وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رژیم صهیونیستی که ضربه های زیادی از همکاری روسیه و ایران در سوریه دیده،از طریق به خط کردن جامعه یهودی های اوکراین؛ به روسیه ضربه می زندگروه بین الملل مشرق- بر اساس گزارش دیروز «پایگاه اطلاع رسانی روزنامه صهیونیستی هاآرتص»، «رادیو اسرائیل»، روز جمعه گزارش داد که 9 معترض اوکراینی که در خلال اعتراضات اخیر «کیف» به ضرب گلوله زخمی شده بودند؛ برای درمان پزشکی به «بیمارستان کاپلان» در شهر «رخووت» - 20 کیلومتری تل آویو- منتقل شده اند.بنابر این گزارش، مصدومین اوکراینی از طریق یک پرواز ویژه که با همکاری "جامعه یهودیان کیف"، سازمان یافته بود؛ منتقل شده اند. به گفته «رادیو اسرائیل»، این عملیات توسط «کنیسه مرکزی پایتخت اوکراین» که بعنوان مقر ستاد عملیاتی بداهه است؛ هماهنگ شده که سال ها پیش، توسط «الکساندر لوین» - رئیس انجمن جهانی یهودیان روس زبان- تأسیس شده است.
مداخله ضد امنیتی رژیم صهیونیستی در
بقیه در ادامه مطلب...................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو هیات مدیره بنیاد باران از تشکیل جلسه شورای عالی این بنیاد به ریاست حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی و با حضور دکتر محمدرضا عارف و دیگر اعضای شورای عالی خبر داد.

جلسه بنیاد باران با حضور خاتمی و عارف

محمود زمانی قمی در گفت‌وگو با امید درباره تشکیل جلسه شورای عالی بنیاد باران گفت: بر اساس مفاد اساسنامه بنیاد باران ابتدا گزارش عملکرد سال 92 بنیاد توسط آقای رسولی رئیس هیات مدیره تقدیم اعضای شورای عالی شد و در ادامه جواد امام مدیر عامل بنیاد نیز مطالبی را نسبت به تببین رویکرد های جدید بنیاد تشریح کرد.

بقیه در ادامه مطلب.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پروفسور مجيد سميعي در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به اقبال مردم در جريان نام نويسي ایشان براي انتخابات تاکید کرد: انتخابات 92 نشان داد جایگاه آیت الله هاشمی در قلوب مردم ایران است.

جايگاه هاشمی در قلب مردم ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، پروفسور سميعي كه به تازگي استاديار افتخاري دانشگاه آزاد اسلامي شد، عصر ديروز با رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي اين دانشگاه ديدار و گفت وگو كرد. آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار تلاش براي گسترش علم و دانش در ايران را وظيفه همه كساني دانست كه عرق ديني و ملي دارند و از امكانات مادي، معنوي و شخصيتي برخوردارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان چگونگي و چرايي تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي و شرح جلسه خويش با امام راحل در اين خصوص، به دستاوردهاي وسيع كمّي و كيفي اين دانشگاه در سراسر كشور اشاره كرد و گفت: موج تقاضاي مردم براي تحصيل فرزندان شان، ما را مصمم به گسترش آن كرد، به گونه اي كه كلاسهاي اين دانشگاه در مساجد، مدارس و فضاي هاي خالي ادارات آغاز شد و امروز تقريباً در همه شهرهاي ايران بهترين ساختمانهاي آموزشي را دارد.

مابقی در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان در جایگاه حراست و صیانت از حوزه رهبری تاکید می‌کند که شعارها و برنامه‌های اصولی که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال بیان می‌شود، تنها به برگزاری برنامه‌های معمولی، همایش‌ها و سمینارها محدود نشود.آزادی این‌نیست که هرکس‌هرچه می‌خواهدبگویدآیت‌الله مهدوی کنی در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری دوره چهارم ، با اشاره به اینکه "مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال 92 بر دو نکته یعنی تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی تاکید کردند"، اظهار کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری و تشدید تحریم‌ها از سوی غرب حماسه سیاسی و اقتصادی، به اقتصاد مقاومتی تبدیل و برنامه‌ریزی شد و به دولت ابلاغ شد. وی با بیان اینکه "گاهی برای احترام به شعارها تنها به برگزاری مجالس، سخنرانی و همایش‌ها بسنده می‌شود"، افزود: گاهی هزینه‌های زیادی برای شعارها صرف می‌شود اما نتیجه‌ای عاید نمی‌شود، پس امیدواریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری سران سه قوه، برنامه‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است، عملی و اجرایی شود.

بقیه در ادامه مطلب.......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:خبرگان رهبری,آیت الله مهدوی کنی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فضای خانه سجاد زوهانی را اندوه فرار گرفته بود و تنها صدای اشک و ناله‌ای شنیده می‌شد که حقوق بشر را به تصویر می‌کشد.به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، 23 روز از ربوده شدن مرزبانان ایرانی می‌گذرد و علی‌رغم پیگیری‌های مستمر مسئولین ذیربط هنوز خبری از آزادی 5 سرباز کشورمان نیست. آخرین اخبار مربوط به چند روز پیش است که شایعاتی مبنی بر آزادی مرزبانان کشور در عملیات سپاه مرکزی پاکستان منتشر شد که امید را به میان خانواده‌های چشم به راه این مرزبانان آورد. اما دیری نپایید که مشخص شد، مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل در میان اتباعی که نیروهای نظامی پاکستان آزاد کردند حضور نداشتند. باشگاه خبرنگاران روز گذشته با انتشار گزارشی ضمن اشاره به سکوت کامل سازمان‌های حقوق بشر و مدعیان خارج‌نشین حامی مردم ایران، نام پنج مرزبان ربوده شده ایرانی را نیز منتشر کرد؛ سرباز وظیفه "سجاد زوهانی از مشهد، سرباز وظیفه "محمد نظامی" از مشهد، سرباز وظیفه "جمشید تیموری" از مشهد، سرباز وظیفه "رامین حضرتی" از بجنورد و گروهبان  جشمید دانایی‌فر از زابل.

 

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:سربازان مرزبان مظلوم,مادران چشم انتظار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به مناسبت سال جدید برای محکومان و در جهت رافت اسلامی عفو و مرخصی پیش‌بینی شده است.حجت‌الاسلام  محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود در این باره اظهار کرد:‌ به لحاظ کمک به خانواده زندانیان و در جهت رافت اسلامی،اعلام دلیل طولانی شدن رسیدگی به پرونده زنجاني رییس محترم قوه قضاییه طی دستورالعملی به سازمان زندان‌ها ابلاغ فرمودند که زندانیان واجد شرایط در تعطیلات سال جاری از مرخصی استفاده کنند. وی افزود: همچنین لیست عفوی به مناسبت 12 فروردین سال 93 تهیه شده که تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد که البته این عفو اعم از عفو مابقی حبس، کل حبس، بخشی از حبس یا جزای نقدی است. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  سازمان بازرسی کل کشور از دریافت 12 میلیارد تومان حق ماموریت برای فردی در یکی از استان‌های کشور خبر داد، آیا در رابطه با این پرونده دستگاه قضایی ورود پیدا کرده؟‌ گفت: تا زمانی که پرونده به مرحله حکم برسد صحیح نیست که بخواهیم مبلغ را مطرح کنیم. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این پرونده در شیراز تشکیل شده که در رابطه با آن برخی بازداشت و برخی با قرار وثیقه سنگین آزاد شده‌اند، البته کیفرخواست برای بخشی از پرونده نیز صادر شده است. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: اصل این ماجرا صحیح است که در این رابطه چهار، پنج نفر بازداشت شدند و البته ممکن است تعداد این افراد تغییر کند.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:قوه قضائیه,مبارزه با فساد,بابک زنجانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی، روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری و با هدف تجلیل و قدردانی از پژوهشگران در سطح ملی و بین المللی، در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

(با حضور پروفسور مجید سمیعی)

مابقی عکسها در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رضا صادقی خواننده محبوب ایرانی در واكنش به ممنوع التصویر شدنش در تلويزيون گفت: در بین برنامه خوب تلویزیون ما برنامه بد بودیم و ما را حذف کردند!

