وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

از سيب نيوتن تا سيب قليان

از سيب نيوتن تا سيب قليان
امام جماعت مسجد الحرام با اشاره به ماجرای "سیب نیوتن" تأکید کرد: این سیب باعث ابداع و تخصص شد. اما سیب در جوامع عربی، همچنان به عنوان "اسانس قلیان" کاربرد دارد !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود الشریم" در صفحه توییتر خود نوشت: روزی درباره سیب تأمل می کردم. پس از اندکی تأمل به تفاوت دیدگاه معاصر با نگاه غالب نزد ما اعراب درباره این میوه پی بردم و چهار بیت در این باره سرودم.
شریم در این ابیات دیدگاه های طرفین در این باره را مقایسه و بیان کرده است که نیوتن توانست با تأمل در یک سیب به قانون جاذبه پی ببرد و شرکت "اپل" آن را به عنوان لوگو بر روی محصولات هوشمند خود انتخاب کرده است. این در حالی است که "سیب" در میان مردم جوامع عربی چیزی جز "اسانس قلیان" نیست، که جوانان با استفاده از آن وقت گذرانی می کنند. !! 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:نیوتن,سیب,عربی,اختراع,قلیان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از حامیان احمدی‌نژاد بودم و پشیمان هم نیستم
«اینها مصداق محاربه هستند، ولی مشمول رأفت نظام قرار گرفتند. نظام اسلامی فقط آمد و رفت‌ها و ارتباطات موبایلی و تلفنی آنها را محدود کرد. در خانه خودشان امکانات در اختیارشان است. البته حصر، حصر است. نمی‌گوییم که بهشت است، اما نظام با رأفت با آنها برخورد کرد و الان هم با رأفت برخورد می‌کند.»
موسوي و كروبي مصداق محاربه هستند ولی مشمول رأفت نظام قرار گرفتند
به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با حضور در برنامه "شناسنامه" این هفته به سوالات محری این برنامه پاسخ داد. وی در این برنامه پس از آنکه مجری از او پرسید که از شما نقل شده است که هیچ یک از مسئولان به فکر حل کردن مشکل حجاب نبودند و به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌شود با کار فرهنگی جلوی بدحجابی را گرفت باید برای حل این مساله خون‌های پاک ریخته شود آیا این را تایید می‌کنید؟ پاسخ داد: خوب شد این مساله را مطرح کردید، اولا در رابطه با این خبر برخی از رسانه‌ها دروغی را منتشر کردند و در سطح گسترده تحلیل‌های دروغی را نیز نوشتند، نوشتند که خاتمی گفته است برای حجاب باید خون ریخته شود. همه اینها دروغ بود و این بداخلاقی رسانه‌ای بود.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سلمان یا به قول آقای رفسنجانی «جدید‌الاسلام» عبارتی توهین‌آمیز و تحقیرکننده به شمار می‌آید که علیه مخالفان برخی گزاره‌های تساهل و تسامح دینی از این پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش پایگاه 598 ، وطن امروز نوشت:‌ اخیرا آقای هاشمی‌رفسنجانی در جمع کسانی که «دانشجو» معرفی شده‌اند طی سخنانی «منتشر نشده» اظهار داشته است «جدیدالاسلام‌ها» با «اینترنت و ماهواره» مخالفند و از آن می‌ترسند.این سخنان آقای هاشمی درحالی مطرح می‌شود که جمع کثیری از کارشناسان زبده کشور در حوزه رسانه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای از مواضع دولت درباره رفع و نقض مقررات ناظر بر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و همینطور موضع‌گیری‌های انجام شده در مقابل جمع‌آوری تجهیزات غیرقانونی دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای، انتقاد کرده‌اند.اما انتقاد‌های کارشناسانی که اینگونه برچسب‌گذاری شده و مورد توهین علنی و مستقیم قرار گرفته‌اند، عبارت است از اینکه «دولت طبق قانون اساسی باید پاسدار دین و فرهنگ باشد.» اینها را بهتر است کسانی که به نصب برچسب علیه منتقدان اشتغال دائمی دارند در قانون اساسی جمهوری اسلامی مطالعه و ملاحظه کنند تا بدانند کسانی که وظایف قانونی دولت و قوه‌مجریه را یادآوری می‌کنند «تازه مسلمان» نیستند.تازه مسلمان یا به قول آقای رفسنجانی «جدید‌الاسلام» عبارتی توهین‌آمیز و تحقیرکننده به شمار می‌آید که علیه مخالفان برخی گزاره‌های تساهل و تسامح دینی از این پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:هاشمی ، منتقدان ، ماهواره ، تازه مسلمان,آزادی,خطرات,فروپاشی خانواده,انتقاد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فتنه‌گران منزوی معمولا مراسمی مانند ختم و افطار را بهانه‌ای برای آفتابی شدن می‌کنند اما آنچه در این میان قابل تأمل است، استفاده از بیت‌المال برای از انزوا خارج ساختن فتنه‌گران است.

به گزارش پايگاه خبري حاميان ولايت:

نشریه زنجیره‌ای صدا از دعوت یکی از دست‌اندرکاران فتنه به وزارت نفت به بهانه مراسم افطار خبر داد.

فتنه‌گران منزوی معمولا مراسمی مانند ختم و افطار را بهانه‌ای برای آفتابی شدن می‌کنند اما آنچه در این میان قابل تأمل است، استفاده از بیت‌المال برای از انزوا خارج ساختن فتنه‌گران است.

به گزارش صدا، خاتمی در مراسم افطار وزارت نفت که به دعوت منصور معظمی معاون این وزارت تدارک شده بود حضور پیدا کرد.

بنابراین گزارش، بیژن زنگنه و محسن امین‌زاده، جعفر توفیقی، وزیری‌هامانه و چیت‌چیان نیز در این برنامه شرکت داشته‌اند. این مهمانی با حضور برخی مدیران سابق و فعلی وزارت نفت در مجتمع ایجادیه واقع در جماران برگزار شد.

منبع:كيهان

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:اصلاح طلبان,فتنه گران,بی فرهنگی ,توهین به رای مردم,پول نفت ,افطاری,انزوای سیاسی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سالهای اول اصلاحات بود که وارد دانشگاه شدم. وقتی از دیده های خود با برخی از اقوام که به تازگی از همان دانشکده فارغ التحصیل شده بودند سخن به میان می آوردم ، برایشان باور پذیر نبود. به فاصله اندکی وارد عرصه روزنامه نگاری نیز گردیدم؛ گهگاه صحنه های بی بدیلی از فساد اخلاقی در جامعه دیده می شد که چند روزنامه منتقد خاتمی چند بار به انعکاس آن پرداختند. عکسهایی از مراسم استقبال از خاتمی در بازگشت از نیویورک، عزاداری شب عاشورا در میدان محسنی و ...بارها از زبان خاتمی می شنیدم که این رفتار ها را توطئه علیه دولتش می خواند و آنرا بزرگنمایی شده در رسانه های منتقد معرفی می نمود.در طی این چند سال بارها با خود می گفتم شاید او از حقیقت جاری در جامعه بی خبر است و بر اساس تعالیم اسلامی اصل را بر صحت سخنش درباره بی اطلاعی از این اوضاع می گذاشتم، و البته آنرا حمل بر بی کفایتیش می نمودم که در مقام رییس جمهوری از اوضاع کشور بی خبر است.چند سالی گذشت تا  در خرداد 1380 در گرماگرم تبلیغات هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مناسبت تهیه گزارش از روند تبلیغات خاتمی شاهد صحنه هایی بودم که تمام این حمل به صحتهایم را خط بطلان کشید. ستاد رای اولیهای خاتمی در ورزشگاه های شهید شیرودی، شهيد افراسيابي، شهدای هفتم تیر و ... در حضور او چندین برنامه موسیقی زنده اجرا گردید که در خلال آن حرکات موزون بسیار اجرا گردید و چه روسری ها که نیافتاد و چه دستهایی که در دست یکدیگر نبود و ... اقدامی که او شاهدش بود و سکوت کرد. اقدامی که نه تنها در مقام رییس جمهور که در مقام یک روحانی نیز از او انتظار نمی رفت.وقتی شنیدم خاتمی در موسسه باران گفته است: بر اساس پژوهش های انجام شده ، در دوران اصلاحات فساد و ولنگاری در جامعه کمتر شد و علی رغم آنکه شاید تظاهر به اسلامگرایی در میان جوانان خیلی پر‌رنگ نبود ، اما اصل ایمان، سلامت نفسانی و دوری از فساد اخلاقی و ولنگاری کاملا قابل ملاحظه است. و پرسیده پرسش جدی این است که آیا امروز علی رغم شعارها ، فساد در جامعه بیشتر شده‌است یا کمتر؟ به این فکر کردم که او آیا حتی به اعتبار خود میان هوادارانش نیز نمی اندیشد؟ بی سبب نبود که حامیانش در این اواخر نامهای نا بهنجاری بر او نهاده بودند.شاید منظور او رویکرد انقلابی مردم در 4 تیرماه 1384 است که به کسی رای دادند که شعارهای مذهبی و انقلابی می داد. این پرسش خاتمی که پاسخش روشن تر از آن است که بخواهد مورد بحث قرار گیرد مرا به یاد سخنان یکی از نزدیکان شاه انداخت که گفته بود جوانانی که ما تربیت کردیم در جبهه ها جنگیدند و شهید شدند و جوانان انقلاب به فساد افتاده اند!

