وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

عواقب بنزین 2500 تومانی بر اقشار مختلف جامعه چیست؟/ تضادعدالت اجتماعی با اختصاص سهم به هر خودرو/ دولت، منتفع اصلی این سناریو

عواقب بنزین 2500 تومانی بر اقشار مختلف جامعه چیست؟/ تضاد عدالت اجتماعی با اختصاص سهم به هر خودرو/ دولت، منتفع اصلی این سناریو

بقیه در ادامه مطلب................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 14 ارديبهشت 1398برچسب:زنگنه,کرسنت,خاتمی,هاشمیواصلاح طلبانوحن روحانی,بنزین ,کارت سوخت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تحریم‌های جدید سنای آمریکا ضربه‌ای دیگر بر پیکر بی‌جان برجام روحانی محسوب می‌شود. ضربه‌ای که فروض مختلفی از جمله «شکست رسمی برجام» را در مقابل دیدگان همه قرار داده است.
به گزارش پایگاه 598، برجام روحانی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و حالا از گوشه و کنار نیز زمزمه‌هایی مبنی بر ضرورت «اعلام شکست رسمی برجام» شنیده می‌شود.

برجامی که قرار بود عامل لغو بالمرّه تمام تحریم‌ها شود و آنطور که «علی‌اکبر صالحی» زمانی گفته بود؛ دنیای بعد از آن دنیای جدیدی باشد اما اکنون به یک وبال بزرگ برای شخص رئیس‌جمهور روحانی و یاران برجام‌خواهش تبدیل شده است.

وبال بزرگی که نه تنها دستاورد ملموسی برای مردم نداشته است بلکه تحریم‌های پسابرجامی هم یکی یکی بر گرده آن سوار می‌شوند.

*شلیک آمریکا به قلب برجام با اس.722/هرآنچه مرتبط با سپاه و توانمندی موشکی ایران است تحریم می‌شود

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 4 تير 1396برچسب:برجام,نقض, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دولتی که هزینه های جاری آن ظرف ۴ سال ۳ برابر شده ( از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده) ، یعنی فربه ترشده و عرصه را بر بخش خصوصی تنگ تر کرده است. رئیس چنین دولتی حق ندارد از تنگ شدن عرصه بر بخش خصوصی سخن بگوید چون خود و دولتش، بخش اصلی صورت مسئله هستند و نه وکیل مدافع این بخش.ناسپاسی رئیس دولت به جای عذر خواهی از مردم و تولید کنندگان!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمد ایمانی در مطلبی با عنوان «آخرین فرافکنی روحانی، نقد اقتصادی و روانشناسانه» نوشت:

آقای روحانی به فعالان اقتصادی گفته است "بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم و کسی جرئت رقابت با آن را ندارد. این اقتصاد و خصوصی سازی نیست".

بقیه در ادامه مطلب.................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 4 تير 1396برچسب: روحانی ، فرافکنی ، اقتصاد ، نقد اقتصادی ، نقد روانشناسانه ، محمد ایمانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حضرت ‌آیت الله مکارم با انتقاد از ادعای رئیس جمهور درباره امام علی(ع)، گفت: اخیرا در سخنان یکی از دولتمردان آمده بود که امیرمؤمنان علی(ع) ولایت و امامت را با آرای مردم می دانسته و می فرموده هرکسی را شما انتخاب کنید من هم از آن تبعیت می کنم، بنابراین دموکراسی میراث علی بن ابی طالب(ع) است که این حرف عجیبی محسوب می شود.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید سحرگاه امروز در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به ادعای برخی از دولتمردان درباره امامت و خلافت امیرمؤمنان علی(ع) واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از این اظهارات خواستار جبران اشتباه از سوی گوینده آن سخنان شد.


وی افزود: اخیرا در سخنان یکی از دولتمردان آمده بود که امیرمؤمنان علی(ع) ولایت و امامت را با آرای مردم می دانسته و می فرموده هرکسی را شما انتخاب کنید من هم از آن تبعیت می کنم، بنابراین دموکراسی میراث علی بن ابی طالب(ع) است که این حرف عجیبی محسوب می شود.

بقیه در ادامه مطلب..........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 30 خرداد 1396برچسب:آیت الله مکارم شیرازی ، حسن روحانی ، امام علی ، ولایت ، امامت ، آرای مردم ، دموکراسی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری فارس: دولت یازدهم زیرساخت‌های هسته‌ای را منهدم کرد/ پلمب کردن بهتر بود از آنچه با صنعت هسته‌ای خود کردیم/ بازگشت‌پذیری کذب است

رئیس سابق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی گفت: تخریب فعلی فعالیت‌های هسته‌ای در اثر برجام در دولت یازدهم باعث شد برخی فعالیت‌ها به سال 88 و برخی به سال 90 بازگردند، ضمن اینکه به دلیل نابودی زیرساخت‌ها، بازگشت‌پذیری تعهدات کذب است.

حسین آب‌نیکی رئیس سابق مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگوی مشترک با خبرنگاران خبرگزاری فارس و تسنیم درباره این پرسش که با توجه به خواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر بخواهد شرایط به قبل از برجام بازگردد چه مدت زمانی به طول خواهد انجامید و آیا چنین ظرفیتی در سازمان انرژی اتمی ایران وجود دارد یا خیر؟ گفت: اتفاقی که در حال حاضر آمریکایی‌ها رقم می‌زنند این است که آنها برجام را به نوعی به ما تحمیل کردند و ما هر چه باید انجام می‌دادیم را به نحو احسن اجرا کرده‌ایم.

آب نیکی افزود: ما حتی تعهدات خود را فراتر نیز انجام داده‌ و در این برنامه نیز تسریع داشته‌ایم و حتی خود آمریکایی‌ها و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همراه سایر مذاکره کنندگان تایید کردند که ایران تعهدات خود را اجرا و عملیاتی کرده است.

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 28 خرداد 1396برچسب:ترکمنچای,هسته ای,تخریب,بتن,خیانت,تحریم,متخصصین,منهدم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صراط: آیت الله مکارم شیرازی گفت: با اینکه دستگاه قضایی و مجلس، دولت و رسانه‌ها درگیر حقوق‌های نجومی هستند ،اما هنوز سرنوشت این پرونده مشخص نیست.سرنوشت حقوق‌های نجومی چه شد/ در کشور ما دم از علی(ع) زده می‌شود/ قرار نیست که دولتمردان در شمال شهر زندگی کنند و مردم یک خانه هم نداشته باشند

به گزارش  مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی سحرگاه جمعه در مراسم لیالی قدر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: با اینکه دستگاه قضایی، مجلس ، دولت و رسانه‌ها درگیر حقوق‌های نجومی هستند ما آخر متوجه نشدیم این مسئله حل شد یا خیر؟ هنوز کسی جوابی برای این سؤال ندارد؛ این همه بحث و گفتگو انجام شد ولی هنوز جواب درستی نمی‌شنویم که آیا با محیطی که این همه محرومیت وجود دارد قرار است این حقوق‌ها هنوز پرداخت شود؟

وی افزود: دولتمردان باید زندگی و شعار علی(ع) را در جامعه پیاده کنند قرار نیست که آن‌ها در شمال شهر زندگی کنند و مردم یک خانه هم نداشته باشند؛ در کشور ما دم از علی(ع)

زده می‌شود ولی سؤال این است که مرام و راه علی(ع) نیز در زندگی ما وجود دارد یا خیر؟

 

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 27 خرداد 1396برچسب: مکارم شیرازی,عدالت,دولت,حقوقهای نجومی,تکلیف,اختلاص,شمال شهر,بی خانمان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توهین بهاره رهنما و هتک حرمت بهاره رهنما به زن و دختر چادری که در نمایش تئاتر دیگری به کارگردانی بهاره رهنما به چادر یک دختر شرکت کننده و بیننده تئاتر اعتراض کرد.

در اجرای یکشنبه شب تئاتر «دیگری»، بهاره رهنما، بازیگر متوسط تلویزیونی در حین اجرا نسبت به حضور یک دختر محجبه با پوشش چادر در سالن اعتراض کرد.

 

بهاره رهنما، پس از مشاهده حضور یک دانشجوی رشته عکاسی که با مجوز مسئولین تماشاخانه ایرانشهر (با مدیریت مجید رجبی معمار) در اواسط اجرا نسبت به این موضوع معترض شد و با بیان این که «چه کسی اجازه داده این دختر چادری بیاد اینجا» خواهان اخراج او از سالن شد.

