وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات نبویان مبنی بر تعهد دولت ایران برای تحویل افرادی چون سردار سلیمانی به دشمنان نظام گفت: ظریف باید در خصوص اظهارات نبویان، اسناد غیر محرمانه FATF و لیست SDN و قطعنامه ۲۲۳۱ به مجلس پاسخگو باشد.ظریف باید در خصوص اظهارات نبویان و اسناد غیر محرمانه FATF و قطعنامه علیه ایران به مجلس پاسخگو باشد

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به اظهارات حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبویان نماینده سابق تهران در مجلس در خصوص تعهد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر تحویل اشخاصی چون سردار سلیمانی به آمریکا گفت: صحبت‌های آقای نبویان طبق اسناد غیر محرمانه FATF و لیست SDN و قطعنامه ۲۲۳۱ است که طبق این اسناد دولت ایران ملزم به همکاری قضایی و استرداد اشخاص است.

 

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 13 خرداد 1396برچسب: ظریف ، کریمی قدوسی ، سردار سلیمانی,تحویل دادن, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مکانیزم‌های دفاعی اسلام برای تسلیح جامعه در برابر هجوم فرهنگ‌های غیرخودی است، ایثارگری و شهادت‌طلبی نقش به‌سزایی در حفظ دین و ارزش‌های آن و استقلال کشور ایفا می‌کند؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای احیای آن به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی، موضوعی است که نیازمند بررسی ابعاد مختلف آن است.خبرگزاری فارس: وقتی غیرت یک ایرانی افسر بعثی را منقلب کرد

ایجاد کردن و سپس توسعه یک فرهنگ در میان یک جامعه، فعالیتی تدریجی و زمان‎بر است، البته بعضی از حوادث تاریخ در ایجاد و گسترش یک فرهنگ نقش تسریع‌کننده‎ای دارند، مثلاً درباره توسعه و گسترش شهادت در جوامع، حوادث بزرگی در زمان معاصر، پدیده انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و سپس جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هشت ساله، در رشد و تسریع و گسترش فرهنگ شهادت در میان دیگر جوامع نیز نقش داشته‎اند اما برای تداوم و گسترش این فرهنگ در زمان کنونی خبرگزاری فارس در استان مازندران به‌عنوان یکی از رسانه‌های ارزشی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ در سلسله گزارش‌هایی در حوزه دفاع مقدس و به‌ویژه تاریخ شفاهی جنگ، احساس مسئولیت کرده و در این استان پای صحبت‌ها و خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا نشسته و مشروح گفته‌های آنها را در اختیار مخاطبان قرار داده که در ادامه بخش دیگری از این یادگاری‌ها از نظرتان می‌گذرد.

بقیه در ادامه مطلب........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 بهمن 1394برچسب:شهدا ,اسرا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امروز سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است و مادر شهیدان سیف‌الدینی و مادربزرگ شهید محسن برهانی که ام‌البنین کرمان خوانده می‌شود به همین مناسبت میزبان جمعی از مسئولان و جانبازان ویلچری کرمان بود.

وقتی دعای جلیله‌السادات خانم زیر ناودان طلا برآورده شد

جلیله‌السادات قوامی مادر شهیدان سیف‌الدینی سال 1338 وقتی که فقط یک پسر داشت به سفر حج مشرف شد، او به زیر ناودان طلا رفت و به خدا گفت، خدایا! دلم چهار پسر دیگر هم می‌خواهد، دوست دارم، پسرهایم زیاد شوند.

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 15 فروردين 1394برچسب:شهدا,مادران شهدا,ام بنین, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 9 فروردين 1394برچسب:انصارالله,سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده کل ارتش گفت: نیروهای مسلح هیچ چشم داشتی به مسائل سیاسی و دیپلماسی ندارد و تعجب میکنیم که برخی کار ما را با مسایل دیپلماسی و مذاکرات مرتبط می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 ، امیر سرلشکر عطالله صالحی فرمانده کل ارتش در مراسم افتتاح چندین پروژه جدید نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی بوشهر، طی سخنانی اظهار داشت: نیروهای مسلح هیچ چشم داشتی به مسائل سیاسی و دیپلماسی ندارد و تعجب میکنیم که برخی کار ما را با مسایل دیپلماسی و مذاکرات مرتبط می‌کنند. 
وی افزود: کار ما آمادگی است و هیچ چشم داشتی به موفقیت، عدم موفقیت و یا توقف مسائل دیپلماسی نداریم و روز بروز بر آمادگی خود می افزاییم.
صالحی تاکید کرد: حضور نداجا در آبهای جنوبی به قدری قدرتمند است که اگر تکیه ناباورانه همسایه های جنوبی ما نبود، لحظه ای شاهد حضور بیگانگان در این منطقه نبودیم. 
وی همچنین تصریح کرد: با تلاش متخصصان دریایی کشورمان بازهم شاهد نوآوری و نوسازی یگان‌های دریایی ارتش خواهیم بود. 
فرمانده کل ارتش به اهمیت استکبار ستیزی و مقابله با استعمارگران پرداخت و شهدایی نظیر شهید رئیسعلی دلواری را یکی از الگوهای مقابله با استعمارگران دانست. 
وی با اشاره به رضایت فرمانده معظم کل قوا از مجموعه نیروی دریایی ارتش خطاب به کارکنان این نیرو گفت: این موضوعات باعث می شود تا شما با توان و انگیزه بیشتری در جهت ارتقای آمادگی این نیرو قدم بر دارید.
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه شما با این توان به کار خود می پردازید به پشتوانه خانواده‌هایتان است که بخصوص باید قدردان همسران خود باشید.
 
