وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نمایندگان حق کنترل دید و بازدید مردم را ندارند
دیدار نوروزی علی جنتی با محمد خاتمی دستمایه جدید نمایندگان برای مواجهه با دولت شده است. امروز برخی نمایندگان مجلس متنی را امضا کردند که بر اساس آن وزیر ارشاد باید پاسخگوی دلیل این دیدار نوروزی‌اش با رئیس جمهور سابق کشور باشد.
جنتی دلش خواسته با خاتمی دیدار کند
به گزارش تدبير، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح سؤال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون دیدارش با خاتمی با امضای 12 تن از نمایندگان مجلس، امروز تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شد! نصرالله پژمان‌فر دیگر عضو کمیسیون فرهنگی نیز گفت: «معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده که این جلسه شخصی بوده است، این در حالی است که جلسه شخصی و خصوصی نباید رسانه ای می شد. بنابراین باید آقای جنتی در رسانه ها در خصوص این جلسه توضیح داده و عذرخواهی کند.»

محمد سادات ابراهیمی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از وزیران و یا تذکر به دولت در عین حال که حق نمایندگان است باید چارچوب عملکرد وزارتخانه مربوطه باشد، می‌گوید: «اگر وزیری در خصوص عملکرد وزارتخانه متبوعش به نوعی دچار کاستی یا نقصان شده باشد و تخلفی انجام بدهد یا این که وزیر از نظر مسائل فردی مرتکب خلاف قانون و یا شرع شده باشد نمایندگان می‌توانند از وزیر سوال کنند.»
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با وجود تكذيب اظهارات منتسب به احمدي‌نژاد
اسفندیار رحیم‌مشایی مي‌گويد: «فضای کنونی» برای کسانی که می‌خواهند «ناکارآمدی خود را به پای دولت قبل تمام کنند» ادامه نخواهد یافت.
رحيم‌مشایی: این فضا استمرار نخواهد یافت
رحیم‌مشایی در گفتگو با يكي از سایت‌هاي حامي خود و احمدي‌نژاد به نام «میدان ۷۲» افزوده «هیچ برنامه‌ای جهت فعالیت در فضای سیاسی را ندارد.» رحیم‌مشایی در پاسخ به این پرسش که آیا به همراه احمدی‌نژاد قصد بازگشت به عرصه سیاست را دارد٬ گفته «بهتر است به خود آقای احمدی‌نژاد مراجعه کنید.» وی در واکنش به ادامه حملات علیه احمدی‌نژاد و دولت وی از سوی نیز گفته است: اجازه بدهید تمام تیر‌هایشان را پرتاب کنند. این حملات باعث خواهد شد تا «مظلومیت احمدی‌نژاد بیشتر هویدا» شود.

جالب اينكه، این موضع‌گیری، پس از انتشار اظهارات جنجال برانگیزي از احمدی‌نژاد در يكي از سایت‌هاي اصولگرا اتخاذ شده است. سایت «فردا نیوز» نزدیک به محمدباقر قالیباف ديروز گزارش کرده بود كه احمدی‌نژاد در جریان بازدید از مناطق جنگی اظهاراتی «خاص» بیان کرده و گفته که ««بزودی برمی‌گردیم و من و دولتم تا آخر سرباز آقا بودیم و مقابل ایشان نبودیم و به شایعات دشمنان توجه نکنید.»
به نوشته این سایت احمدی‌نژاد درباره دولت حسن روحانی نیز گفته «این دولت دوام نخواهد آورد مگر ظلم بنی امیه ماندگار شد که این‌ها هم دوام بیاورند.» دفتر احمدی‌نژاد هم در واکنش به گزارش اعلام کرده «اظهارات منتسب به احمدی‌نژاد در برخی از پایگاه‌های خبری پیرامون دولت یازدهم و آینده سیاسی وی عاری از حقیقت می‌باشد و به شدت تکذیب می‌شود.»
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با اشاره به اخبار مطرح‌شده درباره آزادی مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل گفت: وزارت کشور اخبار مربوط به آزادی مرزبانان را تأیید نمی‌کند.

به گزارش عرش نیوز، روح‌الله جمعه‌ای اظهار کرد: خبر منابع بیگانه مانند العربیه درباره آزادی مرزبانان و وضعیت آنان را تأیید نمی‌کنم و ایران همچنان نگران وضعیت آنان است.

وی افزود: زمانی این خبر از نظر دولت جمهوری اسلامی قطعیت دارد که مرزبانان عزیز کشورمان در قلمرو جمهوری اسلامی ایران واقع در کنسولگری و سفارت ایران در پاکستان و یا در خاک جمهوری اسلامی ایران تحویل مقامات ایران شوند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور با بیان اینکه تا این لحظه، دستگاه دیپلماسی کشور اخبار مربوط به تحویل مرزبانان و یا پیکر شهید جمشید دانائی فر را به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در خاک پاکستان تأیید نمی‌کند، تصریح کرد: تا زمانی که این اتفاق نیفتد به هیچ وجه این خبر از سوی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تأیید نمی‌شود.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، همچنان دولت پاکستان را مسئول امنیت و حفظ جان مرزبانان ربوده شده ایرانی می‌داند، خاطرنشان کرد: همچنان از دولت پاکستان انتظار داریم تا نهایت تلاش و همکاری خود را برای حل این مشکل داشته باشد.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جیش العدل: مرزبانان ایرانی را آزاد کرديم
شبکه تلویزیونی سعودی العربیه مدعی شد مرزبانان ایرانی آزاد شدند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مرزبانان ربوده شده امروز به رابط ایران تحویل داده شدند.
چهار مرزبان و پيکر شهيد دانايي​فر به ايران تحويل داده ​شدند
اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سربازان ربوده شده گفت: مرزبانان ربوده شده ایرانی امروز به رابط جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تحویل داده شده‌اند، اما هنوز وارد کشور نشدند.  وی تاکید کرد: تعداد مرزبانان تحویل داده شده به رابط ایران چهار مرزبان است.  کوثری همچنین اظهار کرد: ما حتما به دنبال تحویل جنازه یکی از سربازان هستیم.

همچنين، نماینده ایرانشهر در مجلس با تاکید بر این‌که «تا وقتی مرزبانان ربوده شده وارد خاک ایران نشوند نمی‌توانیم آزادی آن‌ها را تائید کنیم» گفت: طبق اعلام نظر مقامات محلی در این باره خبرهای خوشی در راه است.  محمدسعید اربابی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: من با مقامات محلی تماس گرفتم و می‌توانیم بگوییم که خبرها خوش است و امید به اینکه مرزبانان به مقامات ایرانی در پاکستان تحویل داده شده باشند وجود دارد، اما تا زمانی که وارد خاک ایران نشده و تحویل مقامات ما نشوند نمی‌توان گفت که این اتفاق صد در صد رخ داده است.  وی ادامه داد: خبرها، نوع برخوردها و نوع صحبت‌های مقامات محلی در استان حاکی از آن است که اتفاقات خوبی افتاده و مرزبانان به رابطین ایران در پاکستان تحویل داده شده است. اربابی تاکید کرد: خبرها حاکی از این است که با توجه به اینکه مرزبانان هنوز وارد خاک کشورمان نشده‌اند، مقامات محلی نمی‌خواهند این خبر را به صورت رسمی تایید کنند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران نوشت: با توجه به برجسته بودن برخی اشخاص در سیاست‌های بین‌الملل، خالی از لطف نیست نگاهی به زندگی‌نامه این افراد داشته باشیم.خبرگزاری فارس: ۱۱ نکته خواندنی از بشار اسد1_ او در 11 سپتامبر 1965 به دنیا آمد.2_ در سال 1988 در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شده و در بیمارستان نظامی کار کرد.3_ وی سپس در سال 1992 برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در سال 1994 موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی گردید.4_اسد علاوه بر زبان عربی، به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد.5_ همسر بشار اسد، اسماء نام دارد و دارای سه فرزند هستند.6_ بشار اسد پس از به قدرت رسیدن، سعی کرد تا اقتصاد بسته سوسیالیستی سوریه که در زمان پدرش، حافظ اسد ساخته شده بود را به یک اقتصاد باز و غیر سوسیالیستی تغییر دهد.7_ حافظ اسد از سال‌ها پیش از مرگ خود، پسر بزرگش، باصل اسد را برای جانشینی خویش تعلیم داده بود، اما یک سانحه رانندگی مشکوک در سال 1994 جان او را گرفت و پسر دوم خاندان اسد، بشار اسد که تا آن زمان علاقه چندانی به سیاست نشان نمی‌داد و در لندن در حال تحصیلات پزشکی با تخصص چشم پزشکی بود، به صحنه سیاست کشانده شد.8_ اسد نماینده حزب حاکم است و حاکمیت سوریه را در دست دارد.9_ همسر بشار نیز دختر یک متخصص سرشناس قلب و بزرگ شده منطقه «اکشن» در غرب لندن است.10_همسر بشار مراکزی را برای آموزش مهارت‌های تجاری با هزینه‌های بسیار پایین به جوانان سوری دایر کرد.11_ فرزندان اسد دانش آموزانی آرام در عین حال متواضع هستند که می‌گویند این خصلت را از پدر به ارث برده‌اند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:بشاراسد,سوریه,مقاومت,پیروزی,حزب الله, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روانچی در دیدار با وزیر خارجه فنلاند:
معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در دیدار با وزیر خارجه فنلاند با بیان اینکه ایران با حسن نیت وارد مذاکرات با 1+5 شده، تصریح کرد: اروپا و آمریکا از اعلام مواضعی که به روند مذاکرات و توافقات حاصله آسیب وارد می‌کند، بپرهیزند.
به گزارش عرش نیوز، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات فنلاندی به این کشور سفر کرده، دیروز (دوشنبه) با «ارکی تئومیویا» وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات وزیر خارجه فنلاند با ابراز خرسندی از پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 و توافق ژنو ابراز امیدواری کرد که با اراده طرفین توافق نهایی و جامع هر چه سریع‌تر حاصل شود.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تفنگ شوک الکتریکی" " Taser " نوعی اسلحه خاص برای ایجاد اغتشاش ماهیچهای و در نتیجه بی‌حرکت کردن فرد است، این اسلحه بر طبق اصول برق گرفتگی به طور ناگهانی و برای مدت بسیار کوتاهی ولتاژ بسیار بالا اما با جریان کم را بین دو الکترود خود ایجاد میکند؛ ولتاژ بین الکترودها وابسته به نوع سلاح بین 50kV تا 1MV خواهد بود اما ولتاژهای رایج برای این اسلحه بین 200kv تا 300kv است ...

