وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

لاریجانی در پیام تبریک به رؤسای مجالس کشورهای منطقه:
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رؤسای مجالس کشورهای منطقه، تاکید کرد: امید است با تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های منظم پارلمانی فی مابین آینده‌ای روشن برای ملت‌های‌مان به ارمغان آوریم.
به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای مجالس کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق، هند، تاجیکستان و ازبکستان فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت.

 
لاریجانی نوروز را نمادی از پیوند مودت و دوستی، تفاهم و تعامل میان ملت‌های منطقه دانست و تأکید کرد: "پارلمان اسلامی ایران بار دیگر تعهد خود را برای تمهید ساز و کارهای مؤثر و کارآمدتر همکاری در قالب مجامع و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی و مراوده صمیمانه میان پارلمان‌ها ابراز می‌دارد. امید است با تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های منظم پارلمانی فی مابین آینده‌ای روشن برای ملت‌های‌مان به ارمغان آوریم".
 

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بنا بر ارزیابی رسمی "صندوق جمعیت سازمان ملل متحد"، تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۴۲ میلیون دختر نوجوان که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، به اجبار از سوی خانواده‌های خود به عقد و ازدواج مردان میان‌سال در می‌آیند.

سالانه ۱۴ میلیون دختر نوجوان، قربانی ازدواج‌های زودهنگام

به گزارش دويچه وله، "صندوق جمعیت سازمان ملل متحد"، تازه‌ترین گزارش خود را به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، در زمینه‌ی افزایش فشار بر دختران نوجوان زیر ۱۸ سال، برای ازدواج با مردان سالمند منتشر کرد. بر پایه‌ی این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰، هر سال ۱۴ میلیون دختر نوجوان ناگزیر به ازدواج با مردان میان‌سال می‌شوند. به نظر کارشناسان امور خانواده، فقر و ناآگاهی از عوامل اصلی گسترش این ازدواج‌هاست.
بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:حقوق بشر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در ادامه‌ی لغو کنسرت‌ها و برخی از برنامه‌های فرهنگی در استان خوزستان و شهر آبادان، چند نفر از فعالان گرایش‌های فرهنگی طی نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور، اعتراض خود را نسبت با این تداوم این ماجرا ابراز کرده و متقاضی رسیدگی شده‌اند. متن این نامه به شرح زیر است:

شادی حق مسلم همه ایرانیان است

جناب آقای روحانی
رئیس جمهور محترم
سلام
اسیر بند بلا را چه جای سرزنشست/ گرت معاونتی دست می‌دهد دریاب
اعتدال در عصر ما مساوی امیدواری است و ما امیدواریم به آنكه در سایه اعتدال رحمانی روزگاری تازه برسد و بهار اول دولت نو با آن همراه شود. آقای رئیس جمهور ما امیدواریم با كلید حكمت و معرفت قفل بسته تندروی‌ها همزمان در سطوح ملی و محلی گشوده شود، كینه‌ها به دوستی، نفرت به همراهی و همدلی و تنگ نظری به وسع دید مبدل شود.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایران امروز به فرهنگ‌ و اخلاق و منش انساني بیش از هر چیز دیگری نیازمند است، چه فایده‌اي دارد کشوری که برقش هسته‌اي باشد اما مردمانش نامهربان با هم و تا اين حد بي‌اعتماد و غريبه از هم؟ جامعه‌اي كه دروغ، ريا، كينه و ...از سر و كولش مي‌بارد و طيف‌هاي گسترده‌اي از شهروندان عادي و نخبه‌اش حتي، در ركورد شكني اين كژي‌‌ها با هم كورس بسته‌اند!
حال همه ما خوب است اما…تو باور نکن هرگز!

ليلا واحدي

گروه سياسي: اگر دستگاهی وجود داشت که میزان دروغ و تهمت، افترا و کینه، حرف ناحق و حسادت را مي‌توانست اندازه بگیرد، قطعا میزان آن در ایران از حد استاندارد بسیار فراتر مي‌رفت لذا اغراق نيست اگر گفته شود كه سال‌ها باید پژوهش و مطالعه کرد تا دریافت چه بر سر جامعه‌اي آمده است که به هر گوشه‌اش نظر مي‌کنید، بحران فرهنگي و اخلاقي موج مي‌زند.
ابتدا از عرصه عمومي اجتماع آغاز مي‌كنيم. هریک از ما چند نفر در اطرافمان مي‌شناسیم که مانند ریگ بیابان دروغ مي‌گویند، تهمت مي‌زنند و حق مردم را به راحتی ضایع مي‌کنند. برای خوب جلوه دادن خود دیگری را بد جلوه مي‌دهند، ریا و دورویی در میان اکثریت مردم ما نشانه زرنگی و کاربلدی شده است. رحم و مروت هر روز کمرنگ تر مي‌شود و از یک ارزش جمعی به یک ارزش فردی تبدیل مي‌شود، هریک از ما روزانه نشانه هایی از آن را مي‌بینیم.

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدیر کل توسعه پایدار سازمان محیط زیست آخرین رتبه ایران در شاخص عملکرد محیط زیستی را از میان 132 کشور رتبه 114 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ایران از سه برابر ظرفیت زیستی خود برداشت دارد و به گزارش بانک جهانی سالانه هشت میلیارد دلار خسارت آلودگی می‌پردازد و اگر به بحران‌های زیستی همچون آب توجه نشود در آینده شاهد جنگ آب در کشور خواهیم بود و مسئله محیط زیست وارد مسائل امنیتی خواهد شد.

تهران، اهواز و اصفهان در میان 10 شهر آلوده جهان

به گزارش ایسنا، زهرا جواهریان در دومین همایش آموزش عالی و توسعه پایدار در دانشگاه تهران گفت: امروزه با چالش‌های مختلفی در راستای توسعه در بحث محیط زیست مواجه هستیم و پایداری در بخش اقتصادی و اجتماعی و محیط زیستی بر پایه بسترهای فرهنگی استوار است. در چندین سال گذشته به دلیل چالش‌های زیست‌محیطی سران کشورها بر آن شده‌اند تا به فکر چاره‌ای در این خصوص باشند. در ایران از سال 1373 کمیته توسعه پایدار در زمینه محیط زیست تشکیل شده و در اجلاس ریو + 20 به بحث آموزش در مسائل محیط زیستی تاکید بسیار شده است.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در طول چند سال اخیر بخاطر سیاست های نادرست برخی خیلی از امکانات را از دست دادیم و اگر سیاست های پیش بینی شده درست عملیاتی می شد ما از قطر در برداشت نفت و گاز عقب نمی ماندیم.

مردم از خسارت‌هایی که به کشور وارد شده چیزی نمی‌دانند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404 اظهار داشت: از سال های پیش برخی دوستان به فکر این افتادند تا برای بالا بردن سطح زندگی مردم و موقعیت جمهوری اسلامی ایران وارد مسائل زیربنایی شوند، اما متاسفانه زحماتی که در اولین و دومین سمپوزیوم کشیده شد، هنوز به ثمر نرسیده است و نیاز است کسانی که در این زمینه زحمت می کشند، جدی تر وارد عمل شوند. وی با بیان اینکه در همه دنیا مساله انرژی به عنوان مساله ضروری و مبنایی برای بشریت است، گفت: پیش بینی می شد و پیش بینی می شود که بسیاری از جنگ ها و درگیری ها بر سر مساله انرژی است.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکره با 1+5 و ارتباط با آمریکا را دو موضوع متفاوت دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند.علی لاریجانی در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو به بررسی مسائل روز ایران پرداخت که اهم صحبت های وی را در ادامه می‌خوانید.

موضوع موسوی و کروبی به قوه‌قضائیه مربوط نیست
 

...چون جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که از طریق مذاکرات سیاسی مسئله هسته ای قابل حل است نباید ما برای ادامه مذاکرات نگاه منفی داشته باشیم.
...آقای ظریف موظف است از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند، ما به دنبال اصطلاحات نیستیم آنچه که اهمیت دارد این است که ایشان باید از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند، نرمش قهرمانانه به معنای عقب نشینی نیست به معنای این است که کار به صورت معقول پیش رود، مسئله ما و غرب در مورد موضوع هسته‌ای یک موضوع لاینحل نیست به شرط اینکه به دنبال بهانه جویی نباشند.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کمیته فقهی اداره امور اسلامی دولت ابوظبی با صدور فتوایی سفر بدون بازگشت مسلمانان به کره مریخ را حرام اعلام کرده و افزودند: "محکمه الهی" در مریخ هم عمل می‌کند.