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:ارتش جمهوری اسلامی ایران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تا شهدا - سردار غیاثی راد، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات سرلشکر خلبان، شهید غلامرضا چاغروند، گفت: این شهید از جمله ارتشیان انقلابی بود که پیش از انقلاب در منطقه اصفهان و خرم آباد تصاویر و اعلامیه های امام خمینی را پخش می کرد و از این رو بسیاری از شخصیت های ارتشی که وی را می شناسند می گویند اولین نفری که عکس امام را به ما نشان داد غلامرضا بود.خلبانی که سرش را با کلاه بریدند
جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس افزود: پس از انقلاب نیز داوطلبانه وارد کمیته انقلاب اسلامی می شود و فعالیت های انقلاب خود را پی می گیرد. با شروع جنگ تحمیلی از آنجا که خلبان هلیکوپتر 218 بود و بنا به وظیفه خود کار پشتیبانی و انتقال تجهیزات جنگ را انجام می دهد و داوطلبانه در منطقه ایلام به رزمندگانی که مشغول نبرد با صدام بودند کمک و تجهیزان می رساند. در عملیات محرم به دلیل جلو آمدن عراقی ها فرمانده دستور عقب نشینی نیروها را می دهد. مردم روستا وقتی هلیکوپتر ایرانی را می بینند سعی می کنند با داد و فریاد به خلبان بفهمانند که عراقی ها روستا را محاصره کردند اما شهید چاغروند که برای کمک به نیروها به محل رفته بود متوجه موضوع نمی شود و هنگامی که مورد اصابت تیرهای دشمن قرار می گیرد می فهمد که محاصره شده.
سردار غیاثی راد درباره نحوه شهادت این شهید، گفت: عراقی ها اول کمک خلبان ها را اسیر می کنند و برای شهید چاغروند شرط می گذارند که اگر به امام و نظام جمهوری اسلامی توهین کند وی را نمی کشند. عراقی ها وقتی می بینند قبول نمی کند کاردی به او می زنند و تهدید می کنند اگر توهین نکنی سرت را می بریم. وقتی شهید چاغروند حاضر نمی شود به امام توهین کند سرش را با همان کلاه خلبانی از تن جدا و در منطقه کشاورزی اطراف پرت می کنند.وی افزود: یکی از کشاورزان جلیزی شب هنگام به محل شهادت می رود و جنازه را پیدا و خاک می کند. وقتی افسران عراقی می فهمند دستور می دهند تا کسی که جنازه را دفن کرده است اسیر و تنبیه شود.جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه بعد از شهادت شایعات زیادی در خصوص اینکه شهید چاغروند با هلیکوپتر و تجهیزات نظامی به عراق پناهنده شده است قوت می گرد، افزود: تا دو سال خبری از این شهید نبود. زمانی که صدام شهرهای خرم آباد را بمباران می کرد مردم به خانه این شهید می آمدند و می گفتند غلامرضا با اطلاعاتی که به صدام داده باعث این بمباران ها است.سردار غیاثی گفت: دو سال بعد با اجازه سازمان ملل اسرای همرزم شهید چاغروند در نامه هایی که می نویسند به نحوه شهادت وی و اینکه چگونه جلوی آنها سرش را بریدند اشاره می کنند. خانواده شهید پیگیری می کنند و پس از پرس و جو از اهالی روستا، محل سقوط هواپیما و محل شهادت نشانه گذاری می شود و جنازه و کلاه را پیدا می کنند.
«جلیزی» از روستاهای ایلام است که در دوران دفاع مقدس مدتی به تصرف دشمن درآمد و برخی مردم آن کشته و برخی دیگر به اسارت نیروهای بعثی درآمدند. این روستا در 30 کیلومتری منطقه عملیاتی شرهانی واقع شده و محل شهادت شهید غلامرضا چاغروند است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:شهدایمان,ایثار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، پیشرفت‌های بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه موشکی، ایران را به یکی از چند قدرت اول در این حوزه در دنیا مبدل کرده است. این رشد و خودکفایی در عرصه مذکور که از سال 63 و در کوران دفاع مقدس و به همت بزرگمردانی چون دانشمند برجسته، شهید طهرانی‌مقدم، آغاز و به انجام رسید، علاوه بر تاثیرگذاری فزاینده در روند جنگ تحمیلی هشت‌ساله رژیم صدام علیه کشورمان و ضربات سنگینی که به مواضع دشمن بعثی وارد کرد، پس از جنگ تحمیلی نیز به یکی از ابزارهای اصلی ایران اسلامی برای تحقیر قدرت آمریکا و رژیم جعلی تحت‌الحمایه وی در منطقه(رژیم صهیونیستی) تبدیل شد.

آمریکا که پس از فروپاشی شوروری، خود را تک ابرقدرت هژمون در جهان می‌دانست، پس از تزلزل درونی در نظام ارزشی لیبرال دموکراسی و عرضه شدن الگویی جدید به جهانیان با بروز انقلاب اسلامی و معرفی ارزشهای ناب اسلامی به دنیا، اینک یکی دیگر از پایه‌های ابرقدرتی خود، یعنی پایه نظامی-سیاسی را نیز به شدت متزلزل می‌بیند.

آمریکا که روزگاری با کمترین تحرکی، معادلات سیاسی و تحولات سیاسی امنیتی در جهان و بخصوص منطقه خاورمیانه را به سود دیدگاه خود هدایت می‌کرد، اینک را مشکل بزرگی روبروست. ایران اسلامی و در کنار آن هسته‌های مقاومت شکل‌گرفته در منطقه در کنار مجهز بودن به الگوی زیست اسلام ناب و معرفی آن به عنوان مابه‌ازایی برتر در مقابل لیبرالیسم، اینک ابزار مهمی نیز برای تحقیر ابهت سیاسی و نظامی آمریکا و نماینده جعلی وی در منطقه(رژیم صهیونیستی) در اختیار دارند: "موشـــــک"

بقیه در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 2 آذر 1393برچسب:موشک,زلزلال,نقطه زن,ایرانی,نبوغ, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماینده عصائب اهل حق در ایران به میزان محبوبیت سردار سلیمانی در میان مبارزین و مردم عراق اشاره کرد و با ذکر خاطره‌ای گفت: در نزدیکی بغداد شهری به نام ابوغریب هست که ساکنان آن، اهل سنتهستند. یک مرتبه که خودم با نیروهایم در آنجا حضور داشتیم، در راه به پیرزنی برخورد کردیم. خیلی حیران بود. از او پرسیدم چه شده؟ به عربی شروع کرد خطاب به داعش صحبت کردن و گفت «بکشید، اما قاسم می‌آید. پسرم قاسم می‌آید.» ما ابتدا فکر کردیم قاسم، پسر اوست اما در خلال صحبت‌هایش فهمیدیم که منظورش حاج قاسم سلیمانی استاین قبل از زمانی است که عکس‌های حاج‌قاسم منتشر شد. این یعنی امید داشتن و این امید، مردم عراق را زنده نگه داشته است

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:مقاومت,حاج قاسم ,عصایب,کتایب,حزب الله,عراق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فیروزآبادی در مراسم معارفه رئیس حفاظت اطلاعات ستاد کل:
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها دائما دنبال فتنه‌انگیزی هستند و قصد دارند درون جمهوری اسلامی ایران افرادی پیدا شوند که در مقابل جمهوری اسلامی بایستند.
به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر ویژه رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح در میان مقامات و مسئولان نیروهای مسلح، اظهار داشت: اینجا ستاد کل ولی امر مسلمین است یعنی هم ستاد فرماندهی کل قوا و هم ستاد کل نیروهای مسلح است، فرمانده کل قوا هم ولایت فقیه است یعنی یک نوح، کشتیبان ما است.
 
وی افزود: ما برای اسلام ناب و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت و وارث تمام انبیا و اولیا کار می‌کنیم و امروز آمریکایی‌ها ترویج می‌کنند که بگویند ایران دشمن و در مقابل ما است و مشکل ما در جهان، ایران است و این را با زبان هم می‌گویند و در آنجا هم که از گفتن پرهیز می‌کنند. می‌گویند که ما ابر قدرت هستیم و ایران یک کشور است و در جایی دیگر هم اعتراف و قبول می‌کنند که ابرقدرت آمریکا در مقابل ایران زانو زده است.
 بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه کتابهای تاریخچه سپاه با نام «سپاه در گذر انقلاب» گفت: سپاه نهاد معتبری است که معادلات سیاسی و امنیتی را در سطح منطقه و جهان می‌تواند جابجا کند.خبرگزاری فارس: افتتاح سامانه پدافند هوایی «پیشرفته» و «محرمانه» سپاه/ سپاه در رده اول قدرتهای جهانوی با اشاره به اینکه روز میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نامیده شده است، گفت: پاسداران از ابتدای ظهورشان در عرصه دفاع از اسلام، انقلاب و وطن عزیزمان عاشورایی عمل کردند.جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: خصوصیاتی که از ابتدا در ذات نهاد سپاه بوده و تا امروز با حمایت‌ها، مراقبت‌ها و حفاظت‌های دقیق از سوی ولی امر ما امام (ره) و مقام معظم رهبری حفظ  شده است،‌باعث شده این نهاد دچار رنگ‌باختگی نشود.سلامی ادامه داد: سپاه بر مسیر و طریق الهی باقی مانده است و هیچگاه بن‌بستی برای غلبه بر دشمن ندیده و سپاه هرگز از شوکت ظاهری قدرت‌ها نهراسیده است.وی خاطرنشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد با توجه به اینکه تهدیدات و سناریوهای دشمن پیچیده‌تر می‌شود و جنگ با نظام جنبه جهانی‌تر پیدا می‌کند اما سپاه قدرتمندتر و اعمالش موفقیت‌آمیزتر می‌شود و پیروزی‌هایش بعضا به افسانه می‌ماند.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 10 خرداد 1393برچسب:سپاه,شجره طیبه ارتش,موشک,سامانه دفاعی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سردار سلامی:
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: سپاه پیش‌مرگ امت اسلامی برای استقبال از خطرات و صحنه‌های سخت بوده است.
به گزارش عرش نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در جشنواره فرهنگی ورزشی ثارالله ضمن عرض تبریک میلاد حضرت اباعبدالله‌الحسین، حضرت ابوالفضل و همچنین حضرت سجاد اظهار داشت: سپاه پاسداران همواره بیرق‌دار، علمدار و پیشگاه علیه دنیای استکبار بوده است.
بقیه در ادامه مطلب................................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:حزب الله,مقاومت,قدس,آزادی,سپاه,پیشکسوتان جهاد و شهادت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سردار وحیدی:
رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ضعف آمریکا عدم درک پیش‌بینی آینده است گفت: سپاه نقطه تجلی هویت انقلابی نظام است و آینده انقلاب در گرو آینده این نهاد مکتبی است.
به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرتیپ "احمد وحیدی" رییس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در مراسم تقدیر از مربیان و استادان مراکز آموزشی و دانشگاهی سپاه که در دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: آینده انقلاب در گرو آینده سپاه است.
 

