وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

«اگر ملی شدن صنعت نفت خدمت بزرگی است که به مملکت شده باید از آن کسی که اول این پیشنهاد را نمود سپاسگزاری کرد و آن کس شهید راه وطن دکتر سید حسین فاطمی است که روزی در خانه آقای نریمان پیشنهاد خود را داد و عده ای از نمایندگان حاضر در آن جلسه آن را باتفاق آرا تصویب نمودند رحمه الله علیه که در تمام مدت همکاری با اینجانب حتی یک ترک اولی هم از آن بزرگوار دیده نشد.» دکتر محمد مصدقرهبر نهضت ملي شدن صنعت نفت ايران؛ زنده‌ياد دكتر محمد مصدق
غلامحسین دهدشتی
بعد از جنگ جهانی دوم انگلستان و امریکا مالک بی رقیب چاه های نفت خاورمیانه بودند. در آن ایام بزرگترین سرمایه خارجی انگلستان در امور صنعتی اختصاص به نفت جنوب ایران داشت و امریکا هم بهمین موازات نفت عربستان سعودی را یکپارچه قبضه کرده بود. نفت ایران در خاورمیانه نخستین و در جهان چهارمین مقام را دارا بود. یعنی بعد از امریکای شمالی و ونزوئلا و شوروی قرار می‌گرفت. پالایشگاه آبادان با گنجایشی بظرفیت 25 میلیون تن نفت سالیانه بزرگترین پالایشگاه دنیا محسوب می شد و هشتاد هزار نفر کارگر و کارمند سالیانه نفتی بمیزان 32 میلیون تن تولید می کردند. این ثروت ملی توسط انگلستان به تاراج می رفت و همین امر سبب شده بود که انگلستان بزرگترین منابع نفتی خاورمیانه را در اختیار داشته باشد. آنچه از بررسیهای نفت حاصل می شود تاریخ نشان می دهد که اولین کشوری که از نفت خاورمیانه بهره برداری کرده انگلستان است. امپریالیستهای دیگر بعداً با اشتیاق بوی نفت به ان پیوستند که در راس آنها بعد از انگلستان امریکا بود که چنگالش را بسوی نفت خاورمیانه گشود، این غارتگران بعد از مدتی برقابت با یکدیگر پرداختند.
بقیه در ادامه مطلب......................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:ملی شدن نفت,مصدق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفیرآمریکا: كار روسيه در كريمه يعني دزدي آشكارسفیر آمریکا در سازمان ملل روسیه را 'دزد' خطاب کرد و سفیر روسیه هم گفت تحمل شنیدن 'اهانت‌ها' را ندارد! و معاون وزیر خارجه روسیه نيز در يك گستاخي آشكار نسبت به ايران گفت: مسکو نمی‌خواهد از قضیه ایران به عنوان اهرم استفاده کند ولی رفتار غرب شاید روسیه را به این سمت بکشاند!
گستاخي روسيه: شايد از ایران به عنوان اهرم استفاده كنيم!

در هشتمین جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران اوکراین، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد و سامانتا پاور، همتای آمریکایی او در "مجادله‌ای لفظی" به شدت از سیاست های یکدیگر در مواجهه با بحران اوکراین انتقاد کرده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 2 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توازن قوا، طی دهه‌های گذشته بخش قابل توجهی از راهبرد امنیتی آمریکا را برای کنترل و تسلط این کشور بر مناطق گوناگون جهان، از جمله خاورمیانه و خلیج‌فارس تشکیل داده است.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "توازن قوا" (Balance Power) یک نظریه و اصطلاح سیاسی پرکاربرد و مربوط به روابط بین‌الملل است.برمبنای این نظریه، زمانی امنیت جهانی تامین می‌شود که امکانات سیاسی-امنیتی و مخصوصا نظامی، به گونه‌ای متعادل میان کشورها توزیع شود و هیچ کشور و دولتی قدرت تسلط کامل بر سایر کشورها را نداشته باشد.

نمودار توازن قوای نظامی در خاورمیانه

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:خلیج همیشه فارس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چگونگی لغو تحریم‌ها را بیان کردیموزیر امور خارجه پس از پایان مذاکرات با 1+5 گفت: هدف‌مان از مذاکرات مشخص شدن صورت مساله برای دو طرف است.ظریف: تا چند ماه آینده توافق هسته‌ای حاصل می‌شودوزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دومین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+ 5 در وین، روز چهارشنبه در نشستی با حضور رئیس کمیسیون سیاست خارجی و نمایندگان فراکسیون‌های حزبی پارلمان اتریش، درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه ای و بین المللی بحث و گفت‌وگو کرد.  محمد جواد ظریف در این نشست با تاکید بر حق استفاده صلح آمیز کشورمان از انرژی هسته ای، روند مذاکرات با طرف مقابل را مثبت و رو به جلو توصیف نمود و اظهار امیدواری کرد که تا چند ماه آینده توافق پایداری حاصل گردد.وی ضمن تاکید بر برگزاری آزاد انتخابات در ایران، نقش مردم در تحولات سیاسی کشور و تعیین دولت‌ها را بسیار تعیین کننده دانست و ابراز امیدواری نمود که با انتخاب دولت جدید که اعتدال گرائی را به عنوان شعار اصلی خود انتخاب نموده، اوضاع اقتصادی و همینطور تعامل با دنیای خارج بهبود یابد. وزیر خارجه کشورمان با اشاره به روحیه عزتمندانه و استقلال طلبانه مردم ایران بر ضرورت تغییر نگاه غرب و برخورد احترام آمیز با مردم ایران تاکید نموده و یادآور شد که اگر مردم ایران احساس کنند بیگانگان قصد مداخله در امور داخلی ایران و تحمیل آرا و عقائد خود را دارند، به شدت در مقابل آن واکنش نشان خواهند داد و یقینا تحریم ها نیز هیچ‌گونه تاثیری بر اراده آنها نخواهد داشت.

بقیه در ادامه مطلب..................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:5+1,ایران,توافق هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توسط آیت‌الله شبیری زنجاني؛آیت‌الله شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه های پیاپی عزاداری هشدار داد و گفت: افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. انتقاد از  افراط و ترویج دهه‌های پیاپی عزاداریجامعه عرفا نمی‌تواند نسبت به این همه عزاداری پیاپی مراقبت داشته باشد و سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد.به گزارش انصاف‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی، این مرجع شيعيان در جمع تعدادی از روحانیون و طلبه‌هاي حوزه علمیه قم که در دفتر ایشان حضور داشتند، ترویج دهه‌هاي پیاپی عزاداری را زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: همین طور پشت سر هم دهه درست کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها به وجود مي‌آید. افراط در عزاداری‌ها به تفریط مي‌انجامد.
آیت الله شبیری با غیر شرعی خواندن هتک حرمت عزاداری ها، خاطر نشان کرد: حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری‌ها نیست. اگر برپایی مجلسهای شادی در زمانی باشد که در عرف آن را هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- مي‌دانند خلاف شرع است. البته این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.این مرجع تقلید افزود: قول ما درباره اینکه آیا شادی در ایامی غیر از روز شهادت هتک هرمت هست یا نه، حجت نیست و جامعه مشخص مي‌کند تا چه زمانی باید عزا نگه داشته شود. اما متاسفانه عده‌ای امروزه با افراط در عزاداری‌ها زمینه هتک حرمت را فراهم مي‌کنند و این افراد در این زمینه مسوولند. آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به این کارهاست؟!آیت الله شبیری زنجانی ادامه داد: امروزه برخی از منبری‌ها و مداح‌هاي بی تقوا حرفهای بی سند و مجلسهای بی سندی را ترویج مي‌کنند و پس از ترویج آن در جامعه، عرف هرگونه مجلس شادی را در این ایام هتک حرمت مي‌نامند. افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند اما حتما ما باید موضوع را درست کنیم و بعد آن را تبلیغ کنیم تا باعث هتک شود؟
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئيس​جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در سال جاري:آرامش ایجاد شده پایه اصلی حرکت جامعه در سال جدید خواهد بودرییس‌جمهور در آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۲ گفت: مهمترین کاری که دولت در سایه حمایت مردم و مقام معظم رهبری و عنایات باری تعالی توفیق یافته انجام بدهد ایجاد آرامش و طمأنینه در جامعه بوده است و این آرامش توأم با امید و نشاط می‌تواند پایه‌های اصلی برای حرکت امروز و فردای جامعه ما باشد.اگر به توافق نهایی برسیم به سود همه است

 متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آخرین جلسه هیأت دولت سال ۹۲ به شرح زیر است:
«بسم ‌الله الرحمن الرحیم
امروز در واقع آخرین جلسه‌ای است که ما به عنوان جلسه هیأت وزیران در سال ۹۲ داریم و ان‌شاءالله جلسه بعدی ما صبح روز چهارشنبه ششم فروردین ماه خواهد بود. لازم می‌دانم هم از مردم عزیز و بزرگوارمان سپاسگزاری و تشکر کنم. در طول این مدت حدود ۷ ماهی که دولت کار خودش را آغاز کرده و در جریان امور بوده، علی‌رغم همه پیچیدگی‌ها و مشکلاتی که پیش پای مردم و جامعه و کشور وجود داشته و برای ما به ارث باقی مانده بود، به حمدالله با کمک، ایثار، صبر، استقامت و حمایت مردم و همچنین حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک و هدایت همه فرهیختگان، نخبگان جامعه و انتقادات سازنده آنها و همچنین حمایت حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید؛ بحمدالله دولت توانسته برخی از وظایفی که بر دوش داشته را به انجام برساند.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 اسفند 1392برچسب:دولت تدبیر و امید, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دست‌اندرکاران فتنه 88 در میان مجمع روحانیون مایلند بدون پاسخگویی درباره خیانت‌های خود و توبه و عذرخواهی، به نظام برگردند.چه کسی می‌تواند خاتمی را شفاعت کند؟!به گزارش عرش نیوز ، دست‌اندرکاران فتنه 88 در میان مجمع روحانیون مایلند بدون پاسخگویی درباره خیانت‌های خود و توبه و عذرخواهی، به نظام برگردند.در همین زمینه خاتمی در جمعی اظهار داشته که پس از سال 88 بنا را بر تعامل گذاشتیم؛ اما واسطه‌ای که بتواند تعامل با نظام را رقم بزند، نداشتیم.خاتمی همچنین گفته است:حسن خمینی و هاشمی‌رفسنجانی مقبولیتی برای بر عهده گرفتن این واسطه‌گری نداشتند و باید به سوی افراد دیگری برویم.خاطر نشان می‌شود خاتمی در محافل خصوصی اظهار کرده که در انتخابات 88 هیچ تقلبی رخ نداده اما با این وجود حاضر به اعتراف علنی و عذرخواهی از نظام و مردم نیست و همچنان با فتنه‌گران همراهی می‌کند. با این وصف می‌توان گفت بهترین واسطه و شفیع برای خاتمی، اظهار توبه و ندامت از جانب خود وی است و ظاهرا همین موضوع مورد حمایت برخی اعضای مجمع روحانیون نیز که نسبت به مواضع خاتمی و مجمع در فتنه 88 ناراضی هستند، قرار دارد.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار 
اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، با اشاره به سوابق انجمن‌های اسلامی دانشجویان در دوران مبارزه، گفت: در طول ۷۰ سالی که انجمن‌های اسلامی دانشجویان تشکیل شدند، جزر و مدهای زیادی داشتند و افزایش آگاهی جوانان دانشجو، مهمترین دستاورد آن است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فراز و فرود حرکت‌های سیاسی و فکری را طبیعی دانست و یادآور شد: در تاریخ معاصر، امام (ره) به عنوان شخصیت مورد قبول حوزه و با جایگاه مناسب در جامعه، پیشقدم و محور حرکت مردم برای مبارزه با استبداد و استعمار شد.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون پارلماني رئيس‌جمهور:درحالي كه كمتر از دو روز تا پايان سال 92 باقي مانده است، همچنان اتفاق‌هاي فضاي سياسي كشور در كانون توجه جامعه قرار دارد كه مهم‌ترين آنها سفر مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا به ايران پس از حدود 8 سال و ديدار و گفت‌وگوی او با بسياري از سياستمداران ايراني است اما اين سفر براي ميزبان حاشيه‌هايی به همراه داشت؛ وزير امور خارجه اكنون زير فشار سوال‌هاي پياپي مجلسيان است70 درصد سووالات از وزرا  توسط 40 نماینده است. در كنار او قرار است علي جنتي، وزير ارشاد دولت يازدهم هم پاسخگوي سوالات نمايندگان و شكايت تعدادي ديگر در كميسيون اصل 90 باشد. رابطه دولت و مجلس سوالي است كه از معاون پارلماني رئيس‌جمهور پرسيده‌ايم. مشروح گفت‌وگوي آرمان با حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در ذيل آمده است:شروع كار دولت با اميد به همكاري همه قوا و مجموعه سياسي كشور همراه بود اما با عدم راي اعتماد به سه وزير بدبيني‌ها جاي خوشبيني را گرفت. تحليل شما از اين اتفاق چيست؟انتصاب و شروع كار من در دولت تدبير و اميد به‌عنوان معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس بعد از راي اعتماد به كابينه بود. بنابراين در آن مرحله من در اين مسئوليت نبودم.به هر حال شما به‌عنوان يك فعال سياسي باتجربه چه پيش‌بيني‌ای از ادامه اين وضعيت دارید؟

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که احتمالا آخرین نشست مطبوعاتی وی در سال ۹۲ خواهد بود در پاسخ به سئوالی درباره انتشار اخباری مبنی بر دعوت از رئیس جمهور کشورمان به عربستان و اینکه آیامقامات ایرانی برای سفر به عربستان برنامه ای دارند، بیان کرد: درباره برنامه سفر آقای روحانی اخباری را بعضی از رسانه هامنتشرکردند که تایید نمی شود. آقای دکتر ظریف در سفری که به منطقه خلیج فارس و کشورهای سوریه، اردن و ...داشتندمراتب آمادگی ایران را اعلام کردند که در آن زمان آمادگی برای انجام این سفر وجود نداشت اما علاقه مندی برای ارتباط وروابط با کشورهای منطقه از جمله عربستان خواست و اراده جدی ماست و می خواهیم که دارای بهترین مناسبات باشیم. افخمافزود: جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت های خود را برای ارتقای روابط با همسایگان مد نظر دارد. وی در پاسخ به سئوال دیگریدرباره ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد کشتی حامل سلاح ایران و همچنین تاکید مقامات آمریکایی بر نقض قوانین بین المللی دراین باره اظهار داشت: رفتارهای رژیم صهیونیستی شناخته شده و تکراری است، این موضوع و ادعایی که مطرح شده یکسناریوپردازی و اقدامی است که همزمان با لابی اسرائیل در آمریکا مطرح شده است.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شمس‌الواعظین: مخالفان بازگشایی انجمن صنفی را با تأییدیه معرفی کنید

ماشاءالله شمس‌الواعظین درپی انتشار نامه‌ای با امضای بیش از 1200 روزنامه‌نگار درباره‌ی جلوگیری از بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران! گفت: من از انتشار چنین نامه‌ای با امضای 1200 روزنامه‌نگار یا تحت عنوان روزنامه‌نگار بسیار متأسفم، چون سراسر این نامه، سیاسی بود.

روزنامه‌نگاراني كه با بازگشايي انجمن صنفي خود مخالفند!

این فعال حوزه‌ی رسانه در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: روزنامه‌نگارانی که گروهی را از انجام کار سیاسی برحذر می‌کنند، نباید خودشان کار سیاسی انجام دهند و یک متن سیاسی را برای جلوگیری از انجام یک کار صنفی منتشر کنند. تقاضای من از جمع‌آوری‌کنندگان این امضاها، آن است که از میان بیش از 1200 فردی که پای این نامه را امضا کرده‌اند، 400 نفر را با تأیید یکی از دانشگاه‌های مربوط به علوم ارتباطات یا تحریریه‌ی رسانه‌ها معرفی کنند.

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لاریجانی در پیام تبریک به رؤسای مجالس کشورهای منطقه:
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رؤسای مجالس کشورهای منطقه، تاکید کرد: امید است با تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های منظم پارلمانی فی مابین آینده‌ای روشن برای ملت‌های‌مان به ارمغان آوریم.
به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای مجالس کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق، هند، تاجیکستان و ازبکستان فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت.

 
لاریجانی نوروز را نمادی از پیوند مودت و دوستی، تفاهم و تعامل میان ملت‌های منطقه دانست و تأکید کرد: "پارلمان اسلامی ایران بار دیگر تعهد خود را برای تمهید ساز و کارهای مؤثر و کارآمدتر همکاری در قالب مجامع و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی و مراوده صمیمانه میان پارلمان‌ها ابراز می‌دارد. امید است با تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های منظم پارلمانی فی مابین آینده‌ای روشن برای ملت‌های‌مان به ارمغان آوریم".
 