سفر به کره مریخ حرام است

به نوشته روزنامه خلیج تایمز، فتوای فقهای ابوظبی می‌گوید که سفر به مریخ متضمن "خطری واقعی برای زندگی" است. در فتوای صادره آمده است: «این امکان وجود دارد که مسافر مریخ آنجا جان سالم به در نبرد.» فقهای ابوظبی در فتوای خود گفته‌اند کسی که به رغم اطلاع از این خطرات به سفر مریخ برود و جان خود را از دست بدهد روز قیامت با مجازاتی روبرو خواهد شد که در شرع اسلام برای خودکشی در نظر گرفته شده است.

فاروق حماده، رئیس کمیته فقهی دایره اسلامی ابوظبی در توضیح مضمون فتوا، حفاظت از جان انسان‌ها در برابر خطرات را پیام و رسالت همه ادیان دانسته است. او در این رابطه به آیه ۲۹ از سوره ۴ قران مجيد استناد کرده است که می‌گوید: «خودتان را نكشيد زيرا خدا همواره با شما مهربان است».
پیش‌زمینه صدور فتوای فقهای ابوظبی به طرح "Mars One" بر می‌گردد که به موجب آن یک شرکت هلندی قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ اولین گروه‌ توریست‌های مریخ را روانه این کره کند.

بنا به گزارش خلیج تایم، در میان هزاران نفری که به عنوان مسافر این طرح ثبت‌نام کرده‌اند دست‌کم نام ۵۰۰ شهروند سعودی یا سایر کشورهای عرب خلیج‌فارس دیده می‌شود. کمیته فقهی ابوظبی در ادامه فتوای خود نوشته است که رفتن به مریخ و اقامت در این کره به هیچ‌وجه به معنای رهایی از "محکمه الهی" نیست و این محکمه حتی شامل حال اتم‌ها هم می‌شود زيرا حتی یک اتم هم از حوزه نظارت و تاثیر خالق بیرون نیست.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی "اقتصاد مقاومتی" بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب‌نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.  
متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است: 

به ادامه مطلب بروید......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:رهبر معظم انقلاب,امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مقام معظم رهبری در آستانه سالروز قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز، در ديدار گروهي از مردم این شهر با ايشان، تاکید کردند: برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره امریکا،بازمی‌گویم که فایده‌ای‌ندارد و بجایی نخواهدرسید زشتی‌ها و خشونت‌ها و وحشت آفرینی‌ها را از این چهره بزدایند و دولت امریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسیدحضرت آیت الله خامنه ای گفتند: زبان از توصیف و تقدیر و تشکر از ملت بزرگ ایران عاجز است اما در درجه اول در مقابل خداوند متعال که محوِّل دلها و مقلِّب نیت‌ها و عزم‌ها است، سجده شکر بجا مي‌آوریم و در درجه بعد از آحاد ملت ایران در سراسر کشور به دلیل ارائه چهره ای برجسته، شکوفنده، و زنده از انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن، به جهانیان، صمیمانه تشکر مي‌کنم. ایشان سپس با اشاره به قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز، این حادثه را دارای درسها و عبرتهای متعدد دانستند و افزودند: اولین درس قیام 29 بهمن، «نمایش ویژگی‌ها و خصلت های برجسته مردم تبریز و آذربایجان» بود.

به ادامه مطلب بروید......................................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:بیانات امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حسین سازور٬ از مداحان كشور، به مقام‌های وزارت ارشاد هشدار داد حزب‌الله اجازه نخواهد داد فیلم «رستاخیز» اکران شود و افزوده «فردا که این فیلم اکران شد، بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد.» بخش‌هايي از اظهارات او در مصاحبه با سايت عقيق را بخوانيد:

يك مداح: اجازه اکران فیلم رستاخیز را نخواهيم داد

... فردا که این فیلم اکران شد، بالاخره جامعه مذهبی ما بی‌تفاوت نمی‌مانند و عکس العمل نشان می‌دهند. بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد. دشمن می‌خواهد در این شرایط چالش امنیتی به وجود بیاورد. یعنی از طریق نفوذ عوامل ضد فرهنگی و سکولار، برای جامعه ما چالش‌های امنیتی ایجاد کنند.

به ادامه مطلب بروید.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دیالوگی در سریالي دل بخشي از هموطنان را آزرد و باعث اعتراضات در شهرهای بختیاری‌نشین شد. نحوه انعكاس این ماجراي مدني و غيرسياسي، بهانه مطلب زير است كه به خودسانسوري وحشتناك حاكم بر نظام رسانه‌اي ايران مي‌پردازد.

«خودسانسوري» معضل حاد و ساختاري رسانه‌هاي ايران

خودسانسوری عبارت است از خود داری کردن یک رسانه از انتشار اخبار و یا سایر موارد بدون اعمال شدن مستقیم فشار بیرونی برای سانسور. خود سانسوری در واقع یک نوع عمل پیش گیرانه‌است. قبل از اشاره به موضوع خوب است به چند سطر از نوشته يكي از شهروندان خوزستاني در يكي از سايت‌هاي محلي اشاره كنيم كه از دست‌اندركاران رسانة‌هاي داخلي پرسيده است: «اگر بختیاری‌ها نیز مانند برخی‌ها، در بي بي سي فارسي، حامي خارجی داشتند و گروهک‌های جدایي‌طلب بختیاری وجود داشت و رسانه‌های آنها جنجال سازی می‌کردند هنوز سکوت می‌کرديد؟ اما بختیاری‌ها افتخار می‌کنند که مشابه خارجی ندارند و 100% ایرانی هستند. ...نمونه‌اش هم بي‌تفاوتي بي‌بي‌سي به اين موضوع بوده در حاليكه به دليل وجود برخي افراد تجزيه‌طلب قوميتي در اين شبكه، براي بازداشت چند شهروند آن قوميت خاص، مصاحبه‌هاي اختصاصي و ويژه پخش مي‌كند!»

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

استفان هاوکینگ، فیزیکدان، محقق، نویسنده انگلیسی و استاد سابق دانشگاه کمبریج خواستار پایان جنگ سه ساله در سوریه شد.

استفان هاوکینگ: ديگر بس است؛ جنگ شنيع سوریه را تمام كنيد

استفان هاوکینگ در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: «ارسطو فیلسوف یونانی عقیده داشت که جهان همواره وجود داشته است. به عقیده وی، دلیل اینکه انسانیت چندان توسعه یافته نبود، به علت این بود که سیل‌ها و سایر بلایای طبیعی مرتبا تمدن بشریت را به اول راه بازمی‌گرداند. امروزه انسان‌ها هرچه سریعتر در حال توسعه هستند. دانش ما نیز به همراه تکنولوژی به صورت تصاعدی در حال رشد است. اما با این حال انسان‌ها همچنان دارای غرایز و به‌ویژه انگیزه‌های تهاجمی هستند که در عصر غارنشینی وجود داشت. قطعا پرخاشگری مزایایی برای زنده ماندن داشت اما تکنولوژی مدرن با تجاوز باستانی برخورد پیدا کرد و پس از آن کل نژاد بشر و زندگی بر روی کره زمین با خطر مواجه شد.
بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جهور کشورمان در 92.9.20 مصوبه‌ای را با اعتبار 1500 میلیارد تومان به پیشنهاد وزارتخانه‌های تعاون، علوم، فرهنگ و دفاع و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری مبنی بر ارائه سبد کالا به برخی از اقشار جامعه ابلاغ کرد. از این رو قرار شد براساس این ابلاغیه برخی از اقشار جامعه شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کارکنان و بازنشستگان سازمان‌های دولتی، طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل این سبد کالایی را که شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم مرغ، ۲ بطری روغن مایع، ۲ بسته پنیر بسته‌بندی شده و ۱ شانه تخم‌مرغ بود را دریافت کنند.