وی با بیان اینکه امروز اراده برتر متعلق به کانون‌های اصلی انقلاب یعنی نیروهای مسلح و سپاه است، افزود: سپاه نقطه تجلی هویت انقلابی نظام است و استراتژی دشمن، گرفتن هویت انقلابی انقلاب اسلامی است.
 
وزیر دفاع دولت دهم در ادامه تصریح کرد: ایران گام به گام توانسته قدرت انقلاب و پیام استکبارستیزی را توسعه دهد.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران نباید خود را صرفا در مباحث دفاعی و نظامی محدود کند، گفت: تهدیدات اصلی معطوف به انقلاب اسلامی، تهدیدات نرم در حوزه‌های فرهنگ، جامعه و سیاست است که مقام معظم رهبری از آن تهدیدات به عنوان شبیخون فرهنگی یاد کردند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری روحانیون سپاه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدا با اشاره به طرح تحول و تعالی سپاه گفت: انتظار تحول، انتظاری است که رهبری از همه دستگاهها دارند؛ تحول با کلمه اصلاح یا بهبود مستمر تفاوت دارد، تحول در لغت به معنای دگرگونی اساسی یا معادل کلمه انقلاب است.

بقیه در ادامه مطلب..............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 17 اسفند 1392برچسب:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با توجه به شرایط و فاصله پایگاه‌های آمریکایی تا ایران و همچنین با توجه به توان موشکی بی‌نظیر کشورمان، شاید بتوان منظور سردار سلامی از اینکه "تمام مبادی عملیاتی دشمن در منطقه در هر سطح، حجم و مکانی زیر آتش ماست" را بهتر بفهمیم.

 "عماریون"- موضوع تهدید ایران به حمله نظامی از سوی آمریکا مسئله جدیدی نیست و به نظر می‌رسد این نوع اظهارنظر‌ها و اداعاها از سوی مقامات کاخ سفید به رویه‌ای معمول در حوزه سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.  فارغ از میزان جدیت و البته عملی بودن یا نبودن این تهدید‌ها و همچنین واکنش مقامات ایرانی به آن، موضوع قابل توجه، افزایش این نوع ادعاها از سوی مقامات آمریکایی در چند ماهه اخیر و مخصوصا پس از توافق هسته‌ای ژنو میان ایران و کشورهای ۱+۵ است؛ به طوری که تنها در یک هفته گذشته، جمهوری اسلامی ایران ۳ مرتبه از سوی مقامات بلندپایه کاخ سفید تهدید به حمله نظامی شده است.  در همین زمینه؛ "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا، در پنجمین نطق سالیانه خود در کنگره آمریکا، ضمن غنیمت شمردن فرصت دیپلماسی در قبال ایران، به طور معناداری بر روی میز بودن همه گزینه‌ها علیه ایران تاکید کرد.

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی,اقتدار,پاسخ به تهدیدات,ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شهید محمودرضا بیضایی یکی از رزمندگانی بود که چندین بار برای دفاع از حرم آل الله به سوریه رفته بود تا اینکه در روز میلاد رسول اکرم(ص) مزد جهادش را از دستان جد بزرگوار این خانواده گرفت و با اصابت ترکش به سرش عروج کرد.
وبسایت روشنگری به نقل از "عماریون"- به گزارش جام؛ هیچکدام فکرش را هم نمی‌کردند؛ شاید بو برده بودند اما واقعاً فکر نمی‌کردند این روزها روزهای آخر محمودرضاست. نه سهیل کریمی که در طول چند ماه مستند سازی در سوریه در کنارش بود، نه برادر محمودرضا که چند شب قبلش چیزهایی از برادر شنیده بود، نه رفقایش که حال و هوای متفاوتش را در روزهای آخر دیده بودند.هیچکدام باور نکردند تا اینکه تلفن زنگ زد و بی‌مقدمه به سهیل کریمی گفت محمودرضا شهید شده، تا اینکه برادرش دید حالا راستی راستی باید به دفنش در تهران یا تبریز فکر کنند و تا اینکه تابوت او پیش روی رفقا و همرزمانش قرار گرفت. اما احتمالا یک نفر هست که برای اینکه نبود او را باور کند باید چند سال دیگر بگذرد. کوثر هنوز یکی دو سال بیشتر ندارد و باید کمی بزرگتر شود تا باور کند دیگر پدرش کنارش نیست و کنار حرم عقیله بنی‌هاشم(س) شهید شده است. حالا بماند که این چند سال برای کوثر چطور خواهد گذشت!
بقیه در ادامه مطلب...............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:مداغعان حرم,زینب س,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سردار محمدتقی اصانلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: وضعیت امنیت در منطقه شمالغرب قابل قبول است به نحوی که از شهریور سال 90 تاکنون یک مورد امنیتی نداشته‌ایم.وی دلیل این مسئله را حضور و مشارکت مردم در تمامی صحنه‌های مختلف دانست و گفت: مردم از مولفه‌های تاثیرگذار در برقراری و حفظ امنیت پایدار هستند که خوشبختانه مردم این مناطق به دلیل اینکه نظام را از عمق دل دوست دارند، اجازه ورود و دخالت به ضدانقلاب را نخواهند داد.فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمالغرب خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در این منطقه ید واحدی هستند که هر گونه تهدید ضدانقلاب را با پاسخی دندان‌شکن جواب می‌دهند و این همان چیزی است که جرأت ایجاد ناامنی در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان را از ضدانقلاب گرفته است.خبرگزاری فارس: تاوان شهادت 5 پاسدار بانه را از ضد انقلاب گرفتیم / 5 هزار روحانی اهل سنت مصمم به برخورد با تکفیری‌هاوی با یادآوری حادثه شهرستان بانه و شهادت 5 تن از پاسداران این شهرستان در درگیری با ضدانقلاب، گفت: ما بلافاصله بعد از آن قضیه پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادیم به نحوی که تاوان شهادت پاسداران را از این اجیرشده‌های استکبار گرفتیم.فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا افزود: مردم استان‌های کردستان و آذربایجان غربی به نحوی عمل می‌کنند که ضدانقلاب جرأت تردد به روستاهای مرزی به خود نمی‌دهد چرا که می‌داند مردم با آنها مقابله خواهند کرد.سردار اصانلو در پاسخ به این سوال که سپاه با گروه‌های تکفیری که قصد ایجاد اخلال در منطقه را داشته باشند چگونه برخورد می‌کند؟، گفت: مقابله با این گروه‌ها نیازی به دخالت سپاه ندارد چرا که آنها در حدی نیستند که سپاه با آنها درگیر شود.وی این گروه‌ها را ساخته دست استکبار خواند و گفت: هر گروهی که از بین می‌رود، آنها گروه دیگری را علیه نظام اسلامی ما علم کرده و در این مسیر سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به خواسته‌هایشان در زمینه ضربه به نظام اسلامی برسند.سردار اصانلو گفت: این گروه‌ها هم به روش خودشان پاسخ می‌گیرند، 5 هزار روحانی اهل سنت کردستان و آذربایجان غربی مصمم در برخورد با این گروه‌ها هستند و قطعا علمای دین جواب اقدامات این گروه‌های تکفیری را خواهند داد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:شهدای اسدار بانه,مبارزه با ضد انقلاب,تکفیری و جنایت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، به تشریح شهادت ابوالقاسم اسدی دیپلمات 57 ساله ایرانی که امروز توسط یک گروه تروریستی به شهادت رسید، پرداخت.