سپهرنيوز

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:خاتمی ,فتنه88,توهین به رای پابرهنه ها,ادعای تقلب توسط ورشکستگان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امروز 12 تیرماه برابر با سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس است، جنایتی ضد انسانی كه هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد، راستی حقوق بشر آمریکایی در برابر این توحش مدرن و حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی چه پاسخی دارد؟ به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرگاران، امروز 12 تیرماه برابر با سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس است، جنایتی ضد انسانی كه هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد و متاسفانه با گذشت سال‌ها پیگیری ایران در مجامع بین‌المللی دولتمردان آمریكا پاسخی در این مورد نداده‌اند.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی "ایران‌ایر" با شناسه «IR655» از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو "یواس‌اس وینسنس" متعلق به نیروی دریایی  آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. در هنگام وقوع این حادثه، رئیس جمهور آمریکا رونالد ریگان بود.



بقیه در ادامه مطلب...............

 


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک شرور مسلح در عملیات کمین مرزداران هنگ تایباد به هلاکت رسید و بیش از 30 کیلو گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: با دریافت خبر مبنی بر ورود مواد مخدر توسط اشرار مسلح از مرز تایباد، مرزداران وارد عمل شدند تا از ورود این افراد شرور به داخل مرز جلوگیری کنند.

این مقام مسئول مرزبانی ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی دیشب موفق شدند این اشرار مسلح را در کمین خود گرفتار کنند و پس از درگیری مسلحانه، یک شرور را به هلاکت برساندند.

به گفته فرمانده مرزبانی خراسان رضوی سایر افراد شرور با استفاده از تاریکی و مناطق ناهموار مرزی با بر جای گذاشتن محموله خود موفق به فرار شدند.

سردار تقوی خاطر نشان کرد: در پاکسازی محل درگیری 16 کیلو گرم هروئین، چهار کیلو و 800 گرم مرفین و 9 کیلو و 500 گرم حشیش و مقادیری مهمات نیز کشف و ضبط کنند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 7 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معمای هواپیمای مالزی پیچیده‌تر شد
با گذشت 108 روز از مفقود شدن هواپیمای مالزی، سرنوشت مرموز این پرواز با اظهارنظرهای متفاوت بیش از پیش بر ابهام این حادثه می‌افزاید.
خلبان و مهماندار هواپیمای مفقود شده مالزی
خلبان و مهماندار هواپیمای مفقود شده مالزی
بررسی‌های جدید متخصصان پرواز نشان می‌دهد که هواپیمای مالزیایی در طول پرواز دچار سانحه جدی نشده بلکه به آرامی با تغییر عمدی مسیر خود دچار کمبود سوخت شده و در نهایت در مکان نامعلومی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است. «آنگوس هوستون»، فرمانده ارشد سابق ارتش استرالیا می‌گوید: داده‌های رادار اصلی که مبتنی بر ارتفاع پرواز هواپیما هستند قابل اتکا نیستند.

وی که مسئولیت عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده مالزیایی را برعهده دارد به نیویورک تایمز گفت: نمی‌توان به درستی گمانه زنی کرد که چرا هواپیما به سمت مقصد نامعلومی تغییر مسیر داد و خلبان دست به چنین عملیات غیرممکنی زده است اما احتمالات جدید بر مبنای بررسی داده‌های راداری مالزی نشان می‌دهد که هواپیمای مالزیایی در منطقه‌ای واقع در چند صد کیلومتری جنوب غربی ناحیه‌ای که تا پیش از این عملیات جستجو در آن متمرکز شده بود، سقوط کرده است.
بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لزوم ورود هر چه سریعتر مسئولان ورزشی به یک اتفاق غیر قانونی؛
فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای به تمامی شرکت‌ها و موسسه‌های داخل ایران هشدار داد که اگر بدون مجوز در تبلیغاتشان از جام جهانی استفاده کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود و جریمه‌هایی سنگین در انتظار این شرکت‌ها خواهد بود. حتی مسئولان فدراسیون فوتبال از برخورد فیفا ! با این شرکت‌ها خبر دادند و مدعی بودند که این عمل خلاف قانون است.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بررسی حوداث عراق در گفتگوی «فردا» با حسن هانی‌زاده
آنچه که در حال حاضر در عر اق جریان دارد شبیه‌سازی حوادث مصر است که به نظر می‌رسد تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا یک عبدالفتاح سیسی جدیدی از دل نیروهای مسلح عراق خارج شود و قدرت را در دست بگیرد و دولت مشروع و منتخب آقای نوری‌المالکی را برکنار کند.
سرویس سیاسی «فردا»؛ گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) پس از ناکامی‌ چند روز پیش در اشغال شهر سامرا، به شهر موصل در استان نینوا هجوم بردند و امروز موفق شدند، استانداری، فرودگاه و چند بخش مهم دیگر در نیمه شرقی این شهر را تصرف کنند. ساکنان شهر موصل در پس سیطره داعش بر این شهر آواره شده‌اند و از بیم جانشان در حال فرار از شهر هستند.
هزاران شهروند از ساکنان موصل به سوی دو استان «اربیل» و «دهوک» در کردستان عراق فرار کرده‌اند و برخی از آنها از شب گذشته محل زندگیشان را ترک کرده‌اند.
برای بررسی بیشتر اوضاع عراق به سراغ «حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل خاورمیانه رفتیم که در ادامه می توانید خواننده گفتگوی « فردا»‌ با وی باشید.
حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه درگفتگو با خبرنگار «فردا» درباره حوادث بوجود آمده در عراق و اشغال شهر موصول به دست گروهک تروریستی داعش گفت:‌ اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در حمله به سامرا و همچنین اشغال استان موصل و حمله به استان صلاح‌الدین یک توطئه سازمان‌یافته داخلی و منطقه‌ای برای تغییر وضعیت عراق و بازگرداندن عراق به قبل از سال 2003 قابل بررسی است.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیانیه‌ دادستانی تهران درباره توقیف اجرای یک تئاتر
: هادی مرزبان کارگردان نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» با اشاره به حضور مجددش در دادگاه فرهنگ و رسانه به همراه فرزانه کابلی (بازيگر اين نمايش) ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش آمده برای این اثر نمایشی که منجر به توقیف آن شده است، برطرف شود.
فرزانه کابلی و هادی مرزبان به دادسرا رفتند
هادی مرزبان کارگردان «تانگوی تخم‌مرغ داغ» درباره حضور در دادسرا برای رفع مشکلات پیش‌آمده برای این اثر نمایشی گفت: روز گذشته به همراه علی نصیریان در دادگاه فرهنگ و رسانه حضور پیدا کردیم اما هنوز تکلیف اجرای نمایش مشخص نشده است بنابراین امروز دوشنبه 19 خرداد ماه من و به همراه فرزانه کابلی از دیگر بازیگران این نمایش باید برای پیگیری وضعیت اجرای نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» دوباره به دادسرا برویم.

او ادامه داد: امیدوارم مشکلات این نمایش برطرف شود و ما بتوانیم اجراهای باقی مانده را سپری کنیم. متاسفانه با اتفاقات پیش آمده و مشخص نشدن وضعیت نمایش ما داریم زمان را از دست می دهیم و تنها چند روزی به اتمام زمان اجرای «تانگوی تخم مرغ داغ باقی مانده است. روز گذشته 18 خرداد ماه مدیرکل هنرهای نمایشی شخصا به همراه مشاور حقوقی اداره کل و نماینده‏ای از معاونت امور هنری در دادسرا حضور پیدا کرده و اطلاعات و توضیحات لازم را در خصوص نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» در اختیار قوه قضاییه قرار دادند.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صادق زیباکلام معتقد است برخی رسانه‌های منتقد؛ کارکرد رسانه‌ای خود را از دست داده‌ و به‌طور کامل درحال حرکت جناحی، سیاسی‌کاری و عقده‌گشایی حزبی هستند.به گزارش بی باک، بولتن نیوز نوشت: وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان این نکته گفته است: اینکه روزنامه‌ای خاص مرتب به دولت حمله می‌کند، طبیعی است؛ مگر این روزنامه و رسانه‌های همسوی آن؛ قرار است به دولت حمله نکنند، مگر قرار است به آقای هاشمی حمله نکنند. به نظر من چنین کارهایی کاملا بدیهی و طبیعی است و اگر غیر از این می‌بود؛ باید شگفت‌زده می‌شدید.

