وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

پس از به شهادت رسیدن پسر عموی بشار اسد در درگیری با تروریستهای تکفیری، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با خانواده این شهید دیدار کرد.grey دیدار سردار قاسم سلیمانی با خانواده پسرعموی بشار اسد / عکس

 ابنا ـ به تازگی تصویری از سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در کنار خانواده شهید «هلال اسد» فرمانده نیروهای دفاع ملی سوریه و پسر عموی «بشار اسد» منتشر شده است.هلال اسد دو ماه قبل به همراه ۷ تن از یارانش در درگیری با تروریست‌های تکفیری جبهه‌النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مخالف دولت سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه به شهادت رسید.نیروی دفاع ملی سوریه یک گروه شبه نظامی است که به منظور حمایت از ارتش در جنگ داخلی ۳ سال اخیر این کشور تشکیل شد و فرماندهی آن را هلال اسد پسر عموی رییس جمهور سوریه برعهده داشت.مراسم تشییع پیکر این شهید نیز با حضور گسترده مردم روستای القرادحه ـ زادگاه هلال اسد ـ برگزار و وی در کنار سایر شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

grey دیدار سردار قاسم سلیمانی با خانواده پسرعموی بشار اسد / عکس

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:حاج قاسم سلیمانی,شهید هلال اسد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پی اراجیف منتجب نیا رییس دفتر سابق مهدی کروبی علیه علامه مصباح و بوق و کرنای رسانه های بیگانه ، بجانی گفت : منافقین و جاسوسان از انگلیس و آمریکا ماموریت دارند تا علامه مصباح را تخریب کنند.
"عماریون"- حجت الاسلام روح الله بجانی رییس شورای هماهنگی حزب الله شمالغرب ایران اسلامی امروز در جلسه هم اندیشی دانشجویان حزب اللهی با انتقاد از سخنان اخیر منتجب نیا گفت: منافقین و جاسوسان از انگلیس و آمریکا ماموریت دارند تا علامه مصباح را تخریب کنند. امروز دوستان بخواهند منافقین و جاسوسان و مزدوران جبهه کفر را بشناسند نگاه کنند به حملاتی که به علامه مصباح می شود. البته حملاتی هم به فرزند حضرت آقا صورت پدیرفته و می شود اما الان جاسوسان حملات علنی را روی علامه مصباح قرار داده اند و حمله به آقا سید مجتبی را به رسانه های خارجی سپرده اند. بنده به جاسوسان هشدار می دهم دست و پای خود را جمع و جور کنند و الا در عالم بی تفاوتی دولت خودمان له یکی از دلایلی که علامه مصباح تخریب می شود تاکید حضرت آقا بر جایگزیزنی ایشان در جایگاه شهید مطهری و علامه است. امروز فرقان زمان جاسوسانی هستند که مطهری های زمان را تخریب و ترور آبرویی می کنند.
بقیه در ادامه مطلب....................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:منافقین,مریم رجویتخریب,اهانت ,علامه مصباح یزدی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از سيب نيوتن تا سيب قليان

از سيب نيوتن تا سيب قليان
امام جماعت مسجد الحرام با اشاره به ماجرای "سیب نیوتن" تأکید کرد: این سیب باعث ابداع و تخصص شد. اما سیب در جوامع عربی، همچنان به عنوان "اسانس قلیان" کاربرد دارد !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود الشریم" در صفحه توییتر خود نوشت: روزی درباره سیب تأمل می کردم. پس از اندکی تأمل به تفاوت دیدگاه معاصر با نگاه غالب نزد ما اعراب درباره این میوه پی بردم و چهار بیت در این باره سرودم.
شریم در این ابیات دیدگاه های طرفین در این باره را مقایسه و بیان کرده است که نیوتن توانست با تأمل در یک سیب به قانون جاذبه پی ببرد و شرکت "اپل" آن را به عنوان لوگو بر روی محصولات هوشمند خود انتخاب کرده است. این در حالی است که "سیب" در میان مردم جوامع عربی چیزی جز "اسانس قلیان" نیست، که جوانان با استفاده از آن وقت گذرانی می کنند. !! 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:نیوتن,سیب,عربی,اختراع,قلیان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سلمان یا به قول آقای رفسنجانی «جدید‌الاسلام» عبارتی توهین‌آمیز و تحقیرکننده به شمار می‌آید که علیه مخالفان برخی گزاره‌های تساهل و تسامح دینی از این پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش پایگاه 598 ، وطن امروز نوشت:‌ اخیرا آقای هاشمی‌رفسنجانی در جمع کسانی که «دانشجو» معرفی شده‌اند طی سخنانی «منتشر نشده» اظهار داشته است «جدیدالاسلام‌ها» با «اینترنت و ماهواره» مخالفند و از آن می‌ترسند.این سخنان آقای هاشمی درحالی مطرح می‌شود که جمع کثیری از کارشناسان زبده کشور در حوزه رسانه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای از مواضع دولت درباره رفع و نقض مقررات ناظر بر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و همینطور موضع‌گیری‌های انجام شده در مقابل جمع‌آوری تجهیزات غیرقانونی دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای، انتقاد کرده‌اند.اما انتقاد‌های کارشناسانی که اینگونه برچسب‌گذاری شده و مورد توهین علنی و مستقیم قرار گرفته‌اند، عبارت است از اینکه «دولت طبق قانون اساسی باید پاسدار دین و فرهنگ باشد.» اینها را بهتر است کسانی که به نصب برچسب علیه منتقدان اشتغال دائمی دارند در قانون اساسی جمهوری اسلامی مطالعه و ملاحظه کنند تا بدانند کسانی که وظایف قانونی دولت و قوه‌مجریه را یادآوری می‌کنند «تازه مسلمان» نیستند.تازه مسلمان یا به قول آقای رفسنجانی «جدید‌الاسلام» عبارتی توهین‌آمیز و تحقیرکننده به شمار می‌آید که علیه مخالفان برخی گزاره‌های تساهل و تسامح دینی از این پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:هاشمی ، منتقدان ، ماهواره ، تازه مسلمان,آزادی,خطرات,فروپاشی خانواده,انتقاد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بد نیست آقای مطهری معنای محاربه را حداقل از فقیه و مرجع مورد قبول خودشان بپذیرند و این‌قدر روی «منتقد» بودن «محارب» تکیه نکنند.صراط: محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: آقای علی مطهری نماینده محترم مردم تهران در پاسخ به سرمقاله "فرصت‌طلب کیست و منتقد کدام است؟" جوابیه‌ای ارسال کردند که در پنج‌شنبه گذشته پاسخ ایشان و جوابیه رسالت به چاپ رسید. آقای مطهری در پاسخ خود آورده است؛ "هر نظام سیاسی و هر حکومتی منتقدانی دارد... مشکل سرمقاله‌نویس رسالت این است که فکر می‌کند اگر کسی انتقاد به نظام داشت باید به نحوی حذف شود... سرمقاله‌نویس رسالت قبل از آنکه دفاعیات متهمان مورد نظر (سران فتنه) را بشنود و نقش و تاثیر طرف دیگر فتنه را در نظر بگیرد حکم صادر می‌کند که آنها محارب و باغی هستند... اینکه وی چه لذتی از اعدام منتقد می‌برد نیاز به یک روانکاوی دارد." (روزنامه رسالت 10/4/93)از نظر آقای مطهری فعل و قول فتنه‌گران در سال 88 پس از اعلام نتایج انتخابات، یک انتقاد ساده است. با آنکه او در این پاسخ اعتراف دارد فتنه‌ای در کار بوده اما بر عنوان "منتقد" بودن سران فتنه اصرار دارد.حال ببینیم اصلا صورت مسئله فتنه‌ای که کارگردانان آن از سوی آقای مطهری، منتقد نامیده می‌شوند، چیست؟

بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:مطهری ، محاربه ، مرجع ، انبارلویی ، صراط, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه سیاسی صراط" - تحرکات اصلاح طلبان و حامیان فتنه برای احیای سید محمد خاتمی و تبدیل کردن او به چهره مقبول نظام در هفته های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش گروه سیاسی صراط، تحرکات اصلاح طلبان و حامیان فتنه به اندازه ای است که آنها تقریبا هیچ فرصتی را برای مطرح کردن دوباره خاتمی و تحمیل او به عنوان چهره مقبول از دست نمی دهند.
اوج این تحرکات به مراسم یادبود نلسون ماندلا مربوط می شود که تعدادی از اصلاح طلبان در نامه ای با لحن بی سابقه از رییس جمهور خواستند تا "مصرانه" از خاتمی درخواست کند در مراسم مذکور حضور یابد که البته روحانی در نهایت پاسخ مطلوب اصلاح طلبان را به آنها نداد.
به علاوه، دیدارهای متناوب خاتمی با فعالان مختلف سیاسی و نیز برخی متهمان فتنه، مسئولان سابق دولت اصلاحات، هنرمندان و نیز جشنواره ها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همچنان ادامه دارد.

لطفا به پوشش این زن نگاه کنید


دیدار خاتمی با نسرین ستوده، از محکومان فتنه
بقیه درادامه مطلب........................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:خاتمی ، صراط ، احیا ، پروژه ، اصلاح طلب ، فتنه ، محاکمه ، انگیزه ، حامی ، جشنواره ، سینما ، هنرمندان ، مسئول ، سابق ، اصلاحات ، دولت آخرین اخبار اخت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فتنه‌گران منزوی معمولا مراسمی مانند ختم و افطار را بهانه‌ای برای آفتابی شدن می‌کنند اما آنچه در این میان قابل تأمل است، استفاده از بیت‌المال برای از انزوا خارج ساختن فتنه‌گران است.

به گزارش پايگاه خبري حاميان ولايت:

نشریه زنجیره‌ای صدا از دعوت یکی از دست‌اندرکاران فتنه به وزارت نفت به بهانه مراسم افطار خبر داد.