خبرگزاری فارس: جزئیات شهادت دیپلمات ایرانی در یمن از زبان امیرعبداللهیان

وی اظهار داشت: شهید ابوالقاسم اسدی دیپلمات کشورمان در یمن ظهر امروز شنبه توسط یک گروه تروریستی مورد حمله قرار گرفت و این گروه در صدد ربایش او بود که با مقاومت وی روبرو شد و اقدام به شلیک چهار گلوله به سمت ایشان کردند که در ناحیه قفسه سینه بیشترین جراحات به وی وارد شد.

امیر عبداللهیان با اشاره به انتقال این دیپلمات ایرانی به بیمارستانی در صنعا و انجام عمل جراحی برای خارج کردن گلوله‌ها خاطرنشان کرد: تدابیری اندیشیده شده بود که پروازی اختصاصی با تیمی مجهز برای ادامه درمان این دیپلمات ایرانی به صنعا عزیمت کند که متأسفانه علی‌رغم 3 ساعت تلاش خستگی‌ناپذیر پزشکان، این دیپلمات ایرانی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

معاون وزیر خارجه کشورمان بر مسئولیت دولت یمن در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز این اقدام را به شدت محکوم کرد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 28 دی 1392برچسب:شهادت,دیپلمات,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی مطهری دوشنبه شب که به مناسب روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران حاضر شد در این نشست به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

خبرگزاری فارس: عملکرد احمدی‌نژاد در بحث هسته‌ای قابل تقدیر است/ مسببان فتنه 88 محاکمه شوند

وی در پاسخ به سئوال آیا ما می‌توانیم در حال حاضر از آرمان اسلام و امام به نفع شرایط زمان بگذریم، گفت: احکام اسلامی اصول ثابتی است که قابل تغییر نیست ولی برخی اصول و مواضع امکان دارد طبق شرایط و زمان تغییر کند.

*موضع‌گیری ما نباید ثابت بماند

وی بیان داشت: این طور نیست که موضع‌گیری‌های ما تا آخر عمر درباره موضوعی ثابت بماند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شرایط امروز با 10 سال گذشته فرق کرده است و پیشرفت‌هایی که امروز با 10 سال گذشته نیز وجود دارد، متفاوت است.

این استاد دانشگاه در ادامه به پیشرفت‌هایی که در انرژی هسته‌ای رسیدم اشاره کرد و گفت: غربی‌ها به این موضوع رسیدند که امکان برگشت ما در انرژی هسته‌ای به گذشته وجود ندارد.

*تقدیر از عملکرد احمدی‌نژاد در موضوع هسته‌ای

بقیه در ادامه مطلب..............................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:علی مطهری,احمدی نژاد,انرژی هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری: سرلشکر خلبان ویکتورنیکولایویچ بوندرف فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه در دیدار با سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضا سپاه پاسداران در محل ستاد فرماندهی این نیرو با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت‌های سپاه پاسداران اظهار داشت: نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد و به توانمندی‌های بسیار بزرگ و چشمگیری رسیده است.

خبرگزاری فارس: اهدای پهپاد اسکن ایگل ساخت سپاه و فیلم رصد شناورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس به روسیه

وی افزود: آنچه من امروز مشاهد کردم نمایانگر این موضوع است که سپاه خیلی جلوتر از زمان قدم برداشته است.

سردار حاجی زاده نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات انجام شده با فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه، اظهار داشت: موضوعات مورد علاقه طرفین به خوبی در این نشست مورد بحث قرار گرفت که نتیجه مذاکرات بسیار خوب ارزیابی می شود.

وی با اشاره به اهدای یک نمونه واقعی از پهپاد اسکن ایگل ساخت سپاه پاسداران به روسیه، افزود: پهپاد ساخته شده توسط سپاه نماد بخشی از توانمندی فنی و تکنیکی ایران اسلامی است که امروز یک نمونه واقعی از آنرا به عنوان هدیه به سرلشکر ویکتورنیکولایویچ بوندرف و مردم روسیه تقدیم کردیم.

همچنین در این دیدار فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک حلقه فیلم مربوط به رصد هوایی و دریایی تجهیزات و شناورهای نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را جهت اهدا به وزیر دفاع روسیه به ویکتور نیکولایویچ بندرف فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه تقدیم کرد.

منبع:فارس نیوز

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:پهباد,اسکن ایگل,روسیه,نیروی دریایی سپاه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یکی از فرماندهان ارتش آمریکا به این نشریه گفته است که کنترل جنگ سوریه در دستان سلیمانی است و ایشان از حکومت اقلیم کردستان عراق خواسته است که اجازه بدهند سلاح و مهمات از طریق کردستان روانه سوریه شده تا به دست نیروهای اسد برسد.
وبسایت روشنگری- مجله نیویورکر در گزارشی با اشاره به نقش فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی از ایشان بعنوان قدرت مندترین مرد اطلاعاتی خاورمیانه یاد کرده و در خصوص ایشان می نویسد که یک کاریزمای پنهان در شخصیت اقای سلیمانی وجود دارد.


به گزارش بولتن نیوز، نیویورکر از ایشان بعنوان فرمانده در سایه یاد می کند وسپاه قدس را با سیا مقایسه می نماید و می نویسد:این سپاه محافظ منافع دولت شیعی ایران در خارج از مرزهای این کشور می باشدو وی بیشترین همکاری را با حزب الله لبنان و جنبش حماس دارد.

بقیه در ادامه مطلب.................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:فرمانده ، حاج قاسم ، سلیمانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش 598، حدود سه سال قبل بود که ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه از تهران به بندرعباس رفت تا فرماندهی این نیرو که طبق تدبیر فرمانده معظم کل قوا وظیفه حراست از آبهای ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز را دارد، به منطقه یکم یعنی خط مقدم مواجه با تهدیدات منتقل شود.
 
بنا بر تفکیک وظایف دو نیروی دریایی سپاه و ارتش، سپاه پاسداران با داشتن سامانه‌ها و تجهیزات منحصر به فرد نظیر شناورهای تندرو و موشک انداز، سامانه‌های موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین مسئول تامین امنیت و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز شد و نیروی دریایی ارتش نیز با در اختیارداشتن شناورهای سنگین، ناوها و ناوشکن‌های موشک انداز که برخی از آنها توانایی حمل بالگرد را نیز دارند، در منطقه دریای عمان و آبهای آزاد و بین‌المللی به انجام ماموریت می‌پردازد.

