وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش عماریون به نقل از کیهان، محمدرضا خاتمی در مصاحبه با «فصل اعتدال» و در پاسخ این پرسش که آیا اعتدال را یک گفتمان می‌دانید؟ گفت: اعتدال اصلا نمی‌تواند یک گفتمان باشد. اعتدال یک روش یا حداکثر استراتژی، خط‌مشی و راه است. وقتی یک برنامه‌ای را می‌نویسیم، باید هدف، رسالت، استراتژی و خط‌مشی و تاکتیک‌هایی که کار را عملیاتی می‌کند داشته باشد. گفتمان باید هدف را تعیین کند که به کجا می‌خواهد برسد. ما گفتمان اصلاحات داریم، تقریبا روشن است اهدافش چیست. ما گفتمان اصولگرایی داریم و تا حدودی مشخص است که هدف و رسالتش در جامعه ما چیست. از این رو من اعتدال را به عنوان یک مشی قبول دارم؛ یعنی میانه‌روی. البته به نظرم باز هم در این مسیر ابهام زیادی وجود دارد. برای من سوال است و از همان ابتدا هم این سوال را مطرح کردم. آیا میانه روی یعنی یک خرده‌ ظلم، یک خرده عدل، یک خرده آزادی، یک خرده سرکوب، یا خیر؟ ما اصولی داریم که برای رسیدن به آن اصولمان ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی را در نظر می‌گیریم و قدم‌هایمان را براساس آن ظرفیت‌ها تنظیم می‌کنیم. گاهی اوقات این اشتباه می‌شود. یعنی نه این و نه آن می‌شود. یک چنین چیزی امکانپذیر نیست. فکر می‌کنم با توجه به تندروی‌هایی که به خصوص در طول چهار سال گذشته اتفاق افتاده بود، اعتدال تبدیل به یک شعار قابل توجه و جذاب شد، اما اگر ما فقط به این جذابیت اکتفا کنیم و ابعاد و حدود آن را روشن نکنیم، فکر می‌کنم ممکن است برای خودمان هم دردسرساز باشد.
وی می‌افزاید: ممکن است بشود درباره اعتدال خیلی صحبت کرد و مقاله نوشت اما واقعا احساس می‌کنم یک گفتمان نیست. چون گفتمان باید ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد. اعتدال تقریبا یک روش پیشبرد امور است. حالا آن امور چه است، آنها ممکن است گفتمان باشد. البته به نظر می‌رسد اگر برنامه‌های انتخاباتی آقای روحانی را مرور کنیم، اگر نگوییم که برنامه‌های انتخاباتی ایشان کاملا گفتمان اصلاحات است، اکثریت قابل توجه آن همان است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:خاتمی,رضا خاتمی,منافق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ناگفته‌های «مظفر» از هیأت دولت دوم خرداد/ خاتمی گفت تو غلط کردی این حرف‌ها را زدی!
خبرگزاری فارس: ناگفته‌های «مظفر» از هیأت دولت دوم خرداد/ خاتمی گفت تو غلط کردی این حرف‌ها را زدی!

مظفر با ذکر خاطرات جالبی از هیأت دولت دوم خرداد گفت: پرسیدم آقای خاتمی! دارید چه کار می‌کنید؟ جواب داد: داریم وارد دستور کار می‌شویم. گفتم: مگر شما خبر ندارید دارد در جامعه چه می‌گذرد؟ دارند پاسگاه‌ها را می‌گیرند، گفت: می‌گویی چه کار کنیم؟ به ما چه؟ ما که موافق نیستیم. گفتم: آخر عکس شما را بالای سرشان گرفته‌اند.

بقیه در ادامه مطلب.....................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 3 خرداد 1393برچسب:فتنه88,سران فتنه,نمایشگاه کتاب,حراست نمایشگاه,ممانعت,دانشگاه شهید بهشتی,اخراج, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مجری شبکه جم: بهتر است آقای خلیلی که از سوی مدیریت من و تو تحریک شده، قبل از هرگونه اراجیفی، نگاهی به سابقه اخلاقی و زندگی خود بیندازد. کسی که با افتخار عضویتش را در گروه همجنس بازان بریتانیا جار می زند، نمی تواند نقش خوبی در متهم کردن دیگران بازی کند!»
 
عکس و مطلب در ادامه +18.........................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:من و تو,جم تی وی,ضد انقلاب,هم جنس باز, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سه تن با در دست داشتن عکس رهبران و پرچم فرقه متبوع خود ضمن تلاش برای جلب نظر عابرین و پخش کردن مطالبی علیه کشورمان سعی داشتند مطابق خواست سران رژیم صهیونیستی اینگونه القا کنند که ایران در خال فریب افکار عمومی و طرف غربی است تا بلکه از این رهگذر سهمی در تشدید فضای منفی علیه کشورمان داشته باشند.تجمع سه نفره مزدوران دربند رجوی در وین موجبات تمسخر عابرین را فراهم آورد.به گزارش خبرنگار اعزامی بولتن نیوز به وین، پس از نمایش مضحک روز گذشته دو عنصر صهیونیست در مقابل مرکز رسانه ای وین در مخالفت با روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 5+1، پیش از ظهر امروز نیز سه تن از عناصر فرقه تروریستی و خیانتکار رجوی دستور سرویس اطلاعاتی صهیونیست ها را مو به مو اجرا کرده و با برپایی نمایشی از همان جنس سعی در معرکه گیری در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در وین داشتند.بنابر این گزارش، این سه تن با در دست داشتن عکس رهبران و پرچم فرقه متبوع خود ضمن تلاش برای جلب نظر عابرین و پخش کردن مطالبی علیه کشورمان سعی داشتند مطابق خواست سران رژیم صهیونیستی اینگونه القا کنند که ایران در خال فریب افکار عمومی و طرف غربی است تا بلکه از این رهگذر سهمی در تشدید فضای منفی علیه کشورمان داشته باشنداین رفتار نخ نما و مضحک تروریست های منافق اگر چه با هدف اثبات سرسپردگی و مزدوری به اربابان غربی برای تضمین حمایت های مالی و معنوی آنان صورت می گیرد لکن همچون همیشه نمایانگر ضعف شدید آنان در مواجهه با ملت آزاده و قهرمان ایران است. 

تجمع 3 نفره منافقین در مخالفت با مذاکرات هسته ای! + تصاویر
بقیه در ادامه مطلب.........................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:منافقین,تجمع,صدهزارنفری,مذاکرات هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وقتی مسلمانان به جان هم افتاده‌اند
دبیر ستاد اجرایی برگزاری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: مسأله فرهنگی دغدغه رهبری است که نه فقط کشورمان، بلکه دغدغه ایشان کل جهان را در بر می‌گیرد.
دشمن نشسته و به ریش مسلمانان می‌خندد