به اینها محل نگذارید!
این فعال اصلاح طلب درخصوص انتقادات اخیر برخی مطبوعات و متعاقب آن بخش‌های خبری رسانه‌ی ملی به بخش‌های مختلف وزارت ارشاد از جمله مطبوعات، کتاب، سینما و حتی بحث عفاف و حجاب، گفته است: بدیهی است که این رسانه‌ها مخالف آزادی مطبوعات‌اند. آنها مخالف هرگونه دگراندیشی‌اند و مخالف طرح هر نوع فکر و اندیشه‌ای که مغایر با فکر و اندیشه‌شان باشد. خواه در عرصه داخلی باشد یا در عرصه خارجی!!
زیباکلام اضافه کرده است: به هر حال نامزد مورد علاقه و حمایت این روزنامه‌ها، فرد دیگری بود و هرکس دیگری غیر از ایشان رای اگر می‌آورد، باب پسند و میل آنها نخواهد بود و آنها مرتبا به او حمله خواهند کرد، و اینکه در این میان انتخاب مردم چیست؛ یا در دیگر موارد؛ حق و باطل چیست، حقیقت و مجاز چیست هم برایشان بحث‌های ثانویه است.
وی درعین حال تاکید کرده است: اینگونه نیست که رسانه‌هایی از این دست که تنها از همین مجاری، کسب خبر می‌کنند، اهل یک نوع خرد و منطق باشند، اهل یک نوع تجزیه و تحلیل باشند. آنها به هر کاری که آقای روحانی انجام دهد، حمله خواهند کرد و توجهی ندارد که مثلا رفع توقیف نشریه‌ی مذکور در دولت قبل صادر شده و ارتباطی به ارشاد دولت روحانی ندارد.
زیباکلام برای برخورد دولت با این رسانه‌ها پیشنهاد کرده است: خیلی نباید برآشفته شد و خیلی نباید کلام‌شان را از در منطق بررسی کرد. بهترین کاری که دولت آقای روحانی و وزارت ارشاد می‌کنند؛ این است که خیلی به این جماعت دلواپس محلی نباید بگذارند و قبول کنند که این گروه اینجور مخالفت‌ها را به شکل ذاتی باید داشته باشند!
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:سکولار,رضاخان,صادق زیباکلام, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)/
سوال: سجده بر مهرهایی که نوشته یا نقش دارد چه حکمی دارد؟ پاسخ: مانع ندارد "ولی اگر نقش بارگاه دارد به آن سجده نشود".
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.
بقیه در ادامه مطلب................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از مركز، مرزداري كنيد
چرا اينگونه تاريخ و تمدن چند هزارساله خود را در مقابل مهملات تازه به دوران رسيده‌ها، بي‌پناه رها كرده‌ايم؟ مگر مسئولان نظام نبايد حافظ تاريخ چند هزارساله فرهنگي و اجتماعي ايران باشند؟
چرا «تاريخ ايران» را بي‌دفاع گذاشته‌ايد؟
بقیه در ادامه مطلب.................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سه تن با در دست داشتن عکس رهبران و پرچم فرقه متبوع خود ضمن تلاش برای جلب نظر عابرین و پخش کردن مطالبی علیه کشورمان سعی داشتند مطابق خواست سران رژیم صهیونیستی اینگونه القا کنند که ایران در خال فریب افکار عمومی و طرف غربی است تا بلکه از این رهگذر سهمی در تشدید فضای منفی علیه کشورمان داشته باشند.تجمع سه نفره مزدوران دربند رجوی در وین موجبات تمسخر عابرین را فراهم آورد.به گزارش خبرنگار اعزامی بولتن نیوز به وین، پس از نمایش مضحک روز گذشته دو عنصر صهیونیست در مقابل مرکز رسانه ای وین در مخالفت با روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 5+1، پیش از ظهر امروز نیز سه تن از عناصر فرقه تروریستی و خیانتکار رجوی دستور سرویس اطلاعاتی صهیونیست ها را مو به مو اجرا کرده و با برپایی نمایشی از همان جنس سعی در معرکه گیری در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در وین داشتند.بنابر این گزارش، این سه تن با در دست داشتن عکس رهبران و پرچم فرقه متبوع خود ضمن تلاش برای جلب نظر عابرین و پخش کردن مطالبی علیه کشورمان سعی داشتند مطابق خواست سران رژیم صهیونیستی اینگونه القا کنند که ایران در خال فریب افکار عمومی و طرف غربی است تا بلکه از این رهگذر سهمی در تشدید فضای منفی علیه کشورمان داشته باشنداین رفتار نخ نما و مضحک تروریست های منافق اگر چه با هدف اثبات سرسپردگی و مزدوری به اربابان غربی برای تضمین حمایت های مالی و معنوی آنان صورت می گیرد لکن همچون همیشه نمایانگر ضعف شدید آنان در مواجهه با ملت آزاده و قهرمان ایران است. 

تجمع 3 نفره منافقین در مخالفت با مذاکرات هسته ای! + تصاویر
بقیه در ادامه مطلب.........................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:منافقین,تجمع,صدهزارنفری,مذاکرات هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر خارجه عربستان سعودی از همتای ایرانی خود برای سفر به ریاض دعوت کرد.
به گزارش عرش نیوز به نقل از المیادین، سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان از همتای ایرانی خود برای سفر به ریاض دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، سعودالفیصل اعلام کرده است که آماده مذاکره با ایران است و تاکید کرد که همتای وی هر زمان که بخواهد می تواند وارد خاک عربستان شود.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزارت بهداشت عربستان: از شتر دوری کنيد
تعداد افراد مبتلا به ویروس خطرناک «مرس» در عربستان به سرعت رو به افزایش است و دولت عربستان از مردم خواسته که به شترها نزدیک نشوند و مفتی این کشور نیز قربانیان این بیماری را "شهید" نامیده است!
تعداد قربانیان مرس در عربستان به ۱۴۰ نفر  رسيد
دولت عربستان سعودی به شهروندان این کشور هشدار داده که جانب احتیاط را نگهداشته و از شترها دوری کنند. علت این فراخوان گسترش ویروس «مرس» و احتمال انتقال آن از طریق شتر است. وزارت بهداشت عربستان روز دوشنبه از مرگ ۱۴۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس «مرس» خبر داد. از زمان بروز این بیماری در عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۲، بیش از ۴۸۳ نفر به ویروس «مرس» مبتلا شده‌اند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)حضرت امام(ره) برای‌آنکه هم رادیو محفوظ باشد و هم مجبور نباشند که مجال تحرک کودکانه علی را که هنوز معنای امر و نهی را درک نمی‌کند، محدود و سلب نمایند و او را آزردن خاطر کنند و به تعبیر دیگر، به منظور پیشگیری از رنجاندن طفل، به جای محدود کردن و دعوا نمودن او، امر فرمودند که رادیو دور از دسترس او باشد.به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عظمت و شخصیت حضرت امام(ره) به سان کوهی بود بسیار بزرگ که قله رفیعش در ورای ابرهای طبیعت سر به آسمان معنویت و عبودیت حق ساییده و با پیوند سرچشمه لایزال هستی،‌ وجودش از زلال معرفت سیراب گردیده بود و از گستره پیرامونش،‌ چشمه سارهای حکمت، جاری شده بود و تشنه کامان آب حیات را سرمست شوق وصال می‌نمود.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وقتی مسلمانان به جان هم افتاده‌اند
دبیر ستاد اجرایی برگزاری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: مسأله فرهنگی دغدغه رهبری است که نه فقط کشورمان، بلکه دغدغه ایشان کل جهان را در بر می‌گیرد.
دشمن نشسته و به ریش مسلمانان می‌خندد

محمدعلی انصاری گفت: همه می‌دانیم که مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند. بزرگداشت امام خمینی(ره) کاری فرهنگی است که هرقدر به دستاوردهای آن افزوده شود، در واقع به دستاوردهای فرهنگی کشورمان افزوده شده است. وی ادامه داد: باید بدانیم که دغدغه مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ برای چیست. معظم‌له در صحبت‌هایشان از هجمه فرهنگی سخن می‌گوید، این دغدغه‌ای است که ایشان 20 سال است به آن اشاره و تاکید می‌کند. اشتباه است اگر در مسأله فرهنگی فکر کنیم که صرفاً بدحجابی یا لاابالی‌گری تنها مسأله فرهنگی ماست. این‌ها در جای خودش صحیح است اما دغدغه فرهنگی خیلی فراتر از این موضوعات است.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رسانه‌های بین‌المللی به موضوع مشکل پیراهن‌های تیم ملی پرداختند و نوشتند که بازیکنان ایران نمی‌توانند پیراهن خود را با بازیکنان حریف عوض کنند.آبروریزی جهانی این‌بار به خاطر پیراهن‌های تیم ملیبه گزارش عرش نیوز؛پس از اظهار نظر بازیکنان و مسئولان تیم ملی فوتبال ایران درباره پیراهن‌ بازیکنان، این موضوع به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی بین‌المللی تبدیل شد.نشریه «بیلد» آلمان در این باره نوشت: در تاریخ 16 ژوئن 2014 (26 خرداد) شاگردان کارلوس کی‌روش به دیدار نیجریه خواهند رفت ولی بازنده این دیدار نیجریه خواهد بود که پس از سوت پایان بازی دست خالی باید زمین مسابقه را ترک کند چون فدراسیون فوتبال ایران بازیکنان تیم ملی را از تعویض پیراهن خود با بازیکنان تیم‌های دیگر در جام جهانی 2014 برزیل منع کرده است.«بیلد» در ادامه نوشت: دلیل این ممنوعیت «شرم‌آور» برای کشوری که غنی از نفت است مشکلات مالی برای تهیه پیراهن بیشتر است. علی کفاشیان هم در توضیح این ماجرا گفت: ما نمی‌توانیم در هر بازی به بازیکنان‌مان یک پیراهن بدهیم و بازیکنان باید در  استفاده از پیراهن صرفه‌جویی کنند.در ادامه این گزارش آمده است: بازیکنان و مربی تیم ایران از کیفیت این پیراهن‌ها که تولید کمپانی پوشاک ورزشی «آل اشپورت» آلمان است ناراضی هستند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان 26 ساله تیم ملی با یک متر و 93 سانتی‌متر قد با نارضایتی از کیفیت پیراهن‌های ایران گفت که پیراهن سایز XL  او پس از شسته شدن آب رفته است. البته کفاشیان در پاسخ به این موضوع گفت: بازیکنان نباید پیراهن خود را با آب گرم بشویند.رسانه‌های دیگری هم همچون «رادیو پروگرام دل‌پرو» پرو و سایت «rionegro.com.ar» آرژانتین هم این موضوع را بازتاب داده‌اند.به گزارش تسنیم پیش از این بحث برگزاری اردوی آفریقای جنوبی با 10 بازیکن و بدون حضور درواز‌ه‌بان به سوژه رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده بود.