فتنه‌گران منزوی معمولا مراسمی مانند ختم و افطار را بهانه‌ای برای آفتابی شدن می‌کنند اما آنچه در این میان قابل تأمل است، استفاده از بیت‌المال برای از انزوا خارج ساختن فتنه‌گران است.

به گزارش صدا، خاتمی در مراسم افطار وزارت نفت که به دعوت منصور معظمی معاون این وزارت تدارک شده بود حضور پیدا کرد.

بنابراین گزارش، بیژن زنگنه و محسن امین‌زاده، جعفر توفیقی، وزیری‌هامانه و چیت‌چیان نیز در این برنامه شرکت داشته‌اند. این مهمانی با حضور برخی مدیران سابق و فعلی وزارت نفت در مجتمع ایجادیه واقع در جماران برگزار شد.

منبع:كيهان

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:اصلاح طلبان,فتنه گران,بی فرهنگی ,توهین به رای مردم,پول نفت ,افطاری,انزوای سیاسی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اول یه چند نکته ، و بعد از اون پرداختن به مطلب جدید وبلاگ:

1-      شاید بعضی ها فکر کنن و بگن که بلاگ روشنگری یه بلاگِ کاملاً یک طرفه و افراطی باشه ، در صورتی که اکنون اعلام میداریم که این طور نیست ، بلکه ما سعی میکنیم تا در حد توان مطالب را در عین حقیقت و واقعیت برای ایرانیان و مسلمین برای روشنگری ذهنی بیان کنیم ، و سعی در رعایت رئالیسم در نوشته های خود مینماییم، مخصوصاً اینکه سعی در آوردن برخی اسناد تصویری در برخی نوشته ها داریم ، (هر چند که ممکنه هر لحظه این وبلاگ از سوی بلاگفا مسدود بشه)

2-      حال اگر کوتاهی ای از ما رخ داد تقاضا داریم ما را در قالب قراردادن نظر و کامنت و یا  یک ارسال ایمیل با عنوان "انتقاد" به roshangary@live.com   یاری فرمایید – با تشکر – گروه نویسندگی روشنگری

3-      ما قبلاً از لطف سایت بلاگفا در سرویس دهی متشکریم.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

مطلب:

  آیا میدانید چرا اکنون ما در جامعه ی خود مواجه با صحنه های افتضاح پوشش زنان هستیم ، و آیا تا کنون به دلایل پروسه ی رسیدن به این مرحله از بدحجابی در جامعه (مخصوصاً شهر تهران) فکر کرده اید؟ آیا به خود نگفته اید که شاید مشکل از رفتار ناشایست برخی مسئولان در مواجهه با این مسئله بوده؟ بیایید از روی اسناد و قرائن کمی به گذشته تر برویم و مسئله را ریشه یابی کنیم

بقیه در ادامه مطلب....................................لینک دانلود فیلم


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:خاتمی,بی حجابی,فحشا,حیف و میل بیت المال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش وبلاگستان 598،وبلاگ یک قدم تا ظهور نوشت:فرزندان ما قبل از بدنیا آمدن خونشان را با خدا معامله میکنند و آنرا با افتخار هرچه تمام نثار راه ولایت امامت خواهند کرد ما را از شهادت نترسانید بلکه به آن مژده دهید راه ما راه حسین بن علی (ع) و فرزندان ایشان میباشد.دشمن کور خوانده ما قطره قطره خونمان را فاطمی وار نثار راه ولی ومقتدایمان خواهیم کرد و فاطمه کوچولو نیز هر لحظه آماده شهادت در راه اسلام وآرمانهای انقلاب وشهداست نه تنها او بلکه تمام ملت ایران فدائیان رهبری هستند.این در جواب تهدید گروهک تروریستی منافقین است و ضمن اعلام برائت از این خودفروختگان وطن فروش آمادگی خود را برای جان نثاری در راه ولایت اعلام میکنیم.

ماجرای دختری که عکسش کنار دکتر احمدی نژاد خبرساز شد+تصاویر

سال قبل در جریان دیدارمان با دکتر احمدینژاد محبوب دل مستضعفان ومحرومان جهان عکس هایی به یادگار گرفتیم که در یکی از عکس ها دختر بنده در کنار دکتر ایستاده است و این عکس را بنده در همین وبلاگ قرار دادم. اما متاسفانه در 8 اردیبهشت امسال سایت مشرق به اشتنباه این عکس را با تیتر " نوه مشترک احمدینژاد ومشایی" بر روی سایت قرار داد وبا تذکر  برخی از دوستان خبر فوق را از سایت برداشت ولی این خبر کذب باعث گردید که دیگر خبر گذاریها نیز به استناد مشرق این خبر را بر روی خروجی خود قرار دهند. دیروز نیز سایت 598 مطلبی با عنوان "دختری که در کنار احمدینژاد ایستاده خبر ساز شد" ونوشت که: به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرگاران، بسیاری از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم این خبر را بازنشر کردند. حتی ساعتی پیش صدای آمریکا هم با انتشار این عکس به بازنشر خبر پرداخت. گفتنی است،‌ تلویزیون گروهک تروریستی منافقین از مخاطبان خود خواست این دختر را در مدرسه‌اش شناسایی کنند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:احمدی نژاد,دلواپسان,مستضعفان,مظلومان,تهدید منافقین و ضد انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بولتن نیوز به نقل ازرادیو دیروز،  مبارزین رادیو فردا که به سادگی توسط همین رسانه و امثال آن تشجیع می شوند، تا آزادند کُری خوانی هایی بی نظیر دارند اما به محض دستگیری به مقتدایشان بنی صدرخیانتکار می پیوندند.کم آوردن یکی دیگر از بزرگان فتنه مردانگی جای خود را به نامردی می دهد و انواع مریضی ها در جسم این مجموعه های مرض و مریض نمودار می شود. رادیو فردا در خبری با عنوان "خزعلی از زندان به بیمارستان منتقل شد"، می نویسد:
"محمد صالح خزعلی، پسر مهدی خزعلی، فعال سیاسی زندانی، از «بدتر شدن» وضعیت پدر خود در زندان رجایی‌شهر و انتقال او «به بیمارستان» خبر داده است. محمد صالح خزعلی گفته بود چهار روز از اعتصاب غذای خشک او می‌گذرد و «گویا پدر در وضعیت جسمانی خوبی نبودند و تپش قلب داشتند». بنا بر تازه‌ترین نوشته محمد صالح خزعلی، پدر او به خاطر اعتصاب غذا با کاهش شديد وزن روبه‌رو شده و حتی پزشکان در آزمايش‌هایی متوجه سکته قلبی او شده‌اند."
خزعلی که به بهانه مرخصی از زندان گریخته بود با خفت دستگیر و مجدداً راهی زندان شد و اکنون دم از ناسالم بودن جسمش می زند که البته نباید عقل سالم را هم در بدن و جسم ناسالم امثال خزعلی جستجو کرد.
اما ببینید این سرداران رادیو فردا، در مواجهه با مبارزین جمهوری اسلامی چقدر عیار خلوص دارند. خاطره گویی یک سرباز امام خامنه ای که مهرماه ۹۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید دکتر رفیعی در خاطره گویی اش در محضر امام و معشوقش می گوید:

بقیه در ادامه مطلب..................................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1393برچسب:فتنه ، بزرگان ، مبارز,موسوی,کروبی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پايگاه خبري حاميان ولايت:

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرچه عرصه‌ای برای به میان آمدن دیدگاه‌‌ها و خطوط فکری جریان‌‌های عمده سیاسی کشور شد اما به موازات خود، جریان‌‌های هدایتگری را نیز تجربه کرد. بخش عمده و اساسی این هدایت‌‌ها و کنترل‌‌ها بی‌شک، «قدرت پشت گفتمان‌ها» یعنی «رسانه‌ها» بودند. رسانه‌‌ها این خطوط ناخودآگاه اربابان خط و ربط سیاسی، چنان نقشی را در فضای انتخابات ایفا کردند که ازخلال آنها تلاش آنان برای «میانداری» نیز قابل رصد بود. درحوزه رسانه‌‌های خارجی اما این شبکه خبری بی بی سی فارسی بود که طی ماه‌‌های گذشته چالش‌‌های نرمی‌را درزمینه مقابله با ارزش‌های ایدئولوژیکی تدارک دید. اصولا این شبکه با دو تاکتیک وارد فضای انتخابات ایران شد. نخستین تاکتیک، حواس پرتی جمعی (mass‌ distraction) بود که براساس آن سعی شد پیام‌‌ها از محتوا تهی شده و ارزش‌‌های خبری دیگری دراذهان شکل بگیرد. تاکتیک دیگر هم تزریق زیرپوستی (hypodermic needle) بود که طی آن تلاش شد برخی از پیام‌‌های هدف‌گذاری شده با دزهای مختلف به ببیندگان و مخاطبان القا شود. با توجه به دو مورد ذکر شده و با بررسی‌‌های صورت گرفته می‌توان گفت که ورود این شبکه به فضای انتخابات ایران در سه فاز طراحی و پیگیری شد.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 1 تير 1393برچسب: انگليس موج سبز سوار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صادق زیباکلام معتقد است برخی رسانه‌های منتقد؛ کارکرد رسانه‌ای خود را از دست داده‌ و به‌طور کامل درحال حرکت جناحی، سیاسی‌کاری و عقده‌گشایی حزبی هستند.به گزارش بی باک، بولتن نیوز نوشت: وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان این نکته گفته است: اینکه روزنامه‌ای خاص مرتب به دولت حمله می‌کند، طبیعی است؛ مگر این روزنامه و رسانه‌های همسوی آن؛ قرار است به دولت حمله نکنند، مگر قرار است به آقای هاشمی حمله نکنند. به نظر من چنین کارهایی کاملا بدیهی و طبیعی است و اگر غیر از این می‌بود؛ باید شگفت‌زده می‌شدید.