به گزارش خبرنگار دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "تفنگ شوک الکتریکی" " Taser " نوعی اسلحه خاص برای ایجاد اغتشاش ماهیچهای و در نتیجه بی‌حرکت کردن فرد است. این اسلحه بر طبق اصول برق گرفتگی به طور ناگهانی و برای مدت بسیار کوتاهی ولتاژ بسیار بالا اما با جریان کم را بین دو الکترود خود ایجاد میکند. حال اگر فردی در تماس با اسلحه قرار داشته باشد سیستم انتقال عصبی او دچار اختلال شده و به این ترتیب فرد اختیار کنترل ماهیچههای خود را برای مدتی از دست خواهد داد این عملکرد با درد شدیدی برای فرد مورد حمله قرار گرفته همراه خواهد بود.

برای اکثر افراد حداقل دو تا سه ثانیه طول میکشد تا تعادل خود را از دست بدهند. ولتاژ بین الکترودها وابسته به نوع سلاح بین 50 کیلوواتتا 1 مگاوات خواهد بود.

بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اجازه نخواهند داد مجلس مستقل تشکیل شود
علی مطهری می‌گوید شورای نگهبان «اجازه» نخواهد داد مجلسی مستقل شکل بگیرد٬ و در انتخابات اخير، اصولگرایان به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان دل بسته بودند. خلاصه‌اي از اظهارات علی مطهری در گفتگو با «نامه نیوز» را در زير مي‌خوانيد:
مطهري:اصولگرایان به‌ردصلاحیت‌ها دل بسته‌اند
* با دولت قبلی یک مشکل اساسی داشتیم و آن بی‌انضباطی مالی بود. بی‌انضباطی مالی دولت گذشته باعث بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی شد.

* از انزوا و بستن دروازه‌های خود به روی ملل دیگر استقبال نمی‌کنیم. به نظرم در حال اصلاح سیاست خارجی خودمان هستیم. از ابتدای انقلاب نیز چنین تصمیمی نداشتیم که رابطه‌مان را با دنیا قطع کنیم.

* در دولت جدید، اصول‌گرایان به بازی گرفته نشدند و همین، مهم‌ترین عامل انتقادات آنهاست. می‌توان گفت اکنون قدرت اجرایی بیشتر در دست اصلاح‌طلبان معتدل است.

* روحانی باعث شد اصلاح‌طلبان به قدرت بازگردند و لذا بعید است که آنها قصد عبور از روحانی را داشته باشند.
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خاتمی: محتوای انقلاب صلح است
سید محمد خاتمی با اشاره به تلاش​های دولت تدبیر و امید برای بهبود اوضاع و رفع مشکلات گفت: همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند موفق باشد.
جنگ‌ستیزي، دیگرستیزی و نفرت در دنيا بیداد می​کند
جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان یزد با حضور در شهرستان اردکان، با حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی دیدار کردند. متن کامل سخنان آقاي خاتمی در این دیدار بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیدوارم سال خوبی پیش روی همه ما و همه ملت ایران و همه انسانهایی که خواهان صلح و همدلی انسانها هستند باشیم. امسال خصوصیت نوروز ما این است که محاط شده است در دو مناسبتی که هر دو مناسبت به نام و یاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) متبرک شده است هم قبل از عید فاطمیه اول را داشتیم و در هفته دوم عید امسال هم اواسطش باز فاطمیه دوم است. لازم است که یاد و خاطره حضرت زهرا را گرامی بداریم و انشالله که به حرمت این بانوی بزرگوار که معلم و الگوی نه تنها زنان عالم بلکه انسانهای جهان است با عنایت ایشان و بالطف خداوند و هم ملت شریف ایران و نیز همه مسلمان​ها زندگی بهتری داشته باشند.
بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ چچن در ضلع جنوبی "روسیه" در منطقه "قفقاز" واقع شده است، این منطقه از جنوب به کشور "گرجستان" متصل است و در غرب آن جمهوری‏‌های خود مختار دیگر روسیه نظیر "اوستیا" قرار دارند. همچنین در شرق و شمال آن جمهوری "داغستان" قرار گرفته است.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

استانداری دروغ میگوید یا سایت منتسب به هاشمی
در حالی خبر مطرح شده یکی از سایت های اصلاح طلب که گرایش بسیار زیادی به هاشمی رفسنجانی دارد توسط روابط عمومی استانداری هرمزگان قویا تکذیب گردیده ، که این ضد و نقیص ها اکثر سایت های اصلاح طلب را دچار سردرگمی شدید کرده است.

به گزارش عرش نیوز:
سایت عصر ایران که وابستگی خاصی به اقای هاشمی رفسنجانی دارد گزارش داد: سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراض شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و ناتمام ماند.

عکسها در ادامه مطلب.........

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صادق زیباکلام در چگونه دنیایی فکر می کند و سخن می گوید؟ این پرسش در بردارنده پاسخی به سادگی خود نیست. دکتر زیباکلام را اگر بخواهیم تنها در چارچوب اظهارات خود وی محصور کنیم، با منشوری روبرو می شویم که نمی توان با اطمینان نوری به آن تاباند و پرتویی از پیش تعیین شده را انتظار داشت.
یک سیاستمدار و دنیایی از تناقضبه گزارش عرش نیوز، به نقل از دیدبان، در دنیای سیاست ایران، مردان زیادی زیست کرده اند. که هرکدام برای خود منطق یا نقطه دالی برای تحرکات سیاسی خود داشته اند.اما منطق بعضی خیلی تعریف شده و مشخص بوده اما منطق برخی دیگر آنقدر گنگ بوده که گاهی از آن تصور بی منطقی هم می شود. صادق زیبا کلام را می توان در دسته دوم سیاستمداران ایرانی قرار داد.
 
بقیه در ادامه مطلب........................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:سیاستمدار فمینیست غربزده, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مقامات آمریکایی از تصمیم رئیس جمهور این کشور برای صدور مجوز ارسال سیستم های موشکی به شورشیان سوری در راستای کاهش اختلافات واشنگتن و ریاض خبر می دهند.

به گزارش عرش نیوز ،همزمان با سفر "باراک اوباما" به عربستان سعودی، مقامات آمریکایی از تصمیم وی برای تجهیز شورشیان سوری به سیستم های موشکی قابل حمل که به "من پد" معروف هستند خبر می دهند.

به گفته مقامات آمریکایی، این کار با هدف نزدیک کردن دیدگاه های واشنگتن و ریاض در خصوص سوریه و حمایت از شورشیان سوری انجام می شود.

اوباما در دیدار شب گذشته خود با پادشاه عربستان، بر حمایت آمریکا از شورشیان سوری تاکید کرده بود. این برای نخستین بار است که آمریکا به صورت علنی از تصمیم خود برای ارسال تسلیحات سنگین و پیشرفته برای شورشیان سوری خبر می دهد.