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش پاکسازی یک شهر استراتژیک در سوریه؛
به نظر می‌ر‌سد، مخالفان اسد و مخصوصا حامیان منطقه‌ای آن‌‌ها، که در سه سال اخیر، از هیچ اقدام سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی (آن هم به طول کاملا عریان) در راستای براندازی اسد خودداری نکرده‌اند، باید طی هفته‌‌های آینده، منتظر تکمیل مثلث "القصیر-یبرود-حلب" باشند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در تاریخ 5 ژانویه‌ی 2013 (15 خرداد 92)، شبکه رسمی "الاخبار" سوریه، با انتشار خبری فوری، توجه تمامی تحلیل‌گران و ناظران مسائل "خاورمیانه" و "سوریه" را به خود جلب کرد؛ "القصیر توسط ارتش سوریه فتح شد".

 

الاخبار در حالی این خبر را اعلام کرد، که ارتش سوریه، پس از 3 هفته درگیری نفس‌گیر با تروریست‌های تکفیری (مخصوصا جبهةالنصرة) توانست سرانجام "القصیر" را به طور کامل تحت سیطره خود در آورد.

 

اولین تصاویر منتشر شده پس از آزادسازی "القصیر"
بقیه در ادامه مطلب....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گره زدن ماجرای هواپیمای مالزی به 11سپتامبر؟

همزمان با قطع عملیات جستجوی نیروهای هندی برای یافتن هواپیمای گمشده مالزیایی ادعایی نیز مبنی بر ربوده شدن آن برای انجام عملیات انتحاری مطرح شده و يك مقام سابق اسرائیلي نيز مدعي شد: ایران هوایپمای مالزیایی را ربوده و آن را در محلی که نه کسی می‌بیند و نه می‌یابد، به زمین نشانده است!

ادعاي اسرائیلي: ایران هوایپمای مالزیایی را ربوده!

نیروهای هوایی و دریایی هند روز یکشنبه عملیات جستجو برای یافتن پروازشماره ام.اچ 370 گمشده مالزیایی را بنابه درخواست کوالالامپور متوقف کردند. پرواز شرکت هواپیمایی مالزی یک هفته پیش با 239 نفر سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن مفقود شد و عملیات بین المللی از جمله با مشارکت هند تاکنون به جایی نرسیده است. هند به طور رسمی از روز پنجشنبه گذشته و درپی درخواست مالزی عملیات جستجو درحوالی جزایر آندامان و نیکوبار در غرب خلیج بنگال را آغاز کرد. منابع وزارت دفاع هند ديروز گفتند که اکنون عملیات ردیابی درهر دوی این مناطق متوقف شده ولی ممکن است که مجددا از سرگرفته شود.

فرمانده «بابو» یک سخنگوی ستاد فرماندهی نیروی دریایی هند در شرق این کشور گفت که این وضعیت بیشتر یک مکث است. مقام‌هاي مالزیایی وضعیت را مجددا بررسی مي‌کنند و آنان در مورد ضرورت تغییر منطقه جستجو تصمیم خواهند گرفت. مقام‌هاي مالزیایی اکنون توجه خود را به سوی خلبان، خدمه و مسافران پرواز شماره ام.اچ 370 به منظور کسب اطلاعاتی در مورد علل ناپدیدی آن معطوف کرده اند. به گفته منابع رسمی مالزی به نظر مي‌رسد کسی این پرواز را بطور عمدی منحرف و ارتباط آن را با رادارهای زمین قطع کرده است.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اردوهای راهیان نور کشور:
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "حضرت آیت الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور، ابتکار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را یک ابتکار الهی و انقلابیِ بسیار شایسته در جهت شناساندن اجزاء برجسته‌ حادثه‌ بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان کشور خواندند و تأکید کردند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود.

مابقی عکسها در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

برای حفظ مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی
مرگ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل بيماري‌ها

ارتش ترکیه تهدید کرد که در صورت به‌خطر افتادن مزار پدربزرگ بنیانگذار امپراتوری عثمانی در حلب به سوریه لشگرکشی خواهد کرد.

احتمال لشگرکشی ترکیه به حلب سوريه

با اوج‌گیری درگیری‌های مسلحانه میان شورشیان و نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حلب، روزنامه حریت ترکیه نوشت: ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف اعزام احتمالی نیروهای زمینی و هوائی، حفاظت از آرامگاه "سلیمان‌شاه" پدر بزرگ "عثمان اول" بنیادگذار امپراطوری عثمانی خواهد بود. برپایه قراردادی که درسال ۱۹۲۱ میلادی منعقد شده است، مزار سلیمان‌‌شاه و املاک پیرامون آن جزئی از خاک ترکیه محسوب می‌شود.

سومین سالگرد بحران سوریه

بحران خونین سوریه روز جمعه وارد سومین سال خود شد. به مناسبت سالگرد این بحران، پایتخت‌های ۳۰ کشور جهان از جمله اردن، مصر، عراق، بریتانیا، آمریکا، کنیا و کره جنوبی شاهد همایش‌ها و تظاهرات اعتراضی صدها‌هزار نفر بود. در این مراسم، مردم به‌نشانه همدردی با قربانیان جنگ سوریه شمع افروختند و بادکنک به هوا فرستادند. به‌همین مناسبت یک نهاد امدادی بین‌المللی اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تاکنون دست‌کم ۲۰۰ هزار‌شهروند سوری به دلیل ابتلا به بیماری‌های درمان‌پذیر جان خود را از دست داده‌اند.

بقیه در ادامه مطلب..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تبریک رئيس​جمهور برای قهرمانی تیم ملی کشتی؛

​تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود.

قهرمانی ایران در جام‌جهانی کشتی در‌ آمریکا

تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی روسیه را قاطعانه و با حساب 6-2 شکست داد تا جشن قهرمانی حدود 4 هزار ایرانی در سالن مسابقه بر پا شود. این سومین قهرمانی متوالی ایران در جام جهانی بود. اسماعیل‌پور، محمدی، حسین‌خانی، لشگری، یزدانی و قاسمی حریفان خود را شکست دادند و رحیمی و اکبری پیکار را به حریفان واگذار کردند.

نتایج و گزارش کشتی ها

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 3– ویکتور لبدوف 4

این کشتی مبارزه دو کشتی گیر عنوان دار بود که هر دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارند. رحیمی در وقت اول با زیر از مچ پا 2-0 برنده شد. لبدوف در وقت دوم تغییر تاکتیک داد و جدا کشتی گرفت تا از دور به پاهای رحیمی برسد. در حالی که لبدوف نیرویش را گذاشته بود تا در 30 ثانیه آخر امتیاز بگیرد، رحیمی حریف را از تشک بیرون برد و 3-0 پیش افتاد. در ادامه لبدوف رحیمی را در 30 ثانیه آخر خاک کرد و در ادامه نیز در 5 ثانیه آخر بار دیگر رحیمی را درخاک نشاند تا 4 بر 3 پیروز این کشتی حساس شود. لبدوف پیش از این یک بار هم رحیمی را در جام جهانی برده بود.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي انتشار تصاویر ماهواره‌ای توسط چين كه احتمال می‌داد لکه‌های نشان داده شده در آن بخشی‌هایی از لاشه هواپیمای مالزیایی باشد، مقاماتمالزيايي اعلام كردند در اين محل هيچ نشانه‌اي پيدا نكرديم.

مالزي: در محل تصاویر ماهواره‌ای چين چيزي پيدا نشد

مقامات دولت مالزی اعلام کردند که تیم تجسسی که به این منطقه فرستاده شده هیچ نشانی از لاشه بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ پیدا نکرده است. رئیس سازمان هوپیمایی کشوری مالزی، اظهرالدین عبدالرحمان اعلام کرد: «آنجا هیچ چیزی نیست.» به این ترتیب نزدیک به یک هفته پس از ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری که از کوالالامپور به مقصد پکن در حرکت بود، هنوز هیچ نشانه‌ای از این بوئینگ در دست نیست.

روزنامه وال استریت جورنال، به تازگی در گزارشی از قول بازرسان آمریکایی این احتمال را مطرح کرده است که این هواپیما تا چهار ساعت بعد از ناپدید شدن از صفحه رادار، همچنان به راه خود ادامه داده است. این موضوع بر پایه اطلاعاتی از روی موتورهای هواپیما که به شکل خودکار بارگذاری و به زمین ارسال می‌شود، مطرح شده است.

این گزارش این پرسش را مطرح می‌کند که در صورتی که هواپیما پس از ناپدید شدن از صفحه رادار به پرواز خود ادامه داده، چرا بدون هیچ تماسی این کار را کرده، و آیا کسی کنترل آن را طی این زمان در دست داشته است یا خیر. مقام‌های ضدتروریستی ایالات متحده نیز بر این موضوع متمرکز شده‌اند که آیا خلبان یا کس دیگری در کابین از روی قصد دست به چنین کاری زده است یا نه.

