وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ چچن در ضلع جنوبی "روسیه" در منطقه "قفقاز" واقع شده است، این منطقه از جنوب به کشور "گرجستان" متصل است و در غرب آن جمهوری‏‌های خود مختار دیگر روسیه نظیر "اوستیا" قرار دارند. همچنین در شرق و شمال آن جمهوری "داغستان" قرار گرفته است.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراضات شماری از حاضران به درگیری کشیده شد و ناتمام ماند.
برکناری فرماندار به بهانه اعتراض مردم به هاشمی رفسنجانی + تکذیبیهبه گزارش عرش نیوز، سایت عصر ایران که وابستگی خاصی به اقای هاشمی رفسنجانی دارد گزارش داد: سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراضات شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و ناتمام ماند.یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار عصر ایران گفت: به دنبال اغتشاش در سخنرانی عصر دیروز سه شنبه اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جزیره کیش، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان نیز مسعود قانعی فرد فرماندار بندرلنگه را برکنار کرد.کیش گرچه منطقه آزاد است اما براساس تقسیمات کشوری یکی از بخش های فرمانداری شهرستان بندرلنگه به شمار می رود.فرماندار بندر لنگه یکی از نیروهای هوادار مجموعه رایحه خوش خدمت ائتلاف حامی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق است که با وجود گذشت بیش از 6 ماه از آغاز بکار دولت جدید، همچنان در این سمت باقی مانده بود.این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: استاندار هرمزگان در واکنش به این حادثه، شمار دیگری از مقامات از جمله رئیس دفتر خود را نیز برکنار کرده است.هاشمی به رسم هر ساله به کیش سفر کرده و از روز سوم فروردین وارد جزیره شده است. البته سفرهای نوروزی هاشمی به کیش در چند سال اخیر در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به دلیل عدم همکاری و کارشکنی مدیران محلی جزیره، انجام نشده بود.سفر امسال هاشمی به کیش نخستین سفر وی به این جزیره پس از چند سال به شمار می رود.این خبر توسط روابط عمومی استانداری هرمزگان تکذیب شد.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

استانداری دروغ میگوید یا سایت منتسب به هاشمی
در حالی خبر مطرح شده یکی از سایت های اصلاح طلب که گرایش بسیار زیادی به هاشمی رفسنجانی دارد توسط روابط عمومی استانداری هرمزگان قویا تکذیب گردیده ، که این ضد و نقیص ها اکثر سایت های اصلاح طلب را دچار سردرگمی شدید کرده است.

به گزارش عرش نیوز:
سایت عصر ایران که وابستگی خاصی به اقای هاشمی رفسنجانی دارد گزارش داد: سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراض شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و ناتمام ماند.

عکسها در ادامه مطلب.........

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی امروز خود اعلام کرد که مقاومت قوی است است و برای حمایت از مردم خود باقی خواهد ماند و اسرائیل نیز می‌داند که مقاومت قوی تر شده است از همین روی به گزینه جنگ فکر نمی‌کند.
مقاومت امروز قوی‌تر شده است و برای حمایت از مردم باقی خواهد ماندبه گزارش عرش نیوز، به نقل از المنار، دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی قبل به مناسبت افتتاحیه همایش فرهنگی- ادبی در "جبل عامل" در بیروت از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد که مهمترین محورهای آن در ذیل آمده است:-همه افکار، اطلاعات و تجربیات از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد و اطلاعات و تجربیات از طریق وسایل ارتباطی تا روز قیامت به دیگران منتقل خواهد شد.- از نشانه های خلقت خداوند تنوع و تعدد زبان ها است و از زمان قدیم تاکنون هزاران زبان وجود دارد.- خداوند زبان عربی را برای کتاب آسمانی خود انتخاب کرد و از جمله مسئولیت های امروز ما پاسداری از زبان عربی و دفاع از آن است.-علمای جبل عامل در گذشته حتی مدارس و خانه های را به مرکزا آموزش زبان عربی تبدیل کرده بودند تا نسل ها بتوانند از این زبان در مقابله با بی سوادی و جهل حمایت کنند.-علمای جبل عامل نقش اساسی در مقابله با استعمار خارجی داشتند.-مقاومت امروز در امتداد تاریخ جبل عامل و نسل های گذشته قرار دارد.-جبل عامل از ابتدا برای دفاع از مقدسات و مقابله با طرح رژیم صهیونیستی، تقسیم و فتنه با همه پیشگامان و طلایه داران امت بود.

بقیه در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صادق زیباکلام در چگونه دنیایی فکر می کند و سخن می گوید؟ این پرسش در بردارنده پاسخی به سادگی خود نیست. دکتر زیباکلام را اگر بخواهیم تنها در چارچوب اظهارات خود وی محصور کنیم، با منشوری روبرو می شویم که نمی توان با اطمینان نوری به آن تاباند و پرتویی از پیش تعیین شده را انتظار داشت.
یک سیاستمدار و دنیایی از تناقضبه گزارش عرش نیوز، به نقل از دیدبان، در دنیای سیاست ایران، مردان زیادی زیست کرده اند. که هرکدام برای خود منطق یا نقطه دالی برای تحرکات سیاسی خود داشته اند.اما منطق بعضی خیلی تعریف شده و مشخص بوده اما منطق برخی دیگر آنقدر گنگ بوده که گاهی از آن تصور بی منطقی هم می شود. صادق زیبا کلام را می توان در دسته دوم سیاستمداران ایرانی قرار داد.
 
بقیه در ادامه مطلب........................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:سیاستمدار فمینیست غربزده, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اوباما در دیدار با پادشاه عربستان:
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پادشاه عربستان به وی اطمینان داد که توافق هسته ای 1+5 با ایران، به زیان کشورهای منطقه نخواهد بود.
به گزارش عرش نیوز ،باراک اوباما" در گفتگوی دوساعته خود با پادشاه عربستان سعودی گفت نمی خواهد بر سر مسائل هسته ای با ایران به یک توافق بی‌ ارزش دست پیدا کند.

در همین رابطه یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت : دیدار باراک اوباما با ملک عبدالله با هدف کاهش نگرانی آمریکا در مورد روابط متزلزل این کشور با متحد قدیمی خود یعنی عربستان سعودی برنامه ریزی شده است.

در بیانیه کاخ سفید نیز آمده است که در این مذاکرات باراک اوباما  بر اهمیت رابطه مستحکم واشنگتن با بزرگترین صادر کننده نفت جهان تاکید کرده است.

 به گفته یک مقام آگاه در این نشست درباره موضوعات انرژی و حقوق بشر صحبتی نشد. سازمان های حقوق بشری پیش از سفر اوباما به ریاض خواستار تشدید فشارها بر خاندان سعودی برای بهبود حقوق بشر در این کشور شده بودند.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت دو رهبر درباره اختلافات تاکتیکی گفتگو کردند در حالی که منافع راهبردی آنها مشترک و مورد توافق است.  این مقام افزوده است فکر می‌کنم آمدن به ریاض و توضیح این موضوع برای پادشاه که اوباما مصمم به توقف ایران در دستیابی به سلاح هسته ای است حائز اهمیت است.

به ادعای وی این دیدار فرصتی بود تا ملک عبدالله را مطمئن سازیم که  توافق بدی را قبول نخواهیم کرد و تمرکز بر موضوع هسته ای بدان معنا نیست که درباره دیگر فعالیت های بی ثبات کننده  ایران در منطقه نگرانی نداریم.

همچنین دو رهبر درباره جنگ داخلی سوریه گفتگوی مفصلی داشتند و به گفته این مقام مطلع هر دو کشور نسبت به انتقال سیاسی در سوریه و حمایت از مخالفان میانه رو اشتراک نظر دارند.

رئیس جمهور آمریکا دیروز جمعه وارد پایتخت عربستان سعودی شد. رسانه های دولتی عربستان گفته اند که مذاکرات دو کشور بر تلاش برای صلح در خاورمیانه و بحران سوریه متمرکز بود.
منبع:مهر

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.
مخالفان دولت هم بي‌انصافند، هم ناصادق
سید محمود میرلوحی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در سال 92 گفت: من تعجب می‌کنم، جماعتی که هشت سال مشکلات را دیدند و تماشاچی بودند، چرا ظرف کمتر از یک سال، با این سرعت بی صبر و تحمل شده​اند و انتظار دارند دولت یازدهم معجره کند. وی افزود: این جماعت نباید توقع داشته باشند که دولت طی این مدت کوتاه عملکرد هشت ساله آنها را منزه کند. فضای امروز، فضایی است که بیش از یک دوره 4 ساله برای به سامان رساندن آن زمان نیاز است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه به نظر می رسد دولت یازدهم بیش از حد انتظار طی این مدت به ویژه در عرصه بین‌المللی و اقتصاد وارد عمل شده است، تصریح کرد: متاسفانه رقبای دولت نه تنها انصافی ندارند، بلکه صادق هم نیستند، هر چه زمان می گذرد دولت با مشکلات 8 سال گذشته بیشتر آشنا می شود. معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه این گروه می دانند که اگر مسیر به همین منوال ادامه داشته باشند آنها سهمی در قدرت نخواهند داشت، اظهار داشت: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جریان‌شناسی توهین‌ها در دولت جدید؛
دولت به عنوان نماینده اکثریت مردم وظیفه دارد در برابر اهانت‌هایی که در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها، در داخل یا خارج از کشور، به مردم یا مقدسات صورت می گیرد واکنش نشان داده و از تکرار این موارد جلوگیری به عمل آورد.
مرجع : مشرق
به گزارش عرش نیوز,از زمان روی کار آمدن دولت جدید یکی از مسائل حاشیه‌آفرین، مواضع و اظهارات توهین آمیزی است که توسط برخی جریان‌ها در سخنرانی‌ها و روزنامه‌ها انعکاس یافته است.