به اینها محل نگذارید!
این فعال اصلاح طلب درخصوص انتقادات اخیر برخی مطبوعات و متعاقب آن بخش‌های خبری رسانه‌ی ملی به بخش‌های مختلف وزارت ارشاد از جمله مطبوعات، کتاب، سینما و حتی بحث عفاف و حجاب، گفته است: بدیهی است که این رسانه‌ها مخالف آزادی مطبوعات‌اند. آنها مخالف هرگونه دگراندیشی‌اند و مخالف طرح هر نوع فکر و اندیشه‌ای که مغایر با فکر و اندیشه‌شان باشد. خواه در عرصه داخلی باشد یا در عرصه خارجی!!
زیباکلام اضافه کرده است: به هر حال نامزد مورد علاقه و حمایت این روزنامه‌ها، فرد دیگری بود و هرکس دیگری غیر از ایشان رای اگر می‌آورد، باب پسند و میل آنها نخواهد بود و آنها مرتبا به او حمله خواهند کرد، و اینکه در این میان انتخاب مردم چیست؛ یا در دیگر موارد؛ حق و باطل چیست، حقیقت و مجاز چیست هم برایشان بحث‌های ثانویه است.
وی درعین حال تاکید کرده است: اینگونه نیست که رسانه‌هایی از این دست که تنها از همین مجاری، کسب خبر می‌کنند، اهل یک نوع خرد و منطق باشند، اهل یک نوع تجزیه و تحلیل باشند. آنها به هر کاری که آقای روحانی انجام دهد، حمله خواهند کرد و توجهی ندارد که مثلا رفع توقیف نشریه‌ی مذکور در دولت قبل صادر شده و ارتباطی به ارشاد دولت روحانی ندارد.
زیباکلام برای برخورد دولت با این رسانه‌ها پیشنهاد کرده است: خیلی نباید برآشفته شد و خیلی نباید کلام‌شان را از در منطق بررسی کرد. بهترین کاری که دولت آقای روحانی و وزارت ارشاد می‌کنند؛ این است که خیلی به این جماعت دلواپس محلی نباید بگذارند و قبول کنند که این گروه اینجور مخالفت‌ها را به شکل ذاتی باید داشته باشند!
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:سکولار,رضاخان,صادق زیباکلام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرویس دین و اندیشه بی باک: یک رویکرد بدی که در سال‌های گذشته در بعضی به وجود آمده و البته رسانه‌های ضدانقلاب نیز در تقویت آن نقش داشته‌اند، سیاسی دیدن حجاب است. بازی‌های سیاسی برای ترویج بی‌حجابیسیاسی دیدن حجاب یعنی اینکه تصور کنیم هر زنی که بدحجاب است، لزوماً با نظام اسلامی زاویه دارد.متن فوق بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی در همایش «بانوان مبلغ و فرصت های پیش رو» می باشد که در تاریخ 12/3/93 ایراد شده است.به گزارش بی باک، مشروح این سخنرانی در ادامه تقدیم می گردد:حجاب و عفاف یکی از مسلّمات اسلام است

برای هر مسلمانی که مختصری با تعالیم اسلامی آشنایی داشته باشد، کاملاً روشن است که حجاب، یک اصل محکم دینی است. گذشته از آیات صریح سوره مبارکه نور درباره حجاب، روایات فراوان و معتبری داریم که هم درباره اصل حجاب، و هم درباره چگونگی آن، رهنمودهای مشخصی ارائه نموده اند.

بقیه رد ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:حجاب,بازی سیاسی,بی عفتی,بیحیایی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش عماریون به نقل از کیهان، محمدرضا خاتمی در مصاحبه با «فصل اعتدال» و در پاسخ این پرسش که آیا اعتدال را یک گفتمان می‌دانید؟ گفت: اعتدال اصلا نمی‌تواند یک گفتمان باشد. اعتدال یک روش یا حداکثر استراتژی، خط‌مشی و راه است. وقتی یک برنامه‌ای را می‌نویسیم، باید هدف، رسالت، استراتژی و خط‌مشی و تاکتیک‌هایی که کار را عملیاتی می‌کند داشته باشد. گفتمان باید هدف را تعیین کند که به کجا می‌خواهد برسد. ما گفتمان اصلاحات داریم، تقریبا روشن است اهدافش چیست. ما گفتمان اصولگرایی داریم و تا حدودی مشخص است که هدف و رسالتش در جامعه ما چیست. از این رو من اعتدال را به عنوان یک مشی قبول دارم؛ یعنی میانه‌روی. البته به نظرم باز هم در این مسیر ابهام زیادی وجود دارد. برای من سوال است و از همان ابتدا هم این سوال را مطرح کردم. آیا میانه روی یعنی یک خرده‌ ظلم، یک خرده عدل، یک خرده آزادی، یک خرده سرکوب، یا خیر؟ ما اصولی داریم که برای رسیدن به آن اصولمان ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی را در نظر می‌گیریم و قدم‌هایمان را براساس آن ظرفیت‌ها تنظیم می‌کنیم. گاهی اوقات این اشتباه می‌شود. یعنی نه این و نه آن می‌شود. یک چنین چیزی امکانپذیر نیست. فکر می‌کنم با توجه به تندروی‌هایی که به خصوص در طول چهار سال گذشته اتفاق افتاده بود، اعتدال تبدیل به یک شعار قابل توجه و جذاب شد، اما اگر ما فقط به این جذابیت اکتفا کنیم و ابعاد و حدود آن را روشن نکنیم، فکر می‌کنم ممکن است برای خودمان هم دردسرساز باشد.
وی می‌افزاید: ممکن است بشود درباره اعتدال خیلی صحبت کرد و مقاله نوشت اما واقعا احساس می‌کنم یک گفتمان نیست. چون گفتمان باید ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد. اعتدال تقریبا یک روش پیشبرد امور است. حالا آن امور چه است، آنها ممکن است گفتمان باشد. البته به نظر می‌رسد اگر برنامه‌های انتخاباتی آقای روحانی را مرور کنیم، اگر نگوییم که برنامه‌های انتخاباتی ایشان کاملا گفتمان اصلاحات است، اکثریت قابل توجه آن همان است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:خاتمی,رضا خاتمی,منافق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه کتابهای تاریخچه سپاه با نام «سپاه در گذر انقلاب» گفت: سپاه نهاد معتبری است که معادلات سیاسی و امنیتی را در سطح منطقه و جهان می‌تواند جابجا کند.خبرگزاری فارس: افتتاح سامانه پدافند هوایی «پیشرفته» و «محرمانه» سپاه/ سپاه در رده اول قدرتهای جهانوی با اشاره به اینکه روز میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نامیده شده است، گفت: پاسداران از ابتدای ظهورشان در عرصه دفاع از اسلام، انقلاب و وطن عزیزمان عاشورایی عمل کردند.جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: خصوصیاتی که از ابتدا در ذات نهاد سپاه بوده و تا امروز با حمایت‌ها، مراقبت‌ها و حفاظت‌های دقیق از سوی ولی امر ما امام (ره) و مقام معظم رهبری حفظ  شده است،‌باعث شده این نهاد دچار رنگ‌باختگی نشود.سلامی ادامه داد: سپاه بر مسیر و طریق الهی باقی مانده است و هیچگاه بن‌بستی برای غلبه بر دشمن ندیده و سپاه هرگز از شوکت ظاهری قدرت‌ها نهراسیده است.وی خاطرنشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد با توجه به اینکه تهدیدات و سناریوهای دشمن پیچیده‌تر می‌شود و جنگ با نظام جنبه جهانی‌تر پیدا می‌کند اما سپاه قدرتمندتر و اعمالش موفقیت‌آمیزتر می‌شود و پیروزی‌هایش بعضا به افسانه می‌ماند.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 10 خرداد 1393برچسب:سپاه,شجره طیبه ارتش,موشک,سامانه دفاعی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)/
سوال: سجده بر مهرهایی که نوشته یا نقش دارد چه حکمی دارد؟ پاسخ: مانع ندارد "ولی اگر نقش بارگاه دارد به آن سجده نشود".
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.
بقیه در ادامه مطلب................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ناگفته‌های «مظفر» از هیأت دولت دوم خرداد/ خاتمی گفت تو غلط کردی این حرف‌ها را زدی!
خبرگزاری فارس: ناگفته‌های «مظفر» از هیأت دولت دوم خرداد/ خاتمی گفت تو غلط کردی این حرف‌ها را زدی!

مظفر با ذکر خاطرات جالبی از هیأت دولت دوم خرداد گفت: پرسیدم آقای خاتمی! دارید چه کار می‌کنید؟ جواب داد: داریم وارد دستور کار می‌شویم. گفتم: مگر شما خبر ندارید دارد در جامعه چه می‌گذرد؟ دارند پاسگاه‌ها را می‌گیرند، گفت: می‌گویی چه کار کنیم؟ به ما چه؟ ما که موافق نیستیم. گفتم: آخر عکس شما را بالای سرشان گرفته‌اند.

بقیه در ادامه مطلب.....................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 3 خرداد 1393برچسب:فتنه88,سران فتنه,نمایشگاه کتاب,حراست نمایشگاه,ممانعت,دانشگاه شهید بهشتی,اخراج, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مجری شبکه جم: بهتر است آقای خلیلی که از سوی مدیریت من و تو تحریک شده، قبل از هرگونه اراجیفی، نگاهی به سابقه اخلاقی و زندگی خود بیندازد. کسی که با افتخار عضویتش را در گروه همجنس بازان بریتانیا جار می زند، نمی تواند نقش خوبی در متهم کردن دیگران بازی کند!»
 