محمدعلی انصاری گفت: همه می‌دانیم که مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند. بزرگداشت امام خمینی(ره) کاری فرهنگی است که هرقدر به دستاوردهای آن افزوده شود، در واقع به دستاوردهای فرهنگی کشورمان افزوده شده است. وی ادامه داد: باید بدانیم که دغدغه مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ برای چیست. معظم‌له در صحبت‌هایشان از هجمه فرهنگی سخن می‌گوید، این دغدغه‌ای است که ایشان 20 سال است به آن اشاره و تاکید می‌کند. اشتباه است اگر در مسأله فرهنگی فکر کنیم که صرفاً بدحجابی یا لاابالی‌گری تنها مسأله فرهنگی ماست. این‌ها در جای خودش صحیح است اما دغدغه فرهنگی خیلی فراتر از این موضوعات است.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دلواپسانی که مردم را دلواپس می‌کنند
دلواپسانی که بر اساس تقسیم مسئولیت انجام شده عده‌ای در خیابان و عده‌ای دیگر در اتاق فکر، سیاست نوشته پدر معنوی و همفکران‌شان را به پیش می‌برند، هفتم مهر با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کردند و در بیانیه خود اعلام کردند که در پی مذاکره وزیر خارجه کشور با وزیر خارجه آمریکا و تماس تلفنی اوباما با رئیس‌جمهور، کمیته صیانت از منافع ایران با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان سیاسی و اجتماعی تشکیل شده است.
مسولان هر چه سريعتر ترمز تندروهاي دلواپس را بکشند
به گزارش ايسنا، آن‌ها بلافاصله با حضور برخی از اعضای خود یک نشست مطبوعاتی برگزار کردند و در آن نشست با بیان این‌که "ما فکر می‌کنیم منافع ملی گم شده است"، مسئولیت برگزاری تجمع اعتراضی در فرودگاه مهرآباد در هنگام برگشت رئیس‌جمهور از سفر نیویورک را بر عهده گرفتند؛ گرچه اعلام کردند که از طرف آن‌ها کفشی به سمت ماشین رئیس‌جمهور پرتاب نشده است. اشاره آن‌ها به تجمعی بود که در روز قبلش (شش مهرماه) در هنگام بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک از سوی آن‌ها تدارک دیده شده بود و در آن‌جا بنا به گفته برخی شاهدان، از طرف این گروه معترض به گفت‌وگو‌ی رئیس‌جمهور با اوباما و مذاکرات صورت گرفته بین وزرای خارجه ایران و آمریکا، به سمت ماشین رئیس‌جمهور لنگه کفشی پرتاب شد.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حجاب‌همانست که بوده،چرا امروز حساس‌شدید؟
علی مطهری با اشاره به منتقدان فرهنگ در دوره فعالیت دولت یازدهم گفت که این منتقدان در دولت گذشته در مقابل هنجارشکنی‌ها سکوت کرده بودند و امروز برخوردی یک بام و دوهوا دارند.
منتقدان فرهنگ در  هشت سال گذشته کجا بودند؟
این فعال فرهنگی و نماینده مجلس امروز جمعه، در بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره اظهارنظرهای برخی از نمایندگان مجلس در بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: من در روزی که کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه بازدید کرد در سفر بودم و حرف‌های آنها را نشنیدم؛ اما درباره وضعیت فرهنگی جدید باید بگویم بعضی از ناشرانی که حضورشان در نمایشگاه ممنوع بود امروز مجاز به شرکت در نمایشگاه شده‌اند و این بسیار خوب است، چون برخی ناشرها در لیست سیاه بودند و اجازه شرکت در نمایشگاه را نداشتند، اما دلایل قانع‌کننده‌ای برای شرکت نکردن آنها وجود نداشت و بیشتر مساله بهانه‌جویی بود. این کار وزارت ارشاد کار خوبی بود که به این ناشرها اجازه شرکت در نمایشگاه کتاب را داد.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چهارمين تجمع بي مجوز يكشنبه برگزار مي‌شود؟
گروهي از افراد موسوم به دلواپس كه خبرگزاري فارس آنها را نمازگزاران تهران خواند بعد از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی «جمعه دلواپسی، هشدار به تکرار توافق ضعیف» اعتراض و نگرانی خود را نسبت به تکرار توافق ضعیف هسته‌ای اعلام کردند.
سومين تجمع غيرقانوني دلواپسان برگزار شد
اين عده بعد از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی «جمعه دلواپسی، هشدار به تکرار توافق ضعیف» اعتراض و نگرانی خود را نسبت به تکرار توافق ضعیف هسته‌ای اعلام کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت خواستند از حقوق و منافع ملت در مذاکرات هسته‌ای دفاع کنند. آنها با سر دادن شعارهای «توسعه هسته‌ای حق مسلم ماست»، «دلواپسی ملت استقلال کشور است»، «دلاور هسته ای احمدی روشن است»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «ایرانی باغیرت دلواپس عزت است» از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت خواستند با قدرت از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان در مذاکرات دفاع کنند. دلواپسان! همچنین در راهپیمایی خود با آتش زدن پرچم آمریکا انزجار خود را نسبت به زورگویی‌ها و دخالت‌های آمریکا نسبت به ملت ایران و تضییع حقوق ملت ایران اعلام و در پایان نیز با قرائت بیانیه‌اي هسته‌ای به تجمع خود پايان دادند.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مهم این است که مسئولان قوه قضائیه بصیرت داشته باشند
رییس قوه قضائیه گفت: مهم این است که مسئولان قوه قضائیه بصیرت داشته باشند و فتنه‌ها را بشناسند؛ زیرا فتنه تمام شدنی نیست.رسانه‌های غربی درباره بند 350 اوین جریان راه انداختند در همین ماجرای بند 350 اوین ببینید چه جریانی راه انداختند. برخی رسانه‌های داخلی با رسانه‌های بیگانه در این مسیر همراه شدند.به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی طی سخنانی در جلسه روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها که در شهرستان ساری برگزار شد، با بیان اینکه در چند ماه اخیر حمله‌های بی‌امانی علیه قوه قضائیه شاهد هستیم گفت: رسانه‌های غربی که درباره بند 350 اوین جریان راه انداختند، آیا به همین مقدار وقت گذاشتند دولت‌های خود را تقبیح کنند که چرا یک ملت را مورد تحریم و ظلم قرار داده‌اند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت بحث خدمت‌رسانی به مردم گفت: واضح است که روسای کل دادگستری‌ها،‌ دادستان‌ها و زیرمجموعه‌های آنها مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند منتهی وقتی که ما حضور مردم و صبر آنها در برابر مشکلات را می‌بینیم باید تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی بهتر به آنها انجام دهیم. وی گفت: قاضی و دستگاه قضایی به لحاظ قانونی قدرت دارند و قدرت ممکن است انسان را از مسیر حق باز دارد که برای جلوگیری از این امر به تقوا و مجاهدت نیاز است.
بقیه در ادامه مطلب.........................................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جامعه سنتی ما در مسائل فرهنگی فقط به حجاب و آرایش زن توجه می‌کند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که جامعه نباید سنت‌ها را فراموش کند، اما شرایط زمان و مکان نیز باید در نظر گرفته شود گفت: در شرایط فعلی مهمترین وظیفه ما عقلانی کردن مدیریت جامعه است.
هاشمي: جای تعقل در بسیاری از امور مدیریتی خالی است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز(سه‌شنبه) در مرکزاسناد و کتابخانه ملی با بیان این‌که جای تعقل در بسیاری از امور مدیریتی ما خالی است، اظهار کرد: در اسناد معتبر دینی آمده که دو پیغمبر برای انسان تعیین شده یکی پیغمبر ظاهر یعنی انبیاء و دیگری پیغمبر باطن یعنی تعقل. وی افزود: من در یکی از کتاب‌های خود آزاداندیشی را به دو نوع آزاداندیشی مطلق، در نظر گرفتن چارچوب‌های خاص و آزاداندیشی در چارچوب اسلام تعریف کرده‌ام و در این کتاب سندی آورده‌ام که امام کاظم (ع) به یکی از شاگردان خود می‌فرماید که خداوند دو نعمت دین و عقل را به انسان داده است و عقل محور همه فضائل اخلاقی و جهل منشا تمام رذایل اخلاقی است.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تا وزیرم نمی​گذارم پروژه امنیتی​سازی ایران تحت انکار هولوکاست تحقق یابد
وزیر امور خارجه کشورمان گفت که امروز دوستان اسلام و انقلاب و ایران در همه جا خوشحالند که عرصه بر بدخواهان مردم و نظام تنگ شده است.
وزير امور خارجه در مجلس: ما ملتی دلاوریم نه دلواپس
محمد جواد ظریف که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، اظهار کرد: سوال و نظارت ، حق و وظیفه‌ی نمایندگان است پاسخگویی در چارچوب مصالح و منافع ملی وظیفه‌ی من و همکارانم در هیات دولت است.  وی افزود: حساسیت نمایندگان به وزارت خارجه نشان دهنده‌ی اهمیتی است که به سیاست خارجی و امنیت ملی داده می‌شود ومن به نوبه‌ی خود خوشحالم که در طول 8 ماه گذشته بیش از هر وزیر خارجه دیگری درتاریخ انقلاب در مجلس و کمیسیون امنیت ملی حضور یافته‌ام.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درخواست براي حضور اصلاح​طلبان در انتخابات مجلس و خبرگان؛
جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در سال‌های دهه شصت و هفتاد شمسی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.
خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نمی‌کنم
در ابتدای این دیدار، فعالان سابق جنبش دانشجویی به بیان نگرانی‌های خود در زمینه مسائل جاری کشور از جمله درباره تداوم حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد و نیز وضعیت فعالان سیاسی زندانی بویژه موضوعات پیش‌آمده مربوط به بند 350 اوین پرداختند. فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت از سیدمحمد خاتمی خواستند که همچنان نقش محوری در هماهنگی و فصل‌الخطاب بودن میان اصلاح‌طلبان را همچون گذشته بر عهده داشته و اجازه ندهند شیرینی پیروزی انتخابات خرداد 92 را که حاصل مدیریت و احساس مسئولیت وی و هاشمی رفسنجانی دانسته‌اند، در انتخابات آتی مجلس و خبرگان با شکستی کام مردم و اصلاح‌طلبان تلخ شود.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:خاتمی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بدليل حاکمیت تعقل و تدبیر دیپلماتیک در مذاکرات، به آینده خوشبین هستیم
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که نگاه دولت فعلی که برخاسته از آرای مردم است، در تعامل و همکاری براساس احترام متقابل با دنیا جدّی است و تصادفی نیست.
هاشمي:​ فضای باز، اساس برنامه‌ دولت در سیاست داخلی است
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت پارلمانی ایتالیا، تاریخ باستانی را وجه مشترک دو کشور خواند و گفت: سابقه دیرینه ایران و ایتالیا در تاریخ جهان، آینده‌ای را برای مسؤولان دو کشور ترسیم می‌نماید که برای همکاری عمیق‌تر، فکر وبرنامه‌ریزی بیشتری کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به تقاضای سرپرست هیأت ایتالیایی در خصوص ترسیم دورنمای سیاست خارجی ایران، گفت: نگاه دولت فعلی که برخاسته از آرای مردم است، در تعامل و همکاری براساس احترام متقابل با دنیا جدّی است و تصادفی نیست که حل مسایل هسته‌ای در اولویت برنامه‌های دولت برای سیاست خارجی قرار می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی، فضای باز را اساس برنامه‌های دولت در سیاست داخلی دانست و گفت: موافقان و مخالفان ابراز عقیده می‌کنند و دولت با ثبات سیاسی و بر اساس اصل قرآنی همه حرف‌ها را می‌شنود و بهترین‌ها را انتخاب می‌نماید. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر قبل از انقلاب خود به ایتالیا و ارائه تحلیلی از عملکرد دولت¬های متعدد ایتالیا در دوره‌های مختلف، گفت: در زمان جنگ ایتالیا به تعهداتش عمل نمی‌کرد، امّا در دوران سازندگی، همکاری‌های خوبی در تقویت صنعت و تولید فولاد داشت و برای الان و آینده هم منافع دو کشور در همکاری بیشتر است.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

واكنش ضمني به اظهارات رييس‌جمهور؛
جانشین فرمانده نیروی انتظامی و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران بطور ضمني، اما به صراحت به سخنان رييس‌جمهور در مراسم افتتاحيه نمایشگاه کتاب در باره گشت ارشاد واکنش نشان دادند.
رادان: درباره گشت‌‌ ارشاد با کسی بحث نداريم
رئیس‌جمهور در مراسم رسمی گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران گفته بود که صاحبان فرهنگ به ارشاد و گشت ارشاد نیاز ندارند و این آن‌ها هستند که باید دولتمردان و دولت‌ها را ارشاد کنند. یک روز پس از طرح این سخنان، نیروهای پلیس امنیت اخلاقی (گشت ارشاد)، مقابل ورودی‌های برگزاری نمایشگاه کتاب مستقر شدند.