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با گذشت سه سال از آغاز جنگ داخلی در سوریه، آمار و ارقام منتشر شده از سوی نهادهای داخلی و بین‌المللی از عمق فاجعه در این کشور خبر می‌دهد.بحران خونين و فاجعه بار سوریه از زبان آمار و ارقامبر اساس گزارش منتشر شده از سوی دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آغاز درگیری‌ها در این کشور دست کم 140 هزار تن کشته و بیش از 500 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن واقع شده و نمایندگانی در سوریه دارد، اعلام کرد: از 140 هزار سوری کشته شده در درگیری‌های این کشور 55 هزار تن غیر نظامی هستند که نزدیک به 10 هزار تن از این کشته‌ها کودک و بیش از پنج‌هزار تن دیگر زن هستند.همچنین به گزارش دیده‌بان حقوق بشر 17 هزار تن نیز در سه سال درگیری در سوریه مفقود شده‌اند و ده‌ها هزار تن در زندان‌ها سرنوشت نامعلومی دارند. آنتونیو گویتریس، کمیسیونر امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که تعداد آوارگان سوری از تعداد آوارگان افغانستان که بیشترین تعداد آوارگان در جهان را به خود اختصاص داده نیز گذشته است.بنا به گفته گویتریس، تعداد آوارگان سوری که نام آنها در اردوگاه‌های پناهندگان سوریه در خارج از این کشور ثبت شده به 550 هزار تن رسیده و شمار کسانی که در داخل سوریه آواره شده‌اند نیز از مرز 6.5 میلیون تن عبور کرده است. در همین حال کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اوضاع سوریه را بسیار نگران‌کننده اعلام و تاکید کرده است که مناطق وسیعی از شمال و شرق سوریه با بحران جدی کمبود غذا مواجه هستند.سازمان ملل نیز در گزارشی تاکید کرد که بحران سوریه موجب از بین رفتن 40 درصد از بیمارستان‌ها، کاهش 35 درصدی تولید ناخالص ملی، سقوط 80 درصدی ارزش پول ملی سوریه و کاهش 96 درصدی صادرات نفت این کشور شده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رييس‌جمهور سابق كشورمان در ديدار با وزیر و مدیران آموزش عالی دولت اصلاحات گفت: جناب آقای دکتر روحانی رویکرد درستی به قضایا از جمله به فرهنگ و آموزش عالی داشته‌اند. مردم هم با اشتیاق به این رویکرد رأی داده اند و در واقع عهدی میان دولت و مردم برقرار شده است و باید با اهتمام ویژه نسبت به عملی شدن این عهد نگریست. متن کامل سخنان آقاي خاتمي در پی آمده است.

دانشجویان شایسته را از تحصیل محروم کردند

خیلی خوشوقتم از دیدار شما دوستان عزیز که توفیق داشتیم همراه با شما در خدمت انقلاب و جامعه و مردم باشیم. خیلی از دوستان هم در جمع حضور ندارند.
من وجدانم را گواه می گیرم و پناه می برم به خدا که گزافه نگویم. در دوران مسؤولیت ما به حاکمیت یک جناح خاص نمی اندیشیدیم، بلکه حاکمیت یک رویکرد و تفکر برای پیشرفت و اعتلای کشور مورد نظر ما بود. بینی و بین الله شهادت می دهم که بعد از مسئولیت برادر عزیزمان جناب آقای دکتر معین در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری که از دورانهای بسیار خوب و دارای آثار مثبت بود، مدیریت جناب آقای توفیقی مدیریت موفقی بود.

ایشان نه از باند ویژه‌اي بودند و نه وابستگی جناحی به معنی خاص آن داشتند، بلکه ایشان را شخصیتی یافتیم که می توانستند منشاء خدمات خوبی برای کشور و نظام آموزش عالی باشند خواهش کردیم و آمدند یکی از موفقیت‌هاي دوران ما مدیریت آموزش عالی با محوریت آقای دکتر توفیقی بودید. اکنون هم نظر شخص من این نیست که باندی برود و باند دیگر بیاید، بلکه انتخاب‌ها و انتصاب‌ها باید جوری باشد که آموزش عالی کشور در موقعیت و جایگاه خودش قرار بگیرد و این بخش بسیار مهم در کشور و نظام واقعاً بتواند کار خود را انجام دهد.

بقیه در ادامه مطلب.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي انتشار مقاله ديروز روزنامه متعلق به مهرداد بذرپاش از نمايندگان گروه پايداري مجلس و نقل قولي از آيت‌اله جوادي‌آملي، دفتر ايشان اين امر را «شبهه‌افكني» و استفاده غيرعادلانه از سخنان آيت‌اله جوادي‌آملي دانست.اعتدالی که در مقابل افراط و تفريط باشد عين عدالت استبه گزارش بهارنيوز، روز گذشته روزنامه وطن‌امروز در مقاله‌اي و در جهت حمله به اظهارات آقاي روحاني درباره (دژ پولادين برخي مطبوعات مخالفت دولت) و به زير سئوال بردن مشي اعتدال رييس‌جمهور، به نقل از حضرت آيت‌اله جوادي‌آملي نوشته بود كه: «اعتدال از پست‌ترين رذايل است»! و در ادامه به نقل از ايشان اضافه كرده بود: «آنجا که عدالت قربانی سهل‌انگاری و عوام اندیشی شود. ما موظف به اجرای عدل هستیم نه اعتدال، زیرا اعتدال فقط معنایش آن است که ببینیم دیگران چه می‌خواهند نه آنکه عدالت چه اقتضایی دارد. بنابراین رسانه‌ها باید برای برقراری عدل در جامعه تلاش کنند نه آنکه به ایجاد اعتدال روی آورند.»

بقیه در ادامه مطلب........................

 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ از آنجایی که رفتار سران فتنه بعد از انتخابات حوادثی تلخ  با هزینه‌های سنگینی برای نظام و ملت ایران به جای گذاشت و از آنجا که چندیست زمزمه‌هایی از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های جریان ضدانقلاب و فتنه بر طبل رفع حصر که کمترین اقدام علیه سران فتنه محسوب می‌شود در برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای داخل و خارج از کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم  مطرح می‌شود باشگاه خبرنگاران درصدد است به منظور ایفای رسالت حرفه‌ای خود در جهت تنویر افکار عمومی رفتار سران فتنه را قبل و بعد از انتخابات تا 25 بهمن 1389  طی چند گزارش مورد بررسی قرار دهد. بخش اول این گزارش را که مربوط به رویدادهای قبل از انتخابات است در ذیل می‌خوانید.
سومین ماه از بهار 1388 بود، گرمای تاب ستان اندک اندک رخ می‌نمایاند، به موازات گرمای هوا، تنور مباحثه و مجادله و مناظره در محافل سیاسی، رسانه‌ای و دانشگاهی داغ و داغ‌تر می‌شد؛ همگان به تاریخ 22 خرداد 1388 چشم دوخته بودند، زمانی که قرار بود بلوغ سیاسی ملت ایران بار دیگر متجلی شود. از مردم کوچه و بازار تا نخبگان دانشگاهی از کارگران شهرداری تا کنشگران سیاسی، از ضعفا، تا اغنیا، از مستضعفین تا مرفهین، آن روزها، همه و همه پیرامون یک موضوع صحبت می‌کردند، انتخابات ریاست جمهوری دهم.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رقابت دو "سلفی" در جهان مجازی، روایت یک خبرنگار ایرنا از دهنمکی سال 1374، نامزدی "آیت‌الله سیستانی" برای دریافت جایزه صلح نوبل، استخدام پیمانی اعضای ستاد مشایی در نهاد کتابخانه‌ها، حضور یک امام‌جمعه در Whats APP، اتاقی که اینترنت در آن متولد شد، ۴۵ وعده روحانی به نمایندگان ۱۵ استان در ۴ ماه، زنان در غرب باید از 15 سالگی آغاز خشونت‌های جسمی و جنسی علیه خود را جشن بگیرند، حوادث سال ۸۸ فتنه اکبر بود و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز 17 اسفند استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی هر روز كه در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:سلفی ,تکفیری,وهابی,قطری,سعودیوجنایت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گرچه نقل‌خاطرات از بنیانگذار فقيد جمهوری اسلامی در بين سياسيون كشور در دو دهه اخير مرسوم بوده، اما اخيرا توسط سیاست‌مداران و روحانيون اصولگرا به شدت افزايش يافته است و اين در حاليست كه امام در وصيت‌نامه خود تاكيد نموده‌اند فقط سخنان و نقل‌قول‌هايي از ايشان معتبر و قابل استناد خواهد بود كه به امضا شخص ايشان رسيده باشد يا مورد تاييد دفتر آثارشان قرار گرفته باشد.