البته پیشتر نیز خبرهایی در مورد ارسال موشک های زمین به هوا از سوی آمریکا برای شورشیان سوری منتشر شده بود اما دولت اوباما هیچگاه این خبرها را تائید نکرده و اعلام داشت که کمک های واشنگتن فقط شامل تسلیحات سبک و کمک های انسان دوستانه می شود.
منبع:ایسنا

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:
یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.
مخالفان دولت هم بي‌انصافند، هم ناصادق
سید محمود میرلوحی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در سال 92 گفت: من تعجب می‌کنم، جماعتی که هشت سال مشکلات را دیدند و تماشاچی بودند، چرا ظرف کمتر از یک سال، با این سرعت بی صبر و تحمل شده​اند و انتظار دارند دولت یازدهم معجره کند. وی افزود: این جماعت نباید توقع داشته باشند که دولت طی این مدت کوتاه عملکرد هشت ساله آنها را منزه کند. فضای امروز، فضایی است که بیش از یک دوره 4 ساله برای به سامان رساندن آن زمان نیاز است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه به نظر می رسد دولت یازدهم بیش از حد انتظار طی این مدت به ویژه در عرصه بین‌المللی و اقتصاد وارد عمل شده است، تصریح کرد: متاسفانه رقبای دولت نه تنها انصافی ندارند، بلکه صادق هم نیستند، هر چه زمان می گذرد دولت با مشکلات 8 سال گذشته بیشتر آشنا می شود. معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه این گروه می دانند که اگر مسیر به همین منوال ادامه داشته باشند آنها سهمی در قدرت نخواهند داشت، اظهار داشت: مدیران دولتهای نهم و دهم خیلی با استانداردها فاصله داشتند، بیشتر هیاهوهای افراطیون هم برای این است که اجازه ندهند مدیران هماهنگ با دولت سرکار بیایند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سردار غلامعلی رشید جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در همایش رزمندگان و پیشکسوتان عملیات ظفرمند فتح المبین در دزفول، به تحلیل چشم انداز تهدیدات نظامی، امنیتی و دفاعی در دو سال آینده پرداخت و با طرح سه احتمال درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ گفته «تحولات سیاسی، اجتماعی اخیر ایران، با وضعیت معیشتی و مذاکرات هسته‌ای روی هم تأثیر گذار هستند.» وي افزود: ممکن است مذاکرات هسته‌ای با موفقیت به پایان برسد که در این صورت سناریوی دولت حسن روحانی به نتیجه خواهد رسید....اگر دشمن، مطالبات خود را زیاد کند، این مذاکرات به شکست خواهد انجامید که در این صورت با قدرت رسانه‌ای که دارند، تقصیر را به گردن ایران می‌اندازند... در صورت «فرسایشی» شدن مذاکرات «بخش ضعیفی از تحریم‌ها برداشته شده و بخش عظیمی از آن سر جایش خواهد ماند.... اگر مذاکرات موفقیت آمیز باشد «فشار اقتصادی کاهش٬ روابط خارجی و دیپلماتیک ایران بهبود و تهدید نظامی هم به شدت کاهش خواهد یافت.»...ما در یک تقابل همه جانبه قرار گرفته‌ایم و در سطوح داخلی و بین‌المللی در یک جنگ تمام عیار هستیم. ...وی در بخش دیگری از سخنان خود از موفقیت نسبي آمریکا طی دو سال گذشته در تغییر «روند تحولات منطقه‌ای به زیان اهداف جمهوری اسلامی» خبر داده است. مشروح تحليل سردار رشيد را در زير بخوانيد:

تحليل سردار رشید از دولت روحاني، مذاكرات هسته‌اي، انتخابات 94 مجلس، بحران سوريه و...

* رویدادهای مهم سال 92
جانشین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به رویدادهای مهم سال 92، انتخاب ریاست جمهوری و حضور پر شور مردم در انتخابات را یکی از رویدادهای مهم آن یال دانسته و گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری و جهت گیری‌هاي خارجه دولت، دشمن فرض غلطی را نتیجه گرفت و آنرا حاصل اِعمال تحریم‌ها و تهدیدات علیه نظام و مردم ایران دانست و تصور مي‌کرد، مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضوری کمرنگ خواهند داشت. حضور گسترده و پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن که گسترده تر از سالهای گذشته توسط مردم به نمایش گذاشته شد، یکی دیگر از رویدادهای مهم کشور در سال 92 بود. سردار رشید، شکل گیری و توافق اولیه ایران در مذاکرات هسته‌اي با گروه پنج به علاوه یک را یکی دیگر از رخ دادهای مهم سال 92 دانست.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر ارشاد: دولت فقط 2 عضو در اين هيات 7 نفره دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش‌مان این است که حتی‌الامکان نشریه‌ای متوقف نشود.
تصميمات هيات نظارت بر مطبوعات، ربطي به دولت ندارد
به گزارش ایسنا، علي جنتي در پاسخ به سوالی در خصوص توقیف هفته‌نامه «نهم دی» توضیح داد: توقیف‌ها یا تذکرهای کتبی یا هر اقدامی در رابطه با روزنامه‌ها و نشریات ربطی به دولت ندارد. وی افزود: هیئت نظارت بر مطبوعات هفت عضو دارد که شامل:
یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضاییه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار وی
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس
یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی
یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب آنان
یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم
یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا،

جنتي افزود: با اين تركيب كاملا مشخص است كه دولت (وزارت فرهنگ و ارشاد و علوم) فقط دو عضو از این مجموعه 7 نفره هستند؛ بنابراین تصمیمات بر اساس نظریات اکثریت است و این تصمیم بر اساس نظر اکثریت هیئت نظارت بر مطبوعات بوده است.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آثار هواپیمای ناپدیدشده مالزی در اقیانوس هند
نخست‌وزیر مالزی با اعلام این خبر که بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد بوئینگ ۷۷۷ مالزی در نقطه‌ای دورافتاده در اقیانوس هند سقوط کرده، نخست‌وزیر مالزیبه معمای ناپدیدشدن هواپیما پایان بخشید. مجموعه اخبار شبكه‌هاي الجزيره، بي بي سي، صداي آلمان را در زير بخوانيد:نجیب رزاق، در نشستي خبری اعلام کرد که بوئینگ ۷۷۷ ناپدیدشده مالزی ایرلاین در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است. رزاق که با کت‌وشلوار مشکی در این نشست خبری حاضر شد گفت: «با نهایت تاثر و تاسف باید به اطلاع خانواده‌ها برسانیم که بررسی ما نشان می‌دهد همه‌ی مسافران این پرواز جان خود را از دست داده‌اند.»
نخست‌وزیر مالزی می‌گوید منطقه‌ای که هواپیما در آن‌جا سقوط کرده بسیار دورافتاده و بدون امکان هیچ‌گونه فرود اضطراری است و کارشناسان همه متفق‌القول‌اند که امکان نجات هیچیک از سرنشینان هواپیما وجود نداشته است. او افزود که شرکت هواپیمایی مالزی با خانواده‌های مسافران تماس گرفته و خبر را به آنها اعلام کرده است.

بقیه در ادامه مطلب............................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

* پیام به ملت شریف ایران، به مناسبت حلول سال ۶۹

ما امسال عید نوروز را در حالى برگزار می‌کنیم که خداى متعال با فقدان بزرگ رهبر عظیم‌الشأنمان، امتحان سختى از ما کرد و دوران سختى را بر ما گذراند. آن فقدان، محنت بزرگى بود. امیدواریم که خداى متعال، روح آن بزرگمرد را با ارواح مقدسه‌ى انبیا و اولیا محشور کند و او را از ما راضى نماید و ما را در راه او، مستمر و مستدام بدارد. امیدواریم که خداوند، نظر لطف و محبت خود را که در طول این یازده سال همواره بر این ملت و بر این نظام داشته است، باز هم آن را بر ما مستمر بگرداند و ما بتوانیم به کمک خدا و با حرکت در راه او و با استغفار و توبه‌ى الى‌اللَّه، متاع حَسَن و قدرت و قوّت و عزت الهى را براى خودمان و براى این ملت بزرگ و فداکار تأمین کنیم.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جریان‌شناسی توهین‌ها در دولت جدید؛
دولت به عنوان نماینده اکثریت مردم وظیفه دارد در برابر اهانت‌هایی که در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها، در داخل یا خارج از کشور، به مردم یا مقدسات صورت می گیرد واکنش نشان داده و از تکرار این موارد جلوگیری به عمل آورد.
مرجع : مشرق
به گزارش عرش نیوز,از زمان روی کار آمدن دولت جدید یکی از مسائل حاشیه‌آفرین، مواضع و اظهارات توهین آمیزی است که توسط برخی جریان‌ها در سخنرانی‌ها و روزنامه‌ها انعکاس یافته است.

دولت به عنوان منتخب اکثریت مردم وظیفه دارد در برابر اهانت‌هایی که در روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها، در داخل یا خارج از کشور، به مردم یا مقدسات صورت می گیرد واکنش نشان داده و از تکرار این موارد جلوگیری به عمل آورد.

اما متأسفانه شاهد هستیم که فارغ از عدم موضع گیری دولت در برابر توهین‌های صورت گرفته، در برخی موارد، این توهین‌ها از جانب اعضای دولت یا نزدیکان به رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

اخیراً نیز روزنامه اعتماد در مصاحبه با آیت الله هاشمی رفسنجانی در توهینی آشکار به رأی مردم، دولت دهم را نا مشروع دانسته بود که این موضوع بهانه‌ای شد تا نگاهی به برخی از توهین‌های صورت گرفته توسط این جریان داشته باشیم.