رضا صادقی: ممنوع التصویر شدنم مبارک
رضا صادقی خواننده محبوب ایرانی واکنش جالبی را نسبت به انتشار خبر ممنوع التصویر شدنش از خود بروز داده و در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک پستی را مربوط به همین اتفاق به اشتراک گذاشته و توجه همگان را به خود جلب کرده است. رضا صادقی در مصاحبه اش با خبرگزاری برنا گفت: «من هم این خبر را از شما مي‌شنوم و دلیلش را نمی دانم.» وی با توضیح اینکه از این خبر زیاد شوکه و ناراحت نیست با آرامش افزود:«رسانه تصویری و صدا و سیما باید رسانه ای مردمی باشد. وقتی یک نفر ممنوع التصویر مي‌شود یعنی یکی از کاراکترهای مردم محسوب نمی شود و این مي‌شود توهین و از این دست توهین‌‌ها زیاد دیدیم.»
بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صاحب نظریه نظام جهانی گفت: تغییرات سیاسی اخیر نشان می دهد که ایران و آمریکا می خواهند با یکدیگر به توافق برسند که البته این بستگی به سیاست داخلی دو طرف دارد اما اگر به توافق برسند، تنش در خاورمیانه کاهش خواهد یافت.

نظریه‌پرداز آمريكايي: توافق ایران و آمریکا منجر به کاهش تنش در خاورمیانه می‌شود

به گزارش ایرنا، «امانوئل والراشتاین» در نشستی خبری که در تالار شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر ارزیابی تنش‌ها در خاورمیانه گفت مسایل متعددی در منطقه خاورمیانه وجود دارد اما درنهایت همه این تنش‌ها در دل سیستم جهانی سرمایه داری تعریف مي‌شود. وضعیت ناپایدار و پر آشوبی از 2 سال پیش در سوریه آغاز شده که آینده آن خوشبینانه نیست که تغییر کند و نمی دانم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در پرونده‌ای که در یکی از استان‌ها در حال پیگیری است یکی از مدیران استانی بدون حتی یک ساعت ماموریت، 12 میلیارد تومان حق ماموریت و 530 میلیون تومان پول غذا دریافت کرده است!

رئیس سازمان بازرسی: يك مدير بدون اینکه به ماموریت برود  12میلیارد تومان حق ماموریت دریافت کرد!

ناصر سراج در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: در یکی از استانها فردی 12 میلیارد تومان بدون اینکه به ماموریت برود حق ماموریت دریافت کرده است. این فرد همچنین 530 میلیون تومان پول غذا به حسابش واریز شده است. وی افزود: "همچنین در پرونده دیگری که در یکی از استان‌های کشور تشکیل شده است عده‌ای 70 میلیارد تومان حقوق عوارض دولتی را در خصوص گمرک پرداخت نکرده‌اند. احتمال می‌دهیم ارزش مالی این پرونده به یکصد میلیارد تومان برسد." سراج گفت: "افراد در این پرونده فیش‌های گمرک را با استفاده از فتوشاپ جعل می‌کردند."
بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

طبق آمار رسمي حدود يك سوم از كل جمعيت سوريه در اثر جنگ خونين 3 ساله، آواره شده و 140 هزار نفر از مردم اين كشور كشته شده و بسياري از شهرها و روستاهاي آن بر اثر بمباران‌هاي هوايي و توپخانه و خمپاره‌ها با خاك يكسان شده‌اند. لیز دوست خبرنگار ارشد بین المللی بی بی سی كه اخيرا به همراه تيم‌هاي سازمان ملل توانست به سوريه سفر كند گزارشي از عمق درد و رنج ملت سوريه را به تصوير كشانده است كه در زير مي‌خوانيد:

گزارشي تلخ از عمق درد و رنج ملت سوريه

زن ۶۰ ساله‌ای بنام وفیقه درحالی که نمی‌تواند گریه و هق‌هقش را کنترل کند، صورتش را میان دستانش می‌گیرد و می‌گوید: "خواهش می‌کنم، لطفا ما را از اینجا خارج کنید. داریم اینجا می‌میریم." او تلوتلوخوران و غمگین به‌سوی ما می‌آید. در واقع به‌طرف کسی می‌آید که فکر می‌کند می‌تواند او را از یرموک نجات دهد. اردوگاه مخروبه فلسطینی یرموک در جنوب دمشق هشت ماه است که در محاصره است. درست پشت سر وفیقه موجی متشکل از صدها نفر مشغول هل دادن موانع امنیتی است. مردان مسلح برای کنترل جمعیت دچار مشکل شده‌اند. مردم مستأصل سعی می‌کنند خود را به محل توزیع غذای سازمان ملل برسانند که در انتهای جاده باریک و پردست‌اندازی قرار دارد. این جاده از میان خرابه‌ای پر از زباله می‌گذرد. زنی فریاد زد: "خسته ام. خیلی خسته ام."

به ادامه مطلب بروید.........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سربازان روسی در تجاوزي آشكار بدون حتی شلیک یک گلوله توانستند کنترل منطقه استراتژیک کریمه را در دست بگیرند و به نظر مي‌رسد روياي قدرت طلبي پوتين و بازگشت به دوران تزار، روسيه را وارد بازي خطرناكي با همسايه خود كرده است.

تجاوز نظامي‌آشكار روسیه؛ تصرف‌کریمه؛ پوتين خواب‌تزاري ديد!

دولت تازه تاسیس کی‌یف به رغم تمامی هشدارهای آمریکا از روسیه برای بیرون کشیدن نیروهایش از این منطقه، قادر به انجام هیچ کاری نبود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از تایید پارلمان این کشور برای استفاده از ارتش در حمایت از منافع روسیه در سراسر اوکراین دست به کار شد. همزمان برخی از معترضان حامی روسیه به تعدادی از مناطق تحت کنترل دولت در منطقه روس زبان شرق اوکراین حمله کرده و کنترل این مناطق را در دست گرفتند.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دادستان نظامی لبنان خواستار صدور حکم اعدام برای فضل شاکر و ۵۶ نفر دیگر از جمله شیخ احمد الاسیر شد.

فضل شاكر (سمت راست عكس)
فضل شاكر (سمت راست عكس)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ احمد الاسیر روحانی سلفی لبنانی و هوادارانش پس از درگیری با نیروهای ارتش لبنان که چندین کشته در بر داشت، در مکان نامعلومی پنهان شده‌اند. دادستان نظامی لبنان که قاضی تحقیق در پرونده گروه الاسیر هم هست، لایحه اتهامی این روحانی لبنانی و ۷۴ تن از یارانش را صادر کرد و برای ۵۴ نفر از آن‌ها، خواستار صدور حکم اعدام شد. فضل شاکر که تا پیش از پیوستن به گروه شیخ احمد الاسیر، از جمله خواننده‌های محبوب جهان عرب به شمار می‌رفت، در یک گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی اعضای حزب الله لبنان را به مرگ تهدید کرده بود.

به ادامه مطلب بروید.....................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در ادامه‌ی لغو کنسرت‌ها و برخی از برنامه‌های فرهنگی در استان خوزستان و شهر آبادان، چند نفر از فعالان گرایش‌های فرهنگی طی نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور، اعتراض خود را نسبت با این تداوم این ماجرا ابراز کرده و متقاضی رسیدگی شده‌اند. متن این نامه به شرح زیر است:

شادی حق مسلم همه ایرانیان است

جناب آقای روحانی
رئیس جمهور محترم
سلام
اسیر بند بلا را چه جای سرزنشست/ گرت معاونتی دست می‌دهد دریاب
اعتدال در عصر ما مساوی امیدواری است و ما امیدواریم به آنكه در سایه اعتدال رحمانی روزگاری تازه برسد و بهار اول دولت نو با آن همراه شود. آقای رئیس جمهور ما امیدواریم با كلید حكمت و معرفت قفل بسته تندروی‌ها همزمان در سطوح ملی و محلی گشوده شود، كینه‌ها به دوستی، نفرت به همراهی و همدلی و تنگ نظری به وسع دید مبدل شود.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «بی‌ترمزها!» نوشت:

1- شاید برادر عزیزمان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری، آنچه را در این یادداشت آمده است خوش نداشته باشند و به گلایه ابرو درهم کشیده و نگارنده را ملامت کنند «تو‌که مرا می‌شناسی چرا»؟! که باید گفت «چون شما را می‌شناسم، این وجیزه را نوشتنی یافته‌ام».