عکس و مطلب در ادامه +18.........................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:من و تو,جم تی وی,ضد انقلاب,هم جنس باز, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سه تن با در دست داشتن عکس رهبران و پرچم فرقه متبوع خود ضمن تلاش برای جلب نظر عابرین و پخش کردن مطالبی علیه کشورمان سعی داشتند مطابق خواست سران رژیم صهیونیستی اینگونه القا کنند که ایران در خال فریب افکار عمومی و طرف غربی است تا بلکه از این رهگذر سهمی در تشدید فضای منفی علیه کشورمان داشته باشند.تجمع سه نفره مزدوران دربند رجوی در وین موجبات تمسخر عابرین را فراهم آورد.به گزارش خبرنگار اعزامی بولتن نیوز به وین، پس از نمایش مضحک روز گذشته دو عنصر صهیونیست در مقابل مرکز رسانه ای وین در مخالفت با روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 5+1، پیش از ظهر امروز نیز سه تن از عناصر فرقه تروریستی و خیانتکار رجوی دستور سرویس اطلاعاتی صهیونیست ها را مو به مو اجرا کرده و با برپایی نمایشی از همان جنس سعی در معرکه گیری در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در وین داشتند.بنابر این گزارش، این سه تن با در دست داشتن عکس رهبران و پرچم فرقه متبوع خود ضمن تلاش برای جلب نظر عابرین و پخش کردن مطالبی علیه کشورمان سعی داشتند مطابق خواست سران رژیم صهیونیستی اینگونه القا کنند که ایران در خال فریب افکار عمومی و طرف غربی است تا بلکه از این رهگذر سهمی در تشدید فضای منفی علیه کشورمان داشته باشنداین رفتار نخ نما و مضحک تروریست های منافق اگر چه با هدف اثبات سرسپردگی و مزدوری به اربابان غربی برای تضمین حمایت های مالی و معنوی آنان صورت می گیرد لکن همچون همیشه نمایانگر ضعف شدید آنان در مواجهه با ملت آزاده و قهرمان ایران است. 

تجمع 3 نفره منافقین در مخالفت با مذاکرات هسته ای! + تصاویر
بقیه در ادامه مطلب.........................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:منافقین,تجمع,صدهزارنفری,مذاکرات هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)حضرت امام(ره) برای‌آنکه هم رادیو محفوظ باشد و هم مجبور نباشند که مجال تحرک کودکانه علی را که هنوز معنای امر و نهی را درک نمی‌کند، محدود و سلب نمایند و او را آزردن خاطر کنند و به تعبیر دیگر، به منظور پیشگیری از رنجاندن طفل، به جای محدود کردن و دعوا نمودن او، امر فرمودند که رادیو دور از دسترس او باشد.به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری فارس - سید اسد رجبی‌: تنها مدتی کمی از آغاز نهمین دوره ریاست جمهوری گذشته بود که موضوع معوقات بانکی و بدهکاران بانکی مورد توجه رسانه‌ها و شخص ریاست جمهوری قرار گرفت.این موضوع در ابتدا با عناوین مختلفی مورد توجه مردم و رسانه‌ها و حتی مسئولان قرار گرفت اما می‌توان شاه بیت آن را وعده ارائه یک لیست 300 نفره از جانب رئیس جمهوری نام برد.خبرگزاری فارس: ۹۰۰ بدهکار بالای ۱۰ میلیارد/۲۸۳ بدهکار بالای ۵۰ میلیارد/۱۴۵ بدهکار بالای ۱۰۰ میلیارد/۱۸ بدهکار بالای ۵۰۰ میلیاردوعده ارائه این لیست سالها بر زبان اورده شد تا اینکه نه تنها این وعده محقق نشد بلکه در اواخر دوره دهم ریاست جمهوری شاهد وقوع یک فساد آن هم به ارزش 3 هزار میلیارد تومان بودیم.به هر تقدیر کارشناسان و مسئولان اقتصادی و قضایی هر کدام دلیل وقوع این‌گونه مفاسد و همچنین راه‌های مبارزه با ان را به شکلی خاص تعریف کردند اما می‌توان گفت در بحث مطالبات معوق، بانک‌ها جزء مقصرین اصلی هستند چرا که از بیشتر بدهکاران کلان وثیقه کافی دریافت نکرده و با همین شرایط تسهیلات بالایی را به آن‌ها اعطا کرده‌اند.اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات ویژه‌خواران در اولویت کار قرار گیرد

بقیه در ادامه مطلب...................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:بدهکاران بانکی,مفسدین اقتصادی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت موافق مسدود کردن و بستن شبکه های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و در کشور جایگزین ندارند نیست، گفت: دستور توقف فیلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" که از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام شده، توسط رئیس جمهور صادر شده است.
دستور روحانی برای توقف فیلتر
محمود واعظی در پاسخ به پرسش مهر، در واکنش به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره فیلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور رأساً نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعیین مصادیق شود اظهار داشت: وظیفه دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دبیری یک گارگروه است و وظیفه اش این نیست که برای شخص رئیس جمهور و برای شورایعالی فضای مجازی که هیچ ارتباطی با این کارگروه نداشته و یک مجموعه بالادستی است تعیین تکلیف کند.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

و اين حكايت همچنان باقيست؛
نقش 6 عضو دولت در كميته 13 نفره چيست؟
فيس‌بوك، توئيتر، يوتيوب، وي‌چت، واتس‌اپ و...!
گروه فناوري: در حاليكه دبير كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه خبر از تصويب فيلتر كردن «واتس‌اپ» داده است، وزير ارتباطات ديروز گفت: «دولت با فيلترينگ واتس‌اپ مخالف است.»
در باره اين موضوع ابتدا خوبست بدانيم كه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را چه كساني تشكيل مي‌دهند.

این کارگروه بر اساس ماده 22 قانون جرائم رایانه‌ای تشکیل و مسئولیت نظارت بر فضای مجازی و پالایش تارنماهای حاوی محتوای مجرمانه و رسیدگی به شکایات مردمی را به عهده دارد.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از سرمربي كردن فرکی در پرسپولیس تا انواع اتهام‌زني عليه وزارت‌ورزش
طي چند هفته اخير و خصوصا روزهاي گذشته که وزارت ورزش در اقدامي سنجيده، در پروسه‌اي، مدیران تازه پرسپولیس را معرفي كرده، دست‌هاي آلوده در فوتبال ايران خصوصا در برخي از رسانه‌هاي ورزشي، جوسازي و شانتاژهاي شديدي را عليه هيات مديره جديد آغاز كرده‌اند.
دست و پازدن‌ها عليه اصلاحات در پرسپوليس و استقلال
برخي از خبرنگاران خاص! طي اين چند روز با طرح مسائل حاشيه اي عليه وزير ورزش و همچنين اميررضا خادم ناراحتي خود را از پايان بريز و بپاش‌هاي چند ساله اخير در اين باشگاه كه بدهي 70 ميلياردي را براي سازمان ورزش در دولت روحاني به جا نهاده، نمايش داده‌اند و هر ساعت خبر كذبي را در سايت‌ها، خبرگزاري و روزنامه‌هاي خود منتشر مي‌كنند.

در تازه‌ترين اين جوسازي‌ها، شايعه‌پراكني و التهاب‌آفريني‌ها، براي در انداختن علي دايي با مديران جديد، خبر كذبي را منتشر ساخته‌اند مبني بر اينكه گزینه نهایی برای مربیگری پرسپولیس حسین فرکی است! اين در حاليست كه گزينه اصلي هيات مديره و مدير عامل جديد پرسپوليس براي مربيگري اين تيم، علي دايي است كه موفق شد با همه مشكلات مديريتي اين تيم، پرسپوليس را به مقام دوم ليگ برتر رسانده و يكي از سهميه هاي آسيايي فوتبال ايران را كسب نمايد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

انصراف از یارانه و درآمد 1000 میلیاردی دولت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها درصد ناچیزی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند، گفت: باید ارقام برای مردم به صورت شفاف بیان می‌شد.
60درصد ثبت‌نام‌کنندگان: کمتر از 600هزارتومان درآمد داريم!
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها درصد ناچیزی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند، گفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد از مردم خواستند که انصراف دهند و فقط 954 نفر انصراف دادند، اکنون نیز شاهد انصراف کمی بودیم. وی با تأکید بر اینکه باید ارقام برای مردم به صورت شفاف بیان می‌شد، تصریح کرد: نباید مردم را برای انصراف از دریافت یارانه نقدی تهدید کرد. طبق قانون می‌توان به هر کس که واجد شرایط بود یارانه داد و به هر کس نیز شرایط را دارا نیست یارانه‌ای نداد.

بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون بنیاد ملی نخبگان خبر داد:
معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان این که اشتغال، مهمترین عامل مهاجرت نخبگان است، گفت: نسبت خروج نخبگان در رشته‌های کم خروج حدود 30 و در رشته‌های پرخروج حدود 40 درصد است.مهاجرت 40 درصد نخبگان از کشور در برخی رشته‌هادکتر سیدحسن حسینی امروز که در نشست خبری فعالیت‌ها و برنامه های بنیاد ملی نخبگان سخن می‌گفت با اشاره به این که آمارهای متفاوتی در موضوع فرار مغزها یا فرار ژن‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در سال 92-91 بررسی ای در زمینه فرار مغزها صورت گرفت که طی آن مشخص شد که نرخ فرار مغزها در برخی رشته‌ها طبیعی است اما در برخی رشته‌ها همچون ریاضی، فیزیک و برخی رشته‌های مهندسی مهاجرت زیاد است. به عنوان نمونه ما در علوم پزشکی مهاجرت نداریم و یا در علوم انسانی مهاجرت بسیار پایین است.وی، مساله اصلی مهاجرت نخبگان را اشتغال آنها عنوان کرد و گفت: بر این اساس توجه به کسب و کار و حمایت جدی از شرکتهای دانش بنیان از اولویتهای اصلی معاونت علمی به شمار می رود. حسینی، یکی از دغدغه‌های مهم در بحث فرار مغزها را دغدغه برگشت آنها عنوان کرد و گفت:‌ در حال حاضر، آمار دقیقی در زمینه میزان برگشت نخبگان وجود ندارد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون مدرسه دانش‌آموزان خودكشي كرد
ناخدای کشتی غرق شده کره‌جنوبی که بیشتر مسافران آن دانش آموزان یک مدرسه بودند، به اتهام "اهمال" و "رعایت نکردن قوانین دریانوردی" بازداشت شده است. همزمان معاون مدرسه‌ای که دانش آموزان آن مسافر کشتی غرق شده بودند خودکشی کرده است.
 
