وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 9 فروردين 1394برچسب:انصارالله,سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، پیشرفت‌های بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه موشکی، ایران را به یکی از چند قدرت اول در این حوزه در دنیا مبدل کرده است. این رشد و خودکفایی در عرصه مذکور که از سال 63 و در کوران دفاع مقدس و به همت بزرگمردانی چون دانشمند برجسته، شهید طهرانی‌مقدم، آغاز و به انجام رسید، علاوه بر تاثیرگذاری فزاینده در روند جنگ تحمیلی هشت‌ساله رژیم صدام علیه کشورمان و ضربات سنگینی که به مواضع دشمن بعثی وارد کرد، پس از جنگ تحمیلی نیز به یکی از ابزارهای اصلی ایران اسلامی برای تحقیر قدرت آمریکا و رژیم جعلی تحت‌الحمایه وی در منطقه(رژیم صهیونیستی) تبدیل شد.

آمریکا که پس از فروپاشی شوروری، خود را تک ابرقدرت هژمون در جهان می‌دانست، پس از تزلزل درونی در نظام ارزشی لیبرال دموکراسی و عرضه شدن الگویی جدید به جهانیان با بروز انقلاب اسلامی و معرفی ارزشهای ناب اسلامی به دنیا، اینک یکی دیگر از پایه‌های ابرقدرتی خود، یعنی پایه نظامی-سیاسی را نیز به شدت متزلزل می‌بیند.

آمریکا که روزگاری با کمترین تحرکی، معادلات سیاسی و تحولات سیاسی امنیتی در جهان و بخصوص منطقه خاورمیانه را به سود دیدگاه خود هدایت می‌کرد، اینک را مشکل بزرگی روبروست. ایران اسلامی و در کنار آن هسته‌های مقاومت شکل‌گرفته در منطقه در کنار مجهز بودن به الگوی زیست اسلام ناب و معرفی آن به عنوان مابه‌ازایی برتر در مقابل لیبرالیسم، اینک ابزار مهمی نیز برای تحقیر ابهت سیاسی و نظامی آمریکا و نماینده جعلی وی در منطقه(رژیم صهیونیستی) در اختیار دارند: "موشـــــک"

بقیه در ادامه مطلب......................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 2 آذر 1393برچسب:موشک,زلزلال,نقطه زن,ایرانی,نبوغ, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تحلیل روزنامه صهیونیستی از نبرد احتمالی آینده؛
سرگرد « ن » معتقد است حزب الله در سال 2011 به فکر عبور از استراتژی جنگ فرسایشی افتاد. به گفته او در سایت اینترنتی این سازمان گزارشی منتشر شد که گفته بود « جنگ آینده با دشمن در الجلیل خواهد بود ». به گفته « ن » این طرح عملیاتی برای اشغال الجلیل است که درعین حال می تواند شهرهای مرکزی اسراییل را هم تهدید کند.
سرویس سیاسی «فردا»؛‌ تحت عنوان «چرا حزب الله ناگهان تهدید به اشغال الجلیل کرد؟» مقاله ای در روزنامه صهیونیستی هارتص منتشر شده است که نویسنده آن عاموس هارئیل یکی از تحلیل گران امور نظامی اسراییل است. وی دراین مقاله سناریوهای جنگ آینده اسراییل با حزب الله را مورد بررسی قرار داده و می نویسد درجنگ آینده حزب الله اقدام به اشغال الجلیل خواهد کرد. از این رو نویسنده از ارتش اسراییل می خواهد خود را برای چنین آینده ای آماده کند.