احمدرضا رادان در گفت‌وگو با سایت تسنیم، درباره برخی اظهار نظرها پیرامون برچیده شدن گشت ارشاد گفت: «این اظهار نظرها تنها نظر شخصی افرادی است که آن را عنوان می‌کنند ولی ما از نظرهای مرتبط با چگونگی اجرای این طرح استقبال می‌کنیم ولی از اظهار نظر در رابطه با علت، هیچ‌گاه.» جانشین فرمانده نیروی انتظامی در همين زمينه افزود: «ما بر روی وجود گشت ارشاد و گشت‌های تامین امنیت اخلاقی با هیچ کس بحثی نداریم و هیچ جای بحثی در مورد وجود یا عدم وجود گشت امنیت اخلاقی وجود ندارد.»
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، اعتماد به اقلیت‌ها و اقوام ایرانی را پیام دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت به تمام وعده هایی که در خصوص اقوام و اقلیت‌ها داده پایبند است.

یونسی: عده‌اي باورشان شده كه اگر به اقوام ايراني بها داده شود، وحدت ملی به خطر مي‌افتد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی یونسی، عصرجمعه در آیین گرامیداشت روز معلم و بزرگداشت محمدبهمن بیگی (بنیانگذار آموزش عشایری در ایران) در شیراز افزود: اعتماد به اقوام واقلیت های دینی و مذهبی، از راه های اصلی رفع تهدیدات دشمنان است که باید به آن توجه داشت. وی ادامه داد: از مردم نباید ترسید، ازاینکه مفاخر مردم را مطرح کنیم نباید هراس داشته باشیم، هرچه مردم نسبت به مفاخر خود احساس غرور بیشتری کنند، اتحاد و همدلی نیز بیشتر خواهد شد.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هفته گذشته "جان کری" وزیر خارجه آمریکا طى نشست كميسيون سه جانبه در واشنگتن هشدار داد اسرائیل در حال تبدیل شدن به رژیمی آپارتاید است. نخستین بار "دیلی بیست" این خبر را منتشر کرد و پس از انتشار آن جنجال به پا شد.
در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران میخوانیم که چگونه دو یار قدیمی بر سر ادای یک واژه به دشمن هم تبدیل شدند:
 
روزنامه گاردين در گزارشی نوشت: "جان كرى" وزير خارجه آمريكا طى يك جلسه خصوصى در واشنگتن هشدار داد كه در صورت به شكست رسيدن تلاش ها براى دستيابى به صلح ميان فلسطين و اسراييل، اسراییل به يك دولت آپارتايد تبديل خواهد شد.
بقیه در ادامه مطلب.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نوبخت: بخشی از پیگیری‌ها خارج از اختیار دولت است
سخنگوی دولت با بیان اینكه دولت برای رفع حصر تلاش می كند، گفت: اگر لزوماً بخواهیم این مسئله را در مصاحبه های مختلف اطلاع رسانی کنیم، شاید به هدفی که داریم کمک نکرده باشیم.
سخنگوی‌دولت: برای رفع‌حصر تلاش می‌كنیم
محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران از بررسی بحث ساماندهی حمل و نقل روستایی در جلسه امروز هیات دولت خبردادو گفت:‌ در جلسه امروز هیات وزیران تسهیلات جدید برای واحدهای پتروشیمی كه در مناطق محروم سرمایه گذاری می‌كنند، تصویب شد. سخنگوی دولت ادامه داد: ایجاد اشتغال با كمك منابع ایجاد شده در فاز دوم هدفمندی یارانه ها از مهمترین برنامه‌های دولت در سال 93 است.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که با توجه به عمل قلبی میرحسین موسوی تلاش دولت برای مسئله رفع حصر به کجا رسیده است، گفت: نگاه دولت و شخص رییس جمهوری در جهت حمایت و تامین حقوق شهروندی همه افراد، چه کسانی که آزادانه در جامعه هستند و چه کسانی که در زندان هستند به ویژه در ارتباط با مساله حصر برای مردم و اصحاب رسانه پوشیده نیست، اما پیگیری این مسئله در بخشی از موارد خارج از اختیار دولت است با این حال این موضوع در حال انجام است اما اگر لزوماً بخواهیم این مسئله را در مصاحبه های مختلف اطلاع رسانی کنیم، شاید به هدفی که داریم کمک نکرده باشیم.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رسانه‌هاي اصلاح‌طلب كه حامي اصلي دولت هستند مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته‌اند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انبوه رسانه های مخالف دولت فعالانه در جستجوی نقیصه در کار دولتند و سعی می‌کنند اشتباهات دولت را بزرگ کنند و دستاویز تبلیغ علیه دولت قرار دهند، این خطری جدی است که باید چاره‌ای برای آن اندیشید.
خبرگزاری دولت با دولت روحانی همراه نیست!
به گزارش آنا، محمد جواد حق شناس با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف هر دولت که برای یک دوره مشخص نماینده ملت می‌شود، ایجاد یک ارتباط مستمر، پایدار،‌ منطقی و مبتنی بر یک ساختار درست با مردم است، گفت: طبیعی است برای انجام این وظیفه‌ باید علاوه بر استفاده از ابزار‌ها و روش‌های ارتباطی سنتی از تکنولوژی‌های روز نیز استفاده کند.

فضای ارتباطی کشور در انحصار مخالفان دولت است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: وقتی فضای مجازی به عنوان یک فضای مهم ارتباطی تعریف می‌شود غفلت از این فضا به زیان دولت خواهد بود، شاید زمانی ارتباط‌گیری و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مکتوب و یا امواج رادیو و تلویزیون کافی بود اما امروزه دولت علاوه بر استفاده از این وسایل ارتباطی سنتی باید از ابزارهای نوین ارتباطاتی نیز استفاده کند. اگر دولت استفاده از تکنولوژی ارتباطی جدید را باور داشته باشد می‌تواند ارتباطی مناسب با بدنه جامعه ایجاد کند.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اژه‌ای: افرادي با ميوه در اوين مشروب مي​ساختند
سخنگوی قوه قضاییه از محاکمه غیابی چهار نفر از حوادث سال 88 خبر داد. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت 4 نفر از عوامل فتنه که در خارج از کشور هستند به طور غیابی محاکمه شدند و روال قانونی در مورد آنها اجرا می‌شود.
تصمیم جدیدی برای رفع حصر گرفته نشده است
وی افزود: تعدادی از جریان فتنه که در داخل کشور هستند نیز ممنوع‌الخروج شده‌اند که به دلیل غیرقطعی بودن حکم از ذکر اسامی محکومان خودداری می‌کنم. وی در ادامه گفت: در خصوص قضیه اسفناکی که در فشافویه اتفاق افتاد،‌ دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد شد. این یک امر تاسف بار است که در مدت زمان کوتاه این لطمه بزرگ وارد شده است.

وی ادامه داد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع وارد و پرونده تشکیل شده است، اما ما از مسئولان محیط زیست، مسئولان آب و فاضلاب و سایر مسئولان توقع داریم نه تنها در این نقطه بلکه در سایر نقاط عنایت و توجه بیشتری داشته باشند تا این طور مسائل دیگر تکرار نشود. سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با مبلغ دیه در سال 93 گفت: نرخ دیه در سال 93، 150 میلیون تومان در ماه‌های غیرحرام است که به این مبلغ در ماه‌های حرام یک سوم اضافه می‌شود. یعنی دیه در ماه‌های حرام 200 میلیون تومان است.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تندروی مخلّ امنيت است، مردم ایران به دنبال اعتدال هستند

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار نويسندگان و مسؤولان سراي اهل قلم، انقلاب اسلامي را يك انقلاب فرهنگي خواند و گفت: مطمئناً در مقولة فرهنگ به خاطر جامعيت آن، نگاه‌ها متفاوت است و بايد بر اساس معيارهاي اسلامي و با رعايت اعتدال برنامه‌ريزي و فعاليت كرد.