 

عصر روز یکشنبه هفته جاری، آقای ناطق‌نوری به عنوان سخنران در مجلس ختم مجاهد صادق و صابر، مرحوم حاج‌ابوالفضل حاجی‌حیدری، با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت؛ «هم‌اکنون یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم». این سخن که «تندروها» و «بی‌ترمزها» خطر آفرینند و می‌توانند کشور را با آسیب‌های جدی روبرو کنند، سخنی پذیرفتنی و قابل قبول است. اما، مادام که برای «تندروی» و «بی‌ترمزی» مصداق و نمونه‌ای ارائه نشود، نمی‌توان درباره آن به قضاوت نشست.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با افشای اسناد جدید درباره نقش پلیس امارات در همکاری با شبکه‌هاي فساد و فحشا، به احتمال فراوان نقش پلیس این کشور در فعالیت دختران ایرانی قاچاق شده به امارات نیز روشن مي‌شود.

خبرگزاری امارات: افشاي نقش پلیس امارات در فعالیت دختران ایرانی در شبکه‌های فحشا

به گزارش پیام نو، فساد و ناکارآمدی پلیس در کشور شیخ نشین امارات، حدیثی دیرینه دارد و آنگونه که خبرگزاری اماراتی “۷days” نوشته است، اخیرا هم سه افسر پلیس در ابوظبی به جرم فروش زندانیان زن به حلقه‌هاي فحشا و ترافیک انسان به دادگاه رفتند. نیروهای پلیس متهم هستند که با فریب مهاجرین غیرقانونی آنها را به شبکه‌هاي فحشا مي‌فروختند. این خبرگزاری اماراتی گزارش داد که یکی از این سه افسر پلیس در قبال فروش زندانیان زن به حلقه قاچاق زنان دو هزار و ۵۰۰ درهم دریافت کرده است. این افسران پلیس با فریب زنانی که به جرم نقض قوانین ویزا دستگیر شده بودند آنها را به گروه‌هاي فحشا مي‌فروختند! دو پلیس دیگر به همراه یک زن و مرد متهم به جعل اسناد برای پنهان کردن دست داشتن پلیس در حلقه فحشا شدند.

به گفته دادستانی امارات، این بزرگترین پرونده فساد نیروی پلیس است و تاکنون ۸ نفر در ارتباط با این اتهامات دستگیر شدند. یکی از متهمان در خیابان زنان را متوقف مي‌کرده و از آنها مدارک شناسایی مي‌خواسته است؛ در صورتی که آنها با خود مدرکی نداشته باشند این افسر پلیس آنها را به ایستگاه پلیس الشهامه مي‌برده تا مورد سئوال قرار گیرند ولی هیچ مدرکی از این بازداشت‌ها ثبت نشده است.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ناصر کرمی از روزنامه‌نگاراني است كه در رشته اقلیم شناسی و جغرافیای طبیعی درس خوانده و عمدتا نيز در همين حوزه‌ها در رسانه هاي كشور فعاليت تحريري دارد. او كه خود متولد آبادان است در نقدي بر سريال جنجالي «سرزمين كهن» از زاويه‌اي خاص به آن پرداخته كه در زير مي‌خوانيد:

نتيجه‌روايتي پرهزینه بدون توجه به اصل‌بي‌طرفي

گروه جامعه: اعتراض بختیاری‌ها سرانجام به توقف پخش سریال سرزمین کهن انجامید. این نوشته البته بیشتر از آنکه قصد مرور کل ماجرا را داشته باشد مي‌خواهد پاسخی باشد به واکنش غالب روزنامه‌نگاران کشور به این ماجرا. به ویژه روزنامه‌نگارانی که دست کم به نسبت رسانه‌اي که در آن قلم مي‌زنند مي‌بایست اصلاح‌طلب یا روشنفکر قلمداد شوند.

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس‌جمهور اظهار کرد: گروهی به عنوان دور زدن تحریم‌ها، منافع ملی را دور زدند و پول بیت‌المال را برداشتند، اما امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه‌های کشور این پول به بیت‌المال بازگردانده شود.

روحاني: رقم فساد سه‌هزار میلیاردی، 9 هزار میلیارد تومان است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در ادامه سفر خود به استان هرمزگان در جمع منتخبان این استان و همایش توسعه ظرفیت‌های استان، با تاکید بر اینکه "علم باید همراه با اخلاق باشد"،‌ گفت: اگر علم با اخلاق زمینه نشود فسادهای آنچنانی ایجاد می‌شود و دیدیم که چطور یک گروه با عنوان دور زدن تحریم‌ها چگونه منافع ملی را دور زدند و پول ملت را برداشتند و ما امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه‌ها این پول به بیت‌المال برگردانده شود. رئیس‌جمهور با اشاره به رقم پول برداشت شده از بیت‌المال، خاطرنشان کرد: این دو میلیارد و 600 میلیون دلاری که گفته می‌شود همه‌اش پول نقد نیست، بخش بزرگی از آن پول نقدی است که به او داده بودند که بدهی‌های ما را پرداخت کند.

به ادامه مطلب بروید....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي تحركات تازه برخي سناتورهاي تندروي آمريكا براي اعمال تحريم‌هاي تازه عليه ايران، وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده فعلا متعهد است که مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی را ادامه دهد.

کری: آمریکا باید، مذاکرات با ایران را دنبال کند

جان کری، در برابر گروهی از گزارشگران در واشنگتن در مورد رویکرد ایالات متحده در برابر ایران گفت: «ما پیش از اینکه وارد جنگ شویم اقدام‌هایی کرده‌ایم و تلاش‌هایمان را سمت و سو داده‌ایم، چرا که واقعا ممکن است راه حل صلح‌آمیزی وجود داشته باشد.» کری که خود در جنگ ویتنام به عنوان افسر جوان نیروی دریایی آمریکا حضور داشت تصریح کرد: «من معتقدم که این تعهدی بر دوش رهبران است و من این را از جنگ ویتنام یاد گرفته‌ام، قبل از این که شما افراد جوان را به جنگ بفرستید باید بیازمایید که آیا چاره دیگری وجود ندارد؟»

دولت اوباما تحت فشار برخی قانونگذاران، از جمله نمایندگان جمهوری‌خواه قرار دارد که تهدید می‌کنند، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد؛ اقدامی که کاخ سفید نسبت به آن هشدار داده و اعلام کرده که این کار می‌تواند سد راه رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات اتمی با ایران شود. رابرت منندز، سناتور دمکرات و رئيس بانفوذ کمیته خارجی سنای آمریکا نیز همزمان با اظهارات جان کری گفت، خوشحال است که در قضیه ایران با این که کاخ سفید را ناامید کرده راه تلاش برای اعمال تحریم‌هایی تازه علیه تهران را پیش گرفته است. او متذکر شد که این رویکرد باعث شده که مذاکره با ایران پیش برود. به گفته او، همین اقدام بود که به ایران نشان داد، در صورتی که گفت‌وگو خوب پیش نرود کنگره آماده اعمال تحریم‌‌های تازه است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به نشانه‌هایی که از افزایش صادرات نفت ایران حکایت دارند می‌نویسد، این نشانه‌ها ممکن است سبب شود که فشار قانونگذاران آمریکایی برای تحریم بیشتر ایران افزایش یابد. رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده که صادرات نفت ایران در ماه فوریه برای چهارمین ماه متوالی بالا رفته است. بر همین مبنا، صادرات نفت ایران در فوریه حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و دست کم به ۳۰ / ۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پایگاه خبری "میدل ایست آنلاین" در گزارشی مدعی انجام مذاکرات پنهان میان ایران و عربستان شد و نوشت: ملک عبدالله‌ شخصا خواهان این گفتگوها شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، میدل ایست آنلاین مدعی شده است؛ منابعی از مذاکرات میان نمایندگان ایران و عربستان با هدف تلاش برای بهبودروابط میان تهران و ریاض خبر دادند و افزودند این مذاکرات ارتباطی به پرونده سوریه و دیگر پرونده های اختلافی میان دو کشور ندارد.این منابع مدعی‌اند: ایران پس از موفقیت در جدا کردن پرونده‌های مختلف اختلافی‌اش با غرب و متمرکز ساختن مذکرات خود با 1+5 بر پرونده هسته‌ای، این بار می‌خواهد پرونده‌های اختلافی مختلف با عربستان را جدا جدا بررسی نماید.منابع ادعایی خبر می‌گویند: تعدادی از کارشناسان امنیتی و سیاسی دو کشور نشست‌هایی را در سلطان نشین عمان برگزار کرده‌اند و در آن چارچوب کار برای بررسی دور جدید روابط میان ریاض و تهران بررسی و حتی نقشه راهی فراهم شده است که اساس آن توقف تبلیغات رسانه‌ای علیه همدیگر و تبادل دیدارها در سطح معاونان وزرای امور خارجه است.