هارئیل مقاله خود را با این اشاره شروع می کند که به رغم کم بودن احتمال وقوع یک جنگ برنامه ریزی شده بین اسراییل و هیچ یک از همسایگانش در سال های آینده، خطر یک جنگ غیر منتظره را نمی توان دست کم گرفت. بخصوص جنگ اسراییل با حزب الله در لبنان را. به همین سبک تحلیل گر اسراییلی می پرسد اگر جنگ سومی در کار باشد چگونه خواهد بود؟ وی بعد به سراغ نقل قول هایی از مقامات ارتش اسراییل می رود که معتقدند اگر درگیری تازه ای رخ دهد مثل گذشته خواهد بود. به اعتقاد آنها حزب الله می خواهد همان استراتژی گذشته را تکرار کند که تقریبا نوعی تعادل را با اسراییل برقرار می کرد. در سال 2006 حزب الله این استراتژی را اتخاذ کرد که مبنای آن بر «پیروزی از طریق شکست نخوردن» بود. به گفته آنان «حزب الله به نظر خودش برای این پیروز شد که توانست به مدت 34 روز موشک هایش را روانه اسراییل کند و هرگز در جنوب لبنان پرچم سفید را بالا نبرد. از این رو منطقی است که حزب الله بخواهد یک بار دیگر همین سناریو را تکرار کند. یعنی با در پیش گرفتن یک جنگ فرسایشی برای یک مدت طولانی هزاران موشک را روانه اسراییل کند. این اقدام در عمل ارتش اسراییل را برای ورود به لبنان با مانع مواجه خواهد ساخت  و درنتیجه اسراییل نمی تواند پیروزی قاطع و چشمگیری را بدست آورد».
بقیه در ادامه مطلب.......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه کتابهای تاریخچه سپاه با نام «سپاه در گذر انقلاب» گفت: سپاه نهاد معتبری است که معادلات سیاسی و امنیتی را در سطح منطقه و جهان می‌تواند جابجا کند.خبرگزاری فارس: افتتاح سامانه پدافند هوایی «پیشرفته» و «محرمانه» سپاه/ سپاه در رده اول قدرتهای جهانوی با اشاره به اینکه روز میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نامیده شده است، گفت: پاسداران از ابتدای ظهورشان در عرصه دفاع از اسلام، انقلاب و وطن عزیزمان عاشورایی عمل کردند.جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: خصوصیاتی که از ابتدا در ذات نهاد سپاه بوده و تا امروز با حمایت‌ها، مراقبت‌ها و حفاظت‌های دقیق از سوی ولی امر ما امام (ره) و مقام معظم رهبری حفظ  شده است،‌باعث شده این نهاد دچار رنگ‌باختگی نشود.سلامی ادامه داد: سپاه بر مسیر و طریق الهی باقی مانده است و هیچگاه بن‌بستی برای غلبه بر دشمن ندیده و سپاه هرگز از شوکت ظاهری قدرت‌ها نهراسیده است.وی خاطرنشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد با توجه به اینکه تهدیدات و سناریوهای دشمن پیچیده‌تر می‌شود و جنگ با نظام جنبه جهانی‌تر پیدا می‌کند اما سپاه قدرتمندتر و اعمالش موفقیت‌آمیزتر می‌شود و پیروزی‌هایش بعضا به افسانه می‌ماند.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 10 خرداد 1393برچسب:سپاه,شجره طیبه ارتش,موشک,سامانه دفاعی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نظر "سید حسن نصرالله" درباره آینده مقاومت و سوریه
دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم جشن چهاردهمین سالروز «عید مقاومت و آزادسازی 2000» در شهر «بنت جبیل» از آغاز شکست طرح حمله به مقاومت در منطقه سخن گفت و تاکید کرد که سقوط «پروژه اسرائیل بزرگ» مهمترین دستاورد پیروزی مقاومت در سال 2000 است.
به گزارش عرش نیوز«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم باشکوهی که مقاومت اسلامی لبنان، یکشنبه چهارم خرداد در شهر «بنت جبیل» واقع در جنوب این کشور برگزار کرد، اعلام کرد که شکست طرح حملات آمریکا و غرب به مقاومت در منطقه آغاز شده است طرح این کشور در سوریه شکست خواهد خود و سوریه و محور مقاومت بزودی پیروز خواهند شد.
بقیه در ادامه مطلب.........................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، بیش از شش دهه از اشغال فلسطین گذشته است و هنوز مسجد الاقصی در محبس یهودیان اشغالگر است. صهیونیست‌ها سالها تلاش کردند این سرزمین را به نام خود کنند و ملت بی سرزمینشان را به زور به سرزمین زیتون تحمیل کنند. سالهاست که دست به هر جنایتی زده اند و تا توانستند خون ملت بی دفاع فلسطین را ریخته اند.اما امام(ره) ما فرمود: «اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد» و به یقین این روز خواهد رسید که پاره تن اسلام به مسلمانان برگردد و همه مسلمین جهان بار دیگر به همت فرزندان حضرت روح الله(ره) نماز را در این مسجد بدون وجود هیچ بیگانه ای برپا کنند.

تصویر زیر توسط یکی از سربازان مقاومت اسلامی لبنان حزب الله ثبت شده و نشان دهند حضور وی در این مسجد مقدس است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:حزب الله,مقاومت,قدس,آزادی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سید حسن نصرالله:
اسرائیل برای آغاز جنگ مجموعه‌ای از محاسبات دارد که باید انجام دهد و امروز هیچ کدام از این محاسبات او را به گزینه‌ی جنگ نمی‌رسانند. یکی از مهم‌ترین این محاسبات این است که اسرائیل به خوبی بداند این مقاومت قدرتمند است و قدرتمندتر شده است
به گزارش عرش نیوز ، متن کامل سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله در مراسم افتتاح انجمن فرهنگی و ادبی جبل عامل منتشر شد.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.
بسم الله الرحمن الرحیم.
والحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبیینا خاتم النبیین ابی القاسم محمد بن عبدالله و علی آله الطیبین و اصحابه المنتجبین و علی جمیع الانبیاء والمرسلین.

السلام علیکم جمیعا و رحمت الله و برکاته.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به نظر می‌رسد با وجود تلاش‌های رژیم صهیونسیتی و رسانه‌های وابسته به این رژیم برای بحرانی جلوه دادان شرایط کرانه غربی و همچنین مرز سرزمین‌های اشغالی و لبنان، سران رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه حاضر به تکرار تجربه‌ای تلخ، که منجر به فرو ریختن توهم ایجاد شده از توانایی‌های ارتش این رژیم شد، نباشند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اخیرا و در پی تجاوز هوایی "رژیم صهیونیستی" به خاک "لبنان"، "حزب‌الله" با انتشار بیانیه‌ای از طریق شبکه "المنار" اعلام کرد "این تجاوز نه تنها تجاوز به مقاومت، بلکه به خاک لبنان بوده و بدون پاسخ نخواهد ماند".
 
از آنجا که رژیم صهیونیستی، خاطره‌ تلخ رویارویی نظامی مستقیم با حزب‌الله را به همراه دارد به نظر می‌رسد بازخوانی آنچه که توسط رسانه‌های عربی به "جنگ تموز" و از سوی رسانه‌‌های صهیونستی به "جنگ دوم لبنان و اسرائیل" معروف شده، خالی از لطف نباشد.
 
این جنگ 34 روزه که از 12 ژوئن سال 2006 میان نیروهای حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل آغاز شد، مناطق مختلف لبنان، مخصوصا جنوب و شرق پایتخت این کشور (بیروت) و از سوی دیگر مناطق "الجلیل‌"، "کرمئیل"، "مرج‌بن‌عامر" و "هضبة‌الجولان" در سرزمین‌های اشغالی را در برگرفت.

تصویری مشهور از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با توجه به شرایط و فاصله پایگاه‌های آمریکایی تا ایران و همچنین با توجه به توان موشکی بی‌نظیر کشورمان، شاید بتوان منظور سردار سلامی از اینکه "تمام مبادی عملیاتی دشمن در منطقه در هر سطح، حجم و مکانی زیر آتش ماست" را بهتر بفهمیم.

