وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

یک روزنامه نگار و تحلیلگر سرشناس غربی راجع به واکنش‌های مختلف در قبال فعل و انفعالات سوریه می‌نویسد: هدف اصلی در نبرد سوریه سرنگونی اسد نیست بلکه هدف اصلی از بین بردن ایران است.

انعکاس enekas.info: “رابرت فیسک”، روزنامه‌نگار سرشناس انگلیسی طی مقاله‌ای با عنوان “جنگ نفاق و دروغ در سوریه” که در روزنامه “ایندیپندنت” انتشار یافته می‌نویسد؛ آیا تاکنون در‌ خاورمیانه جنگی چنین ریاکارانه وجود داشته است؟ آیا نبردی چنین بزدلانه فاقد اصول اخلاقی و همراه با لفاضی‌های کاذب و تحقیر آشکار وجود داشته است؟ من درباره قربانیان عینی فاجعه سوریه صحبت نمی‌کنم بلکه منظورم دروغ گویی‌ها ، دروغ گویی‌های صاحب منصبان حکومتی و افکار عمومی خاورمیانه و غرب در واکنش به آدم کشی است و بنظر نمایش رذیلانه‌ طنز “سوییفتی” و البته باارزش‌تر از آثار “شکسپیر” یا “تولستوی” است.

* چرایی سکوت آمریکا در قبال دیکتاتوری‌های قطر و سعودی

در حالی‌که قطر و عربستان سعودی شورشیان سوری را برای سرنگون کردن “بشار اسد” علوی، بعثی از لحاظ مالی و تسلیحاتی کمک می کنند، ولی واشنگتن هیچ انتقادی از آن‌ها نکرده است.

“باراک اوباما” و “هیلاری کلینتون”، وزیر امور خارجه وی می گویند که خواهان دموکراسی در سوریه هستند اما قطر خود حکومتی استبدادی است و عربستان سعودی نیز در جهان عرب یکی از مهلک‌ترین دیکتاتوری‌های سلطنتی را دارد و حاکمان هر دو کشور  قدرت را از خاندان خود به ارث گرفته اند.

در این میان عربستان متحد شورشیان سلفی، وهابی سوریه است که در دوره تاریک قرون وسطی حکومت طالبان در افغانستان از پروپاقرص‌ترین حامیان آن‌ها بود. پس از آن‌که افغانستان توسط ائتلاف آمریکا بمباران شد در حقیقت از ۱۹ خرابکار ماجرای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ۱۵ نفر سعودی بودند. سعودی‌ها همچنین در حال فشار آوردن بر اقلیت مسلمان خود هستند و دقیقا به همین شکل می خواهند اقلیت علوی سوریه را از بین ببرند در حالی‌که ما تصور داریم قصد سعودی‌ها برپایی دموکراسی در سوریه است.

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

دیپلماسی ایرانی نوشت: جدایی مناف طلاس از جمع یاران اسد از عجایب تحولات سوریه است. عجیب از این بابت که وی از حلقه های بسیار نزدیک به بشار اسد بوده، کسی که با وی بزرگ شده و پدرش از وفادران و دوستان بسیار نزدیک و صمیمی حافظ اسد، رئیس جمهوری فقید سوریه بوده است. منابع خبری می گویند که پدر طلاس جزء هیئت ۷ نفره حلقه نزدیکان به حافظ اسد بوده است، همان حلقه ای که پس از او به بشار اسد به ارث می رسد.

به واسطه همین نزدیکی، پسرش مناف نیز همراه خانواده اسد می شود. وی در ابتدا دوست صمیمی باسل، برادر بزرگ تر بشار بوده است به گونه ای که با وی هم بازی بوده و با او به مدرسه می رفته است. زمانی که باسل در حادثه ناگهانی تصادف رانندگی کشته می شود این دوستی با بشار ادامه می یابد.

یعنی دورانی که بشار از انگلیس باز می گردد و خودش را برای جانشینی پدر آماده می کند. مناف به توصیه پدرش وارد ارتش می شود و دوره های نظامی می بیند. با این هدف که روزی جای پدر را در حلقه نزدیکان رئیس جمهوری آینده سوریه بگیرد.

همین اتفاق هم می افتد. بشار رئیس جمهوری سوریه می شود و مناف در کنار او از حلقه نزدیکانش می شود. تا زمانی که پدرش مصطفی طلاس جزء حلقه ۷ نفره بود، مناف در کنار پدر به حلقه ۷ نفره نفوذ می یابد و وقتی که پدر به دلیل بیماری از سیاست کناره می گیرد، وی به جای او وارد حلقه ۷ نفره می شود.

نويسنده:رضا غلامي(برگرفته از انعكاس)

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نتشار عكس يكي از خبرنگاران واحد مركزي خبر در يك سايت ضدانقلاب و تهديد وي، با واكنش جالب وي مواجه شد.

به گزارش جهان به نقل از رجا، حسن شمشادي كه در سوريه به سر مي برد و  در ميان بمباران هاي خبري هر روزه رسانه هاي ضد انقلاب، گزارش هاي جذاب و واقع بينانه اي از آخرين اوضاع اين كشور تهيه مي كند، در يك اقدام انفعالي مورد خشم سايت هاي مجهول الهويه ضد انقلاب واقع شده، تا آنجا كه يكي از اين سايت ها كه ادبيات آن نشان مي دهد گردانندگان آن از سلامت رواني چندان درستي برخورد نيستند با انتشار عكس حسن شمشادي مدعي دست داشتن وي در سركوب سبزها در فتنه 88 شد و از مخاطبين! خود خواسته تا با وي برخورد كنند.

