موضوع به درگیری میان اویغورها و نیروهای امنیتی منجر شده است. پکن درگیریهای مرگبار در سایر نقاط چین را به شبه نظامیان اویغوری نسبت می دهد که خواستار استقلال این استان غنی در ذخایر طبیعی هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رادیو و تلویزیون دولتی در استان سین کیانگ روز چهارشنبه از "اعمال این ممنوعیت در مورد اعضای حزب، آموزگاران، و جوانان" خبر داد. در این بیانیه آمده: "ما به همه خاطر نشان می کنیم که اجازه روزه گرفتن در ماه رمضان را ندارند."  در  ادارات دولتی، عکس‌هایی از کارمندان به نمایش گذاشته شده که با لباسهای محلی اویغوری مشغول خوردن غذا در طول روز هستند، و در توضیح آمده که این افراد از این کار خوشحالند، و به روزه نگرفتن ادامه خواهند داد!

چین پیش از این اعلام کرده بوده که ممنوعیت روزه گرفتن برای حفظ تندرستی کارمندان دولت اعمال می‌شود. دیلخات راخیت، سخنگوی کنگره جهانی اویغورها در تبعید به خبرگزاری فرانسه گفت که روز دوشنبه ماموران دولتی به خانه های مردم سرکشی می کردند تا مطمئن شوند آنها مراسم ماه رمضان را بجا نمی‌آورند! راخیت گفت: "چین از این روشهای خشن برای محدود کردن اعتقادات مذهبی اویغورها استفاده می‌کند، و با این کار به خشونت دامن می‌زند." اين فرد گفته است که مقام‌های محلی برای بازداشتن این افراد از روزه گرفتن به آنها حتي پیشنهاد غذای مجانی داده‌اند!
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

khamenei.ir منتشر کرد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌های چندماه اخیرشان با اشاره به حوادث و تحولات منطقه‌ی جنوب غرب آسیا، و به‌طور خاص مسائل عراق، به تحلیل اهداف و تاکتیک‌های دشمن و راهکارهای برون‌رفت از آن پرداخته‌اند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌های چندماه اخیرشان با اشاره به حوادث و تحولات منطقه‌ی جنوب غرب آسیا، و به‌طور خاص مسائل عراق، به تحلیل اهداف و تاکتیک‌های دشمن و راهکارهای برون‌رفت از آن پرداخته‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR محورهای اصلی تحلیل وقایع منطقه را از بیانات رهبر انقلاب اسلامی استخراج و در متن و جدول زیر منتشر می‌کند.
جدول در ادامه مطلب..............
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

محسنی‌ثانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هیچ گونه علامتی در مورد حضور داعش در مرزها و یا داخل کشور نداشته‌ایم، گفت: تدابیر لازم برای حمله احتمالی "داعش" به ایران اندیشیده شده است.
محمدرضا محسنی‌ثانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوعاتی مبنی بر تحرکات احتمالی داعش در مرزهای ایران گفت: به حمدالله وضعیت مرزهای ایران امن است.

وی افزود: بعید می‌دانم داعش به فکر تجاوز به ایران باشد چرا که هر گونه تجاوزی در این زمینه نه تنها داعش بلکه حامیانش را مورد تهدید جدی ایران قرار خواهد داد.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس تاکید کرد: هیچ گونه علامتی در مورد حضور داعش در مرزها و یا داخل کشور نداشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: تدابیر لازم در ابعاد مختلف برای حمله احتمالی داعش به ایران اندیشیده شده است.

نماینده سبزوار در پایان گفت: بعید می‌دانم داعش چنین ناپرهیزی کند.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هیچ بندزنی نمی‌تواند کاسه شکسته تحریم را به حالت اول برگرداند
افراط و درشت‌گویی به نفع هیچ کشوری نیست
رئیس‌جمهور خطاب به صنعتگران و سرمایه‌گذاران اظهار کرد: والله و بالله و تالله که سال‌های 84 تا 92 گذشت و تکرار نمی‌شود. دولت یازدهم خود را خادم مردم می‌داند و هیچ تصمیم فردی بدون مشورت و شورِ چندین باره اتخاذ نمی‌کند.
برخی غصه نخورند؛ ما انقلاب و ارزش‌ها را می‌شناسیم
حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، در بخشی از سخنان خود گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که تولید ما با مشکلاتی مواجه است و حل برخی از این مشکلات وظیفه دولت است. وی خطاب به تولیدگران ادامه داد: مثلاً ما باید فضای روابط خارجی را فضای مناسبی قرار دهیم تا شما راحت‌تر مواد اولیه را وارد کنید، تکنولوژی وارد کنید و در زمینه پولی و مالی راحت‌تر تبادل داشته باشید. وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده ما کاملاً تخصص لازم را برای حرف زدن در برابر شش قدرتی که در روبروی ما قرار دارند، داراست، سبک و سیاق مذاکرات را می‌داند، تجربه کافی دارد و می‌دانیم که سخت است ولی راه را تا موفقیت نهایی به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد.
بقیه در ادامه مطلب.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اولين پيام خلیفه خود خوانده جهان اسلام به مسلمانان
ابوبکر البغدادی، رهبر داعش که خود را "خلیفه مسلمانان جهان"‌‌ می‌‌نامد، متعهد به انتقام از «ظلم‌هایی» شد، که «علیه مسلمانان»‌ رفته است و برای نخستین بار در یک پیام صوتی مسلمانان جهان را خطاب قرار داد و از آن‌ها خواست برای "جهاد مقدس" و برقراری "دولت اسلامی" به او یاری رسانند و عازم عراق و سوریه شوند!
آزادی و دمکراسی "شعارهای گمراه‌کننده" بی‌دینان است
این پیام صوتی دو روز پس از اعلام "خلافت" داعش در عراق و سوریه انتشار می‌یابد. بغدادی در این پیام صوتی به ویژه دانشجویان، قضات، پزشکان، مهندسان و کارشناسان و متخصصان نظامی و امور اداری را مورد خطاب قرار داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، ابو بکر البغدادی در نخستین پیام خود به عنوان «خلیفه دولت اسلامی» از همه مسلمانان خواست به «دولت اسلامی» مهاجرت کنند. او این هجرت را «واجب» دانسته است. او همچنین مسلمانان را به جهاد فراخوانده و افزود: «در این ماه پر برکت، هیچ عملی بهتر از جهاد در راه خدا نیست. پس این فرصت را غنیمت بشمارید و با جهاد در راه خدا به یاری دین خدا بشتابید.»

بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایران هنوزصلح‌آمیز بودن برنامه‌اش را نشان نداده است
وزیر خارجه آمریکا، در آستانه گفت‌وگوهای پیش روی هسته‌ای ایران که قرار است طی هفته جاری در وین برگزار شود گفت: ایران هنوز نتوانسته صلح‌آمیز بودن کامل برنامه هسته‌ای‌اش را نشان بدهد.
کری: فضا برای مذاکرات جامع نهایی آماده است
جان کری در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست با اشاره به شکاف‌های موجود میان مواضع طرفین مذاکره گفت که این شکاف‌ها به خاطر تقاضاهای بیش از اندازه از جانب ما به‌ وجود نیامده‌اند و افزود: شش قدرت جهانی تا حد ممکن از خود انعطاف نشان داده‌اند. وی افزود: تهران یا قادر خواهد بود از این فرصت استفاده کرده و نگرانی‌های موجود در قبال برنامه هسته‌ای خود را رفع کند یا این‌ که این فرصت تاریخی که برای خاتمه انزوای اقتصادی و دیپلماتیک ایران و بهبود زندگی مردم ایران پیش آمده را از دست بدهد. کری گفت: بین مقاصد اعلام‌شده ایران درخصوص برنامه هسته‌ای و محتوای واقعی این برنامه که تا امروز مشاهده شده هم‌چنان تفاوت دیده می‌شود.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، حسینیه امام خمینی(ره)، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد. در این مراسم جمعی از قاریان، استادان و حافظان کلام‌الله مجید، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن بر پا کردند و گروه‌های جمع خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن و حمد و ثنای پروردگار پرداختند.

رهبر انقلاب: انس با قرآن به جامعه استحکام درونی و قدرت عبور از چالش‌ها را می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این محفل نورانی، حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی، کار فعالان قرآنی در نزدیک کردن جامعه اسلامی به فهم و انس با قرآن را بسیار ارزشمند، مهم و راهبردی خواندند و خاطر نشان کردند: باید به نحوی برنامه ریزی شود که آحاد مردم با مفاهیم و معانی قرآن مأنوس شوند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: جامعه اسلامی در اثر انسِ روزافزون با قرآن، «استحکام درونی» پیدا می کند و آن چیزی که به جوامع، قدرتِ حرکت و عبور از چالشها را میدهد، همین استحکام درونی است.

بقیه در ادامه مطلب............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد
دادستان کل کشور با اشاره به پرونده مرتبط با وزارت نفت گفت: در حال حاضر 4نفر در این پرونده بازداشت هستند به غیر از خود متهم اصلی 3نفر دیگر در بازداشت هستند و همچنین تعدادی از مدیران بانک‌های ملت، مسکن و مرکزی بازداشت شده‌اند.
ﺑﻪ ﮔﺰارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین اژه‌ای" سخنگوی دستگاه قضا در شصت وچهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران که امروز دوشنبه(9تیرماه) برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان گفت: امیدواریم همه آحاد جامعه حرمت این ماه را نگه دارند و از هر نوع هنجارشکنی جلوگیری کنند.