 "عماریون"- موضوع تهدید ایران به حمله نظامی از سوی آمریکا مسئله جدیدی نیست و به نظر می‌رسد این نوع اظهارنظر‌ها و اداعاها از سوی مقامات کاخ سفید به رویه‌ای معمول در حوزه سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است.  فارغ از میزان جدیت و البته عملی بودن یا نبودن این تهدید‌ها و همچنین واکنش مقامات ایرانی به آن، موضوع قابل توجه، افزایش این نوع ادعاها از سوی مقامات آمریکایی در چند ماهه اخیر و مخصوصا پس از توافق هسته‌ای ژنو میان ایران و کشورهای ۱+۵ است؛ به طوری که تنها در یک هفته گذشته، جمهوری اسلامی ایران ۳ مرتبه از سوی مقامات بلندپایه کاخ سفید تهدید به حمله نظامی شده است.  در همین زمینه؛ "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا، در پنجمین نطق سالیانه خود در کنگره آمریکا، ضمن غنیمت شمردن فرصت دیپلماسی در قبال ایران، به طور معناداری بر روی میز بودن همه گزینه‌ها علیه ایران تاکید کرد.

بقیه در ادامه مطلب........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی,اقتدار,پاسخ به تهدیدات,ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

«آقای کری! این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا، قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است. تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سالهاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت ساز آماده کرده اند بعید می‌دانم مردان عاقل شما، اجازه دهند آمریکا که در یک سوی این نبرد سرنوشت ساز قرار می دهند،خبرگزاری فارس: تقدیر وکلای ملت از هشدار کوبنده «عزیز سپاه» به آمریکا

گزینۀ مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند...آقای کری! آمریکا و قدرت‌های نظامی او، در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند. اگر شما تخصص و فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن این گزینه علیه ایران را دارد؟».اظهارات سرلشکر جعفری در واکنش به تهدید آمریکا به حمله نظامی علیه ملت ایران با واکنش‌های زیادی در رسانه‌های جهان همراه بود و البته در داخل نیز مورد حمایت آحاد ملت، جریان‌‌های و شخصیت‌های مختلف قرار گرفت.

بقیه در ادامه مطلب...........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:شجده طیبه سپاه و ارتش,دفاع,خلیج فارس,پیشکسوتان جهاد و شهادت,فرمانده سپاه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

منابع مصری نیز تاکید کردند: دیدار سری بین رئیس حزب غد الثوره مصر نزدیک به سعد حریری و جریان الستقبل و آمریکا و سازمان بین المللی الاخوان و با حضور برخی از افراد سازمان سیا در داخل لندن انجام شد.

انعکاس : پایگاه خبری”اونلی لیبانون” (onlylebanon) از محتوای گزارش امنیتی بی نهایت خطرناک پرده برداشت که از روابط گسترده بین جریان المستقبل و نمایندگان دستگاه اطلاعات آمریکا در خصوص دوره اخیر لبنان حکایت دارد.

به ادامه مطلب بروید............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

قدرنیوز: ، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: بی‌تردید توافقنامه هسته‌ای ژنو دارای نتایج و پیامدهای بزرگ و مهمی است. طی روزهای گذشته درباره طرف برنده و بازنده این توافقنامه هسته‌ای سخن بسیار گفته شده و مطالب بسیاری نوشته شده است. درباره نتایج و پیامدهای این توافقنامه نیز مطالب بسیاری بیان شده است. همچنین درباره مفاد توافقنامه هسته‌ای و چشم اندازهایی که در نتیجه این توافقنامه می‌تواند گشوده شود، نیز مطالب بسیاری شنیده شده است. با این حال، من می‌خواهم در آغاز سخنانم بگویم که برنده اول این توافقنامه هسته‌ای ملت‌های منطقه هستند. منظورم عموم ملت‌های این منطقه است؛ خواه منطقه خلیج فارس و خواه منطقه خاورمیانه.
وی افزود: این مساله نیز علت ساده‌ای دارد و آن این است که برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی طی سال‌های گذشته تلاش می‌کردند که به سوی گزینه راه‌اندازی جنگ علیه ایران پیش بروند. گزینه راه اندازی جنگ علیه ایران نیز یک گزینه ساده و آسان نبود زیرا ایران یک کشور کوچک، ضعیف و منزوی نبود. دست زدن به گزینه نظامی می توانست پیامدهای خطرناکی برای تمام منطقه داشته باشد. اولین نتیجه این توافقنامه این بود که گزینه نظامی را تا حد بسیار زیادی به تعویق انداخت؛ هرچند من نمی‌توانم بگویم به طور کلی این گزینه را لغو کرد. منظور من از جنگ، جنگ آمریکا و متحدان غربی اش علیه ایران است یا حتی جنگ اسرائیل علیه ایران.
بقیه در ادامه مطلب......................................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یکی از فرماندهان ارتش آمریکا به این نشریه گفته است که کنترل جنگ سوریه در دستان سلیمانی است و ایشان از حکومت اقلیم کردستان عراق خواسته است که اجازه بدهند سلاح و مهمات از طریق کردستان روانه سوریه شده تا به دست نیروهای اسد برسد.
وبسایت روشنگری- مجله نیویورکر در گزارشی با اشاره به نقش فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران قاسم سلیمانی از ایشان بعنوان قدرت مندترین مرد اطلاعاتی خاورمیانه یاد کرده و در خصوص ایشان می نویسد که یک کاریزمای پنهان در شخصیت اقای سلیمانی وجود دارد.


به گزارش بولتن نیوز، نیویورکر از ایشان بعنوان فرمانده در سایه یاد می کند وسپاه قدس را با سیا مقایسه می نماید و می نویسد:این سپاه محافظ منافع دولت شیعی ایران در خارج از مرزهای این کشور می باشدو وی بیشترین همکاری را با حزب الله لبنان و جنبش حماس دارد.