 

اين اتفاق بامزه، با واكنش جالب شمشادي واقع شد و وي او در صفحه فيس بوك خود با انتشار متني نوشت:

«الحمدلله .... خدا رو شکر که حداقل کسی یا کسانی پیدا شدند که بنده کمترین رو ، جزو بسیجی ها دانستند ، بسیجی که دلش با مردم و وطنش است و برای خوبی و خوشحالی و سلامتی و تندرستی همه ، هر کار که بتواند انجام میدهد و دلش دغدغه همه را دارد!

خدا رو شکر که شایسته " شکار شدن " شدم ! و دوستان پس از مدتها که پشت پرده گفتند ، آشکارا اعلام کردند که از چه کسانی و چه گروه هایی " برای شکار " همچون منی کمک گرفته اند !
خدا رو شکر ...خدا رو شکر ... اللهم تقبل منا ...»


نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


 مقامات استانداری انجام چنین دیداری میان نظامیان مصر با مفتی را در ساختمان استانداری نفی و تکذیب کردند و اعلام داشتند که احتمالا جناب مفتی در دیدار یک غیر نظامی، احترام نظامی گذاشته است.

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ «علی جمعه» مفتی مصر اخیرا در دیدار با تعدادی از افسران نظامی ارتش مصر، به آنان احترام نظامی گذاشت.

انتشار عکس این احترام گذاشتن وی به صورت نظامی، در فضای مجازی جنجالی گسترده در مصر به وجود آورده و اعتراضات بسیار زیادی علیه وی را به دنبال داشته است. معترضین به این مسأله معتقدند او با چنین کاری شأن و جایگاه مفتی مصر را پایین آورده است.





ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 30 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بولتن نیوز: در روزهاي اخير در اقدامي هماهنگ ضد انقلاب و تروريست هايي كه دستشان به خون هموطنانشان آلوده است با همراهي رسانه هاي استكباري بي بي سي، العربيه و صداي آمريكا براي حمايت از چهار تروريست كه علي الظاهر در خوزستان اعدام شدند به ميدان آمده اند

اصل ماجرا....................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تو مدرسه یکی میاد کنارت خیلی با مهربونی و دوستی برات از محبت حرف می زنه یک شاخه گل یا هدیه هم بهت می ده تا مطمئن بشی که دوست داره بعد دعوتت می کنه خونشون تا از وحدت عالم انسانی صلح جهانی تساوی حقوق زن ومرد بهت بگه اصلا هم تو حرفهاش نمی گه که بیخ گوش بیت العدل بهائی ها هرروز فلسطینیها رو می کشند اما دریغ از یک محکومیت یا تلاش برای جلو گیری از قتل عام کودکان...پس فریب هر محبت دروغی رو نخور محبتی که با هدف جدائی تو از اسلام و پیوند تو با بهائیت و صهیونیسم شکل می گیره.


نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چرا اصرار بر رابطه با آمریکا دارند وقتی خودشان می گویند ما نبرد را شروع کردیم و در حال جنگیم 

به گزارش پرس تي‌وي، يک نويسنده و تحليل‌گر سياسي مي‌گويد، دولت امريکا جنگي غير کلاسيک و مدرن را در خاورميانه راه انداخته است.

شرماين نارواني، اخيرا در مقاله‌اي تحت عنوان "جنگ غيرکلاسيک امريکا در خاورميانه" از نوع جديد جنگ ورزي اين کشور خبر داده است.
وي در گفت‌وگو با بخش امريکاي شبکه پرس تي‌وي گفت، هنگامي که امريکا کشوري را "ملت دشمن" می داند و تصميم مي‌گيرد که رژيم آن را تغيير دهد، "جنگي غيرکلاسيک" راه مي‌اندازد تا به واسطه آن "طبقه متوسط" آن کشور را که اکثريت آن کشور را تشکيل مي‌دهد، با اهداف خود همسو کند.
نارواني افزود، در همين رابطه، براي همسو کردن "طبقه غيرمتعهد متوسط" با شورش، بر اساس جنگ غيرکلاسيک، "ايجاد فضاي گسترده نارضايتي از طريق هجمه تبليغاتي و تلاش‌هاي سياسي و رواني براي بي اعتبار کردن دولت" توصيه مي‌شود.

 

 

 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رونمایی از همکاری جدید شیرین عبادی با گروهک تروریستی بهایی

رونمایی از همکاری جدید شیرین عبادی با گروهک تروریستی بهایی

همزمان با موج بیداری اسلامی و خلق حماسه 12 اسفند در ایران که موجب درماندگی شدید سیاستمدارن کشورهای غربی شد ، سرویس های جاسوسی_اطلاعاتی غرب با همکاری عناصر بهایی پروژه جدیدی برای ایجاد جبهه وهن علیه جمهوری اسلامی کلید زدند. در این برنامه قرار است گروهک بهائی موسوم به" ارتش جهانی رهایی " ضمن بازسازی تشکیلاتی در داخل کشور طبق یک برنامه مدون در فضای مجازی ، جمهوری اسلامی را برای آزادی زندانیان بهایی که در فتنه 88 به دلیل اقدام علیه امنیت ملی در بازداشت به سر می برند تحت فشار قرار دهد.

بقیه در ادامه مطالب


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جدیدترین و بروزترین اخبارسیاسی  را در این وب سایت ببینید

Image result for auhv shg

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 25 فروردين 1398برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 23 24 25 26 27 ... 28 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com