بقیه در ادامه مطلب....
مرجع : مشرق

عکسها در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عباس آقازمانی مرد رازآلود انقلاب اسلامی
ك نشريه تازه تاسيس به مدير مسئولي يكي از فعالان تيم رسانه‌اي احمدي‌نژاد، با انتشار مصاحبه‌اي با ابو شريف يكي از مرموزترين چهره‌هاي سياسي پس از انقلاب نوشت: «بیجا نیست اگر نام عباس آقازمانی را مرد رازآلود انقلاب اسلامی بدانیم. فراز و نشیب های زندگی سیاسی او که ابوشریف را تا فرماندهی کل سپاه پاسداران بالا برد و تا مناطق محروم افغانستان و پاکستان کشاند، برای روایت نیاز به ساعت‌ها مصاحبه دارد. گفتگوی پیشرو در در ماه رمضان 1390 در تهران انجام شده است و برای اولین بار منتشر می شود.»
مصاحبه با يكي از مرموزترين سياسيون ايران

 درباره دستگیری خود توسط ساواک توضیحاتی را دادید، گویا شما با فریب ساواک در سال ۵۰ از کشور گریختید در این مورد توضیح بفرمایید؟

در آن زمان برای جلوگیری از تزاحم فعالیت‌های ساواک و شهربانی و سایر نیروهای امنیتی کمیته‌ای مشترک به نام کمیته ضد خرابکاری تشکیل شده بود. در مقابل آن نیروهای سیاسی جهت هماهنگی عملیات و عدم تداخل آنها کمیته‌ای به‌وجود آمده بود. این کمیته شامل حزب‌الله و سایر گروه‌ها بود. در این جریانات بسیاری از اعضای سازمان مجاهدین خلق با دامی که آن زمان برایشان گذاشته بودند، دستگیر شدند و با عملیات حزب الله رئیس کمیته ضد خرابکاری به نام سرتیپ طاهری ترور شد.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌های رژیم صهیونسیتی و رسانه‌های وابسته به این رژیم برای بحرانی جلوه دادان شرایط کرانه غربی و همچنین مرز سرزمین‌های اشغالی و لبنان، سران رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه حاضر به تکرار تجربه‌ای تلخ، که منجر به فرو ریختن توهم ایجاد شده از توانایی‌های ارتش این رژیم شد، نباشند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اخیرا و در پی تجاوز هوایی "رژیم صهیونیستی" به خاک "لبنان"، "حزب‌الله" با انتشار بیانیه‌ای از طریق شبکه "المنار" اعلام کرد "این تجاوز نه تنها تجاوز به مقاومت، بلکه به خاک لبنان بوده و بدون پاسخ نخواهد ماند".
 
از آنجا که رژیم صهیونیستی، خاطره‌ تلخ رویارویی نظامی مستقیم با حزب‌الله را به همراه دارد به نظر می‌رسد بازخوانی آنچه که توسط رسانه‌های عربی به "جنگ تموز" و از سوی رسانه‌‌های صهیونستی به "جنگ دوم لبنان و اسرائیل" معروف شده، خالی از لطف نباشد.
 
این جنگ 34 روزه که از 12 ژوئن سال 2006 میان نیروهای حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل آغاز شد، مناطق مختلف لبنان، مخصوصا جنوب و شرق پایتخت این کشور (بیروت) و از سوی دیگر مناطق "الجلیل‌"، "کرمئیل"، "مرج‌بن‌عامر" و "هضبة‌الجولان" در سرزمین‌های اشغالی را در برگرفت.

تصویری مشهور از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رد صلاحیت شورای نگهبان مهر مثبت کارنامه​ام شد؛
آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تاکید بر اینکه کاری که با توکل بر خدا و تکیه مردم باشد، پشیمانی و شکست ندارد، تاکید کرد: با توجه به آنچه مردم از من خواستند و انجام دادم، رد صلاحیت شورای نگهبان هم مهر مثبتی بر کارنامه​ام شد.
هاشمی: تردیدی نداشتم که اگر بیایم، رای دارم
آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که آیا قبل از اینکه خبر عدم تأیید صلاحیت شما منتشر شود؛ درخواست هایی شد که شما از کاندیداتوری انصراف بدهید ؟ گفت : در دو، سه روز آخر کسانی از داخل شورای نگهبان به من اطلاع دادند که یکی از مسئولان امنیتی و معاون هایش آمدند و با اصرار زیاد اجازه یافتند و وارد جلسه شدند. البته دیگران مخالفت می کردند که بنا نیست کسانی از بیرون به جلسه ما بیایند . چون داریم بحث انتخابات می کنیم. بعضی ها گفتند که فقط آن مسئول بماند و بقیه بیرون بروند که رفتند. آن شخص ماند و گفت که من می خواهم به شما بگویم که ما از همان روزی که آقای هاشمی نامزد شد، هر صبح و شب دائماً داریم افکار سنجی می کنیم .رای ایشان به سرعت بالا می رود و تا دیشب به 70 درصد رسیده و اگر دو روز دیگر را هم صبر کنید؛ به 90 درصد می رسد . اگر او بیاید همه رشته های این سالهای ما پنبه می شود. با این صحبت ها ؛ آنها تکلیف را روشن کردند.
بقیه در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مخالفان جشن نوروز متعصب و تنگ‌نظرند
رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت: جشن نوروز تاریخ شش‌هزارساله داشته، به هیج مذهب ربطی ندارد و "تابع هیچ جهان‌بینی دینی و مذهبی نیست."
مخالفان جشن نوروز متعصب و تنگ‌نظرند
امامعلی رحمان در دیدار با فرهنگیان اين كشور گفت: "آنهایی که امروز بر ضد این جشن مردمی سر و صدا بلند می‌کنند، یا سخت متعصب و تنگ‌نظر هستند یا تاریخ ملت، رسم و آیینهای اجدادی و ارزشهای جاویدانی آن، خلاصه تقدیر ملت برای آنها کاملا اهمیت ندارد." برخی از علمای اسلامی در رسانه‌های مستقل در مورد تجلیل از جشن نوروز ابراز نظر کرده و ابراز داشته‌اند که اگر نوروز به عنوان جشن مذهب زردتشتی تجلیل شود، برای مسلمانان قابل قبول نیست.

مقامات تاجیکستان نوروز را یک جشن ملی و جهانی خوانده و نقش آن را در همگرایی و همکاری، صلح و سازش و دوستی و همدیگرفهمی مردم جهان مؤثر ارزیابی کرده‌اند. در پی در اجلاس ۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۹ فوریه سال ۲۰۱۰ مقام بین‌المللی کسب کردن جشن نوروز این جشن "همچون وسیله بهترین گفتگوی تمدنها" خدمت می‌کند.

همزمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان به اثرات منفی روند جهانی‌شوی در اقتصاد و فرهنگ و هستی مردمان کشورهای در حال توسعه اشاره‌ کرد و از فرهنگیان خواست که در تربیت وطن‌پرستی، خودآگاهی و خویشتن‌شناسی ملی در میان ساکنان، بخصوص جوانان، سهم گذارند. او گفت: "تنها شخص وطن‌دوست و وطن‌پرست، از تاریخ و فرهنگ ملت خویش باخبر، خودآگاه و خودشناس و دارای افتخار بلند ملی می‌تواند که در حفظ ارزشهای تاریخی و فرهنگی و سنت و آیینهای نیک ملی سهم فعال گذارد."
امامعلی رحمان پذیرفته شدن پیشنهاد تاجیکستان از جانب یونسکو برای تجلیل از ۶۰۰ سالگی مولانا عبدالرحمان جامی در سال ۲۰۱۴ را مایه افتخار مردم کشور خواند. همه‌ساله در آستانه تجلیل از جشن بین‌المللی نوروز امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان، با فرهنگیان کشور دیدار می‌کند.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آغاز سومین هفته‌ی جست‌وجو برای یافتن هواپیمای مالزی
با آغاز سومین هفته‌ی جست‌وجوی هواپیمای مفقودشده‌ی مالزی ایرلاین، هنوز سوال‌ها و ابهام‌های اصلی درباره‌ی سرنوشت این هواپیما بی‌پاسخ مانده است.
هواپيمايي با 239 مسافر كه نيست شد
به گزارش دويچه وله، چین اعلام کرده که در تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای از نواحی جنوبی اقیانوس هند شیئ‌ای مشاهده شده که ممکن است باقی‌مانده‌ی هواپیمای مفقود شده باشد. جست‌وجوها در منطقه‌ای که در تصاویر ماهواره‌ای چین مشاهده شده، به شکل جدی‌تری پیگیری می‌شود و تعدادی از کشتی‌ها و هواپیماها برای جست‌وجوی دقیق راهی این منطقه شدند.