گشت زنی یگانهای شناوری و پروازی سپاه در خلیج فارس

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 30 شهريور 1392برچسب:خلیج فارس,شجره طیبه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ,موشک,دفاع, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اورهال تمام تجهیزات نیروی دریایی در داخل کشور، رونمایی جدیدترین پهپاد رزمی سپاه در هفته دفاع مقدس، ابداع تجهیزات جدید برای مقابله با هر نوع تهدید، فراهم شدن امکان زیر آب ماندن بسیار طولانی برای زیردریایی‌های ایران و... .

به گزارش وبسایت روشنگری، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

فراهم شدن امکان زیر آب ماندن بسیار طولانی برای زیردریایی‌های ساخت ایران
 
مظفرنيا با بیان اینکه امکان حضور متداوم یکی دو هفته‌ای در زیر آب برای یک زیرسطحی می‌تواند یک شگفتی برای طراحی عملیاتی فرماندهان به ارمغان بیاورد، گفت: در حال ساخت سامانه جدید "سیستم مستقل از هوا" برای زیرسطحی‌ها هستیم.

موقعیت مقتدرانه مقاومت در منطقه مدیون دولت سوریه است

بقیه در ادامه مطلب................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 30 شهريور 1392برچسب:ايران ، آمريكا ، جنگ,خلیج همیشه فارس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بولتن نیوز به نقل از فارس، اواخر خردادماه سال 90 بود که نیروی زمینی سپاه دست به یک سلسله عملیات برای برقراری امنیت در منطقه شمالغرب زد.

اگرچه سابقه جهاد برای برقراری امنیت در مناطق کردنشین در انقلاب اسلامی به ماه‌های اول پیروزی انقلاب بر می‌گردد اما این بار با وجود گذشت بیش از سه دهه از آن سال‌ها، یک بار دیگر پاسداران انقلاب باید خون خود را برای امنیت هموطنان کُرد می‌دادند.

فتح قله‌های امنیت در شمالغرب البته به راحتی نبود چراکه گروهک‌های ضدانقلاب با حمایت‌های همه جانبه اطلاعاتی و حتی لجستیکی غرب (به سردمداری آمریکا) این بار با تمام توان آمده بودند تا خاک بخشی از ایران را به توبره بکشند.

این عملیات‌ها که در نیمه اول سال 90 انجام شد، تا اواخر شهریور به طول انجامید تا نهایتا با تقدیم ده‌ها شهید و جانباز در این عملیاتها، بار دیگر امنیت به منطقه بازگشت و گروهک‌های ضدانقلاب مجبور به ترک خاک ایران شدند.

فارس در دومین سالگرد این عملیات در نظر دارد تا طی سلسله مطالبی تحت عنوان «فتح قله‌های امنیت» به بررسی جنبه‌های مختلف و اقدامات صورت گرفته در جهت ایجاد امنیت در این مناطق شمالغرب بپردازد؛ امنیتی که نه با زور اسلحه، بلکه با رویکرد بکارگیری توان مردم منطقه و سازندگی و آبادانی مناطق، بومی شده است.

بقیه در ادامه مطلب................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:سپاه ، شمال ، غرب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بی‌بی‌سی ادعا می‌کند که ایران، سرلشگر قاسم سلیمانی را به بغداد فرستاده و مالکی هم مشاور امنیت ملی‌اش، "فالح فیاض" را حامل پیام ایران به آمریکا کرده است.

به گزارش 598 به نقل از جهان، بی‌بی‌سی ادعا می‌کند که ایران، سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بغداد نزد "نوری مالکی" نخست‌وزیر عراق فرستاده است.

به ادعای این منابع، آقای مالکی هم مشاور امنیت ملی اش، "فالح فیاض" را حامل پیام ایران به آمریکا کرده است.

بی‌بی‌سی هیچ سندی برای اثبات این ادعای خود که از آن با عنوان "تماس" یاد کرده، رو نکرده است.

مدعی می‌شود: « اما محتوای این پیام هم در حد همین هشدارهای کلی بوده که مقام‌های ایرانی نسبت به پیامدهای دخالت نظامی در سوریه داده اند و تهدیدی در بر نداشته است.»

این در حالی است که طی روزهای اخیر پیامکی منتسب به سردار سلیمانی منتشر شده که در آن آمده: «هر چتربازی که قرار است از هواپیما هلی‌برن شود، هر تفنگداری که قرار است از ناوها پیاده شود، هر کماندویی که قرار است با نفربر پیاده شود، یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد. شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است. همانجایی که می‌تواند معراج ما و گورستان شما باشد.»

در همین زمینه پایگاه خبری "النشره" (elnashra) نیز گزارش داد ه که سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران در خصوص حمله احتمالی غرب به سوریه اظهار داشت: هر سرباز آمریکایی که روی خاک سوریه پا می گذارد باید تابوت خود را نیز با خودش حمل کند.

بر اساس این گزارش، سردار سلیمانی گفته: سوریه برای ما خط قرمز است، سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است و یقینا گورستان آمریکایی ها خواهد شد.

وی افزود: هر سرباز آمریکایی که از هواپیما پایین می آید یا از ناو خود بر خاک سوریه پا می گذارد، باید تابوتش را با خودش حمل کند.

فرمانده سپاه "سردار جعفری" نیز تأکید کرده بود هرگونه جنگی که آمریکا در منطقه آغاز کند نابودی اسرائیل را در پی خواهد داشت.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:حاج قاسم ,سپاه قدس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بي باك به نقل از باشگاه خبرنگاران،محمد حسن آصفري نماينده اراك و كميجان با اشاره به اظهارات نتانياهو مبني بر حمله به ايران و تخريب تاسيسات هسته‌اي گفت: رژيم صهيونيستي حرف‌هاي بزرگتر از دهان خود به زبان مي‌آورد.
 
وي ادامه داد: هرگونه تحركي عليه جمهوري اسلامي ايران چه زميني و چه هوايي از سوي رژيم صهيونيستي در كوتاهترين زمان ممكن پاسخ داده خواهد شد.
 
آصفري در ادامه تاكيد كرد: در صورت انجام چنين عملي از سوي رژيم غاصب صهيونيستي چنان هيمنه اين رژيم به خطر خواهد افتاد كه نتواند از جاي خود بلند شود.  
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: رژيم غاصب صهيونيستي به هيچ وجه توان حمله به جمهوري اسلامي ايران را ندارد .
 
وي در پايان خاطرنشان كرد: در صورت هرگونه اقدام از سوي اين رژيم غاصب جاي جاي آن براي ايران هدف خواهد بود و هيچ منطقه‌اي از اين رژيم خارج از تيررس نيروهاي امنيتي ايران نبوده و با پاسخ كوبنده‌اي از سوي سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي ايران مواجه مي‌شود.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 26 مرداد 1392برچسب:حذف رژیم صهیونیستی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سایت مشرق، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی دریایی سپاه و مسئول فعلی امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز در اوج درگیری های دریایی در زمان جنگ تحمیلی متولد شده و در همان سالهای ابتدایی تشکیل خود به صورت مستقیم با نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا درگیر شد. نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  (ندسا) از همان ابتدای تشکیل تاکید خاصی بر استفاده از قایقهای تندرو مسلح به عنوان شناورهای اصلی خود تاکید داشت.

خبرگزاری فارس: انگلیسی‌ها درباره نیروی دریایی سپاه چه می‌گویند؟

از قایق های عادی تندرو که با مسلسل های سنگین و یا راکت اندازهای کاتیوشا مسلح شده بودند تا قایق پیشرفته بدون سرنشین «یا مهدی» راه درازی طی شده است. تسلیحاتی پیشرفته تری همچون اژدرها و موشکهای کروز به زرادخانه تسلیحاتی قایق های سپاه افزوده شده و به این نیرو کمک می کند تا بتواند هر چه بهتر به وظایف خود عمل کند. البته تمام این ارتقاء ها و پیشرفتها مسلما از دید تحلیل گران خارجی نیز پنهان نمی ماند.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:خلیج فارس,شجره طیبه سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، سردار کریم بهرامی معاون عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در منطقه شمالغرب بود که از اولین روزهای انقلاب عمر خود را در جبهه‌های همین منطقه گذراند.