هاشمی: می‌خواهند دولت را بی‌خاصیت جلوه دهند

جمعی از اعضای سرای اهل قلم و خانواده های زندانیان سياسي با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با بیان اینکه مردم باید در پیگیری حق و عدالت و دفاع از مظلوم جدیت داشته باشند و در عین حال از افراط بپرهیزند هشدار داد که کارهای افراطی، شمشیر طرف مقابل را تیز می‌کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در اين دیدار با اشاره به روی کار آمدن دولت روحانی با حمایت گسترده نیروهای اصیل انقلابی، خطاب به حاضران گفت: نیروهای انقلاب باید دستاورد جدید که متعلق به خودشان است را حفظ کنند و اجازه ندهند این راه دوباره کور شود. بعضی می‌گویند این رای سلبی بود و مردم از جریان پوپولیسم به تنگ آمده بودند، اما باید گفت مردم ایران عاقل و به دنبال اعتدال هستند.

بقیه در ادامه مطلب.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رسايي: هفته‌نامه‌ام رفع توقیف شد!
حمید رسایی از رفع توقیف هفته‌نامه‌اش خبر داد.
عدالت‌محض در رفتار با نشريه‌رسايي و اصلاح‌طلبان!
به گزارش ایسنا، در مطلبی که حمید رسایی نماينده گروه پايداري در مجلس در سایت شخصی خود منتشر کرده، با توضيحات و حاشيه‌پردازي‌هاي خاص خود با اعلام این خبر آورده است: «در پایان جا دارد انتشار مجدد هفته نامه ۹ دی را به آقایان هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و علی جنتی تبریک بگویم. چرا که آقای هاشمی نگران آزادی بیان (البته آزادی بیان رسانه‌های بزک کننده دشمنی آمریکا) بودند و اعتقاد داشتند کسانی که از آزادی بیان و بیان حقایق می ترسند از سانسور در رسانه‌ها استفاده می‌کنند. آقای روحانی نیز بارها از برخورد با رسانه‌ها (البته رسانه های هتاک و نه منتقد دولتش) انتقاد می‌کرد حتی بعد از توقیف ۹ دی گفت: بگذاریم میدان قلم و میدان بیان باز باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود. آقای جنتی وزیر ارشاد که خود سهم بسزایی در توقیف ۹ دی داشت، نیز بعد از توقیف روزنامه های هتاک اعلام کرده بود: نباید برای بیگانگان خوراک تهیه کنیم تا بگویند در ایران رسانه ها آزادی بیان ندارند! و رفع توقیف ۹دی این بهانه را از دشمنان انقلاب گرفت.»

گفتني اينكه، رفع توقيف هفته‌نامه رسايي بدون تشكيل دادگاه، از موارد استثنايي در تاريخ مطبوعات كشور طي ساليان اخير است و اين نماينده گروه پايداري در مجلس، در توضيحات طولاني خود با كلي شعار دادن و اظهار نظر عليه دولت و اصلاح‌طلبان، هيچ اشاره‌اي هم به نحوه رفع توقيف نشريه‌اش نكرده و بر همين اساس اصولا معلوم نيست در حاليكه دادگاهي براي اتهامات رسايي تشكيل نشده، چگونه نشريه او رفع توقيف مي‌شود! اين در حاليست كه بسياري از نشريات اصلاح‌طلب كه حتي دادگاهشان برگزار شده و دوره محكوميت خود را هم متحمل شده‌اند با دستور برخي مقامات، اجازه انتشار مجدد پيدا نكرده و همچنان در محاق توقيف به سر مي‌برند!
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برخي خيال مي​کنند برای حفظ نظام می‌توانند حقوق مردم را زیر پا بگذارند
نماینده تهران در مجلس با اشاره به جایگاه حقوق شهروندی و حقوق بشر در کشور خاطرنشان کرد که «بایدها و اساس آزادی در شعارهای انقلاب اسلامی و قانون اساسی کشور وجود دارد.»
مطهري​: عده‌ای دوست دارند «فتنه» بماند
علی مطهری در جمع هزار نفری دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این‌که «از آن‌جا که انسان باید در هر دوره‌ای به وظیفه اش عمل کند من هم انتقادهای خودم را علنی کرده‌ام» اظهار کرد که « خطر برخی از دوستان اصولگرای مجلس از اصلاح‌طلبان مجلس ششم بسیار بیشتر است» و افزود: از همان ابتدای مجلس هشتم احساس کردم خطری انقلاب را تهدید می‌کند و آن برداشت‌های غلط از «ولایت فقیه»، «آزادی» و «ضد نظام» است که باعث شده خیال ‌کنیم برای «حفظ نظام» به راحتی می‌توانیم حقوق مردم را زیر پا بگذاریم.

وی با اعتقاد به این‌که «در انتخابات 88 اصولگرایان باید عاقلانه عمل می‌کردند» مدعی شد: ما از آذرماه سال 87 به این نتیجه رسیده بودیم که ادامه دولت احمدی‌نژاد سم مهلکی برای کشور است؛ از این رو شخصا به دنبال این بودم که اصولگرایان بر روی دکتر ولایتی اجماع کنند و حتی موافقت آقایان خاتمی و هاشمی را هم گرفته بودیم، اما به یکباره عده‌ای کاسه داغ تر از آش گفتند که دل آقا با احمدی‌نژاد است و این نقطه شروع فتنه بود.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دیدار مداحان و ذاکران اهل بیت:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آسیب‌زدن به وحدت و اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی را یکی از مصادیق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده‌ایم که در جلسات دینی نباید به کینه‌ورزی‌های مذهبی دامن زد.

به گزارش عرش نیوز، در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده دو عالم حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی کبیر (ره) فضای حسینیه امام خمینی مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت تقارن این روز با میلاد امام خمینی (ره) درس بزرگ زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها را برای جامعه بشری، «تلاش»، «کوشش» و «پاک زندگی کردن» خواندند و افزودند: مجالس مذهبی فرصتی منحصر به فرد در بیان درسهای مهم زندگی ستارگان فروزان دین است و باید با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهی بخش، بیدارگر، امیدوار کننده، وحدت آفرین و رعایت کامل حدود شرعی در مراسم مذهبی، این مسئولیت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام اسلامی قرار داد.رهبر انقلاب اسلامی برگزاری مراسم معنوی برای ائمه در نظام اسلامی را یک فرصت مغتنم و از نعمت های بزرگ الهی دانستند و افزودند: اگرچه ذهن محدود بشری نمی تواند ابعاد شخصیت های آسمانی و افلاکی از قبیل فاطمه زهرا سلام الله علیها را به درستی محاسبه کند، اما لازم است رفتارها و مقامات معنوی این بزرگان به عنوان الگو برای رسیدن به اهداف بزرگ اجتماعی در پیش روی ما قرار گیرد.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:رهبر فرزانه انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس سازمان زندان‌ها در مجلس حاضر می‌شود
روسای سازمان زندان‌ها و زندان اوین بعدازظهر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره ادعای ضرب و شتم زندانیان در بند 350 زندان اوین توضیح می‌دهند.
بررسی حادثه بند 350 اوین در مجلس
محمدرضا تابش با اعلام این خبر به ایسنا، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس تذکری را برای رسیدگی سریع به موضوع ادعای ضرب و شتم زندانیان در بند 350 اوین تنظیم کرده بودند، همچنین برخی از همکاران نماینده ما برای طرح سئوال از وزرای مرتبط در این رابطه اعلام آمادگی کردند اما چون ما از کم و کیف قضیه مطلع نبودیم با آقای بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، صحبت کردیم و ایشان از رییس سازمان زندان‌ها و همچنین رییس زندان اوین دعوت کرد تا ساعت 14 امروز در کمیسیون امنیت حضور یابند و توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کنند.

نماینده اردکان در مجلس ادامه داد: ما توضیحات رییس سازمان زندان‌ها و رییس سازمان اوین را می‌شنویم و بعد تصمیم خواهیم گرفت که آیا تقصیری متوجه کسی بوده یا خیر؟ باید این موضوع بررسی شود که چه کسی در این امر دخالت داشته، برخورد زندانی‌ها چگونه بوده و چه موضعی در برابر آنها اتخاذ شده است. نهایتا اگر این توضیحات قانع‌کننده نبود سوالی را از وزرای دادگستری و اطلاعات مطرح خواهیم کرد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

منتجب‌نیا از «جبهه واحد اصلاحات» گفت؛
قائم مقام حزب اعتماد ملي در دیدار با جوانان اصلاح طلب گفت: بدون در نظر گرفتن مسئله فرماندهی و فرمانبری جبهه واحد اصلاحات تحت لوای شورای رهبری باید احیا شود.
در ايران، فعاليت حزبي را ننگ و عار مي‌پندارند!
به گزارش بهار نیوز، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در دیدار با شورای هماهنگی جوانان اصلاح طلب پیرامون مسئله تحزب و چگونگی ادامه کار جریان اصلاحات به سخنرانی پرداخت. وی دراین باره با اشاره به منحنی فعالیت‌هاي حزبی در طول تاریخ ایران به نقد فضای تحزب پرداخت و گفت: متاسفانه در کشور ما در حمایت از احزاب عملا جایگاه مناسبی تعریف نشده است. 

وی با اشاره به تلاش‌هاي شهید بهشتی در سال‌هاي نخستین انقلاب برای نهادینه کردن فرهنگ حزب اظهار داشت: بهشتی وقتی می‌گفت حزب معبد من است واقعا وقت میگذاشت و ما هم چنانچه به حزب معتقدیم باید لوازم آن را فراهم کنیم. من در سال‌هاي اول بعد از پیروزی انقلاب عضو شاخه روحانیت حزب جمهوری بودم که باقدرت کارخود را آغاز کرد، در شرایط جنگ بابت مقتضیات فعالیت‌هایش رو به افول رفت و به طور کلی دفاع مقدس فضای تحزب را درایران تحت الشعاع قرار داد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از سناریوهای قوی این است که دانایی‌فر زنده و در پاکستان است و ربایندگان می‌خواهند او را معامله کنند. 