 
بقیه در ادامه مطلب.....
 
 
ناخدای کشتی غرق‌ شده کره‌جنوبی بازداشت شد

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دستور وزير ورزش؛ پرداخت‌هاي مالي به ميلياردرها موقوف
وزير ورزش در خصوص لیست قراردادهای میلیاردی برخی تیم های فوتبال و مسائل و حاشیه های به وجود آمده پیرامون آن گفت: خوشبختانه مردم ما نسبت به این قضایا بسیار مطلع، آگاه و البته بسیار حساس در رعایت عدالت هستند که این حساسیت بسیار مثبت و کمک کننده است.
گودرزي: مردم از فوتبالیست‌ها و تيم‌هاي ميلياردي منزجر شده‌اند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، دكتر محمود گودرزی بدون اینکه به نام تیمی اشاره کند و از پرسپولیس نام ببرد، از کلمه «آن» استفاده کرد و گفت: «آن» لیست را من دیدم اما مغایرت هایی وجود دارد. قراردادهای شفافی وجود دارد که با سازمان لیگ بسته شده و یک قراردادهایی هم وجود دارد که شفاف نیست؛ اصطلاحا قرارداد داخلی. از طرفی قراردادهایی هم میان افراد وجود دارد که با مذاکرات شفاهی بین خودشان بوده است. مجموع این مسایل نشان مي‌دهد این ارقام کلان روشن و شفاف نیست.

گودرزی اظهار داشت: براین اساس، من، مسئولان و بازرسان مختلف از نهاد ریاست جمهوری، سازمان‌هاي نظارتی، کمیسیون اصل 90 مجلس و البته خود وزارت ورزش و جوانان را دعوت کردم تا این قراردادها را نه برای تیم‌هاي تحت پوشش خودمان بلکه برای همه تیم‌ها بررسی کنند اما زمانی که گزارش دادند و دیدیم که شفاف و روشن نیست دستور دادم تا وقتی که این ارقام کلان که از جیب مردم است شفاف نشود نمی‌توان کمکی کرد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رنگ زندگی‌شان در چهار فصل سال خزان است
سوز باد پائیزی باشد یا گرمای طاقت‌فرسای تابستانی یا اینکه نسیم بهاری به نشان طراوت آغاز زندگی شروع به وزیدن کند، برای آنها زمین و هر آنچه در آن در تکاپو است، عامل حقارت است. آری اینان بازماندگان تورم لگام گسیخته جامعه، لجبازی‌هاي خانوادگی، ازدواج‌هاي احساسی، بی مسئولیتی مسئولان و...هستند که ما آنان را روسپی‌ و در ايران معاصر به تعبير مدرن!! زنان خياباني مي‌نامیم.
معضل زنان خیابانی؛ چرا انکارش مي‌کنيد؟
شورش عزیزی

رنگ زندگی شان در چهار فصل سال؛ خزان است. متاسفانه دیگر حضورشان مختص کلان شهرها نیست و در اکثر خیابان‌هاي کشور مي‌توان این پدیده که یک اپیدمی شده را مشاهده نمود اما هنوز هم هستند عده‌اي که این واقعیت را انکار مي‌کنند. چرا زن خیابانی؟ آیا روسپیگری، از ناهنجاری‌هاي جامعه است که در موردش صحبت نمي‌شود؟ آیا پدیده زنان خیابانی، اتفاق جدیدی است؟ آیا کمبودهای زندگی و نداشتن مکانی امن، از عوامل اساسی حضور این قشر است؟ آیا ازدواج‌های مکرر مي‌تواند از عوامل به وجود آمدن زن خیابانی باشد؟
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 22 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نعیمه اشراقی در یکی از گروه‌های شبکه اجتماعی وایبر که بسیاری از خبرنگاران در آن عضو هستند، یکی از احکام اسلامی را مورد تمسخر قرار داد.
به گزارش عرش نیوز ؛نعیمه اشراقی از فعالان اصلاح‌طلب در یک گروه بیش از ۱۰۰ نفره در شبکه اجتماعی "وایبر" ضمن تمسخر یکی از احکام اسلامی نوشت: حکم پیامبر اسلام بی‌ حکمت نیست، چراکه اگر مردی ۴ زن داشته باشد، هووها می‌توانند باهم پاسور بازی کنند.

نعیمه اشراقی که نوه امام راحل نیز محسوب می‌شود، در مطلبی جداگانه در این شبکه اجتماعی نوشته بود: توهین به پدربزرگم (امام خمینی(ره)) از نظر من جرم نیست!

در این گروه در شبکه اجتماعی وایبر که نعیمه اشراقی در آن عضویت دارد و این مطالب را در آن منتشر کرده است، بیش از ۱۰۰ نفر عضو هستند که اکثریت آنها را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف تشکیل می‌دهد.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به بهانه ثبت نام ایرانیان در سایت رفاهی؛
آیا دولت جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به اصول حفاظت سایبری (Cyber Protection) ،بستری برای تکمیل داده های تعیین هویت بیومتریک (Biometric) ایرانیان در سازمان های اطلاعاتی شاخصی همچون، آژانس امنیت ملی آمریکا ،ان.اس.ای (NSA) فراهم آورده است؟!
به گزارش عرش نیوز، امروزه حتی عموم مردم در سراسر جهان نیز بر این امر واقف اند که ظهور و بروز شعارهای نژادپرستانه، توهین به ادیان، اشاعه فحشاء، هتک حرمت افراد، افتراء، نشر اکاذیب، سوء استفاده های اخلاقی، اخاذی، آزار سایبری (Cyber bullying) و ... از جمله تبعات فراگیر بودن و غیر پاسخگو بودن حضور در فضای سایبر (Cyberspace) می باشد.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران نوشت: با توجه به برجسته بودن برخی اشخاص در سیاست‌های بین‌الملل، خالی از لطف نیست نگاهی به زندگی‌نامه این افراد داشته باشیم.خبرگزاری فارس: ۱۱ نکته خواندنی از بشار اسد1_ او در 11 سپتامبر 1965 به دنیا آمد.2_ در سال 1988 در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شده و در بیمارستان نظامی کار کرد.3_ وی سپس در سال 1992 برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال 1994 موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی گردید.4_اسد علاوه بر زبان عربی، به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد.5_ همسر بشار اسد، اسماء نام دارد و دارای سه فرزند هستند.6_ بشار اسد پس از به قدرت رسیدن، سعی کرد تا اقتصاد بسته سوسیالیستی سوریه که در زمان پدرش، حافظ اسد ساخته شده بود را به یک اقتصاد باز و غیر سوسیالیستی تغییر دهد.7_ حافظ اسد از سال‌ها پیش از مرگ خود، پسر بزرگش، باصل اسد را برای جانشینی خویش تعلیم داده بود، اما یک سانحه رانندگی مشکوک در سال 1994 جان او را گرفت و پسر دوم خاندان اسد، بشار اسد که تا آن زمان علاقه چندانی به سیاست نشان نمی‌داد و در لندن در حال تحصیلات پزشکی با تخصص چشم پزشکی بود، به صحنه سیاست کشانده شد.8_ اسد نماینده حزب حاکم است و حاکمیت سوریه را در دست دارد.9_ همسر بشار نیز دختر یک متخصص سرشناس قلب و بزرگ شده منطقه «اکشن» در غرب لندن است.10_همسر بشار مراکزی را برای آموزش مهارت‌های تجاری با هزینه‌های بسیار پایین به جوانان سوری دایر کرد.11_ فرزندان اسد دانش آموزانی آرام در عین حال متواضع هستند که می‌گویند این خصلت را از پدر به ارث برده‌اند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:بشاراسد,سوریه,مقاومت,پیروزی,حزب الله, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از احتمال هواپیماربایی تا قصد خودکشی خلبان و ...!
در حالی که جستجوها برای یافتن یک فروند هواپیمای مالزیایی که روز ۸ مارس با ۲۳۹ سرنشین بر فراز آبهای جنوب اقیانوس هند ناپدید شد، همچنان ادامه دارد، دست کم ۱۰ پرسش مهم مربوط به ناپدید شدن این هواپیما که از کوآلالامپورعازم پکن بود، هنوز بدون پاسخ مانده است.
۱۰ سئوال بی‌جواب در باره هواپیمای ناپدید شده مالزیایی
۱-دلیل پیچیدن سریع هواپیما به سمت چپ چه بود؟
اطلاعات ثبت شده رادارهای نظامی نشان مي‌دهد که پرواز ام-اچ ۳۷۰، از مسیر عادی خود ناگهان منحرف شده و به طرف غرب پرواز کرده است. در این موقع پس از فرستادن آخرین اطلاعات پرواز، دستگاه‌هاي ارتباط با برج کنترل ترافیک هوایی خاموش شده بود. دکتر گای گراتون، از آزمایشگاه ایمنی پرواز دانشگاه برونل، مي‌گوید یک چنین چرخش ناگهانی"بسیار نادر" است. وی اضافه مي‌کند که تنها دلیل واقعی خلبان‌ها برای یک چنین مانوری هنگامی است که هواپیما با یک اشکال جدی مواجه شده و خلبان برای این که هواپیما را به سلامت فرود آورد، تصمیم مي‌گیرد مقصد خود را تغییر دهد.

