وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

یک مقام دولتی سوریه با اعلام اینکه ربایندگان زائران ایرانی، تروریست‌های وابسته به ارتش آزاد هستند، گفت که ربایندگان تحت پیگرد نیروهای امنیتی سوریه قرار دارند.

  یک مقام رسمی دولت سوریه در گفتگو با خبرنگار فارس در دمشق اعلام کرد که تروریست‌های مسلح راس ساعت 12 ظهر امروز به وقت محلی دمشق به اتوبوس زائران ایرانی که از محله زینبیه به سمت فرودگاه در حرکت بودند، حمله ور شده و آنها را ربودند.

 

لحظاتی بعد از این حادثه نیروهای امنیتی دولت سوریه فوراً وارد عمل شده و با ردیابی دقیق از تروریست‌های باقی مانده در محله زینبیه دمشق که وابسته به ارتش آزاد سوریه هستند، آنها را شناسایی و تحت پیگرد قرار داد. 

 

وی همچنین گفت: زائران ایرانی برای زیارت به حرم حضرت زینب(س) رفته بودند که از آنجا نیز عازم فرودگاه شوند و به تهران برگردند که بلافاصله بعد از حرم مطهر و در حالی که به سمت فرودگاه در حرکت بودند، مورد حمله تروریست‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه قرار گرفتند. 

 

تروریست‌های سوری وابسته به ارتش آزاد با زیر پا گذاشتن کلیه قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشر به انتقام گیری از زائران اماکن مقدسه روی آورده اند.

همچنین یک شاهد عینی عملیات گروگان گیری اتوبوس حامل زائران ایرانی در سوریه به خبرنگار فارس در دمشق، گفت: ساعت 12 ظهر امروز به وقت محلی (دمشق)یک اتوبوس حامل 48 زائر ایرانی از منطقه آستان حضرت زینب (س) به سمت فرودگاه دمشق در حرکت بود که از نیروهای مسلح ناشناس مورد هجوم قرار گرفت و به سوی مکان نامعلومی هدایت شد.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی در جاده منتهی به فرودگاه مورد تهاجم قرار گرفتند، در پاسخ به سئوالی درباره هویت مهاجمان گفت: هنوز زود است که از هویت دقیق آنها خبری اعلام کنیم ولی این موضوع به حکومت سوریه اطلاع داده شد و دولت این موضوع را با جدیت ویژه‌ای تحت پیگرد قرار داد ولی ظاهراً‌ ربایندگان از اعضای ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند.

این شاهد عینی با بیان اینکه برخی نیروهای مسلح به طور پراکنده و غیر منظم در برخی از مناطق دمشق کماکان حضور دارند، تاکید کرد که نیروهای ارتش طی عملیاتی ‌توانستند که بخش اعظم دمشق را حضور تروریست‌ها پاکسازی کنند ولی شمار اندکی در میان شهروندان به صورت ناشناس کماکان حضور دارند

 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

یک روزنامه نگار و تحلیلگر سرشناس غربی راجع به واکنش‌های مختلف در قبال فعل و انفعالات سوریه می‌نویسد: هدف اصلی در نبرد سوریه سرنگونی اسد نیست بلکه هدف اصلی از بین بردن ایران است.

انعکاس enekas.info: “رابرت فیسک”، روزنامه‌نگار سرشناس انگلیسی طی مقاله‌ای با عنوان “جنگ نفاق و دروغ در سوریه” که در روزنامه “ایندیپندنت” انتشار یافته می‌نویسد؛ آیا تاکنون در‌ خاورمیانه جنگی چنین ریاکارانه وجود داشته است؟ آیا نبردی چنین بزدلانه فاقد اصول اخلاقی و همراه با لفاضی‌های کاذب و تحقیر آشکار وجود داشته است؟ من درباره قربانیان عینی فاجعه سوریه صحبت نمی‌کنم بلکه منظورم دروغ گویی‌ها ، دروغ گویی‌های صاحب منصبان حکومتی و افکار عمومی خاورمیانه و غرب در واکنش به آدم کشی است و بنظر نمایش رذیلانه‌ طنز “سوییفتی” و البته باارزش‌تر از آثار “شکسپیر” یا “تولستوی” است.

* چرایی سکوت آمریکا در قبال دیکتاتوری‌های قطر و سعودی

در حالی‌که قطر و عربستان سعودی شورشیان سوری را برای سرنگون کردن “بشار اسد” علوی، بعثی از لحاظ مالی و تسلیحاتی کمک می کنند، ولی واشنگتن هیچ انتقادی از آن‌ها نکرده است.