دانایی‌فر زنده و در پاکستان است/ ربایندگان قصد معامله‌ دارندبه گزارش عرش نیوز،  نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، از زنده بودن جمشید دانایی‌فر یکی از 5 مرزبان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل خبر داد و گفت: یکی از سناریوهای قوی این است که دانایی‌فر زنده و در پاکستان است.وی افزود‌: گروهی که اقدام به ربایش دانایی‌فر کرده‌اند می‌خواهند بر سر وی معامله بزرگی کنند.نماینده ممسنی عنوان کرد که در حال حاضر کلیه نهادها از جمله مجلس، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و ... به دنبال آن هستند که این تبعه ایرانی آزاد و به آغوش خانواده‌اش بازگردد.پیش از این گفته شده بود که دانایی‌فر توسط این گروهک به شهادت رسیده است.
منبع:فارس
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جنگ قدرت در عربستان:
به نظر می‌رسد شکست سیاست‌های خارجی عربستان طی سال‌های گذشته و در جبهه‌های مختلف، موجی از تکانه‌های شدید را برای خاندان آل سعود در داخل مرزهای این کشور در بر خواهد داشت؛ تکانه‌هایی که ملک‌عبدالله با تصمیمات و انتصابات خود سعی در هر چه کمتر کردن آنها دارد.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "بندر بن سلطان" نامی است که با بسیاری از بحران‌های اخیر "خاورمیانه" پیوند خورده است، به طوریکه که بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران، او را مسئول بسیاری از نا آرامی‌های منطقه بر می‌شمارند. با آغاز روند انقلاب‌های عربی و "بیداری اسلامی"، و پر رنگ‌شده تحرکات منطقه‌ای عربستان، فعالیت‌های پنهانی بندر نیز شدت گرفته و نام و چهره‌اش بیش از پیش رسانه‌ای شد.نقش او در انحراف انقلاب "لیبی"، مصادره انقلاب مردم "یمن"، سرکوب ملت "بحرین" و ناآرامی‌های "عراق" بر کسی پوشیده نبوده و نیست.
بقیه در ادامه مطلب.....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کشتار و سوزاندن دانش‌آموزان نیجری توسط "بوکوحرام"
به نظر می‌رسد قبل از هر چیز، ناتوانی دولت نیجریه (یا کشورهای آفریقایی دیگر که زمینه رشد تروریسم در آن‌ها فراهم شده) در مدیریت اقتصادی و اجتماعی، و گسترش بی‌سابقه فقر در این کشورها، عامل اساسی پیدایش گروهک‌هایی همچون بوکوحرام است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "تروریسم" و "وهابیت"، دو واژه‌ای است که پیوند گسترده‌ای با بحران‌های جهانی معاصر دارد.

وهابیون از یک‌سو، با انحراف جوانان (کشورهایی که در آن‌ها فعالیت دارند) از اسلام راستین و از سوی دیگر با استفاده از منابع مالی گسترده برخی از کشورهای حامی تروریسم (همچون عربستان سعودی) به گسترش خوشنت پرداخته و در حقیقت منافع قدرت‌های غربی (بانیان اصلی خود) را تامین می‌کنند.  
 
البته این پدیده منحصر به منطقه خاورمیانه نیست، بلکه خطر بروز و گسترش آن در هر جایی که فرقه وهابیت به فعالیت می‌پردازد، وجود دارد. 
عکسها در ادامه مطلب......
به ادامه مطلب بروید.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماینده «موسسه هنر ناب اسلامی» توضيح داد؛
چند روز پیش بازی اینترنتی ای در فضای مجازی منتشر شد که در آن باید میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را از پا در بیاوری تا برنده اعلام شوی. نام این بازی اینترنتی«بازگشت مختار» است.اما یک روز پس از انتشار ،اعلام شد که «بازگشت مختار» جمع آوری شده است و دیگر عرضه نمی‌شود. بازی‌ای که برای شبیه سازی ترور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی طراحی شده است.
چرا بازی‌ ترور موسوي،خاتمي‌وکروبی‌ جمع‌ شد؟
منتقدان این بازی اینترنتی از نقش دولت یازدهم برای جمع آوری آن مي‌گویند اما منتشرکنندگان بازی تاکید مي‌کنند که دستور دولت در کار نبوده است و خودشان به این نتیجه رسیده اند بازی کیفیت لازم را برای منتشر کردن ندارد.منتشر کنندگان لینک این بازی علی رغم تمام قانون‌هاي موجود طراحی، تولید و عرضه این بازی را قانونی مي‌دانند.

«محمد روح الله‌پور»، نماینده فروش «موسسه هنر ناب اسلامی» که لینک این بازی را به اشتراک گذاشته است، به سايت «تدبیر» مي‌گوید اعتراض کاربران به بازی بازگشت مختار دلیل اصلی جمع آوری آن بوده است. روح‌الله‌پور با تاکید بر اینکه موسسه هنر ناب اسلامی طراح این بازی نبوده و تنها آن را «معرفی» و «بازنشر» کرده است، مي‌گوید: «بازی بازگشت مختار در جریانات سال 1388 توسط وبلاگ «نفوذی» نوشته شده بود. این وبلاگ، برای انتشار بازی طراحی شده است. ما هم در کنار خیلی از سایت‌هاي دیگری که این بازی را منتشر کردند آن را بازنشر دادیم و اصلا طراحان بازی و صاحبان این وبلاگ را نمی شناسیم.»
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در نشست بنیاد باران مطرح شد:
رییس بنیاد باران با بیان اینکه «جمهوری» یک تعارف نیست که برخی می‌گویند امام خمینی(ره) به آن اعتقاد نداشت، تاکید کرد که امام(ره) پیش از چنین ادعاها و توهین‌هایی، به جمهوریت اعتقاد داشتند.
انتقاد خاتمی از جریان های متحجر مخالف جمهوریت
به گزارش سایت بنیاد باران، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در هفتاد و پنجمین نشست ماهانه بنیاد باران گفت: قبل از آنکه عده‌ای بگویند که امام برای ظاهرسازی حرف از جمهوری زدند و به آن اعتقاد نداشته‌اند و بدین ترتیب به امام اهانت کنند و ایشان را متهم به فریبکاری جامعه و تاریخ کنند و قبل از این‌که کسانی که پدرخوانده‌های جریان‌های تروریستی ظاهرگرای خشونت‌گرا هستند، بگویند ما کجا در اسلام جمهوری داریم و جمهوری بدعت است، امام خمینی(ره) به جمهوری اعتقاد داشت. امام فرمودند که جمهوری بدعت نیست؛ پس آنها از همان وقت با امام بد شدند.

وی افزود: عواملی همچون تبلیغات وسیع و بی امان کسانی که از این انقلاب آسیب دیدند و قدرت‌هایی که احساس کردند این انقلاب به منافع نامشروع آنها آسیب زده، زشت جلوه دادن انقلاب و تلاش برای بد‌تفسیر کردن آن ، پاره ای از کاستی‌ها و نقص‌ها ، رویکردهای غلطی که ما دست اندرکاران و نیز بخاطر بعضی قرائت‌هايي که با اصل انقلاب و نظام ما سازگاری ندارد رایج شده است که در بعضی افراد بخصوص فرهیختگان جامعه و بالاخص نسل جوان نوعی تردید و خدای نکرده حتی رویگردانی از انقلاب عظیم ملت ایران و از جمهوری اسلامی پیدا شود و گسترش پیدا کند.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هشدار وزارت علوم به دفتر تحکیم وحدت جعلی
پس از هشدار وزارت علوم به دفتر تحکیم وحدت جعلی و به رسمیت شناخته نشدن انتخابات مجعول ۸ انجمن اسلامی تحت عنوان دفتر تحکیم وحدت توسط وزارت بهداشت این گروه غیر قانونی به تکاپو افتاده‌اند که یکی از علل غیر قانونی بودن خود را که بر اساس آیین نامه فعالیت اتحادیه‌هاي دانشجویی، نبود حداقل ۲۰ تشکل انجمن اسلامی است را برطرف کنند.
دفتر تحکیم وحدت؛ دستان خالی، انحصار عالی!
شخصی به نام ... که خود را دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت مي‌نامد در مصاحبه‌اي از هشدار وزارت علوم تشکر کرده و وعده داده بود که در نوروز ۹۳ با اضافه شدن ۴ انجمن اسلامی دیگر قانونی شوند. چنانچه در گزارشی دیگر توضیح داده شده بود ادعای عضویت ۱۶ انجمن اسلامی در این گروه غیر قانونی صرفا نمایشی تبلیغاتی و خلاف واقع است چه رسد به اینکه اخیرا ادعا کرده‌اند که دو انجمن اسلامی دیگر نیز به آنها پیوسته‌اند. صرف نظر از تمام ایرادات اساسنامه‌اي و مشکلات جدی و حتی مضحک این گروه مانند عضویت تشکلی که حتی نام انجمن اسلامی را هم ندارد و یا اساساً وجود خارجی ندارند چند نکته قابل توجه است.

