وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از سناریوهای قوی این است که دانایی‌فر زنده و در پاکستان است و ربایندگان می‌خواهند او را معامله کنند. 

دانایی‌فر زنده و در پاکستان است/ ربایندگان قصد معامله‌ دارندبه گزارش عرش نیوز،  نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، از زنده بودن جمشید دانایی‌فر یکی از 5 مرزبان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل خبر داد و گفت: یکی از سناریوهای قوی این است که دانایی‌فر زنده و در پاکستان است.وی افزود‌: گروهی که اقدام به ربایش دانایی‌فر کرده‌اند می‌خواهند بر سر وی معامله بزرگی کنند.نماینده ممسنی عنوان کرد که در حال حاضر کلیه نهادها از جمله مجلس، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و ... به دنبال آن هستند که این تبعه ایرانی آزاد و به آغوش خانواده‌اش بازگردد.پیش از این گفته شده بود که دانایی‌فر توسط این گروهک به شهادت رسیده است.
منبع:فارس
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جنگ قدرت در عربستان:
به نظر می‌رسد شکست سیاست‌های خارجی عربستان طی سال‌های گذشته و در جبهه‌های مختلف، موجی از تکانه‌های شدید را برای خاندان آل سعود در داخل مرزهای این کشور در بر خواهد داشت؛ تکانه‌هایی که ملک‌عبدالله با تصمیمات و انتصابات خود سعی در هر چه کمتر کردن آنها دارد.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "بندر بن سلطان" نامی است که با بسیاری از بحران‌های اخیر "خاورمیانه" پیوند خورده است، به طوریکه که بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران، او را مسئول بسیاری از نا آرامی‌های منطقه بر می‌شمارند. با آغاز روند انقلاب‌های عربی و "بیداری اسلامی"، و پر رنگ‌شده تحرکات منطقه‌ای عربستان، فعالیت‌های پنهانی بندر نیز شدت گرفته و نام و چهره‌اش بیش از پیش رسانه‌ای شد.نقش او در انحراف انقلاب "لیبی"، مصادره انقلاب مردم "یمن"، سرکوب ملت "بحرین" و ناآرامی‌های "عراق" بر کسی پوشیده نبوده و نیست.
بقیه در ادامه مطلب.....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کشتار و سوزاندن دانش‌آموزان نیجری توسط "بوکوحرام"
به نظر می‌رسد قبل از هر چیز، ناتوانی دولت نیجریه (یا کشورهای آفریقایی دیگر که زمینه رشد تروریسم در آن‌ها فراهم شده) در مدیریت اقتصادی و اجتماعی، و گسترش بی‌سابقه فقر در این کشورها، عامل اساسی پیدایش گروهک‌هایی همچون بوکوحرام است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "تروریسم" و "وهابیت"، دو واژه‌ای است که پیوند گسترده‌ای با بحران‌های جهانی معاصر دارد.

وهابیون از یک‌سو، با انحراف جوانان (کشورهایی که در آن‌ها فعالیت دارند) از اسلام راستین و از سوی دیگر با استفاده از منابع مالی گسترده برخی از کشورهای حامی تروریسم (همچون عربستان سعودی) به گسترش خوشنت پرداخته و در حقیقت منافع قدرت‌های غربی (بانیان اصلی خود) را تامین می‌کنند.  
 
البته این پدیده منحصر به منطقه خاورمیانه نیست، بلکه خطر بروز و گسترش آن در هر جایی که فرقه وهابیت به فعالیت می‌پردازد، وجود دارد. 
عکسها در ادامه مطلب......
به ادامه مطلب بروید.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماینده «موسسه هنر ناب اسلامی» توضيح داد؛
چند روز پیش بازی اینترنتی ای در فضای مجازی منتشر شد که در آن باید میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را از پا در بیاوری تا برنده اعلام شوی. نام این بازی اینترنتی«بازگشت مختار» است.اما یک روز پس از انتشار ،اعلام شد که «بازگشت مختار» جمع آوری شده است و دیگر عرضه نمی‌شود. بازی‌ای که برای شبیه سازی ترور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی طراحی شده است.
چرا بازی‌ ترور موسوي،خاتمي‌وکروبی‌ جمع‌ شد؟
منتقدان این بازی اینترنتی از نقش دولت یازدهم برای جمع آوری آن مي‌گویند اما منتشرکنندگان بازی تاکید مي‌کنند که دستور دولت در کار نبوده است و خودشان به این نتیجه رسیده اند بازی کیفیت لازم را برای منتشر کردن ندارد.منتشر کنندگان لینک این بازی علی رغم تمام قانون‌هاي موجود طراحی، تولید و عرضه این بازی را قانونی مي‌دانند.

«محمد روح الله‌پور»، نماینده فروش «موسسه هنر ناب اسلامی» که لینک این بازی را به اشتراک گذاشته است، به سايت «تدبیر» مي‌گوید اعتراض کاربران به بازی بازگشت مختار دلیل اصلی جمع آوری آن بوده است. روح‌الله‌پور با تاکید بر اینکه موسسه هنر ناب اسلامی طراح این بازی نبوده و تنها آن را «معرفی» و «بازنشر» کرده است، مي‌گوید: «بازی بازگشت مختار در جریانات سال 1388 توسط وبلاگ «نفوذی» نوشته شده بود. این وبلاگ، برای انتشار بازی طراحی شده است. ما هم در کنار خیلی از سایت‌هاي دیگری که این بازی را منتشر کردند آن را بازنشر دادیم و اصلا طراحان بازی و صاحبان این وبلاگ را نمی شناسیم.»
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در نشست بنیاد باران مطرح شد:
رییس بنیاد باران با بیان اینکه «جمهوری» یک تعارف نیست که برخی می‌گویند امام خمینی(ره) به آن اعتقاد نداشت، تاکید کرد که امام(ره) پیش از چنین ادعاها و توهین‌هایی، به جمهوریت اعتقاد داشتند.
انتقاد خاتمی از جریان های متحجر مخالف جمهوریت
به گزارش سایت بنیاد باران، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در هفتاد و پنجمین نشست ماهانه بنیاد باران گفت: قبل از آنکه عده‌ای بگویند که امام برای ظاهرسازی حرف از جمهوری زدند و به آن اعتقاد نداشته‌اند و بدین ترتیب به امام اهانت کنند و ایشان را متهم به فریبکاری جامعه و تاریخ کنند و قبل از این‌که کسانی که پدرخوانده‌های جریان‌های تروریستی ظاهرگرای خشونت‌گرا هستند، بگویند ما کجا در اسلام جمهوری داریم و جمهوری بدعت است، امام خمینی(ره) به جمهوری اعتقاد داشت. امام فرمودند که جمهوری بدعت نیست؛ پس آنها از همان وقت با امام بد شدند.

وی افزود: عواملی همچون تبلیغات وسیع و بی امان کسانی که از این انقلاب آسیب دیدند و قدرت‌هایی که احساس کردند این انقلاب به منافع نامشروع آنها آسیب زده، زشت جلوه دادن انقلاب و تلاش برای بد‌تفسیر کردن آن ، پاره ای از کاستی‌ها و نقص‌ها ، رویکردهای غلطی که ما دست اندرکاران و نیز بخاطر بعضی قرائت‌هايي که با اصل انقلاب و نظام ما سازگاری ندارد رایج شده است که در بعضی افراد بخصوص فرهیختگان جامعه و بالاخص نسل جوان نوعی تردید و خدای نکرده حتی رویگردانی از انقلاب عظیم ملت ایران و از جمهوری اسلامی پیدا شود و گسترش پیدا کند.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هشدار وزارت علوم به دفتر تحکیم وحدت جعلی
پس از هشدار وزارت علوم به دفتر تحکیم وحدت جعلی و به رسمیت شناخته نشدن انتخابات مجعول ۸ انجمن اسلامی تحت عنوان دفتر تحکیم وحدت توسط وزارت بهداشت این گروه غیر قانونی به تکاپو افتاده‌اند که یکی از علل غیر قانونی بودن خود را که بر اساس آیین نامه فعالیت اتحادیه‌هاي دانشجویی، نبود حداقل ۲۰ تشکل انجمن اسلامی است را برطرف کنند.
دفتر تحکیم وحدت؛ دستان خالی، انحصار عالی!
شخصی به نام ... که خود را دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت مي‌نامد در مصاحبه‌اي از هشدار وزارت علوم تشکر کرده و وعده داده بود که در نوروز ۹۳ با اضافه شدن ۴ انجمن اسلامی دیگر قانونی شوند. چنانچه در گزارشی دیگر توضیح داده شده بود ادعای عضویت ۱۶ انجمن اسلامی در این گروه غیر قانونی صرفا نمایشی تبلیغاتی و خلاف واقع است چه رسد به اینکه اخیرا ادعا کرده‌اند که دو انجمن اسلامی دیگر نیز به آنها پیوسته‌اند. صرف نظر از تمام ایرادات اساسنامه‌اي و مشکلات جدی و حتی مضحک این گروه مانند عضویت تشکلی که حتی نام انجمن اسلامی را هم ندارد و یا اساساً وجود خارجی ندارند چند نکته قابل توجه است.