دولت هند اما ديروز شنبه به شکل رسمی به دولت مالزی اعلام کرد که اثری از هواپیما در آب‌های تحت نظارت این کشور به چشم نخورده است. این در حالی است که دولت‌های هند، چین و ژاپن در دو روز گذشته هواپیماهای بیشتری را برای جست‌وجو به دنبال یافتن اثری از بوئینگ ۷۷۷ مالزی اعزام کرده‌اند. کشتی‌های نیروی دریایی استرالیا و چین نیز راهی جنوب اقیانوس هند شدند و جست‌وجوهای بیشتر در این منطقه را آغاز کردند. مقامات وضعیت آب‌وهوا در منطقه را برای جست‌وجو خوب و مناسب اعلام کردند.
بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خواهرم در تهران زندگی می‌کرد و درس می‌داد
جان کری وزیر خارجه آمریکادر گفتگویی با صدای آمریکا با اشاره به داماد ایرانی‌تبار خود- بهروز والاناهید - گفت که خواهرش هم قبل از انقلاب در مدرسه‌ای در ایران خدمت می‌کرده است. متن کامل این گفتگو در زیر می آید:
جان كري در كنار سفره هفت سين
جان كري در كنار سفره هفت سين
سؤال: ممنونیم از این که وقت گذاشتید تا در آغاز سال نو با ما صحبت کنید.
پاسخ: من از این فرصت بسیار خوشحالم. همین دقایقی پیش بر سر سفره هفت سین بودم. دیدن این که هر عنصری در سفره نمادی است و معنایی دارد بسیار جالب است.
سؤال: شما پیشتر سفره هفت سین را در منزل دختر و دامادتان دیده بودید؟
پاسخ: بله. موقعی که ازدواج مي‌کردند میزی مشابه برای مراسم عروسی چیده بودند.

مابقی در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:آریکای جنایتکار,کری, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

«اگر ملی شدن صنعت نفت خدمت بزرگی است که به مملکت شده باید از آن کسی که اول این پیشنهاد را نمود سپاسگزاری کرد و آن کس شهید راه وطن دکتر سید حسین فاطمی است که روزی در خانه آقای نریمان پیشنهاد خود را داد و عده ای از نمایندگان حاضر در آن جلسه آن را باتفاق آرا تصویب نمودند رحمه الله علیه که در تمام مدت همکاری با اینجانب حتی یک ترک اولی هم از آن بزرگوار دیده نشد.» دکتر محمد مصدقرهبر نهضت ملي شدن صنعت نفت ايران؛ زنده‌ياد دكتر محمد مصدق
غلامحسین دهدشتی
بعد از جنگ جهانی دوم انگلستان و امریکا مالک بی رقیب چاه های نفت خاورمیانه بودند. در آن ایام بزرگترین سرمایه خارجی انگلستان در امور صنعتی اختصاص به نفت جنوب ایران داشت و امریکا هم بهمین موازات نفت عربستان سعودی را یکپارچه قبضه کرده بود. نفت ایران در خاورمیانه نخستین و در جهان چهارمین مقام را دارا بود. یعنی بعد از امریکای شمالی و ونزوئلا و شوروی قرار می‌گرفت. پالایشگاه آبادان با گنجایشی بظرفیت 25 میلیون تن نفت سالیانه بزرگترین پالایشگاه دنیا محسوب می شد و هشتاد هزار نفر کارگر و کارمند سالیانه نفتی بمیزان 32 میلیون تن تولید می کردند. این ثروت ملی توسط انگلستان به تاراج می رفت و همین امر سبب شده بود که انگلستان بزرگترین منابع نفتی خاورمیانه را در اختیار داشته باشد. آنچه از بررسیهای نفت حاصل می شود تاریخ نشان می دهد که اولین کشوری که از نفت خاورمیانه بهره برداری کرده انگلستان است. امپریالیستهای دیگر بعداً با اشتیاق بوی نفت به ان پیوستند که در راس آنها بعد از انگلستان امریکا بود که چنگالش را بسوی نفت خاورمیانه گشود، این غارتگران بعد از مدتی برقابت با یکدیگر پرداختند.
بقیه در ادامه مطلب......................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:ملی شدن نفت,مصدق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفیرآمریکا: كار روسيه در كريمه يعني دزدي آشكارسفیر آمریکا در سازمان ملل روسیه را 'دزد' خطاب کرد و سفیر روسیه هم گفت تحمل شنیدن 'اهانت‌ها' را ندارد! و معاون وزیر خارجه روسیه نيز در يك گستاخي آشكار نسبت به ايران گفت: مسکو نمی‌خواهد از قضیه ایران به عنوان اهرم استفاده کند ولی رفتار غرب شاید روسیه را به این سمت بکشاند!
گستاخي روسيه: شايد از ایران به عنوان اهرم استفاده كنيم!

در هشتمین جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران اوکراین، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد و سامانتا پاور، همتای آمریکایی او در "مجادله‌ای لفظی" به شدت از سیاست های یکدیگر در مواجهه با بحران اوکراین انتقاد کرده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توازن قوا، طی دهه‌های گذشته بخش قابل توجهی از راهبرد امنیتی آمریکا را برای کنترل و تسلط این کشور بر مناطق گوناگون جهان، از جمله خاورمیانه و خلیج‌فارس تشکیل داده است.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "توازن قوا" (Balance Power) یک نظریه و اصطلاح سیاسی پرکاربرد و مربوط به روابط بین‌الملل است.برمبنای این نظریه، زمانی امنیت جهانی تامین می‌شود که امکانات سیاسی-امنیتی و مخصوصا نظامی، به گونه‌ای متعادل میان کشورها توزیع شود و هیچ کشور و دولتی قدرت تسلط کامل بر سایر کشورها را نداشته باشد.

نمودار توازن قوای نظامی در خاورمیانه

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:خلیج همیشه فارس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چگونگی لغو تحریم‌ها را بیان کردیموزیر امور خارجه پس از پایان مذاکرات با 1+5 گفت: هدف‌مان از مذاکرات مشخص شدن صورت مساله برای دو طرف است.ظریف: تا چند ماه آینده توافق هسته‌ای حاصل می‌شودوزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دومین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+ 5 در وین، روز چهارشنبه در نشستی با حضور رئیس کمیسیون سیاست خارجی و نمایندگان فراکسیون‌های حزبی پارلمان اتریش، درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه ای و بین المللی بحث و گفت‌وگو کرد.  محمد جواد ظریف در این نشست با تاکید بر حق استفاده صلح آمیز کشورمان از انرژی هسته ای، روند مذاکرات با طرف مقابل را مثبت و رو به جلو توصیف نمود و اظهار امیدواری کرد که تا چند ماه آینده توافق پایداری حاصل گردد.وی ضمن تاکید بر برگزاری آزاد انتخابات در ایران، نقش مردم در تحولات سیاسی کشور و تعیین دولت‌ها را بسیار تعیین کننده دانست و ابراز امیدواری نمود که با انتخاب دولت جدید که اعتدال گرائی را به عنوان شعار اصلی خود انتخاب نموده، اوضاع اقتصادی و همینطور تعامل با دنیای خارج بهبود یابد. وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روحیه عزتمندانه و استقلال طلبانه مردم ایران بر ضرورت تغییر نگاه غرب و برخورد احترام آمیز با مردم ایران تاکید نموده و یادآور شد که اگر مردم ایران احساس کنند بیگانگان قصد مداخله در امور داخلی ایران و تحمیل آرا و عقائد خود را دارند، به شدت در مقابل آن واکنش نشان خواهند داد و یقینا تحریم ها نیز هیچ‌گونه تاثیری بر اراده آنها نخواهد داشت.

بقیه در ادامه مطلب..................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:5+1,ایران,توافق هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توسط آیت‌الله شبیری زنجاني؛آیت‌الله شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه های پیاپی عزاداری هشدار داد و گفت: افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. انتقاد از  افراط و ترویج دهه‌های پیاپی عزاداریجامعه عرفا نمی‌تواند نسبت به این همه عزاداری پیاپی مراقبت داشته باشد و سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد.به گزارش انصاف‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی، این مرجع شيعيان در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه‌هاي حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه‌هاي پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها به وجود مي‌آید. افراط در عزاداری‌ها به تفریط مي‌انجامد.
آیت الله شبیری با غیر شرعی خواندن هتک حرمت عزاداری ها، خاطر نشان کرد: حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری‌ها نیست. اگر برپایی مجلسهای شادی در زمانی باشد که در عرف آن را هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- مي‌دانند خلاف شرع است. البته این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.این مرجع تقلید افزود: قول ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت هتک هرمت هست یا نه، حجت نیست و جامعه مشخص مي‌کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. اما متاسفانه عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها زمینه هتک حرمت را فراهم مي‌کنند و این افراد در این زمینه مسوولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به این کارهاست؟!آیت الله شبیری زنجانی ادامه داد: امروزه برخی از منبری‌ها و مداح‌هاي بی تقوا حرفهای بی سند و مجلسهای بی سندی را ترویج مي‌کنند و پس از ترویج آن در جامعه، عرف هرگونه مجلس شادی را در این ایام هتک حرمت مي‌نامند. افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند اما حتما ما باید موضوع را درست کنیم و بعد آن را تبلیغ کنیم تا باعث هتک شود؟
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئيس​جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در سال جاري:آرامش ایجاد شده پایه اصلی حرکت جامعه در سال جدید خواهد بودرییس‌جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۲ گفت: مهمترین کاری که دولت در سایه حمایت مردم و مقام معظم رهبری و عنایات باری تعالی توفیق یافته انجام بدهد ایجاد آرامش و طمأنینه در جامعه بوده است و این آرامش توأم با امید و نشاط می‌تواند پایه‌های اصلی برای حرکت امروز و فردای جامعه ما باشد.اگر به توافق نهایی برسیم به سود همه است

 متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آخرین جلسه هیأت دولت سال ۹۲ به شرح زیر است:
«بسم ‌الله الرحمن الرحیم
امروز در واقع آخرین جلسه‌ای است که ما به عنوان جلسه هیأت وزیران در سال ۹۲ داریم و ان‌شاءالله جلسه بعدی ما صبح روز چهارشنبه ششم فروردین ماه خواهد بود. لازم می‌دانم هم از مردم عزیز و بزرگوارمان سپاسگزاری و تشکر کنم. در طول این مدت حدود ۷ ماهی که دولت کار خودش را آغاز کرده و در جریان امور بوده، علی‌رغم همه پیچیدگی‌ها و مشکلاتی که پیش پای مردم و جامعه و کشور وجود داشته و برای ما به ارث باقی مانده بود، به حمدالله با کمک، ایثار، صبر، استقامت و حمایت مردم و همچنین حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک و هدایت همه فرهیختگان، نخبگان جامعه و انتقادات سازنده آنها و همچنین حمایت حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید؛ بحمدالله دولت توانسته برخی از وظایفی که بر دوش داشته را به انجام برساند.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:دولت تدبیر و امید, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دست‌اندرکاران فتنه 88 در میان مجمع روحانیون مایلند بدون پاسخگویی درباره خیانت‌های خود و توبه و عذرخواهی، به نظام برگردند.چه کسی می‌تواند خاتمی را شفاعت کند؟!به گزارش عرش نیوز ، دست‌اندرکاران فتنه 88 در میان مجمع روحانیون مایلند بدون پاسخگویی درباره خیانت‌های خود و توبه و عذرخواهی، به نظام برگردند.در همین زمینه خاتمی در جمعی اظهار داشته که پس از سال 88 بنا را بر تعامل گذاشتیم؛ اما واسطه‌ای که بتواند تعامل با نظام را رقم بزند، نداشتیم.خاتمی همچنین گفته است:حسن خمینی و هاشمی‌رفسنجانی مقبولیتی برای بر عهده گرفتن این واسطه‌گری نداشتند و باید به سوی افراد دیگری برویم.خاطر نشان می‌شود خاتمی در محافل خصوصی اظهار کرده که در انتخابات 88 هیچ تقلبی رخ نداده اما با این وجود حاضر به اعتراف علنی و عذرخواهی از نظام و مردم نیست و همچنان با فتنه‌گران همراهی می‌کند. با این وصف می‌توان گفت بهترین واسطه و شفیع برای خاتمی، اظهار توبه و ندامت از جانب خود وی است و ظاهرا همین موضوع مورد حمایت برخی اعضای مجمع روحانیون نیز که نسبت به مواضع خاتمی و مجمع در فتنه 88 ناراضی هستند، قرار دارد.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار 
اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با اشاره به سوابق انجمن‌های اسلامی دانشجویان در دوران مبارزه، گفت: در طول ۷۰ سالی که انجمن‌های اسلامی دانشجویان تشکیل شدند، جزر و مدهای زیادی داشتند و افزایش آگاهی جوانان دانشجو، مهمترین دستاورد آن است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فراز و فرود حرکت‌های سیاسی و فکری را طبیعی دانست و یادآور شد: در تاریخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصیت مورد قبول حوزه و با جایگاه مناسب در جامعه، پیشقدم و محور حرکت مردم برای مبارزه با استبداد و استعمار شد.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون پارلماني رئيس‌جمهور:درحالي كه كمتر از دو روز تا پايان سال 92 باقي مانده است، همچنان اتفاق‌هاي فضاي سياسي كشور در كانون توجه جامعه قرار دارد كه مهم‌ترين آنها سفر مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا به ايران پس از حدود 8 سال و ديدار و گفت‌وگوی او با بسياري از سياستمداران ايراني است اما اين سفر براي ميزبان حاشيه‌هايی به همراه داشت؛ وزير امور خارجه اكنون زير فشار سوال‌هاي پياپي مجلسيان است70 درصد سووالات از وزرا  توسط 40 نماینده است. در كنار او قرار است علي جنتي، وزير ارشاد دولت يازدهم هم پاسخگوي سوالات نمايندگان و شكايت تعدادي ديگر در كميسيون اصل 90 باشد. رابطه دولت و مجلس سوالي است كه از معاون پارلماني رئيس‌جمهور پرسيده‌ايم. مشروح گفت‌وگوي آرمان با حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در ذيل آمده است:شروع كار دولت با اميد به همكاري همه قوا و مجموعه سياسي كشور همراه بود اما با عدم راي اعتماد به سه وزير بدبيني‌ها جاي خوشبيني را گرفت. تحليل شما از اين اتفاق چيست؟انتصاب و شروع كار من در دولت تدبير و اميد به‌عنوان معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس بعد از راي اعتماد به كابينه بود. بنابراين در آن مرحله من در اين مسئوليت نبودم.به هر حال شما به‌عنوان يك فعال سياسي باتجربه چه پيش‌بيني‌ای از ادامه اين وضعيت دارید؟

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که احتمالا آخرین نشست مطبوعاتی وی در سال ۹۲ خواهد بود در پاسخ به سئوالی درباره انتشار اخباری مبنی بر دعوت از رئیس جمهور کشورمان به عربستان و اینکه آیامقامات ایرانی برای سفر به عربستان برنامه ای دارند، بیان کرد: درباره برنامه سفر آقای روحانی اخباری را بعضی از رسانه هامنتشرکردند که تایید نمی شود. آقای دکتر ظریف در سفری که به منطقه خلیج فارس و کشورهای سوریه، اردن و ...داشتندمراتب آمادگی ایران را اعلام کردند که در آن زمان آمادگی برای انجام این سفر وجود نداشت اما علاقه مندی برای ارتباط وروابط با کشورهای منطقه از جمله عربستان خواست و اراده جدی ماست و می خواهیم که دارای بهترین مناسبات باشیم. افخمافزود: جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت های خود را برای ارتقای روابط با همسایگان مد نظر دارد. وی در پاسخ به سئوال دیگریدرباره ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد کشتی حامل سلاح ایران و همچنین تاکید مقامات آمریکایی بر نقض قوانین بین المللی دراین باره اظهار داشت: رفتارهای رژیم صهیونیستی شناخته شده و تکراری است، این موضوع و ادعایی که مطرح شده یکسناریوپردازی و اقدامی است که همزمان با لابی اسرائیل در آمریکا مطرح شده است.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شمس‌الواعظین: مخالفان بازگشایی انجمن صنفی را با تأییدیه معرفی کنید

ماشاءالله شمس‌الواعظین درپی انتشار نامه‌ای با امضای بیش از 1200 روزنامه‌نگار درباره‌ی جلوگیری از بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران! گفت: من از انتشار چنین نامه‌ای با امضای 1200 روزنامه‌نگار یا تحت عنوان روزنامه‌نگار بسیار متأسفم، چون سراسر این نامه، سیاسی بود.

روزنامه‌نگاراني كه با بازگشايي انجمن صنفي خود مخالفند!

این فعال حوزه‌ی رسانه در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: روزنامه‌نگارانی که گروهی را از انجام کار سیاسی برحذر می‌کنند، نباید خودشان کار سیاسی انجام دهند و یک متن سیاسی را برای جلوگیری از انجام یک کار صنفی منتشر کنند. تقاضای من از جمع‌آوری‌کنندگان این امضاها، آن است که از میان بیش از 1200 فردی که پای این نامه را امضا کرده‌اند، 400 نفر را با تأیید یکی از دانشگاه‌های مربوط به علوم ارتباطات یا تحریریه‌ی رسانه‌ها معرفی کنند.

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لاریجانی در پیام تبریک به رؤسای مجالس کشورهای منطقه:
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رؤسای مجالس کشورهای منطقه، تاکید کرد: امید است با تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های منظم پارلمانی فی مابین آینده‌ای روشن برای ملت‌های‌مان به ارمغان آوریم.
به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای مجالس کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق، هند، تاجیکستان و ازبکستان فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت.

 
لاریجانی نوروز را نمادی از پیوند مودت و دوستی، تفاهم و تعامل میان ملت‌های منطقه دانست و تأکید کرد: "پارلمان اسلامی ایران بار دیگر تعهد خود را برای تمهید ساز و کارهای مؤثر و کارآمدتر همکاری در قالب مجامع و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی و مراوده صمیمانه میان پارلمان‌ها ابراز می‌دارد. امید است با تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های منظم پارلمانی فی مابین آینده‌ای روشن برای ملت‌های‌مان به ارمغان آوریم".
 

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش پاکسازی یک شهر استراتژیک در سوریه؛
به نظر می‌ر‌سد، مخالفان اسد و مخصوصا حامیان منطقه‌ای آن‌‌ها، که در سه سال اخیر، از هیچ اقدام سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی (آن هم به طول کاملا عریان) در راستای براندازی اسد خودداری نکرده‌اند، باید طی هفته‌‌های آینده، منتظر تکمیل مثلث "القصیر-یبرود-حلب" باشند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در تاریخ 5 ژانویه‌ی 2013 (15 خرداد 92)، شبکه رسمی "الاخبار" سوریه، با انتشار خبری فوری، توجه تمامی تحلیل‌گران و ناظران مسائل "خاورمیانه" و "سوریه" را به خود جلب کرد؛ "القصیر توسط ارتش سوریه فتح شد".