در این مصوبه مقررشده بود تنها آن دسته از کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی می‌توانند این سبد کالایی را دریافت کنند که درآمد

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برخي نمايندگان (عمدتا منتسب به گروه پايداري، حاميان احمدي‌نژاد و جليلي) طرح تحقيق و تفحص!! از توزيع سبد كالا را به هيات رييسه مجلس داده‌اند زيرا آقايان از تحقير و صف بستن مردم، ناراحت شده‌اند!
سايت خردادنيوز با نقد اظهارات برخي نمايندگان و رسانه‌هاي حامي احمدي‌نژاد درباره سبد كالا و گزارش تصویری صف‌های بلند و طولانی برای دریافت مرغ به قیمت مصوب در سال 91 نوشت: صف‌های طویل و درازی که در آن برهه شکل یافت و تنها در یک نمونه با برق گرفتی پنج زن بی گناه تهرانی در صف خرید مرغ در خاوران به فاجعه‌ای دهشتناک در 29 تیرماه سال 91 تبدیل شد. حال باید از (امثال) آقای نوده‌فراهانی پرسید که چگونه با این افتضاحات غیر قابل کتمان شورای اصناف برای دولت نسخه می‌پیچد و به ارائه سبد کالا با این ساز و کار ایراد مي‌گیرد و در سخنانی بس جالب ایجاد صف های طولانی را نا زیبا مي‌خواند.

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت اللهˈسیدعبدالکریم موسوی اردبیلیˈ از مراجع تقلید در قم گفت: در دولت یازدهم، کارها حساب شده پیش می رود.به گزارش ایرنا،آیت‌الله موسوی‌اردبیلی: در 8‌سال گذشته ما فقط دعا می‌کردیم این مرجع تقلید عصر امروز پنجشنبه در دیدارˈاسحاق جهانگیریˈ معاون اول رییس جمهوری با وی گفت: در هشت سال گذشته شرایط کشور آن گونه که باید و شاید مناسب نبود. وی گفت: در این مدت ما فقط دعا مي‌کردیم و با زبان بی زبانی حرفهایمان را مي‌زدیم ولی الحمدالله با روی کار آمدن دولت یازدهم، برنامه ریزی‌ها بهتر شده است و کارها حساب شده پیش مي‌رود.این مرجع تقلید تصریح کرد: در هشت سال گذشته ما سختی های زیادی کشیدیم و اکنون نوبت شما دولتمردان است که برای بهبود وضعیت مردم و رفع مشکلات مردم، سختی بکشید و تلاش کنید. وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار نگاه ویژه مسوولان به استان قم شد و گفت: دولت باید کمک های خود را بویژه برای اتمام پروژه های عمرانی استان اختصاص دهد و دولتمردان در این مسیر به مسوولان استان کمک کنند. وی گفت: سلام ما را برسانید و بنده دعاگوی رییس جمهوری هستم.

بقیه در ادامه مطلب...................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عدم نظارت بر تور های گردشگری و طبیعت گردی، موجب بروز ناهنجاری هایی شده است که در عمل فضای این تور ها و همچین اماکن تفریحی را برای خانواده ها ناامن و نامناسب نموده است.

انعکاس : شاید این روزها دشواری های زندگی در کلان شهرها و تبعاتی همچون آلودگی هوا و محصور شدن در آپارتمان ها که این سبک زندگی را بر مردم تحمیل می کند بیش از هر زمان دیگری شهرنشینان را به سوی استفاده از مناظر طبیعی و تفرج گاه های برون شهری سوق می دهد؛ اماکنی مانند جنگل های سر سبز شمال، سواحل دریای خزر و مناطق زیبای کوهستانی هریک می توانند مقصد مناسبی برای دوستداران طبیعت و خانواده هایی باشند که به دنبال لذت بردن از هوای پاک و گذراندن یک روز تعطیل در دامن طبیعت هستند.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 21 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه بی‌حجابی در تهران در حال رشد است، گفت: زنان و دختران آرایش کرده به راحتی در بازار تهران رفت و آمد می‌کنند و طلبکار هم هستند.

انعکاس :  آیت‌الله احمد محسنی ‌گرکانی ظهر امروز در نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن منطقه یک قوه قضائیه که به میزبانی اداره کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه بی‌حجابی در تهران در حال رشد است، زنان و دختران آرایش کرده به راحتی در بازار تهران رفت و آمد می‌کنند و طلبکار هم هستند.

وی تصریح کرد: بازاریان متدین تهران روزی به من گفتند در زمان طاغوت بازاریان اجازه نمی‌دادند زنان بدحجاب وارد بازار شوند، اگر به بازار می‌آمدند بازاری‌ها آنقدر آنها را مسخره می‌کردند که دیگر رویشان نمی‌شد در بازار رفت و آمد کنند، اما امروز زنان بدحجاب به راحتی رفت و آمد می‌کنند و طلبکار هم هستند.

به نوشته ی فارس، رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اهمیت قرآن گفت: نگاه کردن به قرآن و خواندن قرآن عبادت است، قرآن کتاب زندگی و عمل است که خواندن آن، فهم آیات و عمل به آن باید به صورت جدی در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد.

محسنی‌گرکانی بیان کرد: مسابقات قرآنی باید منجر به تحول در جامعه شود، مسابقات قرآن باید هدفمند باشد و زمینه اجرایی شدن دستورات قرآن را فراهم سازد.

وی برگزاری مسابقات قرآنی دستگاه قضایی را ابتکاری ارزشمند دانست و افزود: قرآن تمام گره‌های کور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه را باز می‌کند و عمل به آن در حل مشکلات صد درصد تاثیر دارد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه در هر یک از مسابقات قرآن باید یکی از دستورات قرآن را اجرایی کرد، خاطر نشان ساخت: مسابقات قرآنی باید موجب شود دستورات بر زمین مانده قرآن اجرا شود و برگزار کنندگان این برنامه‌ها باید این مهم را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

محسنی‌گرکانی با اشاره به مهجوریت قرآن در زمان طاغوت گفت: در زمان طاغوت خواندن قرآن تنها مربوط به جلسات ختم و فاتحه بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی بسیار خوبی در سطح جامعه  صورت می‌گیرد.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 21 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره نامه احمد توکلی دیگر نماینده تهرانی خانه ملت در زمینه ویژه خواری 650 میلیون دلاری، گفت: علی‌القاعده موضوع پیگیری خواهد شد.

خبرگزاری فارس: مجلس ویژه‌خواری ۶۵۰ میلیون یورویی را پیگیری می‌کند

وی همچنین تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی این مسئله را رها نکرده و پیگیر آن خواهد بود.

به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، مدتی پیش طی نامه‌ای گزارشی از ویژه‌خواری در وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس‌ و نمایندگان مجلس ارائه کرد.

متن کامل این نامه به این شرح است:

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 21 دی 1392برچسب:مجلس,ویژه خواری,رانت خواری,حیف و میل بیت المال,آقازاده ها,مفسدین اقتصادی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

«از اين كه با خاطر سلامت خودتان وقتتان را مي گيريم، متاسفيم»

«از اين كه با خاطر سلامت خودتان وقتتان را مي گيريم، متاسفيم»
همیشه از این که هیچ کدام از گروهمان اهل سیگار نیستند و اثری از سیگار در دم و دستگاهمان پیدا نمی‌شود، خوشحال بودم و هیچوقت فکر نمی کردم که از به همراه نداشتن سیگار، این اندازه پشیمان شوم!

یک خبرنگار شبکه العالم که به تازگی از مناطق مختلف دمشق و حومه بازدید کرده، مشاهدات خود از اوضاع پایتخت سوریه و وضعیت مدافعان شهر را به تصویر درآورده است که بخش هایی از آن را از نظر می گذرانیم:

امروز برای اولین بار در عمرم سیگار خریدم!