بقیه در ادامه مطلب.................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:فرمانده ، حاج قاسم ، سلیمانی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه نامی است که در هر ناحیه‌ای از سوریه زمزمه حضور آن به گوش تکفیری‌ها و معارضان می‌رسد، از بیم رویارویی و زمین‌گیر شدن، فرار را بر ماندن ترجیح می‌دهند.

وبسایت روشنگری به نقل از 598 به نقل از مشرق – مرحوم حافظ اسد، شخصیت کاریزماتیک و مقتدر سوریه، به مدت سی سال آرامش را – هرچند نسبی و با کم‌ و کاستی‌ها و نابرابری‌هایی – بر کشور پر تنش و متلاطم سوریه حاکم کرد. اقوام کرد و مسیحی و علوی و سنی در این کشور سال‌ها در کنار یکدیگر در آرامش زندگی می‌کردند و کسی به جرم علوی بودن یا مسیحی بودن کشته نمی‌شد.

مرحوم اسد هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد سوریهٔ با ثبات و مقتدر که به تعبیر غرب، "کم مقاومت" محسوب می‌شود، تا مرز درهم شکستن پیش برود و روزی فرزند آرام و تحصیل‌کرده‌اش را به انواع جنایت‌ها بر ضد مردم خودش متهم کنند.

بقیه در ادامه مطلب.......................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 30 شهريور 1392برچسب:بشاراسد,ماهراسد,سوریه/پیروزی,محورمقاومت,حزب الله, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بی‌بی‌سی ادعا می‌کند که ایران، سرلشگر قاسم سلیمانی را به بغداد فرستاده و مالکی هم مشاور امنیت ملی‌اش، "فالح فیاض" را حامل پیام ایران به آمریکا کرده است.

به گزارش 598 به نقل از جهان، بی‌بی‌سی ادعا می‌کند که ایران، سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بغداد نزد "نوری مالکی" نخست‌وزیر عراق فرستاده است.

به ادعای این منابع، آقای مالکی هم مشاور امنیت ملی اش، "فالح فیاض" را حامل پیام ایران به آمریکا کرده است.

بی‌بی‌سی هیچ سندی برای اثبات این ادعای خود که از آن با عنوان "تماس" یاد کرده، رو نکرده است.

مدعی می‌شود: « اما محتوای این پیام هم در حد همین هشدارهای کلی بوده که مقام‌های ایرانی نسبت به پیامدهای دخالت نظامی در سوریه داده اند و تهدیدی در بر نداشته است.»

این در حالی است که طی روزهای اخیر پیامکی منتسب به سردار سلیمانی منتشر شده که در آن آمده: «هر چتربازی که قرار است از هواپیما هلی‌برن شود، هر تفنگداری که قرار است از ناوها پیاده شود، هر کماندویی که قرار است با نفربر پیاده شود، یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد. شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است. همانجایی که می‌تواند معراج ما و گورستان شما باشد.»

در همین زمینه پایگاه خبری "النشره" (elnashra) نیز گزارش داد ه که سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران در خصوص حمله احتمالی غرب به سوریه اظهار داشت: هر سرباز آمریکایی که روی خاک سوریه پا می گذارد باید تابوت خود را نیز با خودش حمل کند.

بر اساس این گزارش، سردار سلیمانی گفته: سوریه برای ما خط قرمز است، سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است و یقینا گورستان آمریکایی ها خواهد شد.

وی افزود: هر سرباز آمریکایی که از هواپیما پایین می آید یا از ناو خود بر خاک سوریه پا می گذارد، باید تابوتش را با خودش حمل کند.

فرمانده سپاه "سردار جعفری" نیز تأکید کرده بود هرگونه جنگی که آمریکا در منطقه آغاز کند نابودی اسرائیل را در پی خواهد داشت.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:حاج قاسم ,سپاه قدس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بي باك به نقل از باشگاه خبرنگاران،محمد حسن آصفري نماينده اراك و كميجان با اشاره به اظهارات نتانياهو مبني بر حمله به ايران و تخريب تاسيسات هسته‌اي گفت: رژيم صهيونيستي حرف‌هاي بزرگتر از دهان خود به زبان مي‌آورد.
 
وي ادامه داد: هرگونه تحركي عليه جمهوري اسلامي ايران چه زميني و چه هوايي از سوي رژيم صهيونيستي در كوتاهترين زمان ممكن پاسخ داده خواهد شد.
 
آصفري در ادامه تاكيد كرد: در صورت انجام چنين عملي از سوي رژيم غاصب صهيونيستي چنان هيمنه اين رژيم به خطر خواهد افتاد كه نتواند از جاي خود بلند شود.  
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: رژيم غاصب صهيونيستي به هيچ وجه توان حمله به جمهوري اسلامي ايران را ندارد .
 
وي در پايان خاطرنشان كرد: در صورت هرگونه اقدام از سوي اين رژيم غاصب جاي جاي آن براي ايران هدف خواهد بود و هيچ منطقه‌اي از اين رژيم خارج از تيررس نيروهاي امنيتي ايران نبوده و با پاسخ كوبنده‌اي از سوي سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي ايران مواجه مي‌شود.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 26 مرداد 1392برچسب:حذف رژیم صهیونیستی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این مواضع انقلابی رئیس جمهور منتخب در حالی بصورت شفاف مطرح می شود که صهیونیستها امید بسیاری به تغییر مواضع روحانی در قبال رژیم نامشروع اسرائیل بسته بودند.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، شاید آمریکایی ها و صهیونیستها به دیدگاه های واقعی رئیس جمهور منتخب ملت ایران آگاه شده اند که دیروز موج جدید تحریمها را علیه ایران در دستور کار قرار دادند.
رییس‌جمهور منتخب مردم ایران امروز بر ضرورت وحدت دنیای اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران، در جمع خبرنگاران بر ضرورت وحدت دنیای اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: رژیم صهیونیستی زخمی است که سال‌ها بر بدن دنیای اسلام نشسته است و این زخم باید از بین برود.
این مواضع انقلابی و به حق رئیس جمهور منتخب در حالی بصورت شفاف مطرح می شود که صهیونیستها امید بسیاری به تغییر مواضع روحانی در قبال رژیم نامشروع اسرائیل و دولتهای استکباری بسته بودند.
صهیونیستها که از سخنان افشاگرانه احمدی نژاد در سالهای اخیر زخمهای بسیاری خورده بودند، حال با این اظهارات صریح دکتر روحانی بار دیگر منافع خود را در خطر دیدند و قطعا به فکر انتقام از وی نیز خواهند افتاد.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 12 مرداد 1392برچسب:رئیس جمهور منتخب,روحانی,راهپیمایی,ضد صهیونیستهای خونخوار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری

المنار، شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد القدس شهر صیدا در جنوب لبنان و از روحانیون برجسته اهل تسنن در این کشور درباره حضور حزب الله در فتح القصیر گفت: ما به دوراندیشی حزب الله در تصمیمی که برای مداخله در القصیر گرفت اطمینان زیادی داریم و می دانیم که حزب الله برای ورود به القصیر دستاوردهای راهبردی این امر را مد نظر گرفته بود.

خبرگزاری فارس: تصمیم حزب‌الله برای ورود به القصیر سنجیده بود/ایران از آرمان آزادسازی قدس دست نمی‌کشد

وی افزود: حزب الله پیش از این تصمیمی به این بزرگی اتخاذ نکرده بود بنابراین از پیامدهای اشغال القصیر با خبر بود.

شیخ حمود گفت: همه ما می دانیم که  از درگیری های القصیر تفسیر مذهبی و طائفه ای می شود اما حزب الله هیچ گاه به دنبال شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی یا شریک شدن در فتنه نبوده است.

حزب الله سنجیده و حکیمانه به درگیری های القصیر وارد شد

امام مسجد صیدا درباره دلایلی که حزب الله را بر آن داشت در درگیری های القصیر مشارکت کند، گفت: حزب الله بین بد و بدتر بد را برگزید و قبل از ورود به درگیری کاملا سود و زیان کار را در نظر گرفته بود.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:حزب الله,اهل تسنن,القصیر,سوریه,لبنان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس، تحلیلگران معتقدند ورود اس ۳۰۰ به سیستم دفاعی ارتش سوریه، تسریع در تکمیل ساختار دفاع هوایی سوریه را به همراه خواهد داشت و محاسبات دشمن را برای مدتی برهم خواهد زد.

 

برای دیدن اینفوگرافی کلیک کنید

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:سوریه,مقاومت,حزب الله,حماس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک اینفوگرافی از وضعیت جاری در استان‌ها و مناطق سوریه در سال سوم بحران تهیه کرده است که در ادامه می‌آید.

برای مشاهده اینفوگرافی کلیک کنید

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:سوریه,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رسانه های عربی و غربی از تشکیل مجموعه ای از افراد مسلح شیعه به نام تیپ "ابوالفضل العباس (ع)" در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) خبر می دهند.

  تشکیل تیپ شیعیان برای دفاع مسلحانه از حرم حضرت زینب(س)

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ فیلمی در سایت یوتیوپ منتشر شده که نشان می دهد یکی از جوانان با صورت پوشیده از تشکیل تیپ نظامی به نام "ابوالفضل  العباس" در سوریه خبر می دهد.

منطقه سیده زینب که حرم حضرت زینب خواهر امام حسین سومین امام شیعیان در آن قرار دارد در بحران و درگیری های 22 ماهه سوریه بارها مورد هدف حملات سنگین نظامی قرار گرفته است. کنترل این منطقه بارها میان نیروهای دولتی و مخالفان جابجا شد.این منطقه همچنین محل زندگی شمار زیادی از مهاجران عراقی است.

بقیه در ادامه مطلب....................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:شیعیان,مظلوم,سوریه,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عضو ارشد حماس: تل آویو قبل از حمله به ایران باید "دو بار" فکر کند/ كمك ایران به مقاومت بدون چشم‎داشت بود

«اسرائیل قبل از حمله به ایران حتما دوبار فکر خواهد کرد.» این، تهدید جدی عضو ارشد جنبش مقاومت فلسطین خطاب به مقامات تل آویو است. "محمود الزهار" كه از چهره‎هاي اصلي سياسي حماس در غزه به حساب شمار مي‎رود، همچنین از رهبران اسرائیل خواست پیش از آنکه بخواهند به ایران حمله کنند، درباره عواقب چنین اقدامی برای خود به خوبی تفکر و تعقل کنند.

بقیه در ادامه مطلب..............


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری فارس: هیئت علمای لبنان در واکنش به مصاحبه اخیر رئیس‌جمهور سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وی بر حکام برده خلیج فارس و ترکیه پیروز خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «النشرة»، هیئت علمای لبنان اعلام کرد: آنچه که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اظهار داشت و گفت که «من زاده سوریه‌ام در این کشور زندگی خواهم کرد و در آن خواهم مرد»، یک پیام آشکار داشت و بیانگر ثبات در موضع اسد بود. او درگیری‌های میدانی را برای دفاع از سوریه، مقاومت و حمایت از فلسطین که در سایه اختلافات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و جنبش حماس نادیده گرفته‌می‌شود، هدایت می‌کند.

خبرگزاری فارس: هیئت علمای لبنان: اسد بر حکام برده خلیج فارس پیروز می‌شود

بقیه در ادامه مطلب............