۱- آیا اصرار بر عضویت انجمن‌هايي که از این گروه غیرقانونی اعلام برائت کرده‌اند و همچنین متوسل شدن به دانشگاه‌هايي همچون آزاد پرند و غیر انتفاعی سجاد مشهد آن هم به دلیل روابط فامیلی در عین احترامی که برای دانشجویان و تشکل‌هاي دانشجویی آنها قائلیم نشان از دستان خالی این گروه از بدنه‌ي دانشجویی ندارد؟ اگرچه لازم بود به اطلاع مي‌رساندند که همین تشکل‌ها نیز بدون حق رای و فقط به جهت خالی نبودن عریضه به عضویت غیر قانونی در آمده اند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

من از انتقال آن افراد به کهریزک بی‌خبر بودم
: احمدرضا رادان٬ مي‌گويد از عملکرد خود در وقایع سال ۱۳۸۸ پشیمان نیست٬ بازداشتگاه کهریزک جای «اراذل و اوباش» بود و در آنجا به آن‌ها خوش نمی‌گذشت و غیر از اراذل و اوباش کس دیگری نباید به کهریزک می‌رفت و من از انتقال افراد دیگر به کهریزک بی‌خبر بودم.
رادان: از عملکردم در وقایع ۸۸ پشیمان نیستم
بخشي از اظهارات جانشین فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» را در زير مي‌خوانيد:
...تا زمانی که فرمانده تهران بزرگ بودم دقت می‌کردم که چه کسی باید به کهریزک برود زیرا آن‌جا به آن‌ها خوش نمی‌گذشت، کهریزک جای اراذل و اوباش و مواد فروش‌ها بود، آنجا شرایطی بود که به آن‌ها خوش نمی‌گذشت و همه چیز برای آن‌ها فراهم نبود، این شرایط به گونه‌ای نبود که آن‌ها بخواهند دوباره به آنجا برگردند، غیر از اراذل و اوباش هیچکس دیگری نباید به کهریزک می‌رفت. در زمان فتنه من از انتقال آن افراد به کهریزک بی خبر بودم، چون کهریزک جای آن‌ها نبود؛ آن‌ها افرادی فریب خورده بودند و حتی آن‌هایی که در فتنه فعال بودند، بعد از وقایع کهریزک هجمه‌های زیاد به ناجا شد که بعدا مشخص شد ناجا در قضیه کهریزک مقصر نبوده است.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخني با افراطيون؛ ريچارد فراي 9‌ماهه جاسوس شد؟!
آري؛ سياست و سياست‌ورزي در ايران معاصر همين است! «ريچارد فراي» كه به زعم برادران و دوستان ارزشي! جاسوس آمريكاست، همان «ايران دوست» دوران آقاي احمدي‌نژاد است كه با دبدبه و كبكبه به ايران و در كنار زاينده رود دعوتش مي‌كنند، آقاي رييس‌جمهور در مراسمي رسمي از او استقبال، تكريم و تقدير مي‌نمايد و ...
عكسي از ريچارد فراي در سال 89 13 كه به دعوت رسمي دولت احمدي‌نژاد به ايران آمد و مورد تجليل قرار گرفت و در تهران و اصفهان مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني برگزار كرد و ...
عكسي از ريچارد فراي در سال 89 13 كه به دعوت رسمي دولت احمدي‌نژاد به ايران آمد و مورد تجليل قرار گرفت و در تهران و اصفهان مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني برگزار كرد و ...
گروه سياسي:  ماجرا اين است: ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس آمریکایی ۷ فروردین سال جاری در ۹۴ سالگی در شهر بوستون درگذشت. او بنیانگذار کرسی مطالعات ایرانی در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد بود. فرای بیش از ۷۰ سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه و پژوهش درباره تاریخ و فرهنگ فلات ایران کرد و یکی از آخرین بازماندگان نسل ایران‌شناسان و شرق‌شناسانی چون آرتور کریستین‌سن و آرتور پوپ، رومن گیرشمن و پروفسور آلبرت امستد بود که شرق‌شناسی را در دانشگاه‌های جهان بنیان گذاشتند و تألیفات بسیاری درباره فرهنگ و هنر و تاریخ ایران داشتند.

مورخ آمريكايي از حدود 70 سال قبل به دليل علاقه‌اي كه به سرزمين پهناور و عزيزمان ايران، پيدا كرد و دهه‌ها، مطالعات تاريخ‌نگاري‌اش را به «ايران» اختصاص داده بود و آنقدر به اين مرز و بوم شيفته شده بود كه در وصيت‌نامه‌اش نوشت: مي‌خواهم در كنار زاينده‌رود اصفهان ايران دفن‌ام كنند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 23 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نعیمه اشراقی در یکی از گروه‌های شبکه اجتماعی وایبر که بسیاری از خبرنگاران در آن عضو هستند، یکی از احکام اسلامی را مورد تمسخر قرار داد.
به گزارش عرش نیوز ؛نعیمه اشراقی از فعالان اصلاح‌طلب در یک گروه بیش از ۱۰۰ نفره در شبکه اجتماعی "وایبر" ضمن تمسخر یکی از احکام اسلامی نوشت: حکم پیامبر اسلام بی‌ حکمت نیست، چراکه اگر مردی ۴ زن داشته باشد، هووها می‌توانند باهم پاسور بازی کنند.

نعیمه اشراقی که نوه امام راحل نیز محسوب می‌شود، در مطلبی جداگانه در این شبکه اجتماعی نوشته بود: توهین به پدربزرگم (امام خمینی(ره)) از نظر من جرم نیست!

در این گروه در شبکه اجتماعی وایبر که نعیمه اشراقی در آن عضویت دارد و این مطالب را در آن منتشر کرده است، بیش از ۱۰۰ نفر عضو هستند که اکثریت آنها را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف تشکیل می‌دهد.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به بهانه ثبت نام ایرانیان در سایت رفاهی؛
آیا دولت جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به اصول حفاظت سایبری (Cyber Protection) ،بستری برای تکمیل داده های تعیین هویت بیومتریک (Biometric) ایرانیان در سازمان های اطلاعاتی شاخصی همچون، آژانس امنیت ملی آمریکا ،ان.اس.ای (NSA) فراهم آورده است؟!
به گزارش عرش نیوز، امروزه حتی عموم مردم در سراسر جهان نیز بر این امر واقف اند که ظهور و بروز شعارهای نژادپرستانه، توهین به ادیان، اشاعه فحشاء، هتک حرمت افراد، افتراء، نشر اکاذیب، سوء استفاده های اخلاقی، اخاذی، آزار سایبری (Cyber bullying) و ... از جمله تبعات فراگیر بودن و غیر پاسخگو بودن حضور در فضای سایبر (Cyberspace) می باشد.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نمایندگان حق کنترل دید و بازدید مردم را ندارند
دیدار نوروزی علی جنتی با محمد خاتمی دستمایه جدید نمایندگان برای مواجهه با دولت شده است. امروز برخی نمایندگان مجلس متنی را امضا کردند که بر اساس آن وزیر ارشاد باید پاسخگوی دلیل این دیدار نوروزی‌اش با رئیس جمهور سابق کشور باشد.
جنتی دلش خواسته با خاتمی دیدار کند
به گزارش تدبير، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح سؤال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون دیدارش با خاتمی با امضای 12 تن از نمایندگان مجلس، امروز تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد! نصرالله پژمان‌فر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی نیز گفت: «معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده که این جلسه شخصی بوده است، این در حالی است که جلسه شخصی و خصوصی نباید رسانه ای می شد. بنابراین باید آقای جنتی در رسانه ها در خصوص این جلسه توضیح داده و عذرخواهی کند.»

محمد سادات ابراهیمی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از وزیران و یا تذکر به دولت در عین حال که حق نمایندگان است باید چارچوب عملکرد وزارتخانه مربوطه باشد، می‌گوید: «اگر وزیری در خصوص عملکرد وزارتخانه متبوعش به نوعی دچار کاستی یا نقصان شده باشد و تخلفی انجام بدهد یا این که وزیر از نظر مسائل فردی مرتکب خلاف قانون و یا شرع شده باشد نمایندگان می‌توانند از وزیر سوال کنند.»
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماينده زاهدان: ایران باید اشرار را بمباران و موشك‌باران می‌کرد
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: ایران باید اشرار را بمباران می‌کرد، به عنوان شهروند سیستان و بلوچستان در یک مورد باید از آمریکا تشکر کنیم که گروه‌های اشرار را با هواپیماهای بدون سرنشین بمباران می‌کند، این یک قسمت مورد تایید ماست و ما تایید می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران نیز باید این مسیر را ادامه دهد یا با موشک بزند یا بمباران کند، مکان اشرار مشخص است و سیستم اطلاعاتی ایران به خوبی آن‌ها را می‌داند ولی نمی‌دانم چرا تسامح و تساهل می‌کند.
انتقاد نماينده مجلس از وزارت‌خارجه‌ ايران و تشکر از آمریکا!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در جلسه علنی امروز که به عنوان موافق لایحه موافقت نامه همکاری‌های امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان سخن می‌گفت، گفت: ابتدا شهادت شهید دانایی‌فر از پرسنل عزیز مرزبانی و شهید باقری از پرسنل زحمت‌کش بهداشت و درمان که چندی پیش توسط اشرار به گروگان گرفته شده بود تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کسی حق ندارد به بهانه‌های قومی و مذهبي امنیت مردم را مخدوش کند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دیدارهای نوروزی با مسئولان کشوری و لشکری، با تبریک سال نو و آزادی مرزبانان ایرانی، بر لزوم تقویت وحدت همه اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در ایران اسلامی تأکید کرد و گفت: جغرافیای ایران در طول تاریخ زیستگاه مسالمت‌آمیز همه ایرانیان بوده و خواهد بود و کسی حق ندارد به بهانه‌های دینی، قومی و مذهبی، امنیت اجتماعی دیگران را مخدوش کند.
هاشمي:​ جغرافیای ایران در طول تاریخ زیستگاه مسالمت‌آمیز همه ایرانیان بوده و خواهد بود
وزیر ورزش و جوانان، جمعی از نمایندگان مجلس، رئیس و معاونان کتابخانه ملی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران، رئیس و معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، جمعی از روحانیون و مسئولان و رؤسای نهادها و سازمان‌های مختلف از بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی، با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