منبع:تسنیم

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دلواپسانی که مردم را دلواپس می‌کنند
دلواپسانی که بر اساس تقسیم مسئولیت انجام شده عده‌ای در خیابان و عده‌ای دیگر در اتاق فکر، سیاست نوشته پدر معنوی و همفکران‌شان را به پیش می‌برند، هفتم مهر با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کردند و در بیانیه خود اعلام کردند که در پی مذاکره وزیر خارجه کشور با وزیر خارجه آمریکا و تماس تلفنی اوباما با رئیس‌جمهور، کمیته صیانت از منافع ایران با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان سیاسی و اجتماعی تشکیل شده است.
مسولان هر چه سريعتر ترمز تندروهاي دلواپس را بکشند
به گزارش ايسنا، آن‌ها بلافاصله با حضور برخی از اعضای خود یک نشست مطبوعاتی برگزار کردند و در آن نشست با بیان این‌که "ما فکر می‌کنیم منافع ملی گم شده است"، مسئولیت برگزاری تجمع اعتراضی در فرودگاه مهرآباد در هنگام برگشت رئیس‌جمهور از سفر نیویورک را بر عهده گرفتند؛ گرچه اعلام کردند که از طرف آن‌ها کفشی به سمت ماشین رئیس‌جمهور پرتاب نشده است. اشاره آن‌ها به تجمعی بود که در روز قبلش (شش مهرماه) در هنگام بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک از سوی آن‌ها تدارک دیده شده بود و در آن‌جا بنا به گفته برخی شاهدان، از طرف این گروه معترض به گفت‌وگو‌ی رئیس‌جمهور با اوباما و مذاکرات صورت گرفته بین وزرای خارجه ایران و آمریکا، به سمت ماشین رئیس‌جمهور لنگه کفشی پرتاب شد.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت موافق مسدود کردن و بستن شبکه های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و در کشور جایگزین ندارند نیست، گفت: دستور توقف فیلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" که از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام شده، توسط رئیس جمهور صادر شده است.
دستور روحانی برای توقف فیلتر
محمود واعظی در پاسخ به پرسش مهر، در واکنش به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره فیلتر شبکه اجتماعی "واتس اپ" مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور رأساً نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعیین مصادیق شود اظهار داشت: وظیفه دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دبیری یک گارگروه است و وظیفه اش این نیست که برای شخص رئیس جمهور و برای شورایعالی فضای مجازی که هیچ ارتباطی با این کارگروه نداشته و یک مجموعه بالادستی است تعیین تکلیف کند.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جامعه سنتی ما در مسائل فرهنگی فقط به حجاب و آرایش زن توجه می‌کند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که جامعه نباید سنت‌ها را فراموش کند، اما شرایط زمان و مکان نیز باید در نظر گرفته شود گفت: در شرایط فعلی مهمترین وظیفه ما عقلانی کردن مدیریت جامعه است.
هاشمي: جای تعقل در بسیاری از امور مدیریتی خالی است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز(سه‌شنبه) در مرکزاسناد و کتابخانه ملی با بیان این‌که جای تعقل در بسیاری از امور مدیریتی ما خالی است، اظهار کرد: در اسناد معتبر دینی آمده که دو پیغمبر برای انسان تعیین شده یکی پیغمبر ظاهر یعنی انبیاء و دیگری پیغمبر باطن یعنی تعقل. وی افزود: من در یکی از کتاب‌های خود آزاداندیشی را به دو نوع آزاداندیشی مطلق، در نظر گرفتن چارچوب‌های خاص و آزاداندیشی در چارچوب اسلام تعریف کرده‌ام و در این کتاب سندی آورده‌ام که امام کاظم (ع) به یکی از شاگردان خود می‌فرماید که خداوند دو نعمت دین و عقل را به انسان داده است و عقل محور همه فضائل اخلاقی و جهل منشا تمام رذایل اخلاقی است.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درخواست براي حضور اصلاح​طلبان در انتخابات مجلس و خبرگان؛
جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در سال‌های دهه شصت و هفتاد شمسی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.
خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نمی‌کنم
در ابتدای این دیدار، فعالان سابق جنبش دانشجویی به بیان نگرانی‌های خود در زمینه مسائل جاری کشور از جمله درباره تداوم حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد و نیز وضعیت فعالان سیاسی زندانی بویژه موضوعات پیش‌آمده مربوط به بند 350 اوین پرداختند. فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت از سیدمحمد خاتمی خواستند که همچنان نقش محوری در هماهنگی و فصل‌الخطاب بودن میان اصلاح‌طلبان را همچون گذشته بر عهده داشته و اجازه ندهند شیرینی پیروزی انتخابات خرداد 92 را که حاصل مدیریت و احساس مسئولیت وی و هاشمی رفسنجانی دانسته‌اند، در انتخابات آتی مجلس و خبرگان با شکستی کام مردم و اصلاح‌طلبان تلخ شود.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:خاتمی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

واكنش ضمني به اظهارات رييس‌جمهور؛
جانشین فرمانده نیروی انتظامی و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران بطور ضمني، اما به صراحت به سخنان رييس‌جمهور در مراسم افتتاحيه نمایشگاه کتاب در باره گشت ارشاد واکنش نشان دادند.
رادان: درباره گشت‌‌ ارشاد با کسی بحث نداريم
رئیس‌جمهور در مراسم رسمی گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران گفته بود که صاحبان فرهنگ به ارشاد و گشت ارشاد نیاز ندارند و این آن‌ها هستند که باید دولتمردان و دولت‌ها را ارشاد کنند. یک روز پس از طرح این سخنان، نیروهای پلیس امنیت اخلاقی (گشت ارشاد)، مقابل ورودی‌های برگزاری نمایشگاه کتاب مستقر شدند.

احمدرضا رادان در گفت‌وگو با سایت تسنیم، درباره برخی اظهار نظرها پیرامون برچیده شدن گشت ارشاد گفت: «این اظهار نظرها تنها نظر شخصی افرادی است که آن را عنوان می‌کنند ولی ما از نظرهای مرتبط با چگونگی اجرای این طرح استقبال می‌کنیم ولی از اظهار نظر در رابطه با علت، هیچ‌گاه.» جانشین فرمانده نیروی انتظامی در همين زمينه افزود: «ما بر روی وجود گشت ارشاد و گشت‌های تامین امنیت اخلاقی با هیچ کس بحثی نداریم و هیچ جای بحثی در مورد وجود یا عدم وجود گشت امنیت اخلاقی وجود ندارد.»
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، اعتماد به اقلیت‌ها و اقوام ایرانی را پیام دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت به تمام وعده هایی که در خصوص اقوام و اقلیت‌ها داده پایبند است.

یونسی: عده‌اي باورشان شده كه اگر به اقوام ايراني بها داده شود، وحدت ملی به خطر مي‌افتد

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی یونسی، عصرجمعه در آیین گرامیداشت روز معلم و بزرگداشت محمدبهمن بیگی (بنیانگذار آموزش عشایری در ایران) در شیراز افزود: اعتماد به اقوام واقلیت های دینی و مذهبی، از راه های اصلی رفع تهدیدات دشمنان است که باید به آن توجه داشت. وی ادامه داد: از مردم نباید ترسید، ازاینکه مفاخر مردم را مطرح کنیم نباید هراس داشته باشیم، هرچه مردم نسبت به مفاخر خود احساس غرور بیشتری کنند، اتحاد و همدلی نیز بیشتر خواهد شد.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

و اين حكايت همچنان باقيست؛
نقش 6 عضو دولت در كميته 13 نفره چيست؟
فيس‌بوك، توئيتر، يوتيوب، وي‌چت، واتس‌اپ و...!
گروه فناوري: در حاليكه دبير كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه خبر از تصويب فيلتر كردن «واتس‌اپ» داده است، وزير ارتباطات ديروز گفت: «دولت با فيلترينگ واتس‌اپ مخالف است.»
در باره اين موضوع ابتدا خوبست بدانيم كه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را چه كساني تشكيل مي‌دهند.