 

الاخبار در حالی این خبر را اعلام کرد، که ارتش سوریه، پس از 3 هفته درگیری نفس‌گیر با تروریست‌های تکفیری (مخصوصا جبهةالنصرة) توانست سرانجام "القصیر" را به طور کامل تحت سیطره خود در آورد.

 

اولین تصاویر منتشر شده پس از آزادسازی "القصیر"
بقیه در ادامه مطلب....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گره زدن ماجرای هواپیمای مالزی به 11سپتامبر؟

همزمان با قطع عملیات جستجوی نیروهای هندی برای یافتن هواپیمای گمشده مالزیایی ادعایی نیز مبنی بر ربوده شدن آن برای انجام عملیات انتحاری مطرح شده و يك مقام سابق اسرائیلي نيز مدعي شد: ایران هوایپمای مالزیایی را ربوده و آن را در محلی که نه کسی می‌بیند و نه می‌یابد، به زمین نشانده است!

ادعاي اسرائیلي: ایران هوایپمای مالزیایی را ربوده!

نیروهای هوایی و دریایی هند روز یکشنبه عملیات جستجو برای یافتن پروازشماره ام.اچ 370 گمشده مالزیایی را بنابه درخواست کوالالامپور متوقف کردند. پرواز شرکت هواپیمایی مالزی یک هفته پیش با 239 نفر سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن مفقود شد و عملیات بین المللی از جمله با مشارکت هند تاکنون به جایی نرسیده است. هند به طور رسمی از روز پنجشنبه گذشته و درپی درخواست مالزی عملیات جستجو درحوالی جزایر آندامان و نیکوبار در غرب خلیج بنگال را آغاز کرد. منابع وزارت دفاع هند ديروز گفتند که اکنون عملیات ردیابی درهر دوی این مناطق متوقف شده ولی ممکن است که مجددا از سرگرفته شود.

فرمانده «بابو» یک سخنگوی ستاد فرماندهی نیروی دریایی هند در شرق این کشور گفت که این وضعیت بیشتر یک مکث است. مقام‌هاي مالزیایی وضعیت را مجددا بررسی مي‌کنند و آنان در مورد ضرورت تغییر منطقه جستجو تصمیم خواهند گرفت. مقام‌هاي مالزیایی اکنون توجه خود را به سوی خلبان، خدمه و مسافران پرواز شماره ام.اچ 370 به منظور کسب اطلاعاتی در مورد علل ناپدیدی آن معطوف کرده اند. به گفته منابع رسمی مالزی به نظر مي‌رسد کسی این پرواز را بطور عمدی منحرف و ارتباط آن را با رادارهای زمین قطع کرده است.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اردوهای راهیان نور کشور:
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "حضرت آیت الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور، ابتکار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را یک ابتکار الهی و انقلابیِ بسیار شایسته در جهت شناساندن اجزاء برجسته‌ حادثه‌ بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان کشور خواندند و تأکید کردند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.

مابقی عکسها در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برای حفظ مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی
مرگ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل بيماري‌ها

ارتش ترکیه تهدید کرد که در صورت به‌خطر افتادن مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی در حلب به سوریه لشگرکشی خواهد کرد.

احتمال لشگرکشی ترکیه به حلب سوريه

با اوج‌گیری درگیری‌های مسلحانه میان شورشیان و نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حلب، روزنامه حریت ترکیه نوشت: ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف اعزام احتمالی نیروهای زمینی و هوائی، حفاظت از آرامگاه "سلیمان‌شاه" پدر بزرگ "عثمان اول" بنیادگذار امپراطوری عثمانی خواهد بود. برپایه قراردادی که درسال ۱۹۲۱ میلادی منعقد شده است، مزار سلیمان‌‌شاه و املاک پیرامون آن جزئی از خاک ترکیه محسوب می‌شود.

سومین سالگرد بحران سوریه

بحران خونین سوریه روز جمعه وارد سومین سال خود شد. به مناسبت سالگرد این بحران، پایتخت‌های ۳۰ کشور جهان از جمله اردن، مصر، عراق، بریتانیا، آمریکا، کنیا و کره جنوبی شاهد همایش‌ها و تظاهرات اعتراضی صدها‌هزار نفر بود. در این مراسم، مردم به‌نشانه همدردی با قربانیان جنگ سوریه شمع افروختند و بادکنک به هوا فرستادند. به‌همین مناسبت یک نهاد امدادی بین‌المللی اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تاکنون دست‌کم ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل ابتلا به بیماری‌های درمان‌پذیر جان خود را از دست داده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تبریک رئيس​جمهور برای قهرمانی تیم ملی کشتی؛

​تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود.

قهرمانی ایران در جام‌جهانی کشتی در‌ آمریکا

تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی روسیه را قاطعانه و با حساب 6-2 شکست داد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود. این سومین قهرمانی متوالی ایران در جام جهانی بود. اسماعیل‌پور، محمدی، حسین‌خانی، لشگری، یزدانی و قاسمی حریفان خود را شکست دادند و رحیمی و اکبری پیکار را به حریفان واگذار کردند.

نتایج و گزارش کشتی ها

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 3– ویکتور لبدوف 4

این کشتی مبارزه دو کشتی گیر عنوان دار بود که هر دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارند. رحیمی در وقت اول با زیر از مچ پا 2-0 برنده شد. لبدوف در وقت دوم تغییر تاکتیک داد و جدا کشتی گرفت تا از دور به پاهای رحیمی برسد. در حالی که لبدوف نیرویش را گذاشته بود تا در 30 ثانیه آخر امتیاز بگیرد، رحیمی حریف را از تشک بیرون برد و 3-0 پیش افتاد. در ادامه لبدوف رحیمی را در 30 ثانیه آخر خاک کرد و در ادامه نیز در 5 ثانیه آخر بار دیگر رحیمی را درخاک نشاند تا 4 بر 3 پیروز این کشتی حساس شود. لبدوف پیش از این یک بار هم رحیمی را در جام جهانی برده بود.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي انتشار تصاویر ماهواره‌ای توسط چين كه احتمال می‌داد لکه‌های نشان داده شده در آن بخشی‌هایی از لاشه هواپیمای مالزیایی باشد، مقاماتمالزيايي اعلام كردند در اين محل هيچ نشانه‌اي پيدا نكرديم.

مالزي: در محل تصاویر ماهواره‌ای چين چيزي پيدا نشد

مقامات دولت مالزی اعلام کردند که تیم تجسسی که به این منطقه فرستاده شده هیچ نشانی از لاشه بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ پیدا نکرده است. رئیس سازمان هوپیمایی کشوری مالزی، اظهرالدین عبدالرحمان اعلام کرد: «آنجا هیچ چیزی نیست.» به این ترتیب نزدیک به یک هفته پس از ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری که از کوالالامپور به مقصد پکن در حرکت بود، هنوز هیچ نشانه‌ای از این بوئینگ در دست نیست.

روزنامه وال استریت جورنال، به تازگی در گزارشی از قول بازرسان آمریکایی این احتمال را مطرح کرده است که این هواپیما تا چهار ساعت بعد از ناپدید شدن از صفحه رادار، همچنان به راه خود ادامه داده است. این موضوع بر پایه اطلاعاتی از روی موتورهای هواپیما که به شکل خودکار بارگذاری و به زمین ارسال می‌شود، مطرح شده است.

این گزارش این پرسش را مطرح می‌کند که در صورتی که هواپیما پس از ناپدید شدن از صفحه رادار به پرواز خود ادامه داده، چرا بدون هیچ تماسی این کار را کرده، و آیا کسی کنترل آن را طی این زمان در دست داشته است یا خیر. مقام‌های ضدتروریستی ایالات متحده نیز بر این موضوع متمرکز شده‌اند که آیا خلبان یا کس دیگری در کابین از روی قصد دست به چنین کاری زده است یا نه.