دولت به عنوان منتخب اکثریت مردم وظیفه دارد در برابر اهانت‌هایی که در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها، در داخل یا خارج از کشور، به مردم یا مقدسات صورت می گیرد واکنش نشان داده و از تکرار این موارد جلوگیری به عمل آورد.

اما متأسفانه شاهد هستیم که فارغ از عدم موضع گیری دولت در برابر توهین‌های صورت گرفته، در برخی موارد، این توهین‌ها از جانب اعضای دولت یا نزدیکان به رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

اخیراً نیز روزنامه اعتماد در مصاحبه با آیت الله هاشمی رفسنجانی در توهینی آشکار به رأی مردم، دولت دهم را نا مشروع دانسته بود که این موضوع بهانه‌ای شد تا نگاهی به برخی از توهین‌های صورت گرفته توسط این جریان داشته باشیم.

بقیه در ادامه مطلب....
مرجع : مشرق

عکسها در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عباس آقازمانی مرد رازآلود انقلاب اسلامی
ك نشريه تازه تاسيس به مدير مسئولي يكي از فعالان تيم رسانه‌اي احمدي‌نژاد، با انتشار مصاحبه‌اي با ابو شريف يكي از مرموزترين چهره‌هاي سياسي پس از انقلاب نوشت: «بیجا نیست اگر نام عباس آقازمانی را مرد رازآلود انقلاب اسلامی بدانیم. فراز و نشیب های زندگی سیاسی او که ابوشریف را تا فرماندهی کل سپاه پاسداران بالا برد و تا مناطق محروم افغانستان و پاکستان کشاند، برای روایت نیاز به ساعت‌ها مصاحبه دارد. گفتگوی پیشرو در در ماه رمضان 1390 در تهران انجام شده است و برای اولین بار منتشر می شود.»
مصاحبه با يكي از مرموزترين سياسيون ايران

 درباره دستگیری خود توسط ساواک توضیحاتی را دادید، گویا شما با فریب ساواک در سال ۵۰ از کشور گریختید در این مورد توضیح بفرمایید؟

در آن زمان برای جلوگیری از تزاحم فعالیت‌های ساواک و شهربانی و سایر نیروهای امنیتی کمیته‌ای مشترک به نام کمیته ضد خرابکاری تشکیل شده بود. در مقابل آن نیروهای سیاسی جهت هماهنگی عملیات و عدم تداخل آنها کمیته‌ای به‌وجود آمده بود. این کمیته شامل حزب‌الله و سایر گروه‌ها بود. در این جریانات بسیاری از اعضای سازمان مجاهدین خلق با دامی که آن زمان برایشان گذاشته بودند، دستگیر شدند و با عملیات حزب الله رئیس کمیته ضد خرابکاری به نام سرتیپ طاهری ترور شد.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رد صلاحیت شورای نگهبان مهر مثبت کارنامه​ام شد؛
آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تاکید بر اینکه کاری که با توکل بر خدا و تکیه مردم باشد، پشیمانی و شکست ندارد، تاکید کرد: با توجه به آنچه مردم از من خواستند و انجام دادم، رد صلاحیت شورای نگهبان هم مهر مثبتی بر کارنامه​ام شد.
هاشمی: تردیدی نداشتم که اگر بیایم، رای دارم
آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که آیا قبل از اینکه خبر عدم تأیید صلاحیت شما منتشر شود؛ درخواست هایی شد که شما از کاندیداتوری انصراف بدهید ؟ گفت : در دو، سه روز آخر کسانی از داخل شورای نگهبان به من اطلاع دادند که یکی از مسئولان امنیتی و معاون هایش آمدند و با اصرار زیاد اجازه یافتند و وارد جلسه شدند. البته دیگران مخالفت می کردند که بنا نیست کسانی از بیرون به جلسه ما بیایند . چون داریم بحث انتخابات می کنیم. بعضی ها گفتند که فقط آن مسئول بماند و بقیه بیرون بروند که رفتند. آن شخص ماند و گفت که من می خواهم به شما بگویم که ما از همان روزی که آقای هاشمی نامزد شد، هر صبح و شب دائماً داریم افکار سنجی می کنیم .رای ایشان به سرعت بالا می رود و تا دیشب به 70 درصد رسیده و اگر دو روز دیگر را هم صبر کنید؛ به 90 درصد می رسد . اگر او بیاید همه رشته های این سالهای ما پنبه می شود. با این صحبت ها ؛ آنها تکلیف را روشن کردند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفیرآمریکا: كار روسيه در كريمه يعني دزدي آشكارسفیر آمریکا در سازمان ملل روسیه را 'دزد' خطاب کرد و سفیر روسیه هم گفت تحمل شنیدن 'اهانت‌ها' را ندارد! و معاون وزیر خارجه روسیه نيز در يك گستاخي آشكار نسبت به ايران گفت: مسکو نمی‌خواهد از قضیه ایران به عنوان اهرم استفاده کند ولی رفتار غرب شاید روسیه را به این سمت بکشاند!
گستاخي روسيه: شايد از ایران به عنوان اهرم استفاده كنيم!

در هشتمین جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران اوکراین، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد و سامانتا پاور، همتای آمریکایی او در "مجادله‌ای لفظی" به شدت از سیاست های یکدیگر در مواجهه با بحران اوکراین انتقاد کرده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توازن قوا، طی دهه‌های گذشته بخش قابل توجهی از راهبرد امنیتی آمریکا را برای کنترل و تسلط این کشور بر مناطق گوناگون جهان، از جمله خاورمیانه و خلیج‌فارس تشکیل داده است.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "توازن قوا" (Balance Power) یک نظریه و اصطلاح سیاسی پرکاربرد و مربوط به روابط بین‌الملل است.برمبنای این نظریه، زمانی امنیت جهانی تامین می‌شود که امکانات سیاسی-امنیتی و مخصوصا نظامی، به گونه‌ای متعادل میان کشورها توزیع شود و هیچ کشور و دولتی قدرت تسلط کامل بر سایر کشورها را نداشته باشد.

نمودار توازن قوای نظامی در خاورمیانه

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:خلیج همیشه فارس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توسط آیت‌الله شبیری زنجاني؛آیت‌الله شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه های پیاپی عزاداری هشدار داد و گفت: افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. انتقاد از  افراط و ترویج دهه‌های پیاپی عزاداریجامعه عرفا نمی‌تواند نسبت به این همه عزاداری پیاپی مراقبت داشته باشد و سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد.به گزارش انصاف‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی، این مرجع شيعيان در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه‌هاي حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه‌هاي پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها به وجود مي‌آید. افراط در عزاداری‌ها به تفریط مي‌انجامد.
آیت الله شبیری با غیر شرعی خواندن هتک حرمت عزاداری ها، خاطر نشان کرد: حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری‌ها نیست. اگر برپایی مجلسهای شادی در زمانی باشد که در عرف آن را هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- مي‌دانند خلاف شرع است. البته این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.این مرجع تقلید افزود: قول ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت هتک هرمت هست یا نه، حجت نیست و جامعه مشخص مي‌کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. اما متاسفانه عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها زمینه هتک حرمت را فراهم مي‌کنند و این افراد در این زمینه مسوولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به این کارهاست؟!آیت الله شبیری زنجانی ادامه داد: امروزه برخی از منبری‌ها و مداح‌هاي بی تقوا حرفهای بی سند و مجلسهای بی سندی را ترویج مي‌کنند و پس از ترویج آن در جامعه، عرف هرگونه مجلس شادی را در این ایام هتک حرمت مي‌نامند. افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند اما حتما ما باید موضوع را درست کنیم و بعد آن را تبلیغ کنیم تا باعث هتک شود؟
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئيس​جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در سال جاري:آرامش ایجاد شده پایه اصلی حرکت جامعه در سال جدید خواهد بودرییس‌جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۲ گفت: مهمترین کاری که دولت در سایه حمایت مردم و مقام معظم رهبری و عنایات باری تعالی توفیق یافته انجام بدهد ایجاد آرامش و طمأنینه در جامعه بوده است و این آرامش توأم با امید و نشاط می‌تواند پایه‌های اصلی برای حرکت امروز و فردای جامعه ما باشد.اگر به توافق نهایی برسیم به سود همه است

 متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آخرین جلسه هیأت دولت سال ۹۲ به شرح زیر است:
«بسم ‌الله الرحمن الرحیم
امروز در واقع آخرین جلسه‌ای است که ما به عنوان جلسه هیأت وزیران در سال ۹۲ داریم و ان‌شاءالله جلسه بعدی ما صبح روز چهارشنبه ششم فروردین ماه خواهد بود. لازم می‌دانم هم از مردم عزیز و بزرگوارمان سپاسگزاری و تشکر کنم. در طول این مدت حدود ۷ ماهی که دولت کار خودش را آغاز کرده و در جریان امور بوده، علی‌رغم همه پیچیدگی‌ها و مشکلاتی که پیش پای مردم و جامعه و کشور وجود داشته و برای ما به ارث باقی مانده بود، به حمدالله با کمک، ایثار، صبر، استقامت و حمایت مردم و همچنین حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک و هدایت همه فرهیختگان، نخبگان جامعه و انتقادات سازنده آنها و همچنین حمایت حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید؛ بحمدالله دولت توانسته برخی از وظایفی که بر دوش داشته را به انجام برساند.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:دولت تدبیر و امید, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دست‌اندرکاران فتنه 88 در میان مجمع روحانیون مایلند بدون پاسخگویی درباره خیانت‌های خود و توبه و عذرخواهی، به نظام برگردند.چه کسی می‌تواند خاتمی را شفاعت کند؟!به گزارش عرش نیوز ، دست‌اندرکاران فتنه 88 در میان مجمع روحانیون مایلند بدون پاسخگویی درباره خیانت‌های خود و توبه و عذرخواهی، به نظام برگردند.در همین زمینه خاتمی در جمعی اظهار داشته که پس از سال 88 بنا را بر تعامل گذاشتیم؛ اما واسطه‌ای که بتواند تعامل با نظام را رقم بزند، نداشتیم.خاتمی همچنین گفته است:حسن خمینی و هاشمی‌رفسنجانی مقبولیتی برای بر عهده گرفتن این واسطه‌گری نداشتند و باید به سوی افراد دیگری برویم.خاطر نشان می‌شود خاتمی در محافل خصوصی اظهار کرده که در انتخابات 88 هیچ تقلبی رخ نداده اما با این وجود حاضر به اعتراف علنی و عذرخواهی از نظام و مردم نیست و همچنان با فتنه‌گران همراهی می‌کند. با این وصف می‌توان گفت بهترین واسطه و شفیع برای خاتمی، اظهار توبه و ندامت از جانب خود وی است و ظاهرا همین موضوع مورد حمایت برخی اعضای مجمع روحانیون نیز که نسبت به مواضع خاتمی و مجمع در فتنه 88 ناراضی هستند، قرار دارد.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار 
اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با اشاره به سوابق انجمن‌های اسلامی دانشجویان در دوران مبارزه، گفت: در طول ۷۰ سالی که انجمن‌های اسلامی دانشجویان تشکیل شدند، جزر و مدهای زیادی داشتند و افزایش آگاهی جوانان دانشجو، مهمترین دستاورد آن است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فراز و فرود حرکت‌های سیاسی و فکری را طبیعی دانست و یادآور شد: در تاریخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصیت مورد قبول حوزه و با جایگاه مناسب در جامعه، پیشقدم و محور حرکت مردم برای مبارزه با استبداد و استعمار شد.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون پارلماني رئيس‌جمهور:درحالي كه كمتر از دو روز تا پايان سال 92 باقي مانده است، همچنان اتفاق‌هاي فضاي سياسي كشور در كانون توجه جامعه قرار دارد كه مهم‌ترين آنها سفر مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا به ايران پس از حدود 8 سال و ديدار و گفت‌وگوی او با بسياري از سياستمداران ايراني است اما اين سفر براي ميزبان حاشيه‌هايی به همراه داشت؛ وزير امور خارجه اكنون زير فشار سوال‌هاي پياپي مجلسيان است70 درصد سووالات از وزرا  توسط 40 نماینده است. در كنار او قرار است علي جنتي، وزير ارشاد دولت يازدهم هم پاسخگوي سوالات نمايندگان و شكايت تعدادي ديگر در كميسيون اصل 90 باشد. رابطه دولت و مجلس سوالي است كه از معاون پارلماني رئيس‌جمهور پرسيده‌ايم. مشروح گفت‌وگوي آرمان با حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در ذيل آمده است:شروع كار دولت با اميد به همكاري همه قوا و مجموعه سياسي كشور همراه بود اما با عدم راي اعتماد به سه وزير بدبيني‌ها جاي خوشبيني را گرفت. تحليل شما از اين اتفاق چيست؟انتصاب و شروع كار من در دولت تدبير و اميد به‌عنوان معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس بعد از راي اعتماد به كابينه بود. بنابراين در آن مرحله من در اين مسئوليت نبودم.به هر حال شما به‌عنوان يك فعال سياسي باتجربه چه پيش‌بيني‌ای از ادامه اين وضعيت دارید؟

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که احتمالا آخرین نشست مطبوعاتی وی در سال ۹۲ خواهد بود در پاسخ به سئوالی درباره انتشار اخباری مبنی بر دعوت از رئیس جمهور کشورمان به عربستان و اینکه آیامقامات ایرانی برای سفر به عربستان برنامه ای دارند، بیان کرد: درباره برنامه سفر آقای روحانی اخباری را بعضی از رسانه هامنتشرکردند که تایید نمی شود. آقای دکتر ظریف در سفری که به منطقه خلیج فارس و کشورهای سوریه، اردن و ...داشتندمراتب آمادگی ایران را اعلام کردند که در آن زمان آمادگی برای انجام این سفر وجود نداشت اما علاقه مندی برای ارتباط وروابط با کشورهای منطقه از جمله عربستان خواست و اراده جدی ماست و می خواهیم که دارای بهترین مناسبات باشیم. افخمافزود: جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت های خود را برای ارتقای روابط با همسایگان مد نظر دارد. وی در پاسخ به سئوال دیگریدرباره ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد کشتی حامل سلاح ایران و همچنین تاکید مقامات آمریکایی بر نقض قوانین بین المللی دراین باره اظهار داشت: رفتارهای رژیم صهیونیستی شناخته شده و تکراری است، این موضوع و ادعایی که مطرح شده یکسناریوپردازی و اقدامی است که همزمان با لابی اسرائیل در آمریکا مطرح شده است.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شمس‌الواعظین: مخالفان بازگشایی انجمن صنفی را با تأییدیه معرفی کنید

ماشاءالله شمس‌الواعظین درپی انتشار نامه‌ای با امضای بیش از 1200 روزنامه‌نگار درباره‌ی جلوگیری از بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران! گفت: من از انتشار چنین نامه‌ای با امضای 1200 روزنامه‌نگار یا تحت عنوان روزنامه‌نگار بسیار متأسفم، چون سراسر این نامه، سیاسی بود.

روزنامه‌نگاراني كه با بازگشايي انجمن صنفي خود مخالفند!

این فعال حوزه‌ی رسانه در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: روزنامه‌نگارانی که گروهی را از انجام کار سیاسی برحذر می‌کنند، نباید خودشان کار سیاسی انجام دهند و یک متن سیاسی را برای جلوگیری از انجام یک کار صنفی منتشر کنند. تقاضای من از جمع‌آوری‌کنندگان این امضاها، آن است که از میان بیش از 1200 فردی که پای این نامه را امضا کرده‌اند، 400 نفر را با تأیید یکی از دانشگاه‌های مربوط به علوم ارتباطات یا تحریریه‌ی رسانه‌ها معرفی کنند.

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش پاکسازی یک شهر استراتژیک در سوریه؛
به نظر می‌ر‌سد، مخالفان اسد و مخصوصا حامیان منطقه‌ای آن‌‌ها، که در سه سال اخیر، از هیچ اقدام سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی (آن هم به طول کاملا عریان) در راستای براندازی اسد خودداری نکرده‌اند، باید طی هفته‌‌های آینده، منتظر تکمیل مثلث "القصیر-یبرود-حلب" باشند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در تاریخ 5 ژانویه‌ی 2013 (15 خرداد 92)، شبکه رسمی "الاخبار" سوریه، با انتشار خبری فوری، توجه تمامی تحلیل‌گران و ناظران مسائل "خاورمیانه" و "سوریه" را به خود جلب کرد؛ "القصیر توسط ارتش سوریه فتح شد".