خبرگزاری فارس: تعهد «جلال طالبانی» به سپاه/ حاج‌احمد می‌گفت باید کار ضدانقلاب را یکسره کنیم

او هرچند مدتی را هم به جبهه های جنوب رفت و در عملیات خیبر و بعد از آن، یک سالی را در تیپ بیت المقدس به عنوان یک نیروی پدافندی مشغول شد، اما بعد این مدت کوتاه، مجددا به منطقه شمالغرب (استان‌های آذربایجان غربی و کردستان) برگشت و تا زمان شهادت در این منطقه ماند.

این سردار رشید سپاه اسلام سرانجام در تاریخ چهارم شهریور ماه سال جاری در سانحه سقوط یک فروند بالگرد قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) سپاه در منطقه سردشت، به یاران شهیدش پیوست.

آنچه در زیر می خوانید آخرین گفتگوی انجام شده با سردار کریم بهرامی معاون عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که درخصوص اقدامات سپاه در سالهای اخیر برای مقابله با گروهک های تروریستی و پژاک در شمالغرب صورت گرفت.

بقیه در ادامه مطلب....................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به برخی اظهار نظرها در زمینه دخالت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سپاه در امر انتخابات نظام پزشکی گفت: اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت ها در انتخابات نظام پزشکی «قانونی» بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است.

خبرگزاری فارس: اقدام اطلاعات سپاه درباره‌ انتخابات نظام پزشکی کاملا قانونی بوده است

وی افزود: قرائن و مستندات موجود نشان می دهد مرجع قانونی، قبل از سپاه از دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز استعلام کرده است و در خصوص ردّ صلاحیت شدگان پاسخ همه آنها «منفی» بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه «بهتر بود عزیزان قبل از رسانه ای کردن این قضیه، به امکان بررسی و پیگیری دقیق موضوع از مجاری قانونی و دلائل متقن و محکم ردّ صلاحیت ها می اندیشیدند»، اظهار داشت: حفظ آرامش، وحدت و یکپارچگی در کشور نیازمند عزم ملی و تمکین قانون است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره سعی کرده است از ورود به مسائلی که ممکن است به تشویش و انحراف اذهان و افکار عمومی منجر شود، پرهیز نماید و به وظایف قانونی خود بپردازد.

شریف در پایان تأکید کرد: بدیهی است عدم اقدام سپاه در پاسخ به استعلام مراجع قانونی در زمینه انتخابات نظام پزشکی، یک کار خلاف قانون محسوب می شد.

 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان و پاسداران شهرهای دزفول و شوشتر(استان خوزستان)، اظهار داشت: مصمم هستیم با همه ظرفیت‌ها از دستاوردهای نظام و انقلاب همانند گذشته پاسداری کنیم و در این مسیر نیز به سمت افق‌های روشن پیش می‌رویم.

وی با اشاره به وضعیت استکبار جهانی در درون جوامع خود، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی دچار بحران هستند و تصور می‌کنند با انتقال این بحران به نقاط دیگر می‌توانند، افکار عمومی ملت خود را کنترل کنند.

خبرگزاری فارس: واکنش‌های سرسختانه سپاه در برابر هرگونه تهدید دشمن

فرمانده کل سپاه با اشاره به تلاش نظام سلطه علیه ملت ایران تاکید کرد: سناریوهای نخ نما شده، کهنه و آزمایش شده دشمنان در مقابل ملت ایران چیزی جز استحکام ارکان انقلاب اسلامی را به دنبال نخواهد داشت.

جعفری با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای مسلح در برابر تهدیدات دشمن گفت: در مقابل هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان، واکنش‌های سرسختانه پیش‌بینی کرده‌ایم.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی,مدافعان مرز و بوم ایران اسلامی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روزنامه کویتی ''القبس'' به نقل از منابع امنیتی بلندپایه مصری مدعی شده است که "سردار قاسم سلیمانی" از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر گذشته، در قاهره پایتخت مصر بوده است.


 به گزارش سرویس سیاسی بی باک، همین دو هفته پیش بود که مجله آمریکایی "وایرد" در جدیدترین گزارش خود با تیتر 13 فرد بسیار خطرناک دنیا، به بررسی 13چهره پرداخته بود که از سردار "حاج قاسم سلیمانی" به عنوان خطرناک‌ترین و مرموزترین فرد در دنیا نام برده بود که به ادعای وایرد، او خطرناک‌ترین فرد در خطرناک‌ترین کشور معرفی می باشد که می‌تواند تنها تهدیدکننده نظامی آمریکا در غرب آسیا و سراسر دنیا باشد.

در این گزارش آمده بود: اگر بخواهیم به دنبال خطرناک ترین کشور سیاره زمین بگردیم، به نام ایران برخورد می کنیم که ممکن است جرقه جنگ جهانی را بزند و اگر بخواهیم در این کشور مرموزترین و خطرناک ترین فرد را نامگذاری کنیم، به نام ژنرال قاسم سلیمانی خواهیم رسید که چهره‌ای مرموز دارد.

بقیه در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 16 دی 1391برچسب:سپاه قدس,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل ازخبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیج که صبح امروز برگزار شد، گفت: امیدواریم بتوانیم به اعماق اهمیت و زوایای پنهان نصرت الهی که بعد از فتنه 88 و نیز در 9 دی نصیب ما و انقلاب شد، پی ببریم و بتوانیم در این مسیری که امت قهرمان، بصیر و انقلابی ما می‌رود، پیشتاز باشیم.


وی افزود: ماجرای فتنه 88 واقعاً یک امتحان بزرگ الهی برای مردم مومن ایران اسلامی و خطر آن از خطر جنگ 8 ساله برای انقلاب و اسلام بسیار بیشتر بود.

جعفری ادامه داد: این امتحان و اتفاقی که افتاد مانند جنگ تحمیلی برای انقلاب یک نقطه عطف بود و در فتنه 88، مردم دنیا که دل‌نگران انقلاب اسلامی بودند از پایداری، استقامت، هوشمندی و بصیرت ملت ایران در مقابل هجمه سنگین دشمنان داخلی و خارجی عبرت گرفتند.

بقیه در ادامه مطلب................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 9 دی 1391برچسب:فتنه88, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، هاورکرافت یا هاواناو یکی از جالب ترین تجهیزات نظامی در دنیای امروز به حساب می آیند که قادر هستند تجهیزات و نفرات مورد نظر را نه فقط بر روی آب و حتی بر روی مناطق ساحلی حمل کنند. برای کشوری مثل ایران با توجه به داشتن خطوط ساحلی بسیار طولانی و و فرورفتگی های بسیار زیاد در طول ساحلی خود که مناطق آبی کم عمق زیادی را شامل می شود داشتن ناوگانی از هواناواها بسیار جلوه کرده است.
در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو نوع هاواناو به خدمت نیروی دریایی ایران وارد شدند. مدلهای " SR.N6 " و " BH.7 " دو مدل هواناو ساخت کشور انگلستان بودند که به ایران وارد شده و به نوعی ستون فقرات یگان هواناو نیروی دریایی ایران تشکیل دادند.


هواناو ایرانی تندر

بقیه در ادامه مطلب.............


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 27 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مستند صعود كاري از برنامه تلويزيوني ثريا با روايتي متفاوت و جذاب از زندگي پدر موشكي ايران، شهيد حسن طهراني مقدم، چهارشنبه شب از شبكه اول سيما پخش شد.