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 20 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وبسایت روشنگری به نقل از بولتن نیوز به نقل از العالم: ابومروزق در گفت‌ وگویی با روزنامه الخبر الجزایر که دیروز منتشر شد، گفت: رژیم صهیونیستی دشمن ماست و دشمن ما خواهد بود و با وجود اختلافاتی که ممکن است با ایران داشته باشیم، نباید اجازه دهیم ایران را به عنوان دشمن اعراب معرفی کنند، زیرا ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است و از مهم‌ترین علل ادامۀ روابط ما با ایران آن است که با تلاش‌هایی که در خصوص جایگزینی"دشمنی اعراب و ایران" به جای "دشمنی اعراب و اسرائیل" صورت می‌گیرد، مقابله کنیم.

نایب رییس دفتر سیاسی حماس افزود: جنبش حماس از طرح دولت مصر برای مسدود کردن تونل‌های مرزی رفح حمایت می کند، اما در مقابل باید تمامی نیازهای نوار غزه تامین شود.

وی همچنین در خصوص روابط حماس با مصر اظهار داشت: روابط مصر با جنبش های فتح و حماس در فلسطین متعادل تر از گذشته است و این در حالی است که رژیم حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر، تنها با جنبش فتح رابطه داشت.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شبکه روسیا الیوم گزارش داد: پرواز هواپیمای شناسایی جنبش حزب الله بر فراز اسرائیل رویدادی بود که مقامات اسرائیلی انتظار آن را نداشتند. این حادثه محاسبات سیاستمداران و مسئولان امنیتی اسرائیل را به هم ریخت و بحث و جدلهایی را بین سران حکومت و مخالفان برانگیخت تا حدی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر با ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل بر سر این مسئله با یکدیگر به بحث و جدل پداختند.

این هواپیمای بدون سرنشین بدون آن که شناسایی شود از طریق دریای مدیترانه وارد آسمان اسرائیل شد و دهها کیلومتر پیش رفت و بر فراز شماری از حساس ترین مناطق پرواز کرد تا سرانجام نزدیک رئاکتورهای دیمونا شناسایی و سرنگون شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله فاش کرد این هواپیما ساخت ایران بوده و در لبنان مونتاژ شده و حزب الله آن را برای جمع آوری اطلاعات به پرواز درآورده است.

حزب الله ادعای اسرائیل را مبنی بر این که این هواپیما بر فراز دریای مدیترانه شناسایی شد تکذیب کرد و ورود آن به آسمان اسرائیل را موفقیتی بزرگ و عملیاتی بی سابقه در تاریخ مقاومت لبنان و منطقه توصیف کرد. اما نتانیاهو در سفرش به مناطق جنوبی اسرائیل تلاش کرد تا حد امکان آثار سوء نفوذ هواپیمای حزب الله به اسرائیل را ترمیم کند. وی قول داد با هرکس که امنیت اسرائیل را در زمین و دریا و هوا تهدید کند مقابله خواهد کرد.

مسئله مهم در اینجا سرنگون کردن هواپیمای شناسایی نیست بلکه اطلاعاتی جاسوسی است که این هواپیما در آسمان رژیمی جمع آوری کرده است که همواره خود را اسطوره ای دانسته که از نظر امنیتی و نظامی غیرقابل نفوذ است.

نويسنده:رضا غلامي

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، هواپیمای شناسایی بدون سرنشین که صدها کیلومتر بر فراز فلسطین اشغالی پرواز کرد کار مقاومت لبنان بود.

سید حسن نصرالله در سخنان پنج شنبه شب خود که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، گفت: موضوع اساسی همان هواپیمای شناسایی است که ما از طریق آن به برخی سرفصل‌ها ورود خواهیم شد که مورد توجه و اهتمام بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما در برابر یک عملیات ویژه و منحصر بسیار مهم در تاریخ مقاومت و منطقه قرار داریم که همه اسرائیلی‌ها درباره اهمیت و نشانه‌های آن اتفاق نظر دادند.

لطفا به ادامه مطلب برويد

نويسنده:رضا غلامي


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بی باک به نقل از مشرق، هواپیماهای رادار هشدار زودهنگام و کنترل هوابرد را باید از جمله مهمترین دستاوردهای نظامی سال های جنگ سرد دانست. رادارها که در جنگ جهانی دوم در ساختار نیروهای دفاع هوایی جای گرفتند از مسافت های بسیار دور، نزدیک شدن دسته بمب افکن ها و جنگنده های دشمن را آشکار کرده و به اطلاع فرماندهان می رساندند. در نتیجه با تخصیص میزان کافی از توان دفاعی به سمت اصلی حمله دشمن، دفاع مناسبی شکل می گرفت.

ناتوانی رادارهای زمینی در پوشش مناطق بین عوارض طبیعی، عدم توانایی در ردگیری اهدافی که در پس انحنای زمین قرار می گرفتند و کمترین ارتفاع پروازی اهداف که برای رادار قابل کشف بود از جمله دلایل به وجود آمدن فکر استقرار این وسیله مهم روی هواپیماها به شمار می روند.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

سوریه امروز در معرض یک جنگ تمام عیار رسانه ای قرار گرفته است، جنگی که رسانه های بیش از 80 کشور در فراز آسمان آن، بمب های خبری رها می کنند.

 

جنگ روانی علیه دولت و ملت سوریه در چند محور اروپا - سوریه، آمریکا- سوریه، قطر- سوریه، عربستان- سوریه، رژیم صهیونیستی- سوریه و همچنین دول متحد غربی- سوریه، شورای امنیت- سوریه، اتحادیه عرب- سوریه و همچنین مجامع بین المللی- سوریه در حال جریان است، اما در سوریه با پنج کانال دولتی که هر لحظه امکان قطع آنها از طریق فرستنده های ماهواره ای توسط امپریالیست رسانه ای وجود دارد، مردم و ارتش در حمایت از نظام ایستاده اند.