[گفتگوی من و صاحب مغازه]:
- آقا چند تا پاکت سیگار بده...
- چه سیگاری؟ چه مارکی؟
- نمی‌دونم. برای خودم نمی‌خوام.
- نمی‌شه که! کسی که می‌خوای براش ببری نمی تونه هر سیگاری رو بکشه!
- خب اشکال نداره از هر کدوم یه پاکت بده!!

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 16 دی 1392برچسب:سوریه,مقاومت,سرباز, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رادان در دیدار مردمی خود درباره تیراندازی توسط یکی از مداحان و شناسایی عوامل زورگیری از یکی از اساتید دانشگاه خبر داد.

انعکاس : به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده ناجا در حاشیه در مرکز نظارت همگانی (۱۹۷) گفت: گاهی نزد مردم، حرکتی اراذل گونه است اما برای ما این تعریف را ندارد؛ این موضوع هم بیش از اندازه بزرگ شده و در شهر تهران آنهم به این وسعت،‌موضوعی عادی بوده است؛‌ البته استفاده از سلاح باید آخرین وسیله برای دفاع باشد.
او گفت: مداحی که در اتوبان بابایی تیراندازی کرده مجوز حمل سلاح داشته است و سلاح وی قانونی بوده است، فرد بنا به تشخیص خود از وسیله‌اش استفاده می‌کند و باید جوابگوی تشخیص‌اش نیز باشد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 15 دی 1392برچسب:نیروی انتظامی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پی قتل یکی از رهبران گروه های مسلح وابسته به ˈالقاعدهˈ، این تشکیلات در پیام تسلیتی خطاب به فرد مقتول گفت: ˈاکنون بی شک به حور العین نائل شدیˈ.
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا، منابع خبری عراق روز پنجشنبه در خبری اعلام کردند که ˈشاکر وهیب الفهداویˈ یکی از رهبران گروه تروریستی ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ موسوم به ˈداعشˈ در درگیری با نیروهای مسلح عراق در منطقه ˈالبوفهدˈ در شهر ˈرمادیˈ مرکز استان ˈالانبارˈ در غرب این کشور به قتل رسید.
برخی از سایت های وابسته به القاعده امروز در پیام تسلیتی از او به عنوان یک ˈقهرمانˈ یاد کرده و ابراز امیدواری کردند که بالاخره در آن دنیا به یکی از حور العین های زیبارو رسیده باشدتشکیلات القاعده و عموم فکر و اندیشه ˈوهابیتˈ که القاعده از آن نشات گرفته ، بر موضوع حوری های بهشتی و جمال بی نظیر آنها و ضرورت شهادت در راه خدا برای در بر گرفتن یکی از این حوریان، بسیاری از جوانان مسلمان را اغواء کرده اند.
موضوع رسیدن و در برگرفتن حور العین بعد از مرگ در بیانیه ها و اشعار و سروده های تشکیلات القاعده سخنان رهبران این تشکیلات جایگاه مهمی دارد و از آن به عنوان ابزاری برای تحریک جنگجویان شان و خصوصا تشویق انتحاریها برای دست زدن به عملیات انتحاری بهره می برند.تشکیلات تروریستی القاعده در سالهای اول فعالیت خود، جنگجویان و انتحاریهای خود را اغواء می کرد که ˈاگر کشته شوند، بعد از مرگ بر سر سفره نبی اکرم (صلی الله علیه واله) خواهند نشسته و با ایشان غذا خواهند خوردˈ.
به نظر می رسد که این موضوع خیلی برای تحریک جنگجویان و انتحاریهای القاعده قانع کننده و شورانگیز نبوده و اکنون به شدت موضوع به همسر گرفتن یکی از حورهای بهشتی زیبارو را برای تشویق و تحریک احساسات اعضای خود ترویج می کنند.یادآور می شود که نام ˈشاکر الوهیب الفهداویˈ چند ماه پیش و در جریان قتل سه راننده سوری به دست تشکیلات القاعده در مسیر حرکت به سمت سوریه در خاک عراق، بر سر زبانها افتاد.
این حادثه که خود تشکیلات القاعده به تصویر کشیده بود و روی اینترنت گذاشت، الوهیب را با تعدادی افراد مسلح نقابدار با پرچم های القاعده نشان می داد که بعد از توقف تعدادی از کامیونهای سوری حامل بار از عراق به سمت سوریه، در منطقه ˈرطبهˈ در غرب الانبار ، سه نفر ازآنان را بعد از اطمینان از اینکه علوی تبار هستند، به ضرب گلوله به قتل رساند.
دولت عراق بعد از این حادثه و پخش ویدئوی آن روی اینترنت، مبلغ 50 هزار دلار جایزه نقدی برای دادن اطلاعاتی در خصوص محل اختفای شاکر الوهیب اختصاص دادگزارش ها حاکی است که نیروهای مسلح عراق طی درگیری های اخیر با گروههای مسلح تعدادی از رهبران این گروهها را به قتل برسانده اند که ˈابوایوب الانصاریˈ تونسی تبار یکی دیگر از این رهبران تروریستی است که خبر کشته شدن او نیز دیروز منتشر شد.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعه در قم گفت: وضع جمعیت رو به خطر می‌رود و این رویه هرساله کم شده به طوری که زیر دو دهم رسیده که یک خطر بزرگ است.   
 
به گزارش خبرگزاری حوزه، وی امروز (۲۷آذر) در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به کاهش جمعیت کشور گفت: از منابع معتبر آمار گرفتم که بیان می‌کنند؛ وضع جمعیت رو به خطر می‌رود و این رویه هرساله کم شده به طوری که زیر دو دهم رسیده که یک خطر بزرگ است.

وی ادامه داد: اگر همین طور جلو برود، جمعیت بسرعت کاهش پیدا کرده و نصف جمعیت سن بالایی داشته و هزینه‌های سنگین و مشکلی برای جامعه خواهد داشت و نیروی‌های جوان تولید کننده خیلی کم خواهد شد.

این مرجع تقلید شیعه تصریح کرد: برای این که از این وضع نجات پیدا کنیم باید افزایش فرزند داشته باشیم به گونه ای که هر خانواده ای حداقل باید سه فرزند داشته باشد.

به ادامه مطلب بروید.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش وبسایت روشنگری به نقل از  خبرگزاری فارسبه نقل از  روزنامه وطن امروز نوشت: «واک‌‌استریت... بوم- بوم!» تاکسی‌های پاتایا این واژه‌ها را که می‌شنوند سریعا منظور گردشگر را می‌فهمند و مقابل پایش ترمز می‌زنند، حتی گاهی در قبال رساندن او به خیابان واک‌استریت هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند چرا که پرداخت کرایه تاکسی در بسیاری از موارد برعهده واسطه‌ها یا مراکز ارائه خدمات «مورد نظر» است!

خبرگزاری فارس: ایدز تحفه تایلند

جملات بالا اظهارات یک جوان ایرانی است به نام «امید». او که 32 سال سن دارد و تاکنون دوبار به تایلند سفر کرده، می‌گوید: به محض اینکه از فرودگاه بانکوک خارج می‌شوید چنانچه همراه همسرتان نباشید افرادی خودشان را به شما نزدیک می‌کنند و پیشنهادهایی می‌دهند تا اوقاتتان را در طول مدت اقامت در تایلند تنها نگذرانید! حتی جالب است که بسیاری از این افراد می‌توانند فارسی صحبت کنند چرا که با جوانان ایرانی بسیار نشست و برخاست داشته‌اند. اگر هم فارسی بلد نباشند دست‌کم چند کلمه مهم و تاثیرگذار فارسی را همواره بر زبان دارند. البته بسیاری از جوانان ایرانی هم در خیابان‌های تایلند مدام به تاکسی‌ها می‌گویند: «بوم- بوم»!

بقیه در ادامه مطلب...........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:ایدز,بی حیایی,بی بندوباری,فساد,تایلند,تورهای خارجی,آنتالیا,ترکیه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بلافاصله پس از نصب این بیلبورد تصویر آن در شبکه های اجتماعی آمریکا منتشر شد و برخی منتقدان با توجه به استفاده از دو عنصر سرباز آمریکایی و زن مسلمان این بیلبورد را برای جامعه تحریک آمیز دانستند.
در روزهای گذشته نصب بیلبوردی تبلیغی متعلق به یک شرکت تولید محصولات دارویی در کالیفرنیای آمریکا جنجال برانگیز شده است.
 