این کارگروه بر اساس ماده 22 قانون جرائم رایانه‌ای تشکیل و مسئولیت نظارت بر فضای مجازی و پالایش تارنماهای حاوی محتوای مجرمانه و رسیدگی به شکایات مردمی را به عهده دارد.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جریانی تلاش کرد ابعاد صرفا امنیتی پرونده را با برخی راهبردی های سیاسی دولت در جنوب شرق گره بزند.

به گزارش عرش نیوزدر گزارش پیش رو بخش دیگری از جزئیات پرونده آزادی سازی و گروگانگیری مرزبانان و همچین یک ارزیابی اطلاعاتی از عملکرد، برنامه و نقشه راه سرویس اطلاعاتی عربستان تشریح می شود.

ارزیابی های نشان دهنده آن است که:

۱- یک جریان مشخص سیاسی در دولت، از مقطعی به بعد تلاش کرد پرونده مرزبانان را تحت تاثیر قرار بدهد. این جریان در اولین قدم تلاش کرد ابعاد صرفا امنیتی پرونده را با برخی راهبردی های سیاسی دولت در جنوب شرق گره بزند. در این باره بزودی مطالب بیشتری در اختیار «ایران هسته ای» قرار خواهد گرفت ولی فعلا به همین مقدار کفایت می شود که پرونده مرزبانان با دخالت برخی عوامل های سیاسی دچار آسیب های اطلاعاتی شد و تحقق برخی هدفگذاری ها را که می توانست بازی برد-برد برای دستگاه امنیتی باشد، دچار مشکل کرد.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رسانه‌هاي اصلاح‌طلب كه حامي اصلي دولت هستند مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته‌اند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انبوه رسانه های مخالف دولت فعالانه در جستجوی نقیصه در کار دولتند و سعی می‌کنند اشتباهات دولت را بزرگ کنند و دستاویز تبلیغ علیه دولت قرار دهند، این خطری جدی است که باید چاره‌ای برای آن اندیشید.
خبرگزاری دولت با دولت روحانی همراه نیست!
به گزارش آنا، محمد جواد حق شناس با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف هر دولت که برای یک دوره مشخص نماینده ملت می‌شود، ایجاد یک ارتباط مستمر، پایدار،‌ منطقی و مبتنی بر یک ساختار درست با مردم است، گفت: طبیعی است برای انجام این وظیفه‌ باید علاوه بر استفاده از ابزار‌ها و روش‌های ارتباطی سنتی از تکنولوژی‌های روز نیز استفاده کند.

فضای ارتباطی کشور در انحصار مخالفان دولت است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: وقتی فضای مجازی به عنوان یک فضای مهم ارتباطی تعریف می‌شود غفلت از این فضا به زیان دولت خواهد بود، شاید زمانی ارتباط‌گیری و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مکتوب و یا امواج رادیو و تلویزیون کافی بود اما امروزه دولت علاوه بر استفاده از این وسایل ارتباطی سنتی باید از ابزارهای نوین ارتباطاتی نیز استفاده کند. اگر دولت استفاده از تکنولوژی ارتباطی جدید را باور داشته باشد می‌تواند ارتباطی مناسب با بدنه جامعه ایجاد کند.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شدیدترین هشدار آمریکا به روسيه در باره اوكراين؛
وزیر خارجه آمریکا به روسیه هشدار داد که در صورت به خطر افتادن تمامیت ارضی اوکراین، ناتو وارد عمل خواهد شد.
كري: تمامیت ارضی اوکراین به خطر بيافتد ناتو وارد عمل مي‌شود
«جای کری» سه‌شنبه شب در کنفرانس موسوم به «به سمت اروپای یکپارچه و آزاد» در مقر شورای آتلانتیک، ضمن هشدار در خصوص رو به اتمام بودن زمان برای تغییر رویه طرف‌های درگیر در اوکراین، از ناتو خواست به وظیفه ذاتی خود یعنی «حمایت از تمامیت ارضی هم‌پیمانان خود» عمل کند.

جان کری حوادث اوكراین را زنگ هشداری برای بیدار شدن اعضای ناتو و عمل كردن ناتو به وظایف ذاتی خود ارزیابی كرد. وی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را «اشغال» خواند و روسیه را متهم کرد که با بی ثبات کردن اوکراین و شرق اروپا، در صدد تغییر چشم انداز امنیتی اروپاست. وزیر خارجه آمریکا با تهدید آشکار روسیه به دلیل الحاق کریه به خاک خود گفت: می‌بایست کسانی که به زور مرزهای کشورهای مستقل را جابجا می کنند را «عقب برانیم».

وی افزود: «میبایست این مطلب را برای حکام کرملین روشن کنیم که تمامیت ارضی کشورهای عضو ناتو قابل نقض نیست و ما از ذره ذره خاک آن دفاع خواهیم کرد. کسانی که می خواهند تعهد ما نسبت به اصولمان را آزمایش کنند باید با عواقب آن دست و پنجه نرم کنند.»

وزیر خارجه آمریکا به وابستگی روزافزون اتحادیه اروپا به گاز صادراتی روسیه نیز اشاره کرد و گفت: «باید با همکاری با یکدیگر راهی پیدا کنیم که مطمئن شویم ملت های اروپایی دیگر برای تأمین اکثر انرژی خود به روسیه محتاج نخواهند بود» کری تهدیدهای حال حاضر فراتر از تهدید کشورهای عضو ناتو خواند و افزود: «امروز فقط ما در معرض خطر نیستیم بلکه الگوی ما برای مدیریت جهان به خطر افتاده است.»
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گسترش شبکه اینترنت و تهدیدات امنیتی؛
Viber, Whats App, Oovoo و ...، روزانه اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر را در سرورهای خارج از کشور ذخیره کرده و آنها را به وقت مناسب به ارگان‌های مختلف به فروش می‌رسانند؛ این تنها راه درآمد این نرم‌افزارهاست.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، گسترش روز افزون شبکه اینترنت و راه‌یابی آن به صنعت تلفن‌های همراه، شیوه سنتی مکالمات رانیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

بقیه در ادامه مطلب............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از سرمربي كردن فرکی در پرسپولیس تا انواع اتهام‌زني عليه وزارت‌ورزش
طي چند هفته اخير و خصوصا روزهاي گذشته که وزارت ورزش در اقدامي سنجيده، در پروسه‌اي، مدیران تازه پرسپولیس را معرفي كرده، دست‌هاي آلوده در فوتبال ايران خصوصا در برخي از رسانه‌هاي ورزشي، جوسازي و شانتاژهاي شديدي را عليه هيات مديره جديد آغاز كرده‌اند.
دست و پازدن‌ها عليه اصلاحات در پرسپوليس و استقلال
برخي از خبرنگاران خاص! طي اين چند روز با طرح مسائل حاشيه اي عليه وزير ورزش و همچنين اميررضا خادم ناراحتي خود را از پايان بريز و بپاش‌هاي چند ساله اخير در اين باشگاه كه بدهي 70 ميلياردي را براي سازمان ورزش در دولت روحاني به جا نهاده، نمايش داده‌اند و هر ساعت خبر كذبي را در سايت‌ها، خبرگزاري و روزنامه‌هاي خود منتشر مي‌كنند.

در تازه‌ترين اين جوسازي‌ها، شايعه‌پراكني و التهاب‌آفريني‌ها، براي در انداختن علي دايي با مديران جديد، خبر كذبي را منتشر ساخته‌اند مبني بر اينكه گزینه نهایی برای مربیگری پرسپولیس حسین فرکی است! اين در حاليست كه گزينه اصلي هيات مديره و مدير عامل جديد پرسپوليس براي مربيگري اين تيم، علي دايي است كه موفق شد با همه مشكلات مديريتي اين تيم، پرسپوليس را به مقام دوم ليگ برتر رسانده و يكي از سهميه هاي آسيايي فوتبال ايران را كسب نمايد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رسايي: هفته‌نامه‌ام رفع توقیف شد!
حمید رسایی از رفع توقیف هفته‌نامه‌اش خبر داد.
عدالت‌محض در رفتار با نشريه‌رسايي و اصلاح‌طلبان!
به گزارش ایسنا، در مطلبی که حمید رسایی نماينده گروه پايداري در مجلس در سایت شخصی خود منتشر کرده، با توضيحات و حاشيه‌پردازي‌هاي خاص خود با اعلام این خبر آورده است: «در پایان جا دارد انتشار مجدد هفته نامه ۹ دی را به آقایان هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و علی جنتی تبریک بگویم. چرا که آقای هاشمی نگران آزادی بیان (البته آزادی بیان رسانه‌های بزک کننده دشمنی آمریکا) بودند و اعتقاد داشتند کسانی که از آزادی بیان و بیان حقایق می ترسند از سانسور در رسانه‌ها استفاده می‌کنند. آقای روحانی نیز بارها از برخورد با رسانه‌ها (البته رسانه های هتاک و نه منتقد دولتش) انتقاد می‌کرد حتی بعد از توقیف ۹ دی گفت: بگذاریم میدان قلم و میدان بیان باز باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبیین شود. آقای جنتی وزیر ارشاد که خود سهم بسزایی در توقیف ۹ دی داشت، نیز بعد از توقیف روزنامه های هتاک اعلام کرده بود: نباید برای بیگانگان خوراک تهیه کنیم تا بگویند در ایران رسانه ها آزادی بیان ندارند! و رفع توقیف ۹دی این بهانه را از دشمنان انقلاب گرفت.»