به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو شورای معاونین سازمان انرژی اتمی با اشاره به ملاقات‌هایی که با بعضی مقامات کشور برای طرح مسائل و ترسیم وضعیت سازمان انرژی اتمی اخیراً داشته است، افزود: افراد اندک و انگشت شماری هستند که متأسفانه کار و زحمات دیگران را به خودشان نسبت می‌دهند و با ادعای کذب، خود را طلایه‌دار صنعت هسته‌ای معرفی می‌کنند در صورتی که واقعیت چنین نیست و در آینده ناگفته‌هایی است که همراه با اسناد و مدارک بر حسب شرایط و مقتضیات زمان ارائه خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، علی اصغر زارعان معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی ضمن تاکید بر انسجام داخلی کشور اظهار داشت: چند صدایی خوب است ولی با یک هدف. اگر یک هدف را نشانه‌روی نکنیم و هر کدام یک موجی را دنبال کنیم قطعاً خروجی مطابق با استراتژی ما نخواهد بود لذا اگر هوشمندی، تدبیر و درایت نباشد قطعاً خروجی آن چیزی است که دشمن می‌خواهد.

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایران امروز به فرهنگ‌ و اخلاق و منش انساني بیش از هر چیز دیگری نیازمند است، چه فایده‌اي دارد کشوری که برقش هسته‌اي باشد اما مردمانش نامهربان با هم و تا اين حد بي‌اعتماد و غريبه از هم؟ جامعه‌اي كه دروغ، ريا، كينه و ...از سر و كولش مي‌بارد و طيف‌هاي گسترده‌اي از شهروندان عادي و نخبه‌اش حتي، در ركورد شكني اين كژي‌‌ها با هم كورس بسته‌اند!
حال همه ما خوب است اما…تو باور نکن هرگز!

ليلا واحدي

گروه سياسي: اگر دستگاهی وجود داشت که میزان دروغ و تهمت، افترا و کینه، حرف ناحق و حسادت را مي‌توانست اندازه بگیرد، قطعا میزان آن در ایران از حد استاندارد بسیار فراتر مي‌رفت لذا اغراق نيست اگر گفته شود كه سال‌ها باید پژوهش و مطالعه کرد تا دریافت چه بر سر جامعه‌اي آمده است که به هر گوشه‌اش نظر مي‌کنید، بحران فرهنگي و اخلاقي موج مي‌زند.
ابتدا از عرصه عمومي اجتماع آغاز مي‌كنيم. هریک از ما چند نفر در اطرافمان مي‌شناسیم که مانند ریگ بیابان دروغ مي‌گویند، تهمت مي‌زنند و حق مردم را به راحتی ضایع مي‌کنند. برای خوب جلوه دادن خود دیگری را بد جلوه مي‌دهند، ریا و دورویی در میان اکثریت مردم ما نشانه زرنگی و کاربلدی شده است. رحم و مروت هر روز کمرنگ تر مي‌شود و از یک ارزش جمعی به یک ارزش فردی تبدیل مي‌شود، هریک از ما روزانه نشانه هایی از آن را مي‌بینیم.

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدیر کل توسعه پایدار سازمان محیط زیست آخرین رتبه ایران در شاخص عملکرد محیط زیستی را از میان 132 کشور رتبه 114 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ایران از سه برابر ظرفیت زیستی خود برداشت دارد و به گزارش بانک جهانی سالانه هشت میلیارد دلار خسارت آلودگی می‌پردازد و اگر به بحران‌های زیستی همچون آب توجه نشود در آینده شاهد جنگ آب در کشور خواهیم بود و مسئله محیط زیست وارد مسائل امنیتی خواهد شد.

تهران، اهواز و اصفهان در میان 10 شهر آلوده جهان

به گزارش ایسنا، زهرا جواهریان در دومین همایش آموزش عالی و توسعه پایدار در دانشگاه تهران گفت: امروزه با چالش‌های مختلفی در راستای توسعه در بحث محیط زیست مواجه هستیم و پایداری در بخش اقتصادی و اجتماعی و محیط زیستی بر پایه بسترهای فرهنگی استوار است. در چندین سال گذشته به دلیل چالش‌های زیست‌محیطی سران کشورها بر آن شده‌اند تا به فکر چاره‌ای در این خصوص باشند. در ایران از سال 1373 کمیته توسعه پایدار در زمینه محیط زیست تشکیل شده و در اجلاس ریو + 20 به بحث آموزش در مسائل محیط زیستی تاکید بسیار شده است.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه "تا زمانی که تک تک ایرانیان رشد فردی نکنند، جامعه هم رشد نمی‌یابد"، گفت: توسعه‌یافتگی به اراده مردم و مسئولان یک کشور برمی‌گردد و این تفکر که عده‌ای نمی‌گذارند ما توسعه بیابیم، اشتباه است زیرا اگر ملت و سیستمی تصمیم بگیرد رشد کند، در نظام رقابتی جهانی می‌تواند سهمی برای خود باز کند.

سیاستمداران ما باید روزی چندبار از مردم عذرخواهی کنند

به گزارش ایسنا، دكتر محمود سریع‌القلم در سخنرانی خود با موضوع مبانی عملی عقلانیت با اشاره به رشد کشورهایی مثل سنگاپور، ویتنام، قطر و مکزیک، اظهار کرد: قدرت اقتصادی دنیا در حال انتقال از غرب به شرق است؛ به گونه‌ای که امروز دولت آمریکا برای تأمین بخشی از کسری بودجه خود به بازار مالی چین رجوع می‌کند.

برخی فکر می‌کنند نظام جهانی اجازه رشد به ما نمی‌دهد

وی در ادامه افزود: بنابراین می‌توان در این نظام جهانی رشد یافت. ما به این منظور باید کشورهای آسیای شرقی را مطالعه کنیم و اگر به دنبال توسعه‌یافتگی هستیم باید برنامه‌ای برای همکاری با این منطقه داشته باشیم. در این دنیا هیچ‌کس به فکر دیگری نیست. رشد به برنامه و اراده خودمان بستگی دارد. بخشی از جامعه اینگونه فکر می‌کند که نظام جهانی اجازه رشد به ما نمی‌دهد که البته این تفکر ریشه در تفکرات مارکسیستی دارد و در دنیا هیچ اعتباری ندارد زیرا اکنون ترکیه سالانه 62 میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر کرده و در یک دهه گذشته 10 هزار کیلومتر اتوبان ساخته است. ترکیه با وارد شدن به کوران جهانی شدن، توانسته این امکان را برای خود به وجود آورد.

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در طول چند سال اخیر بخاطر سیاست های نادرست برخی خیلی از امکانات را از دست دادیم و اگر سیاست های پیش بینی شده درست عملیاتی می شد ما از قطر در برداشت نفت و گاز عقب نمی ماندیم.

مردم از خسارت‌هایی که به کشور وارد شده چیزی نمی‌دانند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سومین سمپوزیوم بین‌المللی ایران 1404 اظهار داشت: از سال های پیش برخی دوستان به فکر این افتادند تا برای بالا بردن سطح زندگی مردم و موقعیت جمهوری اسلامی ایران وارد مسائل زیربنایی شوند، اما متاسفانه زحماتی که در اولین و دومین سمپوزیوم کشیده شد، هنوز به ثمر نرسیده است و نیاز است کسانی که در این زمینه زحمت می کشند، جدی تر وارد عمل شوند. وی با بیان اینکه در همه دنیا مساله انرژی به عنوان مساله ضروری و مبنایی برای بشریت است، گفت: پیش بینی می شد و پیش بینی می شود که بسیاری از جنگ ها و درگیری ها بر سر مساله انرژی است.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پی ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در جلسه ای با حضور سران قوا، چگونگی راههای اجرا و تحقق این سیاست‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

توصیه‌های رهبر انقلاب به سران قوا

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای این جلسه، از اهتمام ویژه روسای قوا در صدور دستور العمل های اجرایی برای پیگیری و تدوین هر چه سریعتر نقشه راه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قدردانی کردند و گفتند: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌هایی جامع و فراگیر است که باید در اجرا نیز با همین جامعیت و فراگیری، تحقق یابد.
ایشان مسائل اقتصادی و مشکلات ناشی از این مسائل را مهمترین موضوع کشور و مردم دانستند و افزودند: اگر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بطور جدی پیگیری و اجرا شوند، امید زیادی وجود دارد که رونق اقتصادی و اصلاح پایه های اقتصادی کشور در میان مدت محقق و بخشی از مشکلات مردم حل شود.
رهبر انقلاب  با تأکید بر این‌که هدف از برگزاری جلسه با سران سه قوه، بررسی راهکارهای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کردند: با ابلاغ این سیاست‌ها، مردم اکنون منتظر اجرای آنها و تأثیرات مثبت ناشی از اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هستند، بنابراین دولت، مجلس و قوه قضائیه باید بطور جدی وارد میدان شوند و وظایف مربوط به خود را، در هر بخش، پیگیری و اجرا کنند.