دیوید باری، یک کارشناس دیگر که در دانشگاه کرانفیلد،اطلاعات پرواز را بررسی مي‌کند مي‌گوید ممکن است آتش سوزی، ظاهر شدن هواپیمای دیگری در آسمان یا کاهش ناگهانی فشار هوا موجب تغییر مسیر هواپیما شود. البته قصد سوء خلبان یا شخص دیگری نیز مي‌تواند از جمله این دلایل باشد. ولی تا هنگامی که "جعبه سیاه" که اطلاعات پرواز را ثبت مي‌کند پیدا نشده، این که در آن لحظه در کابین خلبان چه گذشته فقط یک حدس و گمان خواهد بود.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر ارشاد: دولت فقط 2 عضو در اين هيات 7 نفره دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش‌مان این است که حتی‌الامکان نشریه‌ای متوقف نشود.
تصميمات هيات نظارت بر مطبوعات، ربطي به دولت ندارد
به گزارش ایسنا، علي جنتي در پاسخ به سوالی در خصوص توقیف هفته‌نامه «نهم دی» توضیح داد: توقیف‌ها یا تذکرهای کتبی یا هر اقدامی در رابطه با روزنامه‌ها و نشریات ربطی به دولت ندارد. وی افزود: هیئت نظارت بر مطبوعات هفت عضو دارد که شامل:
یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضاییه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار وی
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس
یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی
یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب آنان
یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم
یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا،

جنتي افزود: با اين تركيب كاملا مشخص است كه دولت (وزارت فرهنگ و ارشاد و علوم) فقط دو عضو از این مجموعه 7 نفره هستند؛ بنابراین تصمیمات بر اساس نظریات اکثریت است و این تصمیم بر اساس نظر اکثریت هیئت نظارت بر مطبوعات بوده است.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آثار هواپیمای ناپدیدشده مالزی در اقیانوس هند
نخست‌وزیر مالزی با اعلام این خبر که بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد بوئینگ ۷۷۷ مالزی در نقطه‌ای دورافتاده در اقیانوس هند سقوط کرده، نخست‌وزیر مالزیبه معمای ناپدیدشدن هواپیما پایان بخشید. مجموعه اخبار شبكه‌هاي الجزيره، بي بي سي، صداي آلمان را در زير بخوانيد:نجیب رزاق، در نشستي خبری اعلام کرد که بوئینگ ۷۷۷ ناپدیدشده مالزی ایرلاین در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است. رزاق که با کت‌وشلوار مشکی در این نشست خبری حاضر شد گفت: «با نهایت تاثر و تاسف باید به اطلاع خانواده‌ها برسانیم که بررسی ما نشان می‌دهد همه‌ی مسافران این پرواز جان خود را از دست داده‌اند.»
نخست‌وزیر مالزی می‌گوید منطقه‌ای که هواپیما در آن‌جا سقوط کرده بسیار دورافتاده و بدون امکان هیچ‌گونه فرود اضطراری است و کارشناسان همه متفق‌القول‌اند که امکان نجات هیچیک از سرنشینان هواپیما وجود نداشته است. او افزود که شرکت هواپیمایی مالزی با خانواده‌های مسافران تماس گرفته و خبر را به آنها اعلام کرده است.

بقیه در ادامه مطلب............................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مخالفان جشن نوروز متعصب و تنگ‌نظرند
رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت: جشن نوروز تاریخ شش‌هزارساله داشته، به هیج مذهب ربطی ندارد و "تابع هیچ جهان‌بینی دینی و مذهبی نیست."
مخالفان جشن نوروز متعصب و تنگ‌نظرند
امامعلی رحمان در دیدار با فرهنگیان اين كشور گفت: "آنهایی که امروز بر ضد این جشن مردمی سر و صدا بلند می‌کنند، یا سخت متعصب و تنگ‌نظر هستند یا تاریخ ملت، رسم و آیینهای اجدادی و ارزشهای جاویدانی آن، خلاصه تقدیر ملت برای آنها کاملا اهمیت ندارد." برخی از علمای اسلامی در رسانه‌های مستقل در مورد تجلیل از جشن نوروز ابراز نظر کرده و ابراز داشته‌اند که اگر نوروز به عنوان جشن مذهب زردتشتی تجلیل شود، برای مسلمانان قابل قبول نیست.

مقامات تاجیکستان نوروز را یک جشن ملی و جهانی خوانده و نقش آن را در همگرایی و همکاری، صلح و سازش و دوستی و همدیگرفهمی مردم جهان مؤثر ارزیابی کرده‌اند. در پی در اجلاس ۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۹ فوریه سال ۲۰۱۰ مقام بین‌المللی کسب کردن جشن نوروز این جشن "همچون وسیله بهترین گفتگوی تمدنها" خدمت می‌کند.

همزمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان به اثرات منفی روند جهانی‌شوی در اقتصاد و فرهنگ و هستی مردمان کشورهای در حال توسعه اشاره‌ کرد و از فرهنگیان خواست که در تربیت وطن‌پرستی، خودآگاهی و خویشتن‌شناسی ملی در میان ساکنان، بخصوص جوانان، سهم گذارند. او گفت: "تنها شخص وطن‌دوست و وطن‌پرست، از تاریخ و فرهنگ ملت خویش باخبر، خودآگاه و خودشناس و دارای افتخار بلند ملی می‌تواند که در حفظ ارزشهای تاریخی و فرهنگی و سنت و آیینهای نیک ملی سهم فعال گذارد."
امامعلی رحمان پذیرفته شدن پیشنهاد تاجیکستان از جانب یونسکو برای تجلیل از ۶۰۰ سالگی مولانا عبدالرحمان جامی در سال ۲۰۱۴ را مایه افتخار مردم کشور خواند. همه‌ساله در آستانه تجلیل از جشن بین‌المللی نوروز امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان، با فرهنگیان کشور دیدار می‌کند.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

«اگر ملی شدن صنعت نفت خدمت بزرگی است که به مملکت شده باید از آن کسی که اول این پیشنهاد را نمود سپاسگزاری کرد و آن کس شهید راه وطن دکتر سید حسین فاطمی است که روزی در خانه آقای نریمان پیشنهاد خود را داد و عده ای از نمایندگان حاضر در آن جلسه آن را باتفاق آرا تصویب نمودند رحمه الله علیه که در تمام مدت همکاری با اینجانب حتی یک ترک اولی هم از آن بزرگوار دیده نشد.» دکتر محمد مصدقرهبر نهضت ملي شدن صنعت نفت ايران؛ زنده‌ياد دكتر محمد مصدق
غلامحسین دهدشتی
بعد از جنگ جهانی دوم انگلستان و امریکا مالک بی رقیب چاه های نفت خاورمیانه بودند. در آن ایام بزرگترین سرمایه خارجی انگلستان در امور صنعتی اختصاص به نفت جنوب ایران داشت و امریکا هم بهمین موازات نفت عربستان سعودی را یکپارچه قبضه کرده بود. نفت ایران در خاورمیانه نخستین و در جهان چهارمین مقام را دارا بود. یعنی بعد از امریکای شمالی و ونزوئلا و شوروی قرار می‌گرفت. پالایشگاه آبادان با گنجایشی بظرفیت 25 میلیون تن نفت سالیانه بزرگترین پالایشگاه دنیا محسوب می شد و هشتاد هزار نفر کارگر و کارمند سالیانه نفتی بمیزان 32 میلیون تن تولید می کردند. این ثروت ملی توسط انگلستان به تاراج می رفت و همین امر سبب شده بود که انگلستان بزرگترین منابع نفتی خاورمیانه را در اختیار داشته باشد. آنچه از بررسیهای نفت حاصل می شود تاریخ نشان می دهد که اولین کشوری که از نفت خاورمیانه بهره برداری کرده انگلستان است. امپریالیستهای دیگر بعداً با اشتیاق بوی نفت به ان پیوستند که در راس آنها بعد از انگلستان امریکا بود که چنگالش را بسوی نفت خاورمیانه گشود، این غارتگران بعد از مدتی برقابت با یکدیگر پرداختند.
بقیه در ادامه مطلب......................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:ملی شدن نفت,مصدق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تبریک رئيس​جمهور برای قهرمانی تیم ملی کشتی؛

​تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود.

قهرمانی ایران در جام‌جهانی کشتی در‌ آمریکا

تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی روسیه را قاطعانه و با حساب 6-2 شکست داد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود. این سومین قهرمانی متوالی ایران در جام جهانی بود. اسماعیل‌پور، محمدی، حسین‌خانی، لشگری، یزدانی و قاسمی حریفان خود را شکست دادند و رحیمی و اکبری پیکار را به حریفان واگذار کردند.

نتایج و گزارش کشتی ها

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 3– ویکتور لبدوف 4

این کشتی مبارزه دو کشتی گیر عنوان دار بود که هر دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارند. رحیمی در وقت اول با زیر از مچ پا 2-0 برنده شد. لبدوف در وقت دوم تغییر تاکتیک داد و جدا کشتی گرفت تا از دور به پاهای رحیمی برسد. در حالی که لبدوف نیرویش را گذاشته بود تا در 30 ثانیه آخر امتیاز بگیرد، رحیمی حریف را از تشک بیرون برد و 3-0 پیش افتاد. در ادامه لبدوف رحیمی را در 30 ثانیه آخر خاک کرد و در ادامه نیز در 5 ثانیه آخر بار دیگر رحیمی را درخاک نشاند تا 4 بر 3 پیروز این کشتی حساس شود. لبدوف پیش از این یک بار هم رحیمی را در جام جهانی برده بود.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي انتشار تصاویر ماهواره‌ای توسط چين كه احتمال می‌داد لکه‌های نشان داده شده در آن بخشی‌هایی از لاشه هواپیمای مالزیایی باشد، مقاماتمالزيايي اعلام كردند در اين محل هيچ نشانه‌اي پيدا نكرديم.

مالزي: در محل تصاویر ماهواره‌ای چين چيزي پيدا نشد

مقامات دولت مالزی اعلام کردند که تیم تجسسی که به این منطقه فرستاده شده هیچ نشانی از لاشه بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ پیدا نکرده است. رئیس سازمان هوپیمایی کشوری مالزی، اظهرالدین عبدالرحمان اعلام کرد: «آنجا هیچ چیزی نیست.» به این ترتیب نزدیک به یک هفته پس از ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری که از کوالالامپور به مقصد پکن در حرکت بود، هنوز هیچ نشانه‌ای از این بوئینگ در دست نیست.