بقیه در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 20 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای مدعی حمله به پهپاد آن کشور از سوی هواپیماهای ایران شد.

به گزارش انعکاس به نقل از بی بی سی، پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که هفته گذشته دو جنگنده سوخو-۲۵ ایرانی به یک هواپیمای بدون‌سرنشین آمریکایی حمله کرده اند.

سی ان ان نیز به نقل از دو ﻣﻘﺎم آﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ اﻋﻼم ﮐﺮد که اﯾﻦ دو ﺟﻨﮕﻨﺪه ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺳﭙﺎه ﭘﺎﺳﺪاران ﺑﻮده اند.

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده که این پهپاد غیرمسلح بوده و در محدوده هوایی خلیج فارس و در آبهای ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ مورد حمله قرار گرفته است.

پیشتر سی ان ان نیز با اعلام این خبر محدوده پرواز این هواپیمای بدون سرنشین را حریم هوایی کویت اعلام و اظهار داشته بود که پهپاد در ﺣﺎل اﻧﺠﺎم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖھﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻋﺎدی ﺧﻮد ﺑﻮده است.

سی ان ان در گزارش خود در این ارتباط گفت: با وجودی که در این حمله به هواپیمای آمریکایی صدمه ای نرسیده اﻣﺎ این اقدام سبب نگرانی پنتاگون شده است

 نويسنده:رضا غلامي


نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 19 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده نيروي دريايي ارتش از گشت‌زني ناوگروه نيروي دريايي ارتش در درياي سرخ خبر داد و گفت: در 7 آذر مرحله جديدي از ناوشكن سهند رونمايي خواهد شد و در اين روز خبرهاي خوبي را به ملت شريف ايران خواهيم داد.

امير درياردار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين‌که آينده کشور به درياها وصل است، اظهار داشت: رسانه‌ها بايد در پرداختن به مباحث مربوط به دريا تلاش بيشتري از خود نشان دهند.

بقیه در ادامه مطلب.............


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل از خبرگزاری فارس: معاون ستادکل نیروهای مسلح در رابطه با نفوذ پهپاد حزب‌الله به آسمان فلسطین اشغالی و گذشتن از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی گفت: هیچ گنبد آهنینی در جهان وجود ندارد که نتوانیم از آن عبور کنیم.

خبرگزاری فارس: هیچ گنبد آهنینی در برابر نیرو‌های مسلح ایران تاب مقاومت ندارد

بقیه در ادامه مطلب..............


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 12 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دو کشتی جنگی نیروی دریایی ارتش ایران آب های ساحلی سودان را ترک کردند.

به گزارش
عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، دو کشتی جنگی نیروی دریایی ارتش ایران به نام های "خارک" و "شهید نقدی"، دیروز چهارشنبه پس از برگزاری مراسم بدرقه رسمی ارتش سودان، بندر پورتسودان را ترک کردند.
این دو کشتی ایرانی به مدت سه روز در بندر پورتسودان در ساحل دریای سرخ، لنگر انداخته بودند.

در مراسم بدرقه رسمی، گروه موسیقی ارتش سودان آهنگ نواخت و نظامیان ایرانی مستقر بر روی عرشه کشتی ها که جلیقه های نارنجی پوشیده بودند، با تکان دادن کلاه های خود با همتایان سودانی خداحافظی کردند. قایق های تندروی ارتش سودان هم کشتی نظامی "خارگ" را در هنگام ترک آب های سودان همراهی کردند.
حدود 300 نظامی ایرانی متشکل از کارشناسان، افسران، سربازان و کارشناسان فنی و مخابرات در این دو کشتی نظامی حضور دارند.
 

 

بقیه در ادامه مطلب..............

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش مشرق، خمپاره را می توان به گونه ای توپخانه جیبی و همراه فرمانده واحد های پیاده نظام در خط مقدم به شمار آورد. از سالهای بسیار دور به این سو اکثر واحد های غیر پیاده تلاش خود را برای پشتیبانی از این واحد در میدان نبرد به عمل می آورند. علت این پشتیبانی این است که اولا پیاده نظام مهمترین و در عین حال ستون فقرات نیروی زمینی هر ارتشی را تشکیل می دهد و در همین حال در برابر حملات دشمن چه به شکل هوایی، توپخانه ای و یا چه زرهی آسیب پذیر است.
در ارتش های جهان معمولا از توپهای 105 میلی متری به صورت سازمانی برای پشتیبانی واحدهای پیاده استفاده می شود. در این میان برای مواقع اضطراری و زمانی که به هر دلیل واحد های پیاده به پشتیبانی توپخانه دسترسی ندارند از " خمپاره " برای ایجاد آتش پشتیبانی برای واحد های پیاده استفاده می شود.

توپ آمریکایی 105 میلی متری M2
بقیه ادامه مطلب................



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل از سپاه نیوز: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با تأکید بر اینکه در صورت بروز درگیری ایران با رژیم صهیونیستی و آمریکا این جنگ با قرار گرفتن کشورهایی به نفع یا بر علیه ایران به سرعت در منطقه فراگیر شده و وقوع جنگ جهانی سوم محتمل خواهد بود.

سردارحاجی زاده:




به گزارش خبرنگار سپاه نیوز، همزمان با فرا رسیدن سی دومین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با شبکه العالم با اشاره به تهدیدات صهیونیست ها مبنی بر حمله به ایران پاسخ کشورمان به تهدیدات را خارج از تصور این رژیم جعلی عنوان و تأکید کرد: به طور طبیعی برخورد ما سریع است ولی آنها باید منتظر اتفاقات خاص و غیر مترقبه در این شرایط باشند.

بقیه در ادامه مطلب ..............


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 9 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ احمد وحیدی از رژیم صهیونیستی نیز بعنوان یکی دیگر از مصادیق بارز تروریسم سایبری یاد کرد و افزود: این رژیم با همکاری دولت آمریکا با برنامه‌ریزی و هدایت حملات سایبری تلاش می‌کنند از این طریق نیز کشورهای مستقل و مخالف سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنان را تحت فشار قرار دهند.


وی با بیان اینکه "آنان تاکنون حملات سایبری متعددی را علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی و هدایت کرده‌اند"، اظهار کرد: همانگونه که آنان در سایر برنامه‌های شوم و ضدبشری علیه ملت ایران ناکام بودند، در این بخش نیز حریف نبوغ و تیزهوشی فرزندان رشید ملت ایران در حوزه سایبری نخواهند شد.


وزیر دفاع اقدامات پیشگیرانه و ایجاد آمادگی برای دفاع سایبری را از اصول بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی جنگ سایبری نشان داد نظام سلطه برای تداوم غارت و چپاول ملت‌ها و تأمین منافع نامشروع خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند، غافل از اینکه این اقدام بسان تیغ دولبه‌ای است که دست خودشان را نیز خواهد برید.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» آمریکا نوشت: حمله نظامی آمریکا به ایران باعث وخیم شدن روابط این کشور با روسیه و ترکیه ‌شده منطقه را بی‌ثبات کرده و آمریکا و اسرائیل و منافعشان از انتقام ایران در امان نخواهند ماند.

به گزارش فارس، «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» آمریکا می‌نویسد: گرچه آمریکا اعلام کرده است که حمله نظامی به ایران آخرین راه‌حل در روند مذاکرات است ولی باید این را نیز در نظر داشته باشد که این حمله منطقه را بی‌ثبات می‌کند و خود آمریکا و اسرائیل و منافعشان از انتقام ایران در امان نخواهند ماند. ترکیه و روسیه خواستار این هستند که اسرائیل ابتدا در مورد برنامه هسته‌ای خود شفاف‌سازی کند و بعد در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران جنجال‌سازی کند.