گفتني اينكه، رفع توقيف هفته‌نامه رسايي بدون تشكيل دادگاه، از موارد استثنايي در تاريخ مطبوعات كشور طي ساليان اخير است و اين نماينده گروه پايداري در مجلس، در توضيحات طولاني خود با كلي شعار دادن و اظهار نظر عليه دولت و اصلاح‌طلبان، هيچ اشاره‌اي هم به نحوه رفع توقيف نشريه‌اش نكرده و بر همين اساس اصولا معلوم نيست در حاليكه دادگاهي براي اتهامات رسايي تشكيل نشده، چگونه نشريه او رفع توقيف مي‌شود! اين در حاليست كه بسياري از نشريات اصلاح‌طلب كه حتي دادگاهشان برگزار شده و دوره محكوميت خود را هم متحمل شده‌اند با دستور برخي مقامات، اجازه انتشار مجدد پيدا نكرده و همچنان در محاق توقيف به سر مي‌برند!
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نتيجه عملكرد مديران دولت قبلي در 2 باشگاه پرطرفدار ايران!
فتح‌الله زاده درآمد اسپانسر سال بعد را هم خرج کرده است!
برنامه نود دوشنبه شب بیشتر زمانش را به بحث درباره خصوصی سازی اختصاص داد و بحث و گفت‌وگوی علی فتح‌الله‌زاده و امیررضا خادم نکات جالبی را به همراه داشت.
پرسپوليس با 70 ميليارد تومان و استقلال با 45 ميليارد تومان بدهي تقديم دولت روحاني شد!
فردوسی پور در آغاز برنامه‌اش این برنامه را به مادر عبدالله که از حق قصاص فرزندش گذشت کرده بود تقدیم کرد. او با اشاره به نقش ایسنا در این باره کلیپی را از مادر و پدر مقتول پخش کرد.

مهمان ویژه

امیر رضا خادم مسئول خصوصی کردن استقلال و پرسپولیس مهمان ویژه این برنامه بود. او در ابتدای صحبت‌هایش گفت: از زمانی که اصل 44 مطرح شد بحث واگزاری باشگاه های دولتی مطرح شد. در بودجه 93 دولت مکلف شده که این اتفاق بیافتد. یکی از اولویت های دولت جدید مطلب اولویت مندی واگزاری استقلال و پرسپولیس است. من به عنوان یک ورزشی می گویم اگر کسی جز گودرزی بر راس کار بود با نگاهی مصلحت آمیز ورود نمی کرد و بعد از مدتی از این ماجرا کنار می کشید. او افزود: این دو باشگاه علاقمندان زیادی دارند و این مسئله به حدی است که در جلسات وزرا هم براحتی درباره این دو تیم و بازیکنانش صحبت می شود. ضرورت جامعه ما حضور و قدرت داشتن این دو تیم است. دولت به عنوان نماینده مردم موظف است که آنها را قدرتمند نگاه دارد اما تیم های خصوصی در ایران به دلایل مختلف در کارشان شکست خورده اند و حساسیت دولت برای این است که تجربه ناموفق دوباره تکرار نشود.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برخي خيال مي​کنند برای حفظ نظام می‌توانند حقوق مردم را زیر پا بگذارند
نماینده تهران در مجلس با اشاره به جایگاه حقوق شهروندی و حقوق بشر در کشور خاطرنشان کرد که «بایدها و اساس آزادی در شعارهای انقلاب اسلامی و قانون اساسی کشور وجود دارد.»
مطهري​: عده‌ای دوست دارند «فتنه» بماند
علی مطهری در جمع هزار نفری دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این‌که «از آن‌جا که انسان باید در هر دوره‌ای به وظیفه اش عمل کند من هم انتقادهای خودم را علنی کرده‌ام» اظهار کرد که « خطر برخی از دوستان اصولگرای مجلس از اصلاح‌طلبان مجلس ششم بسیار بیشتر است» و افزود: از همان ابتدای مجلس هشتم احساس کردم خطری انقلاب را تهدید می‌کند و آن برداشت‌های غلط از «ولایت فقیه»، «آزادی» و «ضد نظام» است که باعث شده خیال ‌کنیم برای «حفظ نظام» به راحتی می‌توانیم حقوق مردم را زیر پا بگذاریم.

وی با اعتقاد به این‌که «در انتخابات 88 اصولگرایان باید عاقلانه عمل می‌کردند» مدعی شد: ما از آذرماه سال 87 به این نتیجه رسیده بودیم که ادامه دولت احمدی‌نژاد سم مهلکی برای کشور است؛ از این رو شخصا به دنبال این بودم که اصولگرایان بر روی دکتر ولایتی اجماع کنند و حتی موافقت آقایان خاتمی و هاشمی را هم گرفته بودیم، اما به یکباره عده‌ای کاسه داغ تر از آش گفتند که دل آقا با احمدی‌نژاد است و این نقطه شروع فتنه بود.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دیدار مداحان و ذاکران اهل بیت:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آسیب‌زدن به وحدت و اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی را یکی از مصادیق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده‌ایم که در جلسات دینی نباید به کینه‌ورزی‌های مذهبی دامن زد.

به گزارش عرش نیوز، در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده دو عالم حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی کبیر (ره) فضای حسینیه امام خمینی مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت تقارن این روز با میلاد امام خمینی (ره) درس بزرگ زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها را برای جامعه بشری، «تلاش»، «کوشش» و «پاک زندگی کردن» خواندند و افزودند: مجالس مذهبی فرصتی منحصر به فرد در بیان درسهای مهم زندگی ستارگان فروزان دین است و باید با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهی بخش، بیدارگر، امیدوار کننده، وحدت آفرین و رعایت کامل حدود شرعی در مراسم مذهبی، این مسئولیت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام اسلامی قرار داد.رهبر انقلاب اسلامی برگزاری مراسم معنوی برای ائمه در نظام اسلامی را یک فرصت مغتنم و از نعمت های بزرگ الهی دانستند و افزودند: اگرچه ذهن محدود بشری نمی تواند ابعاد شخصیت های آسمانی و افلاکی از قبیل فاطمه زهرا سلام الله علیها را به درستی محاسبه کند، اما لازم است رفتارها و مقامات معنوی این بزرگان به عنوان الگو برای رسیدن به اهداف بزرگ اجتماعی در پیش روی ما قرار گیرد.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:رهبر فرزانه انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس سازمان زندان‌ها در مجلس حاضر می‌شود
روسای سازمان زندان‌ها و زندان اوین بعدازظهر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره ادعای ضرب و شتم زندانیان در بند 350 زندان اوین توضیح می‌دهند.
بررسی حادثه بند 350 اوین در مجلس
محمدرضا تابش با اعلام این خبر به ایسنا، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس تذکری را برای رسیدگی سریع به موضوع ادعای ضرب و شتم زندانیان در بند 350 اوین تنظیم کرده بودند، همچنین برخی از همکاران نماینده ما برای طرح سئوال از وزرای مرتبط در این رابطه اعلام آمادگی کردند اما چون ما از کم و کیف قضیه مطلع نبودیم با آقای بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، صحبت کردیم و ایشان از رییس سازمان زندان‌ها و همچنین رییس زندان اوین دعوت کرد تا ساعت 14 امروز در کمیسیون امنیت حضور یابند و توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کنند.

نماینده اردکان در مجلس ادامه داد: ما توضیحات رییس سازمان زندان‌ها و رییس سازمان اوین را می‌شنویم و بعد تصمیم خواهیم گرفت که آیا تقصیری متوجه کسی بوده یا خیر؟ باید این موضوع بررسی شود که چه کسی در این امر دخالت داشته، برخورد زندانی‌ها چگونه بوده و چه موضعی در برابر آنها اتخاذ شده است. نهایتا اگر این توضیحات قانع‌کننده نبود سوالی را از وزرای دادگستری و اطلاعات مطرح خواهیم کرد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از سناریوهای قوی این است که دانایی‌فر زنده و در پاکستان است و ربایندگان می‌خواهند او را معامله کنند. 