بقیه در ادامه مطلب.............................................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:تبلیغ فرهنگی,آمریکا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش صد روزه رئیس جمهور، ماجرای اختلاف بر سر مقدار پولی که در نتیجه توافق ژنو آزاد شده و یا می‌شود، آینده سیاسی وزیر خارجه، شروع محاکمه احمدی‌نژاد در غیاب وی و وضعیت برخی ایرانیان مقیم مالزی، بعضی از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های صبح چهارشنبه هستند.


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 8 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

احمدی‌مقدم اظهارات صداوسیما پیرامون ممنوع‌التصویر کردن افراد توسط ناجا را تاکتیک صداوسیما عنوان کرد و گفت: صداوسیما به عنوان یک تاکتیک برای فشار به افراد می‌گوید که نیروی انتظامی خواهان ممنوع‌التصویری از سوی شما شده است.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم عصر دیروز در دیدار با جمعی از مسئولان صداوسیما با اشاره به پخش برنامه‌ای با عنوان «خانمی که شما باشید» گفت: در مورد این برنامه نامه‌ای به دست ما رسید که در آن جمعی از مردم خواهان اجرای برنامه توسط یکی از مجری‌های زن صداوسیما بوده است که ما در جواب گفتیم ناجا کسی را ممنو‌ع‌التصویر نکرده است.
وی تأکید کرد: اساساً ناجا در این جایگاه قرار ندارد که بخواهد کسی را ممنوع‌التصویر کند. توصیه من به افرادی که در صداوسیما کار می‌کنند این است که مواظب خود باشند تا در شرایطی که زیرپاکشی در صداوسیما رواج دارد با بی‌موالاتی کار خود را از دست ندهند.
احمدی‌مقدم اظهارات صداوسیما پیرامون ممنوع‌التصویر کردن افراد توسط ناجا را تاکتیک صداوسیما عنوان کرد و گفت: صداوسیما به عنوان یک تاکتیک برای فشار به افراد می‌گوید که نیروی انتظامی خواهان ممنوع‌التصویری از سوی شما شده است.
وی افزود: ما زیر آن نامه نوشتیم که ما مخالفتی با اجرای برنامه توسط این مجری زن نداریم و اساساً نقشی هم در ممنوع‌التصویر کردن ایشان نداشته‌ایم.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به پخش سریال ماتادور از صداوسیما گفت: نقدهایی که به این سریال می‌شد منصفانه نبود به طور مثال عنوان کردند که پلیسی که در ماتادور نمایش داده شده یک پلیس غیرواقعی است اما باید بدانید که نیروهای ما بسیار زبده‌تر از آن هستند که در ماتادور به نمایش درآمد.

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان برخی مشکلات و نارسائی ها بر سر سیستم فیلترینگ کشور در مورد برنامه های این وزارتخانه برای رفع فیلتر برخی سایتها و شبکه های اجتماعی گفت: باید با کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ صحبت شود تا نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند و قید غیرقانونی بودن برای دسترسی به آنها برداشته شود.
علی جنتی شب گذشته در حاشیه نشست فعالان رسانه های دیجیتال به سوالات خبرنگاران در مورد سیستم فیلترینگ سایتهای اینترنتی و سیاستهای وزارت ارشاد در این زمینه، رفع فیلتر شبکه اجتماعی فیس بوک، وضعیت انتشار روزنامه های هم میهن و نشاط، وام مسکن خبرنگاران و نحوه حمایت این وزارتخانه از فعالان رسانه های دیجیتال پاسخ داد.
 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مادر پگاه آهنگرانی تایید کرد که وی به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

منیژه حکمت در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره مطالب منتشر شده پیرامون صدور حکم محکومیت پگاه آهنگرانی اظهار کرد: وی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی "مقیسه" به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

 

وی توضیح داد: پگاه آهنگرانی قریب به سه سال است که از طرف دادسرای امنیت تهران ممنوع‌الخروج است و به‌رغم دعوت از سوی جشنواره‌های مختلف، موفق به حضور در آن‌ها نشده است. به عنوان مثال، هم‌اینک فیلم «دربند» که این بازیگر برای بازی در آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده، بدون وی در جشنواره شیکاگو حضور دارد.
 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:هنرمندان ضد دین و بی هویت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این روزها بینندگان یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای شاهد حجم وسیعی از تبلیغات نمایشی با نام «یک رؤیای خصوصی» با بازی دو هنرپیشه طرد شده هستند، نمایشی که باز هم با هدف‌های سیاسی در برخی از کشورها به روی صحنه می‌رود.

«یک رؤیای خصوصی» عنوان نمایشی از ایرج جنتی عطایی ترانه سرا و نمایشنامه نویسی است که پس از انقلاب به بریتانیا مهاجرت کرده است. این روزها بینندگان شبکه های ماهواره ای با حجم وسیعی از تبلیغات برای خرید بلیط این اثر نمایشی که قرار است به زودی در آنتالیا به روی صحنه برود، مواجه می شوند. حجم تبلیغات منفی در تغییر دولت در زمانی که ایرانیان احساس رضایت می کنند گویی شبکه های ماهواره ای بر این موضوع مصمم شده اند که نارضایتی ایرانیان مهاجرت کرده که به هر مشقتی خود را فلاکت زده معرفی کرده اند را به گردن دولت ایران بیاندازند و در این بین از بازیگرانی که در دو نسل متفاوت و در دو دولت متفاوت بوده اند بهره مند شوند.

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:گلشیفته فراهانی ، بهروز وثوقی ، تئاتر ضدایرانی ، یک رویای خصوصی,وطنننن فروشی,خودفروشی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش انقلاب نیوز - سرویس فرهنگی؛ تلویزیون یکی از مهم‌ترین ابزار تعلیم و تربیت کودک و نوجوان است و سنین کودکی و نوجوانی حساس‌ترین سنین تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند. بدین ترتیب برنامه‌های تلویزیون چه خوب و چه بد در روح و روان کودک تاثیر می‌گذارد و شکل گیری روحیات و احساسات و تفکرات دوران جوانی او را رقم می زند.اگرچه در بعضی از برنامه های که برای کودکان و نوجوانان از تلویزون پخش می شود برنامه های مفید و اموزنده ای هستند ولی در برخی موارد شاهد هستیم برنامه های پخش شده از رسانه ملی غیر مفید و مخرب هستند و کودکان و نوجوانان نیازی به این نوع برنامه های ندارند.

بقیه در ادامه مطلب...................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:صدا وسیما, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تاثیر گذاری در فضای داخلی ایران از جمله برنامه های اصلی رسانه های ضد ایرانی بوده است.راه اندازی بی بی سی فارسی در دی ماه 87 خود گواهی بر این موضوع است که شروع فعالیت های گسترده رسانه ای در راستای پتانسیل مردمی در ماه های مانده به انتخابات ایران مدلی است که توسط جریان رسانه ای فارسی زبان غربی پدیدار می شود.اما در این روزها با پدیده جدید مواجه شدیم که عکس این مطلب را می رساند و آن هم راه اندازی سایت انگلیسی زبان با حوزه تخصصی انتخابات ایران است،که این امر جدای از همه حواشی تاثیر این حادثه را در معادلات جهانی نشان می دهد.

بقیه در ادامه مطلب..........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:بی بی سی,رسانه های ضد انقلاب,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ماجرای مدرسه علمیه ای که در سال جاری به جای ثبت نام از طلاب برای تحصیل علوم حوزوی، پیامک دعوت برای ثبت نام در کلاس های رزمی و ورزشی ارسال می کند، حاکی از اتفاقات ناگواری دارد که به قطع در انظار عمومی زیبنده نام حوزه های علمیه نمی باشد.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، جمعی از روحانیون و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم طی اطلاعیه ای که تصویر آن در ذیل آمده است، اعلام کرده اند که روز پنج شنبه ساعت 10 صبح مقابل ساختمان مدرسه علمیه کرمانی ها بر علیه آقای مجید انصاری تجمع خواهند کرد.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:اصلاح طلبان,مجیدانصاری,فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به  گزارش 598 به نقل از کیهان، افراطيون مدعي اصلاحات پيش از اين برخي اصلاح طلبان طرفدار انتخابات را اصلاح طلب بدلي و تحريك شده از سوي نيروهاي امنيتي لقب داده بودند.