حالا سوال این است اینگونه دوزستانی که روزی با استفاده از ظرفیت تلویزیون و با پوشش به نان و نوا و نامی رسیده اند ،آنها را چه می شود که به یکباره به مقدسات و چادر حمله می کنند

از خدا نمیخواهیم سرنوشت اردک بد ترکیب (مسیح علینژاد)اسطوره بیحیایی و بی عفتی در لندن نصیب او(بهاره رهنما)گردد.چرا که حیف است.حیف.حیف خانم رهنما

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 خرداد 1396برچسب:توهین,مقدسات,هنرمندان ضد دین و بی هویت,بیحیا,چادر,بی عصمتی,بهاره رهنما, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در توافق نامه پاریس، تعهداتی است که به هر حال متوجه ما خواهد کرد که اگر تا سال 2030 یا 2025 نتوانیم ساختارهای اقتصادی کشور را در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای تصحیح کنیم ( که این خود نیازمند سرمایه‌گذاری و تغییر تکنولوژی خواهد بود) می بایست خسارت بپردازیم. در این صورت می‌بینیم که این توافق‌نامه به عوض این که برای ما تسهیل‌کننده باشد، محدودیت‌زا خواهد بود؛ آن هم در شرایطی که ما در رکود به سر می‌بریم. از سوی دیگر ما مواجه با تحریم‌های ناعادلانه هستیم و اگر قرار باشد تغییری هم اتفاق در بخش‌های مختلف صنعتی بیفتد، ما نیازمند لغو کلیه تحریم‌ها هست.»در توافق نامه پاریس، تعهداتی است که به هر حال متوجه ما خواهد کرد که اگر تا سال 2030 یا 2025 نتوانیم ساختارهای اقتصادی کشور را در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای تصحیح کنیم ( که این خود نیازمند سرمایه‌گذاری و تغییر تکنولوژی خواهد بود) می بایست خسارت بپردازیم. در این صورت می‌بینیم که این توافق‌نامه به عوض این که برای ما تسهیل‌کننده باشد، محدودیت‌زا خواهد بود؛ آن هم در شرایطی که ما در رکود به سر می‌بریم. از سوی دیگر ما مواجه با تحریم‌های ناعادلانه هستیم و اگر قرار باشد تغییری هم اتفاق در بخش‌های مختلف صنعتی بیفتد، ما نیازمند لغو کلیه تحریم‌ها هست.»

گروه اقتصاد رجانیوز: پیمان‌های بین‌المللی با هر اسم زیبا و ظاهر موجهی که داشته باشند امضا کردن‌شان گاهی دردسر ایجاد می‌کنند که حتی اگر امروزی‌ها هم برایش دست بزنند باز آیندگان با دندان هم نمی‌توانند گره مشکلات آنان را باز کنند.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1396برچسب:علی برکت الله,فروش کلی مملکت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، قانون مالیات بر ارزش افزوده از نیمه دوم سال 89 به صنف طلا و جواهر ابلاغ و از اعضای این صنف خواسته شد که جهت ثبت نام اقدام نمایند. اما عدم وجود کارشناسی های مناسب موجب شده تا این قانون مشکلات فراوانی را برای این صنف به وجود آورد تا جایی که تعدادی از ظلا فروشان عطای این شغل را به لقایش بفروشند و به سراغ فعالیت های دیگری روند.

از ابتدا سازمان امور مالیاتی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای طلافروشان تعیین نمود اما مسئله ای که موجب اعتراضات طلافروشان را فراهم آورد. آنها معتقد بودند نبایست این 9 درصد بر کل طلا محاسبه شود بلکه بایست تنها بر اجرت آن تعلق گیرد چراکه طلا یک کالای مصرفی نیست و تنها چیزی که در طلا، هنگام فروش از بین می‌رود اجرت ساخت آن بوده و بنابراین مالیات بر ارزش افزوده باید از اجرت ساخت محاسبه و اخذ شود.

در اکثر کشورهای دنیا نیزمالیات بر ارزش افزوده به صورت صفر درصد محاسبه می شود و مالیات تنها بر اجرت طلا محاسبه می شود. البته در بهمن 95 لایحه ای به مجلس داده شد که بر اساس آن مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد رسیده است اما همچنان این مالیات بر کل طلا و نه بر اجرت آن تعلق می گیرد.

وضعیت نا به سامان مالیات در صنف طلا فروشی و نیندیشیدن تدبیر مناسب توسط دولت باعث شده است که حدود 5000 نفر مغازه و یا کارگاه خود را تعطیل کنند و از طرفی ادامه این وضع منجر به رونق واردات طلاهای ایتالیایی و ترکیه و کاهش کیفیت طلای ساخت ایران شده است و همچنین منجر به بیکاری بسیاری از کارگران مشغول در کارگاه های طلا سازی شده است.

با این وجود به نظر می رسد باید با تعامل مجلس و دولت با صنف طلافروشان این قضیه به گونه ای که به نفع کالا و کارگران ایرانی فیصله پیدا کند تا بیش از این شاهد تعطیلی کارگاه ها و مغازه های طلا سازی و طلا فروشی نباشیم هرچند که انتطار از دولت و وزیر مسن صنعت ، معدن و تجارت برای رونق به کسب و کار شاید انتظار بیهوده ای باشد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1396برچسب:مالیات ، مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات غیر کارشناسی ، صنف طلا و جواهر ، بیکاری ، بی تدبیری ، دولت ، مجلس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دوران منم منم عربستانی به پایان رسیده؛

در عصر دیجیتال، فرهنگ بین‌الملل فرهنگ داعشی فوتبال عربستان را عقب راند

درحالی‌که جهان درگیر داعش ساخته دست سعودی است و هرروز هزاران نفر به دست تروریست‌های داعشی کشته می‌شوند اما سعودی‌ها حتی ابتدایی‌ترین اقدامات ضد تروریستی را برای اعلام تنفر انجام نمی‌دهند و سکوت نکردن فوتبالیست‌های کشورشان...
 
بقیه در ادامه مطلب...............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1396برچسب: عصر دیجیتال ، فرهنگ بین‌الملل ، داعش ، عربستان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تبعات پرونده کرسنت که در زمان دولت اصلاحات و وزارت بیژن زنگنه بسته شده بود خود را به خوبی در فروش رایگان گاز به ترکیه نشان داده و ترک ها با استفاده از فرصتی که زنگنه با وزارت خود به عنوان یکی از متهمین کرسنت به ترکیه داد، توانستند گران فروشی گاز به کشور خود را در دادگاه ثابت کنند و در نهایت در حدود دو میلیارد دلار خسارت در قالب گاز مجانی دریافت کنند.نفت بر سر سفره ها پیشکش؛ گاز مجانی به سر سفره خارجی ها نفرستید!

به گزارش سراج24، سال های سال از شعار آوردن نفت بر سر سفره مردم می گذرد و دولت یازدهم نیز وعده داد تا کاری کند با اقتصاد مردم که دیگر به یارانه ها نیاز نداشته باشند، اما نه آن شد و نه این بلکه منابع طبیعی مردم ایران رایگان در خانه مردم ترکیه سبز شده است.

، وزیر نفت به پشتوانه پیروزی پر حرف و حدیث 29 اردیبهشت 96 حسن روحانی، باد در گلو کرده و همه را تهدید به اخراج و بیرون انداختن از وزارتخانه نفت کرده است. ماجراهای وزارت نفت در چهار سال اخیر بسیار تکان دهنده هستند.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1396برچسب:نفت,سفره ایرانی,پیشکش,ترکها,چپاول,باج,غرامت,ثروت,روحانی,تدبیر,امید,کرسنت,تندرو,کلاغ بیسواد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"خیبرآنلاین" - با پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، بحث های مختلفی درباره تخلفات گسترده در روند اجرا و اعلام نتایج مطرح شده است که ضروری است دستگاه های مربوطه، به ویژه شورای نگهبان در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
آزمون سخت شورای نگهبان برای پاسداری از حق الناس
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، علاوه بر مشاهدات عینی، گزارش های رسیده از اقصی نقاط کشور و فیلم ها و تصاویری که به وفور در فضای مجازی دست به دست می شود، سید ابراهیم رئیسی نیز با ارسال نامه ای 3 صفحه ای به دبیر شورای نگهبان، صدها سند از تخلفات صورت گرفته را جهت پیگیری مراجع ذیصلاح ارجاع داده است.