دانایی‌فر زنده و در پاکستان است/ ربایندگان قصد معامله‌ دارندبه گزارش عرش نیوز،  نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، از زنده بودن جمشید دانایی‌فر یکی از 5 مرزبان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل خبر داد و گفت: یکی از سناریوهای قوی این است که دانایی‌فر زنده و در پاکستان است.وی افزود‌: گروهی که اقدام به ربایش دانایی‌فر کرده‌اند می‌خواهند بر سر وی معامله بزرگی کنند.نماینده ممسنی عنوان کرد که در حال حاضر کلیه نهادها از جمله مجلس، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و ... به دنبال آن هستند که این تبعه ایرانی آزاد و به آغوش خانواده‌اش بازگردد.پیش از این گفته شده بود که دانایی‌فر توسط این گروهک به شهادت رسیده است.
منبع:فارس
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جنگ قدرت در عربستان:
به نظر می‌رسد شکست سیاست‌های خارجی عربستان طی سال‌های گذشته و در جبهه‌های مختلف، موجی از تکانه‌های شدید را برای خاندان آل سعود در داخل مرزهای این کشور در بر خواهد داشت؛ تکانه‌هایی که ملک‌عبدالله با تصمیمات و انتصابات خود سعی در هر چه کمتر کردن آنها دارد.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "بندر بن سلطان" نامی است که با بسیاری از بحران‌های اخیر "خاورمیانه" پیوند خورده است، به طوریکه که بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران، او را مسئول بسیاری از نا آرامی‌های منطقه بر می‌شمارند. با آغاز روند انقلاب‌های عربی و "بیداری اسلامی"، و پر رنگ‌شده تحرکات منطقه‌ای عربستان، فعالیت‌های پنهانی بندر نیز شدت گرفته و نام و چهره‌اش بیش از پیش رسانه‌ای شد.نقش او در انحراف انقلاب "لیبی"، مصادره انقلاب مردم "یمن"، سرکوب ملت "بحرین" و ناآرامی‌های "عراق" بر کسی پوشیده نبوده و نیست.
بقیه در ادامه مطلب.....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون بنیاد ملی نخبگان خبر داد:
معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان این که اشتغال، مهمترین عامل مهاجرت نخبگان است، گفت: نسبت خروج نخبگان در رشته‌های کم خروج حدود 30 و در رشته‌های پرخروج حدود 40 درصد است.مهاجرت 40 درصد نخبگان از کشور در برخی رشته‌هادکتر سیدحسن حسینی امروز که در نشست خبری فعالیت‌ها و برنامه های بنیاد ملی نخبگان سخن می‌گفت با اشاره به این که آمارهای متفاوتی در موضوع فرار مغزها یا فرار ژن‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در سال 92-91 بررسی ای در زمینه فرار مغزها صورت گرفت که طی آن مشخص شد که نرخ فرار مغزها در برخی رشته‌ها طبیعی است اما در برخی رشته‌ها همچون ریاضی، فیزیک و برخی رشته‌های مهندسی مهاجرت زیاد است. به عنوان نمونه ما در علوم پزشکی مهاجرت نداریم و یا در علوم انسانی مهاجرت بسیار پایین است.وی، مساله اصلی مهاجرت نخبگان را اشتغال آنها عنوان کرد و گفت: بر این اساس توجه به کسب و کار و حمایت جدی از شرکتهای دانش بنیان از اولویتهای اصلی معاونت علمی به شمار می رود. حسینی، یکی از دغدغه‌های مهم در بحث فرار مغزها را دغدغه برگشت آنها عنوان کرد و گفت:‌ در حال حاضر، آمار دقیقی در زمینه میزان برگشت نخبگان وجود ندارد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کشتار و سوزاندن دانش‌آموزان نیجری توسط "بوکوحرام"
به نظر می‌رسد قبل از هر چیز، ناتوانی دولت نیجریه (یا کشورهای آفریقایی دیگر که زمینه رشد تروریسم در آن‌ها فراهم شده) در مدیریت اقتصادی و اجتماعی، و گسترش بی‌سابقه فقر در این کشورها، عامل اساسی پیدایش گروهک‌هایی همچون بوکوحرام است.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "تروریسم" و "وهابیت"، دو واژه‌ای است که پیوند گسترده‌ای با بحران‌های جهانی معاصر دارد.

وهابیون از یک‌سو، با انحراف جوانان (کشورهایی که در آن‌ها فعالیت دارند) از اسلام راستین و از سوی دیگر با استفاده از منابع مالی گسترده برخی از کشورهای حامی تروریسم (همچون عربستان سعودی) به گسترش خوشنت پرداخته و در حقیقت منافع قدرت‌های غربی (بانیان اصلی خود) را تامین می‌کنند.  
 
البته این پدیده منحصر به منطقه خاورمیانه نیست، بلکه خطر بروز و گسترش آن در هر جایی که فرقه وهابیت به فعالیت می‌پردازد، وجود دارد. 
عکسها در ادامه مطلب......
به ادامه مطلب بروید.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماینده «موسسه هنر ناب اسلامی» توضيح داد؛
چند روز پیش بازی اینترنتی ای در فضای مجازی منتشر شد که در آن باید میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را از پا در بیاوری تا برنده اعلام شوی. نام این بازی اینترنتی«بازگشت مختار» است.اما یک روز پس از انتشار ،اعلام شد که «بازگشت مختار» جمع آوری شده است و دیگر عرضه نمی‌شود. بازی‌ای که برای شبیه سازی ترور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی طراحی شده است.
چرا بازی‌ ترور موسوي،خاتمي‌وکروبی‌ جمع‌ شد؟
منتقدان این بازی اینترنتی از نقش دولت یازدهم برای جمع آوری آن مي‌گویند اما منتشرکنندگان بازی تاکید مي‌کنند که دستور دولت در کار نبوده است و خودشان به این نتیجه رسیده اند بازی کیفیت لازم را برای منتشر کردن ندارد.منتشر کنندگان لینک این بازی علی رغم تمام قانون‌هاي موجود طراحی، تولید و عرضه این بازی را قانونی مي‌دانند.

«محمد روح الله‌پور»، نماینده فروش «موسسه هنر ناب اسلامی» که لینک این بازی را به اشتراک گذاشته است، به سايت «تدبیر» مي‌گوید اعتراض کاربران به بازی بازگشت مختار دلیل اصلی جمع آوری آن بوده است. روح‌الله‌پور با تاکید بر اینکه موسسه هنر ناب اسلامی طراح این بازی نبوده و تنها آن را «معرفی» و «بازنشر» کرده است، مي‌گوید: «بازی بازگشت مختار در جریانات سال 1388 توسط وبلاگ «نفوذی» نوشته شده بود. این وبلاگ، برای انتشار بازی طراحی شده است. ما هم در کنار خیلی از سایت‌هاي دیگری که این بازی را منتشر کردند آن را بازنشر دادیم و اصلا طراحان بازی و صاحبان این وبلاگ را نمی شناسیم.»
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون مدرسه دانش‌آموزان خودكشي كرد
ناخدای کشتی غرق شده کره‌جنوبی که بیشتر مسافران آن دانش آموزان یک مدرسه بودند، به اتهام "اهمال" و "رعایت نکردن قوانین دریانوردی" بازداشت شده است. همزمان معاون مدرسه‌ای که دانش آموزان آن مسافر کشتی غرق شده بودند خودکشی کرده است.
 
 
بقیه در ادامه مطلب.....
 
 
ناخدای کشتی غرق‌ شده کره‌جنوبی بازداشت شد

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صدای روسیه در گزارشی ویژه از طرح‌های آینده آمریکا جهت تسلط بر جمعیت کره زمین خبر داد.
رادیو دولتی صدای روسیه روز یکشنبه 13 آوریل 2014 (24 فروردین) در مقاله‌ای با عنوان "روی تاریک آمریکا: عقیم‌سازی با هدف کاهش جمعیت کره زمین" به قلم "میلنا زمیلجانیچ" (Milena Zmiljanitsch) خبر از طرح‌های یک‌جانبه‌گرایانه ایالات متحده آمریکا داد که به واسطه آن قصد دارد تمرکز جمعیتی کشورهای جهان را با توجه به مصالح ملی خود تنظیم کند. با این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در این خصوص همراه شوید.
 
*** پیشینه
 
امروزه اهمیت استراتژیک موضوع "جمعیت" و کاهش یا افزایش آن بیش از گذشته مدّنظر هژمونی‌های جهانی قرار داشته و جایگاه بسیار مهمی در عرصه برنامه‌ریزی‌های کلان داخلی و بین‌المللی پیدا کرده است.
 
 
برنامه‌ریزی‌های اجتماعی- جمعیتی که در دهه‌های آخر قرن پیش از سوی آمریکا به کشورهای ضعیف‌تر و توسعه‌نیافته دیکته می‌شد، نشان می‌دهد نئومحافظه‌کاران دستگاه سیاسی آمریکا و طراحان پروژه "نظم نوین جهانی" همواره پشت درهای بسته به دنبال به دست گرفتن کمیت و کیفیت جمعیت کره زمین بوده‌اند: "طبق منافع آمریکا، کدام کشور باید چه تعداد جمعیت داشته باشد؟!"
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دستور وزير ورزش؛ پرداخت‌هاي مالي به ميلياردرها موقوف
وزير ورزش در خصوص لیست قراردادهای میلیاردی برخی تیم های فوتبال و مسائل و حاشیه های به وجود آمده پیرامون آن گفت: خوشبختانه مردم ما نسبت به این قضایا بسیار مطلع، آگاه و البته بسیار حساس در رعایت عدالت هستند که این حساسیت بسیار مثبت و کمک کننده است.
گودرزي: مردم از فوتبالیست‌ها و تيم‌هاي ميلياردي منزجر شده‌اند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، دكتر محمود گودرزی بدون اینکه به نام تیمی اشاره کند و از پرسپولیس نام ببرد، از کلمه «آن» استفاده کرد و گفت: «آن» لیست را من دیدم اما مغایرت هایی وجود دارد. قراردادهای شفافی وجود دارد که با سازمان لیگ بسته شده و یک قراردادهایی هم وجود دارد که شفاف نیست؛ اصطلاحا قرارداد داخلی. از طرفی قراردادهایی هم میان افراد وجود دارد که با مذاکرات شفاهی بین خودشان بوده است. مجموع این مسایل نشان مي‌دهد این ارقام کلان روشن و شفاف نیست.