**پرهیز از تظاهر به روزه خواری

وی افزود: کسانی‌ که در ماه رمضان عذر دارند و نمی‌توانند روزه بگیرند باید از تظاهر به روزه‌خواری در ملأعام جلوگیری کنند تا نیروی انتظامی و خود را به زحمت نیندازند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان این که هفته گذشته به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده بود تصریح کرد: هر ساله به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش فرصت خوبی برای دستگاه قضا ایجاد می‌شود تا به مناسبت هفته قوه قضاییه عملکرد خود را بررسی و برنامه‌ریزی دقیقی را برای سال‌های بعد انجام دهد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همه با امیر المومنین ابوبكر البغدادي بيعت كنند!
موصل بعنوان «دارالخلافه» انتخاب شد!
گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خلافت اسلامی مورد ادعایشان تشکیل شده و سرکرده این گروه تروریستی (ابوبكر البغدادي) امیر المومنین جهان اسلام است!
داعش: خلافت اسلامی رسما تشكيل شد!
به گزارش خبرگزاری‌ها، گروه تروریستی داعش يكشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه رمضان دولت اسلامی مورد ادعایشان تشکیل شده و ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه با عنوان امیر المومنین ریاست حکومت مورد ادعای داعش را بر عهده دارد! این بیانیه که توسط ابی محمد شامی سخنگوی رسمی داعش قرائت شد، تصریح می‌کند که ابوبكر البغدادی، امیر المومنین همه مسلمانان جهان است و این وعده الهی است و همه مسلمين جهان بايد با او بيعت كنند!
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آمريكا براي سر وی 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است
گروه تروریستی داعش در دو کشور عراق و سوریه اعلام “خلافت” کرد. ابو محمد عدنانی، سخنگوی داعش در شبکه توییتر با یک پیام صوتی افزود که رهبر داعش، ابوبکر البغدادی خلیفه اول “دولت اسلامی” است.
گوشه‌هایی از زندگی مرموز خلیفه مسلمین جهان!
به گزارش پیام نو، ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی ملقب به «ابوبکر البغدادی»، سرکرده «دولت اسلامی عراق و شام» که به تازگی به « دولت اسلامی» است که ایالات متحده برای سرش ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. این فرمانده ۴۲ ساله که فردی مرموز خوانده شده به همراه گروه تروریستی اش یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیتی خاورمیانه هستند. خبرگزاری “ان بی سی” به نقل از محافظان اردوگاه بوکا در عراق نوشت: ابوبکر البغدادی در زمان حبس به نظر فردی زیرک می رسید ولی به طور خاص خطرناک نبود. درعین حال جزئیات کمی از زندگی وی در دسترس است.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری:
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: برخی فکر می‌کنند اعتدال معنای انفعال دارد در صورتی که اعتدال عمل گرایی بر اساس برنامه‌ریزی و قاطعیت در اجرای برنامه‌ها است.
مي‌خواهند اين دولت را در نوجوانی ذبح کنند
به گزارش ایسنا، مرتضی بانک  با بیان این که اعتدال معنای خنثی بودن ندارد، اظهارکرد: اعتدال استفاده کردن از همه امکانات و منابع در چارچوب قانون برای اجرای درست امور است. وی با بررسی شرایط کشور پس از انقلاب و بررسی نقاط ضعف هر دوره ادامه داد: بعد از انقلاب شور هیجان و وحدت جامعه پشتوانه‌ای بود که باعث شد خطر عمده‌ای ایران را تهدید نکند. وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و رویاروی دنیا با ایران و مقاومت ایران در برابر تمام قدرت‌های جهانی، یادآور شد: در این هشت سال کشور دچار سختی شد، اما از پای ننشست در حالیکه بسیاری از کشورهای جهان دچار خسارت جدی شدند.
بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 8 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانواده‌های معظم "شهیدان هفتم تیر و شهیدان شهر تهران":
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه در عراق می‌گذرد، جنگ «تروریسم و دلبستگان به غرب» با «مخالفان تروریسم و طرفداران استقلال ملتها» است.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار خانواده های معظم شهیدان هفتم تیر و جمعی از خانواده های شهیدان و جانبازان شهر تهران، با تأکید بر نیاز جامعه و کشور به درک و پیگیری پیام شهیدان، ادامه وفاداری ملت به راه نورانی و پرطراوت شهیدان را زمینه ساز استمرار شکست توطئه‌های سلطه گران خواندند و با اشاره به حوادث منطقه از جمله عراق افزودند: آنچه در عراق می گذرد، جنگ «تروریسم و دلبستگان به غرب» با «مخالفان تروریسم و طرفداران استقلال ملتها» است.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 7 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سردار جزایری در جمع خبرنگاران:
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه فلش اصلی اتهام ایده‌های تروریستی در منطقه به طرف آمریکا، رژیم‌صهیونیستی، انگلیس، عربستان و ترکیه است، گفت: هیچ دشمنی نمی‌تواند به مرزهای ما نزدیک شود و چنانچه اتفاق سوئی بیفتد درس‌های فراموش‌نشدنی به آنها خواهیم داد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه آئین معارفه معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در جمع خبرنگاران، درباره اوضاع عراق اظهار داشت: آمریکایی‌ها در منطقه با ناکامی‌های بزرگی مواجه شدند و نزدیک به 3 سال تلاش بی‌وقفه‌ای توسط رژیم‌های سلطه صورت گرفت که بتوانند موقعیت سوریه را آنگونه که خود می‌خواهند رقم بزنند، اما نتوانستند.
بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 7 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 170 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com