نقل‌قول‌هاوخاطرات متفاوت آيت‌الله‌خزعلي از امام

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری ديروز در برنامه شناسنامه سيما، به طور مستمر به ذكر خاطرات و نقل‌قول‌هايي متفاوت از امام پرداخت و با استناد به همين خاطرات از برخی چهره‌های پیشین نظام به تندی ياد کرد و درباره شحصیت‌های مختلف جمهوری اسلامی هم‌چون مرحوم آیت‌الله منتظری، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، مرحوم مهدی بازرگان و ... به شدت انتقاد نمود.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:آیت الله خزعلی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بنا بر ارزیابی رسمی "صندوق جمعیت سازمان ملل متحد"، تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۴۲ میلیون دختر نوجوان که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، به اجبار از سوی خانواده‌های خود به عقد و ازدواج مردان میان‌سال در می‌آیند.

سالانه ۱۴ میلیون دختر نوجوان، قربانی ازدواج‌های زودهنگام

به گزارش دويچه وله، "صندوق جمعیت سازمان ملل متحد"، تازه‌ترین گزارش خود را به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، در زمینه‌ی افزایش فشار بر دختران نوجوان زیر ۱۸ سال، برای ازدواج با مردان سالمند منتشر کرد. بر پایه‌ی این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰، هر سال ۱۴ میلیون دختر نوجوان ناگزیر به ازدواج با مردان میان‌سال می‌شوند. به نظر کارشناسان امور خانواده، فقر و ناآگاهی از عوامل اصلی گسترش این ازدواج‌هاست.
بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:حقوق بشر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رژیم صهیونیستی که ضربه های زیادی از همکاری روسیه و ایران در سوریه دیده،از طریق به خط کردن جامعه یهودی های اوکراین؛ به روسیه ضربه می زندگروه بین الملل مشرق- بر اساس گزارش دیروز «پایگاه اطلاع رسانی روزنامه صهیونیستی هاآرتص»، «رادیو اسرائیل»، روز جمعه گزارش داد که 9 معترض اوکراینی که در خلال اعتراضات اخیر «کیف» به ضرب گلوله زخمی شده بودند؛ برای درمان پزشکی به «بیمارستان کاپلان» در شهر «رخووت» - 20 کیلومتری تل آویو- منتقل شده اند.بنابر این گزارش، مصدومین اوکراینی از طریق یک پرواز ویژه که با همکاری "جامعه یهودیان کیف"، سازمان یافته بود؛ منتقل شده اند. به گفته «رادیو اسرائیل»، این عملیات توسط «کنیسه مرکزی پایتخت اوکراین» که بعنوان مقر ستاد عملیاتی بداهه است؛ هماهنگ شده که سال ها پیش، توسط «الکساندر لوین» - رئیس انجمن جهانی یهودیان روس زبان- تأسیس شده است.
مداخله ضد امنیتی رژیم صهیونیستی در
بقیه در ادامه مطلب...................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو هیات مدیره بنیاد باران از تشکیل جلسه شورای عالی این بنیاد به ریاست حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی و با حضور دکتر محمدرضا عارف و دیگر اعضای شورای عالی خبر داد.

جلسه بنیاد باران با حضور خاتمی و عارف

محمود زمانی قمی در گفت‌وگو با امید درباره تشکیل جلسه شورای عالی بنیاد باران گفت: بر اساس مفاد اساسنامه بنیاد باران ابتدا گزارش عملکرد سال 92 بنیاد توسط آقای رسولی رئیس هیات مدیره تقدیم اعضای شورای عالی شد و در ادامه جواد امام مدیر عامل بنیاد نیز مطالبی را نسبت به تببین رویکرد های جدید بنیاد تشریح کرد.

بقیه در ادامه مطلب.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پروفسور مجيد سميعي در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به اقبال مردم در جريان نام نويسي ایشان براي انتخابات تاکید کرد: انتخابات 92 نشان داد جایگاه آیت الله هاشمی در قلوب مردم ایران است.

جايگاه هاشمی در قلب مردم ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، پروفسور سميعي كه به تازگي استاديار افتخاري دانشگاه آزاد اسلامي شد، عصر ديروز با رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي اين دانشگاه ديدار و گفت وگو كرد. آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار تلاش براي گسترش علم و دانش در ايران را وظيفه همه كساني دانست كه عرق ديني و ملي دارند و از امكانات مادي، معنوي و شخصيتي برخوردارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان چگونگي و چرايي تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي و شرح جلسه خويش با امام راحل در اين خصوص، به دستاوردهاي وسيع كمّي و كيفي اين دانشگاه در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: موج تقاضاي مردم براي تحصيل فرزندان شان، ما را مصمم به گسترش آن كرد، به گونه اي كه كلاسهاي اين دانشگاه در مساجد، مدارس و فضاي هاي خالي ادارات آغاز شد و امروز تقريباً در همه شهرهاي ايران بهترين ساختمانهاي آموزشي را دارد.

مابقی در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان در جایگاه حراست و صیانت از حوزه رهبری تاکید می‌کند که شعارها و برنامه‌های اصولی که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال بیان می‌شود، تنها به برگزاری برنامه‌های معمولی، همایش‌ها و سمینارها محدود نشود.آزادی این‌نیست که هرکس‌هرچه می‌خواهدبگویدآیت‌الله مهدوی کنی در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری دوره چهارم ، با اشاره به اینکه "مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال 92 بر دو نکته یعنی تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید کردند"، اظهار کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری و تشدید تحریم‌ها از سوی غرب حماسه سیاسی و اقتصادی، به اقتصاد مقاومتی تبدیل و برنامه‌ریزی شد و به دولت ابلاغ شد. وی با بیان اینکه "گاهی برای احترام به شعارها تنها به برگزاری مجالس، سخنرانی و همایش‌ها بسنده می‌شود"، افزود: گاهی هزینه‌های زیادی برای شعارها صرف می‌شود اما نتیجه‌ای عاید نمی‌شود، پس امیدواریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری سران سه قوه، برنامه‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است، عملی و اجرایی شود.

بقیه در ادامه مطلب.......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:خبرگان رهبری,آیت الله مهدوی کنی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فضای خانه سجاد زوهانی را اندوه فرار گرفته بود و تنها صدای اشک و ناله‌ای شنیده می‌شد که حقوق بشر را به تصویر می‌کشد.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، 23 روز از ربوده شدن مرزبانان ایرانی می‌گذرد و علی‌رغم پیگیری‌های مستمر مسئولین ذیربط هنوز خبری از آزادی 5 سرباز کشورمان نیست. آخرین اخبار مربوط به چند روز پیش است که شایعاتی مبنی بر آزادی مرزبانان کشور در عملیات سپاه مرکزی پاکستان منتشر شد که امید را به میان خانواده‌های چشم به راه این مرزبانان آورد. اما دیری نپایید که مشخص شد، مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل در میان اتباعی که نیروهای نظامی پاکستان آزاد کردند حضور نداشتند. باشگاه خبرنگاران روز گذشته با انتشار گزارشی ضمن اشاره به سکوت کامل سازمان‌های حقوق بشر و مدعیان خارج‌نشین حامی مردم ایران، نام پنج مرزبان ربوده شده ایرانی را نیز منتشر کرد؛ سرباز وظیفه "سجاد زوهانی از مشهد، سرباز وظیفه "محمد نظامی" از مشهد، سرباز وظیفه "جمشید تیموری" از مشهد، سرباز وظیفه "رامین حضرتی" از بجنورد و گروهبان  جشمید دانایی‌فر از زابل.