۱- آیا اصرار بر عضویت انجمن‌هايي که از این گروه غیرقانونی اعلام برائت کرده‌اند و همچنین متوسل شدن به دانشگاه‌هايي همچون آزاد پرند و غیر انتفاعی سجاد مشهد آن هم به دلیل روابط فامیلی در عین احترامی که برای دانشجویان و تشکل‌هاي دانشجویی آنها قائلیم نشان از دستان خالی این گروه از بدنه‌ي دانشجویی ندارد؟ اگرچه لازم بود به اطلاع مي‌رساندند که همین تشکل‌ها نیز بدون حق رای و فقط به جهت خالی نبودن عریضه به عضویت غیر قانونی در آمده اند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

من از انتقال آن افراد به کهریزک بی‌خبر بودم
: احمدرضا رادان٬ مي‌گويد از عملکرد خود در وقایع سال ۱۳۸۸ پشیمان نیست٬ بازداشتگاه کهریزک جای «اراذل و اوباش» بود و در آنجا به آن‌ها خوش نمی‌گذشت و غیر از اراذل و اوباش کس دیگری نباید به کهریزک می‌رفت و من از انتقال افراد دیگر به کهریزک بی‌خبر بودم.
رادان: از عملکردم در وقایع ۸۸ پشیمان نیستم
بخشي از اظهارات جانشین فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» را در زير مي‌خوانيد:
...تا زمانی که فرمانده تهران بزرگ بودم دقت می‌کردم که چه کسی باید به کهریزک برود زیرا آن‌جا به آن‌ها خوش نمی‌گذشت، کهریزک جای اراذل و اوباش و مواد فروش‌ها بود، آنجا شرایطی بود که به آن‌ها خوش نمی‌گذشت و همه چیز برای آن‌ها فراهم نبود، این شرایط به گونه‌ای نبود که آن‌ها بخواهند دوباره به آنجا برگردند، غیر از اراذل و اوباش هیچکس دیگری نباید به کهریزک می‌رفت. در زمان فتنه من از انتقال آن افراد به کهریزک بی خبر بودم، چون کهریزک جای آن‌ها نبود؛ آن‌ها افرادی فریب خورده بودند و حتی آن‌هایی که در فتنه فعال بودند، بعد از وقایع کهریزک هجمه‌های زیاد به ناجا شد که بعدا مشخص شد ناجا در قضیه کهریزک مقصر نبوده است.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخني با افراطيون؛ ريچارد فراي 9‌ماهه جاسوس شد؟!
آري؛ سياست و سياست‌ورزي در ايران معاصر همين است! «ريچارد فراي» كه به زعم برادران و دوستان ارزشي! جاسوس آمريكاست، همان «ايران دوست» دوران آقاي احمدي‌نژاد است كه با دبدبه و كبكبه به ايران و در كنار زاينده رود دعوتش مي‌كنند، آقاي رييس‌جمهور در مراسمي رسمي از او استقبال، تكريم و تقدير مي‌نمايد و ...
عكسي از ريچارد فراي در سال 89 13 كه به دعوت رسمي دولت احمدي‌نژاد به ايران آمد و مورد تجليل قرار گرفت و در تهران و اصفهان مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني برگزار كرد و ...
عكسي از ريچارد فراي در سال 89 13 كه به دعوت رسمي دولت احمدي‌نژاد به ايران آمد و مورد تجليل قرار گرفت و در تهران و اصفهان مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني برگزار كرد و ...
گروه سياسي:  ماجرا اين است: ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس آمریکایی ۷ فروردین سال جاری در ۹۴ سالگی در شهر بوستون درگذشت. او بنیانگذار کرسی مطالعات ایرانی در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد بود. فرای بیش از ۷۰ سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه و پژوهش درباره تاریخ و فرهنگ فلات ایران کرد و یکی از آخرین بازماندگان نسل ایران‌شناسان و شرق‌شناسانی چون آرتور کریستین‌سن و آرتور پوپ، رومن گیرشمن و پروفسور آلبرت امستد بود که شرق‌شناسی را در دانشگاه‌های جهان بنیان گذاشتند و تألیفات بسیاری درباره فرهنگ و هنر و تاریخ ایران داشتند.

مورخ آمريكايي از حدود 70 سال قبل به دليل علاقه‌اي كه به سرزمين پهناور و عزيزمان ايران، پيدا كرد و دهه‌ها، مطالعات تاريخ‌نگاري‌اش را به «ايران» اختصاص داده بود و آنقدر به اين مرز و بوم شيفته شده بود كه در وصيت‌نامه‌اش نوشت: مي‌خواهم در كنار زاينده‌رود اصفهان ايران دفن‌ام كنند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 23 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نعیمه اشراقی در یکی از گروه‌های شبکه اجتماعی وایبر که بسیاری از خبرنگاران در آن عضو هستند، یکی از احکام اسلامی را مورد تمسخر قرار داد.
به گزارش عرش نیوز ؛نعیمه اشراقی از فعالان اصلاح‌طلب در یک گروه بیش از ۱۰۰ نفره در شبکه اجتماعی "وایبر" ضمن تمسخر یکی از احکام اسلامی نوشت: حکم پیامبر اسلام بی‌ حکمت نیست، چراکه اگر مردی ۴ زن داشته باشد، هووها می‌توانند باهم پاسور بازی کنند.

نعیمه اشراقی که نوه امام راحل نیز محسوب می‌شود، در مطلبی جداگانه در این شبکه اجتماعی نوشته بود: توهین به پدربزرگم (امام خمینی(ره)) از نظر من جرم نیست!

در این گروه در شبکه اجتماعی وایبر که نعیمه اشراقی در آن عضویت دارد و این مطالب را در آن منتشر کرده است، بیش از ۱۰۰ نفر عضو هستند که اکثریت آنها را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف تشکیل می‌دهد.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به بهانه ثبت نام ایرانیان در سایت رفاهی؛
آیا دولت جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به اصول حفاظت سایبری (Cyber Protection) ،بستری برای تکمیل داده های تعیین هویت بیومتریک (Biometric) ایرانیان در سازمان های اطلاعاتی شاخصی همچون، آژانس امنیت ملی آمریکا ،ان.اس.ای (NSA) فراهم آورده است؟!
به گزارش عرش نیوز، امروزه حتی عموم مردم در سراسر جهان نیز بر این امر واقف اند که ظهور و بروز شعارهای نژادپرستانه، توهین به ادیان، اشاعه فحشاء، هتک حرمت افراد، افتراء، نشر اکاذیب، سوء استفاده های اخلاقی، اخاذی، آزار سایبری (Cyber bullying) و ... از جمله تبعات فراگیر بودن و غیر پاسخگو بودن حضور در فضای سایبر (Cyberspace) می باشد.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نمایندگان حق کنترل دید و بازدید مردم را ندارند
دیدار نوروزی علی جنتی با محمد خاتمی دستمایه جدید نمایندگان برای مواجهه با دولت شده است. امروز برخی نمایندگان مجلس متنی را امضا کردند که بر اساس آن وزیر ارشاد باید پاسخگوی دلیل این دیدار نوروزی‌اش با رئیس جمهور سابق کشور باشد.
جنتی دلش خواسته با خاتمی دیدار کند
به گزارش تدبير، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح سؤال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون دیدارش با خاتمی با امضای 12 تن از نمایندگان مجلس، امروز تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد! نصرالله پژمان‌فر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی نیز گفت: «معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده که این جلسه شخصی بوده است، این در حالی است که جلسه شخصی و خصوصی نباید رسانه ای می شد. بنابراین باید آقای جنتی در رسانه ها در خصوص این جلسه توضیح داده و عذرخواهی کند.»

محمد سادات ابراهیمی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از وزیران و یا تذکر به دولت در عین حال که حق نمایندگان است باید چارچوب عملکرد وزارتخانه مربوطه باشد، می‌گوید: «اگر وزیری در خصوص عملکرد وزارتخانه متبوعش به نوعی دچار کاستی یا نقصان شده باشد و تخلفی انجام بدهد یا این که وزیر از نظر مسائل فردی مرتکب خلاف قانون و یا شرع شده باشد نمایندگان می‌توانند از وزیر سوال کنند.»
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماينده زاهدان: ایران باید اشرار را بمباران و موشك‌باران می‌کرد
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: ایران باید اشرار را بمباران می‌کرد، به عنوان شهروند سیستان و بلوچستان در یک مورد باید از آمریکا تشکر کنیم که گروه‌های اشرار را با هواپیماهای بدون سرنشین بمباران می‌کند، این یک قسمت مورد تایید ماست و ما تایید می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران نیز باید این مسیر را ادامه دهد یا با موشک بزند یا بمباران کند، مکان اشرار مشخص است و سیستم اطلاعاتی ایران به خوبی آن‌ها را می‌داند ولی نمی‌دانم چرا تسامح و تساهل می‌کند.
انتقاد نماينده مجلس از وزارت‌خارجه‌ ايران و تشکر از آمریکا!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در جلسه علنی امروز که به عنوان موافق لایحه موافقت نامه همکاری‌های امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان سخن می‌گفت، گفت: ابتدا شهادت شهید دانایی‌فر از پرسنل عزیز مرزبانی و شهید باقری از پرسنل زحمت‌کش بهداشت و درمان که چندی پیش توسط اشرار به گروگان گرفته شده بود تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کسی حق ندارد به بهانه‌های قومی و مذهبي امنیت مردم را مخدوش کند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دیدارهای نوروزی با مسئولان کشوری و لشکری، با تبریک سال نو و آزادی مرزبانان ایرانی، بر لزوم تقویت وحدت همه اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در ایران اسلامی تأکید کرد و گفت: جغرافیای ایران در طول تاریخ زیستگاه مسالمت‌آمیز همه ایرانیان بوده و خواهد بود و کسی حق ندارد به بهانه‌های دینی، قومی و مذهبی، امنیت اجتماعی دیگران را مخدوش کند.
هاشمي:​ جغرافیای ایران در طول تاریخ زیستگاه مسالمت‌آمیز همه ایرانیان بوده و خواهد بود
وزیر ورزش و جوانان، جمعی از نمایندگان مجلس، رئیس و معاونان کتابخانه ملی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران، رئیس و معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، جمعی از روحانیون و مسئولان و رؤسای نهادها و سازمان‌های مختلف از بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی، با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