سايت بي بي سي فارسي در اين باره به قلم يكي از عناصر فراري نوشت: بخش مدافع شركت در انتخابات از فراكسيون هاي گوناگوني تشكيل شده و نمي توان همه دعوت كنندگان به شركت در انتخابات را فرصت طلب و يا بدلي خواند.البته هستند كساني كه معمولا در آستانه هر انتخاباتي به صحنه مي آيند و مي خواهند از رهرو اصلاح طلبي براي خود موقعيت و منفعتي كسب نمايند. خاتمي به عنوان حد وسط اصلاح طلبان نظر مساعد به شركت در انتخابات دارد اما براي اين كار شرايطي دارد، اما از آنجايي كه نظام نيز ميدان دادن به وي را مشروط به ابراز ندامت و محكوميت صريح سران نمادين جنبش سبز مي داند لذا سمت گيري انتخاباتي خاتمي و هوادارانش در بن بست گرفتار آمده است.
بي بي سي با اشاره به اختلاف نظر مجمع روحانيون، كارگزاران، خط امامي هاي وفادار به انقلاب، گروه تازه تأسيس «جبهه اصلاح طلبان» و چند گرايش ديگر كه خواستار مشاركت در انتخابات و در درون نظام هستند، مي نويسد: بنابراين در مواجهه و نقادي اصلاح طلبان معتقد به مشاركت انتخاباتي اين تنوع را بايد در نظر گرفت و از تقليل آنها به افراد فرصت طلب، خائن و طالب قدرت اجتناب كرد.
برخي از آنها چنين انگيزه هايي دارند اما قطعا كليت آنها اين چنين نيستند. توجه به واقعيت، ادب و انصاف حكم مي كند از برچسب زني به آنها خودداري كرد(!)
نكته جالب در تحليل اين شبكه رسانه اي وابسته به سرويس جاسوسي انگلستان، همين دعوت به ادب و انصاف است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 30 دی 1391برچسب:بی بی سی,فتنه,اصلاح طلبان,جاسوس,انگلیس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بازیگر زن سینمای ایران که چندی پیش در رفتاری غیر متعارف با در آغوش گرفتن یکی از بازیگران پیشکسوت، خبرساز شده بود‌، این بار نیز با حضور در یک میهمانی شام در یکی از قصرهای ابوظبی بار دیگرخبر ساز شده است‌.

 

بقیه در ادامه مطلب ...............

نويسنده:رضا غلامي


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل از شیعه آنلاین، یک شبکه تلویزیونی فرانسوی، در برنامه هفتگی خود یک مرد یهودی را به همراه دو دختر مسلمانش دعوت کرد تا در مورد نحوه زندگیشان صحبت کنند.

فیلم این برنامه تلویزیونی، پس از پخش بر روی سایت یوتیوب قرار گرفت و در مدت زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی بیننده کسب کرد.

پدر یهودی این دو دختر، در اقدامی بی سابقه و قابل توجه در این برنامه به شدت از حجاب دو دختر مسلمانش دفاع کرد.

این مرد یهودی گفت: بنده موافق حجاب نیستم اما با توجه به اینکه دو دخترم به آن اعتقاد دارند، من به اعتقادات آنها احترام می گذارم، بر خلاف نظام آموزشی فرانسه که به حجاب احترام نمی گذارد و مخالف استفاده از آن در مدارس است.

این پدر یهودی در ادامه افزود: آیا واجب است که دختران مسلمان برای یاد گرفتن ریاضی و علوم و دیگر درس ها، حجاب خود را از سر در آورند؟! بنده مخالف آن هستم که دو دخترم بخاطر اینکه حجاب بر سر می کنند، مجبور شوند در مدارس خصوصی (غیر انتفاعی) ثبت نام کنند. حضور در مدارس دولتی حق همه مردم فرانسه است.

گفتنی است این دو دختر مسلمان به دلیل استفاده از حجاب، چندی پیش از مدرسه اخراج شدند. مدرسه این دو را اخراج کرد تا دیگر دختران مسلمان هم به حجاب روی نیاورند.

 


نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آخرین سکانس سریال «ساخت ایران» که مدت زمان آن بیشتر از دو دقیقه نیست در قالب یک دی.وی.دی مجزا به بازار عرضه شده تا به این طریق هم مخاطبان برای تماشای آخرین نمای فیلم چند هفته ای در تعلیق قرار داده شوند هم آخرین درآمدزایی از نام گلزار صورت گرفته باشد!

به گزارش انعکاس به نقل از مشرق ،در حالی که شبکه نمایش خانگی مدتهاست به عنوان رقیبی جدی برای سینما و البته تلویزیون ایران قدعلم کرده و همین بهانه ای شده برای شتاب گرفتن روند ساخت فیلم و اخیرا سریال برای این رسانه اما به لحاظ کیفی نه تنها رشدی نسبی را در این عرصه شاهد نیستیم که کیفیت محصولات عرضه شده از این طریق روزبروز در حال کاهش است.

یکی از آخرین سریالهایی که از طریق شبکه خانگی به مخاطبان عرضه شد «ساخت ایران» نام داشت که بر سر حضور محمدرضا گلزار در آن و تغییر خط اصلی سناریو به خاطر استفاده بیشتر از این شِبه ستاره هم فراوان نوشته شده و هم نویسنده اصلی کار خشایار الوند توضیحات مبسوطی ارائه داده؛ اما در اینجا می خواهیم از تازه ترین شاهکار تهیه کنندگان این سریال صحبت کنیم که آخرین سکانس سریال که مدت زمان آن بیشتر از دو دقیقه نیست را در قالب یک دی.وی.دی مجزا به بازار عرضه کرده اند تا به این طریق هم مخاطبان را برای تماشای آخرین نمای فیلم چند هفته ای در تعلیق قرار دهند هم بتوانند آخرین درآمدزایی را هم از نام گلزار داشته باشند!

مخاطب روزگار ما را نمی توان آن قدر جاهل فرض کرد که آب بستن به داستانی که حداقل چند قسمت زودتر از این به پایان رسیده بود را نفهمیده و بعد متوجه آن نشود که سازندگان کار از پیگیری او نسبت به داستان سریال سوء استفاده کرده و یک سکانس دو دقیقه ای را به قیمت یک فیلم کامل با او حساب کرده اند.

باز اگر در این دو دقیقه چند دیالوگ محترمانه ردو بدل می شد و تصاویری متفاوت می دیدیم ایرادی نداشت اما به جرات می توان گفت همین دو دقیقه هم جزو مبتذلترین سکانسهایی است که در تاریخ سینما، تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی وجود داشته است.

نويسنده:رضا غلامي

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش وبسایت روشنگری از سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه کیهان، دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات جشن تولد 69 سالگی خاتمی را برگزار کرد که این جشن تولد با تعریف و تعارف و تمجیدهای متقابل خاتمی و دعایی همراه بود.

به گزارش سایت وابسته به خاتمی، وی می‌گوید «این گونه مراسم باید برای بزرگداشت افرادی چون سیدمحمود دعایی با سابقه درخشان و شخصیت ممتاز و دوست داشتنی برگزار شود.»

خاتمی همچنین گفته که برگزاری این جلسه در این موقعیت که بسیاری از بزرگان ما در حصر به سر می برند و تعداد زیادتری در حبس هستند کمی ناگوار هست.