 

الاخبار در حالی این خبر را اعلام کرد، که ارتش سوریه، پس از 3 هفته درگیری نفس‌گیر با تروریست‌های تکفیری (مخصوصا جبهةالنصرة) توانست سرانجام "القصیر" را به طور کامل تحت سیطره خود در آورد.

 

اولین تصاویر منتشر شده پس از آزادسازی "القصیر"
بقیه در ادامه مطلب....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گره زدن ماجرای هواپیمای مالزی به 11سپتامبر؟

همزمان با قطع عملیات جستجوی نیروهای هندی برای یافتن هواپیمای گمشده مالزیایی ادعایی نیز مبنی بر ربوده شدن آن برای انجام عملیات انتحاری مطرح شده و يك مقام سابق اسرائیلي نيز مدعي شد: ایران هوایپمای مالزیایی را ربوده و آن را در محلی که نه کسی می‌بیند و نه می‌یابد، به زمین نشانده است!

ادعاي اسرائیلي: ایران هوایپمای مالزیایی را ربوده!

نیروهای هوایی و دریایی هند روز یکشنبه عملیات جستجو برای یافتن پروازشماره ام.اچ 370 گمشده مالزیایی را بنابه درخواست کوالالامپور متوقف کردند. پرواز شرکت هواپیمایی مالزی یک هفته پیش با 239 نفر سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن مفقود شد و عملیات بین المللی از جمله با مشارکت هند تاکنون به جایی نرسیده است. هند به طور رسمی از روز پنجشنبه گذشته و درپی درخواست مالزی عملیات جستجو درحوالی جزایر آندامان و نیکوبار در غرب خلیج بنگال را آغاز کرد. منابع وزارت دفاع هند ديروز گفتند که اکنون عملیات ردیابی درهر دوی این مناطق متوقف شده ولی ممکن است که مجددا از سرگرفته شود.

فرمانده «بابو» یک سخنگوی ستاد فرماندهی نیروی دریایی هند در شرق این کشور گفت که این وضعیت بیشتر یک مکث است. مقام‌هاي مالزیایی وضعیت را مجددا بررسی مي‌کنند و آنان در مورد ضرورت تغییر منطقه جستجو تصمیم خواهند گرفت. مقام‌هاي مالزیایی اکنون توجه خود را به سوی خلبان، خدمه و مسافران پرواز شماره ام.اچ 370 به منظور کسب اطلاعاتی در مورد علل ناپدیدی آن معطوف کرده اند. به گفته منابع رسمی مالزی به نظر مي‌رسد کسی این پرواز را بطور عمدی منحرف و ارتباط آن را با رادارهای زمین قطع کرده است.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برای حفظ مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی
مرگ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل بيماري‌ها

ارتش ترکیه تهدید کرد که در صورت به‌خطر افتادن مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی در حلب به سوریه لشگرکشی خواهد کرد.

احتمال لشگرکشی ترکیه به حلب سوريه

با اوج‌گیری درگیری‌های مسلحانه میان شورشیان و نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حلب، روزنامه حریت ترکیه نوشت: ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف اعزام احتمالی نیروهای زمینی و هوائی، حفاظت از آرامگاه "سلیمان‌شاه" پدر بزرگ "عثمان اول" بنیادگذار امپراطوری عثمانی خواهد بود. برپایه قراردادی که درسال ۱۹۲۱ میلادی منعقد شده است، مزار سلیمان‌‌شاه و املاک پیرامون آن جزئی از خاک ترکیه محسوب می‌شود.

سومین سالگرد بحران سوریه

بحران خونین سوریه روز جمعه وارد سومین سال خود شد. به مناسبت سالگرد این بحران، پایتخت‌های ۳۰ کشور جهان از جمله اردن، مصر، عراق، بریتانیا، آمریکا، کنیا و کره جنوبی شاهد همایش‌ها و تظاهرات اعتراضی صدها‌هزار نفر بود. در این مراسم، مردم به‌نشانه همدردی با قربانیان جنگ سوریه شمع افروختند و بادکنک به هوا فرستادند. به‌همین مناسبت یک نهاد امدادی بین‌المللی اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تاکنون دست‌کم ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل ابتلا به بیماری‌های درمان‌پذیر جان خود را از دست داده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نگرشی که در آن آزادی محدود شود محکوم به شکست است

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی با بیان اینکه "استقلال‌طلبی یکی از آرمان‌های اصلی امام و انقلاب است"، گفت: استقلال برای هر کشور و ملتی اهمیت بالایی دارد و هرجا استقلال پایمال شود، مردم نسبت به آن حساسیت نشان دادند.

نگرشی که در آن آزادی محدود شود محکوم به شکست است

نوه امام خمینی در دیدار با مدیران و کارکنان شرکت معدنی گل گهر سیرجان با اشاره به روحیه استقلال‌طلبی در بین مردم ایران، اظهار کرد: گواه این ادعا، انقلاب مردمی ایران به دلیل وابستگی رژیم پهلوی به بیگانگان است که در نهایت حس استقلال‌طلبی ملت با رهبری امام موجب سرنگونی آن شد.

سیاست نظام، حفظ استقلال در مسائل مهم از جمله مسائل اقتصادی است
فرزند یادگار امام با بیان اینکه "امام راحل همیشه به استقلال‌طلبی تاکید داشتند"، اظهار کرد: سیاست نظام مردمی ما حفظ استقلال و عدم دخالت بیگانگان در مسائل مهم کشور از جمله مسائل اقتصادی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است. وی در تعریف استقلال، این مفهوم را به استقلال خام و پخته تقسیم کرد و افزود: در استقلال خام تعبیر این است که ما بدون کمک گرفتن از کشوری تنها بوسیله خودمان صددرصد نیازهایمان را برآورده کنیم و در این مسیر چشم روی پیشرفت‌های علمی سایر کشورها ببندیم و با این ذهنیت که یادگیری و بهره گرفتن از علوم سایر کشورها به معنای استقلال‌طلبی است از آنها کمک نگیریم.

بقیه در ادامه مطلب.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با گذشت سه سال از آغاز جنگ داخلی در سوریه، آمار و ارقام منتشر شده از سوی نهادهای داخلی و بین‌المللی از عمق فاجعه در این کشور خبر می‌دهد.بحران خونين و فاجعه بار سوریه از زبان آمار و ارقامبر اساس گزارش منتشر شده از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آغاز درگیری‌ها در این کشور دست کم 140 هزار تن کشته و بیش از 500 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن واقع شده و نمایندگانی در سوریه دارد، اعلام کرد: از 140 هزار سوری کشته شده در درگیری‌های این کشور 55 هزار تن غیر نظامی هستند که نزدیک به 10 هزار تن از این کشته‌ها کودک و بیش از پنج‌هزار تن دیگر زن هستند.همچنین به گزارش دیده‌بان حقوق بشر 17 هزار تن نیز در سه سال درگیری در سوریه مفقود شده‌اند و ده‌ها هزار تن در زندان‌ها سرنوشت نامعلومی دارند. آنتونیو گویتریس، کمیسیونر امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که تعداد آوارگان سوری از تعداد آوارگان افغانستان که بیشترین تعداد آوارگان در جهان را به خود اختصاص داده نیز گذشته است.بنا به گفته گویتریس، تعداد آوارگان سوری که نام آنها در اردوگاه‌های پناهندگان سوریه در خارج از این کشور ثبت شده به 550 هزار تن رسیده و شمار کسانی که در داخل سوریه آواره شده‌اند نیز از مرز 6.5 میلیون تن عبور کرده است. در همین حال کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اوضاع سوریه را بسیار نگران‌کننده اعلام و تاکید کرده است که مناطق وسیعی از شمال و شرق سوریه با بحران جدی کمبود غذا مواجه هستند.سازمان ملل نیز در گزارشی تاکید کرد که بحران سوریه موجب از بین رفتن 40 درصد از بیمارستان‌ها، کاهش 35 درصدی تولید ناخالص ملی، سقوط 80 درصدی ارزش پول ملی سوریه و کاهش 96 درصدی صادرات نفت این کشور شده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي انتشار مقاله ديروز روزنامه متعلق به مهرداد بذرپاش از نمايندگان گروه پايداري مجلس و نقل قولي از آيت‌اله جوادي‌آملي، دفتر ايشان اين امر را «شبهه‌افكني» و استفاده غيرعادلانه از سخنان آيت‌اله جوادي‌آملي دانست.اعتدالی که در مقابل افراط و تفريط باشد عين عدالت استبه گزارش بهارنيوز، روز گذشته روزنامه وطن‌امروز در مقاله‌اي و در جهت حمله به اظهارات آقاي روحاني درباره (دژ پولادين برخي مطبوعات مخالفت دولت) و به زير سئوال بردن مشي اعتدال رييس‌جمهور، به نقل از حضرت آيت‌اله جوادي‌آملي نوشته بود كه: «اعتدال از پست‌ترين رذايل است»! و در ادامه به نقل از ايشان اضافه كرده بود: «آنجا که عدالت قربانی سهل‌انگاری و عوام اندیشی شود. ما موظف به اجرای عدل هستیم نه اعتدال، زیرا اعتدال فقط معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می‌خواهند نه آنکه عدالت چه اقتضایی دارد. بنابراین رسانه‌ها باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کنند نه آنکه به ایجاد اعتدال روی آورند.»