هاشمی رفسنجانی درباره نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، فرهنگ را عصاره ملت‌ها و فهم معارف دین اسلام دانست و با برشمردن مواردی از بایدها و نبایدهای اخلاقی، تاکید کرد: فرهنگ که ریشه در اخلاقیات اسلامی و انسانی دارد، با ظاهرسازی، شعار و حتی زور نهادینه نمی‌شود، بلکه خاستگاه آن باور و عقاید مردم است که اگر به آن برسند، برای ماندگاری آن تلاش می‌کنند.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان گفت که مرزبانان در حال ورود به کشور هستند.

به گزارش عرش نیوز، شیخ مولوی عبدالحمید درباره آخرین وضعیت مرزبانان اظهارداشت: مرزبانان در حال ورود به کشور هستند و ان‌شالله تا ساعاتی دیگر شاهد حضور آنان خواهیم بود.

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته گفته بود که مرزبانان فردا وارد خاک کشور می‌شوند.

خبرگزاری فارس ساعاتی قبل و به نقل از یک منبع آگاه از ورود 4 مرزبان از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان خبر داده بود.

منبع: فارس

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با وجود تكذيب اظهارات منتسب به احمدي‌نژاد
اسفندیار رحیم‌مشایی مي‌گويد: «فضای کنونی» برای کسانی که می‌خواهند «ناکارآمدی خود را به پای دولت قبل تمام کنند» ادامه نخواهد یافت.
رحيم‌مشایی: این فضا استمرار نخواهد یافت
رحیم‌مشایی در گفتگو با يكي از سایت‌هاي حامي خود و احمدي‌نژاد به نام «میدان ۷۲» افزوده «هیچ برنامه‌ای جهت فعالیت در فضای سیاسی را ندارد.» رحیم‌مشایی در پاسخ به این پرسش که آیا به همراه احمدی‌نژاد قصد بازگشت به عرصه سیاست را دارد٬ گفته «بهتر است به خود آقای احمدی‌نژاد مراجعه کنید.» وی در واکنش به ادامه حملات علیه احمدی‌نژاد و دولت وی از سوی نیز گفته است: اجازه بدهید تمام تیر‌هایشان را پرتاب کنند. این حملات باعث خواهد شد تا «مظلومیت احمدی‌نژاد بیشتر هویدا» شود.

جالب اينكه، این موضع‌گیری، پس از انتشار اظهارات جنجال برانگیزي از احمدی‌نژاد در يكي از سایت‌هاي اصولگرا اتخاذ شده است. سایت «فردا نیوز» نزدیک به محمدباقر قالیباف ديروز گزارش کرده بود كه احمدی‌نژاد در جریان بازدید از مناطق جنگی اظهاراتی «خاص» بیان کرده و گفته که ««بزودی برمی‌گردیم و من و دولتم تا آخر سرباز آقا بودیم و مقابل ایشان نبودیم و به شایعات دشمنان توجه نکنید.»
به نوشته این سایت احمدی‌نژاد درباره دولت حسن روحانی نیز گفته «این دولت دوام نخواهد آورد مگر ظلم بنی امیه ماندگار شد که این‌ها هم دوام بیاورند.» دفتر احمدی‌نژاد هم در واکنش به گزارش اعلام کرده «اظهارات منتسب به احمدی‌نژاد در برخی از پایگاه‌های خبری پیرامون دولت یازدهم و آینده سیاسی وی عاری از حقیقت می‌باشد و به شدت تکذیب می‌شود.»
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بار دیگر با تأکید بر مواضع پیشین خود، به نقل از مقامات استان بلوچستان مدعی شد که مرزبانان ربوده شده ایرانی وارد خاک پاکستان نشده و در این کشور آزاد نگردیده‌اند.
به گزارش عرش نیوز ، تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم درباره آزادی چهار نفر از پنج مرزبان ربوده شده کشورمان گفت: "ما گزارش‌های رسانه‌های ایرانی را دیده‌ایم اما هیچ اطلاعی درباره آزادی سربازان ایرانی نداریم."

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تکرار ادعاهای پیشین خود گفت: "مقامات ما در استان بلوچستان بار دیگر تأکید کرده‌اند که سربازان ربوده شده ایرانی نه به پاکستان منتقل شده و نه در این کشور آزاد شده‌اند."

این در حالی است که پنج مرزبان کشورمان در نوار مرزی بین ایران و پاکستان ربوده شده‌اند و با توجه به وسعت استان بلوچستان پاکستان و نوار مرزی طولانی این منطقه با کشورمان ربایندگان می‌توانستند آنها را به هر نقطه‌ای در این استان منتقل کنند.

روز گذشته (جمعه) پایگاه‌های اینترنتی وابسته به گروهک تروریستی جیش‌العدل مدعی شدند که مرزبانان ایرانی آزاد شده‌اند، خبری که توسط چندین منبع رسمی در داخل کشورمان نیز تأیید شد.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفت: "پیکر شهید جمشید دانایی‌فر یکی از ۵ مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل به‌همراه ۴ مرزبان ایرانی ربوده شده، تحویل رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان شده است."
منبع:تسنیم
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به اخبار مطرح‌شده درباره آزادی مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل گفت: وزارت کشور اخبار مربوط به آزادی مرزبانان را تأیید نمی‌کند.

به گزارش عرش نیوز، روح‌الله جمعه‌ای اظهار کرد: خبر منابع بیگانه مانند العربیه درباره آزادی مرزبانان و وضعیت آنان را تأیید نمی‌کنم و ایران همچنان نگران وضعیت آنان است.

وی افزود: زمانی این خبر از نظر دولت جمهوری اسلامی قطعیت دارد که مرزبانان عزیز کشورمان در قلمرو جمهوری اسلامی ایران واقع در کنسولگری و سفارت ایران در پاکستان و یا در خاک جمهوری اسلامی ایران تحویل مقامات ایران شوند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با بیان اینکه تا این لحظه، دستگاه دیپلماسی کشور اخبار مربوط به تحویل مرزبانان و یا پیکر شهید جمشید دانائی فر را به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در خاک پاکستان تأیید نمی‌کند، تصریح کرد: تا زمانی که این اتفاق نیفتد به هیچ وجه این خبر از سوی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تأیید نمی‌شود.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، همچنان دولت پاکستان را مسئول امنیت و حفظ جان مرزبانان ربوده شده ایرانی می‌داند، خاطرنشان کرد: همچنان از دولت پاکستان انتظار داریم تا نهایت تلاش و همکاری خود را برای حل این مشکل داشته باشد.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هاشمی: بعضی‌ به بهانه انتقاد، خصومت می‌کنند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام وحدت ملی و پرهیز از تندروی را شرط دسترسی به اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر مردم و مسوولان با احترام متقابل و برای سربلندی ایران تلاش کنند، هیچ فرد، گروه و کشوری نمی‌تواند در مسیر پیشرفت ایران مانع‌تراشی کند.
پرهیز از تندروی شرط دسترسی به اهداف انقلاب است
جمعی از مسوولان کشوری و لشکری از قوای سه‌گانه و نیروهای نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و جماعات، وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، مدیران و روسای نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی و گروه‌های مختلف از اقشار مردم و شخصیت‌ها و گروه‌های فعال حزبی و سیاسی، بنا به سنت دیرین ایرانیان مسلمان در روزهای پس از عید نوروز با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارهای جداگانه که به صورت گروهی و طی روزهای مختلف از هفتم فروردین ماه تا امروز انجام شد، آیت الله هاشمی رفسنجانی با تبریک سال جدید، ابراز امیدواری کرد که سال 93 برای ملت ایران سالی توام با شادکامی، شادابی و تداوم موفقیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ابعاد داخلی و خارجی باشد.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جیش العدل: مرزبانان ایرانی را آزاد کرديم
شبکه تلویزیونی سعودی العربیه مدعی شد مرزبانان ایرانی آزاد شدند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مرزبانان ربوده شده امروز به رابط ایران تحویل داده شدند.
چهار مرزبان و پيکر شهيد دانايي​فر به ايران تحويل داده ​شدند
اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده شده گفت: مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده‌اند، اما هنوز وارد کشور نشدند.  وی تاکید کرد: تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط ایران چهار مرزبان است.  کوثری همچنین اظهار کرد: ما حتما به دنبال تحویل جنازه یکی از سربازان هستیم.