خبرگزاری فارس: در جشن تولد ۶۹ سالگی خاتمی چه گذشت؟
لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

انعکاس: رابطه با آمریکا بیشتر تابو است یا اینکه جوانان ایرانی در چه سنی برای اولین بار رابطه جنسی داشته‌اند یا ارضا شده‌اند؟ میزان محبوبیت فلانی بیشتر تابو است یا تعداد دفعات استمنای جوانان ایرانی در سنین ۱۴ تا ۲۰ سالگی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ملیت،جامعه ایران در دو دهه اخیر شاهد تحولی زیرپوستی و تدریجی اما بنیادین در حوزه روابط صمیمی و جنسی بوده‌است تا آن حد که گروهی این تحول را تا حد یک انقلاب نیز ارتقا داده‌اند.
این تحول از آن رو اهمیت دارد که بیشترین کنترل و حساسیت در حوزه روابط صمیمانه و جنسی اعمال شده است. این در حالی است که بسیاری از احکام شرعی مربوط به حرمت ربا در حوزه‌های اقتصادی یا حرمت تقلب و دروغ در عرصه اجتماعی مسکوت گذاشته شده‌اند.تحول در روابط جنسی آن اندازه گسترده و پردامنه است که رئیس اداره آموزش و پرورش تهران به دبیرستانی‌ها توصیه می‌کند که به ازدواج موقت اقدام کنند (خبر آنلاین، ۱ آذر ۱۳۸۸) علی مطهری نیز با اذعان به روابط گسترده دختران و پسران «راه حل» را ازدواج موقت میان نوجوانان اعلام می‌کند: «در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان حتی در مقطع راهنمایی از تمامی مسائل ازدواج با خبر هستند، پس بگذاریم با ازدواج مشکلات غریزی آنها حل شود و به ادامه تحصیل بپردازند. امروزه دختران و پسران با هم دوست می‌شوند و روابطی را برقرار می‌کنند که همه ما می‌دانیم نامشروع است و حتی در بسیاری از مواقع خانواده‌ها هم در جریان هستند. ما هم می‌گوییم باشد، همین رابطه در جریان باشد اما به صورت مشروع. آنها بیایند و ازدواج موقت کنند.» (تابناک، ۳ آذر ۱۳۸۸)روابط جنسی در ایران ضرورتا در چارچوب شرع صورت نمی‌گیرد و این امر گستره‌ای فراگیر یافته‌است، به‌ویژه با بالا رفتن سن ازدواج (از میانگین سن در اولین ازدواج برای مردان ۲۶٫۲ و برای زنان ۲۳٫۳ در سال ۱۳۸۵ به این میانگین برای مردان ۲۶٫۷ و برای زنان ۲۳٫۴ درصد در سال ۱۳۹۰).

لطفا به ادامه مطلب برويد

نويسنده:رضا غلامي


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در عین حال چون احتمال می دهم اغلب کسانی که خبر بذل و بخشش اخیر شیخ حسن صانعی را شنیده اند از هزینه سازی ناجوانمردانه و خائنانه او در دهه های شصت و هفتاد خبر نداشته باشند موضوعی را که از نزدیک در جریان آن بوده ام با هموطنانم مطرح می کنم.

"عماریون"- مجتبی واحدی مدیر مسئول سابق روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد و مشاور مهدی کروبی که دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از ایران خارج گردید!! و هم اکنون نیز در آمریکا بعنوان یکی از فعالین و سخنگویان جریان اصلاحات و سبز در شبکه های خارجی معاند نظام مشغول به فعالیت است، در مطلبی که در وبلاگ خود مورخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ تحت عنوان شیخ ۱۵ خرداد و سی سال ریخت و پاش میلیاردی منتشر نمود، نسبت به شیخ حسن صانعی که از چهره های نزدیک به جریان اصلاحات و از دوستان صمیمی مهدی کروبی است، بخاطر افزایش جایزه اعدام سلمان رشدی توسط وی، اقدام به افشاگری بر علیه او نمود.

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با هدف ایجاد حاشیه امن در قبال برخوردهای احتمالی
افراد مساله‌دار جریان نفوذی دردولت سفیر می‌شوند

گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی دولت، جریان نفوذی در دولت تصمیم به اعزام تعدادی سفیر جدید به کشورهای خارجی گرفته است.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:جریان انحرافی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
نقش فني صداوسيما در افزايش آنتن‌هاي ماهواره/ مسئولان رسانه ملي باور كنند زلزله ماهواره دردآورتر از زلزله آذربايجان است

گروه فرهنگي:‌جوامع بشري مملو است از پديده‌هايي كه اگر با فرهنگ ديني و ملي ما تنافي نداشته باشند لااقل تناسبي ندارند، پديده‌هايي كه هر يك به انحاي مختلف دنبال تحميل باورها و خواسته‌هاي خود بر اركان زندگي اجتماعي جامعه ما دارند. 

شبكه‌هاي ماهواره‌اي و برنامه‌هاي توليدي آن از اين قبيل پديده‌ها هستند كه در تيررس شليك  آنها قرار گرفتن، به راحتي و با ارزان‌ترين قيمت در شهر و روستاي ما قابل تحقق است.
 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائيد

نويسنده:رضا غلامي

قسمت هاي جديد متعاقبا ارسال خواهد شد


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دیده‌بان: در سلسله مطالبی قصد آن داشتیم تا اصحاب فتنه را بهتر بشناسیم. در این شماره به معرفی هادی حیدری کاریکاتوریست  هتاک به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و روزنامه‌نگار روزنامه زنجیره‌ای شرق، می‌پردازیم.

هادی حیدری به سال 1356 در تهران متولد شد. وی پس از طی دوران دبستان و راهنمایی به دبیرستان فرهنگ به مدیریت غلامعلی حدادعادل می‌رود. بنا به اظهارات وی چند دوره اول دانش آموزان این مدرسه با سیاست‌های کلی مدرسه هماهنگ نبودند. فعالیت مطبوعاتی خود را در حوزه کاریکاتور در همان دوران دبیرستان و از سال 1373 با موسسه گل‌آقا زیر نظر مرحوم کیومرث صابری شروع می‌کند.

هادی حیدری در دبیرستان فرهنگ

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفير كشورمان در بغداد با انتقاد از اقدام عراق در بازرسي از هواپيماهاي ايراني كه به مقصد سوريه پرواز مي‌كنند، نسبت به عواقب تكرار اين اقدام هشدار داد و گفت كه در صورت ادامه اين روند، ايران اقدام متقابل انجام خواهد داد.
به گزارش ايسنا حسن دانايي‌فر در حاشيه سفر وزير دفاع ايران به بغداد در گفت‌وگو با خبرنگاران بيان كرد: آنچه كه عراق در خصوص بازرسي از هواپيماهايي كه به سوي سوريه در حركت هستند، انجام داد، متناسب با عرف ديپلماتيك دو كشور نيست و با توافقنامه‌هاي امنيتي و معاهده حمل‌ونقل هوايي دو كشور تعارض دارد.
وي ادامه داد: متاسفانه دولت عراق هواپيماهاي ايراني را مجبور كرد تا براي بازرسي فرود بيايند كه به چيزي هم دست نيافت.
دانايي‌فر گفت كه مساله تحت بازرسي قرار دادن هواپيماهاي ايراني تناسبي با عرف بين‌الملل ندارد چرا كه ادعاهاي سابق آمريكا مبني بر اقدام ايران براي انتقال سلاح به سوريه، ادعاهايي واهي است.
وي افزود كه ايران از دولت عراق مي‌خواهد تا از تكرار اين اقدام در قبال هواپيماهاي ايراني كه حامل شهرونداني براي سفر به سوريه هستند، خودداري كند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

1140 دستگیری ۱۵۰ دختر و پسر در پارتی شبانه

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از دستگیری بیش از ۱۵۰ دختر و پسر در یک پارتی شبانه در صومعه‌سرا خبر داد.

به گزارش انعکاس به نقل از انتخاب ، سرهنگ فریدون آقایی دراین‌باره گفت: به دنبال دعوت اینترنتی از دختران و پسران برای شرکت در یک پارتی شبانه در تالار عروسی پامچال صومعه‌سرا ماموران انتظامی این شهرستان در ساعت ۲۳، ۱۲ مهرماه با حضور در این تالار، بیش از ۱۵۰ تن از دختران و پسران که بدون رعایت شئونات اسلامی در حال رقص و پایکوبی بودند را دستگیر و به مقر انتظامی صومعه‌سرا منتقل کردند.