بقیه در ادامه مطلب........................

 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ از آنجایی که رفتار سران فتنه بعد از انتخابات حوادثی تلخ  با هزینه‌های سنگینی برای نظام و ملت ایران به جای گذاشت و از آنجا که چندیست زمزمه‌هایی از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های جریان ضدانقلاب و فتنه بر طبل رفع حصر که کمترین اقدام علیه سران فتنه محسوب می‌شود در برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای داخل و خارج از کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم  مطرح می‌شود باشگاه خبرنگاران درصدد است به منظور ایفای رسالت حرفه‌ای خود در جهت تنویر افکار عمومی رفتار سران فتنه را قبل و بعد از انتخابات تا 25 بهمن 1389  طی چند گزارش مورد بررسی قرار دهد. بخش اول این گزارش را که مربوط به رویدادهای قبل از انتخابات است در ذیل می‌خوانید.
سومین ماه از بهار 1388 بود، گرمای تاب ستان اندک اندک رخ می‌نمایاند، به موازات گرمای هوا، تنور مباحثه و مجادله و مناظره در محافل سیاسی، رسانه‌ای و دانشگاهی داغ و داغ‌تر می‌شد؛ همگان به تاریخ 22 خرداد 1388 چشم دوخته بودند، زمانی که قرار بود بلوغ سیاسی ملت ایران بار دیگر متجلی شود. از مردم کوچه و بازار تا نخبگان دانشگاهی از کارگران شهرداری تا کنشگران سیاسی، از ضعفا، تا اغنیا، از مستضعفین تا مرفهین، آن روزها، همه و همه پیرامون یک موضوع صحبت می‌کردند، انتخابات ریاست جمهوری دهم.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گرچه نقل‌خاطرات از بنیانگذار فقيد جمهوری اسلامی در بين سياسيون كشور در دو دهه اخير مرسوم بوده، اما اخيرا توسط سیاست‌مداران و روحانيون اصولگرا به شدت افزايش يافته است و اين در حاليست كه امام در وصيت‌نامه خود تاكيد نموده‌اند فقط سخنان و نقل‌قول‌هايي از ايشان معتبر و قابل استناد خواهد بود كه به امضا شخص ايشان رسيده باشد يا مورد تاييد دفتر آثارشان قرار گرفته باشد.

نقل‌قول‌هاوخاطرات متفاوت آيت‌الله‌خزعلي از امام

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری ديروز در برنامه شناسنامه سيما، به طور مستمر به ذكر خاطرات و نقل‌قول‌هايي متفاوت از امام پرداخت و با استناد به همين خاطرات از برخی چهره‌های پیشین نظام به تندی ياد کرد و درباره شحصیت‌های مختلف جمهوری اسلامی هم‌چون مرحوم آیت‌الله منتظری، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، مرحوم مهدی بازرگان و ... به شدت انتقاد نمود.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:آیت الله خزعلی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان در جایگاه حراست و صیانت از حوزه رهبری تاکید می‌کند که شعارها و برنامه‌های اصولی که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال بیان می‌شود، تنها به برگزاری برنامه‌های معمولی، همایش‌ها و سمینارها محدود نشود.آزادی این‌نیست که هرکس‌هرچه می‌خواهدبگویدآیت‌الله مهدوی کنی در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری دوره چهارم ، با اشاره به اینکه "مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال 92 بر دو نکته یعنی تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید کردند"، اظهار کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری و تشدید تحریم‌ها از سوی غرب حماسه سیاسی و اقتصادی، به اقتصاد مقاومتی تبدیل و برنامه‌ریزی شد و به دولت ابلاغ شد. وی با بیان اینکه "گاهی برای احترام به شعارها تنها به برگزاری مجالس، سخنرانی و همایش‌ها بسنده می‌شود"، افزود: گاهی هزینه‌های زیادی برای شعارها صرف می‌شود اما نتیجه‌ای عاید نمی‌شود، پس امیدواریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری سران سه قوه، برنامه‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است، عملی و اجرایی شود.

بقیه در ادامه مطلب.......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:خبرگان رهبری,آیت الله مهدوی کنی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به مناسبت سال جدید برای محکومان و در جهت رافت اسلامی عفو و مرخصی پیش‌بینی شده است.حجت‌الاسلام  محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در این باره اظهار کرد:‌ به لحاظ کمک به خانواده زندانیان و در جهت رافت اسلامی،اعلام دلیل طولانی شدن رسیدگی به پرونده زنجاني رییس محترم قوه قضاییه طی دستورالعملی به سازمان زندان‌ها ابلاغ فرمودند که زندانیان واجد شرایط در تعطیلات سال جاری از مرخصی استفاده کنند. وی افزود: همچنین لیست عفوی به مناسبت 12 فروردین سال 93 تهیه شده که تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد که البته این عفو اعم از عفو مابقی حبس، کل حبس، بخشی از حبس یا جزای نقدی است. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  سازمان بازرسی کل کشور از دریافت 12 میلیارد تومان حق ماموریت برای فردی در یکی از استان‌های کشور خبر داد، آیا در رابطه با این پرونده دستگاه قضایی ورود پیدا کرده؟‌ گفت: تا زمانی که پرونده به مرحله حکم برسد صحیح نیست که بخواهیم مبلغ را مطرح کنیم. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این پرونده در شیراز تشکیل شده که در رابطه با آن برخی بازداشت و برخی با قرار وثیقه سنگین آزاد شده‌اند، البته کیفرخواست برای بخشی از پرونده نیز صادر شده است. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: اصل این ماجرا صحیح است که در این رابطه چهار، پنج نفر بازداشت شدند و البته ممکن است تعداد این افراد تغییر کند.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:قوه قضائیه,مبارزه با فساد,بابک زنجانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صاحب نظریه نظام جهانی گفت: تغییرات سیاسی اخیر نشان می دهد که ایران و آمریکا می خواهند با یکدیگر به توافق برسند که البته این بستگی به سیاست داخلی دو طرف دارد اما اگر به توافق برسند، تنش در خاورمیانه کاهش خواهد یافت.

نظریه‌پرداز آمريكايي: توافق ایران و آمریکا منجر به کاهش تنش در خاورمیانه می‌شود

به گزارش ایرنا، «امانوئل والراشتاین» در نشستی خبری که در تالار شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر ارزیابی تنش‌ها در خاورمیانه گفت مسایل متعددی در منطقه خاورمیانه وجود دارد اما درنهایت همه این تنش‌ها در دل سیستم جهانی سرمایه داری تعریف مي‌شود. وضعیت ناپایدار و پر آشوبی از 2 سال پیش در سوریه آغاز شده که آینده آن خوشبینانه نیست که تغییر کند و نمی دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «بی‌ترمزها!» نوشت:

1- شاید برادر عزیزمان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری، آنچه را در این یادداشت آمده است خوش نداشته باشند و به گلایه ابرو درهم کشیده و نگارنده را ملامت کنند «تو‌که مرا می‌شناسی چرا»؟! که باید گفت «چون شما را می‌شناسم، این وجیزه را نوشتنی یافته‌ام».

 

عصر روز یکشنبه هفته جاری، آقای ناطق‌نوری به عنوان سخنران در مجلس ختم مجاهد صادق و صابر، مرحوم حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری، با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت؛ «هم‌اکنون یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم». این سخن که «تندروها» و «بی‌ترمزها» خطر آفرینند و می‌توانند کشور را با آسیب‌های جدی روبرو کنند، سخنی پذیرفتنی و قابل قبول است. اما، مادام که برای «تندروی» و «بی‌ترمزی» مصداق و نمونه‌ای ارائه نشود، نمی‌توان درباره آن به قضاوت نشست.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ناصر کرمی از روزنامه‌نگاراني است كه در رشته اقلیم شناسی و جغرافیای طبیعی درس خوانده و عمدتا نيز در همين حوزه‌ها در رسانه هاي كشور فعاليت تحريري دارد. او كه خود متولد آبادان است در نقدي بر سريال جنجالي «سرزمين كهن» از زاويه‌اي خاص به آن پرداخته كه در زير مي‌خوانيد:

نتيجه‌روايتي پرهزینه بدون توجه به اصل‌بي‌طرفي

گروه جامعه: اعتراض بختیاری‌ها سرانجام به توقف پخش سریال سرزمین کهن انجامید. این نوشته البته بیشتر از آنکه قصد مرور کل ماجرا را داشته باشد مي‌خواهد پاسخی باشد به واکنش غالب روزنامه‌نگاران کشور به این ماجرا. به ویژه روزنامه‌نگارانی که دست کم به نسبت رسانه‌اي که در آن قلم مي‌زنند مي‌بایست اصلاح‌طلب یا روشنفکر قلمداد شوند.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي تحركات تازه برخي سناتورهاي تندروي آمريكا براي اعمال تحريم‌هاي تازه عليه ايران، وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده فعلا متعهد است که مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را ادامه دهد.