 

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:سربازان مرزبان مظلوم,مادران چشم انتظار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به مناسبت سال جدید برای محکومان و در جهت رافت اسلامی عفو و مرخصی پیش‌بینی شده است.حجت‌الاسلام  محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در این باره اظهار کرد:‌ به لحاظ کمک به خانواده زندانیان و در جهت رافت اسلامی،اعلام دلیل طولانی شدن رسیدگی به پرونده زنجاني رییس محترم قوه قضاییه طی دستورالعملی به سازمان زندان‌ها ابلاغ فرمودند که زندانیان واجد شرایط در تعطیلات سال جاری از مرخصی استفاده کنند. وی افزود: همچنین لیست عفوی به مناسبت 12 فروردین سال 93 تهیه شده که تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد که البته این عفو اعم از عفو مابقی حبس، کل حبس، بخشی از حبس یا جزای نقدی است. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  سازمان بازرسی کل کشور از دریافت 12 میلیارد تومان حق ماموریت برای فردی در یکی از استان‌های کشور خبر داد، آیا در رابطه با این پرونده دستگاه قضایی ورود پیدا کرده؟‌ گفت: تا زمانی که پرونده به مرحله حکم برسد صحیح نیست که بخواهیم مبلغ را مطرح کنیم. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این پرونده در شیراز تشکیل شده که در رابطه با آن برخی بازداشت و برخی با قرار وثیقه سنگین آزاد شده‌اند، البته کیفرخواست برای بخشی از پرونده نیز صادر شده است. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: اصل این ماجرا صحیح است که در این رابطه چهار، پنج نفر بازداشت شدند و البته ممکن است تعداد این افراد تغییر کند.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:قوه قضائیه,مبارزه با فساد,بابک زنجانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی، روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری و با هدف تجلیل و قدردانی از پژوهشگران در سطح ملی و بین المللی، در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

(با حضور پروفسور مجید سمیعی)

مابقی عکسها در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رضا صادقی خواننده محبوب ایرانی در واكنش به ممنوع التصویر شدنش در تلويزيون گفت: در بین برنامه خوب تلویزیون ما برنامه بد بودیم و ما را حذف کردند!

رضا صادقی: ممنوع التصویر شدنم مبارک
رضا صادقی خواننده محبوب ایرانی واکنش جالبی را نسبت به انتشار خبر ممنوع التصویر شدنش از خود بروز داده و در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک پستی را مربوط به همین اتفاق به اشتراک گذاشته و توجه همگان را به خود جلب کرده است. رضا صادقی در مصاحبه اش با خبرگزاری برنا گفت: «من هم این خبر را از شما مي‌شنوم و دلیلش را نمی دانم.» وی با توضیح اینکه از این خبر زیاد شوکه و ناراحت نیست با آرامش افزود:«رسانه تصویری و صدا و سیما باید رسانه ای مردمی باشد. وقتی یک نفر ممنوع التصویر مي‌شود یعنی یکی از کاراکترهای مردم محسوب نمی شود و این مي‌شود توهین و از این دست توهین‌‌ها زیاد دیدیم.»
بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صاحب نظریه نظام جهانی گفت: تغییرات سیاسی اخیر نشان می دهد که ایران و آمریکا می خواهند با یکدیگر به توافق برسند که البته این بستگی به سیاست داخلی دو طرف دارد اما اگر به توافق برسند، تنش در خاورمیانه کاهش خواهد یافت.

نظریه‌پرداز آمريكايي: توافق ایران و آمریکا منجر به کاهش تنش در خاورمیانه می‌شود

به گزارش ایرنا، «امانوئل والراشتاین» در نشستی خبری که در تالار شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر ارزیابی تنش‌ها در خاورمیانه گفت مسایل متعددی در منطقه خاورمیانه وجود دارد اما درنهایت همه این تنش‌ها در دل سیستم جهانی سرمایه داری تعریف مي‌شود. وضعیت ناپایدار و پر آشوبی از 2 سال پیش در سوریه آغاز شده که آینده آن خوشبینانه نیست که تغییر کند و نمی دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در پرونده‌ای که در یکی از استان‌ها در حال پیگیری است یکی از مدیران استانی بدون حتی یک ساعت ماموریت، 12 میلیارد تومان حق ماموریت و 530 میلیون تومان پول غذا دریافت کرده است!

رئیس سازمان بازرسی: يك مدير بدون اینکه به ماموریت برود  12میلیارد تومان حق ماموریت دریافت کرد!

ناصر سراج در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: در یکی از استانها فردی 12 میلیارد تومان بدون اینکه به ماموریت برود حق ماموریت دریافت کرده است. این فرد همچنین 530 میلیون تومان پول غذا به حسابش واریز شده است. وی افزود: "همچنین در پرونده دیگری که در یکی از استان‌های کشور تشکیل شده است عده‌ای 70 میلیارد تومان حقوق عوارض دولتی را در خصوص گمرک پرداخت نکرده‌اند. احتمال می‌دهیم ارزش مالی این پرونده به یکصد میلیارد تومان برسد." سراج گفت: "افراد در این پرونده فیش‌های گمرک را با استفاده از فتوشاپ جعل می‌کردند."
بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

طبق آمار رسمي حدود يك سوم از كل جمعيت سوريه در اثر جنگ خونين 3 ساله، آواره شده و 140 هزار نفر از مردم اين كشور كشته شده و بسياري از شهرها و روستاهاي آن بر اثر بمباران‌هاي هوايي و توپخانه و خمپاره‌ها با خاك يكسان شده‌اند. لیز دوست خبرنگار ارشد بین المللی بی بی سی كه اخيرا به همراه تيم‌هاي سازمان ملل توانست به سوريه سفر كند گزارشي از عمق درد و رنج ملت سوريه را به تصوير كشانده است كه در زير مي‌خوانيد:

گزارشي تلخ از عمق درد و رنج ملت سوريه

زن ۶۰ ساله‌ای بنام وفیقه درحالی که نمی‌تواند گریه و هق‌هقش را کنترل کند، صورتش را میان دستانش می‌گیرد و می‌گوید: "خواهش می‌کنم، لطفا ما را از اینجا خارج کنید. داریم اینجا می‌میریم." او تلوتلوخوران و غمگین به‌سوی ما می‌آید. در واقع به‌طرف کسی می‌آید که فکر می‌کند می‌تواند او را از یرموک نجات دهد. اردوگاه مخروبه فلسطینی یرموک در جنوب دمشق هشت ماه است که در محاصره است. درست پشت سر وفیقه موجی متشکل از صدها نفر مشغول هل دادن موانع امنیتی است. مردان مسلح برای کنترل جمعیت دچار مشکل شده‌اند. مردم مستأصل سعی می‌کنند خود را به محل توزیع غذای سازمان ملل برسانند که در انتهای جاده باریک و پردست‌اندازی قرار دارد. این جاده از میان خرابه‌ای پر از زباله می‌گذرد. زنی فریاد زد: "خسته ام. خیلی خسته ام."

به ادامه مطلب بروید.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سربازان روسی در تجاوزي آشكار بدون حتی شلیک یک گلوله توانستند کنترل منطقه استراتژیک کریمه را در دست بگیرند و به نظر مي‌رسد روياي قدرت طلبي پوتين و بازگشت به دوران تزار، روسيه را وارد بازي خطرناكي با همسايه خود كرده است.

تجاوز نظامي‌آشكار روسیه؛ تصرف‌کریمه؛ پوتين خواب‌تزاري ديد!

دولت تازه تاسیس کی‌یف به رغم تمامی هشدارهای آمریکا از روسیه برای بیرون کشیدن نیروهایش از این منطقه، قادر به انجام هیچ کاری نبود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از تایید پارلمان این کشور برای استفاده از ارتش در حمایت از منافع روسیه در سراسر اوکراین دست به کار شد. همزمان برخی از معترضان حامی روسیه به تعدادی از مناطق تحت کنترل دولت در منطقه روس زبان شرق اوکراین حمله کرده و کنترل این مناطق را در دست گرفتند.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دادستان نظامی لبنان خواستار صدور حکم اعدام برای فضل شاکر و ۵۶ نفر دیگر از جمله شیخ احمد الاسیر شد.

فضل شاكر (سمت راست عكس)
فضل شاكر (سمت راست عكس)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ احمد الاسیر روحانی سلفی لبنانی و هوادارانش پس از درگیری با نیروهای ارتش لبنان که چندین کشته در بر داشت، در مکان نامعلومی پنهان شده‌اند. دادستان نظامی لبنان که قاضی تحقیق در پرونده گروه الاسیر هم هست، لایحه اتهامی این روحانی لبنانی و ۷۴ تن از یارانش را صادر کرد و برای ۵۴ نفر از آن‌ها، خواستار صدور حکم اعدام شد. فضل شاکر که تا پیش از پیوستن به گروه شیخ احمد الاسیر، از جمله خواننده‌های محبوب جهان عرب به شمار می‌رفت، در یک گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی اعضای حزب الله لبنان را به مرگ تهدید کرده بود.