همچنين، نماینده ایرانشهر در مجلس با تاکید بر این‌که «تا وقتی مرزبانان ربوده شده وارد خاک ایران نشوند نمی‌توانیم آزادی آن‌ها را تائید کنیم» گفت: طبق اعلام نظر مقامات محلی در این باره خبرهای خوشی در راه است.  محمدسعید اربابی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: من با مقامات محلی تماس گرفتم و می‌توانیم بگوییم که خبرها خوش است و امید به اینکه مرزبانان به مقامات ایرانی در پاکستان تحویل داده شده باشند وجود دارد، اما تا زمانی که وارد خاک ایران نشده و تحویل مقامات ما نشوند نمی‌توان گفت که این اتفاق صد در صد رخ داده است.  وی ادامه داد: خبرها، نوع برخوردها و نوع صحبت‌های مقامات محلی در استان حاکی از آن است که اتفاقات خوبی افتاده و مرزبانان به رابطین ایران در پاکستان تحویل داده شده است. اربابی تاکید کرد: خبرها حاکی از این است که با توجه به اینکه مرزبانان هنوز وارد خاک کشورمان نشده‌اند، مقامات محلی نمی‌خواهند این خبر را به صورت رسمی تایید کنند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبري که هنوز تاييد نشده است؛
شبکه تلویزیونی سعودی العربیه مدعی شد مرزبانان ایرانی آزاد شدند. به نوشته العربیه سخنگوی جیش العدل هم چنین تاکید کرده که ممکن است این سازمان دست به اقدامات مشابهی بزند.
جیش العدل مدعی شد: مرزبانان ایرانی آزاد شدند
العربیه گزارش داد، 5 مرزبان ایرانی که توسط گروه تروریستی جیش العدل گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند. این خبر را عبدالرئوف الریگی عضو این گروه تروریستی ساعاتی قبل در تماس با شبکه العربیه اعلام کرد. ریگی اظهار داشت: جیش العدل بعد از دیدار با گروهی از علمای اهل سنت و روسای برخی قبایل بلوچ مرزبانان ایرانی را آزاد کرد. ما بعد از دیدار با این افراد مرزبانان ایرانی را در یک منطقه مرزی در شرق ایران آزاد کردیم. وی افزود: ما مرزبانان ایرانی در احترام به علمای اهل سنت و با نظر به حسن نیتشان آزاد کردیم تا ایران هم همین اقدام را انجام دهد و زندانیان ما را آزاد کند. اما اين ادعا در حالي صورت گرفته است که در داخل کشور هنوز هيچ يک از مقامات رسمي آن را تاييد نکرده​اند.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 15 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خاتمي:​ در مرام اهل بیت، «تحمیل» نبود؛ اما «تحمل» بود
رئیس بنیاد باران با بیان اینکه در مرام اهل بیت، تحمیل نبود؛ اما «تحمل» بود، تاکید کرد: خشونت زبانی و غیر زبانی در روش آنان نبود، به مخالف خود هم احترام می گذاشتند و به ضایع شدن حق آنها راضی نبودند، در نظر آنها ایمانی ارزش دارد که از روی آگاهی و اختیار بدست آید و دائما به مردم هشدار می‌دادند که خودشان حق را بشناسند، از آن دفاع کنند و در مقابل باطل و ناحق اعتراض کنند.
اهل بیت به حقوق مخالفان خود هم احترام می گذاشتند
مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) طبق سنت هر ساله، شب گذشته در دفتر حجت الاسلام سید محمد خاتمی با حضور اصحاب فرهنگ و هنر، شخصیت های سیاسی، علما و روحانیون و... برگزار شد. وی در این مراسم اظهار داشت: درباره فضائل حضرت زهرا(س) و درک و باورداشت آنها، نباید مشکل زیادی وجود داشته باشد؛ زیرا هر انسان منصفی با رجوع به تاریخ می تواند خیلی ساده و روشن این فضائل را دریافت کند و روایات متعدد شیعه و سنی، تعابیر علی(ع) و سایر بزرگان در این مورد وجود دارد و حتی در قرآن کریم هم آیاتی در خصوص حضرت زهرا(س) یا مجموعه ای که ایشان در آن حضور داشتند نازل شده است که مصداق بارز آن سوره کوثر است؛ یعنی علاوه بر آنچه پیامبر(ص) از قول خداوند در مورد فاطمه(س) نقل می کنند، در قرآن هم تعابیر والایی در مورد آن بانوی بازرگوار به کار رفته است.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 15 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان بلوچستان با اشاره به ضرورت وحدت بین کشورهای اسلامی گفت: نیاز فعلی کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم و تکفیری‌ها «وحدت» است.
یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "وحدت" را نیاز فعلی جامعه دانست و گفت: با توجه به مسئله تروریسم و تکفیر که دشمنان به آن دامن می‌زنند وحدت مسلمین از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران  بحمدالله وحدت وجود داشته و این مسئله باعث ثبات و استقلال کشور شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که مسئولان کشورمان نیز به وحدت نیاز دارند تا راه هرگونه بهر‌برداری دشمنان را ببندند.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 15 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دبير شورای نگهبان گفت: کسانی که "سنگر اول" را فتح کرده‌اند‌، برای تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برنامه دارند تا از این طریق "مقاصد فاسد" خود را دنبال کنند!

آيت‌الله جنتي: می‌خواهند با تصرف مجلس خبرگان، "مقاصد فاسد" خود را دنبال کنند!

آيت‌الله احمد جنتي ديروز یکشنبه در جمع مسئولان نظارتی شورای نگهبان در مشهد تصریح کرد که این نهاد با نظر مقام معظم رهبري، کار و قانون را رعایت می‌کند. جنتی، با بیان اینکه امروز عده‌ای که "سنگر اول را فتح کرده‌اندِ" در پی تصرف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند، افزود: «آنها مقاصد فاسد خود را از این طریق دنبال می‌کنند.» گرچه دبير شوراي نگهبان، نامي از كساني كه به تعبير او مي‌خواهند اين مجلس را تصرف كنند نبرد اما به نظر می‌رسد اشاره وي به "فتح سنگر اول"، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوره يازدهم است.

این عضو مجلس خبرگان همچنین تصریح کرد: «اینها پول دارند و برخی از آنان هم در مراکز قدرت هستند، اما این قدرت را مردم به آنان دادند و پولشان هم مال مردم است. این افراد "نقشه‌های خطرناکی" می‌کشند و الان می‌خواهند مجلس خبرگان رهبری را تصرف کنند زیرا تنها نهادی است که می‌تواند درباره رهبری تصمیم بگیرد. این مجموعه می‌تواند قدرت رهبری را هم محدود کند و امروز اینان قصدشان از در اختیار گرفتن این مجلس همین است.»

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اجازه نخواهند داد مجلس مستقل تشکیل شود
علی مطهری می‌گوید شورای نگهبان «اجازه» نخواهد داد مجلسی مستقل شکل بگیرد٬ و در انتخابات اخير، اصولگرایان به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان دل بسته بودند. خلاصه‌اي از اظهارات علی مطهری در گفتگو با «نامه نیوز» را در زير مي‌خوانيد:
مطهري:اصولگرایان به‌ردصلاحیت‌ها دل بسته‌اند
* با دولت قبلی یک مشکل اساسی داشتیم و آن بی‌انضباطی مالی بود. بی‌انضباطی مالی دولت گذشته باعث بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی شد.

* از انزوا و بستن دروازه‌های خود به روی ملل دیگر استقبال نمی‌کنیم. به نظرم در حال اصلاح سیاست خارجی خودمان هستیم. از ابتدای انقلاب نیز چنین تصمیمی نداشتیم که رابطه‌مان را با دنیا قطع کنیم.

* در دولت جدید، اصول‌گرایان به بازی گرفته نشدند و همین، مهم‌ترین عامل انتقادات آنهاست. می‌توان گفت اکنون قدرت اجرایی بیشتر در دست اصلاح‌طلبان معتدل است.