 

بقیه در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 16 خرداد 1396برچسب:شورای نگهبان ، تخلفات ، انتخاباتی ، حق الناس ، تعرفه ، خیبر ، آنلاین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانا، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت خبرنگار روزنامه قدس از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص افتتاح بیمارستان امام رضا 2 و حساب ملی سلامت سوالی مطرح می کند که این سوال با واکنش عجیب وزیر مواجه می شود؛ برخورد زشت وزیر بهداشت با یک خبرنگار: هر

قاضی زاده خطاب به خبرنگار روزنامه قدس می‌گوید: روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضا است.

آرش خلیل‌خانه، خبرنگار روزنامه قدس در خصوص برخورد وزیر با وی می‌گوید: پس از اینکه دستگاه ضبط صدا را قطع کردم خطاب به وزیر گفتم که ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلف داریم و سوالمان را می‌پرسیم؛ اما وزیر در ادامه گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1396برچسب: وزیر بهداشت ، قاضی زاده هاشمی ، توهین ، خبرنگار روزنامه قدس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روحانی در ضیافت افطار با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی: «باید کاری کنیم که در این کشور هیچ کس احساس تنهایی و بی‌پناهی نکند...باید همه مردم در روز خوشی و گرفتاری در کنار هم باشند...دولت مانند گذشته در کنار مردم قرار دارد.»

باید از روحانی پرسید، شما و دولت تدبیرتان کجا در سختی‌ها کنار مردم بوده‌اید؟! گرد و غبار در خوزستان، جنابعالی در عمان! حجاج شهید در منا، شما در نیویورک! مردم کارتون خواب و گور خواب، شما در ولنجک و سعدآباد! به راستی روحانی در سیل و زلزله، کجا کنار مردم بوده است؟!

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 خرداد 1396برچسب:: روحانی ,کرسنت,گازمفت,ترکیه,اردوغان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رونوشت: کانال تلگرامی خاطرات یک مهندس @daghdaghe_yek_mohandes نوشت:

 واکنش‌های احتمالی به ماجرای #گاز_مجانی :

 نوبخت: اگر من بودم توصیه می‌کردم مانند IPC مهر محرمانه بخورد

 عراقچی: صادرات #گاز_مجانی هم جریمه‌ی کرسنت هست و هم نیست

 ترکان: وقتی حتی نمی‌توانیم #آبگوشت_بزباش درست کنیم، این که تعجبی ندارد

 کواکبیان: در فصل گرما، مایه‌ی گرما به نیازمند گرما داده شد

 سیف: ما #تقریبا_هیچ پولی نگرفتیم

 وزیر فرهنگ: اگر به من می‌گفتند، خودم برایشان گاز می‌فرستادم

 #جهانگیری : کشور مظلوم ترکیه بابت فساد آبرومندانه‌ی #کرسنت از ما #گاز_مجانی گرفته و ما فقط ۱۸میلیارد دلار جریمه شدیم ، همین❗️

 خاطرات حاج‌آقا
The rememberance is loading. Please wait!

 #ظریف : #گاز_مجانی مخالف روح کرسنت نیست!

 #حسین_فریدون : ...

 #روحانی : این‌ها همه تهمت است

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 خرداد 1396برچسب: روحانی,کرسنت,گاز,مفت,ترکیه,اردوغان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کتاب درسی

پس از ماجرای حذف مفاهیم مربوط به ایثار و شهادت از کتاب‌های درسی این بار موضوع استفاده از تصاویر معنادار در کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای پایه ششم سوالات و شائبه‌های متعددی را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، درس «تفکر و سواد رسانه‌ای» با هدف افزایش قدرت تحلیل، برنامه‌ریزی و نگاه تحلیلی به پشت پرده رسانه‌ها از سال 95 به عنوان کتابی مستقل به مجموع دروس

دانش‌آموزان اضافه شد و براین اساس دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه درس تفکر و سواد رسانه‌ای را مطالعه می‌کنند.

 

عکس مستهجن در ادامه مطلب.................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:سند2030,خیانت,امضاء,یونسکو,آموزش و پرورش, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کرسنت

وزیر نفت سرانجام به صدور گاز مجانی به ترکیه اعتراف کرد تا زوایای دیگری از پرونده فساد اقتصادی کرسنت و میلیاردها دلار هزینه‌ای که به ملت تحمیل شد، آشکار شود.

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب.......................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از روزها پیش و با آغاز راهپیمایی عظیم زئران حسینی، موج تخریبی رسانه های غربی با انگیزه ی ایجاد دلهره و رعب و وحشت در بین زائرین نیز آغاز شده است. این سایت ها که سالهاست این رویه را در پیش گرفته اند، تلاش دارند به هر طریق ممکن از اجتماع پرشور شیعیان جهان در کربلای معلی جلوگیری به عمل آورند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، از روزها پیش و با آغاز راهپیمایی عظیم زئران حسینی، موج تخریبی رسانه های غربی با انگیزه ی ایجاد دلهره و رعب و وحشت در بین زائرین نیز آغاز شده است. این سایت ها که سالهاست این رویه را در پیش گرفته اند، تلاش دارند به هر طریق ممکن از اجتماع پرشور شیعیان جهان در کربلای معلی جلوگیری به عمل آورند، زیرا تجمع سالانه ی قریب به بیست میلیون شیعه (و سنی) ارادتمند به سالار شهیدان، فراموشی و یا کمرنگ شدن نهضت عاشورایی (که عامل خطری عمده برای استکبار به شمار می رود) را بر نمی تابند.

بقیه در ادامه مطلب.................................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 14 آذر 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه چهاردهم تیرماه، سالروز ربایش حاج‌احمد متوسلیان(فرمانده لشکر27) به همراه سه دیپلمات کشورمان در منطقه «بُرباره» لبنان است. مزدوران «حزب فالانژ» در این روز که مصادف با ماه جولای 1982 و 14 تیرماه 1361 بود اتومبیل هیأت نمایندگی دیپلماتیک کشورمان را هنگام ورود به شهر بیروت و در حین عبور از پست ایست و بازرسی متوقف کردند و چهار سرنشین خودرو را به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک توسط آدم ربایان دست نشانده رژیم تروریستی «تل آویو» گروگان گرفتند.غروب روز بیست و یکم خرداد ۱۳۶۱، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که متشکل از بخشی از تیپ «محمد رسول‌الله(ص)» و نیز بخشی از نیروهای تیپ «۵۸ تکاور ذوالفقار» ارتش به فرماندهی حاج احمد متوسلیان بودند در فرودگاه دمشق به زمین نشست و این آغاز حضور «قوای محمد(ص)» برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و مقدمه‌ای برای تحمل 33 فراق و تحمل انتظار برای بازگشت حاج احمد متوسلیان، کاظم اخوان، تقی رستگارمقدم و سید محسن موسوی شد.
حاج احمد در حال سخنرانی برای قوای محمد (ص)

یکی از تصاویری که از حضور این نیروها در لبنان و سوریه بسیار در فضای مجازی قابل مشاهده است به سخرانی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان اختصاص دارد. تصویر پیش رو مربوط به سخنرانی این فرمانده در اردوگاه «زَبدانی» سوریه است و به ترتیب اسامی افراد حاضر در آن از سمت راست عبارتند از:-ناشناخته-شهید علی اکبر حاجی‌پورامیر-شهید کاظم نجفی رستگار-ناشناخته-شهید مرتضی سلمان‌طرقی-شهید ناصر شیری-منصور کوچک محسنی-شهید علی میر رییس‌اسکویی- حسن شاه‌حسینی-جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان-جعفر جهروتی‌زاده-ناشناخته.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 15 تير 1394برچسب:شهدا,حاج احمد,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امروز سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است و مادر شهیدان سیف‌الدینی و مادربزرگ شهید محسن برهانی که ام‌البنین کرمان خوانده می‌شود به همین مناسبت میزبان جمعی از مسئولان و جانبازان ویلچری کرمان بود.

وقتی دعای جلیله‌السادات خانم زیر ناودان طلا برآورده شد

جلیله‌السادات قوامی مادر شهیدان سیف‌الدینی سال 1338 وقتی که فقط یک پسر داشت به سفر حج مشرف شد، او به زیر ناودان طلا رفت و به خدا گفت، خدایا! دلم چهار پسر دیگر هم می‌خواهد، دوست دارم، پسرهایم زیاد شوند.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 15 فروردين 1394برچسب:شهدا,مادران شهدا,ام بنین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"همین عبدالکریم سروش، همین آدمى که جلوى چهره هاى عادى مستمعین، پشت تریبون لبخند میزد، فقط مانده بود که به من فحش هاى ناموسى بدهد."