به ادامه مطلب بروید.....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در ادامه‌ی لغو کنسرت‌ها و برخی از برنامه‌های فرهنگی در استان خوزستان و شهر آبادان، چند نفر از فعالان گرایش‌های فرهنگی طی نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور، اعتراض خود را نسبت با این تداوم این ماجرا ابراز کرده و متقاضی رسیدگی شده‌اند. متن این نامه به شرح زیر است:

شادی حق مسلم همه ایرانیان است

جناب آقای روحانی
رئیس جمهور محترم
سلام
اسیر بند بلا را چه جای سرزنشست/ گرت معاونتی دست می‌دهد دریاب
اعتدال در عصر ما مساوی امیدواری است و ما امیدواریم به آنكه در سایه اعتدال رحمانی روزگاری تازه برسد و بهار اول دولت نو با آن همراه شود. آقای رئیس جمهور ما امیدواریم با كلید حكمت و معرفت قفل بسته تندروی‌ها همزمان در سطوح ملی و محلی گشوده شود، كینه‌ها به دوستی، نفرت به همراهی و همدلی و تنگ نظری به وسع دید مبدل شود.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «بی‌ترمزها!» نوشت:

1- شاید برادر عزیزمان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری، آنچه را در این یادداشت آمده است خوش نداشته باشند و به گلایه ابرو درهم کشیده و نگارنده را ملامت کنند «تو‌که مرا می‌شناسی چرا»؟! که باید گفت «چون شما را می‌شناسم، این وجیزه را نوشتنی یافته‌ام».

 

عصر روز یکشنبه هفته جاری، آقای ناطق‌نوری به عنوان سخنران در مجلس ختم مجاهد صادق و صابر، مرحوم حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری، با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت؛ «هم‌اکنون یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم». این سخن که «تندروها» و «بی‌ترمزها» خطر آفرینند و می‌توانند کشور را با آسیب‌های جدی روبرو کنند، سخنی پذیرفتنی و قابل قبول است. اما، مادام که برای «تندروی» و «بی‌ترمزی» مصداق و نمونه‌ای ارائه نشود، نمی‌توان درباره آن به قضاوت نشست.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با افشای اسناد جدید درباره نقش پلیس امارات در همکاری با شبکه‌هاي فساد و فحشا، به احتمال فراوان نقش پلیس این کشور در فعالیت دختران ایرانی قاچاق شده به امارات نیز روشن مي‌شود.

خبرگزاری امارات: افشاي نقش پلیس امارات در فعالیت دختران ایرانی در شبکه‌های فحشا

به گزارش پیام نو، فساد و ناکارآمدی پلیس در کشور شیخ نشین امارات، حدیثی دیرینه دارد و آنگونه که خبرگزاری اماراتی “۷days” نوشته است، اخیرا هم سه افسر پلیس در ابوظبی به جرم فروش زندانیان زن به حلقه‌هاي فحشا و ترافیک انسان به دادگاه رفتند. نیروهای پلیس متهم هستند که با فریب مهاجرین غیرقانونی آنها را به شبکه‌هاي فحشا مي‌فروختند. این خبرگزاری اماراتی گزارش داد که یکی از این سه افسر پلیس در قبال فروش زندانیان زن به حلقه قاچاق زنان دو هزار و ۵۰۰ درهم دریافت کرده است. این افسران پلیس با فریب زنانی که به جرم نقض قوانین ویزا دستگیر شده بودند آنها را به گروه‌هاي فحشا مي‌فروختند! دو پلیس دیگر به همراه یک زن و مرد متهم به جعل اسناد برای پنهان کردن دست داشتن پلیس در حلقه فحشا شدند.

به گفته دادستانی امارات، این بزرگترین پرونده فساد نیروی پلیس است و تاکنون ۸ نفر در ارتباط با این اتهامات دستگیر شدند. یکی از متهمان در خیابان زنان را متوقف مي‌کرده و از آنها مدارک شناسایی مي‌خواسته است؛ در صورتی که آنها با خود مدرکی نداشته باشند این افسر پلیس آنها را به ایستگاه پلیس الشهامه مي‌برده تا مورد سئوال قرار گیرند ولی هیچ مدرکی از این بازداشت‌ها ثبت نشده است.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ناصر کرمی از روزنامه‌نگاراني است كه در رشته اقلیم شناسی و جغرافیای طبیعی درس خوانده و عمدتا نيز در همين حوزه‌ها در رسانه هاي كشور فعاليت تحريري دارد. او كه خود متولد آبادان است در نقدي بر سريال جنجالي «سرزمين كهن» از زاويه‌اي خاص به آن پرداخته كه در زير مي‌خوانيد:

نتيجه‌روايتي پرهزینه بدون توجه به اصل‌بي‌طرفي

گروه جامعه: اعتراض بختیاری‌ها سرانجام به توقف پخش سریال سرزمین کهن انجامید. این نوشته البته بیشتر از آنکه قصد مرور کل ماجرا را داشته باشد مي‌خواهد پاسخی باشد به واکنش غالب روزنامه‌نگاران کشور به این ماجرا. به ویژه روزنامه‌نگارانی که دست کم به نسبت رسانه‌اي که در آن قلم مي‌زنند مي‌بایست اصلاح‌طلب یا روشنفکر قلمداد شوند.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس‌جمهور اظهار کرد: گروهی به عنوان دور زدن تحریم‌ها، منافع ملی را دور زدند و پول بیت‌المال را برداشتند، اما امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه‌های کشور این پول به بیت‌المال بازگردانده شود.

روحاني: رقم فساد سه‌هزار میلیاردی، 9 هزار میلیارد تومان است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در ادامه سفر خود به استان هرمزگان در جمع منتخبان این استان و همایش توسعه ظرفیت‌های استان، با تاکید بر اینکه "علم باید همراه با اخلاق باشد"،‌ گفت: اگر علم با اخلاق زمینه نشود فسادهای آنچنانی ایجاد می‌شود و دیدیم که چطور یک گروه با عنوان دور زدن تحریم‌ها چگونه منافع ملی را دور زدند و پول ملت را برداشتند و ما امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه‌ها این پول به بیت‌المال برگردانده شود. رئیس‌جمهور با اشاره به رقم پول برداشت شده از بیت‌المال، خاطرنشان کرد: این دو میلیارد و 600 میلیون دلاری که گفته می‌شود همه‌اش پول نقد نیست، بخش بزرگی از آن پول نقدی است که به او داده بودند که بدهی‌های ما را پرداخت کند.

به ادامه مطلب بروید....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي تحركات تازه برخي سناتورهاي تندروي آمريكا براي اعمال تحريم‌هاي تازه عليه ايران، وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده فعلا متعهد است که مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را ادامه دهد.

کری: آمریکا باید، مذاکرات با ایران را دنبال کند

جان کری، در برابر گروهی از گزارشگران در واشنگتن در مورد رویکرد ایالات متحده در برابر ایران گفت: «ما پیش از اینکه وارد جنگ شویم اقدام‌هایی کرده‌ایم و تلاش‌هایمان را سمت و سو داده‌ایم، چرا که واقعا ممکن است راه حل صلح‌آمیزی وجود داشته باشد.» کری که خود در جنگ ویتنام به عنوان افسر جوان نیروی دریایی آمریکا حضور داشت تصریح کرد: «من معتقدم که این تعهدی بر دوش رهبران است و من این را از جنگ ویتنام یاد گرفته‌ام، قبل از این که شما افراد جوان را به جنگ بفرستید باید بیازمایید که آیا چاره دیگری وجود ندارد؟»

دولت اوباما تحت فشار برخی قانونگذاران، از جمله نمایندگان جمهوری‌خواه قرار دارد که تهدید می‌کنند، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد؛ اقدامی که کاخ سفید نسبت به آن هشدار داده و اعلام کرده که این کار می‌تواند سد راه رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات اتمی با ایران شود. رابرت منندز، سناتور دمکرات و رئيس بانفوذ کمیته خارجی سنای آمریکا نیز همزمان با اظهارات جان کری گفت، خوشحال است که در قضیه ایران با این که کاخ سفید را ناامید کرده راه تلاش برای اعمال تحریم‌هایی تازه علیه تهران را پیش گرفته است. او متذکر شد که این رویکرد باعث شده که مذاکره با ایران پیش برود. به گفته او، همین اقدام بود که به ایران نشان داد، در صورتی که گفت‌وگو خوب پیش نرود کنگره آماده اعمال تحریم‌‌های تازه است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به نشانه‌هایی که از افزایش صادرات نفت ایران حکایت دارند می‌نویسد، این نشانه‌ها ممکن است سبب شود که فشار قانونگذاران آمریکایی برای تحریم بیشتر ایران افزایش یابد. رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده که صادرات نفت ایران در ماه فوریه برای چهارمین ماه متوالی بالا رفته است. بر همین مبنا، صادرات نفت ایران در فوریه حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و دست کم به ۳۰ / ۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پایگاه خبری "میدل ایست آنلاین" در گزارشی مدعی انجام مذاکرات پنهان میان ایران و عربستان شد و نوشت: ملک عبدالله‌ شخصا خواهان این گفتگوها شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، میدل ایست آنلاین مدعی شده است؛ منابعی از مذاکرات میان نمایندگان ایران و عربستان با هدف تلاش برای بهبودروابط میان تهران و ریاض خبر دادند و افزودند این مذاکرات ارتباطی به پرونده سوریه و دیگر پرونده های اختلافی میان دو کشور ندارد.این منابع مدعی‌اند: ایران پس از موفقیت در جدا کردن پرونده‌های مختلف اختلافی‌اش با غرب و متمرکز ساختن مذکرات خود با 1+5 بر پرونده هسته‌ای، این بار می‌خواهد پرونده‌های اختلافی مختلف با عربستان را جدا جدا بررسی نماید.منابع ادعایی خبر می‌گویند: تعدادی از کارشناسان امنیتی و سیاسی دو کشور نشست‌هایی را در سلطان نشین عمان برگزار کرده‌اند و در آن چارچوب کار برای بررسی دور جدید روابط میان ریاض و تهران بررسی و حتی نقشه راهی فراهم شده است که اساس آن توقف تبلیغات رسانه‌ای علیه همدیگر و تبادل دیدارها در سطح معاونان وزرای امور خارجه است.