به ادامه مطلب بروید...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مخالفت و جدال مردم آمریکا با سیاست‌های دولت در ایالت‌های مختلف این کشور گفت: واشنگتن باید به ایالت‌هایی که مایلند از آمریکا جدا شوند، آمریکا باید به ایالت‌هایی که مایلند جدا شوند، حق جدایی بدهدحق خود مختاری و جدایی بدهد.به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس سردار سید مسعود جزایری در سخنانی پیرامون وضعیت جامعه آمریکا و رویکرد مردم این کشور به حاکمان کاخ سفید اظهار داشت: هم اکنون گروه‌ها و جمعیت‌های زیادی در ایالت‌های مختلف آمریکا وجود دارند که کاملاً با خط مشی و سیاست‌های دولت مرکزی این کشور در مخالفت و جدال هستند.

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ای کاش اگر مسائلی را خط قرمز مي‌دانیم و بر آن اصراری هست و در قانون خودمان نیز نهی و منعی در حال حاضر برایش نیست بجای رسم خط قرمز‌هاي نامرئی و نامحسوس و غیر قانونی، آنرا قانونی نموده تا هم برخوردمان با مخالفان قانونی باشد...
دو نامه با دو رويكرد متفاوت به صادق‌زيباكلام
آقاي زيباكلام؛ آهسته برانيد؛
پروژه هر 9روز يك بحران همچنان روي ميز!

حميد نجف
پس از خلق حماسه دوم خرداد سال 76 و با روي كار آمدن دولت اصلاحات، نيروهاي تماميت خواه و تندرو جريان مقابل از پا نيفتادند و از همان ماههاي آغازين دولت خاتمي بحرانهاي متعدد و جدي را براي مقابله با برنامه‌هاي سازنده او تدارك ديدند. برنامه‌هاي كه پرداختن به تك تك آن خروارها كاغذ مي‌خواهد و در اين مختصر نمي‌گنجد برنامه‌هاي كه رياست جمهوري محترم، ناكام از اجراي بعضي از آنها در سال آخر مجبور به اعتراف تلخي شد: "من يك تداركاتچي بيشتر نيستم".

به ادامه مطلب بروید.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  پس از افشاگری برخی از نزدیکان و دوستان نزدیک خانواده پهلوی از ماجرای بی سر و صدای جدایی یاسمین پهلوی از همسرش رضا پهلوی ،  تصویری از یکی معشوقه های فرزند شاه مخلوع ایران منتشرشده که گفته میشود علت اصلی این جدایی و سرد شدن روابط زناشویی رضا و یاسمین پهلوی بوده است.
این تصویر که موجب بحث های بسیاری در شبکه های اجتماعی محفلی اپوزیسیون شده  از محل یکی از دفاتر کاری رضا پهلوی در امریکا ست که  این زن جوان را  در آغوش رضا پهلوی  نشان می دهد.درز این اخبار که با سکوت و عدم تکذیب یا تایید آن توسط خانواده پهلوی همراه است اما در هفته گذشته این موضوع با افشاگری سیامک زند از کارگزاران سابق دربار پهلوی وارد مرحله جدیدی شد. سیامک زند با افشای این مساله که مسائل مالی علت پنهان کاری جدایی این دو نفر است اظهار داشته بود :”روابط یاسمین پهلوی با رضا پهلوی تقریبا از یکسال پیش بهم خورده  و وی  از سه‌ هفته پیش زندگی‌ جدید خود را با کوروش آموزگار(فرزند سیروس آموزگار) در فرانسه آغاز کرده است و تلاش‌ها فرح پهلوی نیز جهت باز گرداندن وی به آمریکا بی‌ نتیجه مانده است .  
  زند با اشاره به اینکه افشای این مساله برای ربع پهلوی که مدعی تاج و تخت ایران است تبعات بسیاری خواهد داشت گفته بود:”  در این که جدایی در خانواده پهلوی از جمله پدر وی نیز بارها اینگونه مسائل را تجربه داشته تردیدی وجود ندارد اما مساله مهمتر این است که طبق قوانین امریکا اگر کار یک زوج به طلاق بکشد انها باید تابع قوانین کشوری باشند که در آن زندگی می کنند و چون اینها ( رضا و یاسمین پهلوی) مقیم امریکا هستند اگر بخواهند در ویرجینای امریکا به دادگاه برای طلاق بروند ، رضا پهلوی ناچار است تمام دارایی اش را به صورت مستند به دادکاه اعلام کند تا دادگاه در خصوص این جدایی تصمیم بگیرد."

عکس در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:فتنه88,کروبی,خاتمی,موسوی,اغتشاش,منافقین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

يك سناتور آمريكايي مي‌گويد: بشار اسد در ماجراي انهدام سلاح‌هاي شيميايي خود، ما (آمريكايي‌ها) را فريب داده، وضعيت انساني در اين كشور هم بدتر و او (بشار اسد) خشن‌تر و جری‌تر شده است.

سناتور مک‌کين: بشار اسد، آمريكا را فريب داد!

جان مک کين در مصاحبه با شبكه CNN گفت: اين ننگ آور است که آنها بخواهند بشار اسد را با مذاکرات متقاعد کنند که قدرت را ترک کند و به دولت انتقالي تن بدهد. این چیزی جز يک جوک وحشتناک نیست و او هرگز زير بار نخواهد رفت. مک کين افزود: اما در عين حال بشکه‌هاي انفجاری را مي‌بينيم که روی سر مردم خالی مي‌شوند و اين طور مردم بيگناه به قتل مي‌رسند. اين هم در حاليست که اسد از انهدام سلاح‌های شيميايی خود طفره رفته و در واقع ما را گول زده است. وی ادامه داد: من روی اینترنت تصاويری را از سوريه ديده‌‌ام که وحشتناک هستند و نشان مي‌دهد مردم این کشور چگونه کشته مي‌شوند. اوباما هم هيچ کاری نکرده و اين بی عملی شرم‌آور است.

به ادامه مطلب بروید....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت: نظر جمهوری اسلامی از بعد نظامی در دریای خزر جلوگیری از نظامی کردن این دریاست و ایران به عنوان یک موجود زنده به دریای خزر نگاه می‌کند که نظامی کردن آن شکننده و واگرایانه است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "مهدی سنایی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سمینار "منافع ایران در دریای خزر چیست و چگونه تامین می‌گردد" که صبح امروز در مرکز تحقیقات استرات‍ژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: جلسه بعدی کشورهای دریای خزر میان سران کشورهای ساحلی حاشیه این دریا اوایل مهر ماه سال 93 برگزار می‌شود که در ابتدای سال جدید اجلاس وزرای خارجه در آستاراخان تشکیل می‌شود.

 

 

به ادامه مطلب بروید.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکره با 1+5 و ارتباط با آمریکا را دو موضوع متفاوت دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند.علی لاریجانی در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو به بررسی مسائل روز ایران پرداخت که اهم صحبت های وی را در ادامه می‌خوانید.

موضوع موسوی و کروبی به قوه‌قضائیه مربوط نیست
 

...چون جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که از طریق مذاکرات سیاسی مسئله هسته ای قابل حل است نباید ما برای ادامه مذاکرات نگاه منفی داشته باشیم.
...آقای ظریف موظف است از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند، ما به دنبال اصطلاحات نیستیم آنچه که اهمیت دارد این است که ایشان باید از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کند، نرمش قهرمانانه به معنای عقب نشینی نیست به معنای این است که کار به صورت معقول پیش رود، مسئله ما و غرب در مورد موضوع هسته‌ای یک موضوع لاینحل نیست به شرط اینکه به دنبال بهانه جویی نباشند.

به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کمیته فقهی اداره امور اسلامی دولت ابوظبی با صدور فتوایی سفر بدون بازگشت مسلمانان به کره مریخ را حرام اعلام کرده و افزودند: "محکمه الهی" در مریخ هم عمل می‌کند.

سفر به کره مریخ حرام است

به نوشته روزنامه خلیج تایمز، فتوای فقهای ابوظبی می‌گوید که سفر به مریخ متضمن "خطری واقعی برای زندگی" است. در فتوای صادره آمده است: «این امکان وجود دارد که مسافر مریخ آنجا جان سالم به در نبرد.» فقهای ابوظبی در فتوای خود گفته‌اند کسی که به رغم اطلاع از این خطرات به سفر مریخ برود و جان خود را از دست بدهد روز قیامت با مجازاتی روبرو خواهد شد که در شرع اسلام برای خودکشی در نظر گرفته شده است.