سروش فقط به من فحش ناموسی نداد
صراط: آنچه در ذیل می‌آید خاطره‌ای برگرفته از کتاب "اخلاق مناظره و کرسى هاى آزاد اندیشى" است که در آن به مواجهه‌ای از حسن رحیم‌پور ازغدی با عبدالکریم سروش اشاره شده است: 
 
...همین عبدالکریم سروش، همین آدمى که جلوى چهره هاى عادى مستمعین، پشت تریبون لبخند میزد، فقط مانده بود که به من فحش هاى ناموسى بدهد . 
 
طى چند سال ، گاهى که میامد قم و در بحث ها شرکت میکرد، دیدم دو سه صحنه را که فقط مانده بود فحش ناموسى بدهد، اینها را مردم نمیدانستند ، خیلى ها هنوز هم نمیدانند که امثال اینها چنین تیپ هایى هستند، در جلسه اى بخاطر اینکه سوال و اشکال کردیم به ایشان ، سوال مودبانه اى که معلوم بود اگر بخواهد جواب بدهد، روشن میشود مبناى غلطى که بعده ها روشن شد، آن موقع روشن نبود ، ده سال قبل از این بود که بردارند بنویسند قرآن کلام خود پیغمبر است و کلام خدا نیست.... 
بقیه در ادامه مطلب....................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:پورازغدی ، سروش ، فحش, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

به گزارش پایگاه 598 ، مهدی محمدی در سرمقاله وطن امروز نوشت: پاسخ این پرسش که علت واقعی اعمال رژیمی از تحریم‌ها علیه ایران که آمریکایی‌ها خود آن را سنگین‌ترین تحریم‌های طول تاریخ می‌خوانند، واقعا چه بوده و این تحریم‌ها در اصل چه هدفی را تعقیب می‌کرده، بسیار پیچیده و در عین حال بااهمیت است. آمریکایی‌ها- و برخی گروه‌های داخلی همفکر و همراه آنها- در این سال‌ها، کلیشه‌ای ساخته‌اند مبنی بر اینکه علت اصلی اعمال تحریم‌ها، سیاست هسته‌ای ایران و نوع تعاملی است که ایران در این باره با جامعه بین‌المللی در پیش گرفته است. خروجی این نوع نگاه به مساله هم این است که اگر ایران فی‌المثل در موضوع هسته‌ای طور دیگری رفتار می‌کرد، تحریم‌ها هم یا اصلا اعمال نمی‌شد یا اینکه حداقل قدرت و شدت فعلی را نداشت.

 این نوشته که براساس یک مطالعه کتابخانه‌ای کم و بیش وسیع آماده شده، استدلال خواهد کرد این نوع نگاه به مساله کاملا غیرواقعی و بلکه گمراه‌کننده است.  رژیم تحریم‌های فعلی ایران، ریشه در قطعنامه 1929 شورای امنیت دارد که 25 خرداد 1389 (ژوئن 2010) صادر شد. تمام تحریم‌های یکجانبه‌ای که اکنون به‌عنوان تحریم‌های موثر علیه ایران از آنها یاد می‌شود (تحریم‌های انرژی و مالی) در واقع براساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است. اما این قطعنامه–چنانکه با جزئیات نشان خواهیم داد- اساسا نه یک قطعنامه هسته‌ای است و نه با هدف واکنش نشان دادن به سیاست‌های هسته‌ای ایران اعمال شده است.

بقیه در ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 8 دی 1393برچسب:فتنه , بزرگان , مبارز,موسوی,کروبی,تحریم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران با چهره ای متفاوت در دومین یادواره زنان شهیده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد شرکت نمود که باید قابل توجه دیگر بازیگران زن ایرانی قرار گیرد و الگویی باشد برای بازیگران زن ایرانی.

804651_239

بقیه عکسها در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 8 آذر 1393برچسب:هنرمند واقعی,الهام زهرایی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماینده عصائب اهل حق در ایران به میزان محبوبیت سردار سلیمانی در میان مبارزین و مردم عراق اشاره کرد و با ذکر خاطره‌ای گفت: در نزدیکی بغداد شهری به نام ابوغریب هست که ساکنان آن، اهل سنتهستند. یک مرتبه که خودم با نیروهایم در آنجا حضور داشتیم، در راه به پیرزنی برخورد کردیم. خیلی حیران بود. از او پرسیدم چه شده؟ به عربی شروع کرد خطاب به داعش صحبت کردن و گفت «بکشید، اما قاسم می‌آید. پسرم قاسم می‌آید.» ما ابتدا فکر کردیم قاسم، پسر اوست اما در خلال صحبت‌هایش فهمیدیم که منظورش حاج قاسم سلیمانی استاین قبل از زمانی است که عکس‌های حاج‌قاسم منتشر شد. این یعنی امید داشتن و این امید، مردم عراق را زنده نگه داشته است

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:مقاومت,حاج قاسم ,عصایب,کتایب,حزب الله,عراق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"خیبرآنلاین" - بانوی شیعه شده آمریکایی با بیان اینکه غرب هم باید با زندگانی و روش اهل بیت(ع) آشنا شود تا ظرفیت حقیقی اسلام را دریابد، گفت: تا زمانی که حجاب را شخصا تجربه نکرده بودم قادر به تحسینش نبودم.
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، داینا بیتی، بانوی مسلمان و شیعه شده آمریکایی، از تشرف خویش به اسلام و مذهب تشیع سخن گفت.
 دایانا (معصومه) بیتی بانویی سی و نه ساله و آمریکایی الاصل است که در دبیرستانی در ایالت کلرادوی امریکا، ریاضی تدریس می کند. دایانا در خانواده ای مسیحی متولد شده و با تعلیمات دین مسیح آشنایی داشته است. وی بیست سال پیش، زمانی که دانشجو بوده، به اسلام گرویده است. طبق گفته خودش انگیزه اولیه ایشان برای مطالعه پیرامون اسلام تنها کنجکاوی در مورد همکلاسی های مسلمانش بوده است.
 گفت و گو با خانم دایانا بیتی به شرح زیر است.
 *خانم بیتی لطفا از ابتدای آشناییتان با دین مبین اسلام و سپس با مذهب تشیع بفرمایید!
 وقتی نوزده سال داشتم و دوره دانشجویی را می گذراندم اطرافم دانشجویان مسلمانی را ملاقات می کردم که کتاب مقدس ایشان مرا کنجکاو کرد و به مطالعه آن پرداختم. با اصول و تعالیمی که پیش از آن در دین نیاکانم یعنی مسیحیت خوانده بودم در مورد خداوند یکتا و پیام آوران الهی آموخته بودم و اینها دقیقا همان مطالبی بود که از قرآن کریم نیز می آموختم. اینکه شباهتی چنین بین اسلام و مسیحیت بود مرا شگفت زده کرد و کنجکاوی ام را برای مطالعه بیشتر قرآن بالا برد.
بقیه در ادامه مطلب...............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:دایانا بیتی ، معصومه بیتی ، آمریکایی ، مسلمان ، حجاب ، خیبر ، آنلاین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از سيب نيوتن تا سيب قليان