به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو شورای معاونین سازمان انرژی اتمی با اشاره به ملاقات‌هایی که با بعضی مقامات کشور برای طرح مسائل و ترسیم وضعیت سازمان انرژی اتمی اخیراً داشته است، افزود: افراد اندک و انگشت شماری هستند که متأسفانه کار و زحمات دیگران را به خودشان نسبت می‌دهند و با ادعای کذب، خود را طلایه‌دار صنعت هسته‌ای معرفی می‌کنند در صورتی که واقعیت چنین نیست و در آینده ناگفته‌هایی است که همراه با اسناد و مدارک بر حسب شرایط و مقتضیات زمان ارائه خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، علی اصغر زارعان معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی ضمن تاکید بر انسجام داخلی کشور اظهار داشت: چند صدایی خوب است ولی با یک هدف. اگر یک هدف را نشانه‌روی نکنیم و هر کدام یک موجی را دنبال کنیم قطعاً خروجی مطابق با استراتژی ما نخواهد بود لذا اگر هوشمندی، تدبیر و درایت نباشد قطعاً خروجی آن چیزی است که دشمن می‌خواهد.

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایران امروز به فرهنگ‌ و اخلاق و منش انساني بیش از هر چیز دیگری نیازمند است، چه فایده‌اي دارد کشوری که برقش هسته‌اي باشد اما مردمانش نامهربان با هم و تا اين حد بي‌اعتماد و غريبه از هم؟ جامعه‌اي كه دروغ، ريا، كينه و ...از سر و كولش مي‌بارد و طيف‌هاي گسترده‌اي از شهروندان عادي و نخبه‌اش حتي، در ركورد شكني اين كژي‌‌ها با هم كورس بسته‌اند!
حال همه ما خوب است اما…تو باور نکن هرگز!

ليلا واحدي

گروه سياسي: اگر دستگاهی وجود داشت که میزان دروغ و تهمت، افترا و کینه، حرف ناحق و حسادت را مي‌توانست اندازه بگیرد، قطعا میزان آن در ایران از حد استاندارد بسیار فراتر مي‌رفت لذا اغراق نيست اگر گفته شود كه سال‌ها باید پژوهش و مطالعه کرد تا دریافت چه بر سر جامعه‌اي آمده است که به هر گوشه‌اش نظر مي‌کنید، بحران فرهنگي و اخلاقي موج مي‌زند.
ابتدا از عرصه عمومي اجتماع آغاز مي‌كنيم. هریک از ما چند نفر در اطرافمان مي‌شناسیم که مانند ریگ بیابان دروغ مي‌گویند، تهمت مي‌زنند و حق مردم را به راحتی ضایع مي‌کنند. برای خوب جلوه دادن خود دیگری را بد جلوه مي‌دهند، ریا و دورویی در میان اکثریت مردم ما نشانه زرنگی و کاربلدی شده است. رحم و مروت هر روز کمرنگ تر مي‌شود و از یک ارزش جمعی به یک ارزش فردی تبدیل مي‌شود، هریک از ما روزانه نشانه هایی از آن را مي‌بینیم.

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدیر کل توسعه پایدار سازمان محیط زیست آخرین رتبه ایران در شاخص عملکرد محیط زیستی را از میان 132 کشور رتبه 114 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ایران از سه برابر ظرفیت زیستی خود برداشت دارد و به گزارش بانک جهانی سالانه هشت میلیارد دلار خسارت آلودگی می‌پردازد و اگر به بحران‌های زیستی همچون آب توجه نشود در آینده شاهد جنگ آب در کشور خواهیم بود و مسئله محیط زیست وارد مسائل امنیتی خواهد شد.

تهران، اهواز و اصفهان در میان 10 شهر آلوده جهان

به گزارش ایسنا، زهرا جواهریان در دومین همایش آموزش عالی و توسعه پایدار در دانشگاه تهران گفت: امروزه با چالش‌های مختلفی در راستای توسعه در بحث محیط زیست مواجه هستیم و پایداری در بخش اقتصادی و اجتماعی و محیط زیستی بر پایه بسترهای فرهنگی استوار است. در چندین سال گذشته به دلیل چالش‌های زیست‌محیطی سران کشورها بر آن شده‌اند تا به فکر چاره‌ای در این خصوص باشند. در ایران از سال 1373 کمیته توسعه پایدار در زمینه محیط زیست تشکیل شده و در اجلاس ریو + 20 به بحث آموزش در مسائل محیط زیستی تاکید بسیار شده است.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه "تا زمانی که تک تک ایرانیان رشد فردی نکنند، جامعه هم رشد نمی‌یابد"، گفت: توسعه‌یافتگی به اراده مردم و مسئولان یک کشور برمی‌گردد و این تفکر که عده‌ای نمی‌گذارند ما توسعه بیابیم، اشتباه است زیرا اگر ملت و سیستمی تصمیم بگیرد رشد کند، در نظام رقابتی جهانی می‌تواند سهمی برای خود باز کند.

سیاستمداران ما باید روزی چندبار از مردم عذرخواهی کنند

به گزارش ایسنا، دكتر محمود سریع‌القلم در سخنرانی خود با موضوع مبانی عملی عقلانیت با اشاره به رشد کشورهایی مثل سنگاپور، ویتنام، قطر و مکزیک، اظهار کرد: قدرت اقتصادی دنیا در حال انتقال از غرب به شرق است؛ به گونه‌ای که امروز دولت آمریکا برای تأمین بخشی از کسری بودجه خود به بازار مالی چین رجوع می‌کند.

برخی فکر می‌کنند نظام جهانی اجازه رشد به ما نمی‌دهد

وی در ادامه افزود: بنابراین می‌توان در این نظام جهانی رشد یافت. ما به این منظور باید کشورهای آسیای شرقی را مطالعه کنیم و اگر به دنبال توسعه‌یافتگی هستیم باید برنامه‌ای برای همکاری با این منطقه داشته باشیم. در این دنیا هیچ‌کس به فکر دیگری نیست. رشد به برنامه و اراده خودمان بستگی دارد. بخشی از جامعه اینگونه فکر می‌کند که نظام جهانی اجازه رشد به ما نمی‌دهد که البته این تفکر ریشه در تفکرات مارکسیستی دارد و در دنیا هیچ اعتباری ندارد زیرا اکنون ترکیه سالانه 62 میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر کرده و در یک دهه گذشته 10 هزار کیلومتر اتوبان ساخته است. ترکیه با وارد شدن به کوران جهانی شدن، توانسته این امکان را برای خود به وجود آورد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در طول چند سال اخیر بخاطر سیاست های نادرست برخی خیلی از امکانات را از دست دادیم و اگر سیاست های پیش بینی شده درست عملیاتی می شد ما از قطر در برداشت نفت و گاز عقب نمی ماندیم.

مردم از خسارت‌هایی که به کشور وارد شده چیزی نمی‌دانند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404 اظهار داشت: از سال های پیش برخی دوستان به فکر این افتادند تا برای بالا بردن سطح زندگی مردم و موقعیت جمهوری اسلامی ایران وارد مسائل زیربنایی شوند، اما متاسفانه زحماتی که در اولین و دومین سمپوزیوم کشیده شد، هنوز به ثمر نرسیده است و نیاز است کسانی که در این زمینه زحمت می کشند، جدی تر وارد عمل شوند. وی با بیان اینکه در همه دنیا مساله انرژی به عنوان مساله ضروری و مبنایی برای بشریت است، گفت: پیش بینی می شد و پیش بینی می شود که بسیاری از جنگ ها و درگیری ها بر سر مساله انرژی است.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com