* روحانی باعث شد اصلاح‌طلبان به قدرت بازگردند و لذا بعید است که آنها قصد عبور از روحانی را داشته باشند.
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خاتمی: محتوای انقلاب صلح است
سید محمد خاتمی با اشاره به تلاش​های دولت تدبیر و امید برای بهبود اوضاع و رفع مشکلات گفت: همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند موفق باشد.
جنگ‌ستیزي، دیگرستیزی و نفرت در دنيا بیداد می​کند
جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان یزد با حضور در شهرستان اردکان، با حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی دیدار کردند. متن کامل سخنان آقاي خاتمی در این دیدار بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیدوارم سال خوبی پیش روی همه ما و همه ملت ایران و همه انسانهایی که خواهان صلح و همدلی انسانها هستند باشیم. امسال خصوصیت نوروز ما این است که محاط شده است در دو مناسبتی که هر دو مناسبت به نام و یاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) متبرک شده است هم قبل از عید فاطمیه اول را داشتیم و در هفته دوم عید امسال هم اواسطش باز فاطمیه دوم است. لازم است که یاد و خاطره حضرت زهرا را گرامی بداریم و انشالله که به حرمت این بانوی بزرگوار که معلم و الگوی نه تنها زنان عالم بلکه انسانهای جهان است با عنایت ایشان و بالطف خداوند و هم ملت شریف ایران و نیز همه مسلمان​ها زندگی بهتری داشته باشند.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ چچن در ضلع جنوبی "روسیه" در منطقه "قفقاز" واقع شده است، این منطقه از جنوب به کشور "گرجستان" متصل است و در غرب آن جمهوری‏‌های خود مختار دیگر روسیه نظیر "اوستیا" قرار دارند. همچنین در شرق و شمال آن جمهوری "داغستان" قرار گرفته است.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراضات شماری از حاضران به درگیری کشیده شد و ناتمام ماند.
برکناری فرماندار به بهانه اعتراض مردم به هاشمی رفسنجانی + تکذیبیهبه گزارش عرش نیوز، سایت عصر ایران که وابستگی خاصی به اقای هاشمی رفسنجانی دارد گزارش داد: سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراضات شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و ناتمام ماند.یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار عصر ایران گفت: به دنبال اغتشاش در سخنرانی عصر دیروز سه شنبه اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جزیره کیش، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان نیز مسعود قانعی فرد فرماندار بندرلنگه را برکنار کرد.کیش گرچه منطقه آزاد است اما براساس تقسیمات کشوری یکی از بخش های فرمانداری شهرستان بندرلنگه به شمار می رود.فرماندار بندر لنگه یکی از نیروهای هوادار مجموعه رایحه خوش خدمت ائتلاف حامی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق است که با وجود گذشت بیش از 6 ماه از آغاز بکار دولت جدید، همچنان در این سمت باقی مانده بود.این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: استاندار هرمزگان در واکنش به این حادثه، شمار دیگری از مقامات از جمله رئیس دفتر خود را نیز برکنار کرده است.هاشمی به رسم هر ساله به کیش سفر کرده و از روز سوم فروردین وارد جزیره شده است. البته سفرهای نوروزی هاشمی به کیش در چند سال اخیر در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به دلیل عدم همکاری و کارشکنی مدیران محلی جزیره، انجام نشده بود.سفر امسال هاشمی به کیش نخستین سفر وی به این جزیره پس از چند سال به شمار می رود.این خبر توسط روابط عمومی استانداری هرمزگان تکذیب شد.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

استانداری دروغ میگوید یا سایت منتسب به هاشمی
در حالی خبر مطرح شده یکی از سایت های اصلاح طلب که گرایش بسیار زیادی به هاشمی رفسنجانی دارد توسط روابط عمومی استانداری هرمزگان قویا تکذیب گردیده ، که این ضد و نقیص ها اکثر سایت های اصلاح طلب را دچار سردرگمی شدید کرده است.

به گزارش عرش نیوز:
سایت عصر ایران که وابستگی خاصی به اقای هاشمی رفسنجانی دارد گزارش داد: سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراض شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و ناتمام ماند.

عکسها در ادامه مطلب.........

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی امروز خود اعلام کرد که مقاومت قوی است است و برای حمایت از مردم خود باقی خواهد ماند و اسرائیل نیز می‌داند که مقاومت قوی تر شده است از همین روی به گزینه جنگ فکر نمی‌کند.
مقاومت امروز قوی‌تر شده است و برای حمایت از مردم باقی خواهد ماندبه گزارش عرش نیوز، به نقل از المنار، دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی قبل به مناسبت افتتاحیه همایش فرهنگی- ادبی در "جبل عامل" در بیروت از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد که مهمترین محورهای آن در ذیل آمده است:-همه افکار، اطلاعات و تجربیات از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد و اطلاعات و تجربیات از طریق وسایل ارتباطی تا روز قیامت به دیگران منتقل خواهد شد.- از نشانه های خلقت خداوند تنوع و تعدد زبان ها است و از زمان قدیم تاکنون هزاران زبان وجود دارد.- خداوند زبان عربی را برای کتاب آسمانی خود انتخاب کرد و از جمله مسئولیت های امروز ما پاسداری از زبان عربی و دفاع از آن است.-علمای جبل عامل در گذشته حتی مدارس و خانه های را به مرکزا آموزش زبان عربی تبدیل کرده بودند تا نسل ها بتوانند از این زبان در مقابله با بی سوادی و جهل حمایت کنند.-علمای جبل عامل نقش اساسی در مقابله با استعمار خارجی داشتند.-مقاومت امروز در امتداد تاریخ جبل عامل و نسل های گذشته قرار دارد.-جبل عامل از ابتدا برای دفاع از مقدسات و مقابله با طرح رژیم صهیونیستی، تقسیم و فتنه با همه پیشگامان و طلایه داران امت بود.

بقیه در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صادق زیباکلام در چگونه دنیایی فکر می کند و سخن می گوید؟ این پرسش در بردارنده پاسخی به سادگی خود نیست. دکتر زیباکلام را اگر بخواهیم تنها در چارچوب اظهارات خود وی محصور کنیم، با منشوری روبرو می شویم که نمی توان با اطمینان نوری به آن تاباند و پرتویی از پیش تعیین شده را انتظار داشت.
یک سیاستمدار و دنیایی از تناقضبه گزارش عرش نیوز، به نقل از دیدبان، در دنیای سیاست ایران، مردان زیادی زیست کرده اند. که هرکدام برای خود منطق یا نقطه دالی برای تحرکات سیاسی خود داشته اند.اما منطق بعضی خیلی تعریف شده و مشخص بوده اما منطق برخی دیگر آنقدر گنگ بوده که گاهی از آن تصور بی منطقی هم می شود. صادق زیبا کلام را می توان در دسته دوم سیاستمداران ایرانی قرار داد.
 
بقیه در ادامه مطلب........................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:سیاستمدار فمینیست غربزده, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اوباما در دیدار با پادشاه عربستان:
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پادشاه عربستان به وی اطمینان داد که توافق هسته ای 1+5 با ایران، به زیان کشورهای منطقه نخواهد بود.
به گزارش عرش نیوز ،باراک اوباما" در گفتگوی دوساعته خود با پادشاه عربستان سعودی گفت نمی خواهد بر سر مسائل هسته ای با ایران به یک توافق بی‌ ارزش دست پیدا کند.

در همین رابطه یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت : دیدار باراک اوباما با ملک عبدالله با هدف کاهش نگرانی آمریکا در مورد روابط متزلزل این کشور با متحد قدیمی خود یعنی عربستان سعودی برنامه ریزی شده است.

در بیانیه کاخ سفید نیز آمده است که در این مذاکرات باراک اوباما  بر اهمیت رابطه مستحکم واشنگتن با بزرگترین صادر کننده نفت جهان تاکید کرده است.

 به گفته یک مقام آگاه در این نشست درباره موضوعات انرژی و حقوق بشر صحبتی نشد. سازمان های حقوق بشری پیش از سفر اوباما به ریاض خواستار تشدید فشارها بر خاندان سعودی برای بهبود حقوق بشر در این کشور شده بودند.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت دو رهبر درباره اختلافات تاکتیکی گفتگو کردند در حالی که منافع راهبردی آنها مشترک و مورد توافق است.  این مقام افزوده است فکر می‌کنم آمدن به ریاض و توضیح این موضوع برای پادشاه که اوباما مصمم به توقف ایران در دستیابی به سلاح هسته ای است حائز اهمیت است.

به ادعای وی این دیدار فرصتی بود تا ملک عبدالله را مطمئن سازیم که  توافق بدی را قبول نخواهیم کرد و تمرکز بر موضوع هسته ای بدان معنا نیست که درباره دیگر فعالیت های بی ثبات کننده  ایران در منطقه نگرانی نداریم.

همچنین دو رهبر درباره جنگ داخلی سوریه گفتگوی مفصلی داشتند و به گفته این مقام مطلع هر دو کشور نسبت به انتقال سیاسی در سوریه و حمایت از مخالفان میانه رو اشتراک نظر دارند.