هاشمی رفسنجانی درباره نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، فرهنگ را عصاره ملت‌ها و فهم معارف دین اسلام دانست و با برشمردن مواردی از بایدها و نبایدهای اخلاقی، تاکید کرد: فرهنگ که ریشه در اخلاقیات اسلامی و انسانی دارد، با ظاهرسازی، شعار و حتی زور نهادینه نمی‌شود، بلکه خاستگاه آن باور و عقاید مردم است که اگر به آن برسند، برای ماندگاری آن تلاش می‌کنند.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان گفت که مرزبانان در حال ورود به کشور هستند.

به گزارش عرش نیوز، شیخ مولوی عبدالحمید درباره آخرین وضعیت مرزبانان اظهارداشت: مرزبانان در حال ورود به کشور هستند و ان‌شالله تا ساعاتی دیگر شاهد حضور آنان خواهیم بود.

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته گفته بود که مرزبانان فردا وارد خاک کشور می‌شوند.

خبرگزاری فارس ساعاتی قبل و به نقل از یک منبع آگاه از ورود 4 مرزبان از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان خبر داده بود.

منبع: فارس

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با وجود تكذيب اظهارات منتسب به احمدي‌نژاد
اسفندیار رحیم‌مشایی مي‌گويد: «فضای کنونی» برای کسانی که می‌خواهند «ناکارآمدی خود را به پای دولت قبل تمام کنند» ادامه نخواهد یافت.
رحيم‌مشایی: این فضا استمرار نخواهد یافت
رحیم‌مشایی در گفتگو با يكي از سایت‌هاي حامي خود و احمدي‌نژاد به نام «میدان ۷۲» افزوده «هیچ برنامه‌ای جهت فعالیت در فضای سیاسی را ندارد.» رحیم‌مشایی در پاسخ به این پرسش که آیا به همراه احمدی‌نژاد قصد بازگشت به عرصه سیاست را دارد٬ گفته «بهتر است به خود آقای احمدی‌نژاد مراجعه کنید.» وی در واکنش به ادامه حملات علیه احمدی‌نژاد و دولت وی از سوی نیز گفته است: اجازه بدهید تمام تیر‌هایشان را پرتاب کنند. این حملات باعث خواهد شد تا «مظلومیت احمدی‌نژاد بیشتر هویدا» شود.

جالب اينكه، این موضع‌گیری، پس از انتشار اظهارات جنجال برانگیزي از احمدی‌نژاد در يكي از سایت‌هاي اصولگرا اتخاذ شده است. سایت «فردا نیوز» نزدیک به محمدباقر قالیباف ديروز گزارش کرده بود كه احمدی‌نژاد در جریان بازدید از مناطق جنگی اظهاراتی «خاص» بیان کرده و گفته که ««بزودی برمی‌گردیم و من و دولتم تا آخر سرباز آقا بودیم و مقابل ایشان نبودیم و به شایعات دشمنان توجه نکنید.»
به نوشته این سایت احمدی‌نژاد درباره دولت حسن روحانی نیز گفته «این دولت دوام نخواهد آورد مگر ظلم بنی امیه ماندگار شد که این‌ها هم دوام بیاورند.» دفتر احمدی‌نژاد هم در واکنش به گزارش اعلام کرده «اظهارات منتسب به احمدی‌نژاد در برخی از پایگاه‌های خبری پیرامون دولت یازدهم و آینده سیاسی وی عاری از حقیقت می‌باشد و به شدت تکذیب می‌شود.»
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بار دیگر با تأکید بر مواضع پیشین خود، به نقل از مقامات استان بلوچستان مدعی شد که مرزبانان ربوده شده ایرانی وارد خاک پاکستان نشده و در این کشور آزاد نگردیده‌اند.
به گزارش عرش نیوز ، تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم درباره آزادی چهار نفر از پنج مرزبان ربوده شده کشورمان گفت: "ما گزارش‌های رسانه‌های ایرانی را دیده‌ایم اما هیچ اطلاعی درباره آزادی سربازان ایرانی نداریم."

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تکرار ادعاهای پیشین خود گفت: "مقامات ما در استان بلوچستان بار دیگر تأکید کرده‌اند که سربازان ربوده شده ایرانی نه به پاکستان منتقل شده و نه در این کشور آزاد شده‌اند."

این در حالی است که پنج مرزبان کشورمان در نوار مرزی بین ایران و پاکستان ربوده شده‌اند و با توجه به وسعت استان بلوچستان پاکستان و نوار مرزی طولانی این منطقه با کشورمان ربایندگان می‌توانستند آنها را به هر نقطه‌ای در این استان منتقل کنند.

روز گذشته (جمعه) پایگاه‌های اینترنتی وابسته به گروهک تروریستی جیش‌العدل مدعی شدند که مرزبانان ایرانی آزاد شده‌اند، خبری که توسط چندین منبع رسمی در داخل کشورمان نیز تأیید شد.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفت: "پیکر شهید جمشید دانایی‌فر یکی از ۵ مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل به‌همراه ۴ مرزبان ایرانی ربوده شده، تحویل رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان شده است."
منبع:تسنیم
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به اخبار مطرح‌شده درباره آزادی مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل گفت: وزارت کشور اخبار مربوط به آزادی مرزبانان را تأیید نمی‌کند.

به گزارش عرش نیوز، روح‌الله جمعه‌ای اظهار کرد: خبر منابع بیگانه مانند العربیه درباره آزادی مرزبانان و وضعیت آنان را تأیید نمی‌کنم و ایران همچنان نگران وضعیت آنان است.

وی افزود: زمانی این خبر از نظر دولت جمهوری اسلامی قطعیت دارد که مرزبانان عزیز کشورمان در قلمرو جمهوری اسلامی ایران واقع در کنسولگری و سفارت ایران در پاکستان و یا در خاک جمهوری اسلامی ایران تحویل مقامات ایران شوند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با بیان اینکه تا این لحظه، دستگاه دیپلماسی کشور اخبار مربوط به تحویل مرزبانان و یا پیکر شهید جمشید دانائی فر را به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در خاک پاکستان تأیید نمی‌کند، تصریح کرد: تا زمانی که این اتفاق نیفتد به هیچ وجه این خبر از سوی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تأیید نمی‌شود.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، همچنان دولت پاکستان را مسئول امنیت و حفظ جان مرزبانان ربوده شده ایرانی می‌داند، خاطرنشان کرد: همچنان از دولت پاکستان انتظار داریم تا نهایت تلاش و همکاری خود را برای حل این مشکل داشته باشد.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هاشمی: بعضی‌ به بهانه انتقاد، خصومت می‌کنند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام وحدت ملی و پرهیز از تندروی را شرط دسترسی به اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر مردم و مسوولان با احترام متقابل و برای سربلندی ایران تلاش کنند، هیچ فرد، گروه و کشوری نمی‌تواند در مسیر پیشرفت ایران مانع‌تراشی کند.
پرهیز از تندروی شرط دسترسی به اهداف انقلاب است
جمعی از مسوولان کشوری و لشکری از قوای سه‌گانه و نیروهای نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و جماعات، وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، مدیران و روسای نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی و گروه‌های مختلف از اقشار مردم و شخصیت‌ها و گروه‌های فعال حزبی و سیاسی، بنا به سنت دیرین ایرانیان مسلمان در روزهای پس از عید نوروز با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارهای جداگانه که به صورت گروهی و طی روزهای مختلف از هفتم فروردین ماه تا امروز انجام شد، آیت الله هاشمی رفسنجانی با تبریک سال جدید، ابراز امیدواری کرد که سال 93 برای ملت ایران سالی توام با شادکامی، شادابی و تداوم موفقیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ابعاد داخلی و خارجی باشد.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جیش العدل: مرزبانان ایرانی را آزاد کرديم
شبکه تلویزیونی سعودی العربیه مدعی شد مرزبانان ایرانی آزاد شدند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مرزبانان ربوده شده امروز به رابط ایران تحویل داده شدند.
چهار مرزبان و پيکر شهيد دانايي​فر به ايران تحويل داده ​شدند
اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده شده گفت: مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده‌اند، اما هنوز وارد کشور نشدند.  وی تاکید کرد: تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط ایران چهار مرزبان است.  کوثری همچنین اظهار کرد: ما حتما به دنبال تحویل جنازه یکی از سربازان هستیم.