کری: آمریکا باید، مذاکرات با ایران را دنبال کند

جان کری، در برابر گروهی از گزارشگران در واشنگتن در مورد رویکرد ایالات متحده در برابر ایران گفت: «ما پیش از اینکه وارد جنگ شویم اقدام‌هایی کرده‌ایم و تلاش‌هایمان را سمت و سو داده‌ایم، چرا که واقعا ممکن است راه حل صلح‌آمیزی وجود داشته باشد.» کری که خود در جنگ ویتنام به عنوان افسر جوان نیروی دریایی آمریکا حضور داشت تصریح کرد: «من معتقدم که این تعهدی بر دوش رهبران است و من این را از جنگ ویتنام یاد گرفته‌ام، قبل از این که شما افراد جوان را به جنگ بفرستید باید بیازمایید که آیا چاره دیگری وجود ندارد؟»

دولت اوباما تحت فشار برخی قانونگذاران، از جمله نمایندگان جمهوری‌خواه قرار دارد که تهدید می‌کنند، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد؛ اقدامی که کاخ سفید نسبت به آن هشدار داده و اعلام کرده که این کار می‌تواند سد راه رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات اتمی با ایران شود. رابرت منندز، سناتور دمکرات و رئيس بانفوذ کمیته خارجی سنای آمریکا نیز همزمان با اظهارات جان کری گفت، خوشحال است که در قضیه ایران با این که کاخ سفید را ناامید کرده راه تلاش برای اعمال تحریم‌هایی تازه علیه تهران را پیش گرفته است. او متذکر شد که این رویکرد باعث شده که مذاکره با ایران پیش برود. به گفته او، همین اقدام بود که به ایران نشان داد، در صورتی که گفت‌وگو خوب پیش نرود کنگره آماده اعمال تحریم‌‌های تازه است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به نشانه‌هایی که از افزایش صادرات نفت ایران حکایت دارند می‌نویسد، این نشانه‌ها ممکن است سبب شود که فشار قانونگذاران آمریکایی برای تحریم بیشتر ایران افزایش یابد. رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده که صادرات نفت ایران در ماه فوریه برای چهارمین ماه متوالی بالا رفته است. بر همین مبنا، صادرات نفت ایران در فوریه حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و دست کم به ۳۰ / ۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پایگاه خبری "میدل ایست آنلاین" در گزارشی مدعی انجام مذاکرات پنهان میان ایران و عربستان شد و نوشت: ملک عبدالله‌ شخصا خواهان این گفتگوها شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، میدل ایست آنلاین مدعی شده است؛ منابعی از مذاکرات میان نمایندگان ایران و عربستان با هدف تلاش برای بهبودروابط میان تهران و ریاض خبر دادند و افزودند این مذاکرات ارتباطی به پرونده سوریه و دیگر پرونده های اختلافی میان دو کشور ندارد.این منابع مدعی‌اند: ایران پس از موفقیت در جدا کردن پرونده‌های مختلف اختلافی‌اش با غرب و متمرکز ساختن مذکرات خود با 1+5 بر پرونده هسته‌ای، این بار می‌خواهد پرونده‌های اختلافی مختلف با عربستان را جدا جدا بررسی نماید.منابع ادعایی خبر می‌گویند: تعدادی از کارشناسان امنیتی و سیاسی دو کشور نشست‌هایی را در سلطان نشین عمان برگزار کرده‌اند و در آن چارچوب کار برای بررسی دور جدید روابط میان ریاض و تهران بررسی و حتی نقشه راهی فراهم شده است که اساس آن توقف تبلیغات رسانه‌ای علیه همدیگر و تبادل دیدارها در سطح معاونان وزرای امور خارجه است.

به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه "تا زمانی که تک تک ایرانیان رشد فردی نکنند، جامعه هم رشد نمی‌یابد"، گفت: توسعه‌یافتگی به اراده مردم و مسئولان یک کشور برمی‌گردد و این تفکر که عده‌ای نمی‌گذارند ما توسعه بیابیم، اشتباه است زیرا اگر ملت و سیستمی تصمیم بگیرد رشد کند، در نظام رقابتی جهانی می‌تواند سهمی برای خود باز کند.

سیاستمداران ما باید روزی چندبار از مردم عذرخواهی کنند

به گزارش ایسنا، دكتر محمود سریع‌القلم در سخنرانی خود با موضوع مبانی عملی عقلانیت با اشاره به رشد کشورهایی مثل سنگاپور، ویتنام، قطر و مکزیک، اظهار کرد: قدرت اقتصادی دنیا در حال انتقال از غرب به شرق است؛ به گونه‌ای که امروز دولت آمریکا برای تأمین بخشی از کسری بودجه خود به بازار مالی چین رجوع می‌کند.

برخی فکر می‌کنند نظام جهانی اجازه رشد به ما نمی‌دهد

وی در ادامه افزود: بنابراین می‌توان در این نظام جهانی رشد یافت. ما به این منظور باید کشورهای آسیای شرقی را مطالعه کنیم و اگر به دنبال توسعه‌یافتگی هستیم باید برنامه‌ای برای همکاری با این منطقه داشته باشیم. در این دنیا هیچ‌کس به فکر دیگری نیست. رشد به برنامه و اراده خودمان بستگی دارد. بخشی از جامعه اینگونه فکر می‌کند که نظام جهانی اجازه رشد به ما نمی‌دهد که البته این تفکر ریشه در تفکرات مارکسیستی دارد و در دنیا هیچ اعتباری ندارد زیرا اکنون ترکیه سالانه 62 میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر کرده و در یک دهه گذشته 10 هزار کیلومتر اتوبان ساخته است. ترکیه با وارد شدن به کوران جهانی شدن، توانسته این امکان را برای خود به وجود آورد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در طول چند سال اخیر بخاطر سیاست های نادرست برخی خیلی از امکانات را از دست دادیم و اگر سیاست های پیش بینی شده درست عملیاتی می شد ما از قطر در برداشت نفت و گاز عقب نمی ماندیم.

مردم از خسارت‌هایی که به کشور وارد شده چیزی نمی‌دانند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404 اظهار داشت: از سال های پیش برخی دوستان به فکر این افتادند تا برای بالا بردن سطح زندگی مردم و موقعیت جمهوری اسلامی ایران وارد مسائل زیربنایی شوند، اما متاسفانه زحماتی که در اولین و دومین سمپوزیوم کشیده شد، هنوز به ثمر نرسیده است و نیاز است کسانی که در این زمینه زحمت می کشند، جدی تر وارد عمل شوند. وی با بیان اینکه در همه دنیا مساله انرژی به عنوان مساله ضروری و مبنایی برای بشریت است، گفت: پیش بینی می شد و پیش بینی می شود که بسیاری از جنگ ها و درگیری ها بر سر مساله انرژی است.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مخالفت و جدال مردم آمریکا با سیاست‌های دولت در ایالت‌های مختلف این کشور گفت: واشنگتن باید به ایالت‌هایی که مایلند از آمریکا جدا شوند، آمریکا باید به ایالت‌هایی که مایلند جدا شوند، حق جدایی بدهدحق خود مختاری و جدایی بدهد.به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس سردار سید مسعود جزایری در سخنانی پیرامون وضعیت جامعه آمریکا و رویکرد مردم این کشور به حاکمان کاخ سفید اظهار داشت: هم اکنون گروه‌ها و جمعیت‌های زیادی در ایالت‌های مختلف آمریکا وجود دارند که کاملاً با خط مشی و سیاست‌های دولت مرکزی این کشور در مخالفت و جدال هستند.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ای کاش اگر مسائلی را خط قرمز مي‌دانیم و بر آن اصراری هست و در قانون خودمان نیز نهی و منعی در حال حاضر برایش نیست بجای رسم خط قرمز‌هاي نامرئی و نامحسوس و غیر قانونی، آنرا قانونی نموده تا هم برخوردمان با مخالفان قانونی باشد...
دو نامه با دو رويكرد متفاوت به صادق‌زيباكلام
آقاي زيباكلام؛ آهسته برانيد؛
پروژه هر 9روز يك بحران همچنان روي ميز!