رئیس جمهور آمریکا دیروز جمعه وارد پایتخت عربستان سعودی شد. رسانه های دولتی عربستان گفته اند که مذاکرات دو کشور بر تلاش برای صلح در خاورمیانه و بحران سوریه متمرکز بود.
منبع:مهر

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.
مخالفان دولت هم بي‌انصافند، هم ناصادق
سید محمود میرلوحی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در سال 92 گفت: من تعجب می‌کنم، جماعتی که هشت سال مشکلات را دیدند و تماشاچی بودند، چرا ظرف کمتر از یک سال، با این سرعت بی صبر و تحمل شده​اند و انتظار دارند دولت یازدهم معجره کند. وی افزود: این جماعت نباید توقع داشته باشند که دولت طی این مدت کوتاه عملکرد هشت ساله آنها را منزه کند. فضای امروز، فضایی است که بیش از یک دوره 4 ساله برای به سامان رساندن آن زمان نیاز است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه به نظر می رسد دولت یازدهم بیش از حد انتظار طی این مدت به ویژه در عرصه بین‌المللی و اقتصاد وارد عمل شده است، تصریح کرد: متاسفانه رقبای دولت نه تنها انصافی ندارند، بلکه صادق هم نیستند، هر چه زمان می گذرد دولت با مشکلات 8 سال گذشته بیشتر آشنا می شود. معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه این گروه می دانند که اگر مسیر به همین منوال ادامه داشته باشند آنها سهمی در قدرت نخواهند داشت، اظهار داشت: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جریان‌شناسی توهین‌ها در دولت جدید؛
دولت به عنوان نماینده اکثریت مردم وظیفه دارد در برابر اهانت‌هایی که در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها، در داخل یا خارج از کشور، به مردم یا مقدسات صورت می گیرد واکنش نشان داده و از تکرار این موارد جلوگیری به عمل آورد.
مرجع : مشرق
به گزارش عرش نیوز,از زمان روی کار آمدن دولت جدید یکی از مسائل حاشیه‌آفرین، مواضع و اظهارات توهین آمیزی است که توسط برخی جریان‌ها در سخنرانی‌ها و روزنامه‌ها انعکاس یافته است.

دولت به عنوان منتخب اکثریت مردم وظیفه دارد در برابر اهانت‌هایی که در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها، در داخل یا خارج از کشور، به مردم یا مقدسات صورت می گیرد واکنش نشان داده و از تکرار این موارد جلوگیری به عمل آورد.

اما متأسفانه شاهد هستیم که فارغ از عدم موضع گیری دولت در برابر توهین‌های صورت گرفته، در برخی موارد، این توهین‌ها از جانب اعضای دولت یا نزدیکان به رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

اخیراً نیز روزنامه اعتماد در مصاحبه با آیت الله هاشمی رفسنجانی در توهینی آشکار به رأی مردم، دولت دهم را نا مشروع دانسته بود که این موضوع بهانه‌ای شد تا نگاهی به برخی از توهین‌های صورت گرفته توسط این جریان داشته باشیم.

بقیه در ادامه مطلب....
مرجع : مشرق

عکسها در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عباس آقازمانی مرد رازآلود انقلاب اسلامی
ك نشريه تازه تاسيس به مدير مسئولي يكي از فعالان تيم رسانه‌اي احمدي‌نژاد، با انتشار مصاحبه‌اي با ابو شريف يكي از مرموزترين چهره‌هاي سياسي پس از انقلاب نوشت: «بیجا نیست اگر نام عباس آقازمانی را مرد رازآلود انقلاب اسلامی بدانیم. فراز و نشیب های زندگی سیاسی او که ابوشریف را تا فرماندهی کل سپاه پاسداران بالا برد و تا مناطق محروم افغانستان و پاکستان کشاند، برای روایت نیاز به ساعت‌ها مصاحبه دارد. گفتگوی پیشرو در در ماه رمضان 1390 در تهران انجام شده است و برای اولین بار منتشر می شود.»
مصاحبه با يكي از مرموزترين سياسيون ايران

 درباره دستگیری خود توسط ساواک توضیحاتی را دادید، گویا شما با فریب ساواک در سال ۵۰ از کشور گریختید در این مورد توضیح بفرمایید؟

در آن زمان برای جلوگیری از تزاحم فعالیت‌های ساواک و شهربانی و سایر نیروهای امنیتی کمیته‌ای مشترک به نام کمیته ضد خرابکاری تشکیل شده بود. در مقابل آن نیروهای سیاسی جهت هماهنگی عملیات و عدم تداخل آنها کمیته‌ای به‌وجود آمده بود. این کمیته شامل حزب‌الله و سایر گروه‌ها بود. در این جریانات بسیاری از اعضای سازمان مجاهدین خلق با دامی که آن زمان برایشان گذاشته بودند، دستگیر شدند و با عملیات حزب الله رئیس کمیته ضد خرابکاری به نام سرتیپ طاهری ترور شد.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رد صلاحیت شورای نگهبان مهر مثبت کارنامه​ام شد؛
آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تاکید بر اینکه کاری که با توکل بر خدا و تکیه مردم باشد، پشیمانی و شکست ندارد، تاکید کرد: با توجه به آنچه مردم از من خواستند و انجام دادم، رد صلاحیت شورای نگهبان هم مهر مثبتی بر کارنامه​ام شد.
هاشمی: تردیدی نداشتم که اگر بیایم، رای دارم
آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که آیا قبل از اینکه خبر عدم تأیید صلاحیت شما منتشر شود؛ درخواست هایی شد که شما از کاندیداتوری انصراف بدهید ؟ گفت : در دو، سه روز آخر کسانی از داخل شورای نگهبان به من اطلاع دادند که یکی از مسئولان امنیتی و معاون هایش آمدند و با اصرار زیاد اجازه یافتند و وارد جلسه شدند. البته دیگران مخالفت می کردند که بنا نیست کسانی از بیرون به جلسه ما بیایند . چون داریم بحث انتخابات می کنیم. بعضی ها گفتند که فقط آن مسئول بماند و بقیه بیرون بروند که رفتند. آن شخص ماند و گفت که من می خواهم به شما بگویم که ما از همان روزی که آقای هاشمی نامزد شد، هر صبح و شب دائماً داریم افکار سنجی می کنیم .رای ایشان به سرعت بالا می رود و تا دیشب به 70 درصد رسیده و اگر دو روز دیگر را هم صبر کنید؛ به 90 درصد می رسد . اگر او بیاید همه رشته های این سالهای ما پنبه می شود. با این صحبت ها ؛ آنها تکلیف را روشن کردند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفیرآمریکا: كار روسيه در كريمه يعني دزدي آشكارسفیر آمریکا در سازمان ملل روسیه را 'دزد' خطاب کرد و سفیر روسیه هم گفت تحمل شنیدن 'اهانت‌ها' را ندارد! و معاون وزیر خارجه روسیه نيز در يك گستاخي آشكار نسبت به ايران گفت: مسکو نمی‌خواهد از قضیه ایران به عنوان اهرم استفاده کند ولی رفتار غرب شاید روسیه را به این سمت بکشاند!
گستاخي روسيه: شايد از ایران به عنوان اهرم استفاده كنيم!

در هشتمین جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران اوکراین، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد و سامانتا پاور، همتای آمریکایی او در "مجادله‌ای لفظی" به شدت از سیاست های یکدیگر در مواجهه با بحران اوکراین انتقاد کرده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توازن قوا، طی دهه‌های گذشته بخش قابل توجهی از راهبرد امنیتی آمریکا را برای کنترل و تسلط این کشور بر مناطق گوناگون جهان، از جمله خاورمیانه و خلیج‌فارس تشکیل داده است.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "توازن قوا" (Balance Power) یک نظریه و اصطلاح سیاسی پرکاربرد و مربوط به روابط بین‌الملل است.برمبنای این نظریه، زمانی امنیت جهانی تامین می‌شود که امکانات سیاسی-امنیتی و مخصوصا نظامی، به گونه‌ای متعادل میان کشورها توزیع شود و هیچ کشور و دولتی قدرت تسلط کامل بر سایر کشورها را نداشته باشد.

نمودار توازن قوای نظامی در خاورمیانه

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:خلیج همیشه فارس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توسط آیت‌الله شبیری زنجاني؛آیت‌الله شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه های پیاپی عزاداری هشدار داد و گفت: افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. انتقاد از  افراط و ترویج دهه‌های پیاپی عزاداریجامعه عرفا نمی‌تواند نسبت به این همه عزاداری پیاپی مراقبت داشته باشد و سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد.به گزارش انصاف‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی، این مرجع شيعيان در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه‌هاي حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه‌هاي پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها به وجود مي‌آید. افراط در عزاداری‌ها به تفریط مي‌انجامد.
آیت الله شبیری با غیر شرعی خواندن هتک حرمت عزاداری ها، خاطر نشان کرد: حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری‌ها نیست. اگر برپایی مجلسهای شادی در زمانی باشد که در عرف آن را هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- مي‌دانند خلاف شرع است. البته این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.این مرجع تقلید افزود: قول ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت هتک هرمت هست یا نه، حجت نیست و جامعه مشخص مي‌کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. اما متاسفانه عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها زمینه هتک حرمت را فراهم مي‌کنند و این افراد در این زمینه مسوولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به این کارهاست؟!آیت الله شبیری زنجانی ادامه داد: امروزه برخی از منبری‌ها و مداح‌هاي بی تقوا حرفهای بی سند و مجلسهای بی سندی را ترویج مي‌کنند و پس از ترویج آن در جامعه، عرف هرگونه مجلس شادی را در این ایام هتک حرمت مي‌نامند. افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند اما حتما ما باید موضوع را درست کنیم و بعد آن را تبلیغ کنیم تا باعث هتک شود؟
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئيس​جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در سال جاري:آرامش ایجاد شده پایه اصلی حرکت جامعه در سال جدید خواهد بودرییس‌جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۲ گفت: مهمترین کاری که دولت در سایه حمایت مردم و مقام معظم رهبری و عنایات باری تعالی توفیق یافته انجام بدهد ایجاد آرامش و طمأنینه در جامعه بوده است و این آرامش توأم با امید و نشاط می‌تواند پایه‌های اصلی برای حرکت امروز و فردای جامعه ما باشد.اگر به توافق نهایی برسیم به سود همه است

 متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آخرین جلسه هیأت دولت سال ۹۲ به شرح زیر است:
«بسم ‌الله الرحمن الرحیم
امروز در واقع آخرین جلسه‌ای است که ما به عنوان جلسه هیأت وزیران در سال ۹۲ داریم و ان‌شاءالله جلسه بعدی ما صبح روز چهارشنبه ششم فروردین ماه خواهد بود. لازم می‌دانم هم از مردم عزیز و بزرگوارمان سپاسگزاری و تشکر کنم. در طول این مدت حدود ۷ ماهی که دولت کار خودش را آغاز کرده و در جریان امور بوده، علی‌رغم همه پیچیدگی‌ها و مشکلاتی که پیش پای مردم و جامعه و کشور وجود داشته و برای ما به ارث باقی مانده بود، به حمدالله با کمک، ایثار، صبر، استقامت و حمایت مردم و همچنین حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک و هدایت همه فرهیختگان، نخبگان جامعه و انتقادات سازنده آنها و همچنین حمایت حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید؛ بحمدالله دولت توانسته برخی از وظایفی که بر دوش داشته را به انجام برساند.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:دولت تدبیر و امید, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دست‌اندرکاران فتنه 88 در میان مجمع روحانیون مایلند بدون پاسخگویی درباره خیانت‌های خود و توبه و عذرخواهی، به نظام برگردند.چه کسی می‌تواند خاتمی را شفاعت کند؟!به گزارش عرش نیوز ، دست‌اندرکاران فتنه 88 در میان مجمع روحانیون مایلند بدون پاسخگویی درباره خیانت‌های خود و توبه و عذرخواهی، به نظام برگردند.در همین زمینه خاتمی در جمعی اظهار داشته که پس از سال 88 بنا را بر تعامل گذاشتیم؛ اما واسطه‌ای که بتواند تعامل با نظام را رقم بزند، نداشتیم.خاتمی همچنین گفته است:حسن خمینی و هاشمی‌رفسنجانی مقبولیتی برای بر عهده گرفتن این واسطه‌گری نداشتند و باید به سوی افراد دیگری برویم.خاطر نشان می‌شود خاتمی در محافل خصوصی اظهار کرده که در انتخابات 88 هیچ تقلبی رخ نداده اما با این وجود حاضر به اعتراف علنی و عذرخواهی از نظام و مردم نیست و همچنان با فتنه‌گران همراهی می‌کند. با این وصف می‌توان گفت بهترین واسطه و شفیع برای خاتمی، اظهار توبه و ندامت از جانب خود وی است و ظاهرا همین موضوع مورد حمایت برخی اعضای مجمع روحانیون نیز که نسبت به مواضع خاتمی و مجمع در فتنه 88 ناراضی هستند، قرار دارد.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار 
اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با اشاره به سوابق انجمن‌های اسلامی دانشجویان در دوران مبارزه، گفت: در طول ۷۰ سالی که انجمن‌های اسلامی دانشجویان تشکیل شدند، جزر و مدهای زیادی داشتند و افزایش آگاهی جوانان دانشجو، مهمترین دستاورد آن است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فراز و فرود حرکت‌های سیاسی و فکری را طبیعی دانست و یادآور شد: در تاریخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصیت مورد قبول حوزه و با جایگاه مناسب در جامعه، پیشقدم و محور حرکت مردم برای مبارزه با استبداد و استعمار شد.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون پارلماني رئيس‌جمهور:درحالي كه كمتر از دو روز تا پايان سال 92 باقي مانده است، همچنان اتفاق‌هاي فضاي سياسي كشور در كانون توجه جامعه قرار دارد كه مهم‌ترين آنها سفر مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا به ايران پس از حدود 8 سال و ديدار و گفت‌وگوی او با بسياري از سياستمداران ايراني است اما اين سفر براي ميزبان حاشيه‌هايی به همراه داشت؛ وزير امور خارجه اكنون زير فشار سوال‌هاي پياپي مجلسيان است70 درصد سووالات از وزرا  توسط 40 نماینده است. در كنار او قرار است علي جنتي، وزير ارشاد دولت يازدهم هم پاسخگوي سوالات نمايندگان و شكايت تعدادي ديگر در كميسيون اصل 90 باشد. رابطه دولت و مجلس سوالي است كه از معاون پارلماني رئيس‌جمهور پرسيده‌ايم. مشروح گفت‌وگوي آرمان با حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در ذيل آمده است:شروع كار دولت با اميد به همكاري همه قوا و مجموعه سياسي كشور همراه بود اما با عدم راي اعتماد به سه وزير بدبيني‌ها جاي خوشبيني را گرفت. تحليل شما از اين اتفاق چيست؟انتصاب و شروع كار من در دولت تدبير و اميد به‌عنوان معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس بعد از راي اعتماد به كابينه بود. بنابراين در آن مرحله من در اين مسئوليت نبودم.به هر حال شما به‌عنوان يك فعال سياسي باتجربه چه پيش‌بيني‌ای از ادامه اين وضعيت دارید؟

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که احتمالا آخرین نشست مطبوعاتی وی در سال ۹۲ خواهد بود در پاسخ به سئوالی درباره انتشار اخباری مبنی بر دعوت از رئیس جمهور کشورمان به عربستان و اینکه آیامقامات ایرانی برای سفر به عربستان برنامه ای دارند، بیان کرد: درباره برنامه سفر آقای روحانی اخباری را بعضی از رسانه هامنتشرکردند که تایید نمی شود. آقای دکتر ظریف در سفری که به منطقه خلیج فارس و کشورهای سوریه، اردن و ...داشتندمراتب آمادگی ایران را اعلام کردند که در آن زمان آمادگی برای انجام این سفر وجود نداشت اما علاقه مندی برای ارتباط وروابط با کشورهای منطقه از جمله عربستان خواست و اراده جدی ماست و می خواهیم که دارای بهترین مناسبات باشیم. افخمافزود: جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت های خود را برای ارتقای روابط با همسایگان مد نظر دارد. وی در پاسخ به سئوال دیگریدرباره ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد کشتی حامل سلاح ایران و همچنین تاکید مقامات آمریکایی بر نقض قوانین بین المللی دراین باره اظهار داشت: رفتارهای رژیم صهیونیستی شناخته شده و تکراری است، این موضوع و ادعایی که مطرح شده یکسناریوپردازی و اقدامی است که همزمان با لابی اسرائیل در آمریکا مطرح شده است.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شمس‌الواعظین: مخالفان بازگشایی انجمن صنفی را با تأییدیه معرفی کنید

ماشاءالله شمس‌الواعظین درپی انتشار نامه‌ای با امضای بیش از 1200 روزنامه‌نگار درباره‌ی جلوگیری از بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران! گفت: من از انتشار چنین نامه‌ای با امضای 1200 روزنامه‌نگار یا تحت عنوان روزنامه‌نگار بسیار متأسفم، چون سراسر این نامه، سیاسی بود.

روزنامه‌نگاراني كه با بازگشايي انجمن صنفي خود مخالفند!

این فعال حوزه‌ی رسانه در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: روزنامه‌نگارانی که گروهی را از انجام کار سیاسی برحذر می‌کنند، نباید خودشان کار سیاسی انجام دهند و یک متن سیاسی را برای جلوگیری از انجام یک کار صنفی منتشر کنند. تقاضای من از جمع‌آوری‌کنندگان این امضاها، آن است که از میان بیش از 1200 فردی که پای این نامه را امضا کرده‌اند، 400 نفر را با تأیید یکی از دانشگاه‌های مربوط به علوم ارتباطات یا تحریریه‌ی رسانه‌ها معرفی کنند.

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش پاکسازی یک شهر استراتژیک در سوریه؛
به نظر می‌ر‌سد، مخالفان اسد و مخصوصا حامیان منطقه‌ای آن‌‌ها، که در سه سال اخیر، از هیچ اقدام سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی (آن هم به طول کاملا عریان) در راستای براندازی اسد خودداری نکرده‌اند، باید طی هفته‌‌های آینده، منتظر تکمیل مثلث "القصیر-یبرود-حلب" باشند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در تاریخ 5 ژانویه‌ی 2013 (15 خرداد 92)، شبکه رسمی "الاخبار" سوریه، با انتشار خبری فوری، توجه تمامی تحلیل‌گران و ناظران مسائل "خاورمیانه" و "سوریه" را به خود جلب کرد؛ "القصیر توسط ارتش سوریه فتح شد".

 

الاخبار در حالی این خبر را اعلام کرد، که ارتش سوریه، پس از 3 هفته درگیری نفس‌گیر با تروریست‌های تکفیری (مخصوصا جبهةالنصرة) توانست سرانجام "القصیر" را به طور کامل تحت سیطره خود در آورد.