“باراک اوباما” و “هیلاری کلینتون”، وزیر امور خارجه وی می گویند که خواهان دموکراسی در سوریه هستند اما قطر خود حکومتی استبدادی است و عربستان سعودی نیز در جهان عرب یکی از مهلک‌ترین دیکتاتوری‌های سلطنتی را دارد و حاکمان هر دو کشور  قدرت را از خاندان خود به ارث گرفته اند.

در این میان عربستان متحد شورشیان سلفی، وهابی سوریه است که در دوره تاریک قرون وسطی حکومت طالبان در افغانستان از پروپاقرص‌ترین حامیان آن‌ها بود. پس از آن‌که افغانستان توسط ائتلاف آمریکا بمباران شد در حقیقت از ۱۹ خرابکار ماجرای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ۱۵ نفر سعودی بودند. سعودی‌ها همچنین در حال فشار آوردن بر اقلیت مسلمان خود هستند و دقیقا به همین شکل می خواهند اقلیت علوی سوریه را از بین ببرند در حالی‌که ما تصور داریم قصد سعودی‌ها برپایی دموکراسی در سوریه است.

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

دیپلماسی ایرانی نوشت: جدایی مناف طلاس از جمع یاران اسد از عجایب تحولات سوریه است. عجیب از این بابت که وی از حلقه های بسیار نزدیک به بشار اسد بوده، کسی که با وی بزرگ شده و پدرش از وفادران و دوستان بسیار نزدیک و صمیمی حافظ اسد، رئیس جمهوری فقید سوریه بوده است. منابع خبری می گویند که پدر طلاس جزء هیئت ۷ نفره حلقه نزدیکان به حافظ اسد بوده است، همان حلقه ای که پس از او به بشار اسد به ارث می رسد.

به واسطه همین نزدیکی، پسرش مناف نیز همراه خانواده اسد می شود. وی در ابتدا دوست صمیمی باسل، برادر بزرگ تر بشار بوده است به گونه ای که با وی هم بازی بوده و با او به مدرسه می رفته است. زمانی که باسل در حادثه ناگهانی تصادف رانندگی کشته می شود این دوستی با بشار ادامه می یابد.

یعنی دورانی که بشار از انگلیس باز می گردد و خودش را برای جانشینی پدر آماده می کند. مناف به توصیه پدرش وارد ارتش می شود و دوره های نظامی می بیند. با این هدف که روزی جای پدر را در حلقه نزدیکان رئیس جمهوری آینده سوریه بگیرد.

همین اتفاق هم می افتد. بشار رئیس جمهوری سوریه می شود و مناف در کنار او از حلقه نزدیکانش می شود. تا زمانی که پدرش مصطفی طلاس جزء حلقه ۷ نفره بود، مناف در کنار پدر به حلقه ۷ نفره نفوذ می یابد و وقتی که پدر به دلیل بیماری از سیاست کناره می گیرد، وی به جای او وارد حلقه ۷ نفره می شود.

نويسنده:رضا غلامي(برگرفته از انعكاس)

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

انعكاس:یادداشت- سریال ها و برنامه های امسال تلویزیون در ماه رمضان، بار دیگر انتقادات بسیاری از مردم را برانگیخته است. این دسته از مردم معتقدند، طرد کارگردان ها و نویسندگان مهمی چون مدیری و عطاران باعث شده تلویزیون مجبور شود فیلمنامه های ضعیف را پذیرفته و دستور ساختش را به کارگردان های تازه وارد و بی تجربه بدهد.  براساس رویه طبیعی سازمان صداوسیما، سریال های ماه رمضان امسال، بازهم نسبت به سال گذشته افت کرده و همان جمله مشهور “هر سال بدتر از پارسال” را در ذهن مخاطب تداعی می کند.

سریال های «راز پنهان» ، «خداحافظ بچه» ، «چمدان» و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» مجموعه هایی است که از شبکه های مختلف سیما در حال پخش است و صد تاسف آنکه با وجود «جامعه افسرده ی ایران»، تنها یک سریال به اصطلاح طنز دیده می شود که به حد فاجعه باری از ضعف فیلمنامه و محتوا رنج می برد.


 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جدیدترین و بروزترین اخبارسیاسی  را در این وب سایت ببینید

Image result for auhv shg

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 25 فروردين 1398برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 14 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com