گودرزی اظهار داشت: براین اساس، من، مسئولان و بازرسان مختلف از نهاد ریاست جمهوری، سازمان‌هاي نظارتی، کمیسیون اصل 90 مجلس و البته خود وزارت ورزش و جوانان را دعوت کردم تا این قراردادها را نه برای تیم‌هاي تحت پوشش خودمان بلکه برای همه تیم‌ها بررسی کنند اما زمانی که گزارش دادند و دیدیم که شفاف و روشن نیست دستور دادم تا وقتی که این ارقام کلان که از جیب مردم است شفاف نشود نمی‌توان کمکی کرد.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

من از انتقال آن افراد به کهریزک بی‌خبر بودم
: احمدرضا رادان٬ مي‌گويد از عملکرد خود در وقایع سال ۱۳۸۸ پشیمان نیست٬ بازداشتگاه کهریزک جای «اراذل و اوباش» بود و در آنجا به آن‌ها خوش نمی‌گذشت و غیر از اراذل و اوباش کس دیگری نباید به کهریزک می‌رفت و من از انتقال افراد دیگر به کهریزک بی‌خبر بودم.
رادان: از عملکردم در وقایع ۸۸ پشیمان نیستم
بخشي از اظهارات جانشین فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» را در زير مي‌خوانيد:
...تا زمانی که فرمانده تهران بزرگ بودم دقت می‌کردم که چه کسی باید به کهریزک برود زیرا آن‌جا به آن‌ها خوش نمی‌گذشت، کهریزک جای اراذل و اوباش و مواد فروش‌ها بود، آنجا شرایطی بود که به آن‌ها خوش نمی‌گذشت و همه چیز برای آن‌ها فراهم نبود، این شرایط به گونه‌ای نبود که آن‌ها بخواهند دوباره به آنجا برگردند، غیر از اراذل و اوباش هیچکس دیگری نباید به کهریزک می‌رفت. در زمان فتنه من از انتقال آن افراد به کهریزک بی خبر بودم، چون کهریزک جای آن‌ها نبود؛ آن‌ها افرادی فریب خورده بودند و حتی آن‌هایی که در فتنه فعال بودند، بعد از وقایع کهریزک هجمه‌های زیاد به ناجا شد که بعدا مشخص شد ناجا در قضیه کهریزک مقصر نبوده است.
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخني با افراطيون؛ ريچارد فراي 9‌ماهه جاسوس شد؟!
آري؛ سياست و سياست‌ورزي در ايران معاصر همين است! «ريچارد فراي» كه به زعم برادران و دوستان ارزشي! جاسوس آمريكاست، همان «ايران دوست» دوران آقاي احمدي‌نژاد است كه با دبدبه و كبكبه به ايران و در كنار زاينده رود دعوتش مي‌كنند، آقاي رييس‌جمهور در مراسمي رسمي از او استقبال، تكريم و تقدير مي‌نمايد و ...
عكسي از ريچارد فراي در سال 89 13 كه به دعوت رسمي دولت احمدي‌نژاد به ايران آمد و مورد تجليل قرار گرفت و در تهران و اصفهان مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني برگزار كرد و ...
عكسي از ريچارد فراي در سال 89 13 كه به دعوت رسمي دولت احمدي‌نژاد به ايران آمد و مورد تجليل قرار گرفت و در تهران و اصفهان مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني برگزار كرد و ...
گروه سياسي:  ماجرا اين است: ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس آمریکایی ۷ فروردین سال جاری در ۹۴ سالگی در شهر بوستون درگذشت. او بنیانگذار کرسی مطالعات ایرانی در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد بود. فرای بیش از ۷۰ سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه و پژوهش درباره تاریخ و فرهنگ فلات ایران کرد و یکی از آخرین بازماندگان نسل ایران‌شناسان و شرق‌شناسانی چون آرتور کریستین‌سن و آرتور پوپ، رومن گیرشمن و پروفسور آلبرت امستد بود که شرق‌شناسی را در دانشگاه‌های جهان بنیان گذاشتند و تألیفات بسیاری درباره فرهنگ و هنر و تاریخ ایران داشتند.

مورخ آمريكايي از حدود 70 سال قبل به دليل علاقه‌اي كه به سرزمين پهناور و عزيزمان ايران، پيدا كرد و دهه‌ها، مطالعات تاريخ‌نگاري‌اش را به «ايران» اختصاص داده بود و آنقدر به اين مرز و بوم شيفته شده بود كه در وصيت‌نامه‌اش نوشت: مي‌خواهم در كنار زاينده‌رود اصفهان ايران دفن‌ام كنند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 23 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رنگ زندگی‌شان در چهار فصل سال خزان است
سوز باد پائیزی باشد یا گرمای طاقت‌فرسای تابستانی یا اینکه نسیم بهاری به نشان طراوت آغاز زندگی شروع به وزیدن کند، برای آنها زمین و هر آنچه در آن در تکاپو است، عامل حقارت است. آری اینان بازماندگان تورم لگام گسیخته جامعه، لجبازی‌هاي خانوادگی، ازدواج‌هاي احساسی، بی مسئولیتی مسئولان و...هستند که ما آنان را روسپی‌ و در ايران معاصر به تعبير مدرن!! زنان خياباني مي‌نامیم.
معضل زنان خیابانی؛ چرا انکارش مي‌کنيد؟
شورش عزیزی

رنگ زندگی شان در چهار فصل سال؛ خزان است. متاسفانه دیگر حضورشان مختص کلان شهرها نیست و در اکثر خیابان‌هاي کشور مي‌توان این پدیده که یک اپیدمی شده را مشاهده نمود اما هنوز هم هستند عده‌اي که این واقعیت را انکار مي‌کنند. چرا زن خیابانی؟ آیا روسپیگری، از ناهنجاری‌هاي جامعه است که در موردش صحبت نمي‌شود؟ آیا پدیده زنان خیابانی، اتفاق جدیدی است؟ آیا کمبودهای زندگی و نداشتن مکانی امن، از عوامل اساسی حضور این قشر است؟ آیا ازدواج‌های مکرر مي‌تواند از عوامل به وجود آمدن زن خیابانی باشد؟
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 22 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نعیمه اشراقی در یکی از گروه‌های شبکه اجتماعی وایبر که بسیاری از خبرنگاران در آن عضو هستند، یکی از احکام اسلامی را مورد تمسخر قرار داد.
به گزارش عرش نیوز ؛نعیمه اشراقی از فعالان اصلاح‌طلب در یک گروه بیش از ۱۰۰ نفره در شبکه اجتماعی "وایبر" ضمن تمسخر یکی از احکام اسلامی نوشت: حکم پیامبر اسلام بی‌ حکمت نیست، چراکه اگر مردی ۴ زن داشته باشد، هووها می‌توانند باهم پاسور بازی کنند.

نعیمه اشراقی که نوه امام راحل نیز محسوب می‌شود، در مطلبی جداگانه در این شبکه اجتماعی نوشته بود: توهین به پدربزرگم (امام خمینی(ره)) از نظر من جرم نیست!

در این گروه در شبکه اجتماعی وایبر که نعیمه اشراقی در آن عضویت دارد و این مطالب را در آن منتشر کرده است، بیش از ۱۰۰ نفر عضو هستند که اکثریت آنها را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف تشکیل می‌دهد.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به بهانه ثبت نام ایرانیان در سایت رفاهی؛
آیا دولت جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به اصول حفاظت سایبری (Cyber Protection) ،بستری برای تکمیل داده های تعیین هویت بیومتریک (Biometric) ایرانیان در سازمان های اطلاعاتی شاخصی همچون، آژانس امنیت ملی آمریکا ،ان.اس.ای (NSA) فراهم آورده است؟!
به گزارش عرش نیوز، امروزه حتی عموم مردم در سراسر جهان نیز بر این امر واقف اند که ظهور و بروز شعارهای نژادپرستانه، توهین به ادیان، اشاعه فحشاء، هتک حرمت افراد، افتراء، نشر اکاذیب، سوء استفاده های اخلاقی، اخاذی، آزار سایبری (Cyber bullying) و ... از جمله تبعات فراگیر بودن و غیر پاسخگو بودن حضور در فضای سایبر (Cyberspace) می باشد.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com