فاروق حماده، رئیس کمیته فقهی دایره اسلامی ابوظبی در توضیح مضمون فتوا، حفاظت از جان انسان‌ها در برابر خطرات را پیام و رسالت همه ادیان دانسته است. او در این رابطه به آیه ۲۹ از سوره ۴ قران مجيد استناد کرده است که می‌گوید: «خودتان را نكشيد زيرا خدا همواره با شما مهربان است».
پیش‌زمینه صدور فتوای فقهای ابوظبی به طرح "Mars One" بر می‌گردد که به موجب آن یک شرکت هلندی قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ اولین گروه‌ توریست‌های مریخ را روانه این کره کند.

بنا به گزارش خلیج تایم، در میان هزاران نفری که به عنوان مسافر این طرح ثبت‌نام کرده‌اند دست‌کم نام ۵۰۰ شهروند سعودی یا سایر کشورهای عرب خلیج‌فارس دیده می‌شود. کمیته فقهی ابوظبی در ادامه فتوای خود نوشته است که رفتن به مریخ و اقامت در این کره به هیچ‌وجه به معنای رهایی از "محکمه الهی" نیست و این محکمه حتی شامل حال اتم‌ها هم می‌شود زيرا حتی یک اتم هم از حوزه نظارت و تاثیر خالق بیرون نیست.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری "رویترز" از تلاش شرکت های امریکایی تولید کننده هواپیما و قطعات آن برای دریافت مجوز صادرات محصولات خود به ایران خبر داده است.

"بوئینگ" و "جنرال الکتریک" منتظر ورود به ايران

به گزارش "تدبیر"، رویترز با اشاره به توافق هسته ای اخیر ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 و تلاش شرکت‌هاي هوافضای امریکا برای دریافت مجوز فروش محصولات شان به ایران مي‌نویسد: "شرکت‌هاي فعال در عرصه هوافضای امریکایی درصدد هستند مجوز فروش قطعات هواپیما به ایران را برای نخستین بار در طول دو دهه گذشته از دولت امریکا کسب کنند. این اقدام پس از آن صورت مي‌گیرد که کشورهای غربی با ایران بر سر فعالیت‌هاي هسته ای به توافق موقت دست یافتند."

رویترز با اشاره به شرکت‌هاي امریکایی ای که مایل به مشارکت در این اقدام هستند مي‌نویسد: "دست کم دو کارخانه تولید کننده قطعات هواپیما از جمله "بوئینگ" و "جنرال الکتریک" درصدد دریافت مجوز صادرات محصولات خود به ایران پس از توافق هسته ای شش ماهه میان ایران و قدرت‌هاي جهانی برآمده اند. در صورت موافقت دولت امریکا این نخستین باری است که پس از انقلاب ایران میان دو کشور در زمینه صنعت هوایی قراردادی تجاری امضا خواهد شد. با این حال رقبای اروپایی این دو شرکت هوایی امریکایی در این مورد به این موضوع با تردید مي‌نگرند چرا که هنوز تکلیف تحریم‌هاي اتحادیه اروپا علیه ایران مشخص نیست و ترس از رد این موضوع از سوی امریکا وجود دارد. از سوی دیگر دشواری هایی در مورد پرداخت پول از سوی ایران به دلیل تحریم‌هاي وضع شده بر بخش بانکی آن کشور وجود خواهد داشت."

خبرگزاری "رویترز" در ادامه این گزارش مي‌افزاید :"سخنگوی شرکت "آ جی ای" بزرگترین شرکت تولید کننده موتورهای هواپیما مي‌گوید که آن شرکت از سال 2004 میلادی درخواست خود برای اخذ مجوز به منظور صادرات محصولاتش به ایران را ارائه کرده است. "ریک کندی" در این مورد مي‌گوید که آن شرکت حتی یک پنی سود هم از این کار نمی خواهد و تنها با هدف ارتقای امنیت سفر مسافران این کار را انجام مي‌دهد.

یک منبع نزدیک به "بوئینگ" بزرگترین تولید کننده هواپیماهای مسافربری نیز از ارائه درخواستی مشابه خبر داده است." رویترز در ادامه گزارش با تحلیلگری سیاسی مصاحبه کرده و مي‌نویسد :"جوئل جانسون" تحلیلگر سیاسی معتقد است که موافقت مقام‌هاي امریکایی با فروش قطعات هواپیما به ایران امتیاز بزرگی است که از سوی آنان به این کشور داده خواهد شد چرا که ایران سال‌هاي مجبور بود این قطعات را از بازار سیاه خریداری کرده و یا به نمونه‌هاي ساخت داخل آن مراجعه کند. او معتقد است که در این صورت و پس از رفع تحریم ها شرکت‌هاي امریکایی مي‌توانند سودی از معامله با ایران ببرند که در سه دهه گذشته بی سابقه بوده است."

"رویترز" در ادامه مدعی شده یکی از مقام‌هاي ایرانی در مصاحبه با این خبرگزاری اظهار داشته که در صورت لغو کامل تحریم ها علیه ایران آن کشور خواهد توانست بین 250 تا 400 فروند هواپیما از امریکا خریداری کند. این خبرگزاری در پایان اشاره مي‌کند که به دلیل تحریم‌هاي وضع شده علیه ایران آن کشور تاکنون مجبور به خرید هواپیماهای روسی بوده که از کیفیت پایین تری نسبت به هواپیماهای امریکایی برخوردارند و موجب شده اند که از سال 1990 میلادی تاکنون بیش از 200 حادثه هوایی در ایران پیش آید که به کشته شدن بیش از دو هزار نفر انجامیده است.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت موضوع سلامت برای دولت، گفت: ‌ان‌شاءالله سال آینده معادل همین موقع، وضعیت سلامت ما متفاوت از وضعیت اکنون خواهد بود و چندین گام مهم در بخش سلامت برداشته خواهد شد.

وضعیت سلامت در سال آینده متفاوت از امروز خواهد بود

 حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (شنبه) در هفتاد و ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی کشور، به عزم دولت در زمینه بهداشت و درمان اظاره کرد و گفت: دولت در زمینه بهداشت آماده است تا تمام تلاش خود را به کار گیرد. وی اضافه کرد: ما در موضوع سلامت باید به مساله بهداشت توجه جدی داشته باشیم و در واقع باید کاری کنیم که به مرحله درمان نرسیم. روحانی با اشاره به اهمیت مقوله بهداشت و با بیان اینکه "اولین موضوع، بهداشت است"، گفت: در واقع ما باید به این موضوع توجه کنیم که باید چکار کنیم که بدن سالم بماند و بتواند در برابر بیماری‌ها مقاومت کند. البته هر چقدر که به موضوع بهداشت نیز توجه شود، بیماری وجود دارد و انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها هستند ولی باز هم تاکید بر آن است که باید به موضوع بهداشت توجه بیشتری شود.

به ادامه مطلب بروید...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 3 اسفند 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی "اقتصاد مقاومتی" بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب‌نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.  
متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است: 

به ادامه مطلب بروید......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:رهبر معظم انقلاب,امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گاه ارزش تصاویر خیلی بیشتر از هزاران کلمه است، در این تصاویر شاهد صحنه​هاي غم‌انگیزی از کودکان قربانی شده در افغانستان هستیم. وجود حقایقی تلخ که در این تصاویر مشاهده می‌کنید از کودکان افغانی پناهنده در یک حلبی‌آباد در حومه اسلام‌آباد– پاکستان گرفته شده است. وضعیت این کودکان زیر 18 سال به خوبی در تصاویر دیده می‌شود. کودکی‌ این کودکان قربانی چه چیز شده است؟

مابقی عکسها در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:ترور,جیش العدل,وهابیوجنایت,سعودی,عرعور,سفیانی,حیوان,خوک,شغال,سگ,کثیف,شیوخ زنباره, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مقام معظم رهبری در آستانه سالروز قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز، در ديدار گروهي از مردم این شهر با ايشان، تاکید کردند: برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره امریکا،بازمی‌گویم که فایده‌ای‌ندارد و بجایی نخواهدرسید زشتی‌ها و خشونت‌ها و وحشت آفرینی‌ها را از این چهره بزدایند و دولت امریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسیدحضرت آیت الله خامنه ای گفتند: زبان از توصیف و تقدیر و تشکر از ملت بزرگ ایران عاجز است اما در درجه اول در مقابل خداوند متعال که محوِّل دلها و مقلِّب نیت‌ها و عزم‌ها است، سجده شکر بجا مي‌آوریم و در درجه بعد از آحاد ملت ایران در سراسر کشور به دلیل ارائه چهره ای برجسته، شکوفنده، و زنده از انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن، به جهانیان، صمیمانه تشکر مي‌کنم. ایشان سپس با اشاره به قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز، این حادثه را دارای درسها و عبرتهای متعدد دانستند و افزودند: اولین درس قیام 29 بهمن، «نمایش ویژگی‌ها و خصلت های برجسته مردم تبریز و آذربایجان» بود.