روزنامه وال استریت جورنال، به تازگی در گزارشی از قول بازرسان آمریکایی این احتمال را مطرح کرده است که این هواپیما تا چهار ساعت بعد از ناپدید شدن از صفحه رادار، همچنان به راه خود ادامه داده است. این موضوع بر پایه اطلاعاتی از روی موتورهای هواپیما که به شکل خودکار بارگذاری و به زمین ارسال می‌شود، مطرح شده است.

این گزارش این پرسش را مطرح می‌کند که در صورتی که هواپیما پس از ناپدید شدن از صفحه رادار به پرواز خود ادامه داده، چرا بدون هیچ تماسی این کار را کرده، و آیا کسی کنترل آن را طی این زمان در دست داشته است یا خیر. مقام‌های ضدتروریستی ایالات متحده نیز بر این موضوع متمرکز شده‌اند که آیا خلبان یا کس دیگری در کابین از روی قصد دست به چنین کاری زده است یا نه.

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  پس از افشاگری برخی از نزدیکان و دوستان نزدیک خانواده پهلوی از ماجرای بی سر و صدای جدایی یاسمین پهلوی از همسرش رضا پهلوی ،  تصویری از یکی معشوقه های فرزند شاه مخلوع ایران منتشرشده که گفته میشود علت اصلی این جدایی و سرد شدن روابط زناشویی رضا و یاسمین پهلوی بوده است.
این تصویر که موجب بحث های بسیاری در شبکه های اجتماعی محفلی اپوزیسیون شده  از محل یکی از دفاتر کاری رضا پهلوی در امریکا ست که  این زن جوان را  در آغوش رضا پهلوی  نشان می دهد.درز این اخبار که با سکوت و عدم تکذیب یا تایید آن توسط خانواده پهلوی همراه است اما در هفته گذشته این موضوع با افشاگری سیامک زند از کارگزاران سابق دربار پهلوی وارد مرحله جدیدی شد. سیامک زند با افشای این مساله که مسائل مالی علت پنهان کاری جدایی این دو نفر است اظهار داشته بود :”روابط یاسمین پهلوی با رضا پهلوی تقریبا از یکسال پیش بهم خورده  و وی  از سه‌ هفته پیش زندگی‌ جدید خود را با کوروش آموزگار(فرزند سیروس آموزگار) در فرانسه آغاز کرده است و تلاش‌ها فرح پهلوی نیز جهت باز گرداندن وی به آمریکا بی‌ نتیجه مانده است .  
  زند با اشاره به اینکه افشای این مساله برای ربع پهلوی که مدعی تاج و تخت ایران است تبعات بسیاری خواهد داشت گفته بود:”  در این که جدایی در خانواده پهلوی از جمله پدر وی نیز بارها اینگونه مسائل را تجربه داشته تردیدی وجود ندارد اما مساله مهمتر این است که طبق قوانین امریکا اگر کار یک زوج به طلاق بکشد انها باید تابع قوانین کشوری باشند که در آن زندگی می کنند و چون اینها ( رضا و یاسمین پهلوی) مقیم امریکا هستند اگر بخواهند در ویرجینای امریکا به دادگاه برای طلاق بروند ، رضا پهلوی ناچار است تمام دارایی اش را به صورت مستند به دادکاه اعلام کند تا دادگاه در خصوص این جدایی تصمیم بگیرد."

عکس در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری "رویترز" از تلاش شرکت های امریکایی تولید کننده هواپیما و قطعات آن برای دریافت مجوز صادرات محصولات خود به ایران خبر داده است.

"بوئینگ" و "جنرال الکتریک" منتظر ورود به ايران

به گزارش "تدبیر"، رویترز با اشاره به توافق هسته ای اخیر ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 و تلاش شرکت‌هاي هوافضای امریکا برای دریافت مجوز فروش محصولات شان به ایران مي‌نویسد: "شرکت‌هاي فعال در عرصه هوافضای امریکایی درصدد هستند مجوز فروش قطعات هواپیما به ایران را برای نخستین بار در طول دو دهه گذشته از دولت امریکا کسب کنند. این اقدام پس از آن صورت مي‌گیرد که کشورهای غربی با ایران بر سر فعالیت‌هاي هسته ای به توافق موقت دست یافتند."

رویترز با اشاره به شرکت‌هاي امریکایی ای که مایل به مشارکت در این اقدام هستند مي‌نویسد: "دست کم دو کارخانه تولید کننده قطعات هواپیما از جمله "بوئینگ" و "جنرال الکتریک" درصدد دریافت مجوز صادرات محصولات خود به ایران پس از توافق هسته ای شش ماهه میان ایران و قدرت‌هاي جهانی برآمده اند. در صورت موافقت دولت امریکا این نخستین باری است که پس از انقلاب ایران میان دو کشور در زمینه صنعت هوایی قراردادی تجاری امضا خواهد شد. با این حال رقبای اروپایی این دو شرکت هوایی امریکایی در این مورد به این موضوع با تردید مي‌نگرند چرا که هنوز تکلیف تحریم‌هاي اتحادیه اروپا علیه ایران مشخص نیست و ترس از رد این موضوع از سوی امریکا وجود دارد. از سوی دیگر دشواری هایی در مورد پرداخت پول از سوی ایران به دلیل تحریم‌هاي وضع شده بر بخش بانکی آن کشور وجود خواهد داشت."

خبرگزاری "رویترز" در ادامه این گزارش مي‌افزاید :"سخنگوی شرکت "آ جی ای" بزرگترین شرکت تولید کننده موتورهای هواپیما مي‌گوید که آن شرکت از سال 2004 میلادی درخواست خود برای اخذ مجوز به منظور صادرات محصولاتش به ایران را ارائه کرده است. "ریک کندی" در این مورد مي‌گوید که آن شرکت حتی یک پنی سود هم از این کار نمی خواهد و تنها با هدف ارتقای امنیت سفر مسافران این کار را انجام مي‌دهد.

یک منبع نزدیک به "بوئینگ" بزرگترین تولید کننده هواپیماهای مسافربری نیز از ارائه درخواستی مشابه خبر داده است." رویترز در ادامه گزارش با تحلیلگری سیاسی مصاحبه کرده و مي‌نویسد :"جوئل جانسون" تحلیلگر سیاسی معتقد است که موافقت مقام‌هاي امریکایی با فروش قطعات هواپیما به ایران امتیاز بزرگی است که از سوی آنان به این کشور داده خواهد شد چرا که ایران سال‌هاي مجبور بود این قطعات را از بازار سیاه خریداری کرده و یا به نمونه‌هاي ساخت داخل آن مراجعه کند. او معتقد است که در این صورت و پس از رفع تحریم ها شرکت‌هاي امریکایی مي‌توانند سودی از معامله با ایران ببرند که در سه دهه گذشته بی سابقه بوده است."

"رویترز" در ادامه مدعی شده یکی از مقام‌هاي ایرانی در مصاحبه با این خبرگزاری اظهار داشته که در صورت لغو کامل تحریم ها علیه ایران آن کشور خواهد توانست بین 250 تا 400 فروند هواپیما از امریکا خریداری کند. این خبرگزاری در پایان اشاره مي‌کند که به دلیل تحریم‌هاي وضع شده علیه ایران آن کشور تاکنون مجبور به خرید هواپیماهای روسی بوده که از کیفیت پایین تری نسبت به هواپیماهای امریکایی برخوردارند و موجب شده اند که از سال 1990 میلادی تاکنون بیش از 200 حادثه هوایی در ایران پیش آید که به کشته شدن بیش از دو هزار نفر انجامیده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تغییر کوچکی در وضع ظاهری وزیر خارجه روز گذشته با رویکردی غیراخلاقی تیترها و تحلیل‌های عجیب و غریب برخی رسانه‌ها را در پی داشت. واکنش ظریف به اخبار درباره تغییر ريشش!یکی نوشت: «ظریف ریش‌تراش خود را جا گذاشت»، دیگری تحلیل کرد که: «تیپ جدید ظریف ظاهرا در رفتار دیپلماسی وی نیز تاثیرات خود را گذارده بود به نحوی که طی بیش از 6 ماه گذشته، نوعی انفعال در دستگاه دیپلماسی کشور حاکم شده بود و همین مساله، با سوءاستفاده دشمنان ملت ایران، گستاخی روزافزون آنها را به همراه داشت.»تابناک با این مقدمه نوشت: اینکه چگونه یک رسانه نشسته در تهران با استناد به یک تصویر ساده به ساختن این داستان بپردازد که وزیر خارجه تحت تاثیر شرکت در راهپیمایی بیست و دوم بهمن قرار گرفته و تصمیم گرفته دست از انفعال بردارد و وضعیت محاسن خود را تغییر دهد، از آن اموری است که تنها در بی‌اخلاقی‌های فضای سیاسی ایران ممکن می‌شود. پیش‌فرض افرادی که رفتارشان جز تمامیت‌خواهی و قیمومیت‌سالاری چیز دیگری را به مردم منتقل نمی‌کند این است که هر کسی در هر مراسمی شرکت کرد باید به شکل آنان باشد. این آنان هستند که معیار و ملاک هر مفهومی هستند. اگر ریش آنان بلند است، دیگران هم باید ریششان بلند باشد.

به ادامه مطلب بروید............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:5+1,ایران,توافق هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس گفته که عامل «سونامی سرطان» در ایران نتیجه مصرف «بنزین غیراستاندارد و گاز به عنوان سوخت» است بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها عامل اصلی سونامي سرطانزيرا در بنزینی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود ۸ برابر ترکیبات آروماتیک همچون بنزن، تولوئن و زایلین وجود دارد که این‌ها در افزایش آلودگی هوا نقش اساسی دارند.مرکز تحقیقات سرطان در سال ۱۳۹۰ اعلام کرده سرطان در ایران رشدی ۱۸۱ درصدی داشته و سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده ایران دارای بالا‌ترین میزان شیوع سرطان در خاورمیانه است و حالا سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از تولید بنزین بی‌کیفیت در پتروشیمی‌ها، مي‌گويد: راه‌افتادن سونامی سرطان نتیجه مصرف بنزین غیراستاندارد و گاز به عنوان سوخت است. موید حسینی صدر در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه راه‌افتادن سونامی سرطان ناشی از استفاده از بنزین بی‌کیفیت و گاز به عنوان سوخت است، گفت: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها که از تجهیزات لازم برای این مهم برخوردار نیستند عامل اصلی آلودگی هوا است.