 

مقاومت سوریه در 17 ماه گذشته از آن رو اهمیت دارد که انسجام ملی یک نظام سیاسی با وجود فشارهای سیاسی، رسانه ای، اقتصادی و همچنین نظامی در طول تاریخ این کشور بی سابقه بوده است. این جنگ رسانه ای که با مبانی ارزشی داستان های تخیلی جن و پری شباهت دارد در صدد است که تصویری وحشتناک و ضد انسانی و حتی ضد اسلامی از دولت سوریه ارائه دهد و مخالفان آن را پری ها و فرشتگان نجات بخش معرفی کند.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش رجانیوز در ابتدای این گزارش آمده بود: «در حالی که نفوذ ایران در عراق در سال های اخیر گسترش یافته، اکنون نشانه های جدیدی در این مورد به چشم می خورد. هزاران تصویر رهبر جمهوری اسلامی ایران در حالی که لبخند به لب دارد، در خیابان های کشوری نصب شده که روزگاری مردمش در جنگ هشت ساله با ایران، شرکت کرده بودند. همزمان با عقب نشینی نیروهای ایالات متحده از عراق، ایران به قدرتمندترین کشور شیعه منطقه بدل شده است.»

گزارشگر آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: «پوسترهای آیت الله علی خامنه ای اولین بار در ماه اوت و در حداقل شش محله شیعه نشین بغداد و نیز در سراسر مناطق جنوبی عراق که اکثریت مردم آن ها شیعه هستند، دیده شد. این پوسترها به عنوان بخشی از مراسم بزرگداشت روز قدس نصب شدند و از آن زمان تاکنون به طور قابل توجهی افزایش یافته اند. گروه اصحاب الحق، یکی از این گروه های شبه نظامی است که به برپا کردن کارزار پوسترها و تصاویر خامنه ای افتخار می کند. این گروه قصد دارد تلاش های یک دهه گذشته ایالات متحده برای استقرار دموکراسی به شیوه غربی در عراق را خنثی کند.»
 
 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 7 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: دشمنان تنها راه مقابله با ايران را جنگ مي‌دانند و فكر مي‌كنند اين امر به نفع آنها است ولي آنقدر نفهم هستند که نمي‌دانند اگر كاري كه شروع كنند همان كار، نقطه نابودي و اتمام ماجراي آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سردار سرلشکر محمدعلي جعفري در مراسم برگزاري نمايشگاه تخصصي توانمندي‌هاي بهداري در رزم نيروي زميني ارتش با بيان اين مطلب كه لطف و عنايت خداي متعال شامل حال ما بوده و به ما توفيق داده كه در عرصه‌هاي دفاعي انقلاب اسلامي و جنگ حضور پيدا كنيم، اظهار داشت: نتيجه درك ولايت، عشق به انقلاب اسلامي است.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید



ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 1 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرويس ورزشي بولتن نيوز؛ این ماجرا را تا آخر بخوانید تا بعد در مورد آن صحبت کنیم:

مهرداد کرم‌زاده، برنده نشان نقره پارالمپیک لندن( همان ورزشکاری که دست ندادن وی با عروس ملکه انگلیس چند روزی به تیتر بسیاری از رسانه ها تبدیل شده بود) در گفتگو با یکی از رسانه ها گفت: متاسفانه پس از بازگشت به ایران برخی از افرادی که قصد سوء استفاده سیاسی دارند در تماس با من از الفاظی زشت و زننده استفاده می‌کنند و می‌گویند برای اینکه میلیون‌ها تومان از دولت بگیرم با همسر شاهزاده ویلیام دست نداده‌ام.

به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نشست سیاسی بسیجیان سیاهکل با محوریت اجلاس سران جنبش عدم تعهد با حضور مسئول عقیدتی سیاسی سپاه قدس گیلان در مسجد جامع سیاهکل برگزار شد.

به گزارش انعکاس به نقل از “در سیاهکل”، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه قدس گیلان ، سرهنگ پاسدار رمضانعلی پورخرسند در ادامه به سئوالات مطرح شده از سوی حاضران پاسخ گفت که از جمله سئوالات جالب توجه در این بین می‌توان به سئوالی در مورد دلیل عزل استاندار سابق گیلان اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سئوال گفت: بپذیریم که این سئوال، سئوال سختی است. قبل از ماه مبارک رمضان مجمع نمایندگان گیلان در دیداری که با مهدی سعادتی داشتند، به این جمع‌بندی رسیدند که تا پایان دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، وی استاندار گیلان باشد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه قدس گیلان افزود: ولی بنا به شنیده‌های من، جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد از یک ارتباط بین آقای سعادتی و دکتر قالیباف خبردار شده بودند و با خبر ارتباط بین این دو شخص، سریعاً دستور به جابه‌جایی استاندار سابق گیلان را دادند.

نويسنده:رضا غلامي

 

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

موشک بالستیک فجر ۳ از نوع موشک‌های میان برد با سوخت مایع است که در سال ۱۳۸۵ به ناوگان موشکی ایران پیوست.موشک فجر ۳ به طور همزمان می‌تواند چند هدف را مورد اصابت قرار داده و از دسترس ضد موشک‌های دشمن با دقت بالا عبور کند.از قابلیت‌های این موشک گریز از سیستم‌های دفاع ضد موشک و رادار ‌است.به گزارش انعکاس،پیش از این، سردار حسین سلامی فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک فجر ۳ خبر داده بود.کلاهک این موشک قادر است روی هر موشکی با برد متغیر نصب شود و به دلیل متغیر بودن، محدودیتی در برد ندارد به نحوی که موشک بعد از جدایی از کلاهک به چند موشک کوچکتر تبدیل شده و در آن واحد قادر است چند هدف متحرک را مورد اصابت قرار دهد.آدام ارلی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پرتاب موفقیت‌آمیز موشک فجر ۳ را “موجب نگرانی کاخ سفید” و عصبانیت مقام‌های آمریکایی خوانده بود.