به ادامه مطلب بروید......................................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:بیانات امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس گفته که عامل «سونامی سرطان» در ایران نتیجه مصرف «بنزین غیراستاندارد و گاز به عنوان سوخت» است بنزین تولیدی در پتروشیمی‌ها عامل اصلی سونامي سرطانزيرا در بنزینی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود ۸ برابر ترکیبات آروماتیک همچون بنزن، تولوئن و زایلین وجود دارد که این‌ها در افزایش آلودگی هوا نقش اساسی دارند.مرکز تحقیقات سرطان در سال ۱۳۹۰ اعلام کرده سرطان در ایران رشدی ۱۸۱ درصدی داشته و سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده ایران دارای بالا‌ترین میزان شیوع سرطان در خاورمیانه است و حالا سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از تولید بنزین بی‌کیفیت در پتروشیمی‌ها، مي‌گويد: راه‌افتادن سونامی سرطان نتیجه مصرف بنزین غیراستاندارد و گاز به عنوان سوخت است. موید حسینی صدر در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه راه‌افتادن سونامی سرطان ناشی از استفاده از بنزین بی‌کیفیت و گاز به عنوان سوخت است، گفت: تولید بنزین در پتروشیمی‌ها که از تجهیزات لازم برای این مهم برخوردار نیستند عامل اصلی آلودگی هوا است.

به ادامه مطلب بروید...........................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در افتتاحیه نشست دو روزه مسئولین حوزه‌های بسیج دانشجویی سراسر کشور ، طی سخنانی با بیان اینکه وضعیت انقلاب اسلامی در خارج، بهتر از داخل است، گفت: انقلاب، طوفنده و با صدای رسا در حال گسترش در جهان است. فعلاً بايد سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریمهر جا نام سپاه و بسیح است، نام انقلاب اسلامی هم هست و این راه و هدف ما را بهم نزدیک می‌کند.به گزارش فارس، سرلشكر محمدعلي جعفري ادامه داد: در دوران دوم خرداد، برخی شعار توقف انقلاب را سر میداند و آنها که در حاکمیت هم نفوذ کرده بودند، توقف انقلاب را دنبال می‌کردند که مشکل ما نیز با همین نگاه است. فرمانده کل سپاه گفت: وقتی امریکا و استکبار در دیدگاه و نظر با مخالفین راه راستین انقلاب هماهنگ می‌شوند، یک تهدید جدی علیه انقلاب اسلامی است و همه مشکلات امنیتی و داخلی و سیاسی نیز از همین موضوع است. برخی این را اعلام می‌کنند و برخی اعلام نمی‌کنند ولی در عمل همین راه را می‌روند و کاری به ارزشها و اصول انقلاب ندارند ازجمله آنها که بیشتر نگاه و الگویشان، خارجی‌ها و غربی‌هاست. جعفری خاطرنشان کرد: برخی چهره خودشان را به مردم نشان نمی‌دهند و کار خودشان را می‌کنند که این، همان نفاق است و مشکل ما این است که اینها با دشمنان خارجی گره خورده‌اند.

به ادامه مطلب بروید.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

استاد برجسته حوزه ضمن انتقاد از مخالفان طرح آشتی ملی روحانی گفت: برخی مانند بعضی از اعضای افراطی جبهه پایداری روحیه جنگ و درگیری دارند و ژن هایشان، ژن نزاع، خشونت، تنازع و درگیری است.

ابراز تاسف براي برای سطح فکر برخی از نمایندگان

حجت الاسلام محسن غرویان در بخش دیگری بیان داشت: برخی از افراطیون چه در مجلس و چه در احزاب و گروه‌ها مثل جبهه پایداری دائما بر طبل جنگ مي‌کوبند. در واقع علت مخالفت آنان مصداق این شعر است: نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است. اهم اظهارات این استاد برجسته حوزه علمیه قم در مصاحبه با «تیک»، در پی مي‌آید:
...{در مورد مخالفت‌ها با آشتی ملی مطرح شده توسط روحانی} آشتی ملی مفهومی است که هم بار دینی و هم بار سیاسی دارد. قرآن مي‌فرماید در کار خیر تعاون داشته باشد و در کار گناه و دشمنی همکاری نکنید. آشتی ملی مصداق همین آیه است، یعنی در امور خیر سیاسی و انچه به صلاح جامعه است، تعاون وجود داشته باشد.


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با پایان جلسه امروز محاکمه مرسی و رهبران اخوان، زمان بعدی رسیدگی به پرونده وی در اتهام جاسوسی و تروریسم به 23 فوریه موکول شد.

اعتراض مرسی به قفس شيشه‌اي دادگاه

به گزارش اسکای نیوز عربی، مرسی و 35 تن از سران اخوان المسلمین در حالی امروز در اولین جلسه محاکمه به اتهام جاسوسی و همدستی برای فعالیت‌های تروریستی به نفع برخی طرف‌های خارجی حضور یافتند که مشاجراتی میان قاضی و هیات دفاع از یک سو و متهمان و قاضی از سوی دیگر پیش آمد. در این جلسه مرسی از هیات دفاع خواست تا در محاکمه‌های بعدی در دادگاه حضور نیابند. مساله قفس شیشه‌ای مهمترین مساله اختلافی میان طرفین بود. قاضی پس از جلسه امروز بررسی پرونده مذکور را به بیست و سوم فوریه موکول کرد و مشخص نشد که آیا در این جلسه وکلای متهمان برای دفاع حاضر خواهند شد یا خیر.
انفجار اتوبوس گردشگران خارجی در مرز مصر و سرزمین‌های اشغالی

انفجاری که در یک اتوبوس گردشگری در شمال سیناء در نزدیکی مرزها با اراضی اشغالی رخ داد، چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت. بر اثر انفجار اتوبوس گردشگران خارجی که در ورودی زمینی "طابا" در سیناء رخ داد، چهار تن کشته و 29 تن دیگر زخمی شدند. در همین حال، پلیس اسراييل نیز اعلام کرد که آماده است مجروحان این انفجار را برای درمان به مراکز پزشکی منتقل کند. تلویزیون مصر گزارش داد، دو گردشگر کره ای نیز در این حمله کشته شدند. منابع مصری اظهار کردند که این انفجار بر اثر کار گذاشتن بمب به وقوع پیوسته است و مجروحان این حمله به بیمارستان بین‌المللی شرم الشیخ انتقال داده شدند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حسین سازور٬ از مداحان كشور، به مقام‌های وزارت ارشاد هشدار داد حزب‌الله اجازه نخواهد داد فیلم «رستاخیز» اکران شود و افزوده «فردا که این فیلم اکران شد، بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد.» بخش‌هايي از اظهارات او در مصاحبه با سايت عقيق را بخوانيد:

يك مداح: اجازه اکران فیلم رستاخیز را نخواهيم داد

... فردا که این فیلم اکران شد، بالاخره جامعه مذهبی ما بی‌تفاوت نمی‌مانند و عکس العمل نشان می‌دهند. بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد. دشمن می‌خواهد در این شرایط چالش امنیتی به وجود بیاورد. یعنی از طریق نفوذ عوامل ضد فرهنگی و سکولار، برای جامعه ما چالش‌های امنیتی ایجاد کنند.

به ادامه مطلب بروید.............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزیر امور خارجه پس از صرف شام کاری با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: معتقدیم می شود به نتیجه رسید و با این اراده سیاسی آمده ایم که کار را به نتیجه برسانیم.