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با گذشت سه سال از آغاز جنگ داخلی در سوریه، آمار و ارقام منتشر شده از سوی نهادهای داخلی و بین‌المللی از عمق فاجعه در این کشور خبر می‌دهد.بحران خونين و فاجعه بار سوریه از زبان آمار و ارقامبر اساس گزارش منتشر شده از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آغاز درگیری‌ها در این کشور دست کم 140 هزار تن کشته و بیش از 500 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن واقع شده و نمایندگانی در سوریه دارد، اعلام کرد: از 140 هزار سوری کشته شده در درگیری‌های این کشور 55 هزار تن غیر نظامی هستند که نزدیک به 10 هزار تن از این کشته‌ها کودک و بیش از پنج‌هزار تن دیگر زن هستند.همچنین به گزارش دیده‌بان حقوق بشر 17 هزار تن نیز در سه سال درگیری در سوریه مفقود شده‌اند و ده‌ها هزار تن در زندان‌ها سرنوشت نامعلومی دارند. آنتونیو گویتریس، کمیسیونر امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که تعداد آوارگان سوری از تعداد آوارگان افغانستان که بیشترین تعداد آوارگان در جهان را به خود اختصاص داده نیز گذشته است.بنا به گفته گویتریس، تعداد آوارگان سوری که نام آنها در اردوگاه‌های پناهندگان سوریه در خارج از این کشور ثبت شده به 550 هزار تن رسیده و شمار کسانی که در داخل سوریه آواره شده‌اند نیز از مرز 6.5 میلیون تن عبور کرده است. در همین حال کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اوضاع سوریه را بسیار نگران‌کننده اعلام و تاکید کرده است که مناطق وسیعی از شمال و شرق سوریه با بحران جدی کمبود غذا مواجه هستند.سازمان ملل نیز در گزارشی تاکید کرد که بحران سوریه موجب از بین رفتن 40 درصد از بیمارستان‌ها، کاهش 35 درصدی تولید ناخالص ملی، سقوط 80 درصدی ارزش پول ملی سوریه و کاهش 96 درصدی صادرات نفت این کشور شده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رييس‌جمهور سابق كشورمان در ديدار با وزیر و مدیران آموزش عالی دولت اصلاحات گفت: جناب آقای دکتر روحانی رویکرد درستی به قضایا از جمله به فرهنگ و آموزش عالی داشته‌اند. مردم هم با اشتیاق به این رویکرد رأی داده اند و در واقع عهدی میان دولت و مردم برقرار شده است و باید با اهتمام ویژه نسبت به عملی شدن این عهد نگریست. متن کامل سخنان آقاي خاتمي در پی آمده است.

دانشجویان شایسته را از تحصیل محروم کردند

خیلی خوشوقتم از دیدار شما دوستان عزیز که توفیق داشتیم همراه با شما در خدمت انقلاب و جامعه و مردم باشیم. خیلی از دوستان هم در جمع حضور ندارند.
من وجدانم را گواه می گیرم و پناه می برم به خدا که گزافه نگویم. در دوران مسؤولیت ما به حاکمیت یک جناح خاص نمی اندیشیدیم، بلکه حاکمیت یک رویکرد و تفکر برای پیشرفت و اعتلای کشور مورد نظر ما بود. بینی و بین الله شهادت می دهم که بعد از مسئولیت برادر عزیزمان جناب آقای دکتر معین در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری که از دورانهای بسیار خوب و دارای آثار مثبت بود، مدیریت جناب آقای توفیقی مدیریت موفقی بود.

ایشان نه از باند ویژه‌اي بودند و نه وابستگی جناحی به معنی خاص آن داشتند، بلکه ایشان را شخصیتی یافتیم که می توانستند منشاء خدمات خوبی برای کشور و نظام آموزش عالی باشند خواهش کردیم و آمدند یکی از موفقیت‌هاي دوران ما مدیریت آموزش عالی با محوریت آقای دکتر توفیقی بودید. اکنون هم نظر شخص من این نیست که باندی برود و باند دیگر بیاید، بلکه انتخاب‌ها و انتصاب‌ها باید جوری باشد که آموزش عالی کشور در موقعیت و جایگاه خودش قرار بگیرد و این بخش بسیار مهم در کشور و نظام واقعاً بتواند کار خود را انجام دهد.

بقیه در ادامه مطلب.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي انتشار مقاله ديروز روزنامه متعلق به مهرداد بذرپاش از نمايندگان گروه پايداري مجلس و نقل قولي از آيت‌اله جوادي‌آملي، دفتر ايشان اين امر را «شبهه‌افكني» و استفاده غيرعادلانه از سخنان آيت‌اله جوادي‌آملي دانست.اعتدالی که در مقابل افراط و تفريط باشد عين عدالت استبه گزارش بهارنيوز، روز گذشته روزنامه وطن‌امروز در مقاله‌اي و در جهت حمله به اظهارات آقاي روحاني درباره (دژ پولادين برخي مطبوعات مخالفت دولت) و به زير سئوال بردن مشي اعتدال رييس‌جمهور، به نقل از حضرت آيت‌اله جوادي‌آملي نوشته بود كه: «اعتدال از پست‌ترين رذايل است»! و در ادامه به نقل از ايشان اضافه كرده بود: «آنجا که عدالت قربانی سهل‌انگاری و عوام اندیشی شود. ما موظف به اجرای عدل هستیم نه اعتدال، زیرا اعتدال فقط معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می‌خواهند نه آنکه عدالت چه اقتضایی دارد. بنابراین رسانه‌ها باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کنند نه آنکه به ایجاد اعتدال روی آورند.»

بقیه در ادامه مطلب........................

 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ از آنجایی که رفتار سران فتنه بعد از انتخابات حوادثی تلخ  با هزینه‌های سنگینی برای نظام و ملت ایران به جای گذاشت و از آنجا که چندیست زمزمه‌هایی از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های جریان ضدانقلاب و فتنه بر طبل رفع حصر که کمترین اقدام علیه سران فتنه محسوب می‌شود در برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای داخل و خارج از کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم  مطرح می‌شود باشگاه خبرنگاران درصدد است به منظور ایفای رسالت حرفه‌ای خود در جهت تنویر افکار عمومی رفتار سران فتنه را قبل و بعد از انتخابات تا 25 بهمن 1389  طی چند گزارش مورد بررسی قرار دهد. بخش اول این گزارش را که مربوط به رویدادهای قبل از انتخابات است در ذیل می‌خوانید.
سومین ماه از بهار 1388 بود، گرمای تاب ستان اندک اندک رخ می‌نمایاند، به موازات گرمای هوا، تنور مباحثه و مجادله و مناظره در محافل سیاسی، رسانه‌ای و دانشگاهی داغ و داغ‌تر می‌شد؛ همگان به تاریخ 22 خرداد 1388 چشم دوخته بودند، زمانی که قرار بود بلوغ سیاسی ملت ایران بار دیگر متجلی شود. از مردم کوچه و بازار تا نخبگان دانشگاهی از کارگران شهرداری تا کنشگران سیاسی، از ضعفا، تا اغنیا، از مستضعفین تا مرفهین، آن روزها، همه و همه پیرامون یک موضوع صحبت می‌کردند، انتخابات ریاست جمهوری دهم.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رقابت دو "سلفی" در جهان مجازی، روایت یک خبرنگار ایرنا از دهنمکی سال 1374، نامزدی "آیت‌الله سیستانی" برای دریافت جایزه صلح نوبل، استخدام پیمانی اعضای ستاد مشایی در نهاد کتابخانه‌ها، حضور یک امام‌جمعه در Whats APP، اتاقی که اینترنت در آن متولد شد، ۴۵ وعده روحانی به نمایندگان ۱۵ استان در ۴ ماه، زنان در غرب باید از 15 سالگی آغاز خشونت‌های جسمی و جنسی علیه خود را جشن بگیرند، حوادث سال ۸۸ فتنه اکبر بود و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز 17 اسفند استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:سلفی ,تکفیری,وهابی,قطری,سعودیوجنایت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گرچه نقل‌خاطرات از بنیانگذار فقيد جمهوری اسلامی در بين سياسيون كشور در دو دهه اخير مرسوم بوده، اما اخيرا توسط سیاست‌مداران و روحانيون اصولگرا به شدت افزايش يافته است و اين در حاليست كه امام در وصيت‌نامه خود تاكيد نموده‌اند فقط سخنان و نقل‌قول‌هايي از ايشان معتبر و قابل استناد خواهد بود كه به امضا شخص ايشان رسيده باشد يا مورد تاييد دفتر آثارشان قرار گرفته باشد.

نقل‌قول‌هاوخاطرات متفاوت آيت‌الله‌خزعلي از امام

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری ديروز در برنامه شناسنامه سيما، به طور مستمر به ذكر خاطرات و نقل‌قول‌هايي متفاوت از امام پرداخت و با استناد به همين خاطرات از برخی چهره‌های پیشین نظام به تندی ياد کرد و درباره شحصیت‌های مختلف جمهوری اسلامی هم‌چون مرحوم آیت‌الله منتظری، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، مرحوم مهدی بازرگان و ... به شدت انتقاد نمود.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:آیت الله خزعلی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بنا بر ارزیابی رسمی "صندوق جمعیت سازمان ملل متحد"، تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۴۲ میلیون دختر نوجوان که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، به اجبار از سوی خانواده‌های خود به عقد و ازدواج مردان میان‌سال در می‌آیند.

سالانه ۱۴ میلیون دختر نوجوان، قربانی ازدواج‌های زودهنگام

به گزارش دويچه وله، "صندوق جمعیت سازمان ملل متحد"، تازه‌ترین گزارش خود را به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، در زمینه‌ی افزایش فشار بر دختران نوجوان زیر ۱۸ سال، برای ازدواج با مردان سالمند منتشر کرد. بر پایه‌ی این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰، هر سال ۱۴ میلیون دختر نوجوان ناگزیر به ازدواج با مردان میان‌سال می‌شوند. به نظر کارشناسان امور خانواده، فقر و ناآگاهی از عوامل اصلی گسترش این ازدواج‌هاست.
بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:حقوق بشر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com