از سيب نيوتن تا سيب قليان
امام جماعت مسجد الحرام با اشاره به ماجرای "سیب نیوتن" تأکید کرد: این سیب باعث ابداع و تخصص شد. اما سیب در جوامع عربی، همچنان به عنوان "اسانس قلیان" کاربرد دارد !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود الشریم" در صفحه توییتر خود نوشت: روزی درباره سیب تأمل می کردم. پس از اندکی تأمل به تفاوت دیدگاه معاصر با نگاه غالب نزد ما اعراب درباره این میوه پی بردم و چهار بیت در این باره سرودم.
شریم در این ابیات دیدگاه های طرفین در این باره را مقایسه و بیان کرده است که نیوتن توانست با تأمل در یک سیب به قانون جاذبه پی ببرد و شرکت "اپل" آن را به عنوان لوگو بر روی محصولات هوشمند خود انتخاب کرده است. این در حالی است که "سیب" در میان مردم جوامع عربی چیزی جز "اسانس قلیان" نیست، که جوانان با استفاده از آن وقت گذرانی می کنند. !! 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:نیوتن,سیب,عربی,اختراع,قلیان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از حامیان احمدی‌نژاد بودم و پشیمان هم نیستم
«اینها مصداق محاربه هستند، ولی مشمول رأفت نظام قرار گرفتند. نظام اسلامی فقط آمد و رفت‌ها و ارتباطات موبایلی و تلفنی آنها را محدود کرد. در خانه خودشان امکانات در اختیارشان است. البته حصر، حصر است. نمی‌گوییم که بهشت است، اما نظام با رأفت با آنها برخورد کرد و الان هم با رأفت برخورد می‌کند.»
موسوي و كروبي مصداق محاربه هستند ولی مشمول رأفت نظام قرار گرفتند
به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با حضور در برنامه "شناسنامه" این هفته به سوالات محری این برنامه پاسخ داد. وی در این برنامه پس از آنکه مجری از او پرسید که از شما نقل شده است که هیچ یک از مسئولان به فکر حل کردن مشکل حجاب نبودند و به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌شود با کار فرهنگی جلوی بدحجابی را گرفت باید برای حل این مساله خون‌های پاک ریخته شود آیا این را تایید می‌کنید؟ پاسخ داد: خوب شد این مساله را مطرح کردید، اولا در رابطه با این خبر برخی از رسانه‌ها دروغی را منتشر کردند و در سطح گسترده تحلیل‌های دروغی را نیز نوشتند، نوشتند که خاتمی گفته است برای حجاب باید خون ریخته شود. همه اینها دروغ بود و این بداخلاقی رسانه‌ای بود.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سلمان یا به قول آقای رفسنجانی «جدید‌الاسلام» عبارتی توهین‌آمیز و تحقیرکننده به شمار می‌آید که علیه مخالفان برخی گزاره‌های تساهل و تسامح دینی از این پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش پایگاه 598 ، وطن امروز نوشت:‌ اخیرا آقای هاشمی‌رفسنجانی در جمع کسانی که «دانشجو» معرفی شده‌اند طی سخنانی «منتشر نشده» اظهار داشته است «جدیدالاسلام‌ها» با «اینترنت و ماهواره» مخالفند و از آن می‌ترسند.این سخنان آقای هاشمی درحالی مطرح می‌شود که جمع کثیری از کارشناسان زبده کشور در حوزه رسانه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای از مواضع دولت درباره رفع و نقض مقررات ناظر بر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و همینطور موضع‌گیری‌های انجام شده در مقابل جمع‌آوری تجهیزات غیرقانونی دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای، انتقاد کرده‌اند.اما انتقاد‌های کارشناسانی که اینگونه برچسب‌گذاری شده و مورد توهین علنی و مستقیم قرار گرفته‌اند، عبارت است از اینکه «دولت طبق قانون اساسی باید پاسدار دین و فرهنگ باشد.» اینها را بهتر است کسانی که به نصب برچسب علیه منتقدان اشتغال دائمی دارند در قانون اساسی جمهوری اسلامی مطالعه و ملاحظه کنند تا بدانند کسانی که وظایف قانونی دولت و قوه‌مجریه را یادآوری می‌کنند «تازه مسلمان» نیستند.تازه مسلمان یا به قول آقای رفسنجانی «جدید‌الاسلام» عبارتی توهین‌آمیز و تحقیرکننده به شمار می‌آید که علیه مخالفان برخی گزاره‌های تساهل و تسامح دینی از این پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:هاشمی ، منتقدان ، ماهواره ، تازه مسلمان,آزادی,خطرات,فروپاشی خانواده,انتقاد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فتنه‌گران منزوی معمولا مراسمی مانند ختم و افطار را بهانه‌ای برای آفتابی شدن می‌کنند اما آنچه در این میان قابل تأمل است، استفاده از بیت‌المال برای از انزوا خارج ساختن فتنه‌گران است.

به گزارش پايگاه خبري حاميان ولايت:

نشریه زنجیره‌ای صدا از دعوت یکی از دست‌اندرکاران فتنه به وزارت نفت به بهانه مراسم افطار خبر داد.

فتنه‌گران منزوی معمولا مراسمی مانند ختم و افطار را بهانه‌ای برای آفتابی شدن می‌کنند اما آنچه در این میان قابل تأمل است، استفاده از بیت‌المال برای از انزوا خارج ساختن فتنه‌گران است.

به گزارش صدا، خاتمی در مراسم افطار وزارت نفت که به دعوت منصور معظمی معاون این وزارت تدارک شده بود حضور پیدا کرد.

بنابراین گزارش، بیژن زنگنه و محسن امین‌زاده، جعفر توفیقی، وزیری‌هامانه و چیت‌چیان نیز در این برنامه شرکت داشته‌اند. این مهمانی با حضور برخی مدیران سابق و فعلی وزارت نفت در مجتمع ایجادیه واقع در جماران برگزار شد.

منبع:كيهان

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:اصلاح طلبان,فتنه گران,بی فرهنگی ,توهین به رای مردم,پول نفت ,افطاری,انزوای سیاسی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سالهای اول اصلاحات بود که وارد دانشگاه شدم. وقتی از دیده های خود با برخی از اقوام که به تازگی از همان دانشکده فارغ التحصیل شده بودند سخن به میان می آوردم ، برایشان باور پذیر نبود. به فاصله اندکی وارد عرصه روزنامه نگاری نیز گردیدم؛ گهگاه صحنه های بی بدیلی از فساد اخلاقی در جامعه دیده می شد که چند روزنامه منتقد خاتمی چند بار به انعکاس آن پرداختند. عکسهایی از مراسم استقبال از خاتمی در بازگشت از نیویورک، عزاداری شب عاشورا در میدان محسنی و ...بارها از زبان خاتمی می شنیدم که این رفتار ها را توطئه علیه دولتش می خواند و آنرا بزرگنمایی شده در رسانه های منتقد معرفی می نمود.در طی این چند سال بارها با خود می گفتم شاید او از حقیقت جاری در جامعه بی خبر است و بر اساس تعالیم اسلامی اصل را بر صحت سخنش درباره بی اطلاعی از این اوضاع می گذاشتم، و البته آنرا حمل بر بی کفایتیش می نمودم که در مقام رییس جمهوری از اوضاع کشور بی خبر است.چند سالی گذشت تا  در خرداد 1380 در گرماگرم تبلیغات هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مناسبت تهیه گزارش از روند تبلیغات خاتمی شاهد صحنه هایی بودم که تمام این حمل به صحتهایم را خط بطلان کشید. ستاد رای اولیهای خاتمی در ورزشگاه های شهید شیرودی، شهيد افراسيابي، شهدای هفتم تیر و ... در حضور او چندین برنامه موسیقی زنده اجرا گردید که در خلال آن حرکات موزون بسیار اجرا گردید و چه روسری ها که نیافتاد و چه دستهایی که در دست یکدیگر نبود و ... اقدامی که او شاهدش بود و سکوت کرد. اقدامی که نه تنها در مقام رییس جمهور که در مقام یک روحانی نیز از او انتظار نمی رفت.وقتی شنیدم خاتمی در موسسه باران گفته است: بر اساس پژوهش های انجام شده ، در دوران اصلاحات فساد و ولنگاری در جامعه کمتر شد و علی رغم آنکه شاید تظاهر به اسلامگرایی در میان جوانان خیلی پر‌رنگ نبود ، اما اصل ایمان، سلامت نفسانی و دوری از فساد اخلاقی و ولنگاری کاملا قابل ملاحظه است. و پرسیده پرسش جدی این است که آیا امروز علی رغم شعارها ، فساد در جامعه بیشتر شده‌است یا کمتر؟ به این فکر کردم که او آیا حتی به اعتبار خود میان هوادارانش نیز نمی اندیشد؟ بی سبب نبود که حامیانش در این اواخر نامهای نا بهنجاری بر او نهاده بودند.شاید منظور او رویکرد انقلابی مردم در 4 تیرماه 1384 است که به کسی رای دادند که شعارهای مذهبی و انقلابی می داد. این پرسش خاتمی که پاسخش روشن تر از آن است که بخواهد مورد بحث قرار گیرد مرا به یاد سخنان یکی از نزدیکان شاه انداخت که گفته بود جوانانی که ما تربیت کردیم در جبهه ها جنگیدند و شهید شدند و جوانان انقلاب به فساد افتاده اند!