آقایی افزود: تعداد زیادی از این افراد با حکم‌قضایی و تعهدکتبی تحویل خانواده‌هایشان شدند، اما شش تن به همراه مدیرتالار بازداشت و زندانی شدند و تالار عروسی پامچال نیز پلمب شد.

وی افزود: دختران و پسران شرکت‌کننده در این پارتی از سراسر گیلان و برخی نیز از استان‌های دیگر بودند که بدون اطلاع خانواده‌ها در این پارتی شرکت کرده بودند.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با بیان ابنکه خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا در دام گروه‌های فساد اجتماعی قرار نگیرند، اظهارکرد: در این پارتی شبانه مقادیری مشروبات الکلی و قرص‌های روانگردان کشف و ضبط شد.

نويسنده:رضا غلامي

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ekhtelat گزارش انعکاس از روند مختلط شدن برخی مشاغل/ از زنان ماساژور تا مردان آرایشگر و استخرهای مختلط انعکاس: چندی پیش خبری در خصوص انتشار عکس های استخرهای مختلط واقع در قلب شهر تهران در رسانه ها، موجی از تعجب را به همراه آورد و تا پس از زمزمه های وجود سالن های ماساژ و آرایشگاه های مختلط این بار چشم مردم به حادثه تاسف بار دیگری روشن شود

به ادامه مطلب برويد

نويسنده:رضا غلامي


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

22211 سخنان عجیب مداح مشهور درباره دولت و مقایسه با دوران شاه

حاج منصور ارضی، مهمترین مداح حامی دولت در انتخابات سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸، در سخنان روز گذشته خود در حسینیه صنف لباس فروش تهران، به شدت نسبت به دولت و ایادی آن حمله کرده و اوضاع فرهنگی فعلی جامعه را بدتر از زمان شاه دانسته است.

به گزارش انعکاس ؛ بخشهایی از سخنان منصور ارضی به نقل از وبسایت رسمی هواداران وی، در ادامه می آید:

پول و طلا و دیگر مسائل مادی که کثافات دنیوی هستند با نقشه ای که دست خود دولت و ایادیشونه اینجور مردم رو گرفتار کرده است و ثروتمندان بی غیرت و بی درد هم به این شرایط دامن می زنند. ولی از این طرف دقت کنید که ما هم شکر گذار نبوده ایم.

بعضی می گن حاج آقا خدا پدرشون رو بیامرزه که یارانه میدهند!!! چرا خدا پدرشون رو بیامرزه، ما نمی دونستیم که همچین روزی به سرمون می آورند. یک مبلغی می دهند ولی بعدش مردم رو در فشار می گذارند.

…شاید بعضی ها مشکل مالی نداشته باشند، ولی من کسی رو می شناسم که می گفت روزی سه هزار تومان هزینه خرید نان خانه ام هست و الان اون رو هم نمی تونم بخرم و توان ندارم. حاجی تو به من بگو چکار کنم. از طرفی اجاره خانه، پول رهن خانه، هزینه مدرسه فرزندان و دانشگاه و غیره خیلی سخت شده.

باورتون نمیشه غیر از جهیزیه در ماه گذشته حدود ۷۰ میلیون تومان دوستان تقبل کردند و دست من رو هم در خرج کردن اون باز گذاشتند (نیت جهیزیه یا صدقه یا چیز دیگری نکرده اند) الان چیزی برای من نمونده. می فهمی چی می گم یا نه؟ چرا اینطور میشه؟ …

از آن طرف فیلم می سازند مثل کلاه پهلوی و میان فحشا و شرب خمر و آلودگیهای زمان پهلوی رو نشون می دهند، درسته که بوده ولی بابا جون الان که اوضاع خیلی بدتر شده. چه کسی رو می خواهند مقصر کنند؟

یک شب بلند شو و برای بقیه هم دعا کن. قماربازهای قدیم آخر قمارشون می گفتند یک بار هم برای جمع قمار می کنیم، برای همه.

… مسئله اینه که جامعه مریض شده. همه پشت کردند به رهبری در صورتی که دیگران دارند جنایت می کنند. چون شنیدم دارم براتون درد دل می کنم. از زبان مومنین شنیدم که به آقا حرف نامربوط می زنند؛ مومنین!!

اون وقت وقتی میگن که زمان امام حسن علیه السلام بهش توهین کردند و گفتند “یا مذل المومنین” یا به امیرالمومنین علی علیه السلام ناسزا می دادند، همین آدم های مثلا مومن میگن خدا لعنتشون کنه که به امام توهین کردند. ولی نمی دونه که (خدا لعنتش کنه) به خودش هم میرسه.

انتخاب

نويسنده:رضا غلامي

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس وبلاگستان حدید نیوز ، وبلاگ بحر در آخرین پست خود نوشت :

لودگی سیاسی 
ماجرا از آنجایی شروع شد که حاج سعید قاسمی مثل بسیاری افراد دیگر پیش بینی کرد، فائزه زندان نخواهد رفت و به شوخی گفت که اگر این اتفاق بیافتد، ریشش را می زند. هر کس با ادبیات فارسی آشنایی داشته باشد می داند اینگونه سخن گفتن به معنای این است که «من حتم دارم این اتفاق نمی افتد». همانند جمله ای که مرسوم است: «اگر این اتفاق بیافتد، من اسمم را عوض می کنم».

فرق ریش های حاج سعید  با مهاجرانی و کرباسچی

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

790 300x203 صادق زیباکلام : احمدی نژاد در پی تطهیر خودش است / همین طور ادامه بدهد مجلس برکنارش می کند

صادق زیباکلام، صادقانه می گوید که سخنان محمود احمدی نژاد در نشست خبری اخیرش، برایش عجیب و مساله ساز بوده است. او به احمدی نژاد سوءظن دارد و نمی تواند بپذیرد کشتیبان دولت را سیاستی دگر آمده و احمدی نژاد پس از بازگشت از آمریکا، از اقتدارگرایی دست شسته و به آزادیخواهی روی آورده است. با این حال، زیباکلام تاکید می کند که اگر مطمئن شود احمدی نژاد از سر اعتقاد سخنان دموکراتیک می گوید، در حمایت از او تردید نخواهد کرد. متن زیر، گفتگویی است با صادق زیباکلام درباره سخنان سوال برانگیز احمدی نژاد در دومین سه شنبه مهر ماه ۱۳۹۱٫

نويسنده:رضا غلامي

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائيد


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روز چهارشنبه، مریم رجوی، رهبر سازمان در محل پارلمان اروپا علیه حکومت ایران سخنرانی کرد.به دنبال حذف نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست سازمان های تروریستی در امریکا، روز چهارشنبه، مریم رجوی، رهبر سازمان در محل پارلمان اروپا علیه حکومت ایران سخنرانی کرد. سازمان مجاهدین، سه سال پیش از لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا حذف شد.
سخنرانی مریم رجوی در پارلمان اروپا

به گزارش

رسانه ایران

، مریم رجوی در مورد اینکه آیا در آینده این گروه – که خلع سلاح شده اند – بار دیگر دست به اسلحه خواهند برد یا نه گفت:


"می دانید که از سال ۲۰۰۱، مجاهدین کارهای نظامیشان را متوقف کرده اند. بنابراین فکر می کنم بعد از این، بستگی دارد به شرایط آینده ی ایران و قوانین. بنابراین الان چنین چیزی در چشم انداز نیست."


اما تکلیف بیش از سه هزار ساکنین اردوگاه اشرف که اکنون به کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شده اند چیست؟


مریم رجوی می گوید: "آینده ی ساکنین لیبرتی بستگی دارد به عملکرد کشورهای اروپایی و همچنین امریکا و همچنین کمیساریای عالی پناهندگی. بنابراین، اگر آنها درست عمل کنند، می توانند آنها را در کشورهای اروپایی متفرق یا حتی یکجا منتقل کنند."


در این میان، گزارش شده است که نماینده ی امریکا در عراق در جریان دیدار از کشورهای اروپایی است تا مسئله ی مجاهدین را با آنها در میان بگذارد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com