ظریف:​ آمده​ایم کار را به نتیجه برسانیم
محمدجواد ظریف دوشنبه شب پس از شام کاری با خانم اشتون افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز تاکید فرمودند ما مردمی هستیم که نقض عهد نمی‌کنیم؛ قراری که گذاشتیم پای آن می‌ایستیم و روی آن اصرار داریم و همزمان از حقوق خودمان هم کوتاه نمی آییم . مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران تصریح کرد: نشست فردا برای رسیدن به راه حل است و برای دستیابی به تفاهم وارد بحث شده و پیرامون موضوع با حسن نیت می خواهیم به نتیجه برسیم. ظریف تصریح کرد: اعتماد مردم ایران که در چندین سال گذشته بشدت نسبت به روند کار و برخی از بازیگران خدشه دار شده است، باید مجددا اعتماد کسب کرد و این مرحله این امکان را فراهم کرده است.
بقیه در ادامه مطلب...............................................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دیالوگی در سریالي دل بخشي از هموطنان را آزرد و باعث اعتراضات در شهرهای بختیاری‌نشین شد. نحوه انعكاس این ماجراي مدني و غيرسياسي، بهانه مطلب زير است كه به خودسانسوري وحشتناك حاكم بر نظام رسانه‌اي ايران مي‌پردازد.

«خودسانسوري» معضل حاد و ساختاري رسانه‌هاي ايران

خودسانسوری عبارت است از خود داری کردن یک رسانه از انتشار اخبار و یا سایر موارد بدون اعمال شدن مستقیم فشار بیرونی برای سانسور. خود سانسوری در واقع یک نوع عمل پیش گیرانه‌است. قبل از اشاره به موضوع خوب است به چند سطر از نوشته يكي از شهروندان خوزستاني در يكي از سايت‌هاي محلي اشاره كنيم كه از دست‌اندركاران رسانة‌هاي داخلي پرسيده است: «اگر بختیاری‌ها نیز مانند برخی‌ها، در بي بي سي فارسي، حامي خارجی داشتند و گروهک‌های جدایي‌طلب بختیاری وجود داشت و رسانه‌های آنها جنجال سازی می‌کردند هنوز سکوت می‌کرديد؟ اما بختیاری‌ها افتخار می‌کنند که مشابه خارجی ندارند و 100% ایرانی هستند. ...نمونه‌اش هم بي‌تفاوتي بي‌بي‌سي به اين موضوع بوده در حاليكه به دليل وجود برخي افراد تجزيه‌طلب قوميتي در اين شبكه، براي بازداشت چند شهروند آن قوميت خاص، مصاحبه‌هاي اختصاصي و ويژه پخش مي‌كند!»

به ادامه مطلب بروید..........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس‌جمهور گفت: واقعیت این است که منابع عظیم طبیعی،‌ انسانی و جغرافیایی جهان اسلام به گونه مناسب و صحیح برای مقابله با طیف مشکلات و مصائب مسلمانان به کار گرفته نمی‌شود.

ذهن قبیله‌ای موجود در جوامع اسلامی را باید کنار بگذاریم

حجت‌الاسلام  حسن روحانی در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در ابتدای سخنان خود ضمن خوش‌آمدگویی به رؤسا و نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی برای حضور در سرزمین کهن،‌ تمدن‌پرور،‌ تاریخ‌ساز،‌ فرهنگ‌مدار و دین‌باور ایران، اظهار کرد: گردهمایی مجالس کشورهای اسلامی فرصتی مغتنم برای بیان اندیشه، تعامل فی‌مابین در حوزه‌های اندیشه و عمل، فهم متقابل‌،‌ آشنایی عمیق با مسائل جهان اسلام، تصمیم‌گیری و حرکت در مسیر جهانی متعادل‌تر،‌ مطمئن‌تر‌، امن‌تر و توسعه‌یافته‌تر برای همه مسلمانان است.

بقیه در ادامه مطلب.....................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مقتدی صدر در اولین اظهار نظر پس از کناره گیری از قدرت اعلام کرد: سیاست به دری برای ظلم، نابودی، حق کشی و تکروی تبدیل شده است.

مقتدی صدر: نوري مالكي ظالم و فاسد است!

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در یک سخنرانی که به طور مستقیم از برخی شبکه‌های عراقی پخش شد گفت: اگر نتوانم آنچه که در حال روی دادن است را تغییر دهم پس نمی‌خواهم با ظالمان بمانم. وی با متهم کردن دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق به ظلم و فساد ادامه داد: اوضاع عراق بحرانی است و نیاز به آزادی دارد اما دولت مانع آزادی بیان می‌شود و دهان‌ها را می‌بندد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در یک سخنرانی که به طور مستقیم از برخی شبکه‌های عراقی پخش شد گفت: اگر نتوانم آنچه که در حال روی دادن است را تغییر دهم پس نمی‌خواهم با ظالمان بمانم. وی با متهم کردن دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق به ظلم و فساد ادامه داد: اوضاع عراق بحرانی است و نیاز به آزادی دارد اما دولت مانع آزادی بیان می‌شود و دهان‌ها را می‌بندد.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

استفان هاوکینگ، فیزیکدان، محقق، نویسنده انگلیسی و استاد سابق دانشگاه کمبریج خواستار پایان جنگ سه ساله در سوریه شد.

استفان هاوکینگ: ديگر بس است؛ جنگ شنيع سوریه را تمام كنيد

استفان هاوکینگ در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: «ارسطو فیلسوف یونانی عقیده داشت که جهان همواره وجود داشته است. به عقیده وی، دلیل اینکه انسانیت چندان توسعه یافته نبود، به علت این بود که سیل‌ها و سایر بلایای طبیعی مرتبا تمدن بشریت را به اول راه بازمی‌گرداند. امروزه انسان‌ها هرچه سریعتر در حال توسعه هستند. دانش ما نیز به همراه تکنولوژی به صورت تصاعدی در حال رشد است. اما با این حال انسان‌ها همچنان دارای غرایز و به‌ویژه انگیزه‌های تهاجمی هستند که در عصر غارنشینی وجود داشت. قطعا پرخاشگری مزایایی برای زنده ماندن داشت اما تکنولوژی مدرن با تجاوز باستانی برخورد پیدا کرد و پس از آن کل نژاد بشر و زندگی بر روی کره زمین با خطر مواجه شد.
بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در گفتگو با خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، از طی مراحل پایانی ساخت پروژه پدافند هوایی «باور 373» خبر داد و گفت: این سامانه بومی، توانمندتر از سیستم موشکی S300 خواهد بود.خبرگزاری فارس: زمان عملیاتی شدن پروژه موشکی «باور» اعلام شد/ جایگزین S300 در مراحل نهاییS300 یک سامانه مدرن موشکی پدافند هوایی ساخت روسیه است که برای مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه می‌تواند همزمان حدود 100 هدف را رهگیری و تعدادی از آنها (در برخی موارد 6 هدف و در انواع دیگر 24 هدف) را منهدم کند.در جریان خرید این سامانه از روسیه، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که البته به دلیل شیطنت دولت‌های غربی، این کار صورت نگرفت و این پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پیگیری می‌شود.به گزارش فارس، در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 از سوی روسیه مطرح شد، نیروهای ایرانی هنوز در این کشور در حال طی دوره بودند که مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند «بروید و خودتان این کار را ملی کنید».

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 26 بهمن 1392برچسب:باور,اش300,سپاه,ارتش,موشک, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود ادعا کرد ما با صراحت کامل و به صورت علنی گفته ایم که همچنان ایران را براساس تحریمهای موجود فعلی به علت نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مشمول تحریمها خواهیم دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن  گفت: «در حال حاضر آمریکا عمیقا در سه مذاکره شدید در منطقه خاورمیانه درگیر است که در برخی موارد با بحران همراه است. روند صلح خاورمیانه دقیقا مصداق همین مسئله است. ما در این خصوص براساس اصول خودمان و براساس ارزش ها و منافعمان عمل می کنیم اعم از اینکه درباره مناقشه سوریه باشد یا تلاش با وجود دشواری های باورنکردنی برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک در سوریه یا اعم از اینکه درباره ایران باشد باشد. هفته آینده ما در وین ملاقات می کنیم و می کوشیم به راه حلی دیپلماتیک درباره یکی از بزرگترین چالشهایی دست پیدا کنیم که در حال حاضر پیش روی ما است. درباره مسئله خاورمیانه (مناقشه فلسطین) نیز باید بگویم که پس از چندین و چند دهه ما در تلاش هستیم تا به پیشرفتی دست پیدا کنیم و درنهایت، صلح را به این منطقه بیاوریم و صلح را برای اسرائیل به ارمغان بیاورد و به کشوری فلسطینی دست پیدا کنیم. این سخن که آمریکا در این منطقه براساس موضع اخلاقی عمل نمی کند به هیچ وجه مبتنی بر واقعیتهای جاری منطقه نیست.
 
به ادامه مطلب بروید...............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com