حميد نجف
پس از خلق حماسه دوم خرداد سال 76 و با روي كار آمدن دولت اصلاحات، نيروهاي تماميت خواه و تندرو جريان مقابل از پا نيفتادند و از همان ماههاي آغازين دولت خاتمي بحرانهاي متعدد و جدي را براي مقابله با برنامه‌هاي سازنده او تدارك ديدند. برنامه‌هاي كه پرداختن به تك تك آن خروارها كاغذ مي‌خواهد و در اين مختصر نمي‌گنجد برنامه‌هاي كه رياست جمهوري محترم، ناكام از اجراي بعضي از آنها در سال آخر مجبور به اعتراف تلخي شد: "من يك تداركاتچي بيشتر نيستم".

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

يك سناتور آمريكايي مي‌گويد: بشار اسد در ماجراي انهدام سلاح‌هاي شيميايي خود، ما (آمريكايي‌ها) را فريب داده، وضعيت انساني در اين كشور هم بدتر و او (بشار اسد) خشن‌تر و جری‌تر شده است.

سناتور مک‌کين: بشار اسد، آمريكا را فريب داد!

جان مک کين در مصاحبه با شبكه CNN گفت: اين ننگ آور است که آنها بخواهند بشار اسد را با مذاکرات متقاعد کنند که قدرت را ترک کند و به دولت انتقالي تن بدهد. این چیزی جز يک جوک وحشتناک نیست و او هرگز زير بار نخواهد رفت. مک کين افزود: اما در عين حال بشکه‌هاي انفجاری را مي‌بينيم که روی سر مردم خالی مي‌شوند و اين طور مردم بيگناه به قتل مي‌رسند. اين هم در حاليست که اسد از انهدام سلاح‌های شيميايی خود طفره رفته و در واقع ما را گول زده است. وی ادامه داد: من روی اینترنت تصاويری را از سوريه ديده‌‌ام که وحشتناک هستند و نشان مي‌دهد مردم این کشور چگونه کشته مي‌شوند. اوباما هم هيچ کاری نکرده و اين بی عملی شرم‌آور است.

به ادامه مطلب بروید....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت: نظر جمهوری اسلامی از بعد نظامی در دریای خزر جلوگیری از نظامی کردن این دریاست و ایران به عنوان یک موجود زنده به دریای خزر نگاه می‌کند که نظامی کردن آن شکننده و واگرایانه است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "مهدی سنایی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سمینار "منافع ایران در دریای خزر چیست و چگونه تامین می‌گردد" که صبح امروز در مرکز تحقیقات استرات‍ژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: جلسه بعدی کشورهای دریای خزر میان سران کشورهای ساحلی حاشیه این دریا اوایل مهر ماه سال 93 برگزار می‌شود که در ابتدای سال جدید اجلاس وزرای خارجه در آستاراخان تشکیل می‌شود.

 

 

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکره با 1+5 و ارتباط با آمریکا را دو موضوع متفاوت دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند.علی لاریجانی در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو به بررسی مسائل روز ایران پرداخت که اهم صحبت های وی را در ادامه می‌خوانید.

موضوع موسوی و کروبی به قوه‌قضائیه مربوط نیست
 

...چون جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که از طریق مذاکرات سیاسی مسئله هسته ای قابل حل است نباید ما برای ادامه مذاکرات نگاه منفی داشته باشیم.
...آقای ظریف موظف است از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند، ما به دنبال اصطلاحات نیستیم آنچه که اهمیت دارد این است که ایشان باید از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند، نرمش قهرمانانه به معنای عقب نشینی نیست به معنای این است که کار به صورت معقول پیش رود، مسئله ما و غرب در مورد موضوع هسته‌ای یک موضوع لاینحل نیست به شرط اینکه به دنبال بهانه جویی نباشند.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در افتتاحیه نشست دو روزه مسئولین حوزه‌های بسیج دانشجویی سراسر کشور ، طی سخنانی با بیان اینکه وضعیت انقلاب اسلامی در خارج، بهتر از داخل است، گفت: انقلاب، طوفنده و با صدای رسا در حال گسترش در جهان است. فعلاً بايد سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریمهر جا نام سپاه و بسیح است، نام انقلاب اسلامی هم هست و این راه و هدف ما را بهم نزدیک می‌کند.به گزارش فارس، سرلشكر محمدعلي جعفري ادامه داد: در دوران دوم خرداد، برخی شعار توقف انقلاب را سر میداند و آنها که در حاکمیت هم نفوذ کرده بودند، توقف انقلاب را دنبال می‌کردند که مشکل ما نیز با همین نگاه است. فرمانده کل سپاه گفت: وقتی امریکا و استکبار در دیدگاه و نظر با مخالفین راه راستین انقلاب هماهنگ می‌شوند، یک تهدید جدی علیه انقلاب اسلامی است و همه مشکلات امنیتی و داخلی و سیاسی نیز از همین موضوع است. برخی این را اعلام می‌کنند و برخی اعلام نمی‌کنند ولی در عمل همین راه را می‌روند و کاری به ارزشها و اصول انقلاب ندارند ازجمله آنها که بیشتر نگاه و الگویشان، خارجی‌ها و غربی‌هاست. جعفری خاطرنشان کرد: برخی چهره خودشان را به مردم نشان نمی‌دهند و کار خودشان را می‌کنند که این، همان نفاق است و مشکل ما این است که اینها با دشمنان خارجی گره خورده‌اند.

به ادامه مطلب بروید.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور از مواضع باراک اوباما در قبال ایران حمایت کرد. وی با ارسال نامه ای به سناتور کارل لوین که از طرفداران اعمال تحریم های جدید علیه ایران است نوشت: اعمال تحریم های جدید علیه ایران می تواند فرصت نادر به دست آمده برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران را از بین ببرد.
 کلینتون در این نامه نوشته است: حالا که این مذاکرات در جریان است ما باید هر کاری که می توانیم بکنیم تا ببینیم آیا می توان به یک توافق نهایی رسید و به قول اوباما باید به دیپلماسی فرصت دهیم در حالی که تمامی گزینه ها را روی میز حفظ کرده ایم.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:آمریکا,تحریم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس جمهوری صبح امروز در ديدار با وزیر، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت اطلاعات گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و دستگاه‌ اطلاعاتی ما حافظ امنیت شهروندان است،ضرورت انکارناپذیر رعایت حقوق شهروندی،اقوام و اقلیت‌ها تلاش دولت ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای همه مردم است.حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ایثار و فداکاری مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، گفت: عده ای ابتدا می​گفتند مگر می​شود این انقلاب پیروز شود، بعد که پیروز شد، پیش‌بینی کردند دوام زیادی نخواهد آورد، اما امروز ۳۵ سال از آن روز گذشته است و انشالله با حمایت مردم با قدرت بیشتری دوام خواهد داشت.دکتر روحانی وزارت اطلاعاتِ مطلوب را خانه امید ستم دیدگان دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی و حقوق اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها ضرورتی انکار ناپذیر است. رییس جمهوری استفاده حداکثری از توانمندی‌های تمامی سلایق، گروه‌ها و طوایف مختلف را مولفه‌های ضروری برای ایجاد امنیت پایدار دانست و خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفت: در کنار دیگر وظایف سنگین، صیانت از آبرو، حیثیت و اسرار مردم و حفظ اعتماد عمومی در عالی‌ترین سطح، از وظایف اصلی شما است. روحانی افزود: دولت تدبیر و امید به اصول خدشه ناپذیری چون شفاف سازی و راست گویی به مردم به عنوان ولی نعمتان خود معتقد است و بر اصل نقد و سلیقه‌های مختلف در جامعه پای می فشارد و در این مسیر حمایت از حقوق شهروندی جزء وظایف وزارت است.

به ادامه مطلب بروید...........................