سپهرنيوز

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:خاتمی ,فتنه88,توهین به رای پابرهنه ها,ادعای تقلب توسط ورشکستگان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امروز 12 تیرماه برابر با سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس است، جنایتی ضد انسانی كه هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد، راستی حقوق بشر آمریکایی در برابر این توحش مدرن و حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی چه پاسخی دارد؟ به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرگاران، امروز 12 تیرماه برابر با سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس است، جنایتی ضد انسانی كه هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد و متاسفانه با گذشت سال‌ها پیگیری ایران در مجامع بین‌المللی دولتمردان آمریكا پاسخی در این مورد نداده‌اند.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی "ایران‌ایر" با شناسه «IR655» از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو "یواس‌اس وینسنس" متعلق به نیروی دریایی  آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. در هنگام وقوع این حادثه، رئیس جمهور آمریکا رونالد ریگان بود.



بقیه در ادامه مطلب...............

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک شرور مسلح در عملیات کمین مرزداران هنگ تایباد به هلاکت رسید و بیش از 30 کیلو گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: با دریافت خبر مبنی بر ورود مواد مخدر توسط اشرار مسلح از مرز تایباد، مرزداران وارد عمل شدند تا از ورود این افراد شرور به داخل مرز جلوگیری کنند.

این مقام مسئول مرزبانی ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی دیشب موفق شدند این اشرار مسلح را در کمین خود گرفتار کنند و پس از درگیری مسلحانه، یک شرور را به هلاکت برساندند.

به گفته فرمانده مرزبانی خراسان رضوی سایر افراد شرور با استفاده از تاریکی و مناطق ناهموار مرزی با بر جای گذاشتن محموله خود موفق به فرار شدند.

سردار تقوی خاطر نشان کرد: در پاکسازی محل درگیری 16 کیلو گرم هروئین، چهار کیلو و 800 گرم مرفین و 9 کیلو و 500 گرم حشیش و مقادیری مهمات نیز کشف و ضبط کنند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 7 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معمای هواپیمای مالزی پیچیده‌تر شد
با گذشت 108 روز از مفقود شدن هواپیمای مالزی، سرنوشت مرموز این پرواز با اظهارنظرهای متفاوت بیش از پیش بر ابهام این حادثه می‌افزاید.
خلبان و مهماندار هواپیمای مفقود شده مالزی
خلبان و مهماندار هواپیمای مفقود شده مالزی
بررسی‌های جدید متخصصان پرواز نشان می‌دهد که هواپیمای مالزیایی در طول پرواز دچار سانحه جدی نشده بلکه به آرامی با تغییر عمدی مسیر خود دچار کمبود سوخت شده و در نهایت در مکان نامعلومی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است. «آنگوس هوستون»، فرمانده ارشد سابق ارتش استرالیا می‌گوید: داده‌های رادار اصلی که مبتنی بر ارتفاع پرواز هواپیما هستند قابل اتکا نیستند.

وی که مسئولیت عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده مالزیایی را برعهده دارد به نیویورک تایمز گفت: نمی‌توان به درستی گمانه زنی کرد که چرا هواپیما به سمت مقصد نامعلومی تغییر مسیر داد و خلبان دست به چنین عملیات غیرممکنی زده است اما احتمالات جدید بر مبنای بررسی داده‌های راداری مالزی نشان می‌دهد که هواپیمای مالزیایی در منطقه‌ای واقع در چند صد کیلومتری جنوب غربی ناحیه‌ای که تا پیش از این عملیات جستجو در آن متمرکز شده بود، سقوط کرده است.
بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لزوم ورود هر چه سریعتر مسئولان ورزشی به یک اتفاق غیر قانونی؛
فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای به تمامی شرکت‌ها و موسسه‌های داخل ایران هشدار داد که اگر بدون مجوز در تبلیغاتشان از جام جهانی استفاده کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود و جریمه‌هایی سنگین در انتظار این شرکت‌ها خواهد بود. حتی مسئولان فدراسیون فوتبال از برخورد فیفا ! با این شرکت‌ها خبر دادند و مدعی بودند که این عمل خلاف قانون است.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بررسی حوداث عراق در گفتگوی «فردا» با حسن هانی‌زاده
آنچه که در حال حاضر در عر اق جریان دارد شبیه‌سازی حوادث مصر است که به نظر می‌رسد تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا یک عبدالفتاح سیسی جدیدی از دل نیروهای مسلح عراق خارج شود و قدرت را در دست بگیرد و دولت مشروع و منتخب آقای نوری‌المالکی را برکنار کند.
سرویس سیاسی «فردا»؛ گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) پس از ناکامی‌ چند روز پیش در اشغال شهر سامرا، به شهر موصل در استان نینوا هجوم بردند و امروز موفق شدند، استانداری، فرودگاه و چند بخش مهم دیگر در نیمه شرقی این شهر را تصرف کنند. ساکنان شهر موصل در پس سیطره داعش بر این شهر آواره شده‌اند و از بیم جانشان در حال فرار از شهر هستند.
هزاران شهروند از ساکنان موصل به سوی دو استان «اربیل» و «دهوک» در کردستان عراق فرار کرده‌اند و برخی از آنها از شب گذشته محل زندگیشان را ترک کرده‌اند.
برای بررسی بیشتر اوضاع عراق به سراغ «حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل خاورمیانه رفتیم که در ادامه می توانید خواننده گفتگوی « فردا»‌ با وی باشید.
حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه درگفتگو با خبرنگار «فردا» درباره حوادث بوجود آمده در عراق و اشغال شهر موصول به دست گروهک تروریستی داعش گفت:‌ اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در حمله به سامرا و همچنین اشغال استان موصل و حمله به استان صلاح‌الدین یک توطئه سازمان‌یافته داخلی و منطقه‌ای برای تغییر وضعیت عراق و بازگرداندن عراق به قبل از سال 2003 قابل بررسی است.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیانیه‌ دادستانی تهران درباره توقیف اجرای یک تئاتر
: هادی مرزبان کارگردان نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» با اشاره به حضور مجددش در دادگاه فرهنگ و رسانه به همراه فرزانه کابلی (بازيگر اين نمايش) ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش آمده برای این اثر نمایشی که منجر به توقیف آن شده است، برطرف شود.
فرزانه کابلی و هادی مرزبان به دادسرا رفتند
هادی مرزبان کارگردان «تانگوی تخم‌مرغ داغ» درباره حضور در دادسرا برای رفع مشکلات پیش‌آمده برای این اثر نمایشی گفت: روز گذشته به همراه علی نصیریان در دادگاه فرهنگ و رسانه حضور پیدا کردیم اما هنوز تکلیف اجرای نمایش مشخص نشده است بنابراین امروز دوشنبه 19 خرداد ماه من و به همراه فرزانه کابلی از دیگر بازیگران این نمایش باید برای پیگیری وضعیت اجرای نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» دوباره به دادسرا برویم.

او ادامه داد: امیدوارم مشکلات این نمایش برطرف شود و ما بتوانیم اجراهای باقی مانده را سپری کنیم. متاسفانه با اتفاقات پیش آمده و مشخص نشدن وضعیت نمایش ما داریم زمان را از دست می دهیم و تنها چند روزی به اتمام زمان اجرای «تانگوی تخم مرغ داغ باقی مانده است. روز گذشته 18 خرداد ماه مدیرکل هنرهای نمایشی شخصا به همراه مشاور حقوقی اداره کل و نماینده‏ای از معاونت امور هنری در دادسرا حضور پیدا کرده و اطلاعات و توضیحات لازم را در خصوص نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» در اختیار قوه قضاییه قرار دادند.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صادق زیباکلام معتقد است برخی رسانه‌های منتقد؛ کارکرد رسانه‌ای خود را از دست داده‌ و به‌طور کامل درحال حرکت جناحی، سیاسی‌کاری و عقده‌گشایی حزبی هستند.به گزارش بی باک، بولتن نیوز نوشت: وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان این نکته گفته است: اینکه روزنامه‌ای خاص مرتب به دولت حمله می‌کند، طبیعی است؛ مگر این روزنامه و رسانه‌های همسوی آن؛ قرار است به دولت حمله نکنند، مگر قرار است به آقای هاشمی حمله نکنند. به نظر من چنین کارهایی کاملا بدیهی و طبیعی است و اگر غیر از این می‌بود؛ باید شگفت‌زده می‌شدید.