 

اولین تصاویر منتشر شده پس از آزادسازی "القصیر"
بقیه در ادامه مطلب....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گره زدن ماجرای هواپیمای مالزی به 11سپتامبر؟

همزمان با قطع عملیات جستجوی نیروهای هندی برای یافتن هواپیمای گمشده مالزیایی ادعایی نیز مبنی بر ربوده شدن آن برای انجام عملیات انتحاری مطرح شده و يك مقام سابق اسرائیلي نيز مدعي شد: ایران هوایپمای مالزیایی را ربوده و آن را در محلی که نه کسی می‌بیند و نه می‌یابد، به زمین نشانده است!

ادعاي اسرائیلي: ایران هوایپمای مالزیایی را ربوده!

نیروهای هوایی و دریایی هند روز یکشنبه عملیات جستجو برای یافتن پروازشماره ام.اچ 370 گمشده مالزیایی را بنابه درخواست کوالالامپور متوقف کردند. پرواز شرکت هواپیمایی مالزی یک هفته پیش با 239 نفر سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن مفقود شد و عملیات بین المللی از جمله با مشارکت هند تاکنون به جایی نرسیده است. هند به طور رسمی از روز پنجشنبه گذشته و درپی درخواست مالزی عملیات جستجو درحوالی جزایر آندامان و نیکوبار در غرب خلیج بنگال را آغاز کرد. منابع وزارت دفاع هند ديروز گفتند که اکنون عملیات ردیابی درهر دوی این مناطق متوقف شده ولی ممکن است که مجددا از سرگرفته شود.

فرمانده «بابو» یک سخنگوی ستاد فرماندهی نیروی دریایی هند در شرق این کشور گفت که این وضعیت بیشتر یک مکث است. مقام‌هاي مالزیایی وضعیت را مجددا بررسی مي‌کنند و آنان در مورد ضرورت تغییر منطقه جستجو تصمیم خواهند گرفت. مقام‌هاي مالزیایی اکنون توجه خود را به سوی خلبان، خدمه و مسافران پرواز شماره ام.اچ 370 به منظور کسب اطلاعاتی در مورد علل ناپدیدی آن معطوف کرده اند. به گفته منابع رسمی مالزی به نظر مي‌رسد کسی این پرواز را بطور عمدی منحرف و ارتباط آن را با رادارهای زمین قطع کرده است.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برای حفظ مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی
مرگ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل بيماري‌ها

ارتش ترکیه تهدید کرد که در صورت به‌خطر افتادن مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی در حلب به سوریه لشگرکشی خواهد کرد.

احتمال لشگرکشی ترکیه به حلب سوريه

با اوج‌گیری درگیری‌های مسلحانه میان شورشیان و نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حلب، روزنامه حریت ترکیه نوشت: ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف اعزام احتمالی نیروهای زمینی و هوائی، حفاظت از آرامگاه "سلیمان‌شاه" پدر بزرگ "عثمان اول" بنیادگذار امپراطوری عثمانی خواهد بود. برپایه قراردادی که درسال ۱۹۲۱ میلادی منعقد شده است، مزار سلیمان‌‌شاه و املاک پیرامون آن جزئی از خاک ترکیه محسوب می‌شود.

سومین سالگرد بحران سوریه

بحران خونین سوریه روز جمعه وارد سومین سال خود شد. به مناسبت سالگرد این بحران، پایتخت‌های ۳۰ کشور جهان از جمله اردن، مصر، عراق، بریتانیا، آمریکا، کنیا و کره جنوبی شاهد همایش‌ها و تظاهرات اعتراضی صدها‌هزار نفر بود. در این مراسم، مردم به‌نشانه همدردی با قربانیان جنگ سوریه شمع افروختند و بادکنک به هوا فرستادند. به‌همین مناسبت یک نهاد امدادی بین‌المللی اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تاکنون دست‌کم ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل ابتلا به بیماری‌های درمان‌پذیر جان خود را از دست داده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نگرشی که در آن آزادی محدود شود محکوم به شکست است

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی با بیان اینکه "استقلال‌طلبی یکی از آرمان‌های اصلی امام و انقلاب است"، گفت: استقلال برای هر کشور و ملتی اهمیت بالایی دارد و هرجا استقلال پایمال شود، مردم نسبت به آن حساسیت نشان دادند.

نگرشی که در آن آزادی محدود شود محکوم به شکست است

نوه امام خمینی در دیدار با مدیران و کارکنان شرکت معدنی گل گهر سیرجان با اشاره به روحیه استقلال‌طلبی در بین مردم ایران، اظهار کرد: گواه این ادعا، انقلاب مردمی ایران به دلیل وابستگی رژیم پهلوی به بیگانگان است که در نهایت حس استقلال‌طلبی ملت با رهبری امام موجب سرنگونی آن شد.

سیاست نظام، حفظ استقلال در مسائل مهم از جمله مسائل اقتصادی است
فرزند یادگار امام با بیان اینکه "امام راحل همیشه به استقلال‌طلبی تاکید داشتند"، اظهار کرد: سیاست نظام مردمی ما حفظ استقلال و عدم دخالت بیگانگان در مسائل مهم کشور از جمله مسائل اقتصادی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است. وی در تعریف استقلال، این مفهوم را به استقلال خام و پخته تقسیم کرد و افزود: در استقلال خام تعبیر این است که ما بدون کمک گرفتن از کشوری تنها بوسیله خودمان صددرصد نیازهایمان را برآورده کنیم و در این مسیر چشم روی پیشرفت‌های علمی سایر کشورها ببندیم و با این ذهنیت که یادگیری و بهره گرفتن از علوم سایر کشورها به معنای استقلال‌طلبی است از آنها کمک نگیریم.

بقیه در ادامه مطلب.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با گذشت سه سال از آغاز جنگ داخلی در سوریه، آمار و ارقام منتشر شده از سوی نهادهای داخلی و بین‌المللی از عمق فاجعه در این کشور خبر می‌دهد.بحران خونين و فاجعه بار سوریه از زبان آمار و ارقامبر اساس گزارش منتشر شده از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آغاز درگیری‌ها در این کشور دست کم 140 هزار تن کشته و بیش از 500 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن واقع شده و نمایندگانی در سوریه دارد، اعلام کرد: از 140 هزار سوری کشته شده در درگیری‌های این کشور 55 هزار تن غیر نظامی هستند که نزدیک به 10 هزار تن از این کشته‌ها کودک و بیش از پنج‌هزار تن دیگر زن هستند.همچنین به گزارش دیده‌بان حقوق بشر 17 هزار تن نیز در سه سال درگیری در سوریه مفقود شده‌اند و ده‌ها هزار تن در زندان‌ها سرنوشت نامعلومی دارند. آنتونیو گویتریس، کمیسیونر امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که تعداد آوارگان سوری از تعداد آوارگان افغانستان که بیشترین تعداد آوارگان در جهان را به خود اختصاص داده نیز گذشته است.بنا به گفته گویتریس، تعداد آوارگان سوری که نام آنها در اردوگاه‌های پناهندگان سوریه در خارج از این کشور ثبت شده به 550 هزار تن رسیده و شمار کسانی که در داخل سوریه آواره شده‌اند نیز از مرز 6.5 میلیون تن عبور کرده است. در همین حال کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اوضاع سوریه را بسیار نگران‌کننده اعلام و تاکید کرده است که مناطق وسیعی از شمال و شرق سوریه با بحران جدی کمبود غذا مواجه هستند.سازمان ملل نیز در گزارشی تاکید کرد که بحران سوریه موجب از بین رفتن 40 درصد از بیمارستان‌ها، کاهش 35 درصدی تولید ناخالص ملی، سقوط 80 درصدی ارزش پول ملی سوریه و کاهش 96 درصدی صادرات نفت این کشور شده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي انتشار مقاله ديروز روزنامه متعلق به مهرداد بذرپاش از نمايندگان گروه پايداري مجلس و نقل قولي از آيت‌اله جوادي‌آملي، دفتر ايشان اين امر را «شبهه‌افكني» و استفاده غيرعادلانه از سخنان آيت‌اله جوادي‌آملي دانست.اعتدالی که در مقابل افراط و تفريط باشد عين عدالت استبه گزارش بهارنيوز، روز گذشته روزنامه وطن‌امروز در مقاله‌اي و در جهت حمله به اظهارات آقاي روحاني درباره (دژ پولادين برخي مطبوعات مخالفت دولت) و به زير سئوال بردن مشي اعتدال رييس‌جمهور، به نقل از حضرت آيت‌اله جوادي‌آملي نوشته بود كه: «اعتدال از پست‌ترين رذايل است»! و در ادامه به نقل از ايشان اضافه كرده بود: «آنجا که عدالت قربانی سهل‌انگاری و عوام اندیشی شود. ما موظف به اجرای عدل هستیم نه اعتدال، زیرا اعتدال فقط معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می‌خواهند نه آنکه عدالت چه اقتضایی دارد. بنابراین رسانه‌ها باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کنند نه آنکه به ایجاد اعتدال روی آورند.»

بقیه در ادامه مطلب........................

 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com