همچنين، نماینده ایرانشهر در مجلس با تاکید بر این‌که «تا وقتی مرزبانان ربوده شده وارد خاک ایران نشوند نمی‌توانیم آزادی آن‌ها را تائید کنیم» گفت: طبق اعلام نظر مقامات محلی در این باره خبرهای خوشی در راه است.  محمدسعید اربابی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: من با مقامات محلی تماس گرفتم و می‌توانیم بگوییم که خبرها خوش است و امید به اینکه مرزبانان به مقامات ایرانی در پاکستان تحویل داده شده باشند وجود دارد، اما تا زمانی که وارد خاک ایران نشده و تحویل مقامات ما نشوند نمی‌توان گفت که این اتفاق صد در صد رخ داده است.  وی ادامه داد: خبرها، نوع برخوردها و نوع صحبت‌های مقامات محلی در استان حاکی از آن است که اتفاقات خوبی افتاده و مرزبانان به رابطین ایران در پاکستان تحویل داده شده است. اربابی تاکید کرد: خبرها حاکی از این است که با توجه به اینکه مرزبانان هنوز وارد خاک کشورمان نشده‌اند، مقامات محلی نمی‌خواهند این خبر را به صورت رسمی تایید کنند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبري که هنوز تاييد نشده است؛
شبکه تلویزیونی سعودی العربیه مدعی شد مرزبانان ایرانی آزاد شدند. به نوشته العربیه سخنگوی جیش العدل هم چنین تاکید کرده که ممکن است این سازمان دست به اقدامات مشابهی بزند.
جیش العدل مدعی شد: مرزبانان ایرانی آزاد شدند
العربیه گزارش داد، 5 مرزبان ایرانی که توسط گروه تروریستی جیش العدل گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند. این خبر را عبدالرئوف الریگی عضو این گروه تروریستی ساعاتی قبل در تماس با شبکه العربیه اعلام کرد. ریگی اظهار داشت: جیش العدل بعد از دیدار با گروهی از علمای اهل سنت و روسای برخی قبایل بلوچ مرزبانان ایرانی را آزاد کرد. ما بعد از دیدار با این افراد مرزبانان ایرانی را در یک منطقه مرزی در شرق ایران آزاد کردیم. وی افزود: ما مرزبانان ایرانی در احترام به علمای اهل سنت و با نظر به حسن نیتشان آزاد کردیم تا ایران هم همین اقدام را انجام دهد و زندانیان ما را آزاد کند. اما اين ادعا در حالي صورت گرفته است که در داخل کشور هنوز هيچ يک از مقامات رسمي آن را تاييد نکرده​اند.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 15 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خاتمي:​ در مرام اهل بیت، «تحمیل» نبود؛ اما «تحمل» بود
رئیس بنیاد باران با بیان اینکه در مرام اهل بیت، تحمیل نبود؛ اما «تحمل» بود، تاکید کرد: خشونت زبانی و غیر زبانی در روش آنان نبود، به مخالف خود هم احترام می گذاشتند و به ضایع شدن حق آنها راضی نبودند، در نظر آنها ایمانی ارزش دارد که از روی آگاهی و اختیار بدست آید و دائما به مردم هشدار می‌دادند که خودشان حق را بشناسند، از آن دفاع کنند و در مقابل باطل و ناحق اعتراض کنند.
اهل بیت به حقوق مخالفان خود هم احترام می گذاشتند
مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) طبق سنت هر ساله، شب گذشته در دفتر حجت الاسلام سید محمد خاتمی با حضور اصحاب فرهنگ و هنر، شخصیت های سیاسی، علما و روحانیون و... برگزار شد. وی در این مراسم اظهار داشت: درباره فضائل حضرت زهرا(س) و درک و باورداشت آنها، نباید مشکل زیادی وجود داشته باشد؛ زیرا هر انسان منصفی با رجوع به تاریخ می تواند خیلی ساده و روشن این فضائل را دریافت کند و روایات متعدد شیعه و سنی، تعابیر علی(ع) و سایر بزرگان در این مورد وجود دارد و حتی در قرآن کریم هم آیاتی در خصوص حضرت زهرا(س) یا مجموعه ای که ایشان در آن حضور داشتند نازل شده است که مصداق بارز آن سوره کوثر است؛ یعنی علاوه بر آنچه پیامبر(ص) از قول خداوند در مورد فاطمه(س) نقل می کنند، در قرآن هم تعابیر والایی در مورد آن بانوی بازرگوار به کار رفته است.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 15 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان بلوچستان با اشاره به ضرورت وحدت بین کشورهای اسلامی گفت: نیاز فعلی کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم و تکفیری‌ها «وحدت» است.
یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "وحدت" را نیاز فعلی جامعه دانست و گفت: با توجه به مسئله تروریسم و تکفیر که دشمنان به آن دامن می‌زنند وحدت مسلمین از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران  بحمدالله وحدت وجود داشته و این مسئله باعث ثبات و استقلال کشور شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که مسئولان کشورمان نیز به وحدت نیاز دارند تا راه هرگونه بهر‌برداری دشمنان را ببندند.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 15 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دبير شورای نگهبان گفت: کسانی که "سنگر اول" را فتح کرده‌اند‌، برای تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برنامه دارند تا از این طریق "مقاصد فاسد" خود را دنبال کنند!

آيت‌الله جنتي: می‌خواهند با تصرف مجلس خبرگان، "مقاصد فاسد" خود را دنبال کنند!

آيت‌الله احمد جنتي ديروز یکشنبه در جمع مسئولان نظارتی شورای نگهبان در مشهد تصریح کرد که این نهاد با نظر مقام معظم رهبري، کار و قانون را رعایت می‌کند. جنتی، با بیان اینکه امروز عده‌ای که "سنگر اول را فتح کرده‌اندِ" در پی تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند، افزود: «آنها مقاصد فاسد خود را از این طریق دنبال می‌کنند.» گرچه دبير شوراي نگهبان، نامي از كساني كه به تعبير او مي‌خواهند اين مجلس را تصرف كنند نبرد اما به نظر می‌رسد اشاره وي به "فتح سنگر اول"، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوره يازدهم است.

این عضو مجلس خبرگان همچنین تصریح کرد: «اینها پول دارند و برخی از آنان هم در مراکز قدرت هستند، اما این قدرت را مردم به آنان دادند و پولشان هم مال مردم است. این افراد "نقشه‌های خطرناکی" می‌کشند و الان می‌خواهند مجلس خبرگان رهبری را تصرف کنند زیرا تنها نهادی است که می‌تواند درباره رهبری تصمیم بگیرد. این مجموعه می‌تواند قدرت رهبری را هم محدود کند و امروز اینان قصدشان از در اختیار گرفتن این مجلس همین است.»

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اجازه نخواهند داد مجلس مستقل تشکیل شود
علی مطهری می‌گوید شورای نگهبان «اجازه» نخواهد داد مجلسی مستقل شکل بگیرد٬ و در انتخابات اخير، اصولگرایان به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان دل بسته بودند. خلاصه‌اي از اظهارات علی مطهری در گفتگو با «نامه نیوز» را در زير مي‌خوانيد:
مطهري:اصولگرایان به‌ردصلاحیت‌ها دل بسته‌اند
* با دولت قبلی یک مشکل اساسی داشتیم و آن بی‌انضباطی مالی بود. بی‌انضباطی مالی دولت گذشته باعث بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی شد.

* از انزوا و بستن دروازه‌های خود به روی ملل دیگر استقبال نمی‌کنیم. به نظرم در حال اصلاح سیاست خارجی خودمان هستیم. از ابتدای انقلاب نیز چنین تصمیمی نداشتیم که رابطه‌مان را با دنیا قطع کنیم.

* در دولت جدید، اصول‌گرایان به بازی گرفته نشدند و همین، مهم‌ترین عامل انتقادات آنهاست. می‌توان گفت اکنون قدرت اجرایی بیشتر در دست اصلاح‌طلبان معتدل است.

* روحانی باعث شد اصلاح‌طلبان به قدرت بازگردند و لذا بعید است که آنها قصد عبور از روحانی را داشته باشند.
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خاتمی: محتوای انقلاب صلح است
سید محمد خاتمی با اشاره به تلاش​های دولت تدبیر و امید برای بهبود اوضاع و رفع مشکلات گفت: همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند موفق باشد.
جنگ‌ستیزي، دیگرستیزی و نفرت در دنيا بیداد می​کند
جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان یزد با حضور در شهرستان اردکان، با حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی دیدار کردند. متن کامل سخنان آقاي خاتمی در این دیدار بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیدوارم سال خوبی پیش روی همه ما و همه ملت ایران و همه انسانهایی که خواهان صلح و همدلی انسانها هستند باشیم. امسال خصوصیت نوروز ما این است که محاط شده است در دو مناسبتی که هر دو مناسبت به نام و یاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) متبرک شده است هم قبل از عید فاطمیه اول را داشتیم و در هفته دوم عید امسال هم اواسطش باز فاطمیه دوم است. لازم است که یاد و خاطره حضرت زهرا را گرامی بداریم و انشالله که به حرمت این بانوی بزرگوار که معلم و الگوی نه تنها زنان عالم بلکه انسانهای جهان است با عنایت ایشان و بالطف خداوند و هم ملت شریف ایران و نیز همه مسلمان​ها زندگی بهتری داشته باشند.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com