به اینها محل نگذارید!
این فعال اصلاح طلب درخصوص انتقادات اخیر برخی مطبوعات و متعاقب آن بخش‌های خبری رسانه‌ی ملی به بخش‌های مختلف وزارت ارشاد از جمله مطبوعات، کتاب، سینما و حتی بحث عفاف و حجاب، گفته است: بدیهی است که این رسانه‌ها مخالف آزادی مطبوعات‌اند. آنها مخالف هرگونه دگراندیشی‌اند و مخالف طرح هر نوع فکر و اندیشه‌ای که مغایر با فکر و اندیشه‌شان باشد. خواه در عرصه داخلی باشد یا در عرصه خارجی!!
زیباکلام اضافه کرده است: به هر حال نامزد مورد علاقه و حمایت این روزنامه‌ها، فرد دیگری بود و هرکس دیگری غیر از ایشان رای اگر می‌آورد، باب پسند و میل آنها نخواهد بود و آنها مرتبا به او حمله خواهند کرد، و اینکه در این میان انتخاب مردم چیست؛ یا در دیگر موارد؛ حق و باطل چیست، حقیقت و مجاز چیست هم برایشان بحث‌های ثانویه است.
وی درعین حال تاکید کرده است: اینگونه نیست که رسانه‌هایی از این دست که تنها از همین مجاری، کسب خبر می‌کنند، اهل یک نوع خرد و منطق باشند، اهل یک نوع تجزیه و تحلیل باشند. آنها به هر کاری که آقای روحانی انجام دهد، حمله خواهند کرد و توجهی ندارد که مثلا رفع توقیف نشریه‌ی مذکور در دولت قبل صادر شده و ارتباطی به ارشاد دولت روحانی ندارد.
زیباکلام برای برخورد دولت با این رسانه‌ها پیشنهاد کرده است: خیلی نباید برآشفته شد و خیلی نباید کلام‌شان را از در منطق بررسی کرد. بهترین کاری که دولت آقای روحانی و وزارت ارشاد می‌کنند؛ این است که خیلی به این جماعت دلواپس محلی نباید بگذارند و قبول کنند که این گروه اینجور مخالفت‌ها را به شکل ذاتی باید داشته باشند!
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:سکولار,رضاخان,صادق زیباکلام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)/
سوال: سجده بر مهرهایی که نوشته یا نقش دارد چه حکمی دارد؟ پاسخ: مانع ندارد "ولی اگر نقش بارگاه دارد به آن سجده نشود".
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.
بقیه در ادامه مطلب................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از مركز، مرزداري كنيد
چرا اينگونه تاريخ و تمدن چند هزارساله خود را در مقابل مهملات تازه به دوران رسيده‌ها، بي‌پناه رها كرده‌ايم؟ مگر مسئولان نظام نبايد حافظ تاريخ چند هزارساله فرهنگي و اجتماعي ايران باشند؟
چرا «تاريخ ايران» را بي‌دفاع گذاشته‌ايد؟
بقیه در ادامه مطلب.................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سه تن با در دست داشتن عکس رهبران و پرچم فرقه متبوع خود ضمن تلاش برای جلب نظر عابرین و پخش کردن مطالبی علیه کشورمان سعی داشتند مطابق خواست سران رژیم صهیونیستی اینگونه القا کنند که ایران در خال فریب افکار عمومی و طرف غربی است تا بلکه از این رهگذر سهمی در تشدید فضای منفی علیه کشورمان داشته باشند.تجمع سه نفره مزدوران دربند رجوی در وین موجبات تمسخر عابرین را فراهم آورد.به گزارش خبرنگار اعزامی بولتن نیوز به وین، پس از نمایش مضحک روز گذشته دو عنصر صهیونیست در مقابل مرکز رسانه ای وین در مخالفت با روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 5+1، پیش از ظهر امروز نیز سه تن از عناصر فرقه تروریستی و خیانتکار رجوی دستور سرویس اطلاعاتی صهیونیست ها را مو به مو اجرا کرده و با برپایی نمایشی از همان جنس سعی در معرکه گیری در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در وین داشتند.بنابر این گزارش، این سه تن با در دست داشتن عکس رهبران و پرچم فرقه متبوع خود ضمن تلاش برای جلب نظر عابرین و پخش کردن مطالبی علیه کشورمان سعی داشتند مطابق خواست سران رژیم صهیونیستی اینگونه القا کنند که ایران در خال فریب افکار عمومی و طرف غربی است تا بلکه از این رهگذر سهمی در تشدید فضای منفی علیه کشورمان داشته باشنداین رفتار نخ نما و مضحک تروریست های منافق اگر چه با هدف اثبات سرسپردگی و مزدوری به اربابان غربی برای تضمین حمایت های مالی و معنوی آنان صورت می گیرد لکن همچون همیشه نمایانگر ضعف شدید آنان در مواجهه با ملت آزاده و قهرمان ایران است. 

تجمع 3 نفره منافقین در مخالفت با مذاکرات هسته ای! + تصاویر
بقیه در ادامه مطلب.........................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:منافقین,تجمع,صدهزارنفری,مذاکرات هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر خارجه عربستان سعودی از همتای ایرانی خود برای سفر به ریاض دعوت کرد.
به گزارش عرش نیوز به نقل از المیادین، سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان از همتای ایرانی خود برای سفر به ریاض دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، سعودالفیصل اعلام کرده است که آماده مذاکره با ایران است و تاکید کرد که همتای وی هر زمان که بخواهد می تواند وارد خاک عربستان شود.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزارت بهداشت عربستان: از شتر دوری کنيد
تعداد افراد مبتلا به ویروس خطرناک «مرس» در عربستان به سرعت رو به افزایش است و دولت عربستان از مردم خواسته که به شترها نزدیک نشوند و مفتی این کشور نیز قربانیان این بیماری را "شهید" نامیده است!
تعداد قربانیان مرس در عربستان به ۱۴۰ نفر  رسيد
دولت عربستان سعودی به شهروندان این کشور هشدار داده که جانب احتیاط را نگهداشته و از شترها دوری کنند. علت این فراخوان گسترش ویروس «مرس» و احتمال انتقال آن از طریق شتر است. وزارت بهداشت عربستان روز دوشنبه از مرگ ۱۴۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس «مرس» خبر داد. از زمان بروز این بیماری در عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۲، بیش از ۴۸۳ نفر به ویروس «مرس» مبتلا شده‌اند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)حضرت امام(ره) برای‌آنکه هم رادیو محفوظ باشد و هم مجبور نباشند که مجال تحرک کودکانه علی را که هنوز معنای امر و نهی را درک نمی‌کند، محدود و سلب نمایند و او را آزردن خاطر کنند و به تعبیر دیگر، به منظور پیشگیری از رنجاندن طفل، به جای محدود کردن و دعوا نمودن او، امر فرمودند که رادیو دور از دسترس او باشد.به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وقتی مسلمانان به جان هم افتاده‌اند
دبیر ستاد اجرایی برگزاری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: مسأله فرهنگی دغدغه رهبری است که نه فقط کشورمان، بلکه دغدغه ایشان کل جهان را در بر می‌گیرد.
دشمن نشسته و به ریش مسلمانان می‌خندد