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:تدبیر و امید,ریاست محترم جمهور, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سايت تاریخ ایرانی در گزارشي نوشت: شامگاه سه‌شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۵۸ تصویر دو تن از اعضای گروه دانشجویان پیرو خط امام بر صفحه تلویزیون دولتی نقش بست. تصویری آشنا برای آنان که از میانه آبان ماه و پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران، هر آینه منتظر افشاگری‌های زنجیره‌ای علیه مقامات دولت موقت بودند. چرا وزير ارشاد دستگير و روانه اوين شد؟عباس امیرانتظام، معاون نخست‌وزیر به اتهام آنچه جاسوسی برای آمریکا خوانده می‌شد در زندان بود و دانشجویان مرتب اسنادی منتشر می‌کردند که مدعی بود او ارتباط غیرمتعارفی با مقامات آمریکایی داشته است.آن شب هم دو دانشجوی اشغال‌کننده سفارت آمده بودند تا برگی دیگر از اسنادشان را رو کنند. اسنادی علیه روزنامه بامداد و البته وزیر ارشاد ملی دکتر ناصر میناچی. کاغذ‌ها روی میز بودند و با برداشتن هر کدام از روی میز پیش‌بینی هر اتفاق و اعلام هر اتهامی ممکن بود. آن شب سند اول علیه روزنامه بامداد، چیزی نبود جز گزارش داخلی ماموران سفارت از اینکه مدیر روزنامه بامداد در تماس با یکی از مسئولان سفارت آمریکا به خاطر چاپ خبری که تعریض به دولت این کشور بوده عذرخواهی کرده و گفته که این خبر به خاطر شرایط انقلابی و جلوگیری از تعطیلی روزنامه چاپ شده است. اما افشاگری درباره وزیر ارشاد ملی مفصل‌تر بود. دانشجویان متن‌هایی را روخوانی می‌کردند که مدعی بودند اسنادی از محتوای مذاکرات و دیدارهای ناصر میناچی با برخی مقامات آمریکایی است که از ماه‌ها قبل از وقوع انقلاب آغاز شده و تا مدتی پیش از اشغال سفارت ادامه داشته است.

به ادامه مطلب بروید....................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:شاه مخلوع,زندان اوین,ماموران سیا,ساواک, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نوه حضرت امام خمینی (ره) در جریان بازدید و حضور تیم تهران‌گردی در حسینیه جماران، گفت: ایام دهه فجر فرصت خوبی است تا بتوانیم دلایل و ضرورت‌های انقلاب را تکرار کنیم.در این ایام، این نکته را تکرار کنیم که چرا انقلاب صورت گرفت؟تیم تهران‌گردی امروز در جریان بازدید از منطقه 1، به جماران آمد و ضمن بازدید از مجموعه حسینیه جماران، خانه تاریخی امام و حیاط زندگی وی، با سید حسن خمینی نیز دیدار کردند. سید حسن خمینی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به تیم تهران‌گردی، با اشاره به نزدیکی ایام دهه فجر، گفت: نکته مهمی که در این ایام اهمیت دارد، این است که یادمان بماند چرا مردم در برهه‌ای از تاریخ، رهبری امام را قبول کرده‌اند و این تغییر در کشور رخ داد. وی گفت: باید جزئیات دوران شاهنشاهی و مشکلات آن را بگوییم، چرا که مردم در این دوران به مرحله‌ای رسیده‌ بودند که رهبری امام را قبول کردند و با یک وحدت و دل باختگی، به سوی وی روی آوردند. در جریان پیروزی انقلاب،‌ توجه همه گروه‌ها در عرصه کشور به یک چیز بود و پذیرش رهبری و خط واحد وی مسئله‌ای است که باید همچنان تکرار شود تا یادمان نرود. در عین حال باید یادمان بماند قرار بود چه تغییراتی و چه آرمان‌هایی ایجاد شود. سید حسن خمینی اضافه کرد: باید در این ایام با یادآوری آن روزها، این نکته را تکرار کنیم که چرا انقلاب صورت گرفت؟ اگر عاشورا را زنده نگه می‌داریم و یا واقعه غدیر و اعیاد دیگر و حتی روزهای حزن‌انگیز را ثبت کرده و گرامی می‌داریم برای آن است که این ایام و مناسبات فراموش نشوند و این نکات در ذهن جامعه باقی بماند. دهه فجر نیز مناسبتی است برای این یادآوری و هر سال باید با شور و نشاط بیشتری برگزار شود.

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در حاليكه سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: از زمان شروع مذاکرات صلح سوریه در ژنو در (2 بهمن) تاکنون حدود 1900 نفر در این کشور کشته شده‌اند، وليد معلم گفته است: مخالف معتدلی در سوریه وجود ندارد، همه آنها تروریست هستند!

اظهارات وليد معلم و احمد جربا پس از پايان بي‌نتيجه ژنو2

سخنگوي دیده‌بان حقوق بشر گفت: دست کم 498 غیرنظامی در بین کشته شدگان درگیری‌ها بودند که نشان مي‌دهد این درگیری‌ها از زمان پیوستن دولت سوریه و مخالفان به مذاکرات صلح ژنو 2 بی وقفه ادامه داشته است. دور اول این مذاکرات که یک هفته طول کشید و روز جمعه بدون دستیابی به نتیجه ملموسی پایان یافت.

به ادامه مطلب بروید.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 12 بهمن 1392برچسب:سوریه,محور مقاومت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان گفت: این انقلاب به جمهوری اسلامی ختم شد؛ الان چه باید بکنیم؟ الگوسازی. یعنی باید این الگو را چنان بسازیم که در آن انسان‌ها احساس امنیت کنند و رفاه و پیشرفت داشته باشند.

خاتمی: انقلاب ما انقلاب رحمت بود نه خشونت

سیدمحمد خاتمی در دیدار با خانواده شهدای گروه منصورون همچنین اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب رحمت بود، نه خشونت. تفاوت کار آن با انقلاب‌های دیگر این است که مبنای کارش بر خشونت نیست بلکه انقلابی در برابر بدترین خشونت‌ها بود. انقلابی که در براندازی بر خشونت تکیه نمی‌کند، طبیعی است که در موقع ساختن و تثبیت وضع، هرگز خشونت را روا نمی‌دارد.  به گزارش روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی، متن کامل سخنان رئیس‌جمهور اسبق کشورمان به شرح زیر است:

به ادامه مطلب بروید...............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:خاتمی,اصلاح طلبان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سعید مرتضوی به منظور رسیدگی به پرونده گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی که اخیرا دردستور کار دادستانی تهران قرار گرفته به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار شد.

احضار مرتضوي به دادسرا براي پرونده جديدش

مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع کارگران یک شرکت تولیدی درچابهار که به عنوان بیمه شده تامین اجتماعی از مرتضوی به اتهام خیانت در امانت واختلاس شکایت کرده است، گفت: امروز به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت مراجعه کردم و بنابر اعلام بازپرس پرونده، مرتضوی چهارشنبه هفته جاری (25 دی ماه) برای رسیدگی به گزارش کمیته تحقیق وتفحص مجلس از تامین اجتماعی و سایر شاکیان خصوصی در موضوع تامین اجتماعی احضار شده است.  وی همچنین از تایید ممنوع الخروجی مرتضوی توسط دادسرای کارکنان دولت در رابطه با پرونده تامین اجتماعی خبر داد.

شب گذشته نیز دادستانی تهران با صدوراطلاعیه ای از رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی ازسازمان تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد. پیشتر نیز حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه گفته بود به محض وصول این پرونده به صورت فوق العاده در دادستانی تهران مورد رسیدگی قرار می گیرد.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سایت گاردین در مصاحبه ای با امیررضا کوهستانی نوشت: دوران خاتمی از نظر عدم سانسور روابط عاشقانه زن و مرد در عرصه هنر، دوران طلایی بود.سایت گاردین مصاحبه‌ای را با فردی به نام کوهستانی، نویسنده نمایش رقص بر روی لیوان‌ها به کارگردانی درخشنده منتشر کرده است.وی در این مصاحبه گفته: دوران خاتمی از نظر عدم سانسور روابط عاشقانه زن و مرد در عرصه هنر دوران بسیار طلایی بود.کوهستانی در این مصاحبه اظهار داشت: تئاتر ایران در حال شکستن تابوی صمیمیت روابط زن و مرد است.وی با بررسی صمیمیت،عشق و جدایی در تئاتر ایران در دوران خاتمی افزوده است: دوره خاتمی دوره خلاقیت و درخشش جوانانی مانند من بوده است و در آن شرایط ما آزادی بیان داشتیم.رضا کوهستانی کارگردان جوان تئاتر ایران با ۲ نمایش‌های خود مانند رقص بر روی لیوان‌ها تابوی روابط صمیمی و عاشقانه در هنر ایران را به چالش کشیده است.سایت گاردین نوشته است: از دوران ریاست جمهوری محمد خاتمى، اغلب به عنوان یک عصر طلایی در آزادی هنری در ایران، یاد می‌شود. بازی آزادانه برای نشان دادن صمیمیت و همچنین احساسات پرشور در این دوران بیانگر این حقیقت است.این مصاحبه درحالی است که بسیاری از تئاتر هایی که در کشور اجرا می شود شئونات اسلامی به ویژه رعایت حریم زن و مرد رعایت نمی شود و بسیاری از بدعت های غلط در تئاتر ها در دوران ۸ ساله خاتمی با نام هنر وارد عرصه تئاتر شدند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:خاتمی,روابط زن و مرد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com