نويسنده:رضا غلامي

 

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

علی‌اکبر ولایتی گفت: دبیرکل سازمان ملل خطاب به رهبر انقلاب گفت شما فقط رهبر ایران نیستید بلکه رهبری مذهبی جهان اسلام را هم بر عهده دارید و ما خدمت شما رسیدیم تا بگوییم ما را در حل مسائل منطقه به ویژه سوریه کمک کنید.
به گزارش 598 به نقل از نسیم، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در یک مصاحبه تلویزیونی گفت:

- به جرأت می توانم بگویم اجلاسی در سطح اجلاس تهران نداشتیم. در این اجلاس علاوه بر امیر قطر،30 رئیس جمهور، هشت معاون رئیس‌جمهور، چهار نخست وزیر، سه رئیس مجلس، دو فرستاده پادشاه، یک عضو شورای حکومتی، سه قائم مقام وزیر، چهار معاون وزیر خارجه، پنج مدیرکل ، چهار نماینده کشور در سطح وزیر، دو نماینده نخست وزیر و 65 وزیر خارجه شرکت داشتند.

- برخی روسای کشورهای منطقه فریب خورده‌اند و گمان می‌کنند با کنار رفتن بشار اسد و تقویت حزبی در سوریه می‌توانند با قدرت بیشتری علیه اسرائیل اقدام کنند/ غربی‌ها به دنبال "افغانیزه" کردن سوریه هستند

- رئیس جمهور بنین خطاب به مقام معظم رهبری گفت من سه بار نطق شما را گوش کردم و سه بار هم متن آن را خواندم مطالب شما همان آرمان های بنیانگذاران نهضت عدم تعهد است.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

"عماریون"- آقای رئیس جمهور شما اشتباهات زیادی دارید...

از جمله اینکه به نخست وزیر اسرائیل پشت کردید و او را مانند دیگر سران عرب در آغوش نگرفتید...

که مانند ولیعهدسعودی باجرج بوش رقص شمشیر نکرده‌اید...با سارکوزی شراب ننوشیده‌اید، مانند برخی، در تل‌آویو کاخ ندارید. . . .

اشتباه شما این است که شما [در میان سران عرب] تنها رئیس جمهور تحصیل‌کرده دانشگاهی هستید و دائما فلسطین و مسئله آن را یادآوری می‌کنید و آن را به فراموشی نمی‌سپارید . . .


لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، در حاشیه اجلاس سران کشورهای عدم تعهد «آرمیتا رضایی‌نژاد» و «علیرضا احمدی روشن» به عنوان سفیران صلح جمهوری اسلامی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل دیدار کردند.


 

صبح امروز همزمان با افتتاح اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب همراه بود، خانواده شهدای هسته‌ای کشورمان نیز در سالن اجلاس حضور یافتند. آرمیتا رضایی‌نژاد و علیرضا احمدی‌روشن نیز در حالی که عکس پدران شهیدشان را در دست داشتند، در این مراسم شرکت کردند.

این دو روز گذشته به نمایندگی از فرزندان هزاران شهید کشور، به عنوان سفیران صلح جمهوری اسلامی ایران برای وزرای کشورهای عضو عدم تعهد صحبت کردند.
شایان ذکر است مشروح این دیدار متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
 
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 10 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایسنا: وزير امور خارجه لبنان اظهار كرد: ما مطمئنيم كه امام موسي صدر و همراهانش زنده هستند و به زودي آزاد خواهند شد.
 
عدنان منصور در حاشيه نشست وزيران امور خارجه كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها درباره آخرين اخبار مرتبط با امام موسي صدر و همراهانش تصريح كرد: ما اين مسئله را پيگيري مي‌كنيم و هر كاري كه لازم باشد انجام مي‌دهيم.
 
وي ادامه داد: ما مطمئن هستيم كه به زودي به نتايج رضايت‌بخشي خواهيم رسيد.
 
عدنان منصور در پاسخ به اين سوال كه آيا امام صدر و همرانش زنده هستند گفت: ما مطمئنيم كه امام و همراهانش زنده هستند و به زودي آزاد خواهند شد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري النخيل، در پي انتشار خبر وخامت حال امير قطر موجي از تحركات مشكوك در ميان خانواده حكومتي قطر براي به چنگ آوردن قدرت در حال شكل گيري است.
 
خبرها حاكي از آنست كه به دليل تعدد زوجات امير قطر فعاليت بندر بن سلطان براي اختلاف افكني در ميان فرزندان او و سوء استفاده از ايجاد نا امني است، ‌از سوي ديگر با توجه به تحركات مشكوك حمد بن جاسم نخست وزير دولت قطر و براي جلوگيري از آشوب داخلي، غالب نزديكان وي يا در زندان و يا در بازداشت خانگي به سر مي‌برند.
 
از طرفي برخي خبرگزاري‌ها نوشتند امير قطر و هيأت همراه او مورد هدف گلوله قرار گرفته‌اند كه در پي آن تقريبا ده تن كشته و زخمي شده و يكي از كشته شدگان مشاور امنيتي و آمريكايي الاصل امير قطر بوده است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وقتی وارد هویزه و بارگاه شهداء می شوی دلت خدایی می شود.
هویزه نام دیگرش گوچه های بنی هاشم است، نام دیگرش خانه فاطمه(س). صدای شکسته شدن استخوان پهلو و سینه مساوی است با له شدن زیر شنی تانک، تکرار حادثه در است و دیوار. آنجا آتش بود و اینجا آتش، آنجا خون بود و دود و اینجا تکرار آنجا.
آنجا زهرا(س) بود و اینجا فرزندان زهرا


نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا شب در راس هیئتی وارد تهران خواهد شد.دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد روز چهارشنبه به ایران می آید.

به گزارش فرهنگ به نقل از مهر: آقای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا شب وارد تهران می شود.
پیش از این اخباری مبنی بر لغو سفر محمود عباس به تهران منتشر شده بود.
عباس برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به ایران می آید.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جدیدترین و بروزترین اخبارسیاسی  را در این وب سایت ببینید

Image result for auhv shg

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 25 فروردين 1398برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com