به ادامه مطلب بروید...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حسین سازور٬ از مداحان كشور، به مقام‌های وزارت ارشاد هشدار داد حزب‌الله اجازه نخواهد داد فیلم «رستاخیز» اکران شود و افزوده «فردا که این فیلم اکران شد، بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد.» بخش‌هايي از اظهارات او در مصاحبه با سايت عقيق را بخوانيد:

يك مداح: اجازه اکران فیلم رستاخیز را نخواهيم داد

... فردا که این فیلم اکران شد، بالاخره جامعه مذهبی ما بی‌تفاوت نمی‌مانند و عکس العمل نشان می‌دهند. بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد. دشمن می‌خواهد در این شرایط چالش امنیتی به وجود بیاورد. یعنی از طریق نفوذ عوامل ضد فرهنگی و سکولار، برای جامعه ما چالش‌های امنیتی ایجاد کنند.

به ادامه مطلب بروید.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در گفتگو با خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، از طی مراحل پایانی ساخت پروژه پدافند هوایی «باور 373» خبر داد و گفت: این سامانه بومی، توانمندتر از سیستم موشکی S300 خواهد بود.خبرگزاری فارس: زمان عملیاتی شدن پروژه موشکی «باور» اعلام شد/ جایگزین S300 در مراحل نهاییS300 یک سامانه مدرن موشکی پدافند هوایی ساخت روسیه است که برای مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه می‌تواند همزمان حدود 100 هدف را رهگیری و تعدادی از آنها (در برخی موارد 6 هدف و در انواع دیگر 24 هدف) را منهدم کند.در جریان خرید این سامانه از روسیه، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که البته به دلیل شیطنت دولت‌های غربی، این کار صورت نگرفت و این پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پیگیری می‌شود.به گزارش فارس، در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 از سوی روسیه مطرح شد، نیروهای ایرانی هنوز در این کشور در حال طی دوره بودند که مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند «بروید و خودتان این کار را ملی کنید».

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 26 بهمن 1392برچسب:باور,اش300,سپاه,ارتش,موشک, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

براي اولين بار و پس از 8 سال، اولين بودجه دولت تدبير و اميد در موعد قانوني به مجلس ارائه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 166 رای موافق پرونده بودجه 793 هزار میلیارد تومانی سال 1393 را بستند.

بودجه سالانه كشور پس از 8 سال سر موعد تصويب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از 24 جلسه علنی طی 10 روز ماده واحده، تبصره‌ها و جداول لایحه بودجه سال 93 کل کشور را تصویب کردند. بر این اساس بودجه سال 1393 کل کشور از حیث منابع بالغ بر 7 میلیون و 930 هزار و 484 میلیارد و 581 میلیون ریال از حیث مصارف بالغ بر 7 میلیون و 934 هزار و 930 هزار و 484 میلیارد و 581 میلیون ریال به شرح زیر است:
الف: منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی ومصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر 2 میلیون و 339 هزارو 84 میلیارد و 641 میلیون ریال شامل:
1-منابع عمومی بالغ بر دو میلیون و 100هزار و 659 میلیارد و 237 میلیون ریال
2-درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر 238 هزار و 425 میلیارد و 404 میلیون ریال
ب: بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر 5 میلیون و 879 هزار و 257 میلیارد و 738 میلیون ریال.
اضافه می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح روز چهارشنبه (9 بهمن‌ماه) بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را آغاز کردند که روز چهارشنبه 2 جلسه، روز پنج‌شنبه یک جلسه، از روزهای شنبه دوازدهم تا چهارشنبه شانزدهم هر روز سه جلسه، پنج‌شنبه یک جلسه، شنبه(19 بهمن‌ماه) سه جلسه و یکشنبه (20‌بهمن‌ماه) نیز دو جلسه صرف بررسی لایحه بودجه سال 93 کل کشور کردند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان در جمع کارکنان ستاد وزارت دفاع ‌به مناسبت دهه مبارک فجر ‌با تبریک ایام‌الله دهه فجر‌، با بیان اینکه سالگرد پیروزی انقلاب فرصت مناسبی برای ارزیابی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است‌، گفت: بزرگترین عنایت خداوند به ملت ایران نعمت ولایت است که موجب شد موهبت ‌نظام اسلامی هم نصیب ملت ایران اسلامی شود.دهقان با تصریح بر اینکه در سه دهه گذشته حرکت نظام همواره رو به جلو بوده است‌، اظهار داشت: امروز دنیا ملت ما را ملتی آرمان‌خواه و آزادی‌خواه می‌شناسد که حاضر است هزینه آرمان‌خواهی‌اش را هم بپردازد.خبرگزاری فارس: دامنه پاسخ نیروهای مسلح قابل تصور نیست/ چرخه سوخت هسته‌‌ای هیچگاه تعطیل نمی‌شودوزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌بهترین منبع برای جهت‌گیری درست و ارزیابی عملکرد نظام  اسلامی را پس از آیات  قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع)‌، وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) دانست و خاطرنشان کرد: تمام وجهه همت دشمنان القای ناکارآمدی نظامِ مبتنی بر اسلام است در حالی که حضرت امام (ره) در بیانات و وصیت‌نامه سیاسی الهی‌شان با آگاهی دقیق از این توطئه آنچه را که از برآیند حوادث می‌دیدند در وصیت نامه‌شان ذکر کرده و یکایک ما باید شرایط و وضعیت خود را با نگاه و تفکر حضرت امام (ره)‌ تطبیق وتعیین کنیم‌.

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 20 بهمن 1392برچسب:شجره طیبه سپاه و ارتش, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شهید محمودرضا بیضایی یکی از رزمندگانی بود که چندین بار برای دفاع از حرم آل الله به سوریه رفته بود تا اینکه در روز میلاد رسول اکرم(ص) مزد جهادش را از دستان جد بزرگوار این خانواده گرفت و با اصابت ترکش به سرش عروج کرد.
وبسایت روشنگری به نقل از "عماریون"- به گزارش جام؛ هیچکدام فکرش را هم نمی‌کردند؛ شاید بو برده بودند اما واقعاً فکر نمی‌کردند این روزها روزهای آخر محمودرضاست. نه سهیل کریمی که در طول چند ماه مستند سازی در سوریه در کنارش بود، نه برادر محمودرضا که چند شب قبلش چیزهایی از برادر شنیده بود، نه رفقایش که حال و هوای متفاوتش را در روزهای آخر دیده بودند.هیچکدام باور نکردند تا اینکه تلفن زنگ زد و بی‌مقدمه به سهیل کریمی گفت محمودرضا شهید شده، تا اینکه برادرش دید حالا راستی راستی باید به دفنش در تهران یا تبریز فکر کنند و تا اینکه تابوت او پیش روی رفقا و همرزمانش قرار گرفت. اما احتمالا یک نفر هست که برای اینکه نبود او را باور کند باید چند سال دیگر بگذرد. کوثر هنوز یکی دو سال بیشتر ندارد و باید کمی بزرگتر شود تا باور کند دیگر پدرش کنارش نیست و کنار حرم عقیله بنی‌هاشم(س) شهید شده است. حالا بماند که این چند سال برای کوثر چطور خواهد گذشت!
بقیه در ادامه مطلب...............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:مداغعان حرم,زینب س,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جهور کشورمان در 92.9.20 مصوبه‌ای را با اعتبار 1500 میلیارد تومان به پیشنهاد وزارتخانه‌های تعاون، علوم، فرهنگ و دفاع و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری مبنی بر ارائه سبد کالا به برخی از اقشار جامعه ابلاغ کرد. از این رو قرار شد براساس این ابلاغیه برخی از اقشار جامعه شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کارکنان و بازنشستگان سازمان‌های دولتی، طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل این سبد کالایی را که شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ کیلوگرم مرغ، ۲ بطری روغن مایع، ۲ بسته پنیر بسته‌بندی شده و ۱ شانه تخم‌مرغ بود را دریافت کنند.

در این مصوبه مقررشده بود تنها آن دسته از کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی می‌توانند این سبد کالایی را دریافت کنند که درآمد

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- توانمندی‌های فنی صنایع دفاعی ایران درخصوص ساخت و تولید هواپیما تا مدت‌های مدید تنها محدود به تعمیرات نه چندان سنگین دوره‌ای بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و اعمال تحریم‌های تسلیحاتی غرب علیه ایران و نیز عدم امکان نوسازی ناوگان تهاجمی خود، تلاش وسیعی از سوی مراکز تحقیقاتی و صنعتی نظامی ایران برای ساخت هواپیماهای پیشرفته آغاز شد؛خبرگزاری فارس: افزایش برد و نصب تجهیزات بومی روی میراژها/ توان زدن ضربه اساسی به آمریکا را داریم/ بمب‌های جدید در راهند تلاش‌هایی که در نهایت به ساخت جنگنده آذرخش در دهه هفتاد، جنگنده صاعقه در اواسط دهه هشتاد انجامید و در نهایت جنگنده F-313 قاهر در اوایل دهه 90 انجامید.آنچه در زیر می‌خوانید، گفتگوی تفصیلی خبرنگاران دفاعی خبرگزاری فارس با امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش است که در آستانه فرا رسیدن 19 بهمن ماه (روز نیروی هوایی ارتش) به عملکرد این نیرو در سالهای بعد از انقلاب به عنوان خط شکن نیروهای مسلح در حوزه خودکفایی پرداخته است.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:شجره طیبه ارتش و سپاه,پیشکسوتان جهاد و شهادت,حزب الله,شهید, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com