محمدعلی انصاری گفت: همه می‌دانیم که مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند. بزرگداشت امام خمینی(ره) کاری فرهنگی است که هرقدر به دستاوردهای آن افزوده شود، در واقع به دستاوردهای فرهنگی کشورمان افزوده شده است. وی ادامه داد: باید بدانیم که دغدغه مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ برای چیست. معظم‌له در صحبت‌هایشان از هجمه فرهنگی سخن می‌گوید، این دغدغه‌ای است که ایشان 20 سال است به آن اشاره و تاکید می‌کند. اشتباه است اگر در مسأله فرهنگی فکر کنیم که صرفاً بدحجابی یا لاابالی‌گری تنها مسأله فرهنگی ماست. این‌ها در جای خودش صحیح است اما دغدغه فرهنگی خیلی فراتر از این موضوعات است.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رسانه‌های بین‌المللی به موضوع مشکل پیراهن‌های تیم ملی پرداختند و نوشتند که بازیکنان ایران نمی‌توانند پیراهن خود را با بازیکنان حریف عوض کنند.آبروریزی جهانی این‌بار به خاطر پیراهن‌های تیم ملیبه گزارش عرش نیوز؛پس از اظهار نظر بازیکنان و مسئولان تیم ملی فوتبال ایران درباره پیراهن‌ بازیکنان، این موضوع به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی بین‌المللی تبدیل شد.نشریه «بیلد» آلمان در این باره نوشت: در تاریخ 16 ژوئن 2014 (26 خرداد) شاگردان کارلوس کی‌روش به دیدار نیجریه خواهند رفت ولی بازنده این دیدار نیجریه خواهد بود که پس از سوت پایان بازی دست خالی باید زمین مسابقه را ترک کند چون فدراسیون فوتبال ایران بازیکنان تیم ملی را از تعویض پیراهن خود با بازیکنان تیم‌های دیگر در جام جهانی 2014 برزیل منع کرده است.«بیلد» در ادامه نوشت: دلیل این ممنوعیت «شرم‌آور» برای کشوری که غنی از نفت است مشکلات مالی برای تهیه پیراهن بیشتر است. علی کفاشیان هم در توضیح این ماجرا گفت: ما نمی‌توانیم در هر بازی به بازیکنان‌مان یک پیراهن بدهیم و بازیکنان باید در  استفاده از پیراهن صرفه‌جویی کنند.در ادامه این گزارش آمده است: بازیکنان و مربی تیم ایران از کیفیت این پیراهن‌ها که تولید کمپانی پوشاک ورزشی «آل اشپورت» آلمان است ناراضی هستند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان 26 ساله تیم ملی با یک متر و 93 سانتی‌متر قد با نارضایتی از کیفیت پیراهن‌های ایران گفت که پیراهن سایز XL  او پس از شسته شدن آب رفته است. البته کفاشیان در پاسخ به این موضوع گفت: بازیکنان نباید پیراهن خود را با آب گرم بشویند.رسانه‌های دیگری هم همچون «رادیو پروگرام دل‌پرو» پرو و سایت «rionegro.com.ar» آرژانتین هم این موضوع را بازتاب داده‌اند.به گزارش تسنیم پیش از این بحث برگزاری اردوی آفریقای جنوبی با 10 بازیکن و بدون حضور درواز‌ه‌بان به سوژه رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده بود.

منبع:تسنیم

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دلواپسانی که مردم را دلواپس می‌کنند
دلواپسانی که بر اساس تقسیم مسئولیت انجام شده عده‌ای در خیابان و عده‌ای دیگر در اتاق فکر، سیاست نوشته پدر معنوی و همفکران‌شان را به پیش می‌برند، هفتم مهر با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کردند و در بیانیه خود اعلام کردند که در پی مذاکره وزیر خارجه کشور با وزیر خارجه آمریکا و تماس تلفنی اوباما با رئیس‌جمهور، کمیته صیانت از منافع ایران با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان سیاسی و اجتماعی تشکیل شده است.
مسولان هر چه سريعتر ترمز تندروهاي دلواپس را بکشند
به گزارش ايسنا، آن‌ها بلافاصله با حضور برخی از اعضای خود یک نشست مطبوعاتی برگزار کردند و در آن نشست با بیان این‌که "ما فکر می‌کنیم منافع ملی گم شده است"، مسئولیت برگزاری تجمع اعتراضی در فرودگاه مهرآباد در هنگام برگشت رئیس‌جمهور از سفر نیویورک را بر عهده گرفتند؛ گرچه اعلام کردند که از طرف آن‌ها کفشی به سمت ماشین رئیس‌جمهور پرتاب نشده است. اشاره آن‌ها به تجمعی بود که در روز قبلش (شش مهرماه) در هنگام بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک از سوی آن‌ها تدارک دیده شده بود و در آن‌جا بنا به گفته برخی شاهدان، از طرف این گروه معترض به گفت‌وگو‌ی رئیس‌جمهور با اوباما و مذاکرات صورت گرفته بین وزرای خارجه ایران و آمریکا، به سمت ماشین رئیس‌جمهور لنگه کفشی پرتاب شد.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت موافق مسدود کردن و بستن شبکه های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و در کشور جایگزین ندارند نیست، گفت: دستور توقف فیلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" که از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام شده، توسط رئیس جمهور صادر شده است.
دستور روحانی برای توقف فیلتر
محمود واعظی در پاسخ به پرسش مهر، در واکنش به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره فیلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور رأساً نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعیین مصادیق شود اظهار داشت: وظیفه دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دبیری یک گارگروه است و وظیفه اش این نیست که برای شخص رئیس جمهور و برای شورایعالی فضای مجازی که هیچ ارتباطی با این کارگروه نداشته و یک مجموعه بالادستی است تعیین تکلیف کند.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جامعه سنتی ما در مسائل فرهنگی فقط به حجاب و آرایش زن توجه می‌کند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که جامعه نباید سنت‌ها را فراموش کند، اما شرایط زمان و مکان نیز باید در نظر گرفته شود گفت: در شرایط فعلی مهمترین وظیفه ما عقلانی کردن مدیریت جامعه است.
هاشمي: جای تعقل در بسیاری از امور مدیریتی خالی است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز(سه‌شنبه) در مرکزاسناد و کتابخانه ملی با بیان این‌که جای تعقل در بسیاری از امور مدیریتی ما خالی است، اظهار کرد: در اسناد معتبر دینی آمده که دو پیغمبر برای انسان تعیین شده یکی پیغمبر ظاهر یعنی انبیاء و دیگری پیغمبر باطن یعنی تعقل. وی افزود: من در یکی از کتاب‌های خود آزاداندیشی را به دو نوع آزاداندیشی مطلق، در نظر گرفتن چارچوب‌های خاص و آزاداندیشی در چارچوب اسلام تعریف کرده‌ام و در این کتاب سندی آورده‌ام که امام کاظم (ع) به یکی از شاگردان خود می‌فرماید که خداوند دو نعمت دین و عقل را به انسان داده است و عقل محور همه فضائل اخلاقی و جهل منشا تمام رذایل اخلاقی است.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درخواست براي حضور اصلاح​طلبان در انتخابات مجلس و خبرگان؛
جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در سال‌های دهه شصت و هفتاد شمسی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.
خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نمی‌کنم
در ابتدای این دیدار، فعالان سابق جنبش دانشجویی به بیان نگرانی‌های خود در زمینه مسائل جاری کشور از جمله درباره تداوم حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد و نیز وضعیت فعالان سیاسی زندانی بویژه موضوعات پیش‌آمده مربوط به بند 350 اوین پرداختند. فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت از سیدمحمد خاتمی خواستند که همچنان نقش محوری در هماهنگی و فصل‌الخطاب بودن میان اصلاح‌طلبان را همچون گذشته بر عهده داشته و اجازه ندهند شیرینی پیروزی انتخابات خرداد 92 را که حاصل مدیریت و احساس مسئولیت وی و هاشمی رفسنجانی دانسته‌اند، در انتخابات آتی مجلس و خبرگان با شکستی کام مردم و اصلاح‌طلبان تلخ شود.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:خاتمی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

واكنش ضمني به اظهارات رييس‌جمهور؛
جانشین فرمانده نیروی انتظامی و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران بطور ضمني، اما به صراحت به سخنان رييس‌جمهور در مراسم افتتاحيه نمایشگاه کتاب در باره گشت ارشاد واکنش نشان دادند.
رادان: درباره گشت‌‌ ارشاد با کسی بحث نداريم
رئیس‌جمهور در مراسم رسمی گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران گفته بود که صاحبان فرهنگ به ارشاد و گشت ارشاد نیاز ندارند و این آن‌ها هستند که باید دولتمردان و دولت‌ها را ارشاد کنند. یک روز پس از طرح این سخنان، نیروهای پلیس امنیت اخلاقی (گشت ارشاد)، مقابل ورودی‌های برگزاری نمایشگاه کتاب مستقر شدند.

احمدرضا رادان در گفت‌وگو با سایت تسنیم، درباره برخی اظهار نظرها پیرامون برچیده شدن گشت ارشاد گفت: «این اظهار نظرها تنها نظر شخصی افرادی است که آن را عنوان می‌کنند ولی ما از نظرهای مرتبط با چگونگی اجرای این طرح استقبال می‌کنیم ولی از اظهار نظر در رابطه با علت، هیچ‌گاه.» جانشین فرمانده نیروی انتظامی در همين زمينه افزود: «ما بر روی وجود گشت ارشاد و گشت‌های تامین امنیت اخلاقی با هیچ کس بحثی نداریم و هیچ جای بحثی در مورد وجود یا عدم وجود گشت امنیت اخلاقی وجود ندارد.»
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com