  بقیه در ادامه مطلب ......................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 5 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش وبسایت روشنگری  به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره آموزش عمومی افسری مرکز آموزشی تربیتی علویون قم، با بیان این‌که برخی‌ها در برابر این فشارها بریده‌اند و نظرهای دیگری را بیان می‌کنند، اظهار کرد: همانگونه که نصرت الهی در جنگ شامل حال ما شد، در شرایط کنونی نیز با استقامت در برابر فشارها، نصرت الهی برای ما قطعی خواهد بود و این وعده خداوند متعال است.


 

 

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در فتنه 88 مردم با سختی های فراوانی مواجه شدند، شبهات سیاسی فراوانی در جامعه گسترده شد و خیلی ها در برابر این شبهات و سختی ها بریدند، ولی این تحمل سختی و استقامت و توکل کردن موجب شد، مردم یکپارچه در دفاع از ولایت فقیه وارد صحنه شدند و معجزه ای بزرگ را رخ دادند و حماسه عظیم 9 دی را رقم زنند.

بقیه در ادامه مطلب ..............


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل از گروه دفاع و امنیت مشرق - "ما یک پهپاد شناسایی را در نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا رهگیری و منهدم کردیم." این جمله مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی در هفته گذشته آغازگر جدیدترین مرحله از رویارویی رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان بود. مقامات نظامی اسراییلی به همراه این خبر، تصاویری کوتاه از رهگیری و منهدم کردن پهپاد مورد نظر را نیز به نمایش گذاشتند. از همان لحظه انتشار این خبر اولین سوال این بود: این پهپاد متعلق به کیست؟ بسیاری از کارشناسان از همان ابتدا تحلیل کردند که به احتمال زیاد تنها گروهی که شهامت این گونه زورآزمایی با رژیم صهونیستی را دارد حزب الله لبنان است.

این پیش بینی صحیح بود و سید حسن نصرالله، پنج شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی در مورد این پهپاد و ریشه های آن سخنانی مهم را مطرح کرد. دبیر کل حزب الله لبنان در صحبتهای خود صراحتا اعلام کرد که پهپاد مورد نظر که در عمق سرزمین های اشغالی شناسایی شده متعلق به آنها بوده و نام آن به یاد شهید مشهور و متخصص حزب الله، «ایوب» نهاده شده است.


بقیه در ادامه ........


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


وبلاگ سیمای قرآن و عترت: هفته نامه تخصصی حیات طیبه که تحت نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران اداره می شود هر هفته پس از پایان نماز جمعه تهران میان نماز گزاران توزیع می شود و مبلغ آن نیز سه صلوات نثار ارواح مطهر امام شهیدان رحمت الله علیه و شهدا است

به گزارش سیمای قرآن و عترت ، هفته نامه فوق الذکر در روز جمعه مورخ ۲۱ مهرماه صفحه ۳ مطلبی خواندنی را منتشر کرده که در ذیل از نظر تان می گذرد:


سردار شهید محمد اصغریخواه

بقیه در ادامه مطلب...............



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل از سپاه نیوز: جانشین فرمانده کل سپاه ضمن تاکید بر برخورداری ایران از قابلیت تهاجم بازدارنده سهمگین درنبردی طولانی گفت: قرار دادن شعاع بازدارندگی، صدها و بلکه هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی از استراتژی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.


به گزارش خبرنگار سپاه نیوز؛ در سی و دومین سالروز فرا رسیدن هفته دفاع مقدس سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه "دو نیم ساعت" شبکه خبر به تشریح گوشه ای از توانمندیهای دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات پرداخت.

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش وبسایت روشنگری از انعکاس: کنگره سرداران و ۴۰۰۰ هزار شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه صبح امروز پنج شنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.

نويسنده:رضا غلامي

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل از سرویس دین و اندیشه بی باک؛ حسین ابراهیمی: هر علم مخصوصا از نوع علوم دینی اگر همراه با آزادگی و بدور از منیت ها و خود خواهی ها نباشد این امر نشانی بر سطحی بودن آن علم است و اینگونه اشخاص اگر کارشان به منحرف کردن دیگران از مسیر صحیح دین نینجامد به عنوان شخصی که از گوهر دین بهره ای نبرده و علمش وبال گردنش می باشد شناخته می شوند.

با وجود روی کار آمدن و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل قرن ها تلاش علمی علمای دینی شیعه است که در عصر ما به دست حضرت امام خمینی رحمة الله علیه به ثمر نشست و امروز در دنیا عَلم دین و استکبار ستیزی را بلند کرده است ،مطمئنا وظیفه حوزه های علمیه امروز چون همیشه در تقویت و دفاع از این نعمت بزرگ الهی است.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خانه ملت، حیدر مصلحی درباره مشکلات اخیر بازار ارز و تعداد اخلال‌گران دستگیر شده در این بازار، گفت: در مشکلات ارزی که در بازار رخ داده است بیش از بیست نفر  اخلا‌ل‌گر بازار ارز از سوی وزارت اطلاعات کشور دستگیر شده‌اند.

وزیر اطلاعات درباره دستگیری اخلال‌گران از سوی سایر نهاد‌ها، تصریح کرد: تعدادی از این اخلال‌گران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شده‌اند.

رئیس جمهور در نشست خبری روز سه‌شنبه (۱۱ مهرماه) گفته بود: براساس گزارش یکی از نهادهای امنیتی ۲۲ نفر سرحلقه آشفتگی‌های اخیر در بازار ارز هستند و با توجه به اینکه این افراد مشخص هستند نهادهای امنیتی باید ورود پیدا کنند.

همچنین دادستانی تهران پنج‌شنبه (۱۳ مهرماه) اعلام کرده بود: ۱۶ نفر از عوامل عمده اختلال ارزی که با استفاده از فضای ناشی از جنگ روانی دشمن، با کمک جریانات شایعه پراکن داخلی و خارجی و تبانی با یکدیگر موجبات تشدید شرایط پیش آمده را فراهم و از فضای موجود به طریق غیر قانونی در راستای منافع شخصی و مطامع خارجی با هدف اخلال در امور اقتصادی کشور بهره برداری کرده بودند، بازداشت شدند.

 خرید و فروش ارز خارج از شبکه بانکی به صورت گسترده، خرید و فروش و قاچاق ارز، تشکیل باندهای سازمان یافته و انجام معاملات ارز به صورت صوری و غیر واقعی با هدف افزایش قیمت ارز به منظور تشویش اذهان عمومی و ایجاد اختلال در کسب و کار و بازار و تحصیل مال نامشروع از طریق اقدامات مذکور که باعث بالا بردن غیر منطقی نرخ ارز و متشنج کردن فضای ارزی کشور گردیده و موجبات تضییع حقوق مردم از جمله اتهامات نامبردگان است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به گزارش بولتن نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، روز پرشکوه و فراموش نشدنی دیار اترک. امروز بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قلب تپنده ایران اسلامی بود. امروز سرانجام انتظار چند هفته ای مردم خراسان شمالی به پایان رسید و رهبر انقلاب اسلامی سفر خود به این استان را آغاز کردند. حضرت آیت الله خامنه ای ساعت 9 و سی دقیقه صبح امروز وارد فرودگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شدند . انبوه مردم که از ساعت ها منتظر ورود رهبر انقلاب بودند با خروج خودروی حامل حضرت آیت الله خامنه ای از فرودگاه بجنورد، دیگر سر از پا نشناختند و یکپارچه غرق در شور شعف و شادی شدند و از همان ابتدا خودروی حامل ایشان در میان انبوه جمعیت قرار گرفت.
لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com